Quantcast
Connect with us

ΔΡΑΜΑ

Κείμενο προβληματισμού των μαθητών του 1ου Γενικού Λυκείου Δράμας για την εκπαίδευση

Οι πρόσφατες εξελίξεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση έδειξαν, σε μικρό ή μεγάλο βαθμό, ότι για όσα συμβαίνουν στα σχολεία έχουν λόγο και οι μαθητές, που θέλησαν να εκφράσουν τις απόψεις τους με ουσιαστικό αποδέκτη την Πολιτεία. Για τον λόγο αυτό ζήτησαν να συζητήσουν αρχικά με τον Διευθυντή του Σχολείου και ακολούθως με τον Διευθυντή ΔΔΕ Δράμας, την Τρίτη, 31 Οκτωβρίου. Παρατίθεται κείμενο που συνέταξαν, με μορφή επιστολής προς τον Υπουργό.

Αξιότιμε υπουργέ παιδείας κύριε Γαβρόγλου,

Με σκοπό την έκφραση ορισμένων ζητημάτων που έχουν προκύψει ανάμεσα στους μαθητές όσον αφορά το σχολείο και το εκπαιδευτικό σύστημα ζητήσαμε και ήρθαμε σε επαφή με τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας, κύριο Σπ. Κιουλάνη και συμπεράναμε ότι ένα βήμα για άμεση λύση στα προβλήματά μας θα είναι μια επιστολή προς εσάς. Τα θέματα που θα συζητηθούν παρακάτω  αναφέρονται κυρίως στο εκπαιδευτικό σύστημα και στον επαγγελματικό προσανατολισμό μας.

Ένα ιδιαίτερα πολυσυζητημένο θέμα που είναι αρκετά  ανησυχητικό και αγχωτικό για  την μαθητική κοινότητα είναι οι πανελλήνιες εξετάσεις. Μέσα από αυτήν την διαδικασία ο μαθητής με κόπο προσπαθεί να εξασφαλίσει ένα ικανοποιητικό μέλλον. Συμφώνα με πρόσφατες αλλαγές του εκπαιδευτικού συστήματος οι θέσεις σε πολλές σχολές των πανεπιστημίων που προτιμούν τα παιδιά μειωθήκαν, ενώ παράλληλα αυξήθηκαν θέσεις σε λιγότερε επιθυμητές σχόλες. Αυτό οδηγεί τα παιδιά στον φθόνο και τον μη ευγενή ανταγωνισμό καθώς και να πληρώνουν κάθε λογής φροντιστήρια σε πολλά μαθήματα και να ξοδεύουν άσκοπα χρήματα. Επιπλέον, αυτή η αλλαγή έχει επιπτώσεις στο ψυχικό κόσμο του μαθητή ο οποίος επιβαρύνεται από υποχρεώσεις, άγχος, ανασφάλεια, φόβο για το μέλλον και άλλα. Όλα αυτά τα αρνητικά συναισθήματα σε συνδυασμό με το ήδη υπάρχον άγχος των Πανελληνίων εξετάσεων οδηγούν τον  μαθητή σε μια επιλογή- αδιέξοδο: από την μία πλευρά είτε να διαλέξουν να περάσουν όλη αυτή τη ψυχοφθόρα διαδικασία χωρίς σίγουρο αποτέλεσμα, είτε από την άλλη να παρατήσουν το σχολείο και  να βγει στη βιοπάλη από μια τόσο τρυφερή ηλικία. Επιπρόσθετα, οι Πανελλήνιες είναι μετά τις ενδοσχολικές εξετάσεις, πράγμα που εντείνει το άγχος των μαθητών και υποβαθμίζει τη σημασία των ενδοσχολικών. Αυτές οι εξετάσεις είναι εξίσου σημαντικές με τις πανελλήνιες και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζονται από τους μαθητές.

Ένα άλλο ζήτημα που απασχολεί τους μαθητές είναι, προφανώς, η επαγγελματική τους αποκατάσταση. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν νοείται εφόσον οι μαθητές βρίσκονται σε πλήρη άγνοια όσον αφορά τις σχολές και τα μαθήματα που διδάσκονται εκεί, τα επαγγέλματα στα οποία οδηγούν, την πρακτική τους χρησιμότητα. Μαθαίνουμε από εξαιρετικά μικρή ηλικία πόσο σημαντική είναι η επαγγελματική αποκατάσταση, καθώς άνεργος συνεπάγεται άχρηστος, εξαρτημένος από τους γονείς του ή το κράτος. Από μικρή ηλικία ακούμε το γνωστό ερώτημα «Τι θες να γίνεις όταν μεγαλώσεις;» και δεν γνωρίζουμε τι να απαντήσουμε ή απαντάμε επιπόλαια χωρίς να γνωρίζουμε τη χρησιμότητά του στη κοινωνία, αν έχει μέλλον ή αν όντως μας αρέσει. Μας προετοιμάζουν για μια ζωή χωρίς ουσιαστική προετοιμασία, μας γεμίζουν με  πληροφορίες σε θεωρητικό επίπεδο χωρίς να μας μαθαίνουν σε τι χρειάζεται παραδείγματος χάρη ο δικηγόρος, που βρίσκονται οι σχολές νομικής, πόσα μόρια και τι μαθήματα χρειάζονται.

Αναμφίβολα ως νέοι έχουμε ένα μεγάλο μερίδιο ευθύνης για το μέλλον της χώρας σε όλα τα επίπεδα. Επομένως θα μπορούσαμε να συμβάλλουμε και εμείς στο έργο του Υπουργείου Παιδείας με δικές μας προτάσεις με σκοπό την επίλυση των παραπάνω προβλημάτων.

Πρώτον θα προτείναμε να δημιουργηθούν προγράμματα για την ενημέρωση των μαθητών σχετικά με θέματα που αφορούν τις σχολές. Επιπλέον καλή θα ήταν η ενημέρωση των μαθητών σε πρακτικό επίπεδο, όπως για παράδειγμα από επαγγελματίες που με επισκέψεις στο σχολείο μπορούν να μας εξηγούν την δουλειά τους, τις αρμοδιότητές τους, τα επίπεδα οργάνωσης του επαγγέλματος και άλλα. Θα προτείναμε και ημερίδες με θέμα την επαγγελματική αποκατάσταση των νέων και την ενημέρωση τους ως προς τις σχολές. Ως προς το θέμα των πανελληνίων προτείνουμε να διεξάγονται πριν τις ενδοσχολικές ώστε οι μαθητές να δίνουν βάσεις και στις δύο.

Συμπερασματικά, θα μπορούσαμε να αναπτύξουμε μια καλύτερη σχέση με το Υπουργείο και να βοηθήσουμε ώστε να καταπολεμήσουμε το άγχος και την άγνοια, επομένως να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο μέλλον για μας και για τη χώρα.

Με εκτίμηση

Μαθητές του 1ου Γενικού Λυκείου Δράμας

dramini.gr

Click to comment

Απάντηση

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

Τρόμος για γυναίκα στην Δράμα : Βρήκε κομμένα τα φρένα του οχήματος της -Κινδύνεψαν τα παιδιά της!

Ένα απίστευτο περιστατικό συνέβη στη Δράμα, όταν 38χρονη κατήγγειλε ότι άγνωστοι της έκοψαν τα φρένα του αυτοκινήτου της με αποτέλεσμα να κινδυνέψει η ζωή η δική της και των δύο παιδιών της.

Σύμφωνα με μήνυση που κατέθεσε στην αστυνομία άγνωστο κάτω από ποιες συνθήκες της έκοψαν τα φρένα του αυτοκινήτου της, την ώρα που ήταν σταθμευμένο δίπλα στο σπίτι της. «Μπήκα με τα παιδιά μου στο αυτοκίνητο επειδή είχαμε κάτι προγραμματισμένο. Μόλις ανέπτυξα λίγη ταχύτητα το φρένο δεν πατιόταν!»

Continue Reading

ΔΡΑΜΑ

Δράμα | Μια καινοτόμα μαθητική εφαρμογή ειδοποιεί πότε πρέπει να αδειάσουν οι κάδοι απορριμμάτων

Μαθητές στη Δράμα προσφέρουν βοήθεια ώστε η αποκομιδή των σκουπιδιών να μην εξελίσσεται σε μια κατάσταση προβληματική…

Πόσες φορές έτυχε να γυρνάτε με τη σακούλα σκουπιδιών στα χέρια, όταν διαπιστώνετε πως ο κάδος της γειτονιάς είναι γεμάτος και τα απορρίμματα ξεχειλίζουν από αυτόν; Πόσες φορές αναζητήσατε τον πλησιέστερο άδειο κάδο για να εναποθέσετε οικιακά απορρίμματα ή ανακυκλώσιμα υλικά, όταν διαπιστώσατε πως οι κάδοι που βρίσκονται κοντά στο σπίτι σας είναι γεμάτοι;

Οι παραπάνω ερωτήσεις αντιστοιχούν σε εικόνες καθημερινότητας που καλούνται να διαχειριστούν όχι μόνο οι πολίτες αλλά και οι δήμοι, καθώς η αποκομιδή των απορριμμάτων από τις γειτονιές και τα κεντρικά σημεία κάθε πόλης εξελίσσεται, σε πολλές περιπτώσεις, μια προβληματική κατάσταση.

Τη λύση σε αυτό το οξύτατο πρόβλημα για κάθε οργανωμένη κοινωνία την έχει ο …Sebastian, που μπορεί να μην είναι ένα φυσικό πρόσωπο, αλλά έχει την ικανότητα να δώσει βιώσιμες λύσεις στο πρόβλημα της αποκομιδής των απορριμμάτων.

Ο λόγος βέβαια για τη Smart Electronic Bin (εν συντομία SEB ή Sebastian), μια καινοτόμο επιχείρηση που δημιούργησαν οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Δράμας στο πλαίσιο του 19ου Πανελλαδικού Μαθητικού Διαγωνισμού «Καλύτερη Εικονική Επιχείρηση 2024», που διοργανώνει το Junior Achievement Greece.

Η Smart Electronic Bin είναι μία από τις συνολικά έντεκα μαθητικές επιχειρήσεις από όλη την Ελλάδα που πέρασαν στην προκριματική φάση και την προσεχή Παρασκευή 26 Απριλίου θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους στην τελική φάση του διαγωνισμού, που θα διεξαχθεί στο Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού.

Η «Καλύτερη Εικονική Επιχείρηση 2024» θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό του μεγαλύτερου Φεστιβάλ Νεανικής Επιχειρηματικότητας της Ευρώπης JAEurope/Gen-E 2024 που θα πραγματοποιηθεί στην πόλη Κατάνια της Ιταλίας στη Σικελία, στις 2-4 Ιουλίου 2024. Στον Πανευρωπαϊκό Τελικό του Junior Achievement συμμετέχουν 40 μαθητικές «επιχειρήσεις» από όλη την Ευρώπη, οι καλύτερες που ανέδειξε η κάθε χώρα στους εθνικούς τελικούς διαγωνισμούς.

Τι επιτυγχάνεται με το Sebastian Kit

«Η Smart Electronic Bin», τονίζει μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο διευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ Δράμας και εκ των υπευθύνων καθηγητών της μαθητικής επιχείρησης κ. Τάσος Σαλής, «είναι μια επιχείρηση, η οποία στηρίζει τους στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης, παρέχοντας ολοκληρωμένες λύσεις στους δήμους και στους πολίτες τους, σε θέματα διαχείρισης απορριμμάτων, για μια σύγχρονη καθαρή πόλη»

«Με το Sebastian Kit και τις εφαρμογές του», συνεχίζει ο κ. Σαλής, «οι υπερχειλισμένοι κάδοι, τα πεταμένα σκουπίδια τριγύρω και στους δρόμους, που αποτελούν δυσάρεστες καταστάσεις γνώριμες σε όλους, που όμως χαλάνε την εικόνα της πόλης, αποτελούν πλέον παρελθόν. Τη λύση στο πρόβλημα των υπερχειλισμένων κάδων απορριμμάτων και της μη έγκυρης αποκομιδής τους, έρχεται να δώσει η SEB, με τα προϊόντα και τις εφαρμογές της, το Sebastian Kit, το Sebastian Analysis, το Sebastian Collect και το Sebastian App, ευαισθητοποιώντας και εμπλέκοντας ενεργά τους πολίτες, σε όλη αυτή τη διαδικασία».

Με το σύστημα αυτό που εμπνεύστηκαν και υλοποίησαν τα παιδιά στο πλαίσιο της μαθητικής επιχείρησης επιτυγχάνεται: Η μείωση του κόστους και του χρόνου αποκομιδής των απορριμμάτων, η μείωση της άσκοπης μετακίνησης των απορριμματοφόρων κατά συνέπεια μείωση των εκπομπών CO2 και η μείωση των φθορών και συντήρησης του στόλου των μηχανημάτων και οχημάτων της υπηρεσίας αποκομιδής.

«Ο ορθός σχεδιασμός των δρομολογίων των απορριμματοφόρων και η ορθή διαχείριση του προσωπικού της υπηρεσίας αποκομιδής απορριμμάτων των δήμων επιβάλλει την εφαρμογή της λύσης που παρέχει η Smart Electronic Bin», συμπληρώνει ο κ. Σαλής.

Πώς λειτουργεί το καινοτόμο σύστημα

Μέσω του Sebastian Kit και των εφαρμογών του παρακολουθείται η πληρότητα των κάδων και ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο, τόσο η υπηρεσία αποκομιδής του δήμου, όσο και οι πολίτες. Με το Sebastian Analysis, η υπηρεσία αποκομιδής έχει πρόσβαση σε δεδομένα, ώστε να αναλύσει και να χαράξει τη στρατηγική της. Με το Sebastian Collect, οι οδηγοί απορριμματοφόρων ακολουθούν βελτιστοποιημένα δρομολόγια και αδειάζουν μόνο τους γεμάτους κάδους, ενώ η εφαρμογή Sebastian App παρέχει στους πολίτες άμεση ενημέρωση για την πληρότητα των κάδων απορριμμάτων της γειτονιάς του. Ο κάθε πολίτης, δηλαδή, μπορεί να μπει στην εφαρμογή και να δει ποιος κάδος πλησιέστερα σε αυτόν είναι άδειος ώστε να πάει να πετάξει τα σκουπίδια.

«Η εταιρεία μας», επισημαίνει η Κυριακή Φωτιάδου, υποδιευθύντρια του 1ου ΕΠΑΛ Δράμας και υπεύθυνη του προγράμματος, «έχει ήδη κατασκευάσει και ελέγξει το βασικό της προϊόν και την εφαρμογή Sebastian App, τα οποία είναι έτοιμα να βγουν στην παραγωγή. Αξίζει να αναφερθεί ότι έχουμε ήδη παρουσιάσει τα προϊόντα μας και τις υπηρεσίες μας σε σημαντικούς φορείς και εταιρείες και έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από τον πρόεδρο του Φορέα Διαχείρισης Στερών Αποβλήτων της Περιφέρειας ΑΜΘ και δήμαρχο Δράμας, για την εγκατάσταση των πρώτων Sebastian kit στη γειτονιά του σχολείου μας».

«Απώτερος στόχος μας είναι και οι 332 δήμοι της Ελλάδα με μέσο όρο 3.500 κάδους ο καθένας να εγκαταστήσουν την συγκεκριμένη καινοτόμα εφαρμογή», συμπληρώνει η κ. Κυριακίδου.

Την ομάδα έργου της μαθητικής επιχείρησης αποτελούν οι εκπαιδευτικοί: Φωτιάδου Κυριακή, Σαλής Αναστάσιος και ο εξωτερικός συνεργάτης Τζίτζιος Ιωάννης. Επίσης, συμμετέχουν οι μαθητές: Γιαμουρίδης Ορέστης, Ιορδανίδης Αριστείδης, Καλογιαννίδης Χρήστος, Κασαπίδης Στέργιος, Κιούση Παναγιώτα, Κονταξή Αφροδίτη, Κοσσυφίδης Ευστάθιος, Κωνσταντινίδου Ευδοκία, Μπότης Δημήτριος, Μωυσιάδης Ηρακλής, Ορφανίδης Νικόλαος, Παλτόγλου Δουκένη, Παπαδοπούλου Ελισάβετ, Ράδου Ξένια, Σεβδίλης Αθανάσιος, Τσιούπρου Λάουρα, Τσοτσονού Δέσποινα, Φεσλίδου Ευγενία, Χαραλαμπίδης Κυριάκος και Χαραλαμπίδου Ερμιόνη.

πηγή: newsit.gr

Continue Reading

ΔΡΑΜΑ

Συνάντηση Αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Μιχαήλ Μουρβετίδη με την «Επιστημονική Ομάδα “Οψόμεθα Εις Φιλίππους”»

Την Πέμπτη 18 Απριλίου 2024, ώρα 10:00 π.μ., ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Μιχαήλ Μουρβετίδης δέχθηκε, στο Γραφείο του (Διοικητήριο Δράμας, 3ος όροφος) τον Πρόεδρο της Α.Μ.Κ.Ε. «Επιστημονική Ομάδα “Οψόμεθα Εις Φιλίππους”» Αρχιτέκτονα Μηχανικό κ. Χαράλαμπο Τσουρουκίδη, ο οποίος συνοδευόταν από μέλη της διοίκησης της Ομάδας,

Κατά τη συνάντηση, ο Πρόεδρος παρουσίασε στον κ. Μουρβετίδη τη δράση και το όραμα της Ομάδας. Απώτερος στόχος της είναι η συσπείρωση νέων και εμπειρότερων επιστημόνων και ενεργών πολιτών, με σκοπό τη δημιουργία και υλοποίηση ενός πρότυπου Ολιστικού Μοντέλου Ανάπτυξης, το οποίο θα αναδείξει το πανάρχαιο φυσικό αγροτοπολιτιστικό περιβάλλον μεγάλης ιστορικής και εθνικής σημασίας της πεδιάδας των Φιλίππων και της ευρύτερης περιοχής.

Στη συνέχεια, ο Αντιπεριφερειάρχης είχε με τον Πρόεδρο και τα λοιπά μέλη της Ομάδας, μία εκτενή και εποικοδομητική συζήτηση σχετικά με τους τρόπους με τους οποίους οι χωρικές Περιφερειακές Ενότητες των περιοχών Δράμας, Καβάλας, Σερρών, θα μπορούσαν να συνδράμουν πολυποίκιλα στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση δράσεων της Ομάδας, καθώς και τις προοπτικές καλύτερης συνεργασίας και συντονισμού μεταξύ των εμπλεκόμενων φυσικών ή νομικών προσώπων και θεσμικών παραγόντων.

Ήδη, με τη συνεργασία της Ομάδας και των Περιφερειακών Ενοτήτων και των Δήμων διοργανώνεται με επιτυχία τα τελευταία χρόνια ο διεθνής ποδηλατικός αγώνας με την επωνυμία «Brevet Φίλιπποι, με αφετηρία τον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων με δεκάδες ποδηλάτες απ’ όλη την Ελλάδα το εξωτερικό, οι οποίοι καλούνται να διανύσουν συνολικά 210 χλμ διασχίζοντας κατά σειρά τους Δήμους Καβάλας, Δοξάτου, Δράμας, Προσοτσάνης, Νέας Ζίχνης, Αμφίπολης και Παγγαίου (συνολικά 20 οικισμούς) και με τερματισμό στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων. Η διοργάνωση αυτή είναι ένα παράδειγμα βέλτιστης πρακτικής και συνεργασίας για ανάληψη και άλλων δράσεων στο μέλλον, με το συντονισμό όλων των φορέων.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en