Quantcast
Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Κατά 36% μειώθηκαν τα θανατηφόρα τροχαία στην Ελλάδα

Σημαντική μείωση των θανατηφόρων τροχαίων στην Ελλάδα καταγράφει έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την οδική ασφάλεια στην ΕΕ, η οποία δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, το ποσοστό μείωσης στη χώρα μας είναι της τάξεως του -36% και στην ΕΕ -17%, την περίοδο 2010-2015.

Ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής, η Ελλάδα ανήκει στην ομάδα των χωρών (μαζί με τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, τη Λετονία και τη Λιθουανία), οι οποίες έχουν σημειώσει πρόοδο, αλλά τα στοιχεία των θανατηφόρων τροχαίων εξακολουθούν να είναι πολύ υψηλότερα από τον μέσο όρο της ΕΕ.

Το 2015 ο τραγικός απολογισμός στην Ελλάδα ήταν 74 θάνατοι από τροχαία δυστυχημάτων, ανά εκατομμύριο κατοίκων. Την ίδια χρονιά, στην ΕΕ σημειώθηκαν 52 θάνατοι από τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκων.

Η έκθεση της Επιτροπής για την οδική ασφάλεια το 2015 επισημαίνει ότι οι δρόμοι της Ευρώπης παραμένουν οι ασφαλέστεροι στον κόσμο, παρά την πρόσφατη επιβράδυνση της μείωσης των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα. Πέρυσι, 26.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ, δηλαδή 5.500 λιγότεροι από το 2010. Δεν σημειώθηκε, ωστόσο, καμιά βελτίωση σε επίπεδο ΕΕ σε σύγκριση με το 2014. Επιπλέον, η Επιτροπή εκτιμά ότι τραυματίστηκαν σοβαρά στους δρόμους της ΕΕ 135.000 άτομα, εκ των οποίων οι περισσότεροι είναι οι λεγόμενοι «ευάλωτοι χρήστες» (πεζοί, ποδηλάτες κ.λπ.). Το κοινωνικό κόστος (αποκατάσταση, υγειονομική περίθαλψη, υλικές ζημίες, κ.λπ.) των θανάτων και τραυματισμών από τροχαία εκτιμάται σε τουλάχιστον 100 δισ. ευρώ.

Η επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ Βιολέτα Μπουλτς δήλωσε: «Εάν η Ευρώπη επιθυμεί να επιτύχει μέχρι το 2020 τον στόχο της για μείωση των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα στο μισό, πρέπει να γίνουν ακόμη πολλά. Καλώ τα κράτη-μέλη να εντείνουν τις προσπάθειές τους όσον αφορά την επιβολή της νομοθεσίας και την ενημέρωση των πολιτών. Αυτές οι ενέργειες μπορεί να έχουν κόστος, αλλά το κόστος αυτό είναι ασήμαντο σε σύγκριση με τα 100 δισ. ευρώ, στα οποία ανέρχεται το κοινωνικό κόστος των θανάτων και τραυματισμών από τροχαία δυστυχήματα».

Προκειμένου να επιτευχθεί ο στρατηγικός στόχος της ΕΕ για μείωση στο μισό του αριθμού των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα από το 2010 έως το 2020, απαιτούνται πρόσθετες ενέργειες. Τα κράτη-μέλη είναι οι βασικοί συντελεστές, δεδομένου ότι τα περισσότερα μέτρα λαμβάνονται σε καθημερινή βάση σε εθνικό και τοπικό επίπεδο: Επιβολή κανόνων οδικής κυκλοφορίας, ανάπτυξη και συντήρηση των υποδομών, αλλά και εκστρατείες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης.

Επίσης, επισημαίνεται ότι η τεχνολογική πρόοδος της τελευταίας δεκαετίας έχει βελτιώσει σημαντικά την ασφάλεια των οχημάτων. Οι σημαντικές εξελίξεις όσον αφορά την καινοτομία και την τεχνολογία ενισχύουν τις δυνατότητες βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στο μέλλον, ιδίως στον τομέα της αυτοματοποίησης των οχημάτων.

Για να προλειάνει το έδαφος σχετικά με την αυτοματοποίηση και την καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σκοπεύει να εκπονήσει ένα γενικό σχέδιο για την ανάπτυξη των «συνεργατικών ευφυών συστημάτων μεταφορών»- μίας αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ οχημάτων και οδικών υποδομών- κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2016. Αυτά τα συστήματα δίνουν τη δυνατότητα στα οχήματα να προειδοποιούν το ένα το άλλο άμεσα (π.χ. σε περίπτωση πέδησης έκτακτης ανάγκης) ή μέσω των υποδομών (π.χ. οδικά έργα κατά μήκος της διαδρομής).

Click to comment

Απάντηση

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ

Ο πρώην διπλωμάτης στο Κόσοβο Β. Καρακωστάνογλου στο ENA Channel για τις εξελίξεις στο Συμβούλιο Ευρώπης για το Κόσοβο

Οι εξελίξεις στο Κόσοβο το 2024 χαρακτηρίζονται από ένταση και αυξημένες προκλήσεις στην περιοχή, ιδίως στο βόρειο τμήμα της χώρας, όπου κατοικούν κυρίως Σέρβοι. Η κατάσταση κλιμακώθηκε μετά την επιβολή από την κυβέρνηση του Κοσόβου ενός νέου νόμου που απαιτεί από τα οχήματα με σερβικές πινακίδες να τις αντικαταστήσουν με πινακίδες του Κοσόβου. Αυτό προκάλεσε αντιδράσεις, με τους Σέρβους του βορρά να στήνουν οδοφράγματα και να προχωρούν σε διαμαρτυρίες, πυροβολώντας ακόμη και στον αέρα​.

Σε αυτό το πλαίσιο, και ενόψει της ψηφοφορίας στο Συμβούλιο της Ευρώπης για το Κόσοβο, ο πρώην διπλωμάτης στο Κόσοβο, Βενιαμίν Καρακωστάνογλου, έδωσε συνέντευξη στο ENA Channel όπου εξέφρασε την άποψη ότι οι συνεχιζόμενες εντάσεις και οι αμοιβαίες προκλήσεις μεταξύ Κοσόβου και Σερβίας υπονομεύουν τις προοπτικές ειρήνης και συνεργασίας στην περιοχή. Υπογράμμισε την ανάγκη για ενισχυμένη διεθνή διαμεσολάβηση και την επιβολή μέτρων οικοδόμησης εμπιστοσύνης που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μια βιώσιμη λύση​ (CNN.gr)​.

Ο κ. Καρακωστάνογλου τόνισε επίσης την επιρροή που μπορεί να έχει η ΕΕ και οι ΗΠΑ στην εξομάλυνση της κατάστασης και την προώθηση ενός διαλόγου που θα επικεντρωθεί στη δημιουργία σταθερών και ειρηνικών σχέσεων μεταξύ των δύο πλευρών.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Μάκης Παπαδόπουλος: «Ο Δήμαρχος Καβάλας ομολόγησε πως “πιάστηκε κορόιδο” και έχασε την Καλαμίτσα!»

Σε τηλεοπτικές του δηλώσεις, την Πέμπτη 16 Μαΐου, ο Δήμαρχος Καβάλας ομολόγησε δημόσια ότι “πιάστηκε κορόιδο” από την ΕΤΑΔ στο θέμα της παραχώρησης της Καλαμίτσας και είναι πλέον δύσκολο να καταλήξει ο Δήμος Καβάλας σε μία συμφέρουσα συμφωνία για την αξιοποίηση της ακτής.

Οι ευθύνες του Δημάρχου Καβάλας για αυτήν την εξέλιξη είναι τεράστιες.

Κατά την προηγούμενη θητεία του, με προσωπικές του αποφάσεις και αγνοώντας τα όργανα του Δήμου και το Δημοτικό Συμβούλιο, ο Δήμαρχος Καβάλας αρχικά, το έτος 2020, συνομολόγησε δικαστικά ότι η ακτή ανήκει στην ΕΤΑΔ, ενώ μέχρι τότε η Καλαμίτσα ήταν εγγεγραμμένη στο Κτηματολόγιο ως ιδιοκτησία του Δήμου Καβάλας και αργότερα, το έτος 2023 δεν προχώρησε σε έφεση, για να σταματήσει το αρχικό λάθος, που έκανε το 2020.

Υπενθυμίζουμε πως το 2013, όταν ο σημερινός Δήμαρχος ήταν Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, έβαλε πολεοδομικό πρόστιμο €900.000 στην ΕΤΑΔ, το οποίο, μάλιστα, δεν γνωρίζουμε τι απέγινε και αν το έχει εισπράξει τελικά ο Δήμος ή το χαρίσαμε…

Αυτή όμως η υποχωρητικότητα και η οικειοθελής παραίτηση του Δημάρχου για λογαριασμό του Δήμου από τα δικαιώματά του στην Καλαμίτσα, έγιναν άραγε με μόνο στόχο να επιτύχει τελικά συμφωνία με την ΕΤΑΔ, με οποιοδήποτε κόστος και οποιουσδήποτε όρους; Αυτό που φαίνεται είναι ότι ο Δήμαρχος ήθελε “να αποδείξει” πρώτα στον εαυτό του και μετά στους Δημότες ότι κατάφερε να φέρει συμφωνία για την Καλαμίτσα.

Βέβαια, οι προτάσεις συμφωνίας με την ΕΤΑΔ που έφερε στη συνέχεια ο Δήμαρχος Καβάλας για τη χρήση της ακτής και των εγκαταστάσεων της Καλαμίτσας, ήταν όλες ξεκάθαρα ασύμφορες για τους δημότες:

– η πρώτη πρόταση ήταν να πληρώνουμε ετήσιο ενοίκιο €25.000 για τα πρώτα 3 χρόνια και €50.000 για τα επόμενα. Όλες οι δαπάνες αποκατάστασης-συντήρησης-λειτουργίας να βαρύνουν τον Δήμο και τα έσοδα να μοιράζονται 50% – 50% με την ΕΤΑΔ. Η διάρκεια της παραχώρησης θα ήταν 20 χρόνια με δικαίωμα επέκτασης + άλλα 10 χρόνια.

– η επόμενη πρόταση ήταν να πληρώνουμε ετήσιο ενοίκιο €70.000.

– η επόμενη να πληρώνουμε €120.000 (για όλη την έκταση).

– η επόμενη να πληρώνουμε €90.000 ετησίως και πάλι για παραχώρηση 20+10 ετών.

Και μετά από όλα αυτά, έρχεται τώρα ο Δήμαρχος Καβάλας και ομολογεί ότι μας ζητάνε να πληρώνουμε ετήσιο ενοίκιο €90.000, αλλά για παραχώρηση διάρκειας μόνο 5 χρόνων! Και μετά;;;

Προφανώς, διαπιστώνει πλέον ο Δήμαρχος το ΠΛΗΡΕΣ ΑΔΙΕΞΟΔΟ, στο οποίο παρέσυρε τον Δήμο, αποκλειστικά με προσωπικές του μονομερείς ενέργειες και δική του ευθύνη.

Όλα τα προηγούμενα χρόνια, εμείς επιμέναμε συνεχώς ότι ο Δήμος Καβάλας μπορούσε να διεκδικήσει δικαστικά την ιδιοκτησία της Καλαμίτσας, διότι είχαμε τα νομικά όπλα να το υποστηρίξουμε και θα έπρεπε ο Δήμαρχος να το έχει ήδη κάνει.

Δυστυχώς όμως, για ακόμη μία φορά, ο Δήμαρχος Καβάλας λειτούργησε με προσωπικά κριτήρια και τώρα μας έχει εγκλωβίσει όλους, Δήμο και δημότες, σε αυτό το ΑΔΙΕΞΟΔΟ.

Δήμαρχε Καβάλας, σε καλούμε να επιλύσεις ΑΜΕΣΑ την εμπλοκή με την ΕΤΑΔ γύρω από την υπόθεση ΚΑΛΑΜΙΤΣΑ και να φέρεις την οριστική, συμφέρουσα λύση για τους Καβαλιώτες και τους επισκέπτες μας!

ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΞΙΖΕΙ ΑΥΤΗ Η ΕΙΚΟΝΑ ΠΑΡΑΚΜΗΣ ΣΤΗΝ ΑΚΤΗ ΚΑΛΑΜΙΤΣΑΣ!

Μάκης Παπαδόπουλος
Δημοτικός Σύμβουλος
Επικεφαλής της Ανεξάρτητης Δημοτικής Κίνησης
Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Mαρτυρία στο ENA Channel : Πως βίωσε μία μητέρα το μπούλινγκ στην κόρη της από μαθητές στο σχολείο

Μία μητέρα, η κυρία Ζ. ένιωθε την καρδιά της να σφίγγεται κάθε φορά που έβλεπε τη μικρή της κόρη να επιστρέφει από το σχολείο με κατεβασμένο το κεφάλι και δάκρυα στα μάτια.

Εδώ και μήνες, η μικρή ήταν ήταν θύμα μπούλινγκ από τους συμμαθητές της, και η μητέρα προσπαθούσε απεγνωσμένα να βρει έναν τρόπο να τη βοηθήσει..

Μετά από πολλές συζητήσεις και άπειρες ώρες δίπλα στην κόρη της, η μητέρα κατάφερε να την κάνει να ανοιχτεί. Η κόρη της εξομολογήθηκε πως κάθε μέρα στο σχολείο ήταν ένας εφιάλτης: κοροϊδίες, απομόνωση και συνεχείς προσβολές την έκαναν να αισθάνεται αβοήθητη και μόνη..

Η συγκεκριμένη ιστορία είναι πέρα και για πέρα αληθινή και την περιέγραψε στο ENA Channel και στην εκπομπή Αναλυτής η κυρία Ζ. η οποία μετέφερε τον “εφιάλτη” που έζησε η ίδια και η οικογένεια της.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
text about elections
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en