ΚΑΒΑΛΑ

Καβάλα | Προβολές ταινιών στον ΖΕΦΥΡΟ για την ερχόμενη εβδομάδα

Μία σύγχρονη κινηματογραφική εκδοχή της μεγάλης Μάχης του Φρουρίου του Μπρεστ, της πρώτης σύγκρουσης της επιτιθέμενης ναζιστικής Γερμανίας στην ΕΣΣΔ, στις 22 Ιούνη του 1941 .
Η ταινία με τίτλο «Το Φρούριο Μπρεστ» είναι ρωσικής και λευκορωσικής συμπαραγωγής του 2010, σε σκηνοθεσία του Αλεξάντερ Κοττ. Εχει αποσπάσει 8 βραβεία στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ «NIKA» και δυο Χρυσούς Αετούς (σσ. το αντίστοιχο των «Οσκαρ» της Ρωσικής Ακαδημίας Κινηματογράφου) ενώ στο Φεστιβάλ «KINONEWS» πήρε το βραβείο «Καλύτερης Ρώσικης Ταινίας» και «Καλύτερης Σκηνοθεσίας».
Είναι γεγονός, ότι ο Κοττ, σε αυτή την ταινία εμπνέεται και αποτίει φόρο τιμής στις αξέχαστες πολεμικές ταινίες του αξεπέραστου σοβιετικού σινεμά. Το σενάριο είναι βασισμένο σε αληθινά γεγονότα και οι κεντρικοί ήρωες της ταινίας αντιστοιχούν σε υπαρκτά ιστορικά πρότυπα.
6 – 7/9 Ριφιφί
Αστυνομική 1954 | Α/Μ | Διάρκεια: 122′
Γαλλική ταινία, σκηνοθεσία Ζιλ Ντασέν με τους: Ζαν Σερβέ, Καρλ Μένερ, Ρόμπερτ Μάνουελ, Ζανίν Νταρσέ
Ύστερα από πέντε χρόνια κάθειρξης ο Τόνι Στεφανουά θα ξαναβρεθεί με τους πρώην συνεργάτες του. Στην αρχή αρνείται να συμμετάσχει στη ληστεία ενός μεγάλου κοσμηματοπωλείου που του προτείνεται, αλλά στη συνέχεια μπαίνει στο κόλπο εφαρμόζοντας το μεγαλοφυές σχέδιό του: Να εισέλθουν στο πολυτελές μαγαζί από μια τρύπα που θα ανοίξουν στο ταβάνι του.
Το τριαντάλεπτο σιωπηλό κινηματογραφικό ριφιφί που στήνει ο Ζιλ Ντασέν είναι αυτό που χάρισε στο αγωνιώδες φιλμ νουάρ την κινηματογραφική του υπεραξία. Αυτό όμως που έχει μερικώς υποβαθμιστεί από την αριστοτεχνική σεκάνς της διάρρηξης είναι η υπόφαιη σκιαγράφηση του παριζιάνικου υπόκοσμου της δεκαετίας του ’50.
8 – 10/9 Καζαμπλάνκα (Casablanca)
Δραματική 1942 | Α/Μ | Διάρκεια: 102′
Αμερικανική ταινία, σκηνοθεσία Μάικλ Κέρτιζ με τους: Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ, Ίνγκριντ Μπέργκμαν, Κλοντ Ρέινς, Πίτερ Λόρε
Στην Καζαμπλάνκα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου ένας Αμερικανός συναντά την παλιά του αγαπημένη, παντρεμένη τώρα με έναν άλλον, η οποία χρειάζεται τη βοήθειά του για να διαφύγει από τη χώρα.
Ο σκηνοθέτης Μάικλ Κέρτιζ μισούσε το σενάριο, το οποίο επιπλέον δεν είχε φινάλε. Πώς αυτή η έλλειψη ενθουσιασμού και η αναποφασιστικότητα, ως προς την εξέλιξη της δράσης, είχε ως αποτέλεσμα μια από τις ωραιότερες χολιγουντιανές ταινίες
Με εκτίμηση
Η Γεν.Γραμματέας
Βόνη Καρποζήλου

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version