Quantcast
Connect with us

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Κάμψη της ζήτησης το 2016 για ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές

Η “Black Friday” φαίνεται ότι έσωσε την παρτίδα για το λιανεμπόριο ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, καθώς συγκράτησε περαιτέρω απώλειες κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2016. Τούτο προκύπτει από τα στοιχεία της GfK Temax για την ελληνική αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων, αγορά που το 2016 υποχώρησε περαιτέρω, παρά το γεγονός, μάλιστα, ότι σε σύγκριση με το 2015 οι περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων ήταν λιγότεροι.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία αυτά o ο τζίρος στον κλάδο διαμορφώθηκε σε 586 εκατ. ευρώ το δ’ τρίμηνο του 2016, καταγράφοντας οριακή μείωση, της τάξης του 0,1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Συνολικά στο έτος οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 1,93 δισ. ευρώ, καταγράφοντας μείωση 2,9%, κυρίως λόγω των εξαιρετικά αρνητικών επιδόσεων κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2016.

Ανά κατηγορία στο τέταρτο τρίμηνο του 2016 οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν ως εξής:

-Ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά: οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν κατά 4,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη άνοδο από όλες τις εξεταζόμενες κατηγορίες, ενώ ο τζίρος διαμορφώθηκε σε 111 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για την κατηγορία που φαίνεται κυρίως να ευνοήθηκε από την “Black Friday”, με πλέον κερδισμένες υποκατηγορίες τις τηλεοράσεις και τις παιχνιδομηχανές. Σε επίπεδο έτους ο τζίρος των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών διαμορφώθηκε σε 333 εκατ. ευρώ, στα ίδια ίδια επίπεδα με το 2015.

-Τηλεπικοινωνίες: η κυρίαρχη κατηγορία του κλάδου κατέγραψε τζίρο στο δ’ τρίμηνο του 2016 ύψους 186 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015 κατά 1,7%. Τα κινητά τηλέφωνα είχαν σταθερές επιδόσεις, ενώ αύξηση κατέγραψαν στο τελευταίο τρίμηνο του έτους οι πωλήσεις ακουστικών και wearables. Συνολικά το 2016 η κατηγορία έκανε τζίρο 613 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση σε σύγκριση με το 2015 κατά 2,9%.

-Μεγάλες οικιακές συσκευές: σημαντική πτώση στο τέταρτο τρίμηνο αλλά αύξηση συνολικά στο έτος κατέγραψε η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία του κλάδου. Ειδικότερα, στο δ’ τρίμηνο οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 115 εκατ. ευρώ, υποχωρώντας κατά 3,2% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Σύμφωνα με την GfK Temax oΟι απορροφητήρες ήταν η μόνη κατηγορία που παρουσίασε θετικό πρόσημο στο δ’ τρίμηνο. Επιπλέον, τα στεγνωτήρια καθώς και συσκευές με μεγαλύτερες δυνατότητες και ενεργειακή αποδοτικότητα οδηγούν την αγορά και συμβάλουν στη σταθεροποίηση της μέσης τιμής. Ολόκληρο, πάντως, το 2016 η κατηγορία των μεγάλων οικιακών συσκευών έκανε τζίρο 437 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση σε σύγκριση με το 2015 κατά 3,1%.

-Μικρές οικιακές συσκευές: οι πωλήσεις τους κατά το δ’ τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 3,5%, στα 48 εκατ. ευρώ. Παρατηρήθηκε θετική ανάπτυξη των προϊόντων οδοντικής φροντίδας, επηρεασμένη από την αύξηση πωλήσεων στα βουρτσάκια με ανταλλακτικά. Επίσης, οι μηχανές καφέ και ροφημάτων κατέγραψαν θετική πορεία, λόγω της μειωμένης μέσης τιμής στις καφετιέρες καθώς και των προωθητικών ενεργειών στο τέλος του έτους. Επιπλέον, η άνοδος των αρτοπαρασκευαστών καθώς και των φριτέζων με λίγο λάδι οδήγησαν σε υψηλότερη μέση τιμή, ενώ συνεχίστηκε το θετικό πρόσημο για τις σκούπες με και χωρίς σακούλα. Συνολικά το 2016 ο τζίρος των μικρών οικιακών συσκευών ανήλθε σε 153 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 2,8% σε σύγκριση με το 2015.

-Προϊόντα πληροφορικής: πρόκειται για την κατηγορία με τη χειρότερη επίδοση για το 2016 και μία από τις χειρότερες στο δ’ τρίμηνο του περασμένου έτους. Στο δ’ τρίμηνο οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 110 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 4,4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015, ενώ στο έτος η μείωση είναι 20,6% και ο συνολικός τζίρος στα 343 εκατ. ευρώ. Τα πράγματα για το δ’ τρίμηνο θα ήταν μάλλον χειρότερα, εάν δεν σημειωνόταν αύξηση στις πωλήσεις σταθερών υπολογιστών, οθονών και περιφερειακών (ποντίκια και πληκτρολόγια).

-Φωτογραφικά είδη: η κατηγορία κατέγραψε τζίρο το δ’ τρίμηνο 9 εκατ. ευρώ (μείωση 5,7%) και στο έτος 30 εκατ. ευρώ (μείωση 8,7 εκατ. ευρώ).

-Είδη εξοπλισμού γραφείων και αναλώσιμα: ο τζίρος το δ’ τρίμηνο διαμορφώθηκε σε 7 εκατ. ευρώ (μείωση 6,5%) και στο έτος σε 22 εκατ. ευρώ (μείωση 3,5%).

Click to comment

Απάντηση

Θεσσαλονίκη

Θεσσαλονίκη | Για πρώτη φορά η Sophia, το διάσημο ρομπότ τεχνητής νοημοσύνης στην συμπρωτεύουσα

Η Sophia είναι ένα πιο διάσημο ανθρωποειδές ρομπότ τεχνητής νοημοσύνης. Σήμερα βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη, όπου είχε προγραμματιστεί να έχει… συνομιλία με τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολο Τζιτζικώστα, στο πλαίσιο της έκθεσης BEYOND.

Πρόκειται για ένα «κοινωνικό» ανθρωποειδές ρομπότ, σχεδιασμένο για διάδραση και επικοινωνία με τους ανθρώπους με ένα πρόσωπο που θυμίζει ανθρώπινο. Σύμφωνα με όσα έχει δηλώσει ο δημιουργός της, τα χαρακτηριστικά της είναι ένας συνδυασμός της Αιγύπτιας βασίλισσας Νεφερτίτης, της Όντρεϊ Χέπμπορν και της συζύγου του Αμάντα Χάνσον!

H Sophia ήταν συνεπής στο ραντεβού της με το κοινό σήμερα στις 11:30 στο σταντ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

MyAADE app | «Στον αέρα» η νέα εφαρμογή της ΑΑΔΕ – Πληρωμές, έλεγχος οφειλών, φορολογικό ημερολόγιο στο κινητό

Σε λειτουργία και έτοιμη για «κατέβασμα» είναι η νέα εφαρμογή της ΑΑΔΕ για τους φορολογούμενους, το MyAADE app, το οποίο έχει ως στόχο να «λύσει» τα χέρια σε ό,τι αφορά σε πληρωμές υποχρεώσεων, έλεγχο οφειλών, παρέχοντας υπηρεσίες φορολογικού ημερολογίου και «ξυπνητηριού».

Η παρουσίαση της εφαρμογή MyAADE app για τους φορολογούμενους, πραγματοποιήθηκε από τον διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργο Πιτσιλή, με την παρουσία της ηγεσίας των υπουργείων Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, την Τετάρτη (20.3.204).

Οι φορολογούμενοι θα έχουν πλέον την δυνατότητα να πληρώνουν εύκολα και γρήγορα με Iris ή με κάρτα, να αποθηκεύουν φορολογικά έγγραφα στο ψηφιακό τους πορτοφόλι, να διαχειρίζονται ραντεβού και να δέχονται ειδοποιήσεις για προθεσμίες πληρωμών.

Ο κ. Πιτσιλής δεν απέκλεισε αργότερα να προστεθούν και περαιτέρω υπηρεσίες. Η ασφάλεια των συναλλαγών είναι εξασφαλισμένη μέσα από το ψηφιακό περιβάλλον πληρωμών της ΔΙΑΣ. Προς το παρόν είναι διαθέσιμη σε iOS ενώ στις αμέσως επόμενες ώρες θα είναι διαθέσιμη και σε Android.

Πηγή: newsit.gr

Continue Reading

ΕΡΓΑΣΙΑ

Αναρτήθηκαν τα αποτελέσματα για τη νέα δράση επαγγελματικής κατάρτισης, με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης

Αναρτήθηκαν οι προσωρινοί πίνακες επιτυχόντων, επιλαχόντων και αποκλειομένων, της νέας διαδικτυακής δράσης επαγγελματικής κατάρτισης, με τίτλο «Προσωποποιημένη Επιμόρφωση, με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης», στον ιστότοπο της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ).

Η κατάρτιση των πινάκων πραγματοποιήθηκε κατά σειρά προτεραιότητας και με βάση τα προβλεπόμενα κριτήρια.

Οι υποψήφιοι καταρτιζόμενοι έχουν δικαίωμα υποβολής ένστασης από την Πέμπτη 21 Μαρτίου 2024 και ώρα 14:00 μέχρι την Τρίτη 26 Μαρτίου 2024 και ώρα 23:59 αποκλειστικά ηλεκτρονικά στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα της ΔΥΠΑ (e-servives), με κωδικούς TaxisNet ή με κωδικούς πρόσβασης πιστοποιημένων χρηστών ΔΥΠΑ, στη διεύθυνση: https://eservices.oaed.gr/pls/apex/.

Όσοι υποψήφιοι καταθέτουν ένσταση, οφείλουν να αναφέρουν την ακριβή αιτιολογία της ένστασης και να τεκμηριώσουν τους ισχυρισμούς τους, επισυνάπτοντας με ηλεκτρονική σάρωση σχετικά δικαιολογητικά. Ενστάσεις που δεν υποβάλλονται ηλεκτρονικά δεν εξετάζονται.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η πιλοτική δράση υλοποιείται στο πλαίσιο συνεργασίας της ΔΥΠΑ με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) και στοχεύει στην παροχή προσωποποιημένων διαδικτυακών προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης, που η συνολική τους διάρκεια θα κυμαίνεται από 100 έως 250 ώρες.

Οι ωφελούμενοι της δράσης θα κληθούν, αρχικά, να συμπληρώσουν εξειδικευμένα ερωτηματολόγια, τα οποία, στη συνέχεια, θα επεξεργαστεί το ΕΚΠΑ, μέσω μοντέλου Τεχνητής Νοημοσύνης. Η συγκεκριμένη διαδικασία θα αναδείξει τα προσωποποιημένα προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης, που θα κληθεί μετά κάθε ωφελούμενος να παρακολουθήσει, ενώ το περιεχόμενό τους θα αποτελείται από μαθήματα και διδακτικές ενότητες που θα έχουν άμεση συνάρτηση με το προσωπικό προφίλ τους.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en