ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ιδέες και προτάσεις από τον Σύλλογο Γονέων του 6ου ΓΕΛ Καβάλας

Η κατάσταση που επικρατεί σήμερα στο ελληνικό σχολείο και ιδιαίτερα στο  Λύκειο είναι εκρηκτική. Από τη μια οι απανωτές αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και  ΤΕΙ , από την άλλη η Τράπεζα Θεμάτων συν τα ήδη συσσωρευμένα προβλήματα της εκ/σης , έχουν πυροδοτήσει αντιδράσεις μαθητών και γονέων που φανερώνουν την αγωνία και την απόγνωσή τους για το τι μέλλει γενέσθαι. Όλα αυτά σε συνδυασμό με τις δυσμενείς συγκυρίες που ταλανίζουν την ελληνική οικογένεια, μας κάνουν να αναρωτιόμαστε αν μπορεί να βρεθεί ένας τρόπος αντιμετώπισης των προβλημάτων στα πλαίσια άσκησης μιας συνετής – σταθερής -εκ/κής πολιτικής.

Όμως από τις μέχρι τώρα αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας  εισπράττουμε μια διαρκή εναλλαγή αποφάσεων για μαθήματα  και πεδία , έλλειψη σχεδιασμού κατανομής των σχολών ανά πεδίο, παραλείψεις ,προχειρότητα, αβασάνιστη επιλογή των θεμάτων της τράπεζας και σύστημα κλήρωσης άνισης  επιλογής ερωτήσεων για κάθε σχολείο στην πανελλήνια εφαρμογή του θεσμού.

Κάτω απ αυτές τις συνθήκες ,εμείς , ο Σύλλογος Γονέων του 6ου   ΓΕΛ Καβάλας, χωρίς να αγνοούμε το πλήθος των προβλημάτων της εκ/σης , προτείνουμε τα εξής :

Όσοι αποφασίζουν για τη διαμόρφωση εκπαιδευτικής πολιτικής να έχουν άμεση αντίληψη της ατμόσφαιρας και της πραγματικής εικόνας για τα τεκταινόμενα στις αίθουσες διδασκαλίας. Οι αποφάσεις να είναι αποτέλεσμα διαλόγου με τους θεσμικούς φορείς του αντικειμένου και να αφορούν σχεδιασμούς από τη βάση της πυραμίδας της εκπαίδευσης και όχι την κορυφή της.

Παρατηρούμε συχνά με την αλλαγή κυβέρνησης ή της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας να αλλάζει και η εκπαιδευτική πολιτική προκαλώντας κραδασμούς στην εκπαίδευση. Προτείνουμε λοιπόν διαμόρφωση εκπαιδευτικού  πλαισίου που να είναι αποτέλεσμα συναίνεσης όλων των κομμάτων του Ελληνικού Κοινοβουλίου χωρίς κομματικές σκοπιμότητες αλλά με γνώμονα το καλύτερο για το σχολικό περιβάλλον των παιδιών μας.

Σε πιο πρακτικά θέματα όπως η Ενισχυτική Διδασκαλία και η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη , να ισχύουν από την αρχή κάθε σχολικού έτους και όχι στη μέση της σχολικής χρονιάς.

Επίσης για τα ξενόγλωσσα βιβλία οι δύσκολες οικονομικά συνθήκες επιβάλλουν τη δωρεάν διανομή τους και όχι την αγορά τους από τους γονείς των μαθητών.

Για την τράπεζα θεμάτων προτείνουμε

Να διατηρηθεί μόνο για τα μαθήματα των πεδίων, με την προϋπόθεση  να υπάρξει έλεγχος ώστε να μην αποκλίνουν ως προς το βαθμό δυσκολίας. Επίσης  ,επειδή λόγω του κοινωνικού σχολείου υπάρχει απώλεια διδακτικών ωρών αλλά και για καλύτερη αφομοίωση της διδασκόμενης ύλης και  ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών , να μειωθεί η διδακτέα και εξεταστέα  ύλη ,τουλάχιστον στα μαθήματα που εξετάζονται με την Τράπεζα Θεμάτων.

Το σκληρά ανταγωνιστικό εξεταστικό σύστημα και ο μεγάλος όγκος της διδακτέας-εξεταστέας ύλης λειτουργεί εις βάρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Επιπλέον εξαναγκάζει τους μαθητές σε ένα εξοντωτικό καθημερινό πρόγραμμα (σχολείο, φροντιστήριο) και οδηγεί τους  γονείς σε  οικονομική αφαίμαξη σε μια συγκυρία ιδιαίτερα δύσκολη για όλους. Εξάλλου η ύλη πρέπει να είναι προσαρμοσμένη στα δεδομένα αλλά και ζητούμενα των μαθητών για μια γενική παιδεία και όχι μόνο ύλη για εξετάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ.

Για τις πανελλήνιες εξετάσεις να υπάρξει έγκαιρη ενημέρωση των υποψηφίων του σχολ. έτους 2015-2016 και για τη δυνατότητα επιλογής σχολών. Σημαντικό στοιχείο αποτελεί η αποφυγή της μονομέρειας των πεδίων και της εξεζητημένης εξειδίκευσης ως προς τις σχολές εισαγωγής.

Τέλος επισημαίνουμε ότι οι μαθητές του Λυκείου εκτός από μαθητές είναι και έφηβοι με όνειρα, διάθεση για δημιουργία και προσωπική ζωή. Το νέο Λύκειο αυτά δεν τα λαμβάνει υπόψη. Φορτώνει τους μαθητές με άγχος και υπερβολική κούραση και δεν τους αφήνει περιθώρια να ΄΄ζήσουν΄΄. Η μείωση της εξεταστέας ύλης και των εξεταζομένων μαθημάτων σε συνδυασμό με ένα εβδομαδιαίο δίωρο για το κοινωνικό σχολείο θα μπορούσε να προσφέρει στους μαθητές ένα ζωντανό σχολείο όπου θα παράγεται γνώση αλλά και ευκαιρία για ζωή.

Για το Σύλλογο Γονέων

Το Δ.Σ

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version