Quantcast
Connect with us

ΔΙΑΚΟΠΕΣ

Θεσσαλονίκη | Το δίδαγμα του Σαββατοκύριακου που πρέπει να γίνει μάθημα

Στην προσπάθεια της διαμόρφωσης του τουριστικού προϊόντος η καθιέρωση σημαντικών κοινωνικών εκδηλώσεων συνιστούν δημιουργική πρωτοβουλία.

Η παρατήρηση ενός φίλου της αγοράς, ο οποίος γνωρίζει άριστα τους ρυθμούς της Θεσσαλονίκης, ότι το Σαββατοκύριακο που πέρασε το κέντρο της πόλης ήταν πολύ ζωηρό, με ένα πολύχρωμο πλήθος όλο ζωή, είναι σωστή. Μέσα στη μουνταμάρα του καιρού, αλλά και των πολιτικών και οικονομικών εξελίξεων που εύλογα δημιουργούν προβληματισμό στους ανθρώπους της πραγματικής οικονομίας, η αυξημένη κίνηση του Σαββατοκύριακου συνιστά κάτι θετικό.

Και φυσικά δεν είναι τυχαίο, αφού συνδυάστηκε με δύο γεγονότα: Κυρίως με τον 11ο μαραθώνιο από την Πέλλα προς τη Θεσσαλονίκη που πραγματοποιήθηκε χθες και συγκέντρωσε δεκάδες χιλιάδες δρομείς, μικρούς και μεγάλους, ντόπιους και ξένους. Αλλά και με το 7ο TedxThessaloniki, που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο στο Μέγαρο Μουσικής και εξέπεμψε –σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Voria.gr- ένα αισιόδοξο μήνυμα για την αναπόφευκτη δύναμη ενός κόσμου σε κίνηση και διαρκή εξέλιξη. Μια διοργάνωση που αποδεικνύει με πρακτικό τρόπο ότι «τα πάντα ρει» και ότι οι αλλαγές είναι η μόνη σταθερά στην ανθρώπινη ιστορία. Όχι μόνο σε κορυφαίο και γενικό επίπεδο, αλλά και στα χαμηλότερα, στο επίπεδο της παρέας και του ατόμου.

Για τους παράγοντες της Θεσσαλονίκης, που επιζητούν τη βελτίωση της εξωστρέφειας και την αύξηση της επισκεψιμότητας της πόλης για οικονομικούς λόγους, το δίδαγμα του Σαββατοκύριακου, πρέπει να γίνει μάθημα. Δηλαδή ένα από τα μαθήματα για να αυξηθεί η τουριστική κίνηση στην πόλη, με σαφή οφέλη για την αγορά και την κοινωνία. Πολύ περισσότερο που η Θεσσαλονίκη δεν αξιοποιεί συστηματικά τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα στον τομέα του τουρισμού, αλλά υπολείπεται εμφανώς, έναντι των όσων θα μπορούσε να επιτύχει και των όσων δικαιούται με βάση την ιστορία, τα μνημεία, τη γεωγραφική της θέση και το σύγχρονο πρόσωπό της.  

Στην προσπάθεια της διαμόρφωσης του τουριστικού προϊόντος της Θεσσαλονίκης η καθιέρωση σημαντικών κοινωνικών εκδηλώσεων, όπως οι δύο του Σαββατοκύριακου, συνιστούν δημιουργική πρωτοβουλία. Αθλητικές, πολιτιστικές, επιστημονικές εκδηλώσεις κοινωνικού χαρακτήρα, που με την εμβέλεια τους θα προσελκύσουν επισκέπτες με ειδικά ενδιαφέροντα. Σε συνδυασμό βέβαια με τη διασκέδαση, την ψυχαγωγία, τα ψώνια και τη γαστρονομία, που απλόχερα προσφέρει η πόλη, ως ιδανικός προορισμός Σαββατοκύριακου. «Πόλη city break», σύμφωνα με την ορολογία της τουριστικής αγοράς.

Το καλό με τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης είναι ότι δεν απαιτεί ιδιαίτερες υποδομές, ενώ τα οφέλη του διαχέονται σε μεγάλο κομμάτι της αγοράς και της κοινωνίας. Το κακό είναι ότι η έλλειψη στοιχειώδους οργάνωσης και συντονισμού των φορέων της πόλης (αυτοδιοίκηση, επαγγελματίες, κεντρική εξουσία) έχει ως αποτέλεσμα να παραμένουν οι τουριστικές δυνατότητες αναξιοποίητες ή –στην καλύτερη περίπτωση- η αξιοποίησή τους να είναι μικρή και χαμηλής απόδοσης. Είναι κρίμα μόνο η σύμπτωση ενός Σαββατοκύριακου, όπως το περασμένο, να τις αναδεικνύει.

Τους τελευταίους μήνες την ευθύνη του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ Θεσσαλονίκης έχει αναλάβει η αντιπεριφερειάρχης Βούλα Πατουλίδου. Πληροφορίες για το τι ακριβώς κάνει η χρυσή Ολυμπιονίκης δεν υπάρχουν πολλές, κάτι που σημαίνει ή ότι δεν κάνει τίποτα εκτός από το να προσπαθεί να συμμαζέψει σε γραφειοκρατική βάση ένα «μαγαζί» που επί χρόνια ήταν εγκαταλελειμμένο ή ότι δουλεύει σε βάθος για να βάλει τις βάσεις δημιουργίας του τουριστικού προϊόντος της Θεσσαλονίκης, κάτι που ενδεχομένως απαιτεί πολύ δουλειά μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Ας ελπίσουμε ότι ισχύει το δεύτερο σενάριο.

voria.gr

Click to comment

Απάντηση

ΔΙΑΚΟΠΕΣ

Χειμερινές Διακοπές | Αιτήσεις για Voucher Κοινωνικού Τουρισμού ΔΥΠΑ

Οι κάτοχοι επιταγών (voucher) κοινωνικού τουρισμού μπορούν να πραγματοποιήσουν χειμερινές διακοπές σε τουριστικά καταλύματα του Μητρώου Παρόχων της ΔΥΠΑ. 

Υπενθυμίζεται ότι οι διακοπές με το πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού 2023-24 μπορούν να πραγματοποιηθούν έως τις 30 Ιουνίου 2024. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα ιδιαίτερα ενισχυμένο και ελκυστικό, τόσο για τους δικαιούχους όσο και για τους παρόχους, καθώς χαρακτηρίζεται από μειωμένη έως μηδενική ιδιωτική συμμετοχή για τους δικαιούχους στο κόστος της διανυκτέρευσης στα τουριστικά καταλύματα και αυξημένες τιμές επιδότησης στους παρόχους. 

Οι δικαιούχοι και ωφελούμενοι μπορούν να πραγματοποιήσουν έως 6 διανυκτερεύσεις σε τουριστικό κατάλυμα που επιλέγουν από το Μητρώο Παρόχων της ΔΥΠΑ,  κατόπιν  απευθείας συνεννόησής τους με τον πάροχο.  

Ειδικά για καταλύματα σε Λέρο, Λέσβο, Χίο, Κω και στο νομό Έβρου μπορούν να πραγματοποιηθούν έως 10 διανυκτερεύσεις με μηδενική ιδιωτική συμμετοχή, ενώ στα καταλύματα της Ρόδου, της Β. Εύβοιας και της Σάμου, μπορούν να πραγματοποιηθούν έως 12 διανυκτερεύσεις εντελώς δωρεάν.

Εκτός από την διαμονή σε τουριστικά καταλύματα επιδοτούνται και τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Η συμμετοχή της γενικής κατηγορίας των δικαιούχων ανέρχεται σε 25%, των πολυτέκνων σε 20%. Για  ΑμεΑ τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια διατίθενται δωρεάν.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν την ηλεκτρονική διεύθυνση www.dypa.gov.gr/koinonikos-toyrismos 

Continue Reading

ΔΙΑΚΟΠΕΣ

Αμμόλοφοι Καβάλας | To πρώτο μπάνιο για φέτος…με ”άρωμα” κορωνοϊού και χωρίς ξαπλώστρες

Δείτε τις φωτογραφίες 

Αυξημένη ηταν η κινηση στα beach bar των Αμμόλοφων , παρα το γεγονός οτι δεν υπηρχαν πουθενά ξαπλώστρες και αλκοόλ για τους πελάτες. Οι ιδιοκτήτες και το προσωπικό αναμένουν το επομενο διαστημα ωστε να μπορέσουν να τοποθετήσουν τις ξαπλώστρες σύμφωνα με τα μετρα ασφάλειας της κυβέρνησης.

Continue Reading

ΔΙΑΚΟΠΕΣ

Με ελάχιστο κόσμο οι παραλίες στο Παλιό Καβάλας

Ελάχιστη ηταν οι λουόμενοι στο Παληό Καβάλας και στην αλάνα της νεας Ηρακλειτσας, καθώς τα λιγοστά beach bar που άνοιξαν δεν παρείχαν στους πελάτες ξαπλώστρες και αλκοόλ. Ενω οι ιδιοκτήτες των παραθαλάσσιων μπαρ φρόντισαν να διατηρήσουν τις προβλεπόμενες αποστάσεις μεταξύ των ομπρελών.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en