Quantcast
Connect with us

ΚΑΒΑΛΑ

Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Ξάνθη | Η ανατομία του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού έργου της χώρας

*Γράφει ο Νίκος Καραγιάννης

Σε φάση εκκίνησης δημοπράτησης είναι το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο όλων των εποχών της χώρας που αφορά στην κατασκευή της νέας γραμμής Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Ξάνθης συνολικού μήκους 205χλμ, τμήμα της λεγόμενης και Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Η νέα γραμμή θα μειώσει κατά 3 τουλάχιστον ώρες την διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη, έχει κόστος που ξεπερνά το 1,68δισ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ 2,09 δισ. ευρώ).

Μετά την τελευταία εξέλιξη, τώρα περιμένουμε την εκκίνηση της διαγωνιστικής διαδικασίας από την ΕΡΓΟΣΕ με την εκδήλωση ενδιαφέροντος. Η νέα γραμμή θα είναι υψηλών ταχυτήτων, θα διαθέτει ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, ETCS και νέους σταθμούς και στάσεις.

Η χάραξη της γραμμής είναι νότια – πεδινή και ακολουθεί κατά σε αρκετά τμήματα αυτή της Εγνατίας οδού. Οι ταχύτητες που θα αναπτύσσονται θα είναι κατά τόπους 160-200χλμ/ώρα.

Η γραμμή θα ξεκινά από τον οικισμό της Νέας Φιλαδέλφειας στο Ωραιόκαστρο και θα καταλήγει στη Νέα Καρβάλη, το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας. Συνολικά προβλέπεται οι δημιουργία οκτώ νέων σιδηροδρομικών σταθμών: Καβαλλαρίου, Λαγκαδικίων, Νέας Μάδυτου, Βρασνών, Αμφίπολης, Ποδοχωρίου, Αυλής και Αμυγδαλεώνα. Επίσης προβλέπονται δύο στάσεις σε Δρυμό και Λουτρά Βόλβης.

Στο έργο θα υπάρχουν σημαντικά τεχνικά έργα: 23 συνολικά σήραγγες μήκους 22,23χλμ, 30 σιδηροδρομικές σήραγγες 8,77χλμ, 71 ανισόπεδες διαβάσεις. Το έργο αποτελεί τμήμα πακέτου έξι έργων ύψους 4 δισ. ευρώ της ΕΡΓΟΣΕ και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Η μεγάλη προστιθέμενη αξία του έργου

Με το έργο θα αυξηθεί η χωρητικότητα του δικτύου και θα αναπτυχθεί το νέο λιμάνι της Καβάλας, θα αναβαθμιστεί η σύνδεση με την Τουρκία και την Βουλγαρία και γενικότερη τα ανατολικά Βαλκάνια.

Το έργο θα συμβάλλει επίσης στην ενίσχυση τόσο του τουρισμού, όσο και γενικότερα στην οικονομική ανάπτυξη του συνόλου της χώρας, δεδομένου ότι θα εξασφαλίσει τη διαλειτουργική διασύνδεση του Λιμένα Πειραιά και των αστικών κέντρων της χώρας, με το αεροδρόμιο Σπάτων, με τις υπόλοιπες πόλεις της Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας καθώς και με το λιμάνι της Πάτρας μέσω της επικείμενης ένταξης της γραμμής Αθήνας- Πάτρας στο βασικό δίκτυο ΔΕΔ-Μ της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σημαντικό στοιχείο στην έγκαιρη ωρίμανση του έργου είναι και οι απαλλοτριώσεις. Σε ένα έργο 205χλμ σε τελείως νέα χάραξη, οι απαλλοτριώσεις μετριούνται σε χιλιάδες ακίνητα και πρόκειται σύμφωνα με σιδηροδρομικές πηγές για το σημείο κλειδί για να μπορέσει το έργο να είναι ετοιμαστεί προς δημοπράτηση.

Ουσιαστικά οι ταχύτητες που θα αναπτύσσονται θα είναι 200χλμ/ώρα εκτός από την περιοχή της Αμφίπολης όπου για λόγους αποφυγής των αρχαιολογικών χώρων και του δικτύου υψηλής τάσης του ΑΔΜΗΕ η χάραξη για ταχύτητα 180 χλμ/ώρα επιβατικής αμαξοστοιχίας σε συνδυασμό με 80 ώρα/χλμ εμπορευματικής.

Αναλυτικά στοιχεία της γραμμής

Σχετικά με τα επιμέρους τεχνικά έργα, προβλέπονται τα εξής: Κάθετο οδικό δίκτυο συνολικού μήκους 24,909 km. Παράπλευρο οδικό δίκτυο και οδοί στομίων σηράγγων συνολικού μήκους 120,684km.

Πέραν των 30 σιδηροδρομικών γεφυρών περιλαμβάνεται 1 οδική γέφυρα μήκους 35 μέτρων, 9 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 5,678 χλμ.και 494 νέοι οχετοί (σωληνωτοί και κιβωτοειδούς διατομής) διαφόρων διαστάσεων.

Προβλέπονται επιπλέον τεχνικά έργα προστασίας όπως τοίχοι αντιστήριξης, και 2 περιπτώσεις πασσαλότοιχων. Τα μήκη των εν λόγω τεχνικών έργων κυμαίνονται μεταξύ 30 και 880 μέτρων και τα μέσα ύψη τους μεταξύ 4 και 10 μέτρα. Το εύρος κατάληψης του έργου εκτιμάται σε 8.000 στρέμματα.

Η χάραξη στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Καβάλα

Η χάραξη ως προς το Ν. Καβάλας προβλέπει τα ακόλουθα: Η γραμμή μεε βορειοανατολική πορεία κινείται βόρεια της Εγνατίας Οδού στον κάμπο της Πιέριας κοιλάδας, ανάμεσα στα Όρη Παγγαίο και Σύμβολο (ΠΕ Καβάλας). Περί τη ΧΘ 148+000 εξέρχεται της Πιέριας κοιλάδας και με σήραγγα διέρχεται το Σύμβολον όρος από όπου καταλήγει στο νότιο τμήμα των τεναγών Φιλίππων. Περί τη ΧΘ 162+000 διαμορφώνονται σήραγγες ώστε το έργο να διέλθει βορείως των υψωμάτων της Καβάλας. Το πέρας το έργου διαμορφώνεται στην κάμπο της Νέας Καρβάλης βορειοδυτικά οικισμού.

Η χάραξη του τμήματος Καβάλα-Τοξότες Ξάνθης

Η νέα Σιδηροδρομική Γραμμή θα έχει συνολικό μήκος 31,8 km, θα είναι μονή, κανονικού εύρους (1,435 m), με ταχύτητα Μελέτης 160 km/h. Μικρότερη ταχύτητα Μελέτης θα εφαρμοστεί στις συνδέσεις του Εμπορικού Λιμένα Καβάλας, της ΒΙΠΕ Καβάλας και της Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων με την Κύρια Γραμμή. Σε όλο το μήκος του έργου η διασταύρωση της Σιδηροδρομικής Γραμμής με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο θα γίνεται με Ανισόπεδες Διαβάσεις.

Η χάραξη για το δεύτερο τμήμα της νέας γραμμής ξεκινά από το Λιμάνι της Νέας Καρβάλης μέχρι τους Τοξότες Ξάνθης όπου θα συναντά την υφιστάμενη γραμμή. Το έργο είναι επίσης υπό μελέτη αποτελεί τμήμα της γραμμής Θεσσαλονίκης – Τοξοτών Ξάνθης και το πέρας του (ΧΘ 173+691,58) ταυτίζεται με τη ΧΘ 66+500 του τμήματος Νέα Καρβάλη – Τοξότες, η οριστική μελέτη του οποίου είναι υπό εκπόνηση στο πλαίσιο σχετικής ανάθεσης της ΕΡΓΟΣΕ.

Σε αυτήν προβλέπονται τα ακόλουθα: Η νέα ΣΓ ξεκινάει από την περιοχή του οικισμού της Νέας Καρβάλης, όπου προβλέπεται Σιδηροδρομική στάση που θα εξυπηρετεί τον οικισμό και συνεχίζει προς τους οικισμούς Πέρνη και Γραβούνα για την εξυπηρέτηση των οποίων έχει προβλεφθεί σιδηροδρομικός σταθμός. Στη συνέχεια, οδεύοντας στο μεγαλύτερο μήκος της παράλληλα με την Εγνατία Οδό συναντά τη υφιστάμενη ΣΓ Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης στην περιοχή Τοξοτών Ξάνθης στο ύψος της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης.

ypodomes.gr

Click to comment

Απάντηση

ΘΑΣΟΣ

Θάσος | Επίσκεψη της Γενικής Πρόξενου της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη στον Δήμαρχο

Την Πέμπτη 16 Μαΐου 2024, επισκέφθηκε τη Νήσο Θάσο και τον Δήμαρχο Θάσου κ. Ελευθέριο Κυριακίδη, η Γενική Πρόξενος της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη κα. Carmen Ileana Mihalcescu, συνοδευόμενη από τον Οικονομικό Ακόλουθο του Προξενείου κ. Silviu Mihai Zeleniuc.

Στην εθιμοτυπική συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε στο Γραφείο του Δημάρχου Θάσου, συμμετείχαν επίσης ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού κ. Ιωάννης Μαρκιανός, ο Αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών κ. Ιωάννης Γεωργίου και η Αντιπρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θάσου κα. Λαμπρινή Φωκά.

Συζητήθηκαν αναλυτικά θέματα που αφορούν, τόσο το μεγάλο ενδιαφέρον των Ρουμάνων πολιτών να επισκεφτούν τη Θάσο, όσο και την επίλυση τυχόν προβλημάτων που αντιμετωπίζουν κατά την διαμονή τους στη Νήσο.

Ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης ευχαρίστησε την Γενική Πρόξενο για την επίσκεψή της στη Θάσο και, διά της ιδίας, όλους τους Ρουμάνους πολίτες που επιλέγουν τη Νήσο για τις διακοπές τους.

Επίσης, ο Δήμαρχος υπογράμμισε την άριστη και εξαιρετική συνεργασία μεταξύ του Δήμου Θάσου και του Προξενείου της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη, σε όσες περιπτώσεις απαιτήθηκε να αντιμετωπιστούν θέματα που αφορούσαν Ρουμάνους και διαβεβαίωσε την Γενική Πρόξενο ότι ο Δήμος της Θάσου, διά των αρμοδίων υπηρεσιών του, θα συνεχίζει να εργάζεται προς αυτήν την κατεύθυνση.

Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με την ανταλλαγή αναμνηστικών δώρων.

Continue Reading

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Επίσημη αναγνώριση της Αιματολογικής κλινικής του Δ.Π.Θ | Κέντρο Αριστείας στα Μυελοδυσπλαστικά σύνδρομα

Ο Ιατρικός Σύλλογος Έβρου βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να σας κοινοποιήσει πως η Αιματολογική κλινική της Αλεξανδρούπολης, αναγνωρίστηκε επίσημα ως κέντρο Αριστείας στα Μυελοδυσπλαστικά σύνδρομα (MDS Center of Excellence), από τον πλέον έγκυρο παγκόσμιο φορέα το MDS Foundation.

Η διάκριση αυτή έρχεται ως επιστέγαση των πολυετών, υψηλού επιπέδου, ερευνητικών δραστηριοτήτων της κλινικής, παράλληλα με το βαρύ κλινικό της έργο και τις καθημερινές υπηρεσίες υγείας προς τους πολίτες όλης της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης που πάσχουν από σοβαρά αιματολογικά νοσήματα.

Επιπρόσθετα, η αναγνώριση αυτή αποτελεί και τον εγκυρότερο δείκτη ποιότητας ιατρικών υπηρεσιών στον τομέα των Μυελοδυσπλαστικών συνδρόμων, καθώς για να αναγνωρισθεί μια κλινική ως διεθνές κέντρο αναφοράς ασθενών με ΜΔΣ, απαιτείται η τεκμηριωμένη κλινική εμπειρία και η δυνατότητα συλλογής όλων των πλέον σύγχρονων μοριακών δεδομένων για κάθε ασθενή.

Ο Ιατρικός Σύλλογος Έβρου συγχαίρει την Αιματολογική Κλινική του ΔΠΘ για την μεγάλη αυτή διάκριση, όπως και κάθε άλλο μέλος του, με ανάλογες διεθνείς διακρίσεις.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Γιάννης Πασχαλίδης | Στην τελική ευθεία το Πρόγραμμα Αντιχαλαζικής Προστασίας για την περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας»

Ο Βουλευτής Π.Ε Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης θα ήθελε να ενημερώσει τον αγροτικό κόσμο ότι, σύμφωνα με τις από 15.5.2024 νέες δηλώσεις του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Λευτέρη Αυγενάκη, ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για την επέκταση του Εθνικού Προγράμματος Χαλαζικής Προστασίας 2025-2028, με εναέρια και άλλα τεχνολογικά μέσα, καλύπτοντας πλέον και την περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας.

Ο Υπουργός είχε αναφερθεί αναλυτικά επί του εν λόγω ζητήματος στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα στο Δημοτικό Αμφιθέατρο Δήμου Νέστου για την ενημέρωση των Αγροτικών Συλλόγων, όπως ρητά αναφέρεται στο από 13.5.2024 Δελτίο Τύπου που εξέδωσε ο Βουλευτής.

Υπενθυμίζεται ότι ο Βουλευτής έθετε κατεξοχήν υψηλά στην ατζέντα την ανάγκη για αντιχαλαζική προστασία τόσο κατά τις επιμέρους συναντήσεις του με τους ιθύνοντες του Υπουργείου και του ΕΛΓΑ όσο και στον ίδιο τον Πρωθυπουργό (Βλ. ενδεικτικά Δελτία Τύπου από: Τηλεδιάσκεψη με Πρωθυπουργό στις 14.10.2020, Συνάντηση με ΥπΑΑΤ στις 23.02.2022, Συνάντηση με Υπουργό Επικρατείας στις 30.06.2022, Ενημερωτικό προς τους πολίτες στις 15.05.2023, Συνάντηση με Πρόεδρο ΕΛΓΑ στις 03.04.2024 κλπ.) .

Ο Γιάννης Πασχαλίδης δήλωσε σχετικά: «Για μία ακόμη φορά θα ήθελα να εκφράσω τις θερμές μου ευχαριστίες προς τον Υπουργό. Το ζήτημα της αντιχαλαζικής προστασίας είναι καίριο για την περιοχή μας και αισθάνομαι βαθιά ικανοποίηση που είμαστε πλέον κοντά στην υλοποίησή του.»

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en