Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η Coca Cola καταρρέει εξαιτίας των social media

Ιστορικό: Από την πρώτη Οκτωβρίου 2013 οι εργαζόμενοι του εργοστασίου της Coca Cola Θεσσαλονίκης βρίσκονται σε κινητοποιήσεις με αποκλειστικό αίτημα την επαναλειτουργία του εργοστασίου και την ακύρωση των απολύσεων.

Ως μέσο πίεσης χρησιμοποιούν την πρακτική του Μποϋκοτάζ: «Ούτε γουλιά Coca Cola μέχρι να επαναλειτουργήσει το εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης».

Το σύστημα πληροφόρησης: Σε όλο αυτό το διάστημα η ενημέρωση για τον αγώνα των απεργών αποσιωπήθηκε (και αποσιωπείται) συστηματικά από τα μεγάλα κανάλια και τις εφημερίδες μεγάλης κυκλοφορίας. Οι απεργοί αποδίδουν το γεγονός στη μεγάλη ισχύ που έχει η Coca Cola λόγω των τεράστιων κονδυλίων που διαθέτει για διαφήμιση και για άλλες μορφές προβολής, όπως οι «χορηγίες», «δραστηριότητες» κλπ.

Το γεγονός σημείωσε και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Συντακτών (ΠΟΕΣΥ) σε ειδική ανακοίνωσή της για το «παράδοξο» φαινόμενο: «Παρά τον εννεάμηνο αγώνα τους οι απεργοί της Κόκα Κόλα αντιμετωπίζουν αποκλεισμό από τα μεγάλα μέσα ενημέρωσης».

Το κενό ενημέρωσης καλύπτουν σε μεγάλη έκταση το Διαδίκτυο -παρά τις παρεμβάσεις της Coca Cola σε μεγάλα blogs- και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) που μεταφέρουν σε μεγάλο βαθμό πληροφορίες για τον αγώνα των απεργών και για τη σύγκρουσή τους με τον αμερικανικό πολυεθνικό κολοσσό.

Η υποτίμηση: Τα στελέχη της πολυεθνικής Coca Cola υποτίμησαν στους σχεδιασμούς τους δύο παράγοντες: α) την αγωνιστικότητα, την αντοχή και τη διάρκεια των εργαζομένων και β) την ισχύ του Διαδικτύου και των κοινωνικών μέσων δικτύωσης (social media). Θεωρούσαν ότι με τη αποσιώπηση των ειδήσεων που αφορούν στις εξελίξεις στην Coca Cola θα κάμπτονταν το αγωνιστικό φρόνημα των απεργών και πως αυτοί θα εγκατέλειπαν πολύ σύντομα τον αγώνα τους. Είχαν μάλιστα προσδιορίσει και το χρονικό διάστημα που θα συνέβαινε κάτι τέτοιο, όπως φαίνεται από το κείμενο δικαστικού εγγράφου της εταιρίας με το οποίο ζητά την απαγόρευση του «μποϋκοτάζ»: «το μποϋκοτάζ αυτό κατά των προϊόντων μας … συνεχίστηκε μέχρι και το τέλος Απριλίου … πιστεύαμε ότι εκείνοι που είχαν κηρύξει αυτό το μποϋκοτάζ … θα έπαυαν πλέον οριστικά το μποϋκοτάζ των προϊόντων μας. Όμως, προς μεγάλη μας έκπληξη, το μποϋκοτάζ αυτό, συνεχίστηκε … και με επέκτασή του (του μποϋκοτάζ) πλέον και στην Αθήνα, αλλά και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας».

Επίθεση στο social media: Έτσι, στο νέο αυτό γύρο της σύγκρουσης, το Διαδίκτυο και τα social media μπήκαν στο στόχαστρο της Coca Cola, όπως φαίνεται από το ίδιο δικαστικό έγγραφο: “…μέσω των ιστοτόπων που έχουν δημιουργήσεις (www.elastithesitous.gr , http://el-gr.facebook.com/pages/Coca-cola-apergia) , έχοντας μετατρέψει τους εαυτούς τους σε αυτόκλητους διοργανωτές ενός ιδιότυπου «δημοψηφίσματος» και στρατολογώντας με τον τρόπο αυτό τους καταναλωτές στο μποϋκοτάζ των προϊόντων μας”.

Το «δημοψήφισμα» φαίνεται ότι ανησυχεί σφόδρα τους ιθύνοντες της Coca Cola γιατί διεξάγεται σε ένα μέσο μαζικής ενημέρωσης που, μεταξύ άλλων, δεν μπορεί και να ελεγχθεί: «…ιστότοπο υπόhttp://elastithesitous.gr που έχουν δημιουργήσει… στο συγκεκριμένο ιστότοπο, τον οποίο οι εμπνευστές και δημιουργοί του αποκαλούν «ανεξάρτητη ιστοσελίδα διεξαγωγής ηλεκτρονικών ψηφοφοριών», έχοντας προκλητικά και αυθαίρετα αναγορεύσει τους εαυτούς τους ως αυτόκλητους Δικαστές, καλούν τους πολίτες της Χώρας και τους εν δυνάμει καταναλωτές των προϊόντων μας, να υπογράψουν το διαδικτυακό τους «ψήφισμα διαμαρτυρίας» και μάλιστα ονομαστικά, ήτοι τοποθετώντας σε συγκεκριμένη φόρμα προσωπικά τους στοιχεία…»

Ο φόβος της κατάρρευσης: Η Coca Cola επέμενε στο κατ΄ επείγον της λήψης απόφασης με «προσωρινή διάταξη» – η υπόθεση συζητήθηκε και ο δικαστής αποφάσισε να μην απαγορεύσει το μποϋκοτάζ και το θέμα τώρα θα συζητηθεί στις 5 Αυγούστου, ημέρα που εκδικάζονται τα ασφαλιστικά μέτρα της Coca Cola – και να μην αναβληθεί η υπόθεση έως τα ασφαλιστικά μέτρα διότι:

«… υφίσταται άμεσος κίνδυνος εκ πάσης αναβολής να απολέσουμε τμήματα του καταναλωτικού κοινού που με τόσες πολυετείς προσπάθειες και δαπάνες προσελκύσαμε…»

Φίμωτρο και στα social media: Η Coca Cola με την προσφυγή της στα δικαστήρια θέλει να απαγορεύσει οποιαδήποτε ανάρτηση από τις δράσεις των απεργών και το μποϋκοτάζ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media), φυσικά και στο ίδιο το Διαδίκτυο: «…να παύσουν την ανάρτηση και αναπαραγωγή στις ιστοσελίδες http:el-gr.facebook.com/pages/Coca-cola-apergia, www.elastithesitous.gr και http://chronico-apergias.blogspot.gr ή σε οποιεσδήποτε άλλες ιστοσελίδες δυσφημιστικών μηνυμάτων με περιεχόμενο αντίστοιχο με τα ανωτέρω και να διαγράψουν τις πιο πάνω αναρτήσεις από τις ιστοσελίδες αυτές».

Στο στόχαστρο το facebook: H Coca Cola δεν κρύβει την αγωνία της για την πορεία που ακολουθούν τα πράγματα και την οποία δεν μπορεί πλέον να ελέγξει, από τη μια λόγω της αγωνιστικής επιμονής των απεργών, από την άλλη λόγω της αποτελεσματικής από αυτούς χρήσης των κοινωνικών δικτύων: σύμφωνα με το δικαστικό έγγραφο οι απεργοί «σε ανοιχτό και προσβάσιμο σε κάθε χρήστη του διαδικτύου λογαριασμό, τον οποίο έχουν ανοίξει στον πλέον δημοφιλές ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης, δηλ. στο Facebook, υπό την ονομασία “Coca-cola-apergia”, έχουν προβεί σε σωρεία πρόσφατων αναρτήσεων, με άκρως δυσφημιστικό περιεχόμενο εναντίον της υπόληψης και φήμης της εταιρίας μας, προσβάλλοντας έτσι κάθε έκφανση της προσωπικότητας της εταιρείας μας και προκαλώντας σ΄ αυτήν σημαντική οικονομική και ηθική βλάβη».

Τα ψυγεία και η κατάρρευση: Η Coca Cola ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι οι απεργοί κολλούν «αυτοκόλλητα» στα “ψυγεία της”: “στα ψυγεία ιδιοκτησίας μας που είναι διάσπαρτα σε περίπτερα και μικρά καταστήματα πωλήσεων σ΄ όλη την Ελλάδα”. Οι απεργοί αρνήθηκαν τις κατηγορίες: ισχυρίσθηκαν ότι ήταν ανυπόστατες και ότι δεν υπήρξε κανένας βανδαλισμός των ψυγείων της Coca Cola, ούτε από απεργούς, ούτε από καταναλωτές – στοιχείο και αυτό της πολιτικής και κοινωνικής ωριμότητας εργαζομένων και καταναλωτών.

Η ανυπόστατη μομφή της Coca Cola περί βανδαλισμών περιουσιακών της στοιχείων έκρυβε, όμως, κάτι άλλο πιο σημαντικό: η πίεση του «μποϋκοτάζ» άρχισε να μεταφέρεται στους καταστηματάρχες και τους περιπτεριούχους, οι οποίοι βρίσκονταν αντιμέτωποι με το παράδοξο φαινόμενο, ενώ είχαν γεμάτα τα ψυγεία (που ανήκουν στην Κόκα Κόλα) με προϊόντα της πολυεθνικής οι καταναλωτές απαιτούσαν προϊόντα άλλων εταιριών – το δίλημμα για τους επαγγελματίες ήταν σαφές ή θα παρέμεναν προσδεμένοι στο άρμα της Κόκα Κόλα και της «γνωστής» πολιτικής που ασκεί με τα ψυγεία της ή θα άλλαζαν προμηθευτή ψυγείου και θα αποκτούσαν τη δυνατότητα ελεύθερης προμήθειας προϊόντων από άλλες εταιρίες.

Με τα λόγια μιας ιδιοκτήτριας κεντρικού περιπτέρου, που απάντησε στο ερώτημά μου προς τι η απομάκρυνση του ψυγείου της Coca Cola: «για να βάλω προϊόντα και άλλων εταιριών που τα ζητάει ο κόσμος».

Τα σημάδια της κατάρρευσης: Αυτό που φοβόταν τα στελέχη της Coca Cola γίνεται πραγματικότητα: τα πρώτα σημάδια της κατάρρευσής της γίνονται ορατά πλέον στους δρόμους της Θεσσαλονίκης και δεν μπορούν να συγκαλυφθούν. Μόνο τις τελευταίες δέκα μέρες έχω εντοπίσει καμιά δεκαριά κομβικά σημεία στο κέντρο της Θεσσαλονίκης (Τσιμισκή, Διαγώνιος, Πλ. Ναυαρίνου κλπ), όπου έχουν αντικατασταθεί τα ψυγεία της Coca Cola, είτε με εκείνα ελληνικών εταιριών, είτε ακόμη και με ιδιόκτητα: το βασικό εργαλείο πίεσης της Coca Cola για να κυριαρχήσει στην αγορά, «το ψυγείο της», περνάει στα αζήτητα προδιαγράφοντας την πλήρη κατάρρευση της πολυεθνικής στην αγορά της βόρειας Ελλάδας εάν συνεχίσει, για λίγο ακόμη, το ίδιο τροπάρι – να εισάγει δηλαδή από τη Βουλγαρία, να φορολογείται στην Ελβετία και να κρατάει κλειστό το εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης.

Όσο δε σιωπούν τα social media, η Coca Cola κινδυνεύει…

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Μπλόκο σε επιστροφές φόρου | Τι πρέπει να ξέρουν οι φορολογούμενοι

Επιστροφές φόρου 93 εκατ. ευρώ βρίσκονται στα «συρτάρια» της ΑΑΔΕ, η οποία αναζητά 130.000 φορολογούμενους για να τους επιστρέψει τα χρήματα που δικαιούνται

Συναγερμό για 38.000 φορολογούμενους άνω των 70 ετών έχει σημάνει η ΑΑΔΕ, σύμφωνα με Τα Νέα. Η Φορολογική Αρχή τούς ψάχνει για να δηλώσουν το IBAN του τραπεζικού τους λογαριασμού προκειμένου να τους επιστρέψει φόρους που δικαιούνται ή ακόμα και ποσά που έχουν κερδίσει στη φορολοταρία.

Επιστροφές φόρου 93 εκατ. ευρώ βρίσκονται στα «συρτάρια» της ΑΑΔΕ, η οποία αναζητά 130.000 φορολογούμενους για να τους επιστρέψει τα χρήματα που δικαιούνται. Από τους φορολογούμενους αυτούς 127.000 είναι φυσικά πρόσωπα με εκκρεμείς επιστροφές φόρου 16 εκατ. ευρώ και 3.000 νομικά πρόσωπα με 77 εκατ. ευρώ.

Σε όλους αυτούς τους φορολογούμενους έχουν σταλεί αλλεπάλληλα μηνύματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή στην προσωπική τους θυρίδα στο myAADE αλλά χωρίς ανταπόκριση. Φέτος, η έλλειψη IBAN μπλοκάρει και την υποβολή της φορολογικής δήλωσης, με εξαίρεση τις προσυμπληρωμένες δηλώσεις για μισθωτούς και συνταξιούχους, οι οποίες υποβάλλονται αυτόματα από την ΑΑΔΕ.

newsbomb.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Τροχαίο-Κομοτηνή: Χειρουργήθηκαν με επιτυχία μητέρα και βρέφος

Η κατάσταση υγείας της μητέρας και του βρέφους που παρασύρθηκαν από αυτοκίνητο στην Κομοτηνή.

Με επιτυχία στέφθηκε το χειρουργείο στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης στο βρέφος που μεταφέρθηκε το απόγευμα της Τρίτης έπειτα από το τροχαίο ατύχημα έξω από το 3ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής.

Το χειρουργείο αφορούσε δυο κατάγματα, ενώ το βρέφος θα συνεχίζει να νοσηλεύεται και να παρακολουθείται για όσο διάστημα κριθεί ιατρικά αναγκαίο, σύμφωνα με πληροφορίες του ιστότοπου xronos.

Σε θάλαμο του Νοσοκομείου Κομοτηνής νοσηλεύεται εκτός κινδύνου κι η 30χρονη μητέρα του, που επίσης νωρίτερα σήμερα χειρουργήθηκε με επιτυχία για κάταγμα.

Προανάκριση για τα αιτία του τροχαίου ατυχήματος διενεργεί το Αστυνομικό Τμήμα Κομοτηνής.

Το χρονικό της παράσυρσης

Το τροχαίο σημειώθηκε έξω από το 3ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής το πρωί της Τρίτης 28/5. Στο σημείο έσπευσαν η Τροχαία, η Πυροσβεστική και ασθενοφόρο, το οποίο μετέφερε τη γυναίκα και το βρέφος στο Σισμανόγλειο Νοσοκομείο Κομοτηνής.

Εκεί οι γιατροί έκριναν πως η κατάσταση της υγείας του βρέφους είναι πολύ σοβαρή και αποφάσισαν πως πρέπει να μεταφερθεί στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Αλεξανδρούπολης.

Όπως αναφέρουν τα τοπικά Μέσα, στο τροχαίο ενεπλάκησαν δύο αυτοκίνητα. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, φέρεται ότι το ένα ΙΧ πέρασε το STOP και ενεπλάκη σε τροχαίο με άλλο αυτοκίνητο. Τότε, το όχημα «ανέβηκε» στο πεζοδρόμιο, χτύπησε πυροσβεστικό κρουνό και κατέληξε σε παγκάκι, όπου εκείνη την ώρα, μεταξύ άλλων, κάθονταν η μητέρα και το βρέφος, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν.

(Στη φωτογραφία το ΣΤΟΠ που φέρεται να παραβίασε ο ηλικιωμένος οδηγός του οχήματος που προκάλεσε το τροχαίο ατύχημα)

newsbomb.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Θεσσαλονίκη: Με σοβαρά εγκαύματα στη ΜΕΘ η 2χρονη που πήρε φωτιά από ανάφλεξη βενζίνης

Σε σοβαρή κατάσταση με εγκαύματα στο 60% του σώματός της νοσηλεύεται στη ΜΕΘ του νοσοκομείου Παίδων Αγλαΐα Κυριακού το δίχρονο κοριτσάκι, που πήρε κυριολεκτικά φωτιά μετά από ανάφλεξη που σημειώθηκε την ώρα που ο 28χρονος πατέρας της έβαζε βενζίνη στο ΙΧ του, με μπιτόνι, στην αυλή του σπιτιού τους το περασμένο Σάββατο σε χωριό του Δήμου Λαγκαδά Θεσσαλονίκης.

Αρχικά μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου, αλλά κρίθηκε απαραίτητη η μεταφορά της στο νοσοκομείο Παίδων Αγλαΐα Κυριακού. Ο 28χρονος πατέρας της τραυματίστηκε και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ.

«Το παιδί έγινε λαμπάδα»

Το κοριτσάκι είχε ντυθεί παρανυφάκι και μαζί με τους γονείς του θα πήγαινε στον γάμο του θείου της. Την ώρα που πατέρας της γέμιζε το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου με βενζίνη, η μικρή επιχείρησε να τον αγκαλιάσει. Εξαιτίας του υλικού των ρούχων της μάλλον δημιουργήθηκε στατικός ηλεκτρισμός, που είχε ως συνέπεια να τυλιχθούν στις φλόγες.

Ο παππούς που ήταν αυτόπτης μάρτυράς προσπάθησε να τη σώσει, αλλά κάηκε κι αυτός στα χέρια. «Το πήγανε στην Αθήνα το μωρό, έγινε “λαμπάδα”. Κάηκε και ο παππούς, προσπάθησε να το σβήσει και έκαψε τα χέρια του», τόνισε ο συγγενής της οικογένειας», επεσήμανε συγγενής της οικογένειας, μιλώντας στον Alpha.

ethnos.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
tractor in the background of the text
text about elections
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en