ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η φορητότητα ήδη κυριαρχεί. Η επιχείρησή σου είναι έτοιμη;

Δε μπορούμε πια να λέμε ότι «έρχεται» η εποχή των φορητών συσκευών. Οι φορητές συσκευές έχουν ήδη κυριαρχήσει. Το παιχνίδι έχει αλλάξει προ πολλού και οι εταιρίες που έχουν προνοήσει θριαμβεύουν. Είναι πλέον ξεκάθαρο, ότι εάν θέλεις η επιχείρησή σου να είναι επιτυχημένη, πρέπει να αξιοποιήσεις τις φορητές συσκευές για να βελτιώσεις την εμπειρία των πελατών. Ωστόσο, η μεταφορά της εμπειρίας των πελατών από τον σταθερό υπολογιστή ή το laptop σε μικρότερες οθόνες δεν είναι εύκολη για πολλές επιχειρήσεις, που ακόμα πασχίζουν να μάθουν πώς αλληλεπιδρά το κοινό μέσα από ιστοσελίδες και εφαρμογές.

Εάν και η δική σου επιχείρηση δυσκολεύεται ακόμα να προσδιορίσει τη «φορητή» στρατηγική της, ορίστε μερικά πράγματα που μπορείς να κρατήσεις κατά νου:

Κατανόησε τους χρήστες φορητών συσκευών

Σύμφωνα με το Harvard Business Review, το 68% της χρήσης φορητών συσκευών συμβαίνει στο σπίτι, με το μεγαλύτερο μέρος της να αφορά «χρόνο μόνο για εμένα». Αυτό περιλαμβάνει δραστηριότητες όπως παιχνίδια, κοίταγμα «βιτρινών» ή διάβασμα κάποιας σελίδας με κουτσομπολιά. Μελετώντας τους διάφορους τρόπους με τους οποίους οι χρήστες χρησιμοποιούν τις συσκευές τους, μία επιχείρηση μπορεί να προσαρμόσει τις κινήσεις της στο marketing στα στοχευόμενα δημογραφικά στοιχεία.

Ξεχάστε τα apps

Παρότι υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις, οι επιχειρήσεις που βασίζονται σε μία εφαρμογή ή ιστοσελίδα για να προσελκύσουν πελάτες είναι ήδη πίσω. Σύμφωνα με τη Forrester, αντί να αναμένουν ο κόσμος να «κατεβάσει» την εφαρμογή τους ή να επισκεφτεί την ιστοσελίδα τους, οι επιχειρήσεις πρέπει να βρουν έναν τρόπο να «δανείζονται στιγμές φορητότητας», ακολουθώντας τους πελάτες τους όπου αυτοί πηγαίνουν.

Ορίστε μερικοί τρόποι:

Εφαρμογές ηλεκτρονικών πληρωμών: Οι επιχειρήσεις αντικαθιστούν τον εξοπλισμό που έχουν στα καταστήματά τους για πληρωμές, ώστε να είναι σε θέση να δέχονται τις μεθόδους EMV (ηλεκτρονικών τσιπ). Το κόστος ταυτόχρονης αναβάθμισης σε ένα σύστημα που να υποστηρίζει και NFC (near field communication, επικοινωνία κοντινού πεδίου), είναι εξαιρετικά χαμηλότερο, από το να αναβαθμίσει κάποιος αργότερα μεμονωμένα σε NFC. Ήδη πολλοί χρήστες αναβαθμίζουν τα smartphones τους ώστε να τα χρησιμοποιούν ως «ηλεκτρονικά πορτοφόλια», οπότε… όποιες εταιρίες προνοήσουν, θα είναι και σε καλύτερη θέση.

Εφαρμογές πλοήγησης: Όταν ένας πελάτης ψάχνει μία επιχείρηση, συνήθως το κάνει ενώ ήδη βρίσκεται σε κίνηση. Καλό είναι λοιπόν η επιχείρησή σας να έχει μία καλή παρουσία σε πολλές εφαρμογές πλοήγησης.

Ιστοσελίδες αξιολογήσεων: Είναι δύσκολο για μια επιχείρηση να έχει τον έλεγχο των αξιολογήσεων των πελατών της. Όμως πλέον οι καταναλωτές μαθαίνουν περισσότερα μέσω ειδικών ιστοσελίδων αξιολογήσεων, όπως το Yelp και το Google Reviews παρά μέσω της ιστοσελίδας της εκάστοτε εταιρίας. Είναι σημαντικό λοιπόν μία επιχείρηση να έχει παρουσία σε τέτοιες ιστοσελίδες και να ενθαρρύνει τους επιστρέφοντες πελάτες της να ανεβάζουν τις αξιολογήσεις τους σε αυτές.

Κάνε εύκολες τις παραγγελίες μέσω φορητών συσκευών

Ήδη πολλές επιχειρήσεις που παραδίδουν φαγητό κατ’ οίκον (delivery) παρέχουν τη δυνατότητα παραγγελιών μέσω του internet, είτε μέσω των δικών τους ιστοσελίδων, είτε μέσω οργανωμένων ειδικά για αυτό το σκοπό διαδικτυακών πλατφορμών. Πλέον, η δυνατότητα παραγγελιών και μέσω smartphones μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά, οπότε καλό είναι να υπάρχουν οι ανάλογες υποδομές, που θα κάνουν εύκολη τη διαδικασία για πελάτες που χρησιμοποιούν τις μικρότερες αυτές οθόνες.

Για επιχειρήσεις που πωλούν άλλα προϊόντα, το να κάνουν εύκολη την ανεύρεση, τη θέαση και την αγορά τους παραμένει μία πρόκληση. Οι αγορές μέσω smartphones και tablets πρέπει επίσης να γίνουν ευκολότερες για τους χρήστες μικρότερων οθονών.

Εστίασε το περιεχόμενο του marketing στα κινητά

Εάν η στρατηγική σας για το περιεχόμενο του marketing έχει εστιαστεί αποκλειστικά στην παρουσία στο Google, το 2015 μπορεί να είναι η χρονιά που θα την επανεξετάσετε. Η εστίαση περνάει στο να φτάνεις στους πελάτες σου μέσω φορητών συσκευών, όπου ο χρόνος που έχεις για να τραβήξεις την προσοχή τους είναι μικρός και η εμπειρία είναι διαφορετική από αυτή του «παραδοσιακού» σερφαρίσματος στο Internet.

Είναι σχεδόν «συγκρατημένο» να πούμε ότι οι φορητές συσκευές επηρεάζουν τη συμπεριφορά της νέας γενιάς καταναλωτών. Βρίσκοντας γρήγορα τρόπους να αξιοποιήσουν αυτή την τεχνολογία προς όφελός τους, οι εταιρίες μπορούν να συνδεθούν στενά με το στοχευόμενο κοινό τους και να αποκτήσουν πλεονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό, προσαρμόζοντας το περιεχόμενο του marketing στις μικρότερες οθόνες και τις συνήθειες που αυτές δημιουργούν και αλληλεπιδρώντας με εφαρμογές τρίτων μερών, για να φτάσουν στον πελάτη εκεί που αυτός βρίσκεται την εκάστοτε στιγμή.

sofokleousin.gr

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version