Quantcast
Connect with us

ΔΡΑΜΑ

Η τελευταία ομιλία του Μακαριστού Μητροπολίτου Δράμας κυρού Παύλου

Στη Νάουσα την γενέτειρά του και στον πανηγυρικό Εσπερινό των Αγίων Νεομαρτύρων Ναουσαίων που τελέστηκε το απόγευμα του Σαββάτου στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου έμελλε να κάνει την τελευταία του ομιλία ο Μακαριστός Μητροπολίτης Δράμας Παύλος.

Διαβάστε παρακάτω την τελευταία ομιλία του Μακαριστού Μητροπολίτη Δράμας κυρού Παύλου:

«Ο Κύριός μου καί ο Θεός μου» (Ιω. 20, 28).

Η μαρτυρία τού Θωμά γιά τήν ανάσταση τού Χριστού είναι σημαντική, διότι δέν είναι μαρτυρία ευπίστου ανθρώπου, αλλά δυσπίστου πού επέμενε, μέχρι νά τού δοθούν οι αποδείξεις πού ζητούσε.

Στήν πρόσκληση τού Κυρίου νά τόν ψηλαφήσει, ο Θωμάς έκθαμβος από τήν επανάληψη τών λόγων τής απιστίας πού είχε εκστομίσει, από τό θαύμα τής εισόδου τού Κυρίου στό σπίτι, από τήν θέα τών πληγών Του, δέν προχώρησε σέ ψηλάφηση, αλλά ενάρθρως ωμολόγησε «ο Κύριός μου καί ο Θεός μου».

Αυτή είναι η πίστη καί η ομολογία όσων πιστεύουν στόν Χριστό. Ότι είναι δικός μας όσο κανείς άλλος, αφού μάς δημιούργησε, ενανθρώπησε καί θυσιάσθηκε γιά μάς. Η καρδιά μας ανήκει σ αυτόν. Μακάριος ο Θωμάς, μακάριοι οι απόστολοι, διότι πίστευσαν στήν ανάσταση τού Χριστού, αφού είδαν τόν Χριστό. Μακαριώτεροι εμείς, διότι πιστεύουμε, ενώ δέν είδαμε τόν Χριστό.

Η ανάσταση τού Χριστού είναι τό θεμέλιο τής πίστεώς μας, γι αυτό ακριβώς πολεμήθηκε όσο κανένα άλλο γεγονός. Αλλά καί αποδεικνύεται, όσο κανένα άλλο ιστορικό γεγονός.

Αποδείξεις τής αναστάσεως είναι:

Ο κενός τάφος η αποστολή τού Αγίου Πνεύματος η μεταβολή τών αποστόλων καί τού Παύλου μέ τήν δύναμη καί τόν φωτισμό τού Αγίου Πνεύματος (απλοϊκοί άνθρωποι -ιδιώτες- μίλησαν όλες τίς γλώσσες καί τίς διαλέκτους τού κόσμου καί κήρυξαν τό Ευαγγέλιο στήν οικουμένη) τά μαρτύρια αναριθμήτων μαρτύρων τής Εκκλησίας μέχρι σήμερα. Πώς άραγε εκατομμύρια άνθρωποι, μεταξύ τών οποίων καί οι Ναουσαίοι μάρτυρες, θά μπορούσαν νά υπομείνουν μέ χαρά αφάνταστα καί φρικιαστικά μαρτύρια, άν ο Χριστός δέν είχε πράγματι αναστηθεί, δέν ήταν πράγματι Θεός, καί δέν τούς ενεδυνάμωνε;

Η νέκρωση τού θανάτου καί η καθαίρεση τού άδη είναι τά μεγάλα αγαθά τής αναστάσεως τού Κυρίου. Η ζωή τού χριστιανού είναι υπέροχη. Τό βλέπουμε στά ολόφωτα πρόσωπα τών αγίων τής πίστεώς μας. Ο χριστιανός, σύμφωνα μέ τούς λόγους τού Χριστού, από εδώ έχει γεύση τής αιωνίου ζωής «ο τόν λόγον μου ακούων καί πιστεύων τώ πέμψαντί με έχει ζωήν αιώνιον». Δέν είπε ότι θά έχει στό μέλλον, αλλά ότι ήδη έχει ζωή αιώνια. Οι απόστολοι καί οι άγιοι αισθάνονταν έντονα μέσα τους τήν πνευματική ανάσταση καί τήν αιώνια ζωή, ώστε περιφρονούσαν τόν σωματικό θάνατο. Αυτή είναι η αποστολή τής Εκκλησίας, νά ενώσει όλους τούς πιστούς μέ τό πρόσωπο τού Θεανθρώπου Χριστού. Όλα τά άλλα είναι δευτερεύοντα.

Αυτό τονίζει καί ο μέγας Παύλος «Τίς ημάς χωρίσει από τής αγάπης τού Χριστού; Θλίψις ή στενοχωρία ή διωγμός ή λιμός ή γυμνότης ή κίνδυνος ή μάχαιρα;»[1]. Καί συνεχίζει λέγοντας ότι «σ όλα αυτά υπερισχύουμε οι πιστοί μέ τήν βοήθεια εκείνου, ο οποίος μάς αγάπησε».

Μέ τήν πίστη στήν ανάσταση τού Χριστού καί τήν Παύλεια ομολογία αγάπης στό πρόσωπο τού Θεανθρώπου, προσήλθαν στό μαρτύριο ατρόμως οι δισχίλιοι καί πλέον Ναουσαίοι, καί μάλιστα οι περισσότεροι από αυτούς στόν ιερόν αυτόν χώρο, όπως αναφέρει ο ανώνυμος Ναουσαίος χρονικογράφος: «όλο τό κιόσκι, περίπου 20 στρέμματα, μέ υπέρ τάς 10 πλατάνους, τόπος τερπνότατος, είχε μετασχηματισθή εις πανήγυριν κλαυθμώνος, εις ανθρωπομακελλείον». Οι Ναουσαίοι καυχώμεθα γιά τήν ωραιότητα τού τόπου αυτού. Ο σεπτότατος ποιμενάρχης μας, όμως, ανέδειξε τήν πνευματική διάσταση τού χώρου, τήν ιερότητά του, καί τόν ανεβίβασε σέ πνευματικό καί ιστορικό τοπόσημο μαρτυρίας τής πίστεώς μας. Τόν ευχαριστούμε γι αυτό, καί ταπεινώς επικαλούμαι τίς ευχές τών αγίων μαρτύρων νά τόν συνωδεύουν στό ιερό του έργο.

Οι άγιοι μάρτυρες πού σήμερα τιμούμε ενδυναμώνουν, αναζωογονούν, ανακαινίζουν τήν γερασμένη καί μαραμένη πίστη ημών τών τωρινών χριστιανών. Ο σύγχρονος γνωστικιστικός υλισμός είναι η νέα θρησκεία πού αντιπαλεύει τόν Χριστιανισμό. Δημιούργησε τήν «ψευδή συνείδηση» πού θέλει τήν ανθρώπινη ταυτότητα νά κατασκευάζεται τεχνητά, χωρίς καμμία αναφορά σέ ορισμένες αιώνιες αξίες. Αγνοεί ότι ο άνθρωπος είναι συνδυασμός τού υλικού καί τού πνευματικού. Η νέα ανθρωπολογία θεωρεί ότι πρέπει ο άνθρωπος όχι μόνο νά ελέγχει, αλλά καί νά δημιουργεί νέο άνθρωπο. Πλέον ο άνθρωπος επιλέγει τήν γέννηση, τόν έλεγχο τής γεννητικότητας, τήν οικογένεια, τήν διαχείριση τού θανάτου, καί φυσικά πρέπει νά κατέχει πρωταρχική θέση σέ όλες τίς φυσικές διαδικασίες πού προέρχονται από τόν Θεό. Ακολουθεί τήν φωνή πού ψιθύρισε στούς πρωτοπλάστους ο αντίδικος «διανοιχθήσονται υμών οι οφθαλμοί, καί έσεσθε ως θεοί».

Γι αυτό, ό,τι στήν Καινή Διαθήκη αντιτίθεται στόν ορθολογισμό τού ανθρώπου πρέπει νά θεωρείται παραμύθι. Η διαδικασία αυτή οδηγεί, ανάλογα μέ τήν προτίμηση τού καθενός, σ έναν ιστορικό Χριστό, πού παρέμεινε στόν τάφο. Η Ορθόδοξη Εκκλησία ομολογεί καί κηρύττει τήν βεβαιότητα τής αναστάσεως τού Χριστού, εξ ού καί οι πιστοί δέν κουράζονται τίς ημέρες αυτές νά ψάλλουν αμέτρητες φορές τό «Χριστός Ανέστη».

Οι άγιοι μάρτυρες ξερριζώνουν από τίς καρδιές τών χριστιανών κάθε απορία καί δισταγμό, αποδεικνύουν περίτρανα τήν αλήθεια τών δογμάτων τής Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας, αφού εδοξάσθησαν από τόν Θεό μέ θαυμαστά σημεία τής θείας Χάριτος. Οι άγιοι μάρτυρες είναι οι φύλακες τής Εκκλησίας τού Χριστού είναι τά ευωδιαστά άνθη τού παραδείσου. Είναι οι προστάτες, οι βοηθοί, τά καυχήματα τής Εκκλησίας, αλλά καί τής ηρωϊκής αυτής πόλεως. Αυτής τής πόλεως πού διεκρίθη μέν γιά τήν πρόσληψη κάθε συγχρόνου μέσου πού κατέκτησε ο άνθρωπος γιά τήν αναβάθμιση τού βιοτικού του επιπέδου, αλλά κατέστη δέ καί σύμβολο αγώνων, αφού αντιστάθηκε στόν πνευματικό εκφραγκισμό πού προβάλλει έντονα ως κυρίαρχο στοιχείο τού ανθρώπου τόν ορθολογισμό καί τόν ιστορικό Χριστό απογυμνωμένο από τήν θεότητά του, δηλαδή τόν σύγχρονο Αρειανισμό.

Τέτοιο ζωντανό παράδειγμα αντιστάσεως (μέχρι τήν δεκαετία τού 1990) ήσαν οι γυναίκες τής πόλεώς μας, πού αρνούνταν νά φορούν τά φράγκικα, όπως μέ περηφάνεια τόνιζαν. Στόλιζαν τούς δρόμους κάθε Κυριακή, όταν μετά τήν απόλυση τής Εκκλησίας παρήλαυναν στήν πόλη λιτανεύοντας τήν Ναουσαίϊκη αρχοντιά, αξιοπρέπεια καί παράδοση.

Θεωρώ ευτυχή τόν εαυτό μου, καθώς καί όσους πρόλαβαν αυτήν τήν εξαίσια εικόνα τών γυναικών μέ τίς πολύπτυχες φορεσιές καί τίς κάτασπρες ζουπούνες. Αντιμετώπιζαν ορθόδοξα, μέ λεβεντιά καί τόν επερχόμενο έσχατο εχθρό, τόν θάνατο. Θυμάμαι πώς είχαν έτοιμα τά νεκρικά ενδύματα καί τό κιτρινωπό υφαντό δαντελένιο σεντόνι πού θά έστρωναν στήν κάσα. Όσες δέ είχαν πάει καί στά Ιεροσόλυμα, στό χατζηλίκι κρατούσαν καί τό πιστοποιητικό τού προσκυνητού, γιά νά τό βάλουν στά χέρια τους κατά τό μεγάλο ταξίδι.

Αυτό είναι η ορθόδοξη κληρονομιά τής πόλης μας. Εάν πάτρια γιά άλλους είναι οι μύθοι καί οι φαντασίες, γιά μάς είναι οι παρακαταθήκες πού μάς κληροδότησαν οι μάρτυρες καί οι πρόγονοί μας.

«Τοιαύτη γάρ η φύσις τής Ναούσης, ως πάντων τών πρός τήν ζωήν αναγκαίων πάμφορος είναι καί μηδέν τών παρ ετέροις αγαθών αμοιρείν»[2], όπως θά έλεγε ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης. Τό εύκρατο κλίμα διαπερνά τό έδαφος καί όσα αναφύονται από τό χώμα. Ακριβώς εδώ ξεπηδούν από τά έγκατα τής γής υδάτινα πολυθόρυβα ρεύματα, τό νερό, τό τόσο χρήσιμο καί αναγκαιότατο στοιχείο τής ζωής, «τό νηφάλιο καί φθηνό ποτό» όπως λένε οι πατέρες.

Γι αυτό οι κάτοικοι τής περιοχής έχουν από γεννησιμιού τους τό αγαθό τής υγείας, από τό οποίο δέν υπάρχει κάτι καλύτερο, όπως λένε.

Νά προσθέσω, βέβαια, ότι καί η γεύση καί η αφή χορταίνουν απολαυστικά από τά αγαθά πού υπάρχουν εδώ. Η πόλη χορηγεί τά εγχώρια αγαθά της σέ όλους. Στούς γεωργούς, στούς αμπελουργούς, στούς ξυλουργούς, στούς υφαντουργούς, στούς οινοποιούς, στούς εμπόρους, στούς χειρώνακτες, σέ όλους γενικώς.

Πέραν τών φυσικών καλλονών καί θελγήτρων, τών περικαλλών κτηρίων, τών εκπαιδευτηρίων καί οικιών, κοσμείται η πόλη μέ πολλούς ευκτηρίους οίκους. Ο μόνος διασωθείς εκ τής ολοκαυτώσεως τής πόλεως ναός τού Τιμίου Προδρόμου διηγείται τό μέγεθος τής καταστροφής. Οι ευσεβείς Ναουσαίοι παρά τήν εξολόθρευση, τήν κατάργηση τών προνομίων, τήν φτώχεια καί τά συνακόλουθά της, έσπευσαν ν ανεγείρουν ευκτηρίους οίκους.

Ευγενής πράγματι είναι η πόλη, καί οι οικιστές της αίρουν κύκλω τούς οφθαλμούς των καί βλέπουν τά ιερά της τεμένη νά τήν φρουρούν από βορρά καί νότο, από δύση καί ανατολή. Στήν κεφαλή της από τήν δυτική πλευρά στέκονται ακοίμητοι φρουροί της ο προφήτης Ηλίας, η έξω Υπαπαντή, ο Ταξιάρχης, τό μοναστήρι τού πολιούχου μας αγίου Θεοφάνη, η Αγία Τριάδα καί ο ερατεινός άγιος Νικόλαος. Από τά δεξιά της ο αη-Λιάς, η αγία Παρασκευή, τό κοινό αναπαυτήριο μέχρι τήν κοινή ανάσταση, ο άγιος Αθανάσιος, ο μικρός καί υδροχαρής άγιος Παντελεήμων. Από τήν αριστερή πλευρά ο άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος, ο έξω Άγε Σωτήρας, η Ευαγγελίστρια μικρή καί μεγάλη καί η Αγία Τριάδα. Καί στά ανατολικά της η Παναγιοπούλα, ο πορτάρης της άγιος Γεώργιος, ο βιγλάτορας τού κάμπου, καί η Αγία Τριάδα τού νοσοκομείου.

Εάν αυτοί οι ευκτήριοι οίκοι φρουρούν τήν Νάουσά μας, τί νά πώ γιά τούς εντός τής πόλεως Ναούς, εξαίρετα δείγματα ευσεβείας, οικονομικής ευμαρείας καί ψυχικής αρχοντιάς τών Ναουσαίων; Τήν Μεταμόρφωση, τήν Παναγία, τόν Άγε Μηνά, τήν Υπαπαντή, τόν μικρό Πρόδρομο, τόν ταπεινό Άγε Θεοφάνη στά Γαλάκεια. Τόν ιστορικό Άγε Δημήτρη πού περισυνέλεξε καί παρηγόρησε τούς πρόσφυγες πού καθημαγμένοι εγκατεστάθησαν στήν πόλη εκατό χρόνια μετά τήν καταστροφή της. Πράγματι, η πόλη μας έχοντας βιώσει τήν ολοκαύτωσή της από τούς ίδιους δυνάστες, αγκάλιασε τούς ευγενεστάτους Ποντίους τής Τραπεζούντος, τής Αργυρουπόλεως, τής Κρώμνης καί άλλων περιοχών πού τήν επέλεξαν γιά κατοικητήριο, χωρίς ρατσισμό, υποτίμηση καί περιφρόνηση. Οι εξ Αργυρουπόλεως μέσα από τόν χαλασμό κόμισαν καί κειμήλια μεγάλης αξίας, πού δυστυχώς δέν παρέμειναν στήν πόλη.

Αξιοθαύμαστη είναι η πόλη αυτή γιά όσα κατώρθωσε καί γιά όσα προσέφερε στόν βωμό τής ελευθερίας. Από παντού λοιπόν η φύση, η αγάπη τών προγόνων μας γιά τό ωραίο, η εποπτεία τών αρχόντων μας, ερανίσθησαν κάθε αγαθό καί τό έκαναν κτήμα τής πόλης μας. Διαθέτει τόσα αγαθά, τέλεια κατασκευή, απολαμβάνει τήν θέση της, τήν αρμονία τών εποχών, καί κοσμείται επιπλέον από τό παρελθόν της. Η ανδρεία τών πολιτών της αντιμάχησε μέ δεινό καί φοβερό στράτευμα, καί ολοκαυτώθηκε χάριν τής ελευθερίας προσφέροντας στήν Εκκλησία καί στό Γένος υπερδισχιλίους μάρτυρες, τούς οποίους σήμερα τιμούμε.

Πρός αυτούς απευθύνομαι εκζητώντας τίς πρός Κύριον πρεσβείες τους μέ τό στόμα τού αδελφού τού Μεγάλου Βασιλείου, τού επισκόπου Νύσσης Γρηγορίου, ώστε νά παραδειγματισθούμε από τήν πίστη τών αυταδέλφων γιά τήν παρρησία τών εν ουρανοίς αγίων: «Άγιοι μάρτυρες, ελάτε κοντά μας, όπου κι άν είστε, έφοροι τής εορτής μας. Αφήστε γιά λίγο τά ιερά σας έργα κι ελάτε ως φίλοι κοντά σ εκείνους πού σάς υμνούν. Όσους είχατε τότε θεατές τών μαρτυρίων σας, τόσους έχετε υπηρέτες νά σάς προσφέρουν τιμές. Έχουμε ανάγκη από πολλές ευεργεσίες. Γίνετε πρεσβευτές τής πατρίδος σας πρός τόν κοινό Βασιλέα μας. Υποψιαζόμαστε πώς μάς περιμένουν θλίψεις, προσδοκούμε κινδύνους. Υπερασπισθήτε μας ως στρατιώτες τού Χριστού. Άν καί έχετε υπερβεί τόν βίον αυτόν, γνωρίζετε ωστόσο τά πάθη καί τίς ανάγκες τών ανθρώπων. Χρησιμοποιήστε τήν παρρησία σας γιά χάρη τών ομοδούλων σας, διότι οι ευχές σας σβήνουν τίς αμαρτίες μας, καί στηρίξτε μας στήν πίστη στόν Χριστό, ώστε νά παραμείνουμε μέχρι τό τέλος μέσα στό γόνιμο χωράφι τής πίστεως, καρποφορώντας πάντοτε τήν αιώνια ζωή μέ τήν δύναμη τού Κυρίου μας Ιησού Χριστού, στόν οποίο μαζί μέ τόν Πατέρα καί τό Άγιον Πνεύμα ανήκει η δόξα καί η δύναμη καί η τιμή νύν καί αεί καί εις τούς αιώνας τών αιώνων». ΑΜΗΝ.

vimaorthodoxias.gr

Click to comment

Απάντηση

ΔΡΑΜΑ

Δράμα | Μια καινοτόμα μαθητική εφαρμογή ειδοποιεί πότε πρέπει να αδειάσουν οι κάδοι απορριμμάτων

Μαθητές στη Δράμα προσφέρουν βοήθεια ώστε η αποκομιδή των σκουπιδιών να μην εξελίσσεται σε μια κατάσταση προβληματική…

Πόσες φορές έτυχε να γυρνάτε με τη σακούλα σκουπιδιών στα χέρια, όταν διαπιστώνετε πως ο κάδος της γειτονιάς είναι γεμάτος και τα απορρίμματα ξεχειλίζουν από αυτόν; Πόσες φορές αναζητήσατε τον πλησιέστερο άδειο κάδο για να εναποθέσετε οικιακά απορρίμματα ή ανακυκλώσιμα υλικά, όταν διαπιστώσατε πως οι κάδοι που βρίσκονται κοντά στο σπίτι σας είναι γεμάτοι;

Οι παραπάνω ερωτήσεις αντιστοιχούν σε εικόνες καθημερινότητας που καλούνται να διαχειριστούν όχι μόνο οι πολίτες αλλά και οι δήμοι, καθώς η αποκομιδή των απορριμμάτων από τις γειτονιές και τα κεντρικά σημεία κάθε πόλης εξελίσσεται, σε πολλές περιπτώσεις, μια προβληματική κατάσταση.

Τη λύση σε αυτό το οξύτατο πρόβλημα για κάθε οργανωμένη κοινωνία την έχει ο …Sebastian, που μπορεί να μην είναι ένα φυσικό πρόσωπο, αλλά έχει την ικανότητα να δώσει βιώσιμες λύσεις στο πρόβλημα της αποκομιδής των απορριμμάτων.

Ο λόγος βέβαια για τη Smart Electronic Bin (εν συντομία SEB ή Sebastian), μια καινοτόμο επιχείρηση που δημιούργησαν οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Δράμας στο πλαίσιο του 19ου Πανελλαδικού Μαθητικού Διαγωνισμού «Καλύτερη Εικονική Επιχείρηση 2024», που διοργανώνει το Junior Achievement Greece.

Η Smart Electronic Bin είναι μία από τις συνολικά έντεκα μαθητικές επιχειρήσεις από όλη την Ελλάδα που πέρασαν στην προκριματική φάση και την προσεχή Παρασκευή 26 Απριλίου θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους στην τελική φάση του διαγωνισμού, που θα διεξαχθεί στο Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού.

Η «Καλύτερη Εικονική Επιχείρηση 2024» θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό του μεγαλύτερου Φεστιβάλ Νεανικής Επιχειρηματικότητας της Ευρώπης JAEurope/Gen-E 2024 που θα πραγματοποιηθεί στην πόλη Κατάνια της Ιταλίας στη Σικελία, στις 2-4 Ιουλίου 2024. Στον Πανευρωπαϊκό Τελικό του Junior Achievement συμμετέχουν 40 μαθητικές «επιχειρήσεις» από όλη την Ευρώπη, οι καλύτερες που ανέδειξε η κάθε χώρα στους εθνικούς τελικούς διαγωνισμούς.

Τι επιτυγχάνεται με το Sebastian Kit

«Η Smart Electronic Bin», τονίζει μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο διευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ Δράμας και εκ των υπευθύνων καθηγητών της μαθητικής επιχείρησης κ. Τάσος Σαλής, «είναι μια επιχείρηση, η οποία στηρίζει τους στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης, παρέχοντας ολοκληρωμένες λύσεις στους δήμους και στους πολίτες τους, σε θέματα διαχείρισης απορριμμάτων, για μια σύγχρονη καθαρή πόλη»

«Με το Sebastian Kit και τις εφαρμογές του», συνεχίζει ο κ. Σαλής, «οι υπερχειλισμένοι κάδοι, τα πεταμένα σκουπίδια τριγύρω και στους δρόμους, που αποτελούν δυσάρεστες καταστάσεις γνώριμες σε όλους, που όμως χαλάνε την εικόνα της πόλης, αποτελούν πλέον παρελθόν. Τη λύση στο πρόβλημα των υπερχειλισμένων κάδων απορριμμάτων και της μη έγκυρης αποκομιδής τους, έρχεται να δώσει η SEB, με τα προϊόντα και τις εφαρμογές της, το Sebastian Kit, το Sebastian Analysis, το Sebastian Collect και το Sebastian App, ευαισθητοποιώντας και εμπλέκοντας ενεργά τους πολίτες, σε όλη αυτή τη διαδικασία».

Με το σύστημα αυτό που εμπνεύστηκαν και υλοποίησαν τα παιδιά στο πλαίσιο της μαθητικής επιχείρησης επιτυγχάνεται: Η μείωση του κόστους και του χρόνου αποκομιδής των απορριμμάτων, η μείωση της άσκοπης μετακίνησης των απορριμματοφόρων κατά συνέπεια μείωση των εκπομπών CO2 και η μείωση των φθορών και συντήρησης του στόλου των μηχανημάτων και οχημάτων της υπηρεσίας αποκομιδής.

«Ο ορθός σχεδιασμός των δρομολογίων των απορριμματοφόρων και η ορθή διαχείριση του προσωπικού της υπηρεσίας αποκομιδής απορριμμάτων των δήμων επιβάλλει την εφαρμογή της λύσης που παρέχει η Smart Electronic Bin», συμπληρώνει ο κ. Σαλής.

Πώς λειτουργεί το καινοτόμο σύστημα

Μέσω του Sebastian Kit και των εφαρμογών του παρακολουθείται η πληρότητα των κάδων και ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο, τόσο η υπηρεσία αποκομιδής του δήμου, όσο και οι πολίτες. Με το Sebastian Analysis, η υπηρεσία αποκομιδής έχει πρόσβαση σε δεδομένα, ώστε να αναλύσει και να χαράξει τη στρατηγική της. Με το Sebastian Collect, οι οδηγοί απορριμματοφόρων ακολουθούν βελτιστοποιημένα δρομολόγια και αδειάζουν μόνο τους γεμάτους κάδους, ενώ η εφαρμογή Sebastian App παρέχει στους πολίτες άμεση ενημέρωση για την πληρότητα των κάδων απορριμμάτων της γειτονιάς του. Ο κάθε πολίτης, δηλαδή, μπορεί να μπει στην εφαρμογή και να δει ποιος κάδος πλησιέστερα σε αυτόν είναι άδειος ώστε να πάει να πετάξει τα σκουπίδια.

«Η εταιρεία μας», επισημαίνει η Κυριακή Φωτιάδου, υποδιευθύντρια του 1ου ΕΠΑΛ Δράμας και υπεύθυνη του προγράμματος, «έχει ήδη κατασκευάσει και ελέγξει το βασικό της προϊόν και την εφαρμογή Sebastian App, τα οποία είναι έτοιμα να βγουν στην παραγωγή. Αξίζει να αναφερθεί ότι έχουμε ήδη παρουσιάσει τα προϊόντα μας και τις υπηρεσίες μας σε σημαντικούς φορείς και εταιρείες και έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από τον πρόεδρο του Φορέα Διαχείρισης Στερών Αποβλήτων της Περιφέρειας ΑΜΘ και δήμαρχο Δράμας, για την εγκατάσταση των πρώτων Sebastian kit στη γειτονιά του σχολείου μας».

«Απώτερος στόχος μας είναι και οι 332 δήμοι της Ελλάδα με μέσο όρο 3.500 κάδους ο καθένας να εγκαταστήσουν την συγκεκριμένη καινοτόμα εφαρμογή», συμπληρώνει η κ. Κυριακίδου.

Την ομάδα έργου της μαθητικής επιχείρησης αποτελούν οι εκπαιδευτικοί: Φωτιάδου Κυριακή, Σαλής Αναστάσιος και ο εξωτερικός συνεργάτης Τζίτζιος Ιωάννης. Επίσης, συμμετέχουν οι μαθητές: Γιαμουρίδης Ορέστης, Ιορδανίδης Αριστείδης, Καλογιαννίδης Χρήστος, Κασαπίδης Στέργιος, Κιούση Παναγιώτα, Κονταξή Αφροδίτη, Κοσσυφίδης Ευστάθιος, Κωνσταντινίδου Ευδοκία, Μπότης Δημήτριος, Μωυσιάδης Ηρακλής, Ορφανίδης Νικόλαος, Παλτόγλου Δουκένη, Παπαδοπούλου Ελισάβετ, Ράδου Ξένια, Σεβδίλης Αθανάσιος, Τσιούπρου Λάουρα, Τσοτσονού Δέσποινα, Φεσλίδου Ευγενία, Χαραλαμπίδης Κυριάκος και Χαραλαμπίδου Ερμιόνη.

πηγή: newsit.gr

Continue Reading

ΔΡΑΜΑ

Συνάντηση Αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Μιχαήλ Μουρβετίδη με την «Επιστημονική Ομάδα “Οψόμεθα Εις Φιλίππους”»

Την Πέμπτη 18 Απριλίου 2024, ώρα 10:00 π.μ., ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Μιχαήλ Μουρβετίδης δέχθηκε, στο Γραφείο του (Διοικητήριο Δράμας, 3ος όροφος) τον Πρόεδρο της Α.Μ.Κ.Ε. «Επιστημονική Ομάδα “Οψόμεθα Εις Φιλίππους”» Αρχιτέκτονα Μηχανικό κ. Χαράλαμπο Τσουρουκίδη, ο οποίος συνοδευόταν από μέλη της διοίκησης της Ομάδας,

Κατά τη συνάντηση, ο Πρόεδρος παρουσίασε στον κ. Μουρβετίδη τη δράση και το όραμα της Ομάδας. Απώτερος στόχος της είναι η συσπείρωση νέων και εμπειρότερων επιστημόνων και ενεργών πολιτών, με σκοπό τη δημιουργία και υλοποίηση ενός πρότυπου Ολιστικού Μοντέλου Ανάπτυξης, το οποίο θα αναδείξει το πανάρχαιο φυσικό αγροτοπολιτιστικό περιβάλλον μεγάλης ιστορικής και εθνικής σημασίας της πεδιάδας των Φιλίππων και της ευρύτερης περιοχής.

Στη συνέχεια, ο Αντιπεριφερειάρχης είχε με τον Πρόεδρο και τα λοιπά μέλη της Ομάδας, μία εκτενή και εποικοδομητική συζήτηση σχετικά με τους τρόπους με τους οποίους οι χωρικές Περιφερειακές Ενότητες των περιοχών Δράμας, Καβάλας, Σερρών, θα μπορούσαν να συνδράμουν πολυποίκιλα στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση δράσεων της Ομάδας, καθώς και τις προοπτικές καλύτερης συνεργασίας και συντονισμού μεταξύ των εμπλεκόμενων φυσικών ή νομικών προσώπων και θεσμικών παραγόντων.

Ήδη, με τη συνεργασία της Ομάδας και των Περιφερειακών Ενοτήτων και των Δήμων διοργανώνεται με επιτυχία τα τελευταία χρόνια ο διεθνής ποδηλατικός αγώνας με την επωνυμία «Brevet Φίλιπποι, με αφετηρία τον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων με δεκάδες ποδηλάτες απ’ όλη την Ελλάδα το εξωτερικό, οι οποίοι καλούνται να διανύσουν συνολικά 210 χλμ διασχίζοντας κατά σειρά τους Δήμους Καβάλας, Δοξάτου, Δράμας, Προσοτσάνης, Νέας Ζίχνης, Αμφίπολης και Παγγαίου (συνολικά 20 οικισμούς) και με τερματισμό στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων. Η διοργάνωση αυτή είναι ένα παράδειγμα βέλτιστης πρακτικής και συνεργασίας για ανάληψη και άλλων δράσεων στο μέλλον, με το συντονισμό όλων των φορέων.

Continue Reading

ΔΡΑΜΑ

Αντιπεριφερειάρχης Δράμας | Καταγραφή και ιεράρχηση των προβλημάτων του Δήμου Κάτω Νευροκοπίου

Στο πλαίσιο συναντήσεων εργασίας με φορείς και επισκέψεων στους Δήμους του Νομού Δράμας, ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Μιχαήλ Μουρβετίδης, συνοδευόμενος από μηχανικούς της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας, επισκέφτηκε την Τρίτη 16 Απριλίου τον Δήμαρχο Κάτω Νευροκοπίου κ. Ελευθέριο Ταμπουρίδη, παρουσία του Αντιδημάρχου Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών κ. Γεώργιου Μίρκου, του Αντιδημάρχου Καθαριότητας, Καθημερινότητας, Συντήρησης, Αθλητισμού κ. Γεώργιου Στεφανίδη, και του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Ησαΐα Χατζηκωνσταντίνου.

Στη συνάντηση, η οποία διεξήχθη σε άριστο κλίμα, έγινε μια διεξοδική καταγραφή και ιεράρχηση των προβλημάτων του Δήμου και συμφωνήθηκε η άμεση ανάληψη δράσης με προτεραιότητα την βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη μέσα από μια εποικοδομητική συνεργασία.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en