Quantcast
Connect with us

ΚΟΣΜΟΣ

Η οικογενειακή «βεντέτα» που έφερε την πρωτοπορία στο αθλητικό παπούτσι

Πώς δύο αδέλφια κατάφεραν να διχάσουν μία ολόκληρη πόλη δημιουργώντας την Adidas και Puma

Οι καταστάσεις που αφορούν στη σκοτεινή πλευρά του ανθρώπου επαναλαμβάνονται κατά διαστήματα στην ιστορία, με διαφορετικούς πρωταγωνιστές. Οι Αρχαίοι Έλληνες με τον αθλητισμό κατάφεραν την ανταγωνιστικότητα και τη διάθεση για επικράτηση του ισχυρότερου μεταξύ των ανθρώπων να την μετατρέψουν από ματωμένο παιχνίδι σε αναίμακτο θέαμα με κανόνες και δάφνες για τον νικητή. Όχι όμως για όλους…Ο βαθύς και ανελέητος ανταγωνισμός μεταξύ αδελφών έφτιαξε ιστορίες όπως του Κάιν και Άβελ, του Ρωμύλου και Ρέμου, αλλά και των Adidas και Puma. Ο ανταγωνισμός ανάμεσα σε δύο από τις δυο πιο επιτυχημένες εταιρείες αθλητικών ειδών στον κόσμο, έχει ρίζες πολύ πιο βαθιές από αυτές που πιθανά θα φανταστεί κάποιος όταν φέρει στο νου του δυο αντίπαλες εταιρείες αθλητικών ειδών.Μια οικογενειακή βεντέτα που όχι μόνο έστρεψε έναν αδερφό εναντίον του άλλου αλλά διαίρεσε και τους κατοίκους μιας ολόκληρης πόλης, θέτοντας ενδυματολογικούς και όχι μόνο, φραγμούς, που διήρκεσαν για πάρα πολλά χρόνια…

Το κοινό όνειρο

Το 1920, ο Άντι Ντάσλερ, σε ηλικία μόλις 20 ετών, κατασκεύασε στο πλυσταριό της μητέρας του το πρώτο παπούτσι για προπόνηση στο στίβο. Τέσσερα χρόνια αργότερα, μαζί με τον αδερφό του, Ρούντολφ ίδρυσε την Grbruder Dassler OHG, η οποία απασχολούσε 12 υπαλλήλους, κυρίως μέλη της οικογένειας, και έφτιαχνε παπούτσια για ποδόσφαιρο, τένις και τρέξιμο.

Από την αρχή ο Ντάσλερ, έδινε ιδιαίτερη έμφαση στην απόδοση και στην ασφάλεια του παπουτσιού, συλλέγοντας πληροφορίες, από γιατρούς, προπονητές και αθλητές, προκειμένου να τον βοηθήσουν να σχεδιάσει το κατάλληλο παπούτσι. Το πάθος του, ως μανιώδης λάτρης του στίβου, ήταν η κατασκευή του τέλειου αθλητικού παπουτσιού που θα προστάτευε τους αθλητές από τραυματισμούς και θα βελτίωνε τις επιδόσεις τους.

Στόχος του ήταν πάντα, να κατασκευάζει και να σχεδιάζει παπούτσια για συγκεκριμένες ανάγκες, γι’ αυτό το λόγο δοκίμαζε διάφορα υλικά για να βελτιώσει την απόδοση των παπουτσιών του. Έφθασε μάλιστα σε σημείο να πειραματιστεί με δέρμα καρχαρία για τις σόλες και καγκουρό για τα πλαϊνά του παπουτσιού.

Ο Άντι ήταν άλλωστε εκείνος που σχεδίαζε και κατασκεύαζε τα παπούτσια, ενώ ο μεγαλύτερος αδερφός του Ρούντολφ, είχε αναλάβει την προώθησή τους. Τα δύο αδέρφια κατάλαβαν, από νωρίς, την αξία της συμμετοχής μεγάλων αθλητών που θα φορούσαν τα παπούτσια τους στις μεγάλες αθλητικές οργανώσεις, όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες και τα παγκόσμια Κύπελλα Ποδοσφαίρου. Έκαναν την αρχή στους Ολυμπιακούς του Άμστερνταμ το 1928 όπου σχεδόν οι μισοί αθλητές φορούσαν τα παπούτσια των Ντάσλερ.

Ακόμα και την περίοδο που τα αδέρφια εντάχθηκαν στο ναζιστικό κόμμα, το 1933, δεν δίστασαν να προωθήσουν τα σχέδιά τους στον αφροαμερικανό αστέρα Τζέσε Όουενς. Έτσι όταν το 1936, εν όψει Ολυμπιακών Αγώνων, ο Άντι βρέθηκε με μια βαλίτσα παπούτσια στο Βερολίνο, για να λανσάρει το νέο του προϊόν, ένα αθλητικό παπούτσι με καρφιά, κατάλληλο για δρομείς έπεισε τον Τζέσε Όουενς, να τρέξει με αυτό. Τα 4 χρυσά μετάλλια που κέρδισε σε εκείνους τους Ολυμπιακούς ο Όουενς προσέφεραν διεθνή αναγνώριση στα σχέδια της εταιρείας και εκτίναξαν τις πωλήσεις της εταιρείας, ενισχύοντας την καλή φήμη που ήδη είχαν τα παπούτσια των Ντάσλερ. Αμέτρητα γράμματα από προπονητές εθνικών ομάδων από όλο τον κόσμο κατέφθαναν στα γραφεία της εταιρείας ζητώντας να τους στείλουν τα παπούτσια που κατασκεύαζαν και η εταιρεία έφθασε να πουλάει 200.000 ζευγάρια το χρόνο μέχρι την έναρξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Η ρήξη

Ο Πόλεμος όμως μαζί με την επιτυχία της εταιρίας τους, αποτέλεσαν ισχυρό πλήγμα όχι μόνο στις πωλήσεις αθλητικών παπουτσιών αλλά και στις σχέσεις των δύο αδερφών και των συζύγων τους. Αρκετά περιστατικά καταγράφονται πως προηγήθηκαν της οριστικής ρήξης των μεταξύ τους σχέσεων.

Ωστόσο η επικρατέστερη εκδοχή για την αφορμή του τέλους ήταν ένα περιστατικό που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου όταν οι σύμμαχοι βομβάρδιζαν την πόλη Χερτζοχενάουραχ. Σύμφωνα με αυτό την ώρα που ο Άντι έμπαινε σε ένα καταφύγιο στο οποίο βρισκόταν ήδη ο Ρούντι με την οικογένεια του είπε «Ήρθαν πάλι οι βρωμομπάσταρδοι» εννοώντας τα συμμαχικά αεροπλάνα, ο Ρούντολφ όμως θεώρησε πως το είπε για εκείνον.

Το γυαλί στις σχέσεις των δύο συνιδρυτών είχε ραγίσει οριστικά. Άλλωστε ο Ρούντι, όταν επιστρατεύτηκε, θεώρησε πως ήταν ο Άντι που είχε μεσολαβήσει με απώτερο σκοπό να τον αποκόψει από την εταιρεία.

Η διαμάχη μιας ολόκληρης πόλης

Έτσι το 1948, οι δύο πρωτοπόροι του αθλητικού παπουτσιού χωρίζουν και επισήμως τους δρόμους τους μοιράζοντας στα δύο μέχρι και τους υπαλλήλους που εργάζονταν στην επιχείρηση. Ο Άντι ονόμασε την εταιρεία του Adidas από τα αρχικά του ονόματός του, ενώ ο Ρούντι ιδρύει αρχικά την Ruda, για την μετονομάσει μετά από λίγο σε Puma.

Οι εταιρείες χτίστηκαν στις απέναντι όχθες του ποταμού που διέσχιζε την πόλη και σύντομα έγιναν η βασική πηγή εσόδων ολόκληρου του Χερτζοχενάουραχ αφού σχεδόν όλοι οι κάτοικοι εργαζόντουσαν σε αυτές. Τα δύο αδέρφια ανταγωνιστές πια διεκδικώντας την πρωτιά στην αγορά των αθλητικών ειδών και του ρουχισμού χώρισαν ουσιαστικά την πόλη σε δύο στρατόπεδα, – κάτοικοι καταστηματάρχες και οι δύο τοπικές ποδοσφαιρικές ομάδες έπρεπε να διαλέξουν τίνος το μέρος θα έπαιρναν.

Η ατέρμονη διαμάχη επεκτάθηκε σε ολόκληρη την πόλη, αφού υπήρχαν μαγαζιά τα οποία εξυπηρετούσαν μόνο τους υπαλλήλους της Adidas και άλλα μόνο εκείνους της Puma. Ακόμα και οι γάμοι ή τα ραντεβού ανάμεσα σε υπαλλήλους των αντίπαλων εταιρειών απαγορεύονταν, με αποτέλεσμα η πόλη να γίνει γνωστή ως «η διχοτομημένη πόλη». Άλλωστε οι κάτοικοι πριν αποφασίσουν να μιλήσουν σε κάποιον, έπρεπε να γνωρίζουν το στρατόπεδο στο οποίο άνηκε.

Η φήμη της Adidas εκτοξεύτηκε λίγα χρόνια αργότερα στον τελικό του Μουντιάλ του 1954 όταν η νικήτρια ομάδα της Δυτικής Γερμανίας που επικράτησε στη λασπομαχία του Σταδίου της Βέρνης της Ουγγαρίας φορούσε παπούτσια με βιδωτές τάπες που είχε σχεδιάσει ο Άντι Ντάσλερ. Η επιτυχία αυτή έμεινε στην ιστορία ως «Θαύμα της Βιέννης» και συνέβαλε στην ανύψωση του εθνικού φρονήματος των Γερμανών, αλλά και στην αύξηση του τζίρου της Adidas.

Από την άλλη πλευρά, η Puma παρέμενε τα πρώτα χρόνια μία επιχείρηση στα όρια της Γερμανίας. Πάντως, και η ίδια διεκδίκησε την πατρότητα των παπουτσιών με βιδωτές τάπες, καθώς, όπως ισχυρίσθηκε, τα είχαν λανσάρει οι παίχτες της Καϊζερσλάουτερν, όταν κατέκτησαν το πρωτάθλημα το 1953.

Μερικές δεκαετίες αργότερα, στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1972, ο Άντι Ντάσλερ προσπάθησε και πάλι να κατατροπώσει το μισητό πλέον αντίπαλό του , την Puma, πληρώνοντας το μεγάλο Αμερικανό κολυμβητή Μαρκ Σπιτς, για να κρατήσει στη στιγμή της απονομής τα παπούτσια στα χέρια του. Ο Σπιτς βέβαια το παράκανε αφού δεν κράτησε απλά τα παπούτσια, αλλά χαιρέτησε και το κοινό με αυτά, προκαλώντας την έντονη δυσφορία της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής, που τον κάλεσε σε απολογία.

Ο Ρούντολφ Ντάσλερ πέθανε το 1974 ενώ σε τέσσερα χρόνια ο Άντι ένας εκ των πρωτεργατών της εμπορευματοποίησης των μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων πέθανε το 1978 έχοντας κατοχυρώσει τουλάχιστον 700 πατέντες με πιο γνωστές την κατασκευή καρφιών για το στίβο και τις σόλες από νάιλον.

Όσον αφορά στα προσωπικά της οικογένειας Ντάσλερ, οι διαφορές στους κόλπους της άρχισαν να γεφυρώνονται μετά τον θάνατο των δύο αδελφών Άντι και Ρούντολφ. Την αρχή έκανε ο εγγονός του Ρούντολφ, Φρανκ Ντάσλερ, ο οποίος δούλεψε και στις δύο επιχειρήσεις, ενώ ίδρυσε ένα κοινό οικογενειακό μουσείο στο Χερτζοχενάουραχ.

 

Click to comment

Απάντηση

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ

Ο πρώην διπλωμάτης στο Κόσοβο Β. Καρακωστάνογλου στο ENA Channel για τις εξελίξεις στο Συμβούλιο Ευρώπης για το Κόσοβο

Οι εξελίξεις στο Κόσοβο το 2024 χαρακτηρίζονται από ένταση και αυξημένες προκλήσεις στην περιοχή, ιδίως στο βόρειο τμήμα της χώρας, όπου κατοικούν κυρίως Σέρβοι. Η κατάσταση κλιμακώθηκε μετά την επιβολή από την κυβέρνηση του Κοσόβου ενός νέου νόμου που απαιτεί από τα οχήματα με σερβικές πινακίδες να τις αντικαταστήσουν με πινακίδες του Κοσόβου. Αυτό προκάλεσε αντιδράσεις, με τους Σέρβους του βορρά να στήνουν οδοφράγματα και να προχωρούν σε διαμαρτυρίες, πυροβολώντας ακόμη και στον αέρα​.

Σε αυτό το πλαίσιο, και ενόψει της ψηφοφορίας στο Συμβούλιο της Ευρώπης για το Κόσοβο, ο πρώην διπλωμάτης στο Κόσοβο, Βενιαμίν Καρακωστάνογλου, έδωσε συνέντευξη στο ENA Channel όπου εξέφρασε την άποψη ότι οι συνεχιζόμενες εντάσεις και οι αμοιβαίες προκλήσεις μεταξύ Κοσόβου και Σερβίας υπονομεύουν τις προοπτικές ειρήνης και συνεργασίας στην περιοχή. Υπογράμμισε την ανάγκη για ενισχυμένη διεθνή διαμεσολάβηση και την επιβολή μέτρων οικοδόμησης εμπιστοσύνης που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μια βιώσιμη λύση​ (CNN.gr)​.

Ο κ. Καρακωστάνογλου τόνισε επίσης την επιρροή που μπορεί να έχει η ΕΕ και οι ΗΠΑ στην εξομάλυνση της κατάστασης και την προώθηση ενός διαλόγου που θα επικεντρωθεί στη δημιουργία σταθερών και ειρηνικών σχέσεων μεταξύ των δύο πλευρών.

Continue Reading

ΚΟΣΜΟΣ

Μεγάλη Βρετανία: Ο Ρίσι Σούνακ ανακοίνωσε πρόωρες εκλογές στις 4 Ιουλίου

Πρόωρες εκλογές στις 4 Ιούλιου στη Μεγάλη Βρετανία ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, Ρίσι Σούνακ σε ένα μήνυμα με πολλές συγκινησιακές αναφορές, όπως ότι «δεν θα αφήσει ποτέ τον λαό της Βρετανίας να περάσει ανυπεράσπιστος τις σκοτεινότερες μέρες της ιστορίας του».

Ο Ρίσι Σούνακ έκανε αναφορές στην Οικονομία και τον πόλεμο στην Ουκρανία με άμεση σύνδεση στην οικονομία της Βρετανίας. Ο Σούνακ έκανε λόγο για δύο σημαντικά ορόσημα. «Η οικονομία μας αναπτύσσεται ταχύτερα από άλλες χώρες», είπε χαρακτηριστικά λέγοντας πως το πλάνο που εισηγήθηκε και εφάρμοσε λειτουργεί. «Το ερώτημα είναι πλέον, πώς και ποιον εμπιστεύεστε να συνεχίσει» είπε προκηρύσσοντας εκλογές στις 4 Ιουλίου στη Βρετανία, λέγοντας πως ζήτησε από τον Βασιλιά Κάρολο τη διάλυση του Κοινοβουλίου.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Singapore Airlines | Τι συνέβη στην πτήση τρόμου

Ο θάνατος ενός άνδρα και ο τραυματισμός δεκάδων άλλων επιβατών εξαιτίας των σφοδρών αναταράξεων που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια πτήσης της Singapore Airlines εχθές το πρωί έχει προκαλέσει διεθνή ανησυχία και προβληματισμό, ειδικά σε ανθρώπους που ταξιδεύουν συχνά με αεροπλάνο.

Οι εικόνες από το διαλυμένο εσωτερικό του αεροσκάφους, καθώς και το γεγονός ότι ένας ταξιδιώτης έχασε τη ζωή του από καρδιακή προσβολή κατά τη διάρκεια του τρομακτικού επεισοδίου αποτελούν υπενθύμιση για την επικινδυνότητα των αναταράξεων, και αρκετά διεθνή ΜΜΕ στρέφονται σε ειδικούς και σε στατιστικά στοιχεία προκειμένου να βρουν απαντήσεις για τα αίτια που μπορεί να προκαλέσουν το φαινόμενο, για τη συχνότητά του ή ακόμη και τη σχέση που μπορεί να έχει με την κλιματική κρίση.

Τι συνέβη στο σκάφος της Singapore Airlines

Ο εφιάλτης για τους επιβάτες της πτήσης SQ321, η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Λονδίνο-Σιγκαπούρη, ξεκίνησε περίπου 10 ώρες μετά την αναχώρησή της από το αεροδρόμιο του Χίθροου. Το αεροπλάνο, ένα Boeing 777-300R έπεσε σε κενό αέρος ενώ βρισκόταν εντός του ταϊλανδέζικου εναέριου χώρου και στη συνέχεια αντιμετώπισε ισχυρές αναταράξεις ενώ πετούσε στα 37.000 πόδια πάνω από τη Μιανμάρ, σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε η αεροπορική εταιρεία.

Ο πιλότος κήρυξε επείγουσα ιατρική ανάγκη και έκανε τις απαιτούμενες ενέργειες για την εκτροπή της πτήσης στην Μπανγκόκ, όπου και προσγειώθηκε το αεροπλάνο λίγη ώρα αργότερα.

Κατά τη διάρκεια της πτήσης τρόμου ο 73χρονος Βρετανός Geoff Kitchen έχασε τη ζωή του από καρδιακή προσβολή, ενώ δεκάδες άλλοι άνθρωποι τραυματίστηκαν. Από αυτούς, έξι άτομα έχουν τραυματιστεί σοβαρά, ενώ άλλα 39 δέχτηκαν ιατρική βοήθεια για ελαφρύτερους τραυματισμούς.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες του BBC, από τους 211 επιβάτες και 18 μέλη του πληρώματος που βρίσκονταν στο Boeing της Singapore Airlines, 143 ταξίδεψαν σήμερα το πρωί στη Σιγκαπούρη. Εβδομήντα-εννέα επιβάτες και έξι μέλη του πληρώματος βρίσκονται ακόμη στην Μπανγκόκ, με κάποιους από αυτούς να παραμένουν στο νοσοκομείο.

Πόσο συχνοί είναι οι τραυματισμοί ή οι θάνατοι κατά τη διάρκεια σφοδρών αναταράξεων

Στις διεθνείς τακτικές πτήσεις, οι θάνατοι που προκαλούνται ως άμεσο αποτέλεσμα των αναταράξεων είναι εξαιρετικά σπάνιοι. Οι πιλότοι είναι συνήθως σε θέση να προειδοποιούν έγκαιρα το πλήρωμα για τους περισσότερους τύπους αναταράξεων ώστε αυτό με τη σειρά του να διασφαλίζει ότι όλοι οι επιβάτες φορούν τις ζώνες τους και τηρούν τα απαιτούμενα μέτρα ασφαλείας.

Σύμφωνα με τον Guardian, στα μικρότερα ιδιωτικά αεροπλάνα ή τα επαγγελματικά τζετ, οι σοβαροί τραυματισμοί ή οι θάνατοι είναι πιο συχνοί, με το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ να καταγράφει περισσότερους από 100 τραυματισμούς και δεκάδες θανάτους μέσα σε μόλις μια δεκαετία σε πτήσεις εσωτερικού – αν και τα θανατηφόρα περιστατικά αφορούν κυρίως πτήσεις όπου οι αναταράξεις προκάλεσαν τελικά τη συντριβή των αεροσκαφών.

Στα μεγαλύτερα αεροπλάνα, οι αναταράξεις εγκυμονούν κινδύνους για τραυματισμούς στο κεφάλι ή άλλους τραυματισμούς σε άτομα που μπορεί να εκτιναχθούν από το κάθισμά τους στην καμπίνα, αν δεν φορούν ζώνη, ή να χτυπηθούν από κάποιο αντικείμενο που έχει εκσφενδονιστεί. Όπως είναι φυσικό, οι πιθανότητες τραυματισμού είναι πολύ περισσότερες για το πλήρωμα, τα μέλη του οποίου περνούν μεγάλο μέρος της πτήσης χωρίς να φορούν ζώνη, εξυπηρετώντας τους επιβάτες και παρέχοντάς τους βοήθεια.

Τι είναι οι αναταράξεις και πώς μπορούν τα αεροπλάνα να τις αποφύγουν;

Σε γενικές γραμμές, το φαινόμενο των αναταράξεων προκαλείται από τη συνάντηση αέριων μαζών με διαφορετική θερμοκρασία, πίεση ή ταχύτητα, σε περιοχές όπου συγκρούονται διαφορετικά μοτίβα ανέμου – όπως όταν μια βάρκα πέφτει σε θαλασσοταραχή, αναφέρει η βρετανική εφημερίδα.

Αν και υπάρχουν καιρικές και γεωγραφικές συνθήκες, όπως οι καταιγίδες, οι οροσειρές και η εμφάνιση ορισμένων νεφών, που λειτουργούν ως προάγγελλοι πιθανών αναταράξεων σε πτήσεις, υπάρχουν επίσης και οι λεγόμενες αναταράξεις CAT (clear-air turbulence) που μπορούν να αιφνιδιάσουν τους πιλότους αεροπλάνων, αφού εμφανίζονται τελείως απροειδοποίητα.

Σύμφωνα με τον Stuart Fox, διευθυντή πτήσεων και τεχνικών λειτουργιών της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών Iata, οι μετεωρολογικές προβλέψεις που υποδεικνύουν επικείμενα καιρικά μέτωπα ή την κατεύθυνση του ανέμου πάνω από βουνά μπορούν να καταδείξουν μεγαλύτερες πιθανότητες εμφάνισης «αναταράξεων καθαρού αέρα». Το πρόβλημα, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι ότι η ένταση και η διεύθυνση της ροής του αέρα είναι κάτι που αλλάζει γρήγορα, έτσι οι προβλέψεις αυτές έχουν περιορισμένη χρησιμότητα. Τέτοιες ριπές ανέμου μπορούν να βγάλουν αεροπλάνα εκτός πορείας, να προκαλέσουν απότομη απώλεια ύψους ή τον έντονο κλυδωνισμό τους.

Οι πιλότοι μπορούν πλέον να λαμβάνουν καθοδήγηση από αναφορές προπορευόμενων αεροσκαφών. Η Iata φιλοξενεί μια πλατφόρμα που χρησιμοποιείται από διάφορους αερομεταφορείς για την ανταλλαγή δεδομένων, λέει ο Φοξ: «Είναι ένας άμεσος τρόπος ενημέρωσης των πιλότων που μπορεί να περάσουν μέσα από τις ίδιες αναταράξεις».

Παρόλο που περιοχές όπως ο Κόλπος της Βεγγάλης (από την οποία είχε μόλις περάσει το αεροσκάφος της Singapore Airlines πριν το περιστατικό) είναι γνωστές για την εμφάνιση αναταράξεων, οι επιλογές των πιλότων μπορεί να είναι περιορισμένες, λέει ο Marco Chan, πρώην εμπορικός πιλότος και καθηγητής στο Buckinghamshire New University. Σύμφωνα με τον ίδιο, το περιστατικό της Singapore Airlines έλαβε χώρα «εντός της ζώνης διατροπικής σύγκλισης, όπου προκύπτουν εξαιρετικά ισχυρές καταιγίδες. Οι καταιγίδες αυτές εμφανίζονται σε περίοπτη θέση στην οθόνη πλοήγησης των πιλότων – αλλά μπορεί να μην είναι δυνατή η πλήρης παράκαμψη του συμπλέγματος καταιγίδων, καθώς η έκτασή του μπορεί να ξεπερνά κατά πολύ τα 50 ναυτικά μίλια».

Θα μπορούσε η κλιματική κρίση να προκαλέσει τη συχνότερη εμφάνιση αναταράξεων;

Σύμφωνα με μία μελέτη που εκπόνησαν επιστήμονες του Πανεπιστημίου Reading, η απάντηση είναι “ναι”. Οι ειδικοί διαπίστωσαν μέσα από την έρευνά τους ότι οι υψηλότερες θερμοκρασίες, ως αποτέλεσμα της κλιματικής κρίσης, οδηγούν σε σημαντική αύξηση των αναταράξεων στις υπερατλαντικές πτήσεις.

«Τα περιστατικά σοβαρών αναταράξεων αυξήθηκαν κατά 55% μεταξύ 1979 και 2020, όπως διαπίστωσαν, λόγω των αλλαγών στην ταχύτητα του ανέμου σε μεγάλα ύψη», αναφέρει το δημοσίευμα του Guardian.

Ο καθηγητής Paul Williams, ένας εκ των συντακτών της μελέτης, δήλωσε ότι τα στοιχεία δείχνουν πως οι επιδράσεις είναι ήδη πραγματικότητα και ενθάρρυνε την αεροπορική βιομηχανία να επενδύσει σε καλύτερα συστήματα πρόβλεψης και εντοπισμού των αναταράξεων.

protothema.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
text about elections
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en