Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η μυστηριώδης υπερπολυτελής θαλαμηγός, μήκους όσο μισό γήπεδο ποδοσφαίρου, που ζάλισε τη Θεσσαλονίκη

Τέτοιες θαλαμηγοί δεν κάνουν συχνά την εμφάνισή τους στη Θεσσαλονίκη: με μήκος 99 μέτρων, σχεδόν όσο ένα γήπεδο ποδοσφαίρου, και πλάτος ίσο με το μισό, περίπου, τού ύψους του Λευκού Πύργου, η γαλανόλευκη «Madame Gu», ένα σκαρί με διεθνή βραβεία ντιζάιν, εντυπωσίασε τους Θεσσαλονικείς, από την πρώτη κιόλας στιγμή, που κατέπλευσε στην πόλη, τη βροχερή 11η Απριλίου, έχοντας αφήσει πίσω της τον Βράχο του Γιβραλτάρ, ύστερα από ένα ταξίδι ημερών.

mg

Η εμφάνισή της, όμως, και το μέγεθός της -όταν καθελκύστηκε το 2013 ήταν το μεγαλύτερο μηχανοκίνητο γιοτ που είχε κατασκευαστεί ποτέ στα ναυπηγεία της Ολλανδίας και το 32ο μεγαλύτερο παγκοσμίως – δεν είναι το μόνο στοιχείο που προσελκύει το ενδιαφέρον. Οι επιβάτες που μεταφέρει στις υπερπολυτελείς καμπίνες της -σύμφωνα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά της μπορεί να φιλοξενήσει 12 άτομα και πλήρωμα/προσωπικό άλλα 36-, παραμένουν μέχρι στιγμής «αόρατοι» στην πόλη, έχοντας δημιουργήσει έντονη φημολογία γύρω από την ταυτότητά τους, δεδομένης ιδίως της πολυήμερης παραμονής τους.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), Στέλιος Αγγελούδης, περιορίστηκε να δηλώσει ότι η συγκεκριμένη θαλαμηγός κάνει ταξίδια σε όλον τον κόσμο και προορίζεται για χρήση από πρόσωπα υψηλού βαλαντίου. Σε επαφές του ΑΠΕ-ΜΠΕ με τις αρμόδιες αρχές, κατέστη δυνατή η ενημέρωση για τις εθνικότητες των 31 μελών του πληρώματος, αλλά όχι των επιβατών. Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, ωστόσο, κάνουν λόγο για εκατομμυριούχους, κυρίως από τη Νέα Ζηλανδία και την Αυστραλία, οι οποίοι ταξιδεύουν ανά τον κόσμο με τη «Madame Gu» (η οποία πλέει υπό σημαία Νήσων Κέιμαν).

H «Μadame Gu» στην Κέρκυρα με σημαίνοντες επιβάτες

H ίδια θαλαμηγός είχε εμφανιστεί ξανά στην Ελλάδα -και συγκεκριμένα στην Κέρκυρα- πέρυσι. Οι πληροφορίες ήθελαν τότε τον Ρώσο εκατομμυριούχο Αντρέι Σκοτς (Andrei Skoch), έναν από τους 300 πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου και τον 19ο πλουσιότερο Ρώσο, να περιλαμβάνεται μεταξύ των επιβαινόντων και μάλιστα όχι για τουρισμό, αλλά «για δουλειές».
Τα δημοσιεύματα των ημερών ανέφεραν μάλιστα ότι ο 47χρονος τότε Σκοτς -η περιουσία του οποίου αποτιμάται σε περίπου 8 δισ. δολ.- είχε επισκεφτεί το νησί, προκειμένου να δει από κοντά έκταση, που είχε πωληθεί σε εταιρεία του συμπατριώτη του, Ρομάν Αμπράμοβιτς, και την οποία σκόπευε να αξιοποιήσει τουριστικά.

Πλωτό θαύμα με βραβεία

Όποιοι και αν είναι, πάντως, οι επιβάτες της «Madame Gu», η θαλαμηγός κερδίζει από μόνη της τις εντυπώσεις, καθώς αποτελεί ένα πλωτό «θαύμα» μηχανικής και ντιζάιν, που χρειάστηκε τέσσερα χρόνια για να ολοκληρωθεί στα διεθνούς φήμης ολλανδικά ναυπηγεία Feadship.
Το σούπερ-γιοτ σχεδιάστηκε από το πασίγνωστο γραφείο σχεδιαστών «Andrew Winch Designs» (AWD), ενώ η ναυπηγική του αρχιτεκτονική «ενορχηστρώθηκε» από την ομάδα των «De Voogt Naval Architects». Μάλιστα, το AWD τιμήθηκε με το πολυπόθητο βραβείο «Neptune» για τον εξωτερικό σχεδιασμό της θαλαμηγού.
Παρά το μεγάλο μέγεθός της, η θαλαμηγός, που είναι υπερατλαντικής εμβέλειας, μπορεί να αναπτύξει αρκετά υψηλές ταχύτητες, της τάξης των 24 κόμβων (ανώτατη), ενώ διαθέτει δεξαμενές καυσίμων χωρητικότητας 250.000 λίτρων.
Το project κατασκευής της θεωρήθηκε επίσης ως ένα πολύ καλό παράδειγμα της μοναδικής ικανότητας των ναυπηγείων Feadship να κατασκευάζουν πλοία κατά παραγγελία, «κομμένα και ραμμένα» ακριβώς με βάση τις επιθυμίες του πελάτη.

Ποιος είναι ο ιδιοκτήτης;

Ποιος είναι όμως ο ιδιοκτήτης της θαλαμηγού; Φήμες την ήθελαν να ανήκει στον προαναφερθέντα Ρώσο μεγιστάνα Αντρέι Σκοτς. Ο πατέρας του Αντρέι, Βλαντιμίρ Σκοτς, κατέχει -για λογαριασμό του γιου του- μερίδιο 30% στην εταιρεία συμμετοχών USM Holdings, που μεταξύ άλλων έχει υπό τη σκέπη της τη «Metalloinvest», μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες μετάλλου παγκοσμίως. Πρόσφατα, όμως, νομική φίρμα του Λονδίνου έστειλε σε εξειδικευμένο σάιτ ναυτιλίας επιστολή, με τη οποία διευκρίνιζε ότι ο Σκοτς ουδεμία σχέση έχει με την ιδιοκτησία της «Madame Gu», παρά τα όσα ακούγονται περί του αντιθέτου. Συνεπώς, το ιδιοκτησιακό της καθεστώς παραμένει γρίφος, όπως και οι λόγοι της επίσκεψής της στη Θεσσαλονίκη: αναψυχή ή δουλειές;

Πηγή Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κάλπη και εφορευτική επιτροπή σε περιοδεία με βαν για τις εκλογές συνταξιούχων της ΔΕΗ

Διαφορετική η εκλογική διαδικασία για τους συνταξιούχους της ΔΕΗ. Δεύτερη συνεχόμενη φορά.

Μέσα σε όχημα (βαν) η εφορευτική επιτροπή και η κάλπη, περιοδεύει από χθες στην ΑΜΘ. Στην Καβάλα το αυτοκίνητο στάθμευσε στο πεζοδρόμιο της Χρ. Σμύρνης. Εκεί προσήλθαν και ψήφισαν 30 περίπου συνταξιούχοι της ΔΕΗ Καβάλας.

«Το μόνο που δεν έχουμε είναι παραβάν» σχολίασαν οι υπεύθυνοι της διαδικασίας. Εξήγησαν ότι υποχρεώνονται να περιοδεύουν ανά την Ελλάδα επειδή «… από τότε που ο ΔΕΔΔΗΕ έγινε ιδιωτική επιχείρηση δεν μας παραχωρεί την αίθουσα συνελεύσεων των εν ενεργεία συναδέλφων για να κάνουμε τις εκλογές μας». Πρόκειται για τα μέλη του Πανελληνίου Συλλόγου Αλληλεγγύης Συνταξιούχων ΔΕΗ.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διεθνής αναγνώριση για τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη: «Οι θαυμαστές έχουν ξετρελαθεί με τη δεύτερη σεζόν του Maestro»

Η σειρά έχει επαινεθεί για την συναρπαστική αφήγηση, την πλούσια ανάπτυξη των χαρακτήρων και την όμορφη κινηματογράφηση, γεγονός που της έχει εξασφαλίσει μια αφοσιωμένη βάση οπαδών.

Οι συνδρομητές του Netflix είναι ενθουσιασμένοι με την κυκλοφορία της δεύτερης σεζόν της καταξιωμένης ελληνικής δραματικής σειράς «Maestro in Blue» Η σειρά έχει γοητεύσει το κοινό από το ντεμπούτο της τον Μάρτιο του 2023, διαθέτοντας ένα εντυπωσιακό σκορ στο Rotten Tomatoes που αγγίζει τα όρια της τελειότητας.

Το «Maestro in Blue», που δημιούργησε, έγραψε και σκηνοθέτησε ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης, ακολουθεί την ιστορία του προβληματικού μουσικού Ορέστη, τον οποίο υποδύεται ο ίδιος ο Παπακαλιάτης, καθώς προσπαθεί να αναβιώσει ένα αρχαίο φεστιβάλ στο γραφικό νησί του Ιονίου, τους Παξούς. Η αφήγηση μπλέκει τις προσπάθειές του με τη ζωή της 19χρονης Κλέλιας, την οποία υποδύεται η Κλέλια Ανδριολάτου, η οποία προετοιμάζεται για τις εξετάσεις της στη μουσική σχολή.

Καθώς ο Ορέστης βυθίζεται όλο και περισσότερο στην κουλτούρα του νησιού και έρχεται πιο κοντά στην Κλέλια, ανακαλύπτει ότι δεν είναι όλα τόσο ειδυλλιακά όσο φαίνονται. Η σειρά έχει επαινεθεί για την συναρπαστική αφήγηση, την πλούσια ανάπτυξη των χαρακτήρων και την όμορφη κινηματογράφηση, γεγονός που της έχει εξασφαλίσει μια αφοσιωμένη βάση οπαδών.

 

Η πρώτη σεζόν του «Maestro in Blue» περιλαμβάνει εννέα επεισόδια, διάρκειας από 52 έως 74 λεπτά το καθένα. Αντίθετα, η δεύτερη σεζόν αποτελείται από έξι επεισόδια, με το μεγαλύτερο να διαρκεί 72 λεπτά. Αυτή η σεζόν υπόσχεται να συνεχίσει την περίπλοκη και συναισθηματικά φορτισμένη αφήγηση που έχει καθηλώσει τους θεατές από την αρχή.

Μετά την ανακοίνωση της κυκλοφορίας της δεύτερης σεζόν, οι θαυμαστές χρησιμοποίησαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να εκφράσουν τον ενθουσιασμό τους. Ένας ενθουσιώδης θεατής έγραψε στο Twitter: «Παρακολουθώ τη 2η σεζόν της καταπληκτικής ελληνικής σειράς “Maestro in Blue” στο Netflix. Ό,τι έχετε δημιουργήσει όλα αυτά τα χρόνια είναι ένα διαμάντι». Ένας άλλος θαυμαστής μοιράστηκε: «Είμαι τόσο ενθουσιασμένος για το “Maestro in Blue”. Την ίδια στιγμή ακούω Μαρίνα Σάττι Μου έχει λείψει τόσο πολύ αυτή η σειρά».

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Λάκης Γαβαλάς για την επίθεση από τους μοναχούς: Με είπαν π****η μέσα στο αεροπλάνο

Μια ομορφοβική επίθεση δέχτηκε ο Λάκης Γαβαλάς στο αεροδρόμιο της Αθήνας «Ελ. Βενιζέλος» από τρεις μοναχούς.

Ο γνωστός σχεδιαστής μόδας μίλησε στην εκπομπή «I Love ΣουΚου» το Σάββατο 18 Μαΐου και περιέγραψε αναλυτικά τα προσβλητικά σχόλια που δέχτηκε, αποκαλύπτοντας πως συνεχίστηκαν και όταν επιβιβάστηκαν στο αεροπλάνο. Ωστόσο, διευκρίνισε πως δεν πρόκειται να κινηθεί νομικά εναντίον των μοναχών και πως η εκκλησία θα πρέπει να φροντίσει να τους «βάλει σε τάξη».

Αρχικά, είπε: «Δεν είμαι πολύ καλά σήμερα μετά από αυτό το γεγονός που συνέβη. Με έχει στενοχωρήσει πάρα πολύ. Το σπίτι μου είναι δίπλα σε μια εκκλησία στον Άγιο Διονύση. Ακούω τις καμπάνες, με πιάνουν ευλαβικές στιγμές στη ζωή μου και παρόλο το ότι ξέρω διάφορες ιστορίες. Δυστυχώς μετά από αυτό που έγινε σήμερα, άκουσα και πάρα πολλά από πολλούς που μου έστειλαν μηνύματα: “Πόσο βρώμικοι είναι οι καλόγεροι και της εκκλησίας”. Με στεναχωρεί γιατί θέλω ο κόσμος να πιστεύει, να ανάβει το κερί του».
Έπειτα, περιέγραψε διεξοδικά το περιστατικό: «Με το που πηγαίνω μέσα στην αίθουσα και αφήνω την τσάντα μου, γυρίζει αυτός με το στόμα του γεμάτο φαγητό και μου λέει: “Είσαι άνδρας ή γυναίκα;”. Παίρνω και εγώ το κινητό μου και πάω και του λέω: “Σε καταγράφω, ξανακάνε μου την ερώτηση”. Για να μην έχω την ευθύνη ότι καταγράφω κάποιον παράνομα. Μετά μου λέει αυτός πάλι αυτό το πράγμα».

Συγχρόνως, αποκάλυψε ότι τα υβριστικά σχόλια συνεχίστηκαν και όταν επιβιβάστηκαν στο αεροπλάνο: «Τελευταία στιγμή μπαίνω μέσα στο αεροπλάνο και αυτοί κάθονταν φυσικά στην πρώτη θέση. Και ξαφνικά μου λένε: “Π***ης, π***ης”, μέσα στο αεροπλάνο την ώρα που μπήκα, ο ίδιος ο μοναχός. Το είδαν και οι ίδιοι οι άνθρωποι που ήταν δίπλα και μου λένε: “Αν θέλεις θα έρθουμε ως μάρτυρες”. Ταράχτηκα. Ένας μικρός κύκλος που είναι ένα αεροπλάνο, τρεις άνθρωποι με μαύρα, με γένια. Το κακό είναι ότι εγώ δυστυχώς δεν ζητώ συγγνώμη, θα ζητήσω από τον πνευματικό μου να μου την δώσει. Αλλά του τράβηξα το μούσι, γιατί με έπιασε μια κακία και λέω: “Δεν είναι δυνατόν”. Εκείνη τη στιγμή θεώρησα ότι εκπροσωπώ τους ανθρώπους που πιστεύουν στην εκκλησία, κάνουν δωρεές, δίνουν τη ζωή τους, προσεύχονται μέρα-νύχτα και αυτοί αλλοιώνουν όλο αυτό το πράγμα, όλη αυτή τη μυσταγωγία».

Τέλος, σε ερώτηση για το αν θα ακολουθήσει τον δρόμο της Δικαιοσύνης, ο Λάκης Γαβαλάς απάντησε: «Δεν θα απευθυνθώ στη Δικαιοσύνη. Όποιοι είναι και είδαν και κάνανε και αν η Εκκλησία θεωρήσει ότι πρέπει να τους βάλει σε τάξη, ας τους βάλει σε τάξη».

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en