Quantcast
Connect with us

ΚΑΒΑΛΑ

Η ΕΕ πιέζει την Ελλάδα για νέες αποθήκες φυσικού αερίου | Ναι στη «Νότια Καβάλα» | όχι στο πλωτό LNG

Η Ευρωπαϊκή Ένωση φοβάται μια νέα κρίση περί του φυσικού αερίου, συνεχίζει να πιέζει την χώρα μας να εξασφαλίσει επιπλέον αποθηκευτικούς χώρους. Από το 2011 η Ενεργειακή Αιγαίου κατέθεσε την πιο λογική πρόταση επί του θέματος, αυτή της αξιοποίησης του κοιτάσματος Νότια Καβάλα. Παρά τις υποσχέσεις των Κυβερνήσεων η πρόταση είναι σταματημένη. Τώρα Μανιάτης και Βενιζέλος δίνουν προβάδισμα στο πλωτό LNG κι όχι στο φιλικό με το περιβάλλον πρόγραμμα αξιοποίησης μιας φυσικής αποθήκης φυσικού αερίου.

Η Ενεργειακή έχει υποβάλει στην Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας από τον Ιούλιο του 2011 μία ολοκληρωμένη μελέτη για την μετατροπή του κοιτάσματος φυσικού αερίου στη Νότια Καβάλα, το οποίο βαίνει προς εξάντληση, σε χώρο αποθήκευσης φυσικού αερίου. Το συγκεκριμένο project συνιστά επένδυση της τάξης των 350 – 400 εκατ. ευρώ και αναφέρεται στην προοπτική αποθήκευσης 0,5 δισ. κυβικών μέτρων φυσικού αερίου καθώς και ημερήσιας παροχής με 7 εκατ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να καλύψει περισσότερο από την μισή τρέχουσα κατανάλωση της χώρας και να δημιουργήσει αποθέματα ασφαλείας τα οποία η Ελλάδα δεν διαθέτει, καθώς οι αποθήκες του ΔΕΣΦΑ μπορούν εκ των πραγμάτων να καλύψουν τις ανάγκες μόνο για μία εβδομάδα περίπου, αν χρειαστεί. Επιπλέον, η δημιουργία μιας τέτοιας υποδομής λειτουργεί σαφώς υπέρ του ανταγωνισμού, καθώς προμηθευτές μπορούν να διοχετεύουν αέριο στην αποθήκη και αυτό να είναι διαθέσιμο για τους ίδιους καθώς και για άλλους μεγάλους καταναλωτές, σε μια εξέλιξη που μειώνει την εξάρτηση από τη Ρωσία (σήμερα καλύπτει το 70% της ελληνικής κατανάλωσης) αλλά και μπορεί να δημιουργήσει συνθήκες υποχώρησης των τιμών. Το ρεπορτάζ (της ιστοσελίδας capital.gr) είναι προχθεσινό, αναφέρεται στις επαφές που είχε στις Βρυξέλες ο Πρωθυπουργός με τον επίτροπο της Ε.Ε. σε θέματα ενέργειας: «Κλείνει το μάτι» στην ελληνική πλευρά η Κομισιόν ότι είναι θέμα χρόνου να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση του ΔΕΣΦΑ στην αζέρικη SOCAR, δια του πλέον αρμόδιου εκπροσώπου της, του Επιτρόπου Ενέργειας Γκίντερ Εντινγκερ.

Κατά τη συνάντηση που είχε χθες στις Βρυξέλλες με τον Ετινγκερ ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, παρουσία του υπουργού Ενέργειας Γιάννη Μανιάτη, ο Γερμανός αξιωματούχος των Βρυξελλών, άφησε να εννοηθεί ότι η Κομισιόν θα δώσει σύντομα το πράσινο φως για την ολοκλήρωση της πώλησης του ΔΕΣΦΑ στη SOCAR.
Θυμίζουμε ότι η αρχική πρόταση της Κομισιόν να υπογραφεί διακρατική συμφωνία με το Αζερμπαιτζάν με την οποία το Μπακού θα δεσμεύεται ότι θα τηρήσει τις υποχρεώσεις του 3ου ενεργειακού πακέτου, «έφαγε πόρτα» στο Συμβούλιο της Ευρωπαικής Ενωσης, με τις Βρυξέλλες να εξετάζουν πλέον εναλλακτικά σενάρια.
Τέτοια θα μπορούσαν να είναι από το να υπογραφεί ένα είδος διακρατικής συμφωνίας Ευρωπαϊκής Ένωσης- Αζερμπαϊτζάν που δεν θα απαιτεί όμως έγκριση από τα 28 Κοινοβούλια, μέχρι να υπάρξει ένα μνημόνιο συνεννόησης μεταξύ Αθήνας- Μπακού ή ακόμη και μεταξύ ΡΑΕ- SOCAR, ιδέες που είχε αρχικά προτείνει η ελληνική πλευρά στην Γενική Διεύθυνση Ενέργειας της Κομισιόν, χωρίς όμως να γίνουν αποδεκτές.

Πέραν του ΔΕΣΦΑ, στη συνάντηση Σαμαρά-Ετινγκερ κυριάρχησαν οι εξελίξεις γύρω από την Ουκρανία αναφορικά με την ομαλή τροφοδοσία της ΕΕ με φυσικό αέριο, το ψυχροπολεμικό κλίμα που διαμορφώνεται εξαιτίας της συνεχιζόμενης διένεξης Μόσχας-Κιέβου, αλλά και η ανάδειξη του ρόλου της Ελλάδας ως εναλλακτικού διαδρόμου μεταφοράς φυσικού αερίου από τις χώρες της Κασπίας προς την Ευρώπη, για την απεξάρτησή της απο τη Ρωσία.

Ο Επίτροπος Ενέργειας κατέστησε εξάλλου σαφές, τόσο από όσα δήλωσε για το περιεχόμενο της συνάντησής του με τον κ. Σαμαρά όσο και από τη δέσμη προτάσεων που παρουσίασε χθες το απόγευμα, ότι πρωταρχικός στόχος της Κομισιόν είναι η συνεχής αύξηση των πηγών και των οδών διοχέτευσης του φυσικού αερίου προς τις ευρωπαϊκές χώρες και ότι ο ρόλος της Ελλάδας εν προκειμένω είναι κομβικός.

Στο πλαίσιο αυτό, οι Βρυξέλλες εμφανίζονται πλέον έτοιμες να βοηθήσουν την Ελλάδα στην προσπάθειά της να αυξήσει τη ροή φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν, αίροντας τις ενστάσεις που είχαν θέσει σχετικά με την ιδιωτικοποίηση του ΔΕΣΦΑ.

Παρουσιάζοντας την ουσία του ευρωπαϊκού προβλήματος, που μετά τις τελευταίες εξελίξεις στην Κριμαία και την Ουκρανία είναι εξαιρετικά οξυμένο, ο Ετιγκερ επεσήμανε ότι η Gazprom είναι ο βασικός εξαγωγέας φυσικού αερίου στην Ευρώπη και ότι σε πολλές χώρες μέλη της ΕΕ έχει δεσπόζουσα θέση.

Μπροστά στον κίνδυνο να υπάρξουν, λόγω της κρίσης στην Ουκρανία, διακοπές της ροής αερίου προς την ΕΕ τον ερχόμενο χειμώνα, ο Ετιγκερ ανέφερε ότι είναι πρωταρχικής σημασίας ζήτημα η αποθήκευση εντός των επόμενων μηνών επαρκών ποσοτήτων φυσικού αερίου για ένα έτος.Στο μεταξύ, όπως ανακοίνωσε ο κ. Ετινγκερ, μέσα στον Ιούνιο θα γίνει εισήγηση στους αρχηγούς των κρατών και κυβερνήσεων μέτρων για την ολοκλήρωση της αγοράς του αερίου στην Ευρώπη.
Μείζονος σημασίας εξέλιξη θα είναι, συμφώνα με τον Γερμανό Επίτροπο, η σύσταση ενός πανευρωπαϊκού οργανισμού ο οποίος θα διαπραγματεύεται τις τιμές αγοράς του αερίου για λογαριασμό του συνόλου των χωρών της ΕΕ.

Αγοράζοντας «χονδρικής» η Gazprom δεν θα έχει πλέον το δικαίωμα να καθορίζει τις τιμές ανάλογα με το βαθμό εξάρτησης της κάθε χώρας από το ρωσικό αέριο, όπως ανέφερε ο Ετιγκερ, τονίζοντας ταυτοχρόνως ότι η Κομισιόν έχει κάθε λόγο να ευνοεί τη διενέργεια ρωσικών επενδύσεων στον ευρωπαϊκό ενεργειακό τομέα, μόνο όμως εφόσον αυτές είναι συμβατές προς την κοινοτική νομοθεσία που αφορα στην παραγωγή και διανομή του αερίου.
Στη συνάντηση συζητήθηκαν επίσης οι εξελίξεις γύρω από τους αγωγούς ελληνικού ενδιαφέροντος, δηλ. του TAP και του ελληνοβουλγαρικού IGB. Στο επίκεντρο των συζητήσεων, στις οποίες συμμετείχε και ο υπουργός Ενέργειας Γιάννης Μανιατης, βρέθηκε η διασύνδεση των διαφόρων ευρωπαϊκών δικτύων, ιδιαίτερα αυτών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης (Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία) με τις χώρες της Ομάδας Visegrad καθώς και οι έρευνες για τα κοιτάσματα υδρογονανθράκων της Ελλάδας, της Κύπρου και του Ισραήλ. Σε δηλώσεις του προς τους δημοσιογράφους ο Γερμανός Επίτροπος υπογράμμισε τον σημαντικό ρόλο της Ελλάδας για την υλοποίηση των ενεργειακών πολιτικών της ΕΕ τονίζοντας ότι κατά τη διάρκεια της συνάντησής του με τον Α. Σαμαρά συζητήθηκαν και θέματα που αφορούν στον Νότιο διάδρομο φυσικού αερίου, ο οποίος θα μεταφέρει αέριο από το Αζερμπαϊτζάν προς την Ελλάδα.

πηγη: proininews.gr

Click to comment

Απάντηση

ΕΒΡΟΣ

Η Σαμοθράκη θα προβληθεί στις αγορές της Ρουμανίας

Συνάντηση με τον Έλληνα επίτιμο πρόξενο στην Κωνστάντζα κ. Θεόδωρο Σκανδαλίδη είχε ο δήμαρχος Σαμοθράκης κ. Αθανάσιος Βίτσας.

Ο δήμαρχος Σαμοθράκης επισημαίνει:

” Με χαρά υποδέχθηκα στο γραφείο και γνώρισα τον Έλληνα επίτιμο πρόξενο στην Κωνστάντζα κ. Θεόδωρο Σκανδαλίδη.

Διπλή η χαρά και η τιμή που πρόκειται για συντοπίτη.

Με τον κ. Σκανδαλίδη συμφωνήσαμε να συνεργαστούμε και να προβάλλουμε τη Σαμοθράκη στην αγορά της Κωνστάντζας και γενικότερα της Ρουμανίας.”

focustonevro.gr

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Άφθονο φαγητό και ποτό στο γλέντι για την Πρωτομαγιά στο Κοκκινόχωμα

Μετά από αρκετά χρόνια ξανά ο Πολιτιστικός Σύλλογος Κοκκινοχώματος, κάτοικοι αλλά και φίλοι του χωριού βρέθηκαν το πρωί της Τρίτης 7 Μαϊου στα Πλατάνια Κοκκινοχώματος Καβάλας να γιορτάσουν την Πρωτομαγιά.

Σούβλες, ψησταριές, άφθονο κρασί αλλά και καλή διάθεση πλαισίωσαν την σημερινή ημέρα.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Σε εξέλιξη η μεγάλη επιστροφή των εκδρομέων του Πάσχα

Οι εκδρομείς του Πάσχα από εχθές έχουν ξεκινήσει να επιστρέφουν στις μεγάλες πόλεις και από σήμερα το πρωί μέχρι το βράδυ θα κορυφωθεί η επιστροφή και βέβαια η κίνηση στις Εθνκές Οδούς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία από την Τροχαία, η έξοδος του φετινού Πάσχα, ήταν η μεγαλύτερη από την εποχή της πανδημίας και για αυτό η κίνηση, όπως και την Μεγάλη Πέμπτη αναμένεται να είναι σε υψηλότατα επίπεδα.

Μποτιλιάρισμα έχουμε λίγο πριν τις 2 το μεσημέρι στην Αθηνών  – Λαμίας που ξεκινά από τα διόδια της Θήβας και επεκτέινεται σε μεγάλο μήκος , ενώ αρκετή ταλαιπωρία υπάρχει και για τους οδηγούς που επιστρέφουν στην Αθήνα από την Κόρινθο καθώς από το Κιάτο, στην Κόρινθο, στους Αγίους Θεοδώρους και τη Νέα Πέραμο κατά τόπους τα αυτοκίνητα κινούνται με πολύ χαμηλές ταχύτητες.

Μποτιλιάρισμα στα Μάλγαρα

Σε εξέλιξη είναι η επιστροφή των εκδρομέων του Πάσχα από την περιφέρεια προς τη Θεσσαλονίκη. Αυξημένη καταγράφεται από τις 12 το μεσημέρι η κίνηση των οχημάτων τόσο στα διόδια των Ν. Μαλγάρων επί της ΠΑΘΕ όσο και στα διόδια της Ανάληψης στην Εγνατία Οδό, ενώ ομαλά διεξάγεται η κυκλοφορία στην εθνική οδό που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Χαλκιδική.

Νωρίτερα, στο ύψος των Ν. Μαλγάρων, παρατηρήθηκαν καθυστερήσεις στην κυκλοφορία εξαιτίας σύγκρουσης τριών οχημάτων (στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη) με υλικές μόνο ζημιές. Τα εμπλεκόμενα οχήματα -σύμφωνα με την Τροχαία- βρίσκονται στην άκρη του οδοστρώματος και γίνεται καταγραφή του συμβάντος.

Στο σημείο του τροχαίου εφαρμόζονται τον τελευταίο καιρό κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω εκτέλεσης εργασιών στην γέφυρα του Αξιού (στο ρεύμα εισόδου). Δεδομένης της αυξημένης κίνησης εξαιτίας της επιστροφής των εκδρομέων (αναμένεται να κορυφωθεί τις επόμενες ώρες), το συγκεκριμένο οδικό τμήμα αναμένεται να είναι επιβαρυμένο.

Οι επιστροφές από τα λιμάνια

Το πρωί της Τρίτης έφτασαν στον Πειραιά τα πρώτα πλοία από την Κρήτη με 100% πληρότητα, ενώ αναμένονται 20 αφίξεις από νησιά του Αιγαίου, Κυκλάδες και Κρήτη και 39 από Αργοσαρωνικό. Στο λιμάνι της Ραφήνας είναι προγραμματισμένες 16 αφίξεις και στο λιμάνι του Λαυρίου οκτώ. Περίπου 25.000 επιβάτες αναμένονται στο λιμάνι του Πειραιά από τα δρομολόγια των νησιών του Αιγαίου, των Κυκλάδων και της Κρήτης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Λιμενικού, χθες Δευτέρα του Πάσχα από τον Πειραιά αναχώρησαν 18 δρομολόγια πλοίων με 9.860 επιβάτες και έφτασαν 16 δρομολόγια με 16.321 επιβάτες.

Παράλληλα, από τον Πειραιά για τα νησιά του Αργοσαρωνικού αναχώρησαν 39 δρομολόγια πλοίων με 7.079 επιβάτες και έφτασαν στον Πειραιά από τον Αργοσαρωνικό 38 πλοία με 13.223 κόσμο.

Από το λιμάνι της Ραφήνας αναχώρησαν χθες 12 δρομολόγια πλοίων με 2.540 επιβάτες και επέστρεψαν στην Ραφήνα  15 δρομολόγια με 11.410 επιβάτες.

Από το Λαύριο αναχώρησαν την Δευτέρα του Πάσχα 9 δρομολόγια με 528 επιβάτες και έφτασαν στο ίδιο λιμάνι 8 δρομολόγια με 4.072 κόσμο.

tempo24.news

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en