Quantcast
Connect with us

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ

Ηλεκτροκίνηση | Τι αλλάζει στις οικοδομές μετά την υποχρέωση για φορτιστές οχημάτων

Νέα δεδομένα και στις οικοδομές δημιουργεί το πλάνο για την ανάπτυξη της  ηλεκτροκίνησης, για την εγκατάσταση φορτιστών για τον ανεφοδιασμό των ηλεκτρικών οχημάτων, ο οποίος πέρα από τα δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης που θα κατασκευαστούν, θα γίνεται και στα ιδιωτικά πάρκινγκ, κατά κανόνα τις νυχτερινές ώρες που το όχημα δεν θα χρησιμοποιείται.

Το νομοσχέδιο το υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την ηλεκτροκίνηση, που τέθηκε την περασμένη εβδομάδα σε δημόσια διαβούλευση, προσδιορίζει το πλαίσιο για την εγκατάσταση των φορτιστών τόσο στα παλιά όσο και στα νέα κτίρια.

Στόχος της ηγεσίας του υπουργείου είναι να προχωρήσουν παράλληλα η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης με την ανάπτυξη των αναγκαίων υποδομών (αφού το ένα είναι προϋπόθεση του άλλου). Αλλά και να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για μεγιστοποίηση του οφέλους των χρηστών ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίοι εκτός από το χαμηλότερο κόστος χρήσης θα μπορούν και να συμμετέχουν στην αγορά ρεύματος πουλώντας ηλεκτρική ενέργεια από τη μπαταρία του αυτοκινήτου, σε ώρες αιχμής αν δεν το χρησιμοποιούν και φορτίζοντας την μπαταρία τις ώρες χαμηλής ζήτησης (π.χ. το βράδυ) όταν οι τιμές είναι χαμηλότερες.

Όπως επεσήμανε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης «η ηλεκτροκίνηση δεν είναι μόδα, είναι νέος οικολογικός τρόπος μετακινήσεων. Η κυβέρνηση θέλει να οδηγήσει και σε αυτόν τον τομέα την χώρα μας στην πρωτοπορία της Ευρώπης. Περιμένουμε τη συμμετοχή όλων και ιδιαίτερα των νέων, καθώς δεν μιλάμε μόνο για αυτοκίνητα, αλλά και για δίκυκλα και για ποδήλατα. Μαζί μπορούμε να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για πράσινες μεταφορές στην Ελλάδα».

Σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου:

–Στα νέα κτίρια (νοούνται όσα θα κατασκευαστούν με οικοδομικές άδειες που θα εκδοθούν μετά το Μάρτιο του 2021) θα εγκαθίστανται υποχρεωτικά υποδομή (καλωδιώσεις κλπ.) για εγκατάσταση φορτιστών στις θέσεις στάθμευσης. Στα κτίρια κατοικιών με περισσότερες από δέκα θέσεις στάθμευσης, η υποδομή θα κατασκευάζεται με την προοπτική να εγκατασταθούν φορτιστές σε όλες τις θέσεις στάθμευσης. Στα κτίρια μικτής χρήσης με περισσότερες από δέκα θέσεις στάθμευσης, η πρόβλεψη (που απορρέει και από την Κοινοτική νομοθεσία) είναι για ένα φορτιστή ανά πέντε θέσεις στάθμευσης

–Στα υφιστάμενα κτίρια (με οικοδομική άδεια ως την 1η Μαρτίου 2021) οι ρυθμίσεις προβλέπουν τα εξής:

1.Με σύμφωνα γνώμη της απόλυτης πλειοψηφίας των συνιδιοκτητών μπορεί να εγκαθίσταται ξεχωριστή κοινόχρηστη παροχή η οποία θα επιτρέπει την τοποθέτηση φορτιστών.
2.Ο ιδιοκτήτης ή δικαιούχος αποκλειστικής χρήσης χώρου στάθμευσης μπορεί με δικές του δαπάνες να εγκαθιστά την υποδομή καλωδίωσης και το φορτιστή, ο οποίος θα τροφοδοτείται από ιδιόκτητη παροχή ρεύματος. Η εγκατάσταση θα γίνεται με απλή γνωστοποίηση προς τον διαχειριστή του κτιρίου, ωστόσο η γενική συνέλευση μπορεί να εναντιωθεί με απόφαση της απόλυτης πλειοψηφίας των ιδιοκτητών (τουλάχιστον πεντακόσια ένα χιλιοστά (501/1000).

  1. Σε υφιστάμενα κτίρια στα οποία γίνονται εργασίες ανακαίνισης τοποθετούνται οι υποδομές που προβλέπονται για τα νέα κτίρια (πρόβλεψη για φορτιστές σε όλες τις θέσεις στάθμευσης ή σε αναλογίες 1/5 και 1/10) εκτός αν το κόστος εγκατάστασης των καλωδίων και των φορτιστών υπερβαίνει το 7 % του συνολικού κόστους της ανακαίνισης του κτιρίου.
    4. Σε υφιστάμενα κτίρια που δεν προορίζονται για κατοικία και διαθέτουν περισσότερες από είκοσι θέσεις στάθμευσης, εγκαθίσταται υποχρεωτικά τουλάχιστον μία θέση στάθμευσης με σημείο επαναφόρτισης ανά είκοσι θέσεις στάθμευσης έως την 1η.1.2023.

Protothema.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Πωλείται σε τιμή «ευκαιρίας» το Φιδονήσι στην Καβάλα!

Σε τιμή «ευκαιρίας» πωλείται ένα νησάκι στην Καβάλα το οποίο έχει περίπου 150 στρέμματα έκταση και βρίσκεται σε απόσταση 1,5 ναυτικό μίλι από τη Νέα Ηρακλείτσα.

Σύμφωνα με τις σχετικές πληροφορίες οι ιδιοκτήτες του οι οποίοι είναι τρεις, δύο Καβαλιώτες και ένας Αθηναίος, ζητούν για το εν λόγω νησάκι 3,5 εκατομμύρια ευρώ.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Αγγελική Δεληκάρη: “Τα χαστούκια δεν με τρομάζουν με κάνουν πιο δυνατή”

Μόλις λίγα 24ωρα μετά το χαστούκι που δέχθηκε εντός ιερού ναού, η βουλευτής της ΝΔ, Αγγελική Δεληκάρη τοποθετήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής ξεκαθαρίζοντας ότι δεν την τρομάζουν τα χαστούκια, αντιθέτως την κάνουν πιο δυνατή και υπογράμμισε ότι παρά τη βία που υπέστη θα συνεχίσει να πηγαίνει στην εκκλησία.

Επιτιθέμενη στη ΝΙΚΗ αλλά και προσωπικά στον Δημήτρη Νατσιό, είπε: «Όχι κ. Νατσιέ δεν θα επιτρέψουμε εσείς ή κανένας άλλος να μας απαγορεύσει την είσοδο στην εκκλησία- αυτή που θέλετε ως δεξαμενή ψήφων δεν μπορείτε να την στερήσετε από κανέναν». Και συνέχισε τονίζοντας ότι «τα χαστούκια σας δεν με τρομάζουν αλλά με κάνουν πιο δυνατή! Συνεχίστε να εκθειάζετε τη βία. Η βία από γυναίκα σε γυναίκα κ. Νατσιέ! Δεν έχετε σχέση με χριστιανισμό».

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Εθελοντική δράση του 5ου ΓΕΛ Καβάλας στο Καταφύγιο Αδέσποτων Ζώων Κρυονερίου

Ενεργή και εθελοντική είναι η δράση του 5ου ΓΕΛ Καβάλας με μαθητές και καθηγητές να βρίσκονται το πρωί της Τετάρτης 24 Απριλίου στο Καταφύγιο Αδέσποτων Ζώων του Δήμου Καβάλας στο Κρυονέρι.

Θλιβερό ωστόσο χαρακτηρίζει ο Αντιδήμαρχος Καβάλας κύριος Χρήστος Τσιτσιλικάκης, για το γεγονός ότι τα σκυλιά είναι πολλά. Ωστόσο από πλευράς τους ο Δήμος Καβάλας φροντίζει να φιλοξενήσει όσα περισσότερα σκυλιά γίνεται.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en