Quantcast
Connect with us

MEDIA

ΕΣΡ – Ραδιοτηλεοπτική κάλυψη της προεκλογικής περιόδου των βουλευτικών εκλογών της 25ης Ιανουαρίου 2015

ΟΔΗΓΙΑ
Αριθμ. 1/13.01.2015
Σήμερα ημέρα Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2015 και ώρα 13:00 το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης συνήλθε σε συνεδρίαση, στην οποία παρέστησαν ο Πρόεδρος του ΕΣΡ Ιωάννης Λασκαρίδης, η Αντιπρόεδρος Λίνα Αλεξίου και τα μέλη Εύη Δεμίρη, Γιάννης Παπακώστας, Γιώργος Στεφανάκης, Κωνσταντίνος Αποστολάς και Δήμητρα Παπαδοπούλου.
Ραδιοτηλεοπτική κάλυψη της προεκλογικής περιόδου των βουλευτικών εκλογών της 25ης Ιανουαρίου 2015

ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ
Έχοντας υπ’ όψη:
α) Το άρθρο 15 παρ. 2 του Συντάγματος, κατά το οποίον η ραδιοφωνία και η τηλεόραση υπάγονται στον άμεσο έλεγχο του κράτους και ο έλεγχος αυτός ασκείται από ανεξάρτητη αρχή, όπως ο νόμος ορίζει.
β) Τις διατάξεις του Π. Δ. 26/2012 «Κωδικοποίηση σ’ ενιαίο κείμενο των διατάξεων της νομοθεσίας για την εκλογή βουλευτών».
γ) Τις διατάξεις του Ν. 3603/2007 «Ρύθμιση θεμάτων δημοσκοπήσεων», όπως ισχύει.
δ) Τις αποφάσεις των Υπουργών Εσωτερικών και Επικρατείας υπ’ αριθμ. 357/12.1.2015 «Καθορισμός των όρων, των προϋποθέσεων και του χρόνου προβολής κατά την προεκλογική περίοδο των πολιτικών κομμάτων και συνασπισμών κομμάτων, που εκπροσωπούνται στη Βουλή των Ελλήνων και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο από τους δημόσιους και ιδιωτικούς ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς ελεύθερης λήψης καθώς και τους φορείς παροχής συνδρομητικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών υπηρεσιών κάθε μορφής, στις βουλευτικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015» (ΦΕΚ Β’ 20/12.1.2015).
ε) Το άρθρο 4 παρ. 2 του Ν. 2863/2000, κατά το οποίον το ΕΣΡ, εκτός των άλλων, μπορεί να απευθύνει σε κάθε δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα οδηγίες.
στ) Την ανάγκη παροχής διευκρινίσεων προς τους ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς σχετικά με τον τρόπο εφαρμογής και τον 1
τρόπο ελέγχου τήρησης της ισχύουσας νομοθεσίας που διέπει την ραδιοτηλεοπτική κάλυψη της προεκλογικής περιόδου των βουλευτικών εκλογών της 25ης Ιανουαρίου 2015.
Απευθύνει προς όλους τους ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς της χώρας την εξής Οδηγία:
Άρθρο 1
Πεδίο εφαρμογής
Η παρούσα Οδηγία αφορά την εφαρμογή των κανονιστικών ρυθμίσεων που ισχύουν κατά την προεκλογική περίοδο από την 31η Δεκεμβρίου 2014 έως και την Κυριακή 25 Ιανουαρίου 2015, ημερομηνία διεξαγωγής των βουλευτικών εκλογών.
Άρθρο 2
Γενικές διατάξεις
1.Οι ενημερωτικοί ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί, κατά τη μετάδοση των πάσης φύσεως εκπομπών (ενημερωτικών, ειδησεογραφικών, ψυχαγωγικών, σατιρικών και άλλων συναφών) που αναφέρονται άμεσα ή έμμεσα στις βουλευτικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015, οφείλουν να τηρούν τις αρχές της αντικειμενικότητας, της αμεροληψίας, της προστασίας της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και του κύρους των πολιτικών κομμάτων. Η τήρηση της αρχής της αναλογικής ισότητας πρέπει να διέπει εν γένει τα δελτία ειδήσεων και τα προγράμματα των ενημερωτικών ραδιοτηλεοπτικών σταθμών, ώστε να επιτευχθεί η ουσιαστική ενημέρωση των πολιτών για τις θέσεις και τις δραστηριότητες των πολιτικών κομμάτων ή συνασπισμών κομμάτων και εξετάζεται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
2.Εφιστάται η προσοχή στην τήρηση της υποχρεώσεως διαθέσεως του ενός τρίτου (1/3) του χρόνου των δελτίων ειδήσεων για την παρουσίαση της προεκλογικής δραστηριότητος των πολιτικών κομμάτων και συνασπισμών κομμάτων, εξαιρουμένων των δελτίων ειδήσεων κάτω των πέντε λεπτών της ώρας (5’) (παρ. 15 υπ’ αριθ. 357/12.1.2015 Κοινής Υπουργικής Αποφάσεως).
3.Οι μη ενημερωτικοί ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί δεν μπορούν να μεταδίδουν προεκλογικές εκπομπές και πολιτικές διαφημίσεις.
Άρθρο 3
Δημοσκοπήσεις και έρευνες γνώμης
Οι ενημερωτικοί ραδιοφωνικοί και τηλεοπτικοί σταθμοί, κατά τη δημοσιοποίηση δημοσκοπήσεων, πρέπει να αναφέρουν τα εξής στοιχεία:
α) την επωνυμία του διενεργήσαντος τη δημοσκόπηση,
β) την επωνυμία ή το όνομα του εντολέα της δημοσκόπησης,
γ) το μέγεθος του δείγματος και τη γεωγραφική του κάλυψη,
δ) το χρονικό διάστημα και το έτος συλλογής των στοιχείων,
ε) το τυπικό στατιστικό σφάλμα σε σχέση με τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης και
στ) τις ελάχιστες βάσεις του δείγματος σε σχέση με τον αριθμό των ερωτώμενων.
2.Δημοσκοπήσεις οι οποίες δεν πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 2 Ν. 3603/2007 δεν δημοσιοποιούνται.
3.Υπενθυμίζεται ότι μετά την 24η ώρα της Παρασκευής 23.1.2015 έως την 19η ώρα της Κυριακής 25.1.2015 δεν επιτρέπεται η μετάδοση δημοσκόπησης ή αποτελέσματος δημοσκόπησης ή οποιασδήποτε έρευνας γνώμης, πανελλήνιου ή τοπικού χαρακτήρα, με οποιονδήποτε τρόπο κι αν διενεργήθηκε ή σχολιασμός αυτών, σχετικά με τις πολιτικές τάσεις, απόψεις και προτιμήσεις της κοινής γνώμης για πολιτικά κόμματα, πολιτικές θέσεις και πρόσωπα ή άλλα ζητήματα που συνδέονται με το αντικείμενο των εκλογών της παρούσας Οδηγίας (παρ. 18 υπ’ αριθμ. 357/12.1.2015 Κοινής Υπουργικής Αποφάσεως).
4.Η απαγόρευση αφορά και την αναμετάδοση δημοσκοπήσεων που ανακοινώθηκαν από τηλεοπτικούς ή ραδιοφωνικούς σταθμούς καθώς και από κάθε έντυπο ή ηλεκτρονικό μέσο της αλλοδαπής.
Άρθρο 4
Πολιτικές διαφημίσεις
1.Απαγορεύεται η μετάδοση από τους ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς διαφημιστικών μηνυμάτων υποψηφίων βουλευτών (άρθρο 47 παρ. 1 στοιχ. γ’ ΠΔ 26/2012). Η μετάδοση των διαφημίσεων των πολιτικών κομμάτων διενεργείται δωρεάν από τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα και απαλλάσσεται από κάθε τέλος (άρθρο 45 παρ. 1 στοιχ. β’ Π.Δ. 26/2012).
2.Εφιστάται η προσοχή στην τήρηση των διατάξεων περί κατανομής διαφημιστικού χρόνου ανά πολιτικό κόμμα ή συνασπισμό κομμάτων (βλ. παράγραφο 7 της υπ’ αριθμ. 357/12.1.2015 Κοινής Υπουργικής 3
3.Υπενθυμίζεται ότι κατά την διάρκεια της προηγούμενης ημέρας καθώς και κατά την ημέρα διεξαγωγής των εκλογών και μέχρι της 19ής ώρας δεν επιτρέπεται η μετάδοση διαφημιστικών μηνυμάτων και συγκεντρώσεων ή άλλων πολιτικών εκδηλώσεων των πολιτικών κομμάτων καθώς και η μετάδοση εκπομπών προεκλογικού διαλόγου ή εκτιμήσεων για το εκλογικό αποτέλεσμα, με εξαίρεση τις δηλώσεις των αρχηγών των πολιτικών κομμάτων που γίνονται κατά την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος (παρ. 19 της υπ’ αριθ. 357/12.1.2015 Κοινής Υπουργικής Αποφάσεως).
4.Κατά τη μετάδοση των πολιτικών διαφημίσεων πρέπει να τηρούνται οι κανόνες δεοντολογίας της κειμένης νομοθεσίας. Οι διαφημίσεις πρέπει να περιέχουν σαφή μνεία του κόμματος που τις παρήγαγε και να μην προβάλλουν μηνύματα που έχουν ως αποτέλεσμα την προσβολή της προσωπικότητας συγκεκριμένων προσώπων ή του κύρους συγκεκριμένου κόμματος.
5.Δεν επιτρέπεται η άρνηση μετάδοσης πολιτικής διαφήμισης, εκτός εκείνων που ενέχουν παραβίαση της κειμένης νομοθεσίας ή των αρχών αυτής της Οδηγίας.
6.Οι πολιτικές διαφημίσεις διαχωρίζονται σαφώς από το υπόλοιπο πρόγραμμα και τις λοιπές διαφημίσεις. Της μετάδοσής τους προηγείται, για μεν τους τηλεοπτικούς σταθμούς, κάρτα με περιεχόμενο «ακολουθεί πολιτική διαφήμιση», για δε τους ραδιοφωνικούς σταθμούς ηχητικό μήνυμα με το ίδιο περιεχόμενο. Οι αναγγελίες αυτές δεν επαναλαμβάνονται, εφόσον μεταδίδονται περισσότερα από ένα μηνύματα σε συνέχεια.
Άρθρο 5
Εμφάνιση υποψήφιων βουλευτών
1. Απαγορεύεται κατά την προεκλογική περίοδο από τους ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς η μετάδοση κάθε είδους εκπομπών, οι οποίες παρουσιάζονται, αμέσως ή εμμέσως, από υποψήφιους βουλευτές. Η απαγόρευση προβολής υποψηφίων βουλευτών δεν ισχύει για ηθοποιούς υποψήφιους βουλευτές που συμμετέχουν σε τηλεοπτικές σειρές ή κινηματογραφικές ταινίες, εφόσον ο προγραμματισμός των σειρών ή των ταινιών αυτών έγινε 4
2. Κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου επιτρέπονται οι εμφανίσεις υποψήφιων βουλευτών σε πάσης φύσεως εκπομπές των ενημερωτικών ραδιοτηλεοπτικών σταθμών με τους ακόλουθους περιορισμούς:
α. Σε κάθε ραδιοφωνικό ή τηλεοπτικό σταθμό εθνικής εμβέλειας επιτρέπεται η εμφάνιση του υποψήφιου βουλευτή, κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου μόνο μία φορά.
β. Σε κάθε ραδιοφωνικό ή τηλεοπτικό σταθμό τοπικής ή περιφερειακής εμβέλειας, επιτρέπεται η εμφάνιση του υποψήφιου βουλευτή κατά τη διάρκεια της πιο πάνω περιόδου έως δύο φορές.
γ. Ως εμφανίσεις κατά την έννοια της παρούσας παραγράφου θεωρούνται οι προσωπικές συνεντεύξεις των υποψηφίων, η συμμετοχή τους σε οργανωμένες συζητήσεις, περιλαμβανομένων και εκείνων που λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια δελτίου ειδήσεων, καθώς και η κάλυψη, κατόπιν αιτήματος του υποψηφίου βουλευτή, της προεκλογικής του δραστηριότητας (άρθρο 47 παρ. 2 εδαφ. γ’ Π.Δ. 26/2012).
δ. Δεν θεωρούνται ως εμφανίσεις υποψηφίων βουλευτών δηλώσεις υπουργών ή υφυπουργών σχετικές με θέματα αρμοδιότητάς τους. Στην περίπτωση αυτή τα κόμματα έχουν δικαίωμα απάντησης δια των εκπροσώπων τους.
3. Από τους περιορισμούς της προηγούμενης παραγράφου εξαιρούνται οι Πρόεδροι ή Αρχηγοί κομμάτων και οι υποψήφιοι βουλευτές επικρατείας (άρθρο 47 παρ. 3 Π.Δ. 26/2012).
Άρθρο 6
Υποχρεώσεις ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών έναντι των πολιτικών κομμάτων
Οι ενημερωτικοί ραδιοφωνικοί και τηλεοπτικοί σταθμοί οφείλουν να ενημερώνουν τα πολιτικά κόμματα με κάθε πρόσφορο τρόπο για τον τρόπο τηρήσεως των υποχρεώσεών τους (π. χ. ώρα μετάδοσης) ως προς τη διάθεση δωρεάν δέκα (10) λεπτών την εβδομάδα σε καθένα από τα πολιτικά κόμματα και συνασπισμούς κομμάτων για την παρουσίαση των προγραμμάτων τους ή όποια άλλη πολιτική δραστηριότητα η οποία έχει επιλεγεί από τα αντίστοιχα κόμματα. Κατά τη διάρκεια των δεκαλέπτων επιτρέπεται στα κόμματα ή συνασπισμούς κομμάτων να μεταδίδουν διαφημιστικά μηνύματα τα οποία δεν μπορούν να υπερβούν το ένα τρίτο 5
(1/3) του εκάστοτε διατιθέμενου δεκάλεπτου χρόνου (παρ. 5 υπ’ αρ. 357/12.1.2015 Κοινής Υπουργικής Αποφάσεως).
Άρθρο 7
Υποχρέωση ενημέρωσης του ΕΣΡ για τις ειδικές προεκλογικές εκπομπές
Όλοι οι ενημερωτικοί ραδιοφωνικοί και τηλεοπτικοί σταθμοί οφείλουν να ενημερώνουν το ΕΣΡ για τις κάθε είδους εκπομπές τους (συμπεριλαμβανομένων των «ένθετων» αφιερωμάτων κατά τη διάρκεια των δελτίων ειδήσεων) που αφορούν την προεκλογική περίοδο, παραθέτοντας τα εξής ελάχιστα στοιχεία: τίτλος εκπομπής, ημέρα, ώρα και διάρκεια μετάδοσης, ονοματεπώνυμα προσκεκλημένων προσώπων και ονομασία του κόμματος ή του συνασπισμού κομμάτων που εκπροσωπούν.
Τα στοιχεία αυτά θα συμπληρώνονται υποχρεωτικά στο ειδικό έντυπο που επισυνάπτεται στην παρούσα Οδηγία και θα αποστέλλονται στο ΕΣΡ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση esrpolyphony@gmail.com μέχρι το μεσημέρι της Δευτέρας και αφορούν τις εκπομπές της προηγούμενης εβδομάδας (Δευτέρα έως Κυριακή).
Άρθρο 8
Τελική διάταξη
Το ΕΣΡ δέχεται καταγγελίες που αφορούν παραβιάσεις της ισχύουσας νομοθεσίας ή της παρούσας Οδηγίας, επεξεργάζεται τα κάθε είδους στοιχεία που του αποστέλλονται αναφορικά με την προεκλογική περίοδο και σε περίπτωση παραβίασης επιβάλλει τις προβλεπόμενες από το νόμο διοικητικές κυρώσεις.

Ο Πρόεδρος του Ε.Σ.Ρ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΣΚΑΡΙΔΗΣ

Click to comment

Απάντηση

MEDIA

Εφημερίδα ΑΝΑΛΥΤΗΣ 02–05-2024

Continue Reading

MEDIA

Εντυπωσιακά αποτελέσματα από την τρίτη Επιχειρηματική Αποστολή της Kourtidis Group στην Αμερική

Με μεγάλη επιτυχία και ουσιαστικά αποτελέσματα για τη Β. Ελλάδα, ολοκληρώθηκε το τρίτο επιχειρηματικό ταξίδι της Kourtidis Group στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Σκοπός του ταξιδιού ήταν η ενημέρωση των Ελληνοαμερικανών για όλες τις επενδυτικές ευκαιρίες που υπάρχουν στην ελληνική αγορά. Συγκεκριμένα, η Διοίκηση και Στελέχη του ομίλου βρέθηκαν το προηγούμενο διάστημα στο Σαν Φρανσίσκο και στη Νέα Υόρκη, όπου και πραγματοποιήθηκαν οι πολύ σημαντικές επιχειρηματικές τους συναντήσεις.

«Το τρίτο επιχειρηματικό ταξίδι είναι μόνο η αρχή καθώς το πιο σημαντικό για εμάς είναι να χτίσουμε σχέσεις εμπιστοσύνης» αναφέρει ο Νίκος Κουρτίδης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Kourtidis Group. Σημαντικοί Έλληνες της Ομογένειας και Αμερικανοί επιχειρηματίες ενημερώθηκαν για τη διαδρομή του βραβευμένου στο ελληνικό επιχειρείν ομίλου εταιρειών Κουρτίδη. Πληροφορήθηκαν για το πλούσιο χαρτοφυλάκιο του, που διαθέτει περισσότερα από 56 οικιστικά συγκροτήματα και 1.333 κατοικίες αυτή τη στιγμή υπό κατασκευή. Μεταξύ των άλλων, μέσα από τις συναντήσεις αναδείχθηκαν και η μοναδικές περιοχές στις οποίες δραστηριοποιείται ο όμιλος (Παραλία Οφρυνίου, Καβάλα, Νέα Ηρακλείτσα, Δράμα, Σέρρες, Θάσος, Ασπροβάλτα, Κεραμωτή) και τα συγκριτικά πλεονεκτήματά τους. Τα αποτελέσματα της επιχειρηματικής αποστολής ήταν άμεσα και θετικά, καθώς τα Στελέχη προχώρησαν σε συμφωνίες και μεγάλες συνεργασίες που θα εμφανιστούν το επόμενο διάστημα.

Κατά τη διάρκεια της επιχειρηματικής αποστολής, ο κ. Νίκος Κουρτίδης και η αντιπρόεδρος του ομίλου, κα Κωνσταντίνα Δημητρόβα βρέθηκαν στην Times Square της Νέας Υόρκης, όπου ο όμιλος εντυπωσίασε για ακόμη μία φορά. Εκεί, μαζί με χιλιάδες επισκέπτες, στο κορυφαίο τοπόσημο της αμερικανικής μητρόπολης, είχαν την ευκαιρία να αντικρίσουν μέρος διαφημιστικής καμπάνιας της εταιρείας στις περίφημες οθόνες των Billboards.

«Με την ολοκλήρωση της επιχειρηματικής αποστολής νιώθω ότι η περιοχή μας έχει ήδη κερδίσει πολλά. Η χώρα μας έχει σπουδαία πράγματα να προσφέρει, γεγονός που αντιλαμβάνονται κι οι ίδιοι οι επενδυτές κι αυτό αποτελεί κίνητρο να τη γνωρίσουν» αναφέρει ο κ. Κουρτίδης. Από την πλευρά της, η κα Δημητρόβα δηλώνει «Νιώθουμε μεγάλη χαρά και ικανοποίηση για τη δυνατότητα που είχαμε ώστε να  ενημερώσουμε τους Έλληνες Ομογενείς και τους Αμερικανούς πελάτες μας για τις επενδυτικές ευκαιρίες που υπάρχουν στην Ελλάδα. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι η δραστηριότητά μας είναι ήδη γνωστή στους επιχειρηματικούς κύκλους της Αμερικής. Στην Kourtidis Group έχουμε δημιουργήσει ένα ασφαλές περιβάλλον συνεργασίας και εμπιστοσύνης και είμαστε έτοιμοι να υποστηρίξουμε κάθε επιχειρηματική και επενδυτική προσπάθεια».

 

Continue Reading

MEDIA

Έμφυλη Βία: Γυναικοκτονία

Ως γυναικοκτονία μπορούμε να πούμε ότι είναι ότι χειρότερο μπορεί να λάβει χώρα, ως βία κατά των γυναικών.  Η γενική έννοια της γυναικοκτονίας παραπέμπει στη δολοφονία μιας γυναίκας ή ενός κοριτσιού εξαιτίας του φύλου τους. Με τη Διακήρυξη της Βιέννης για τις Γυναικοκτονίες  ο ΟΗΕ, αναγνώρισε διαφορετικά είδη γυναικοκτονίας, όπως: η δολοφονία γυναίκας ως αποτέλεσμα συντροφικής βίας, ο βασανισμός και η δολοφονία γυναίκας ως αποτέλεσμα μισογυνισμού,  η δολοφονία γυναικών και κοριτσιών εξαιτίας του σεξουαλικού προσανατολισμού τους και της ταυτότητας φύλου, και άλλες περιπτώσεις  γυναικοκτονίας οι οποίες συνδέονται με  το οργανωμένο έγκλημα, εμπόρους ναρκωτικών, ή την εμπορία γυναικών και κοριτσιών.

Ο όρος γυναικοκτονία, έρχεται από παλιά, όταν το 1976 τον κατέγραψε η κοινωνιολόγος Diana E. H. Russel, ορίζοντας έτσι το εγκληματολογικό και ανθρωπολογικό αυτό φαινόμενο. Ο όρος «γυναικοκτονία» έγινε ευρέως γνωστός και υιοθετήθηκε από την εγκληματολογία μετά το 1992, έπειτα από μία συλλογή δεδομένων  που επιμελήθηκαν από κοινού η εγκληματολόγος Jill Radford,  και η κοινωνιολόγος  Diana. H. Russel.

Τα συστήματα συλλογής δεδομένων, ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό από το ένα κράτος μέλος της ΕΕ στο άλλο, καθώς βασίζονται σε διάφορες πηγές. Για την Ελλάδα τα δεδομένα τα έχουμε από την Ελληνική Αστυνομία και εφόσον αυτά δημοσιοποιούνται. Έτσι υπολογίζεται ότι στην Ευρώπη το 30% των γυναικών ή / και κοριτσιών, που έχουν πέσει θύμα ανθρωποκτονίας, δολοφονούνται από πρόθεση από τον ερωτικό σύντροφο.

‘Όταν μιλάμε για ερωτικό σύντροφο, εννοούμε  τον  πρώην ή νυν σύζυγος ή σύντροφος, ανεξάρτητα από το αν ο δράστης μοιράζεται ή μοιραζόταν κατά το παρελθόν την ίδια στέγη με το θύμα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας στην Ελλάδα,  το 2017,  το 35 % ήταν θύματα ανθρωποκτονίας που σχετιζόταν με ενδοοικογενειακή βία.

Ένα σημαντικό θέμα που έχει προκύψει, ώστε να επανασχεδιαστεί η νομοθεσία για να υπάρχει σημαντική αντιμετώπιση του προβλήματος, είναι η κατανόηση του προβλήματος ως προς την φύση του και την συχνότητά του, όπως επίσης και το κίνητρο της δολοφονίας.

Εάν γυρίσουμε λίγο το χρόνο προς τα πίσω, θα θυμόμαστε τα στυγερά εγκλήματα – γυναικοκτονίες  που διαπράχτηκαν στην Ελλάδα,  στο τέλος του 2018 και στην αρχή του 2019, και συγκεκριμένα  για το βιασμό και την γυναικοκτονία της Ελένης Τοπαλούδη στη Ρόδο, από δύο νεαρούς άντρες με τους οποίους αρνήθηκε να συνευρεθεί ερωτικά, και τη δολοφονία της Αγγελικής Πέτρου στην Κέρκυρα, από τον πατέρα της, ο οποίος δεν ενέκρινε  τη σχέση που είχε με άνδρα από το Αφγανιστάν.

Συνοπτικά τα τελευταία 5 έτη, έχουμε αντίστοιχα από το έτος 2019, μέχρι και σήμερα, κατά έτος αντίστοιχα: 17, 19, 31, 26, 15, 6, με τελευταία την περίπτωση,  της 28ης έξω από το Αστυνομικό Τμήμα των Αγίων Αναργύρων και την στυγερή δολοφονίας της από τον πρώην σύντροφό της.

Παγκοσμίως,  κάθε  μέρα, σε όλο τον κόσμο, δολοφονούνται 137 γυναίκες, κατά μέσο όρο, από (πρώην ή νυν) συζύγους ή συντρόφους ή από κάποιο μέλος της οικογένειας τους, ενώ το 2017,  ένα ποσοστό  58% διαπράχθηκε από (πρώην ή νυν) συζύγους ή συντρόφους ή μέλη της οικογένειας τους, με βάση τα στοιχεία  του Γραφείου των Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα (UNODC).

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ το 22% των γυναικών, έχει πέσει θύμα, σωματικής ή / και σεξουαλικής βίας. Οι χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστό  γυναικοκτονιών,  είναι η Αργεντινή, το Ελ Σαλβαδόρ, η Ινδία, η Ονδούρα και το Μεξικό, ενώ υψηλά ποσοστά καταγράφονται και στη Γουατεμάλα, την Κολομβία, τη Βραζιλία, τη Ρωσία και τη Νότια Αφρική.  Επιπλέον, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου για την Ισότητα των Φύλων, EIGE:

  • Στην Βρετανία, κάθε τρεις μέρες δολοφονείται μία γυναίκα
  • Στη Σουηδία, κάθε δέκα μέρες κακοποιείται μέχρι θανάτου από το σύζυγο ή σύντροφό της
  • Στην Ισπανία, μία γυναίκα δολοφονείται κάθε τέσσερεις μέρες, περίπου 100 τον χρόνο
  • Στην Γαλλία, μία γυναίκα δολοφονείται κάθε πέντε μέρες εξαιτίας κακοποίησης στο σπίτι
  • Στην Ελλάδα, την Πέμπτη 11/04/2024, καταγράφηκαν 103 περιστατικά, έγιναν 43 συλλήψεις με αυτόφωρη διαδικασία, ενώ 3 θύματα ζήτησαν να μεταφερθούν σε κατάλυμα, με την πλειονότητα των περιστατικών να έγιναν στη Αττική, και συγκεκριμένα έγιναν 47 καταγγελίες και 17 συλλήψεις.
  • Επίσης δημιουργήθηκε νέα πλατφόρμα, με το όνομα stop-bulling.gov.gr,  για την δημιουργία καταγγελιών φαινομένων bulling στα σχολεία, όπου γονείς και μαθητές, μπορούν να καταγράψουν τα φαινόμενα βίας όπου πέφτουν στην αντίληψή τους, ή είναι οι ίδιοι θύματα σχολικού εκφοβισμού
  • Επίσης με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ. κάθε 45 λεπτά η αστυνομία δέχεται μία καταγγελία για ενδοοικογενειακή βία, ενώ 270 γυναίκες χρησιμοποίησαν το panic button

Βέβαια δεν θα πρέπει να παραλείπουμε και την δημιουργία  ειδικών διαμορφωμένων χώρων  που θα λειτουργούν ως safe houses, για την βραχυπρόθεσμη ασφαλή φιλοξενία γυναικών – θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας, καθώς και μελών της οικογένειάς  τους, σε όλη την επικράτεια. Χώροι οι οποίοι θα φυλάσσονται από την ΕΛ.ΑΣ., ενώ σε συνεργασία με τις δομές του Υπουργείου Οικογένειας και Κοινωνικής Συνοχής, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και άλλους φορείς, θα παρέχεται κάθε είδους βοήθεια και στήριξη.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en