Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων‏

Μελετώντας την Πρόταση του Πανελλήνιου Συλλόγου Αερολιμενικών [αρ.  Πρωτ. 02/06-04-2015] και βάσει των όρων της αδιαφανούς – ως προς τη μεθόδευση και το σύνολο των τεχνοοικονομικών αναλύσεων – Σύμβασης Παραχώρησης των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport AGSlentel Ltd, προκύπτουν τα εξής προκλητικά αντικειμενικά συμπεράσματα:

Α. Ως προς την οικονομία

Η Fraport AGSlentel Ltd για τη συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση, θα πληρώσει εφάπαξ στο ελληνικό δημόσιο 1,234 δις ευρώ, τη στιγμή που η γερμανική εταιρεία διαχείρισης του αερολιμένα Αθηνών (Hochtief), χρωστάει 1,4 δις. ΦΠΑ στο κράτος. Τα 1,234 δις ευρώ, ισοδυναμούν με τα τριετή καθαρά έσοδα του κράτους από τα αεροδρόμια.

Το εφάπαξ αυτό “τίμημα” στην πραγματικότητα περιορίζεται σε περίπου 0,7 δις ευρώ, διότι με την ιδιωτικοποίηση, το δημόσιο θα κληθεί να επιστρέψει στην Ε.Ε. – να χρεώσει δηλαδή σε βάρος εθνικών πόρων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων – τα 520 εκατ. ευρώ έργων ΕΣΠΑ που ήδη “τρέχουν” στα αεροδρόμια της Θεσ/νίκης και των Χανίων.        

Το ετήσιο μίσθωμα που θα καταβάλει η Fraport AGSlentel Ltd είναι 0,023 δις. Αυτό ισοδυναμεί   για παράδειγμα, με τον ετήσιο περίπου τζίρο του Κρατικού Αερολιμένα Κέρκυρας, είναι δε λιγότερο από τα ετήσια έσοδα του κράτους από τις εμπορικές και μόνο χρήσεις σε όλα τα αεροδρόμια.  

Ο ιδιώτης ενώ στη σαρανταετία θα εισπράξει πάνω από 22 δις ευρώ, θα αποδώσει στο κράτος μόνο 3,85 δις, την ίδια στιγμή που το δημόσιο μόνο από το “σπατόσημο” θα έχει στη σαρανταετία έσοδα 8 δις ευρώ.

Αν εκποιηθούν τα οικονομικά εύρωστα αεροδρόμια, που χρηματοδοτούν σήμερα τα οικονομικά αδύναμα (Κάρπαθος, Ικαρία, Χίος, Νάξος, Σητεία, Σύρος, Αστυπάλαια, Κύθηρα, Κάσος, Καστελλόριζο, Λέρος, Λήμνος, Μήλος, Πάρος, Σκύρος, Αλεξανδρούπολη, Ιωάννινα, Καλαμάτα), τότε δημιουργείται άλλη μια «τρύπα» στον κρατικό προϋπολογισμό. Με δεδομένο το γεγονός  των χαμηλών προσόδων πολλών μικρών αερολιμένων, η βιωσιμότητά τους σε συνθήκες αγοράς και ανταγωνισμού θα είναι αδύνατη.

Υπάρχουν συμβόλαια παραχώρησης ακινήτων της ΥΠΑ ευθέως  ανακλητά, που έως τώρα αξιοποιούνται από Ελληνικά Αθλητικά Κέντρα, ΟΤΑ κλπ. Όλα αυτά αν ανακληθούν από τον ιδιώτη,  θα δημιουργήσουν επιπλέον έξοδα για το κράτος και την αυτοδιοίκηση. Αντίστοιχη απώλεια εσόδων, θα υπάρξει από τη μη αξιοποίηση παροπλισμένων εγκαταστάσεων των Αερολιμένων από υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης που τώρα δαπανούν τεράστια ποσά σε μισθώματα.      

Με καθαρά οικονομικούς όρους, το ελληνικό κράτος θα έχει από την εν λόγω ιδιωτικοποίηση τετραπλάσια έως και πενταπλάσια απώλεια εσόδων.

 

Β. Ως προς την κοινωνία, τον τουρισμό και την `εθνική ασφάλεια – κυριαρχία

Η νησιωτικότητα κάποιων Περιφερειών της Ελλάδας, καθιστά τα αεροδρόμια άκρως αναγκαία για την ενδοπεριφερειακή κοινωνική συνοχή, την αναπτυξιακή προοπτική των νησιών και την εθνική ασφάλεια.

Αν σκεφτούμε ότι στις νησιωτικές περιφέρειες ο βαθμός εξάρτησης του Τουρισμού από τις αερομεταφορές, κυμαίνεται από 85% έως 90%, τότε εύκολα διαπιστώνουμε τον έλεγχο που μπορεί να επιβάλει στο τουριστικό κεφάλαιο το οποιοσδήποτε ιδιωτικό μονοπώλιο, εν προκειμένω της Fraport AGSlentel Ltd. Επιπρόσθετα, κανένα ιδιωτικό αεροδρόμιο δεν θα κρατήσει χαμηλά τα τέλη χρήσης, ώστε να αυξηθεί η τουριστική κίνηση ή να εξυπηρετηθούν οι κοινωνικές ανάγκες μιας περιοχής.

Η γεωπολιτική θέση των νησιωτικών περιφερειών και οι καταιγιστικές πολιτικές εξελίξεις στα Βαλκάνια και τη Μεσόγειο, υπογραμμίζουν τον σημαντικό ρόλο των κρατικών αεροδρομίων στα θέματα εθνικής άμυνας και στρατηγικής.

Η δρομολογούμενη αποκρατικοποίηση είναι αντικείμενη στο Σύνταγμα της Ελλάδας. Τα αεροδρόμια ανήκουν στα ιδιόχρηστα πράγματα και η μεταβίβαση στο ΤΑΙΠΕΔ των δικαιωμάτων χρήσης, διοίκησης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης με σαφή προοπτική την παραχώρηση της κυριότητας, υποκρύπτει απαγορευμένη εμπράγματη διάθεση δημόσιας περιουσίας για διάφορους από την θεσμοθέτησή της σκοπούς. Είναι αντικείμενη στην αρχή της λαϊκής κυριαρχίας, αντιτιθέμενη στην εθνική ασφάλεια και την αρχή της αναλογικότητας.

 

Επειδή,  δεν υπάρχει πολιτική και οικονομική λογική, σε μια πράξη που θα επιφέρει – εν καιρώ κρίσης –  τόσο μεγάλη απώλεια δημοσίων εσόδων.

Επειδή, τα ελληνικά αεροδρόμια πρέπει να παραμείνουν δημόσια, όπως συμβαίνει στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Μπορούν να διπλασιάσουν την επιχειρησιακή ικανότητα και τα κέρδη τους, άρα και τα δημόσια έσοδα. Μπορούν υπό δημόσιο έλεγχο να εγγυηθούν την εθνική ασφάλεια και την αναπτυξιακή προοπτική του τόπου προς όφελος όλων. 

Επειδή, αν ιδιωτικοποιηθούν με αυτούς τους όρους από το ΤΑΙΠΕΔ και την κυβέρνηση, θα πρόκειται κυριολεκτικά για υφαρπαγή βασικών περιουσιακών στοιχείων του κράτους έναντι πινακίου φακής και για υποταγή της παραγωγικής διαδικασίας και της κοινωνικής ανάπτυξης της χώρας, στα κερδοσκοπικά συμφέροντα της κοινοπραξίας Fraport AGSlentel Ltd.  

Επειδή, το ίδιο θα συμβεί και στην περίπτωση ιδιωτικοποίησης υπό τη μορφή κοινοπρακτικού σχήματος (ΣΔΙΤ), τόσο λόγω της υπάρχουσας νομοθεσίας όσο και λόγω της ουσιαστικής πρόθεσης της Fraport AGSlentel Ltd για εύκολο και γρήγορο κέρδος, που σε καμία περίπτωση δεν θα την αποτρέψει από την μονοπωλιακή πρακτική της περικοπής εργαζομένων και της αύξησης των ναύλων. Εξάλλου, ήδη οι Κρατικοί Αερολιμένες έχουν συνάψει επιχειρηματικές σχέσεις με ιδιωτικές εταιρίες και ομίλους στα πλαίσια των ΣΔΙΤ και ήδη το 80% των εργαζομένων σε αυτούς απασχολούνται από ιδιωτικές εταιρείες χρηστών των Αερολιμένων. 

Επειδή, οι συνέπειες από την υποθήκευση των κρατικών αναπτυξιακών μας υποδομών, θα είναι μη αναστρέψιμες και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει η σημερινή κυβέρνηση να χρεωθεί το βάρος αυτής της ιστορικής πράξης, με τη δικαιολογία της άσκησης ωμών εκβιασμών από τους δανειστές.

Επειδή, αν ολοκληρωθεί η εν λόγω ιδιωτικοποίηση, θα γίνει ενάντια στα συμφέροντα της Ελλάδας και θα αποτελέσει αντικείμενο μελλοντικής διερεύνησης οικονομικού σκανδάλου.

Επειδή, οι Κρατικοί Αερολιμένες ανήκουν στο λαό και οφείλουν να παραδοθούν στις επόμενες γενιές ως περιουσία του ελληνικού κράτους.

Επειδή, η διαχείριση της δημόσιας περιουσίας πρέπει να είναι ΔΙΑΦΑΝΗΣ και ΕΛΕΓΚΤΕΑ.

 

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί :

 

  1. Τι προτίθενται να πράξουν για την ακύρωση της επιζήμιας για την οικονομία και την κοινωνία της Ελλάδας ιδιωτικοποίησης των Περιφερειακών Κρατικών Αερολιμένων;
  1. Σε ποιες ενέργειες θα προβούν για να αναβαθμιστεί και να παραμείνει η ΥΠΑ υπό δημόσιο έλεγχο, ενταγμένη στο δημόσιο τομέα και όχι με νομικά μορφώματα του εταιρικού δικαίου, που εύκολα μπορούν να αποτελέσουν λεία των αρπακτικών των πολυεθνικών εταιρειών και των θυγατρικών τους;
  2. Τι προτίθενται να πράξουν για την ορθολογική διαχείριση ίδιων ανταποδοτικών πόρων των αεροδρομίων, σε συνδυασμό με μια τιμολογιακή πολιτική που καθορίζεται από το Κράτος, προς όφελος της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας;
  3. Σε ποιες ενέργειες θα προβούν για να εξασφαλιστεί η διαφάνεια στη διαχείριση των κονδυλίων της ΥΠΑ με δημοσίευση οικονομικών στοιχείων και εκπόνηση πενταετών αναπτυξιακών πλάνων;
  4. Τι προτίθενται να πράξουν για την άμεση πρόσληψη προσωπικού για την κάλυψη των ελλείψεων και η γενικότερη ανανέωση του προσωπικού της;
  5. Τι προτίθενται να πράξουν για τη διερεύνηση του οικονομικού σκανδάλου της εκποίησης των 14 Περιφερειακών Κρατικών Αερολιμένων;
  6. Σε ποιες ενέργειες θα προβούν για την είσπραξη των 1,4 δις περίπου ευρώ ΦΠΑ από την γερμανική εταιρεία (Hochtief) διαχείρισης του αερολιμένα Αθηνών, για την οποία έχουν ήδη εκδοθεί 6 σχετικές νομικές καταδικαστικές αποφάσεις.
  7. Πώς δικαιολογούν και τεκμηριώνουν στην παρούσα οικονομική συγκυρία, την πρόθεση της ιδιωτικοποίησης των Αεροδρομίων, από τη στιγμή που θα προκύψουν τεράστιες απώλειες στα δημόσια έσοδα;

Παρακαλούνται οι κ.κ. Υπουργοί να καταθέσουν στο σώμα:

 

  1. Τους ακριβείς όρους και το σύνολο των οικονομοτεχνικών αναλύσεων της Σύμβασης του ΤΑΙΠΕΔ με την Fraport AGSlentel Ltd για τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια.
  2. Τις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που υποχρεωτικά συνοδεύουν την Σύμβαση για τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια
  3. Τη Μελέτη Κόστους – Ωφέλειας της εν λόγω Σύμβασης.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Αποτελέσματα εκλογών του ΤΕΕ | Mεγάλη αύξηση συμμετοχής των μηχανικών

Αποτελέσματα εκλογών του ΤΕΕ – μεγάλη αύξηση συμμετοχής των μηχανικών – ιστορική πρωτιά ΔΚΜ – αναλυτικά τα ποσοστά των παρατάξεων – δηλώσεις Προέδρου ΤΕΕ Γιώργου Στασινού

Ψήφος εμπιστοσύνης των Μηχανικών στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας, στις πράσινες και ψηφιακές μεταρρυθμίσεις που υλοποιεί και προωθεί το ΤΕΕ, με ταυτόχρονη εντολή ολοκλήρωσης και εφαρμογής τους, για την αναβάθμιση του επαγγέλματος του Μηχανικού και του ΤΕΕ, είναι το κεντρικό μήνυμα των εκλογών του ΤΕΕ της 19ης Μαΐου 2024.

Δίνοντας δυναμικό «παρών» στις κάλπες του ΤΕΕ, οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί της χώρας, όλων των γενεών και όλων των ειδικοτήτων, με αξιοσημείωτη παρουσία των μηχανικών της νέας γενιάς, ανέδειξαν την εκλογική διαδικασία του ΤΕΕ – τη μεγαλύτερη πανελλαδική κάλπη μετά τις εθνικές εκλογές – σε ηχηρό μήνυμα για την επόμενη ημέρα της χώρας και του ΤΕΕ, αυξάνοντας τα ποσοστά συμμετοχής, σε αντίθεση με άλλες εκλογικές αναμετρήσεις, κατά περίπου 8,5%.

Τα σημαντικά ενισχυμένα από την αυξημένη συμμετοχή αποτελέσματα, δίνουν τα εξής μηνύματα:

– Ξανά πρώτη δύναμη, με νέα αύξηση του ποσοστού της, για 4η συνεχόμενη φορά, ώστε να επιτυγχάνει ένα από τα μεγαλύτερα εκλογικά ποσοστά στην ιστορία του ΤΕΕ, αναδεικνύεται η Δημοκρατική Κίνηση Μηχανικών (ΔΚΜ), με επικεφαλής τον Πρόεδρο του ΤΕΕ Γιώργο Στασινό. Πρόκειται για το μεγαλύτερο, ιστορικά, ποσοστό οποιασδήποτε παράταξης τις τελευταίες 4 δεκαετίες, τουλάχιστον από το 1990, με το ισχύον εκλογικό σύστημα στο ΤΕΕ.

Το γεγονός αποδίδεται και ερμηνεύεται ως επιβράβευση αλλά και εντολή ευθύνης, προκειμένου να συνεχιστούν οι δυναμικές πρωτοβουλίες, που έχουν αναληφθεί από το ΤΕΕ και τον Πρόεδρο του Γιώργο Στασινό τα προηγούμενα χρόνια, με κεντρικές κατευθύνσεις:

  • την αναβάθμιση του επιστημονικού και επαγγελματικού έργου των μηχανικών και του ΤΕΕ,
  • την υλοποίηση κρίσιμων έργων και μεταρρυθμίσεων, με νέες υπηρεσίες και νέα καθήκοντα για τους μηχανικούς, σημαντικά έργα αιχμής για την κοινωνία και την οικονομία αλλά και επίλυση παθογενειών δεκαετιών
  • την καταλυτική συμβολή των Μηχανικών και του ΤΕΕ σε θεσμικές και επιστημονικές δραστηριότητες για τις επενδύσεις και τις μεταρρυθμίσεις, που έχει ανάγκη για να γυρίσει σελίδα η χώρα.
  • τη δυναμική προώθηση σημαντικών νομοθετικών και άλλων αλλαγών που έχει ανάγκη ο τεχνικός κόσμος και η χώρα

Οι εκλογές  του ΤΕΕ, για την ανάδειξη των 220 νέων μελών  της Κεντρικής Αντιπροσωπείας ΤΕΕ της λεγόμενης «Βουλής των μηχανικών», των Πειθαρχικών Συμβουλίων και των νέων οργάνων διοίκησης του ΤΕΕ σε Κεντρικό και Περιφερειακό επίπεδο της επόμενης τετραετούς θητείας, αποτυπώνουν ηχηρά μηνύματα προς κάθε κατεύθυνση.

Σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία της καταμέτρησης, από το Ηλεκτρονικό Σύστημα Αποτελεσμάτων του ΤΕΕ,  στο 100% των εκλογικών τμημάτων, που διαμορφώνουν την συνολική και αξιόπιστη εικόνα, μέχρι την τελική επικυρωμένη έκδοση των αποτελεσμάτων από την Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή που ολοκληρώνεται τις επόμενες ημέρες, η κατάσταση έχει ως εξής:

Οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί στις εκλογές του ΤΕΕ της Κυριακής 19 Μαΐου 2024 αύξησαν σημαντικά το ποσοστό συμμετοχής τους κατά 8,5% περίπου, ενώ στις προηγούμενες δύο αναμετρήσεις τα ποσοστά συμμετοχής ήταν σταθερά στα ίδια επίπεδα.

Ταυτοχρόνως  οι διπλωματούχοι μηχανικοί  μέσα από τις  κάλπες της εκλογικής αναμέτρησης της 19ης Μαΐου 2024 στο ΤΕΕ δίνουν εντυπωσιακή νίκη στην Δημοκρατική Κίνηση Μηχανικών (ΔΚΜ), με επικεφαλής τον πρόεδρο του ΤΕΕ Γιώργο Στασινό.

Ειδικότερα, η ΔΚΜ αναδεικνύεται πρώτη και κυρίαρχη δύναμη των εκλογών του ΤΕΕ, με ποσοστό σχεδόν 41% (40,96%), επιτυγχάνοντας αύξηση του εκλογικού ποσοστού της συγκριτικά με το εκλογικό αποτέλεσμα του 2019 (39,66%, ενώ το 2016 είχε πρωτιά με 27,90%), κατά περισσότερο από μία ποσοστιαία μονάδα. Είναι η 4η συνεχόμενη εκλογική αναμέτρηση που η ΔΚΜ αυξάνει τη δύναμή της (2013-2016-2019-2024). Αξιοσημείωτο επίσης είναι ότι αυξάνει τη δύναμή της κατά περίπου 1500 ψήφους, έχοντας τον Πρόεδρο του ΤΕΕ τα τελευταία 9 χρόνια να προέρχεται από τις τάξεις της, ενώ για πρώτη φορά τις τελευταίες δεκαετίες παράταξη ξεπερνά το «ψυχολογικό όριο» του 40% σε εκλογές ΤΕΕ. Ταυτοχρόνως η ΔΚΜ αναδεικνύεται η κυρίαρχη δύναμη για την επόμενη ημέρα του ΤΕΕ, καθώς παράλληλα με την πρωτιά επιτυγχάνει θεαματικές διαφορές, με υπερδιπλάσια ως υπερτετραπλάσια υπεροχή εκλογικού ποσοστού, από την δεύτερη και τρίτη παράταξη, που ακολουθούν στην εκλογική κατάταξη.

Δεύτερη παράταξη στις εκλογές του ΤΕΕ αναδεικνύεται  η Δημοκρατική Συμπαράταξη Μηχανικών (ΔΗΣΥΜ) με ποσοστό 19,57% (το 2015 είχε ποσοστό 15,11% από 13,38% το 2016) με εντυπωσιακή αύξηση της δύναμης της, πάνω από τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες.

Τρίτη δύναμη της εκλογικής αναμέτρησης είναι, για πρώτη φορά τις τελευταίες δεκαετίες, η Δημοκρατική Πανεπιστημονική Κίνηση Μηχανικών, με ποσοστό 9,01% (έναντι 7,53% το 2019 και 6,09% το 2016), σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση της δύναμης της.

Στην τέταρτη θέση κατατάσσεται, επίσης για πρώτη φορά, η Αριστερή Αγωνιστική Ενωτική Συσπείρωση (ΑΡΑΓΕΣ), με ποσοστό 5,94%, με σημαντική άνοδο περίπου 1,2 ποσοστιαίων μονάδων.

Στην πέμπτη θέση του εκλογικού αποτελέσματος κατατάσσεται η «Συμμαχία για Ένα Προοδευτικό ΤΕΕ» με ποσοστό 5,92% και σημαντική μείωση από το ποσοστό 9,2% του 2016.

Η Δημοκρατική Παράταξη Μηχανικών (ΔΗΠΑΜ) βρίσκεται στην 6η θέση με ποσοστό 4,29% (σαφής αύξηση από το 3,77% του 2019), ενώ ακολουθείται από την παράταξη Ελεύθεροι Επαγγελματίες Μηχανικοί (ΕλΕΜ) στην έβδομη θέση, η οποία πέτυχε ποσοστό 3,56%, σαφώς μειωμένο από το 6,04% του 2019.

Στην 8η θέση βρίσκεται η παράταξη #block TEE Αριστερή Κίνηση Εργαζόμενων Ανέργων Μηχανικών με ποσοστό 2,85% και στην ένατη θέση η παράταξη Προοδευτικοί Μηχανικοί με ποσοστό 2,31%.

Ακόμη 9 παρατάξεις και μεμονωμένοι υποψήφιοι έχουν λάβει μικρότερα ποσοστά.

Μετά την ανάρτηση των αποτελεσμάτων από το πληροφοριακό σύστημα του Επιμελητηρίου, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ – και επικεφαλής της πλειοψηφούσας παράταξης ΔΚΜ – Γιώργος Στασινός δήλωσε:

«Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους συναδέλφους μηχανικούς για τη συμμετοχή τους στην εκλογική διαδικασία.

Η μεγάλη αύξηση της συμμετοχής των μηχανικών στις εκλογικές διαδικασίες του ΤΕΕ, που συμπίπτουν με την επέτειο των 100 ετών του Επιμελητηρίου, αποτελεί δικαίωση των επιλογών που κάναμε τα τελευταία χρόνια στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος. Είναι ψήφος εμπιστοσύνης για να συνεχίσουμε τη δουλειά που κάνουμε. Όταν παράγεις αποτελέσματα, με σχέδιο και αποφασιστικότητα, αναγνωρίζεται. Θα συνεχίσουμε σε αυτόν τον δρόμο. Μας χαροποιεί πολύ ότι η συμμετοχή στις κάλπες του ΤΕΕ δίνει μήνυμα ελπίδας και προοπτικής για όλες τις συλλογικές διαδικασίες, είναι η πανελλαδική κάλπη που ανεβαίνει σε αντίθεση με άλλες που η συμμετοχή μειώνεται.

Παράλληλα, η ιστορική πρωτιά της ΔΚΜ, κόντρα σε όσους αντιδρούσαν και ήθελαν «μία από τα ίδια», αποτελεί δικαίωση για την προσπάθεια που κάναμε για περισσότερες και καλύτερες δουλειές για τους μηχανικούς, για αναβαθμισμένο ρόλο του ΤΕΕ, για μια πιο σύγχρονη, πράσινη, ψηφιακή Ελλάδα με κινητήρια δύναμη τους Έλληνες Μηχανικούς.

Δεσμεύομαι ότι θα συνεχίσουμε στον ίδιο δρόμο, με ακόμη καλύτερα αποτελέσματα. Με ρεαλιστικές και τεκμηριωμένες προτάσεις για όσα χρειάζεται η χώρα τα επόμενα χρόνια. Με νέες υπηρεσίες για τους μηχανικούς. Με εργαλεία και αλλαγές που έχουν ανάγκη οι μηχανικοί, η οικονομία, η κοινωνία, οι πολίτες.

Πέρα από το γενικό επίπεδο, θέλω και προσωπικά να ευχαριστήσω, πιο ειδικά, για την ιστορική πρωτιά τους συναδέλφους που προτίμησαν την παράταξή μας, τη ΔΚΜ, και εμένα προσωπικά, για την εμπιστοσύνη τους και για τη θέλησή τους να προχωρήσουμε δυναμικά, που επιβεβαιώθηκε με τόσο ξεκάθαρο τρόπο στην κάλπη. Θα συνεχίσουμε, όπως μέχρι τώρα, με σοβαρότητα, σχέδιο, θέληση και προγραμματισμό να φέρνουμε αποτελέσματα. Και όλοι μαζί, για το καλό του κλάδου και της χώρας, μπορούμε από σήμερα να πετύχουμε ακόμη περισσότερα. Και θέλουμε και μπορούμε. Το έχουμε αποδείξει.»

Αναλυτικά τα αποτελέσματα, σε 179 εκλογικά τμήματα (8 περισσότερα από το 2019), για την Κεντρική Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ, έχουν ως εξής:

Σύνολο ψηφισάντων: 35121 (από 32236 το 2019) – Έγκυρα: 33370 Άκυρα: 820 Λευκά: 931

ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΨΗΦΟΙ ΠΟΣΟΣΤΟ (%)
#block TEE ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ & ΑΝΕΡΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 952 2,85
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ (ΑΚΜΗ) 201 0,60
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΤΕΕ (ΑΝΕ.ΜΗ) 428 1,28
ΑΡιστερή ΑΓωνιστική Ενωτική Συσπείρωση-ΑΡ.Α.Γ.Ε.Σ. 1.981 5,94
ΑΥΤΟΝΟΜΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (ΑΜΑΚ) 531 1,59
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 3.005 9,01
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΔΗ.ΠΑ.Μ.) 1.433 4,29
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΔΗ.ΣΥ.Μ.) 6.530 19,57
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 112 0,34
ΔΚΜ – ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 13.668 40,96
ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ (ΕΛΕΜ) 1.188 3,56
ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ – ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΙΕΡΓΑΣΙΩΝ 218 0,65
ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ @ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ 94 0,28
ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ 771 2,31
ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟ ΤΕΕ 1.976 5,92
Συνδυασμός Μηχανικών “Δημήτρης Μπάτσης” 73 0,22
ΚΑΜΑΡΙΩΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ 156 0,47
ΜΠΕΧΡΑΚΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ 53 0,16

Σημειώνεται ότι δεκαέξι (16) συνδυασμοί υποψηφίων και δύο (2) μεμονωμένοι υποψήφιοι συμμετείχαν ως υποψήφιοι για εκλογή στις 155 έδρες της Κεντρικής Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ, για τις εκλογές της 19ης Μαΐου 2024. Το 2019 είχαν υποβάλλει υποψηφιότητα 16 συνδυασμοί και 4 μεμονωμένοι υποψήφιοι, το 2016 είχαν υποβάλλει υποψηφιότητα 21 συνδυασμοί και 2 μεμονωμένοι υποψήφιοι, το 2013 16 συνδυασμοί και 3 μεμονωμένοι υποψήφιοι, ενώ το 2010 22 συνδυασμοί.

Αρκετοί από τους συνδυασμούς έχουν θέσει υποψηφιότητα και για τις δεκατρείς, πλέον, επιστημονικές επιτροπές ειδικοτήτων (οι οποίες με αντίστοιχες 65 έδρες συμμετέχουν στην Αντιπροσωπεία ΤΕΕ), όπου κατέρχονται και επιπλέον 15 συνδυασμοί, και ένας επιπλέον συνδυασμός για πειθαρχικά συμβούλια. Συνολικά 2.191 υποψήφιοι διεκδίκησαν φέτος την εκλογή τους στα κεντρικά όργανα του Επιμελητηρίου, συγκριτικά με τους περίπου 2.270 υποψηφίους στις εκλογές του 2019, 2.300 υποψήφιους στις εκλογές του 2019, 2.700 υποψηφίους στις εκλογές του 2016, 2.250 στις εκλογές του 2013 και τους 2.800 στις εκλογές του 2010. Τα τελικά αποτελέσματα της σταυροδοσίας των υποψηφίων θα ανακοινωθούν τις επόμενες ώρες.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Αγώνες ιππικής δεξιοτεχνίας ΒΕ στον ιππικό όμιλο στο Πολύστυλο Καβάλας

Αγώνες ιππικής δεξιοτεχνίας ΒΕ πραγματοποιήθηκαν στον ιππικό όμιλο Καβάλας στο Πολύστυλο την Κυριακή 19 Μαΐου 2024, με την ημέρα να είναι αφιερωμένη σε όλα τα κορίτσια που θυσιάστηκαν ώστε σήμερα να γίνεται για δεύτερη χρόνια η πραγματοποίηση των αγώνων ιππικής δεξιοτεχνίας στην καβάλα.

Μια ιστορία που γράφτηκε από παλιά με πόνο κόπο και ιδρώτα τόσο για τους αθλητές τους προπονητές και ακόμη περισσότερο για τους γονείς όπου χωρίς εγκαταστάσεις υποδομές -προπονητές –κατέγραφαν πολλά χιλιόμετρα για αρκετά χρόνια σχεδόν σε όλη την Ελλάδα για την καθημερινή τους προπόνηση και την ευζωία των ίππων τους.

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ανοιχτή συνάντηση από το Ίδρυμα “Σταύρος Νιάρχος” για το νέο Νοσοκομείο Κομοτηνής

Με αφορμή την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών του νέου Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής ΙΣΝ στις αρχές Νοεμβρίου 2023 και πιστό στη δέσμευση να διατηρήσει ανοιχτό τον διάλογο με την τοπική κοινωνία, καθ’ όλη τη διάρκεια εξέλιξης του έργου, το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος διοργάνωσε μια ακόμη ανοιχτή συνάντηση για το κοινό με τη συμμετοχή εκπροσώπων του ΙΣΝ, του Υπουργείου Υγείας, της ομάδας μελέτης και του αναδόχου κατασκευής – Ομίλου ΑΒΑΞ.

Στη συζήτηση συμμετείχε ο Υφυπουργός Υγείας κ. Μάριος Θεμιστοκλέους, ενώ χαιρετισμό θα απευθύνει, μέσω ζωντανής σύνδεσης, ο Πρόεδρος του ΙΣΝ, κ. Ανδρέας Δρακόπουλος.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en