Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενεργειακές συμφωνίες με Βουλγαρία | Υπογραφές για τον αγωγό Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης

Διακρατική συμφωνία Ελλάδας – Βουλγαρίας για τον αγωγό πετρελαίου που θα λειτουργήσει με φορά από Nότο προς Βορρά. Υπογράφουν σήμερα στην Αθήνα ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης και ο Βούλγαρος πρόεδρος Ρ. Ράντεφ.

Τα αποτελέσματα μιας πολύμηνης ενεργειακής διπλωματίας μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας στον τομέα του πετρελαίου και του φυσικού αερίου επικυρώνουν σήμερα στην Αθήνα ο πρόεδρος της Βουλγαρίας Ρούμεν Ράντεφ και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με την υπογραφή δύο διακρατικών συμφωνιών που κυοφορούνται από τον περασμένο Οκτώβριο.

Η πρώτη αφορά την υλοποίηση του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης για τη μεταφορά πετρελαίου σε αντίστροφη ροή από τον αρχικό σχεδιασμό του. Το έργο είχε σχεδιαστεί για τη μεταφορά ποσοτήτων ρωσικού πετρελαίου στη Μεσόγειο μέσω του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, ως παρακαμπτήριας οδού των στενών του Βοσπόρου, και ενώ το 2007 βρέθηκε ένα βήμα πριν από την έναρξη της υλοποίησής του, ματαιώθηκε οριστικά το 2011 με την αποχώρηση της Βουλγαρίας.

Η ιδέα κατασκευής του έργου επανήλθε εν μέσω ενεργειακής κρίσης, αυτή τη φορά παρακάμπτοντας και τον ρωσικό παράγοντα, για να στηρίξει τα ευρωπαϊκά σχέδια απεξάρτησης από τα ρωσικά ορυκτά καύσιμα. Το πετρέλαιο θα ρέει αντίστροφα και από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα φθάνει στα διυλιστήρια της Βουλγαρίας, στη Μαύρη Θάλασσα. Η Βουλγαρία μέσω αυτού του σχεδίου κάνει ένα σημαντικό βήμα απεξάρτησης από το ρωσικό πετρέλαιο, η δε Ελλάδα ενισχύει τη θέση της στον ευρωπαϊκό ενεργειακό χάρτη, αφού μετά τη λειτουργία του IGB, που μεταφέρει από πέρυσι τον Οκτώβριο φυσικό αέριο στη γειτονική χώρα και από εκεί σε άλλες αγορές των Βαλκανίων, θα στέλνει στην ενδοχώρα της και πετρέλαιο. Ταυτόχρονα αποδυναμώνεται ο ρόλος των στενών του Βοσπόρου ως γεωπολιτικού εργαλείου της Τουρκίας που διατηρεί λόγο στις διελεύσεις, τις οποίες επηρεάζει ανάλογα με το συμφέρον της ίδιας ή και του Πούτιν που τη χρησιμοποιεί στα σχέδιά του σε ρόλο «δούρειου ίππου».

Ο νέος αγωγός στον οποίο από ιδιωτικής πλευράς εμπλέκεται ο όμιλος Κοπελούζου θα είναι μικρότερης δυναμικότητας και συγκεκριμένα 10 εκατ. τόνων πετρελαίου ετησίως, έναντι 35-50 εκατ. τόνων που προέβλεπε το αρχικό σχέδιο. Εκτίμηση της ελληνικής πλευράς είναι ότι το έργο είναι αρκετά ώριμο για να προχωρήσει άμεσα, αφού μπορεί να στηριχθεί στις τεχνικές μελέτες που είχαν γίνει στην προηγούμενη φάση. Η διακρατική συμφωνία που υπογράφεται σήμερα θα ανοίξει τον δρόμο για τη λήψη της επενδυτικής απόφασης και την έναρξη κατασκευής του έργου με ταχύτατες διαδικασίες.

Η δεύτερη διακρατική συμφωνία που θα υπογραφεί σήμερα στην Αθήνα αφορά την αποθήκευση 0,3 τεραβατωρών φυσικού αερίου σε αποθήκες της Βουλγαρίας για λογαριασμό της Ελλάδας και παράλληλα αντίστοιχες ποσότητες αποθήκευσης LNG στη Ρεβυθούσα για λογαριασμό της γειτονικής χώρας.

Με αυτές τις δύο συμφωνίες η Ελλάδα ενισχύει περαιτέρω τη θέση της στα βόρεια σύνορα ως «πύλη» όχι μόνο φυσικού αερίου αλλά και πετρελαίου. Παράλληλα επιδιώκει να λειτουργήσει και ως δεύτερη «πύλη» στα νότια σύνορά της αξιοποιώντας τη φυσική θέση της για τη μεταφορά αερίου, ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και υδρογόνου από τη νοτιοανατολική Μεσόγειο στην Ευρώπη.

Στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας συμμετέχει με τρία επενδυτικά έργα ηλεκτρικής διασύνδεσης (δύο με την Αίγυπτο και ένα με το Ισραήλ), ενώ νέο πεδίο περαιτέρω συνεργασίας με το Κάιρο δρομολογείται και στον τομέα του φυσικού αερίου. Η Αίγυπτος αποτελεί ήδη έναν από τους βασικούς εξαγωγείς LNG στην Ελλάδα, καταλαμβάνοντας μάλιστα το 2022 την τρίτη θέση (4,93 TWh), πίσω από την Αλγερία (5,43 TWh) και τις ΗΠΑ (20,10 TWh), και παράλληλα μια βασική πηγή τροφοδοσίας LNG της Ευρώπης μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία. Το 71% του συνολικού όγκου εξαγωγών της κατευθύνθηκε το 2022 στην Ευρώπη, από το 31% το 2021. Η Ελλάδα μέσω των νέων τερματικών σταθμών LNG (Aλεξανδρούπολη, Διώρυγα Gas στην Κόρινθο και Mediterranean Gas στον Βόλο) θα μπορούσε να αυξήσει σημαντικά τις εξαγωγές από την Ανατολική Μεσόγειο όχι μόνο προς τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, όπως συμβαίνει σήμερα, αλλά και στις χώρες της Βόρειας Ευρώπης. Αυτή την προοπτική φαίνεται ότι βλέπει με ενδιαφέρον η Αίγυπτος, όπως διαπιστώθηκε στη συνάντηση που είχε προχθές στο Κάιρο η διευθύνουσα σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ Μαρία Ρίτα Γκάλι με τον υπουργό Πετρελαίου και Ορυκτών Πόρων της Αιγύπτου, Ταρέκ Ελ Μόλα, στο περιθώριο του Egypt Petroleum Show 2023. Κύκλοι του ΔΕΣΦΑ μεταφέρουν ότι ο Αιγύπτιος υπουργός είχε ήδη μια λεπτομερή εικόνα για τα ελληνικά FSRU. Η κ. Γκάλι ενημέρωσε για τις δυνατότητες του ελληνικού συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου αλλά και για ζητήματα που αφορούν την πρόσβαση και τη χρήση των υποδομών του.

Το «πράσινο» υδρογόνο:

Στη συνάντηση συζητήθηκε και η δυνατότητα συνεργασίας για μεταφορά υδρογόνου μέσω του ελληνικού συστήματος, καθώς η Αίγυπτος θα αποτελέσει επίσης βασική πηγή τροφοδοσίας της Ευρώπης με «πράσινο» υδρογόνο που θα παράγεται από φωτοβολταϊκά. Οι επαφές μεταξύ του ΔΕΣΦΑ και του αντίστοιχου διαχειριστή της Αιγύπτου αναμένεται να συνεχιστούν με σκοπό να διευκολύνουν επιχειρηματικές συμφωνίες για προμήθεια φυσικού αερίου βραχυχρόνιας διάρκειας (έως το 2026-2027). Με αυτές, και όχι μόνο, τις επιχειρηματικές ευκαιρίες που ανοίγονται για τις δύο χώρες συνδέεται και η παρουσία στο Egypt Petroleum Show στο Κάιρο των ομίλων HELLENiQ ENERGY, Κοπελούζου, Energean Oil and Gas, και των εταιρειών Asprofos και HEREMA.

Πηγή: kathimerini.gr

 

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

 Financial Times για Ελλάδα | Ισχυρή ανάπτυξη, αλλά η φτωχότερη της Ευρωζώνης

Στο ιστορικό πλαίσιο γύρω από την ανάκαμψη της Ελλάδας μετά την πανδημία στέκονται σε δημοσίευμά τους οι Financial Times, τονίζοντας ότι η χώρα έχει μεν ισχυρές επιδόσεις, ωστόσο είναι παράλληλα η φτωχότερη της Ευρωζώνης.

Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, την περασμένη εβδομάδα, ο οίκος αξιολόγησης S&P αναθεώρησε την προοπτική της χώρας σε «θετική». Οι Financial Times στέκονται στα νέα στοιχεία της Eurostat για τη μείωση του δημοσίου χρέους ως προς ΑΕΠ στο 162% το 2023. Επισημαίνουν, επιπλέον, ότι η ελληνική οικονομία από το 2019, πριν από την πανδημία, αναπτυσσόταν με σχεδόν διπλάσιο ρυθμό από τον ρυθμό της ευρωζώνης.

Οι FT επικαλούνται δήλωση του οικονομολόγου της BNP Paribas, Guillaume Derrien, ο οποίος είπε ότι «η ανανεωμένη πολιτική σταθερότητα και η έντονη δημοσιονομική εξυγίανση καθιστούν την Ελλάδα πολύ πιο ελκυστική χώρα για επενδύσεις από ό,τι στο παρελθόν».

Ωστόσο…

Ωστόσο, όπως τονίζεται στο δημοσίευμα, η τελευταία ανάκαμψη έχει μόλις ελαφρώς ανεβάσει το βιοτικό επίπεδο των Ελλήνων σε σχέση με τον μέσο όρο της Ε.Ε. τα τελευταία χρόνια – και όχι αρκετά για να τους απομακρύνει από τη θέση τους ως τους φτωχότερους στην Ευρωζώνη.

Όπως αναφέρουν οι FT, το κατά κεφαλήν ΑΕΠ ήταν παρόμοιο με αυτό του μέσου όρου της Ε.Ε. μέχρι το 2009. Από τότε, 10 χώρες έχουν δει το βιοτικό επίπεδο να ξεπερνά αυτό της Ελλάδας. Πλέον, η Ελλάδα είναι η δεύτερη φτωχότερη χώρα στην Ε.Ε. μετά τη Βουλγαρία και παραμένει ουραγός στην Ευρωζώνη. «Καθώς το χάσμα με τη Βουλγαρία μειώνεται απότομα, δεν είναι παράλογο να περιμένουμε ότι η Ελλάδα θα γίνει σύντομα η φτωχότερη χώρα της Ε.Ε.» επισημαίνουν οι FT.

Πώς συνυπάρχουν αυτές οι αντίθετες ιστορίες ισχυρής ανάκαμψης και φτώχειας; Η απάντηση, σύμφωνα με τους FT, βρίσκεται στον απόηχο της οικονομικής κρίσης και της λιτότητας που ακολούθησε. Οι ελληνικές δαπάνες περικόπηκαν και οι φόροι αυξήθηκαν για να εξασφαλιστεί η διάσωση από το ΔΝΤ και την Ε.Ε., με αποτέλεσμα να συμπιεστούν επιχειρήσεις και νοικοκυριά και να κατεδαφιστεί η οικονομία, τονίζεται στο δημοσίευμα. Όπως σημειώνεται, η έκταση της οικονομικής ζημιάς ήταν σπάνια για καιρό ειρήνης.

Ως αποτέλεσμα, η ελληνική οικονομία είναι σήμερα περίπου 19% μικρότερη από ό,τι το 2007 – παρά την ισχυρή ανάκαμψη της χώρας μετά την πανδημία – ενώ η οικονομία της Ε.Ε. στο σύνολό της έχει μεγεθυνθεί κατά 17%. Το οικονομικό πλήγμα είναι σχεδόν άνευ προηγουμένου στη σύγχρονη εποχή, συγκρίσιμο μόνο με τη Μεγάλη Ύφεση των ΗΠΑ στη δεκαετία του 1930, σημείωσε στους FT ο Γιώργος Λαγαρίας, επικεφαλής οικονομολόγος στη Mazars Wealth Management.

Όπως αναφέρουν οι FT, oι πραγματικοί μισθοί μειώνονταν σταθερά μέχρι το 2022 -τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία του ΟΟΣΑ- υποχωρώντας κατά 30% από τα προ της οικονομικής κρίσης επίπεδα. Αναφέρουν επιπλέον ότι υπάρχουν ανησυχίες και για τις μακροπρόθεσμες οικονομικές προοπτικές της χώρας, με φόντο την κλιματική αλλαγή και το δημογραφικό πρόβλημα.

Συνολικά, η οικονομική ανάκαμψη της Ελλάδας θα πρέπει να γιορταστεί, αλλά πρέπει να εξεταστεί στο πλαίσιο μιας αξιοσημείωτης οικονομικής κρίσης που άφησε τη χώρα σε μια τρύπα, από την οποία η Ελλάδα ενδέχεται να βγει μια γενιά μετά, καταλήγει το δημοσίευμα.

Πηγή: naftemporiki.gr

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Καλάθι του Πάσχα» | Ίδιες ή και χαμηλότερες τιμές δείχνουν για φέτος τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης

Τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο φετινό «Καλάθι του Πάσχα» έχουν ίδιες ή και χαμηλότερες τιμές σε σχέση με το 2023 σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο Ανάπτυξης. «Κάτι άλλωστε που αποτελούσε και βασική επιδίωξη του υπουργού Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα» σχολιάζουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στελέχη του υπουργείου.

Πιο συγκεκριμένα, η τιμή του αρνιού στα σούπερ μάρκετ κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, δηλαδή λίγο κάτω από τα 10 ευρώ το κιλό. Οι καταναλωτές μπορούν να βρουν αρνί από 9,78 ευρώ μέχρι 9,99 ευρώ το κιλό.

Ακριβώς στα ίδια επίπεδα με το 2023 είναι και η τιμή στο κατσίκι, το οποίο είναι λίγο πιο ακριβό από το αρνί. Οι καταναλωτές μπορούν να το βρουν στο «Καλάθι του Πάσχα» ελάχιστα κάτω από τα 10 ευρώ έως και 10,99% το κιλό. Αμετάβλητες παρέμειναν και οι τιμές στο τσουρέκι εν συγκρίσει με το 2023, ενώ μειωμένες εμφανίζονται οι τιμές σε προϊόντα όπως είναι τα αυγά ή η φέτα.

Όπως σχολίασαν τα ίδια στελέχη, τα εργαλεία που παρέχει το υπουργείο Ανάπτυξης σε συνεργασία με την αγορά, αποδίδουν τα μέγιστα δυνατά οφέλη υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες των αλλεπάλληλων κρίσεων και των πληθωριστικών πιέσεων. Οι καταναλωτές μπορούν να επιλέξουν βασικά προϊόντα για να γεμίσουν το πασχαλινό τους τραπέζι σε ίδιες ή και χαμηλότερες τιμές σε σχέση με το 2023. Και αυτό είναι κάτι που δεν αμφισβητείται.

Επιπλέον, όπως σημείωσαν «το φρένο που μπαίνει στις τιμές βασικών προϊόντων του Καλαθιού του Πάσχα σε συνδυασμό με την ήδη παρατηρούμενη θετική απόδοση των μέτρων για τον έλεγχο των τιμών στα σούπερ μάρκετ δημιουργούν αισιόδοξο πλαίσιο προβλέψεων για περαιτέρω αποκλιμάκωση του πληθωρισμού τροφίμων, ο οποίος έχει ήδη υποχωρήσει. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο πληθωρισμός τροφίμων είναι στο 5,3% τον Μάρτιο 2024 από 8,2% τον Ιανουάριο. Έχει πέσει σχεδόν 3% σε δύο μήνες ενώ το τελευταίο δίμηνο οι τιμές των τροφίμων έχουν μειωθεί κατά 1,2%».

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Στο επόμενο στάδιο κατασκευής προχωρά ο σταθμός 840MW της Ηλεκτροπαραγωγή Αλεξανδρούπολης ΑΕ

Δυναμικά προχωρά η κατασκευή του νέου Θερμοηλεκτρικού Σταθμού συνδυασμένου κύκλου (Combined Cycle Gas Turbine-CCGT) ισχύος 840 MW της εταιρείας Ηλεκτροπαραγωγή Αλεξανδρούπολης Α.Ε., μία σύμπραξη των ενεργειακών εταίρων Όμιλος ΔΕΗ (51%)ΔΕΠΑ Εμπορίας (29%) και Damco Energy του Ομίλου Κοπελούζου (20%). Πρόκειται για μία επένδυση ύψους 400 εκατ. ευρώ στην ΒΙ.ΠΕ. Αλεξανδρούπολης η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου 24 μήνες.

Μετά την έκδοση της οικοδομικής άδειας του έργου, ξεκίνησαν άμεσα οι εργασίες Πολιτικού Μηχανικού, ενώ η κατασκευή του κύριου εξοπλισμού του σταθμού (αεριοστρόβιλος, ατμοστρόβιλος, λέβητας και γεννήτρια) γίνεται ήδη στα εργοστάσια του οίκου General Electric (GE). Όσον αφορά στον αεριοστρόβιλο, έχει ολοκληρωθεί η συναρμολόγησή του  και έχει πραγματοποιηθεί με επιτυχία η δοκιμή «Full Speed No Load (FSNL)». Πρόκειται για την πρώτη δοκιμή λειτουργίας του αεριοστροβίλου με καύση φυσικού αερίου, στο εργοστάσιο συναρμολόγησής του.

Σε εξέλιξη βρίσκεται και η διευθέτηση των συνοδών έργων όπως οι γραμμές μεταφοράς της ενέργειας που θα παράγεται στον σταθμό, οι απαραίτητοι υποσταθμοί 400 kV και η σύνδεση για παροχή φυσικού αερίου στον σταθμό.

Ο σταθμός θα τροφοδοτεί με ενέργεια την εγχώρια αγορά αλλά και τις γειτονικές χώρες. Η διασύνδεση της μονάδας με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας θα γίνει με απευθείας γραμμές στο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης (ΚΥΤ) Νέας Σάντας, σημείο κατάληξης – μεταξύ άλλων – της νέας γραμμής 400 kV προς Βουλγαρία. Έτσι, ο σταθμός θα διαδραματίσει κομβικό ρόλο και στην εξαγωγή ηλεκτρικής ενέργειας προς τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και συγκεκριμένα προς Βουλγαρία και Βόρεια Μακεδονία και, κατ’ επέκταση, προς Σερβία.

Ο νέος σταθμός – αποδοτική λειτουργία, μικρότερες εκπομπές CO2

Η νέα μονάδα, συνδυασμένου κύκλου με καύσιμο φυσικό αέριο κατασκευάζεται σε ιδιόκτητο οικόπεδο έκτασης 181 στρεμμάτων με εγκατεστημένη ισχύ 840MW και ετήσια παραγωγή 5TWH. Ως καύσιμο θα χρησιμοποιηθεί το φυσικό αέριο, ωστόσο ο νέος σταθμός παραγωγής θα έχει τη δυνατότητα για καύση υδρογόνου αλλά και μεικτή λειτουργία, κάτι που τον καθιστά συμβατό και απολύτως υποστηρικτικό με τον εθνικό και ευρωπαϊκό σχεδιασμό για τη σταδιακή μετάβαση στην πράσινη ενέργεια.

Ο θερμοηλεκτρικός σταθμός είναι διαμόρφωσης «Μονού Άξονα» (Single Shaft) και έχει σχεδιαστεί με τον υψηλότερο βαθμό απόδοσης 63% για μονάδες τέτοιας τεχνολογίας, που συνεπάγεται υψηλό συντελεστή εκμετάλλευσης. Ο υψηλός βαθμός απόδοσης θα δίνει τη δυνατότητα στη νέα Μονάδα – εκτός από την χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου – να έχει και μικρότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Στην «καρδιά» του νέου σταθμού θα τοποθετηθούν ένας αεριοστρόβιλος General Electric ισχύος 571 MW, με καύσιμο φυσικό αέριο, και ένας ατμοστρόβιλος, ισχύος 269 MW, τριών βαθμίδων πίεσης, με απευθείας σύνδεση με τη γεννήτρια. Η γεννήτρια τύπου W88 της General Electric, ονομαστικής ισχύος 948 MVA, θα είναι σύγχρονη, τριών φάσεων, συνδεδεμένη σε κοινό άξονα

Ο αεριοστρόβιλος

Τα συνοδά έργα – σύνδεση με αγωγούς φυσικού αερίου και γραμμές υψηλής τάσης

Ο σταθμός παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας θα συνδέεται μέσω του ΕΣΦΑ (Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου) και με την Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Αεριοποίησης Φυσικού Αερίου (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη, της εταιρείας GASTRADE, μετατρέποντας έτσι την Αλεξανδρούπολη σε ένα ενεργειακό σταυροδρόμι δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου.

Ο αγωγός παροχής φυσικού αερίου στη νέα μονάδα θα είναι υπόγειος και θα ξεκινά από την περιοχή της Άνθειας Έβρου, όπου θα συνδεθεί με τον αγωγό του ΕΣΦΑ. Ο αγωγός θα καταλήγει στην ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης, πλησίον του νέου Σταθμού, στον Σταθμό Μέτρησης και Ρύθμισης (M/R Station) του ΔΕΣΦΑ. Το έργο έχει προβλεφθεί στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2023-2032 του ΔΕΣΦΑ.

Ο σταθμός CCGT της Ηλεκτροπαραγωγής Αλεξανδρούπολης θα συνδεθεί με το ηλεκτρικό δίκτυο με γραμμές μεταφοράς υψηλής τάσης 400 kV. Το συνοδό έργο περιλαμβάνει την κατασκευή και λειτουργία δύο Γραμμών Μεταφοράς 400 KV απλού κυκλώματος. Η κάθε μία γραμμή θα έχει μήκος 28 χλμ. περίπου.

Παράλληλα, σχεδιάζεται και θα κατασκευαστεί κοντά στη νέα μονάδα ηλεκτροπαραγωγής ένα νέο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης 400kV κλειστού τύπου (ΚΥΤ ΕΒΡΟΥ Ι) και θα πραγματοποιηθούν έργα επέκτασης στο ΚΥΤ 400kV στην Νέα Σάντα Ροδόπης.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en