ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγνατία Οδός | Μπαίνουν διόδια στην Αμφίπολη

Γεμίζουν την Εγνατία Οδό διόδια. Πού θα χωροθετηθούν 13+5 σταθμοί διοδίων στον κύριο και στους κάθετους άξονες. Διόδια και στην εξωτερική περιφερειακή της Θεσσαλονίκης.

Μετά από πιέσεις της τρόικας, το υπουργείο Υποδομών…μαζεύει τα αναλογικά διόδια στην Εγνατία Οδό και τα αντικαθιστά με το μοντέλο που ισχύει και στους υπόλοιπους οδικούς άξονες.

Σύμφωνα με το ΒΗΜΑ, στο σχετικό σχέδιο υπουργικής απόφασης για τη χωροθέτηση των 13+5 σταθμών διοδίων της Εγνατίας, το οποίο προωθείται, προβλέπεται και η ίδρυση σταθμού διοδίων στην περιοχή του τύμβου Καστά στην Αμφίπολη, καθώς και στην εξωτερική περιφερειακή της Θεσσαλονίκης.

Η ολοκλήρωση αυτής της εκκρεμότητας αναμένεται να ανοίξει τον δρόμο της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, από το ΤΑΙΠΕΔ, για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες επενδυτές για έως και 40 έτη.

Σύμφωνα με το σχέδιο της απόφασης του υπ. Υποδομών για τη χωροθέτηση των 13+5 σταθμών διοδίων της Εγνατίας Οδού, η περιοχή της Ηπείρου επιβαρύνεται με τέσσερις σταθμούς διοδίων, οι οποίοι θα αναπτυχθούν σε μία ακτίνα μικρότερη των 120 χλμ.

Αντίθετα, από τον Βενέτικο Γρεβενών ως τον Πολύμυλο Κοζάνης, μία απόσταση περίπου 80 χλμ., δεν θα υπάρχει ούτε ένας σταθμός διοδίων, ενώ στη διαδρομή μέχρι τη Θεσσαλονίκη οι οδηγοί θα συναντούν μόνο το σταθμό διοδίων στα Μάλγαρα. Επίσης, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι χωροθετείται σταθμός διοδίων πλησίον του ταφικού μνημείου της Αμφίπολης, αντί της Ρεντίνας, όπως προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός. Ακόμη, στον κάθετο άξονα των Σερρών δημιουργούνται δύο σταθμοί σε Προμαχώνα και Στρυμονικό.

Συγκεκριμένα, οι σταθμοί διοδίων στον κύριο άξονα της Εγνατίας χωροθετούνται ως εξής:

-Τύρια Θεσπρωτίας (εν λειτουργία)

-Παμβώτιδα Ιωαννίνων (προς λειτουργία)

-Μαλακάσι Τρικάλων (εν λειτουργία)

-Βενέτικος Γρεβενών (προς λειτουργία)

-Πολύμυλος Κοζάνης (εν λειτουργία)

-Μάλγαρα (εν λειτουργία)

-Εξωτερική περιφερειακή Θεσσαλονίκης (προς λειτουργία)

-Ανάληψη Λαγκαδά (εν λειτουργία)

-Αμφίπολη Σερρών (προς λειτουργία)

-Μουσθένη Καβάλας (εν λειτουργία)

-Περιμετρική Καβάλας (προς λειτουργία)

-Ίασμος Ροδόπης (εν λειτουργία)

-Μεστή Έβρου (προς λειτουργία).

Στους κάθετους άξονες προβλέπεται να λειτουργήσουν οι εξής σταθμοί: Ιεροπηγή Καστοριάς, Αλιάκμονας Καστοριάς, Εύζωνοι Κιλκίς, Προμαχώνας Σερρών, Στρυμωνικό Σερρών.

Συνολικά, προβλέπεται να αναπτυχθούν 13+5 σταθμοί διοδίων σε ολόκληρο τον αυτοκινητόδρομο και στους κάθετους άξονές του.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ελάχιστη χρέωση που προβλέπεται ανέρχεται σε 3 λεπτά ανά χλμ. με ΦΠΑ και η μέγιστη στην μέση αντίστοιχη τιμή των υπόλοιπων οδικών αξόνων.

Ωστόσο, φαίνεται ότι η όποια αναλογικότητα στη χρέωση των διοδίων, την οποία είχε ανακοινώσει ο κ. Χρυσοχοΐδης, ενδεχομένως να βρει πεδίο εφαρμογής στις περιαστικές και μόνον περιοχές, με δυσανάλογη επιβάρυνση των χρηστών των πιο απομακρυσμένων ζωνών.

«Σπάσιμο» σε ανατολική και δυτική Εγνατία;

Πηγές σημειώνουν ότι είναι πιθανόν αυτή η ασυμμετρία να υποδηλώνει την προοπτική «σπασίματος» του αυτοκινητόδρομου σε δύο παραχωρήσεις: Μία για τον ανατολικό και μία για τον δυτικό τομέα. Επίσης, προεξοφλούν προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας άμα τη εκδώσει της εν λόγω απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, για αντισυνταγματικότητα από θιγόμενους φορείς και πολίτες.

Σύμφωνα με τον νόμο, θα χρειαστεί νέα ΚΥΑ για τον καθορισμό της ακριβούς τιμής των διοδίων στην Εγνατία, η οποία δεν είναι γνωστό πότε θα δρομολογηθεί. Έτσι, για τον αυτοκινητόδρομο το ενδεχόμενο δημιουργίας νέων πηγών εσόδων από διόδια παραμένει θεωρητικό.

Στο μεταξύ, την Τρίτη ο κ. Χρυσοχοΐδης θα προτείνει στους βουλευτές της επιτροπής ΔΕΚΟ για την κενή θέση του πρόεδρου της Εγνατίας Οδού, τον άλλοτε επικεφαλής της ΕΥΑΘ Γ. Σκόρδα.

Ο προτεινόμενος ως πρόεδρος της Εγνατίας, εφόσον «περάσει» από την επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής, θα αναλάβει τη διοικητικά ακέφαλη σήμερα εταιρεία την ώρα που ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της Ελλάδας θα βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο, λίγο πριν από την εκκίνηση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης.

voria.gr

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version