Quantcast
Connect with us

BUSINESS-STORIES

Διαφημιστική Αγορά | Έρχονται χειρότερα;

Προβληματισμός στην αγορά Επικοινωνίας και ΜΜΕ για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει η εφαρμογή του Ν. 4279/2014, καθώς τα χρονικά περιθώρια στενεύουν και η ρευστότητα έχει πραγματικά εξαφανιστεί.

Συνθήκες ασφυξίας βιώνει η αγορά επικοινωνίας και, κυρίως, των ΜΜΕ, καθώς οδηγούμαστε σταδιακά προς την περίοδο εφαρμογής του περιβόητου ν. 4279, που αλλάζει άρδην τα συναλλακτικά ήθη στο τρίγωνο διαφημιζόμενοι – διαφημιστικές/media shops –ΜΜΕ, καθώς προβλέπει, μεταξύ άλλων, πως τα τιμολόγια εκδίδονται μόνο από τα Μέσα προς τον διαφημιζόμενο, καταργείται η επιβράβευση (9,9%) και οποιαδήποτε άλλη έκπτωση προς τις διαφημιστικές ή τα mediashops.

Ήδη από αυτή την περίοδο, καθώς σχεδόν το σύνολο της αγοράς των media shops, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, δεν προχωρά στην έκδοση μεταχρονολογημένων επιταγών, τα πράγματα αρχίζουν να γίνονται όλο και πιο δύσκολα για τα ΜΜΕ, που βλέπουν τις ημέρες αποπληρωμής τους να αυξάνονται, τη ρευστότητά τους να συρρικνώνεται και την «απειλή» μιας ενδιάμεσης εκκαθάρισης, που θα συνεπάγεται την υποχρέωση καταβολής ΥΕBs να φαντάζει… σχεδόν στη γωνία.

Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ειδικά όσον αφορά τους τηλεοπτικούς σταθμούς επίκειται και ο διαγωνισμός για τις άδειες, από τον οποίο η κυβέρνηση υπολογίζει πως θα εισπράξει περίπου 350 εκατ. ευρώ,ενώ ήδη ζητά και τα αζήτητα ποσά από τη χρήση των συχνοτήτων τα προηγούμενα χρόνια.

Πρόκειται για περίπου 43 εκατ. ευρώ που οφείλουν στο δημόσιο οι τηλεοπτικοί σταθμοί εθνικής εμβέλειας και τα συνδρομητικά κανάλια! Χρήματα, όμως, που φαίνεται δύσκολο να μπορέσουν να δώσουν οι υπερχρεωμένες ελληνικές επιχειρήσεις MME, τα δάνεια των οποίων ψάχνει ο Γιάνης Βαρουφάκης.

Η στάση των media

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, το σύνολο σχεδόν των ΜΜΕ έχουν συνειδητοποιήσει τα προβλήματα που θα επιφέρει η εφαρμογή της τροπολογίας για τη διαφήμιση και φοβούνται πως μπορεί μέσα στο καλοκαίρι να κληθούν να αντιμετωπίσουν μια τεράστια τρύπα στα έσοδά τους, εξαιτίας της μείωσης των πληρωμών από τα media shops και της μετάβασης στο νέο καθεστώς, όπου οι διαφημιζόμενοι -οι οποίοι στο εξής θα τιμολογούνται και θα πληρώνουν τα μέσα- σε καμία περίπτωση δεν θα χρησιμοποιούν μεταχρονολογημένες επιταγές. Αντιθέτως, ως είθισται και σε άλλες περιπτώσεις προμηθευτών, οι πληρωμές θα καταβάλλονται σε μετρητά αλλά σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα μετά την τιμολόγηση. Αυτό που είναι εντυπωσιακό είναι πως ενστάσεις για τον νέο νόμο δείχνουν να έχουν πια ακόμη και ΜΜΕ, που στην αρχή παρουσιάζονταν θετικά διακείμενα απέναντι στο νέο καθεστώς. Άνθρωποι του χώρου σημειώνουν πως διάφορα περιφερειακά μέσα καθώς και αρκετοί παίκτες της αγοράς του digital που θεωρούσαν πως μέχρι πρότινος ήταν αποκλεισμένοι από το marketing mix των διαφημιζόμενων εξαιτίας σε μεγάλο βαθμό και των πρακτικών των media shops, πλέον βλέπουν τις δυσκολίες που φέρνει στην αγορά η εφαρμογή του νέου νόμου. Έχουν αρχίσει να συνειδητοποιούν την αδυναμία τους όσον αφορά τη δυνατότητα πρόσβασης στους σημαντικούς διαφημιζόμενους καθώς και το υψηλό κόστος που συνεπάγεται αυτή η προσπάθεια εκ μέρους τους. Ειδικά, πολλά από τα περιφερειακά μέσα, που πλέον καταλαβαίνουν πως δεν υπάρχει κρατική διαφήμιση ικανή για να στηρίξει το σύνολό τους, ανησυχούν σε πολύ μεγάλο βαθμό για τη βιωσιμότητά τους. Μάλιστα, τους φόβους αυτούς τους διατηρούν, σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς, ακόμη και κάποια από τα πλέον αξιόλογα Μέσα της περιφέρειας.

Αγωνία στην Αθήνα και στην τηλεόραση

Ανάλογες αγωνίες, οι οποίες οφείλονται στη συνεχιζόμενη ρευστότητα και αβεβαιότητα, την αδυναμία προσέγγισης των διαφημιζομένων καθώς και την ανησυχία όσον αφορά τις πληρωμές και το χρόνο τους, έχει και το σύνολο των ΜΜΕ της Αθήνας, που ήταν κατά κύριο λόγο εκείνα που συναλλάσσονταν μέχρι τώρα με τα media shops και τη διαφημιστική αγορά. Ειδικά οι τηλεοπτικοί σταθμοί δείχνουν να έχουν πλήρη επίγνωση των προβλημάτων που θα δημιουργηθούν τους επόμενους μήνες στην αγορά με την εφαρμογή της τροπολογίας και συγκαταλέγονται μεταξύ εκείνων που έχουν στην ουσία ανοίξει την πιο ουσιαστική κουβέντα για το ζήτημα αλλά και τους τρόπους αντιμετώπισής του.

Δεν πρέπει, άλλωστε, να ξεχνάμε πως οι τηλεοπτικοί σταθμοί φαίνεται πως έχουν ήδη χάσει το 16% των εσόδων τους με τον Ειδικό Φόρο Τηλεόρασης, στην εφαρμογή του οποίου όλα δείχνουν πως θα προχωρήσει η κυβέρνηση. Βρίσκεται, άλλωστε, στη «λίστα Βαρουφάκη» με την κυβέρνηση να υπολογίζει άμεσα έσοδα 50 έως 70 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, όπως υπολογίζουν άνθρωποι της αγοράς, η επιβάρυνση από την εφαρμογή της νέας τροπολογίας που αλλάζει και τον τρόπο υπολογισμού του αγγελιοσήμου, θα αγγίξει το 20,73%, προ αμοιβής διαφημιστικής & ΦΠΑ! Και όλα αυτά ενώ τα κανάλια θα κληθούν να καταβάλουν και σημαντικό τίμημα για την εξασφάλιση των αδειών με τον σχετικό διαγωνισμό που αναμένεται να προκηρύξει η κυβέρνηση.

Το δύσκολο περιβάλλον

Θα πρέπει ακόμη να σημειωθεί πως όλα αυτά τα προβλήματα έχουν επιδεινωθεί και από το ευρύτερο περιβάλλον και τις εξελίξεις στη χώρα και την αγορά τούς τελευταίους μήνες. Κατά την περίοδο Σεπτέμβριος-Οκτώβριος του 2014, η αγορά είχε παγώσει και στην ουσία υπολειτουργούσε μετά το σοκ της τροπολογίας του Αυγούστου και, όπως αναφέρουν άνθρωποι του χώρου, η προηγούμενη χρονιά έκλεισε με τεράστιες δυσκολίες, Τα YEBs δόθηκαν γιατί  όπως λένε οι ίδιοι- σε διαφορετική περίπτωση η αγορά θα είχε τιναχθεί στον αέρα, αλλά με την έλευση του 2015 τα πράγματα έγιναν ακόμη πιο δύσκολα. Οι εκλογές του Ιανουαρίου και η συνεχής αβεβαιότητα των επόμενων μηνών δυσχέραιναν ακόμη περισσότερο την κατάσταση, ενώ το έντονο πολιτικό σκηνικό δεν έχει επιτρέψει καμία σχεδόν συνεννόηση των θεσμικών εκπροσώπων της αγοράς με τους νέους ιθύνοντες. «Μέσα σε όλα αυτά τα θέματα που ζει η χώρα και η οικονομία, το σύστημα βλέπει το πρόβλημα που θα έχει ο χώρος της διαφήμισης με τον νέο νόμο σαν… παρωνυχίδα», μας σημειώνει έμπειρος διαφημιστής.

Ο κλοιός στενεύει…

Τα χρονικά περιθώρια όμως εξαντλούνται και τα ΜME σήμερα στη χώρα βρίσκονται πραγματικά σε κατάσταση ασφυξίας, προσπαθώντας με όλες τους τις δυνάμεις να εξασφαλίσουν ανάσες ρευστότητας. Και αν τα προβλήματα αυτήν τη στιγμή φαντάζουν ήδη ανυπέρβλητα, η κατάσταση μάλλον θα γίνει ακόμη χειρότερη από την 1η Ιουλίου και κυρίως από την 1η Οκτωβρίου, που η τροπολογία θα εφαρμοστεί πλήρως. Ακόμη και ΜΜΕ που μπορούν να στήσουν το μηχανισμό που απαιτείται για την πρόσβαση στους διαφημιζόμενους και τη διαχείριση των συναλλαγών με αυτούς, αναμένεται να έχουν προβλήματα ρευστότητας, καθώς σχεδόν όλοι οι πελάτες δεν θα πληρώνουν με επιταγές. Σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς, η πρακτική αυτή θα έχει σαν αποτέλεσμα ένα διάστημα 6-8 μηνών ασφυκτικών πιέσεων όσον αφορά τη ρευστότητα για τα ΜΜΕ. Όπως σημειώνουν, «ακόμη και νοικοκυρεμένα μαγαζιά μπορεί να βάλουν λουκέτο, καθώς πια δεν θα συναλλάσσονται με τη διαφημιστική αγορά».

Πελάτες… πολλαπλών ταχυτήτων

Οι πελάτες, πάντως, δεν φαίνονται να έχουν ξεκάθαρη και κυρίως συνολική και ενιαία στάση απέναντι στο πρόβλημα. Αντιθέτως, το μόνο που δείχνει να τους ενώνει είναι η έλλειψη διάθεσης να πιέσουν για τη μη εφαρμογή του νόμου. Φιλοσοφία τους δείχνει να είναι η πρόθεση να επιχειρήσουν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, επιλέγοντας ο καθένας τον δικό του δρόμο, με βασικό κριτήριο την αντίληψη, τη λογική και το επιχειρηματικό modus operandi (ή, αν θέλετε, vivendi), που διατηρούν. Όπως αναφέρουν, μάλιστα, παράγοντες της αγοράς, υπάρχει άγνοια για το ζήτημα στους επικεφαλής των διαφημιζομένων, καθώς δεν έχουν ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα και τις λεπτομέρειές του. Τονίζουν πως μόνο όσοι έχουν εκτεθεί στο παρελθόν σε προβλήματα τύπου Alter, δείχνουν προβληματισμένοι για την περίοδο που έρχεται. Γενικότερα, άνθρωποι από το χώρο των media shops σημειώνουν πως οι αντιδράσεις και οι πρακτικές των διαφημιζόμενων στο νέο καθεστώς, στην ουσία δεν μπορούν να προβλεφθούν ή να ταξινομηθούν, καθώς ο καθένας θα λειτουργεί αυτόνομα και διαφορετικά. Όπως αναφέρουν όμως, μια πολύ πιθανή κοινή εξέλιξη είναι η υποβάθμιση του επιπέδου των επικοινωνιακών προγραμμάτων των διαφημιζομένων, καθώς τα τμήματα marketing σε μεγάλο βαθμό θα καλούνται πλέον να διαχειρίζονται κυρίως σχέσεις με προμηθευτές (media) και να αφιερώνουν το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου τους σε διαδικαστικού τύπου ασχολίες.

Υπάρχει ελπίδα;

Όπως εύκολα, λοιπόν, καταλαβαίνει κανείς τα προβλήματα που αναμένεται να φέρει η εφαρμογή του νόμου είναι πολλά, σημα- ντικά και πολυεπίπεδα. Η κυβέρνηση θα πρέπει να αφουγκραστεί τις ανησυχίες των ανθρώπων της αγοράς και να προχωρήσει άμεσα σε διορθωτικές κινήσεις και παρεμβάσεις για την τροπολογία. Σε διαφορετική περίπτωση, μάλλον έρχονται χειρότερα…

Οι συνέπειες για τη διαφημιστική αγορά

Πέρα όμως από τις επιπτώσεις που θα έχει η εφαρμογή του νόμου στο χώρο των ΜΜΕ και των διαφημιζόμενων, το μεγαλύτερο πλήγμα -όπως είναι και λογικό- αναμένεται να βιώσει η αγορά της επικοινωνίας. Άνθρωποι της αγοράς σημειώνουν πως μπορεί να έρθουν σε πολύ δύσκολη θέση τουλάχιστον 4-5 διαφημιστικές, ενώ αναφέρουν πως οι εξελίξεις ίσως να προβληματίσουν και 1-2 media shops. Παράλληλα, τονίζουν πως τα πολυεθνικά δίκτυα θα πρέπει να ενισχύσουν σημαντικά σε επίπεδο κεφαλαίων τις ελληνικές θυγατρικές, πράγμα που σημαίνει πως, ίσως, επίκεινται και σημαντικές αλλαγές συσχετισμών στην αγορά εάν οι Έλληνες μέτοχοι δεν θελήσουν ή δεν μπορέσουν να ακολουθήσουν τις σχετικές αυξήσεις μετοχικών κεφαλαίων. Τέλος, γνώστες του χώρου και των οικονομικών του, αναφέρουν πως η εφαρμογή του νόμου θα σημαίνει την απώλεια τουλάχιστον 400 θέσεων εργασίας μόνο από την αγορά της επικοινωνίας-διαφήμισης. Μιας αγοράς που, όπως καλά γνωρίζουμε όλοι, πλέον δεν έχει καθόλου «λίπος» να θυσιάσει…
 

Click to comment

Απάντηση

BUSINESS-STORIES

Νέες επιχειρήσεις: Eως 50% επιχορήγηση μέσω ΕΣΠΑ | Ποιοι, πώς και πότε θα χρηματοδοτηθούν

Σπάνια ευκαιρία για να στήσουν τη δική τους επιχείρηση θα έχουν σε λίγες μέρες χιλιάδες νέοι επαγγελματίες σε ολόκληρη τη χώρα καθώς ανοίγει η πλατφόρμα των αιτήσεων, ώστε να τολμήσουν να κάνουν το ξεκίνημά τους, βάζοντας «μισά- μισά» τα λεφτά με το κράτος.

Για πρώτη φορά μετά το 2018 έρχονται προγράμματα ΕΣΠΑ που προσφέρουν άμεση χρηματική επιχορήγηση σε νέους επιχειρηματίες για να ανοίξουν καινούργια καταστήματα, καινούργιες επιχειρήσεις και τουριστικά καταλύματα.

Διαθέτοντας προσωπικό κεφάλαιο 20.000, 50.000 ή 100.000 ευρώ, θα λάβουν από το κράτος και επιχορήγηση άλλα τόσα ως ενίσχυση για να σταθούν στα πόδια τους.

Νέα συστήματα

Το σχέδιο της κυβέρνησης και του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκου Παπαθανάση (φωτ.) αποβλέπει στην ενίσχυση της νέας επιχειρηματικότητας για δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, προκειμένου νέες και νέοι να βρουν δουλειά ή να επιστρέψουν στην Ελλάδα αν έχουν φύγει στο εξωτερικό. Τα προγράμματα αναμένεται έτσι να γίνουν ανάρπαστα.

Εν συγκρίσει με το παρελθόν, όμως, θα διαθέτουν αυξημένη διαφάνεια και δικλείδες ασφαλείας για την τελική επιλογή των δικαιούχων. Ενα διαφοροποιημένο σύστημα εντάξεων θα δίνει δυνατότητα αυτοβαθμολόγησης στους υποψηφίους, προκειμένου να γνωρίζουν τις πιθανότητες επιτυχίας της αίτησής τους, προτού καλά-καλά τελειώσουν την αίτηση, ώστε να μη μένουν τελικά στα κρύα του λουτρού, αφού θα έχουν μπει σε τόσα έξοδα, κινήσεις και διαδικασίες υλοποίησης του στόχου τους.

Η επιλογή των δικαιούχων θα γίνει με συγκριτική αξιολόγηση βάσει βαθμολογίας επί συγκεκριμένων κριτηρίων. Δεν θα επαναληφθεί έτσι το «όποιος προλάβει – πρόλαβε» να κάνει πρώτος αίτηση, προτού εξαντληθούν τα κονδύλια.

Πώς και πότε θα χρηματοδοτηθούν

Στο α’ δεκαήμερο του Δεκεμβρίου θα ανοίξει η πλατφόρμα των αιτήσεων για εκατοντάδες ή χιλιάδες επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα, που θα λάβουν 45%-50% επιχορήγηση από το ΕΣΠΑ και δημόσιους πόρους. Νωρίτερα την ίδια μέρα, στο espa.gr θα ανακοινωθούν οι τελικοί όροι συμμετοχής στο πρόγραμμα. Αιτήσεις θα γίνονται δεκτές ως τις αρχές Φεβρουαρίου.

Τα κονδύλια μοιράζονται σε δύο δεξαμενές, μία για επιχειρήσεις στην Αττική και μία στην Περιφέρεια. Η περίμετρος των δικαιούχων καθορίζεται από συγκεκριμένους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (ΚΑΔ), ο κατάλογος των οποίων είναι ιδιαίτερα εκτεταμένος (εξαιρούνται οι κλάδοι του λιανικού εμπορίου και της Εστίασης). Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε σχεδίου κυμαίνεται από 80.000 έως 400.000 ευρώ στον τομέα του τουρισμού ή από 40.000 έως 400.000 ευρώ στον τομέα του εμπορίου, της μεταποίησης και των υπηρεσιών.

Επένδυση και αποπληρωμή θα γίνουν μέσα σε δύο χρόνια. Στην τελική προκήρυξη, όμως, θα μειώνεται από πέντε σε τρία χρόνια, η περίοδος μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης, κατά την οποία απαγορεύεται η αλλαγή δραστηριότητας ή χρήσης της επένδυσης. Για παράδειγμα, δεν είναι επιτρεπτή η αλλαγή δραστηριότητας από ΚΑΔ Μεταποίησης σε ΚΑΔ Υπηρεσιών και το αντίστροφο.

Θα διατεθούν συνολικά 350 εκατ. ευρώ, αποκλειστικά για μικρές ή πολύ μικρές επιχειρήσεις. Τα 190 αφορούν, κυρίως, τους κλάδους Υπηρεσιών και Μεταποίησης ή άλλες νεοσύστατες επιχειρήσεις και νέους επαγγελματίες εφόσον έχουν κάνει έναρξη εργασιών μέσα στους τελευταίους 12 μήνες, βρίσκονται υπό σύσταση ή θα προλάβουν να συστήσουν επιχείρηση μέσα στη χρονιά.

Εξαιρούνται όμως οι κλάδοι της εστίασης και του λιανεμπορίου. Τα υπόλοιπα 160 εκατ. ευρώ αφορούν τουριστικές επιχειρήσεις. Για παράδειγμα, ένας νέος οδοντίατρος που χρειάζεται ιατρικό εξοπλισμό και μηχανήματα 40.000 ευρώ για να ανοίξει το ιδιωτικό ιατρείο του θα είναι επιλέξιμος και με την επιδότηση που θα πάρει το κόστος του θα μειωθεί στο μισό!

Ποιοι προηγούνται, ποιοι αποκλείονται

Σε σύγκριση με αντίστοιχα προγράμματα του παρελθόντος από Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης και ΕΣΠΑ (έως το 2018 τουλάχιστον, όπου δίνονταν ακόμα χρηματοδοτήσεις 40% και άνω για νεοσύστατες επιχειρήσεις), το νέο πρόγραμμα θα έχει πιο «ευρωπαϊκά» κριτήρια διασφάλισης της ποιότητας, της ωριμότητας και της βιωσιμότητας του επενδυτικού σχεδίου, προκειμένου να καταθέσει ο υποψήφιος την πρόταση για δημιουργία της δικής του επιχείρησης.

Τη στιγμή υποβολής της αίτησης κάθε ενδιαφερόμενος θα γνωρίζει και θα αναγράφει στην αίτησή του πόσα μόρια υπολογίζει πως συγκέντρωσε. Θα μετράει η προηγούμενη εμπειρία ή σπουδές στον τομέα που επιλέγει, αλλά και ο υποψήφιος μπορεί να καλύψει το 50-55% της επένδυσης που απαιτείται με δικά του κεφάλαια. Αν δηλαδή κάποιος ζητάει επιχορήγηση, π.χ. 90.000 ευρώ, θα πρέπει να προκύπτει (από βεβαιώσεις ή συμφωνητικό με τράπεζα κ.λπ.) ότι διαθέτει και αντίστοιχο κεφάλαιο 90.000-100.000 ευρώ ή εξασφαλισμένο δάνειο για να καλύψει τη συμμετοχή του. Διαφορετικά θα αποκλείεται.

Τα στοιχεία που θα υποβληθούν ως τις αρχές Φεβρουαρίου θα ελεγχθούν μέσα σε ένα εξάμηνο, προκειμένου το καλοκαίρι να ανακοινωθεί η τελική λίστα των δικαιούχων. Σε περίπτωση που η αίτηση βαθμολογηθεί από τους αξιολογητές του ΥΠΕΘΟ με λιγότερα μόρια απ’ όσα υπολόγισε ο ίδιος ο υποψήφιος, θα λαμβάνει και αιτιολογημένη απάντηση πώς και γιατί δεν έπιασε τη βαθμολογία που περίμενε. Ετσι, γνωρίζοντας κάθε υποψήφιος τη δική του βαθμολογία, θα μπορεί να ελέγξει τις πιθανότητες και αν δικαιολογημένα βρέθηκε πιο χαμηλά στην κατάταξη, εν σχέσει με τους υπόλοιπους με περισσότερα μόρια.

Δεν αρκεί πάντως η απλή δήλωση προθέσεων. Τίθενται αυξημένα κριτήρια διασφάλισης της σοβαρότητας του επενδυτικού σχεδίου και απαιτείται να υπάρχουν ακριβή στοιχεία υλοποίησής του. Ο υποψήφιος δικαιούχος πρέπει να ορίσει ξεκάθαρα σε ποια ακριβώς περιοχή ενεργοποιείται εντός της περιφέρειας που επιλέγει. Και απαιτείται να το αποδεικνύει με έγγραφα ή άλλα στοιχεία (Ε1, Ε9, μισθωτήρια κ.λπ.).

Για παράδειγμα, αν δηλώσει επαγγελματική έδρα σε συγκεκριμένο ακίνητο πρέπει να εμφανίσει τίτλους ιδιοκτησίας ή μισθωτήριο μακροχρόνιας ενοικίασης του χώρου κ.λπ. Ή αν δηλώνει πως θα ανεγείρει ακίνητο, να καταθέσει στοιχεία ότι διαθέτει έκταση και είναι οικοδομήσιμη. Διαφορετικά, δεν θα αξιολογείται καν η πρόταση.

Από την άλλη, ακριβώς επειδή τα προγράμματα αφορούν νεοσύστατες επιχειρήσεις δεν θα τεθούν περιορισμοί ως προς τις θέσεις εργασίας, όπως ισχύει σε αντίστοιχα προγράμματα για υφιστάμενες επιχειρήσεις. Δίνεται έτσι η ευκαιρία σε νέους επιχειρηματίες να εκκινήσουν με προσωπική ατομική εργασία, χωρίς κανέναν υπάλληλο. Ωστόσο, σχεδιάζεται να μπορεί να λάβουν επιπλέον επιχορήγηση αν δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας, τις οποίες θα διατηρήσουν. Στην περίπτωση αυτήν, η επιδότηση θα φτάνει στο 50%.

Για να συμμετάσχει κανείς πρέπει να επιλέξει ένα από τα δύο προγράμματα, με έναν μόνο Κωδικό Δραστηριότητος (ΚΑΔ) και σε μία μόνο περιφέρεια της χώρας. Στο πρόγραμμα τουριστικών καταλυμάτων θα χρηματοδοτείται η δημιουργία για ξενοδοχεία 4 αστέρων και άνω με τουλάχιστον 12 κλίνες, ξενοδοχειακά καταλύματα εντός παραδοσιακών κτισμάτων του Π.Δ. 33/197 ή κάμπινγκ 3 αστέρων και άνω. Καλύπτονται, όμως, και επιπλωμένες τουριστικές κατοικίες (τουλάχιστον τρεις στο ίδιο σήμα) ή ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα με ελάχιστη δυναμικότητα 12 κλινών, κατηγορίας από 4 κλειδιά και άνω.

Continue Reading

BUSINESS-STORIES

Έρχονται 3 προγράμματα για νέες και παλιές επιχειρήσεις με επιδότηση 45% | Αναλυτικά οι προϋποθέσεις

Ποιοι είναι οι δικαιούχοι και ποιες οι προϋποθέσεις συμμετοχής

Τρία νέα προγράμματα για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας αναμένονται το αμέσως επόμενο διάστημα, με τα κεφάλαια που θα διατεθούν μέσω αυτών να ξεπερνούν τα 550 εκατομμύρια ευρώ.

Το πρώτο πρόγραμμα αφορά στην ενίσχυση της τουριστικής επιχειρηματικότητας μέσω της ίδρυσης και λειτουργίας νέων πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων σε επιλεγμένους ΚΑΔ του τουρισμού.

Δικαιούχοι

Στην Δράση μπορούν να συμμετάσχουν υπό ίδρυση και νεοσύστατες πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες αναμένεται να δραστηριοποιηθούν στον κλάδο του Τουρισμού, όπως αυτές ορίζονται από την Σύσταση της Επιτροπής 2003/361/ΕΚ. Οι επιλέξιμοι ΚΑΔ της Δράσης θα ανακοινωθούν στην Αναλυτική Πρόσκληση της Δράσης.

Ως νεοσύστατες ορίζονται οι επιχειρήσεις όπου δεν έχουν συμπληρώσει 12 μήνες συνεχούς λειτουργίας από την ημερομηνία έναρξης της επιχείρησης έως και την ημερομηνία προκήρυξης της Δράσης.

Προϋποθέσεις συμμετοχής

Ως προς τα κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα, οι επιχειρήσεις πρέπει να καλύπτουν τις εξής προδιαγραφές:

Ξενοδοχεία

-Κατάταξη σε κατηγορία 4**** (τεσσάρων αστέρων) και άνω

-Δυναμικότητα 12 κλινών και άνω

Οργανωμένες τουριστικές κατασκηνώσεις (camping)

-Κατάταξη 3*** (τριών αστέρων) και άνω

Ως προς τα μη κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα, οι επιχειρήσεις πρέπει να καλύπτουν τις εξής προδιαγραφές:

Αυτοεξυπηρετούμενα καταλύματα – τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες

-Ελάχιστος Αριθμός Κατοικιών: Τρεις (3)

* Το σύνολο των αυτοεξυπηρετούμενων καταλυμάτων – τουριστικών επιπλωμένων κατοικιών υποχρεωτικώς θα πρέπει να ενσωματώνονται στο ίδιο Σήμα MHTE.

Ενοικιαζόμενα επιπλωμένα δωμάτια – διαμερίσματα

-Κατάταξη σε κατηγορία 4 κλειδιών και άνω

-Ελάχιστη Δυναμικότητα Δώδεκα (12) κλινών

*Το σύνολο των προϋποθέσεων συμμετοχής θα ορισθούν στην Αναλυτική Πρόσκληση της Δράσης.

Επιλέξιμες δαπάνες

Οι βασικές κατηγορίες των επιλέξιμων δαπανών που μπορούν να πραγματοποιήσουν οι επιχειρήσεις είναι οι εξής:

-Κτίρια, εγκαταστάσεις και περιβάλλων χώρος

-Μηχανήματα-Εξοπλισμός

-Ψηφιακός εξοπλισμός και λογισμικό

-Λοιπός εξοπλισμός

-Ενισχύσεις πρώτης λειτουργίας (εκκίνησης ΜΜΕ)

-Δαπάνες Προβολής και Εξωστρέφειας

-Τεχνικές Μελέτες

-Συμβουλευτικές Υπηρεσίες

-Μεταφορικά Μέσα

-Έμμεσες δαπάνες (έως 7% επί των επιλέξιμων άμεσων δαπανών του επενδυτικού σχεδίου)

Ποσοστό επιχορήγησης

Η επιχορήγηση ανέρχεται σε ποσοστό 45% επί των υποβαλλόμενων δαπανών.

Το ποσοστό ενίσχυσης δύναται να προσαυξάνεται κατά:

(α) 10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και

(β) επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη της κάλυψης του στόχου απασχόλησης τουλάχιστον 0,2 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης.

Ελάχιστος/Μέγιστος επιχορηγούμενος προϋπολογισμός επενδυτικών σχεδίων

80.000€ έως 400.000€

Συνολικός προϋπολογισμός

160.000.000€

Το δεύτερο πρόγραμμα που αναμένεται αφορά στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, μέσω της δημιουργίας νέων πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, σε επιλεγμένους ΚΑΔ όλων των κλάδων της οικονομίας, πλην της εστίασης, του λιανικού εμπορίου και του τουρισμού.

Δικαιούχοι

Στη Δράση δύναται να υποβάλλουν πρόταση υπό ίδρυση και νεοσύστατες μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, όπως αυτές ορίζονται στη Σύσταση της Επιτροπής 2003/361/ΕΚ.

Με τον όρο νεοσύστατες ορίζονται οι επιχειρήσεις για τις οποίες δεν έχει παρέλθει 12μηνο συνεχούς λειτουργίας από την ημερομηνία έναρξης της επιχείρησης έως και την ημερομηνία προκήρυξης της δράσης.

Οι επιλεγμένοι επιλέξιμοι κωδικοί αριθμοί δραστηριοτήτων (ΚΑΔ) θα ορισθούν στην Αναλυτική Πρόσκληση της Δράσης. Σε αυτούς δεν θα περιλαμβάνονται εκείνοι που σχετίζονται με την ενίσχυση επιχειρήσεων στον κλάδο της Εστίασης, του Λιανικού Εμπορίου και του Τουρισμού.

Επιλέξιμες Δραστηριότητες

– Αγροδιατροφή/Βιομηχανία Τροφίμων

– Βιομηχανίες

– Κατασκευές

– Εφοδιαστική Αλυσίδα

– Ενέργεια

– Περιβάλλον

– Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας ΤΠΕ

– Υγεία

– Χονδρικό και Λιανικό Εμπόριο

– Υπηρεσίες

Επιλέξιμες Δαπάνες

Οι βασικές κατηγορίες των επιλέξιμων δαπανών που μπορούν να πραγματοποιήσουν οι επιχειρήσεις είναι οι εξής:

-Κτίρια, Εγκαταστάσεις και Περιβάλλον Χώρος

-Μηχανήματα – Εξοπλισμός

-Ψηφιακός Εξοπλισμός και Λογισμικό

-Λοιπός Εξοπλισμός

-Ενισχύσεις πρώτης λειτουργίας (εκκίνησης ΜΜΕ)

-Δαπάνες Προβολής και Εξωστρέφειας

-Τεχνικές Μελέτες

-Συμβουλευτικές Υπηρεσίες

-Μεταφορικά Μέσα

-Έμμεσες δαπάνες (έως 7% επί των επιλέξιμων άμεσων δαπανών του επενδυτικού σχεδίου)

Ποσοστό επιδότησης

Η επιχορήγηση θα ανέρχεται σε ποσοστό 45% επί των υποβαλλόμενων δαπανών.

Το ποσοστό ενίσχυσης δύναται να προσαυξάνεται κατά:

(α) 10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και

(β) επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη του στόχου της απασχόλησης τουλάχιστον 1 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης.

Επιχορηγούμενος προϋπολογισμός

Από 40.000€ έως 400.000€

Συνολικός προϋπολογισμός

190.000.000€

Το τρίτο πρόγραμμα αφορά στη σύνδεση της έρευνας και καινοτομίας με την επιχειρηματικότητα και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, της παραγωγικότητας και της εξωστρέφειας προς τις διεθνείς αγορές έτσι ώστε οι επιχειρήσεις να μεταβούν στην ποιοτική καινοτόμα επιχειρηματικότητα και να αυξήσουν την εγχώρια προστιθέμενη αξία τους.

Δικαιούχοι

Δικαιούχοι του προγράμματος είναι όλες οι επιχειρήσεις και οι ερευνητικοί φορείς από όλες τις περιφέρειες της Ελλάδας.

Επιλέξιμοι Τομείς Δραστηριότητας

-Υλικά, Κατασκευές & Βιομηχανία

-Τουρισμός, Πολιτισμός & Δημιουργικές Βιομηχανίες

-Αγροδιατροφική Αλυσίδα

-Περιβάλλον & Κυκλική Οικονομία

-Βιοεπιστήμες, Υγεία, Φάρμακα

-Μεταφορές & Εφοδιαστική Αλυσίδα

-Αειφόρος Ενέργεια

-Ψηφιακές Τεχνολογίες

Παρεμβάσεις του Προγράμματος «Ερευνώ-Καινοτομώ»

Παρέμβαση Ι (Έρευνα και Ανάπτυξη από Επιχειρήσεις):

-Απευθύνεται στις υφιστάμενες επιχειρήσεις ανεξαρτήτου ημερομηνίας ίδρυσης.

-Το μέγιστο ποσό προϋπολογισμού ανά αίτηση ανέρχεται σε 800.000€.

-Ο προϋπολογισμός της Παρέμβασης ανέρχεται στα 60.000.000€.

Παρέμβαση ΙΙ (Συμπράξεις Επιχειρήσεων με Ερευνητικούς Φορείς):

-Αφορά συμπράξεις υφιστάμενων επιχειρήσεων (ανεξαρτήτου ημερομηνίας ίδρυσης) με ερευνητικούς φορείς. Απαραίτητη προϋπόθεση η σύμπραξη να αποτελείται από τουλάχιστον μία μικρομεσαία επιχείρηση και μία ή περισσότερες οντότητες που αντιμετωπίζονται σαν ερευνητικοί οργανισμοί.

-Το μέγιστο ποσό προϋπολογισμού ανά αίτηση ανέρχεται σε 2.000.000€.

-Ο προϋπολογισμός της Παρέμβασης ανέρχεται σε 180.000.000€.

Παρέμβαση ΙΙΙ (Αξιοποίηση Ερευνητικών Αποτελεσμάτων):

-Αφορά μεμονωμένες μικρομεσαίες επιχειρήσεις

-Το μέγιστο ποσό προϋπολογισμού ανά αίτηση ανέρχεται σε 2.000.000€.

-Ο προϋπολογισμός της Παρέμβασης ανέρχεται σε 39.000.000€.

Παρέμβαση IV (Σφραγίδα Αριστείας – Seal of Excellence):

-Αφορά μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν λάβει τη Σφραγίδα της Αριστείας (Seal of Excellence) για έργα έρευνας και ανάπτυξης στο πλαίσιο του προγράμματος «Ορίζοντας Ευρώπη» (Horizon Europe) της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά δεν έλαβαν χρηματοδότηση λόγω εξάντλησης του διαθέσιμου προϋπολογισμού.

-Το μέγιστο ποσό προϋπολογισμού ανά αίτηση ισούται με τον εγκεκριμένο προϋπολογισμό του προγράμματος «Horizon Europe».

-Ο προϋπολογισμός της Παρέμβασης ανέρχεται σε 21.000.000€.

Συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος «Ερευνώ – Καινοτομώ»

300.000.000€

Continue Reading

BUSINESS-STORIES

Έλεγχος και από την ΣΔΟΕ για το είδος χρήσης μουσικής (εκπροσωπούμενο ή ελεύθερο)

Η ΣΔΟΕ πραγματοποιεί ελέγχους για το είδος της μουσικής που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις (ελεύθερο ή εκπροσωπούμενο ρεπερτόριο).

Θα πρέπει η κάθε επιχείρηση εστίασης και γενικά κάθε χρήστης μουσικής να ακολουθεί πιστά για αποφευχθούν δυσάρεστα και εξοντωτικά πρόστιμα.

Ενημερώνουμε ότι θα πρέπει να υπάρχει η άδεια μουσικής του φορέα που χρησιμοποιεί καθώς και το παραστατικό πληρωμής (τιμολόγιο).

Οι κυρώσεις είναι δυσβάσταχτες όταν δεν υπάρχει τιμολόγιο για την χρήση μουσικής.

Η χρήση μουσικής χωρίς ΑΔΕΙΑ (από τον φορέα που ανήκει η μουσική), σημαίνει κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας και επιφέρει ποινές φυλάκισης από 1 έως 5 έτη και χρηματική ποινή από 2.900€ έως 15.000 ευρώ τούτο προκύπτει από τον Νόμο 2121/1993 άρθρο 66.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en