Quantcast
Connect with us

MEDIA

Δημήτρης Παπαδημούλης | «Η αλήθεια για τις τηλεοπτικές άδειες στην Ελλάδα»

Άρθρο του Δημήτρη Παπαδημούλη στο«Euronews».

Το ειδησεογραφικό δίκτυο Euronews δημοσιεύει άρθρο του Αντιπροέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρη Παπαδημούλη.

Θέμα του άρθρου είναι το φλέγον ζήτημα της για πρώτη φορά επίσημης αδειοδότησης των ραδιοτηλεοπτικών σταθμών στην Ελλάδα, μια υπόθεση διασπάθισης του δημόσιου συμφέροντος, η οποία ώς σήμερα σηματοδοτούσε «μια ιστορία ανομίας και λεηλασίας του δημόσιου χρήματος».

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στο άρθρο του ο Δημήτρης Παπαδημούλης: «Η σημερινή ελληνική κυβέρνηση επιχείρησε για πρώτη φορά μετά από 27 χρόνια να βάλει δημοκρατικούς κανόνες στο ραδιοτηλεοπτικό τοπίο με έναν νόμο ο οποίος, μεταξύ άλλων, αποτελούσε και σαφή δέσμευση της χώρας από το πρώτο μνημόνιο το 2010. (…) Η κυβέρνηση Τσίπρατόλμησε να κάνει ό,τι οι προηγούμενες κυβερνήσεις,είτε δεν θέλησαν, είτε δεν κατόρθωσαν, είτε δεν διανοήθηκαν, καν να πράξουν».

unnamed-9

Ακολουθεί το άρθρο, μεταφρασμένο στα ελληνικά:

Η αλήθεια για τις τηλεοπτικές άδειες στην Ελλάδα

του Δημήτρη Παπαδημούλη*

Πολύς λόγος γίνεται το τελευταίο διάστημα για τις τηλεοπτικές άδειες στην Ελλάδα, με αφορμή τον νέο νόμο που ενέκρινε η ελληνική Βουλή, τον σχετικόδημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό στα τέλη Αυγούστου, και την συνολική προσπάθειαοργάνωσης και θέσπισης κανόνων διαφάνειας και νομιμότητας στο ραδιοτηλεοπτικό τοπίο.

Δυστυχώς όμως, η κάλυψη από ορισμένα δημοσιεύματα σε διεθνή μέσα μαζικής ενημέρωσης είναι μονομερής. Στηρίζεται σε προπαγανδιστικές ανακρίβειες και σε ακραίες περιπτώσεις ξεπερνά τα όρια, με στόχο να προκαλέσει μια τεχνητή, πολιτική κρίση στη χώρα μου, υπηρετώντας πολιτικές και επιχειρηματικές σκοπιμότητες και όχι την αλήθεια.

Μια ιστορία ανομίας και λεηλασίας του δημόσιου χρήματος

Το ραδιοτηλεοπτικό τοπίο στην Ελλάδα, και πιο συγκεκριμένα η ιδιωτική τηλεόραση, από το 1990 και για 27 ολόκληρα χρόνια, λειτουργούσε σε καθεστώς ανομίας, χωρίς τήρηση των κανόνων νομιμότητας. Οι ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών χρησιμοποιούσαν καταχρηστικά τις δημόσιες συχνότητες, χωρίς να πληρώνουν τις ανάλογες εισφορές προς το ελληνικό δημόσιο.

Την ίδια στιγμή λάμβαναν αφειδώς δάνεια από τραπεζικά ιδρύματα,εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, χωρίς τις απαιτούμενες τραπεζικές εγγυήσεις και τα οποία σε πολύ μεγάλο βαθμό δεν μπορούσαν και δε μπορούν να αποπληρώσουν.

Η πλειοψηφία των επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνταν στο χώρο της ιδιωτικής τηλεόρασης με κανάλια εθνικής εμβέλειας, είχαν αναπτύξει σχέσεις εξάρτησης και αλληλοεξυπηρέτησης με το τραπεζικό σύστημα και τα πολιτικά κόμματα που κυριαρχούσαν τότε στην πολιτική σκηνή –την ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ- διαμορφώνοντας και τρέφοντας ένα πελατειακό και κρατικοδίαιτο σύστημα. Το σύστημα αυτό είχε αναπτυχθεί σε μια τριγωνική βάση, συνδέοντας τα κυβερνώντα κόμματα, τα ΜΜΕ και τις τράπεζες,σε ένα ατελείωτο και πολυδάπανο «πάρτι» από το οποίο έβγαινε συνεχώς ζημιωμένο το δημόσιο ταμείο, η χρηστή διαχείριση του τραπεζικού συστήματος και βέβαια οι Έλληνες φορολογούμενοι πολίτες.

Διαγωνισμός: Μια υποχρέωση δημοκρατική, αλλά και δέσμευσή της χώρας από το  πρώτο μνημόνιο του 2010

Η σημερινή ελληνική κυβέρνηση επιχείρησε για πρώτη φορά μετά από 27 χρόνια να βάλει δημοκρατικούς κανόνες στο ραδιοτηλεοπτικό τοπίο με έναν νόμο ο οποίος, μεταξύ άλλων, αποτελούσε και σαφή δέσμευση της χώρας  από το πρώτο μνημόνιο το 2010, η οποία όμως δεν εφαρμόστηκε επί έξι ολόκληρα χρόνια!

Το κοινοτικό δίκαιο, όσον αφορά στην διαδικασία δημοκρατικής ρύθμισης του ραδιοτηλεοπτικού τοπίου, ορίζει ότι η αρμοδιότητα δράσης και νομοθετικής πρωτοβουλίας ανήκει αποκλειστικά στα κράτη-μέλη. Αυτό ακριβώς επανέλαβε επισήμως στις αρχές Σεπτεμβρίου, ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Μαργαρίτης Σχοινάς, ο οποίοςεπικρότησε την όλη διαδικασία και προσπάθεια της κυβέρνησης, δηλώνοντας επί λέξει, πως είναι θετικό ότι προκύπτουν σημαντικά επιπλέον έσοδα στο κράτος, υπογραμμίζοντας παράλληλα πως τα κράτη-μέλη είναι ελεύθερα να εφαρμόσουν τους κανόνες που αφορούν στο καθεστώς της νόμιμης αδειοδότησης, όπως συμβαίνει άλλωστε σε όλα τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η διαδικασία του διαγωνισμού για τις τέσσερις τηλεοπτικές άδειες ολοκληρώθηκε τον προηγούμενο μήνα, με το ελληνικό δημόσιο να προβλέπεται να εισπράξει συνολικά το ποσό των 260 εκατ. ευρώ περίπου, εντός τριών ετών. Ήδη έχει εισπραχθεί το ένα τρίτο αυτού του ποσού.

Πρόκειται για μια επιτυχία για την ελληνική κυβέρνηση, με την οποία όχι μόνο ρυθμίζεται το τηλεοπτικό τοπίο και επιβάλλονται διαφανείς και σαφείς κανόνες σε ένα τομέα, όπου σύμφωνα με επανειλημμένες αποφάσεις του Ανώτατου Ελληνικού Διοικητικού Δικαστηρίου επί χρόνια επικρατούσε ένα μη νόμιμο καθεστώς αντίθετο προς τις ρυθμίσεις του ελληνικού συντάγματος.Παράλληλα, είναι η πρώτη φορά που επιχειρηματίες των ΜΜΕ καλούνται να πληρώσουν ένα τέτοιο ποσό προς όφελος του ελληνικού δημόσιου, για την χρήση δημοσίων συχνοτήτων.

Ο πόλεμος που δέχθηκε και συνεχίζει να δέχεται η κυβέρνηση από τους μεγαλοεπιχειρηματίες που δεν απέκτησαν το δικαίωμα νόμιμης άδειας στο σχετικό διαγωνισμό και από την αντιπολίτευση της Ν.Δ, ήταν απολύτως προβλέψιμος και αναμενόμενος. Γιατί ακριβώς, η κυβέρνηση Τσίπρα τόλμησε να κάνει ό,τι οι προηγούμενες κυβερνήσεις, είτε δεν θέλησαν, είτε δεν κατόρθωσαν, είτε δεν διανοήθηκαν, καν να πράξουν.

Όσο για τις αιτιάσεις πως η κυβέρνηση θέλησε να «χτίσει» το δικό της παιχνίδι το χώρο των ΜΜΕ, είναι παντελώς αβάσιμες. Τα κανάλια ΣΚΑΙ και Antenna που πλειοδότησαν στον διαγωνισμό, έχουν καθαρά αντικυβερνητικό προσανατολισμό. Οι δε δύο νέοι επιχειρηματίες, που επίσης πλειοδότησαν, έχουν ισχυρούς, παραδοσιακούς δεσμούς με το συντηρητικό κόμμα, και όχι με την κυβέρνηση.

Η Νέα Δημοκρατία που μαζί με ορισμένουςολιγάρχες-καναλάρχες πιέζει να επανέλθουμε στο παλαιό καθεστώς της ασυδοσίας, έχει υποσχεθεί ότι θα επιστρέψει τα χρήματα στους Έλληνες μεγαλοεπιχειρηματίες που για πρώτη φορά αναγκάστηκαν να πληρώσουν για τη χρήση μιας δημόσιας συχνότητας.  Αυτές τις ημέρες, το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο, που έχει επανειλημμένα επικρίνει το προηγούμενο καθεστώς ως αντισυνταγματικό, εξετάζει την συνταγματικότητα του σχετικού Νόμου. Ας το αφήσουμε να αποφασίσει απερίσπαστο, χωρίς κραυγές και παρεμβάσεις.   

*Ο Δημήτρης Παπαδημούλης είναι Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, επικεφαλής της αντιπροσωπείας ΣΥΡΙΖΑ. 

22.10.2016   Το Γραφείο ΤΥΠΟΥ του ΣΥΡΙΖΑ

Click to comment

Απάντηση

MEDIA

Εντυπωσιακά αποτελέσματα από την τρίτη Επιχειρηματική Αποστολή της Kourtidis Group στην Αμερική

Με μεγάλη επιτυχία και ουσιαστικά αποτελέσματα για τη Β. Ελλάδα, ολοκληρώθηκε το τρίτο επιχειρηματικό ταξίδι της Kourtidis Group στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Σκοπός του ταξιδιού ήταν η ενημέρωση των Ελληνοαμερικανών για όλες τις επενδυτικές ευκαιρίες που υπάρχουν στην ελληνική αγορά. Συγκεκριμένα, η Διοίκηση και Στελέχη του ομίλου βρέθηκαν το προηγούμενο διάστημα στο Σαν Φρανσίσκο και στη Νέα Υόρκη, όπου και πραγματοποιήθηκαν οι πολύ σημαντικές επιχειρηματικές τους συναντήσεις.

«Το τρίτο επιχειρηματικό ταξίδι είναι μόνο η αρχή καθώς το πιο σημαντικό για εμάς είναι να χτίσουμε σχέσεις εμπιστοσύνης» αναφέρει ο Νίκος Κουρτίδης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Kourtidis Group. Σημαντικοί Έλληνες της Ομογένειας και Αμερικανοί επιχειρηματίες ενημερώθηκαν για τη διαδρομή του βραβευμένου στο ελληνικό επιχειρείν ομίλου εταιρειών Κουρτίδη. Πληροφορήθηκαν για το πλούσιο χαρτοφυλάκιο του, που διαθέτει περισσότερα από 56 οικιστικά συγκροτήματα και 1.333 κατοικίες αυτή τη στιγμή υπό κατασκευή. Μεταξύ των άλλων, μέσα από τις συναντήσεις αναδείχθηκαν και η μοναδικές περιοχές στις οποίες δραστηριοποιείται ο όμιλος (Παραλία Οφρυνίου, Καβάλα, Νέα Ηρακλείτσα, Δράμα, Σέρρες, Θάσος, Ασπροβάλτα, Κεραμωτή) και τα συγκριτικά πλεονεκτήματά τους. Τα αποτελέσματα της επιχειρηματικής αποστολής ήταν άμεσα και θετικά, καθώς τα Στελέχη προχώρησαν σε συμφωνίες και μεγάλες συνεργασίες που θα εμφανιστούν το επόμενο διάστημα.

Κατά τη διάρκεια της επιχειρηματικής αποστολής, ο κ. Νίκος Κουρτίδης και η αντιπρόεδρος του ομίλου, κα Κωνσταντίνα Δημητρόβα βρέθηκαν στην Times Square της Νέας Υόρκης, όπου ο όμιλος εντυπωσίασε για ακόμη μία φορά. Εκεί, μαζί με χιλιάδες επισκέπτες, στο κορυφαίο τοπόσημο της αμερικανικής μητρόπολης, είχαν την ευκαιρία να αντικρίσουν μέρος διαφημιστικής καμπάνιας της εταιρείας στις περίφημες οθόνες των Billboards.

«Με την ολοκλήρωση της επιχειρηματικής αποστολής νιώθω ότι η περιοχή μας έχει ήδη κερδίσει πολλά. Η χώρα μας έχει σπουδαία πράγματα να προσφέρει, γεγονός που αντιλαμβάνονται κι οι ίδιοι οι επενδυτές κι αυτό αποτελεί κίνητρο να τη γνωρίσουν» αναφέρει ο κ. Κουρτίδης. Από την πλευρά της, η κα Δημητρόβα δηλώνει «Νιώθουμε μεγάλη χαρά και ικανοποίηση για τη δυνατότητα που είχαμε ώστε να  ενημερώσουμε τους Έλληνες Ομογενείς και τους Αμερικανούς πελάτες μας για τις επενδυτικές ευκαιρίες που υπάρχουν στην Ελλάδα. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι η δραστηριότητά μας είναι ήδη γνωστή στους επιχειρηματικούς κύκλους της Αμερικής. Στην Kourtidis Group έχουμε δημιουργήσει ένα ασφαλές περιβάλλον συνεργασίας και εμπιστοσύνης και είμαστε έτοιμοι να υποστηρίξουμε κάθε επιχειρηματική και επενδυτική προσπάθεια».

 

Continue Reading

MEDIA

Έμφυλη Βία: Γυναικοκτονία

Ως γυναικοκτονία μπορούμε να πούμε ότι είναι ότι χειρότερο μπορεί να λάβει χώρα, ως βία κατά των γυναικών.  Η γενική έννοια της γυναικοκτονίας παραπέμπει στη δολοφονία μιας γυναίκας ή ενός κοριτσιού εξαιτίας του φύλου τους. Με τη Διακήρυξη της Βιέννης για τις Γυναικοκτονίες  ο ΟΗΕ, αναγνώρισε διαφορετικά είδη γυναικοκτονίας, όπως: η δολοφονία γυναίκας ως αποτέλεσμα συντροφικής βίας, ο βασανισμός και η δολοφονία γυναίκας ως αποτέλεσμα μισογυνισμού,  η δολοφονία γυναικών και κοριτσιών εξαιτίας του σεξουαλικού προσανατολισμού τους και της ταυτότητας φύλου, και άλλες περιπτώσεις  γυναικοκτονίας οι οποίες συνδέονται με  το οργανωμένο έγκλημα, εμπόρους ναρκωτικών, ή την εμπορία γυναικών και κοριτσιών.

Ο όρος γυναικοκτονία, έρχεται από παλιά, όταν το 1976 τον κατέγραψε η κοινωνιολόγος Diana E. H. Russel, ορίζοντας έτσι το εγκληματολογικό και ανθρωπολογικό αυτό φαινόμενο. Ο όρος «γυναικοκτονία» έγινε ευρέως γνωστός και υιοθετήθηκε από την εγκληματολογία μετά το 1992, έπειτα από μία συλλογή δεδομένων  που επιμελήθηκαν από κοινού η εγκληματολόγος Jill Radford,  και η κοινωνιολόγος  Diana. H. Russel.

Τα συστήματα συλλογής δεδομένων, ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό από το ένα κράτος μέλος της ΕΕ στο άλλο, καθώς βασίζονται σε διάφορες πηγές. Για την Ελλάδα τα δεδομένα τα έχουμε από την Ελληνική Αστυνομία και εφόσον αυτά δημοσιοποιούνται. Έτσι υπολογίζεται ότι στην Ευρώπη το 30% των γυναικών ή / και κοριτσιών, που έχουν πέσει θύμα ανθρωποκτονίας, δολοφονούνται από πρόθεση από τον ερωτικό σύντροφο.

‘Όταν μιλάμε για ερωτικό σύντροφο, εννοούμε  τον  πρώην ή νυν σύζυγος ή σύντροφος, ανεξάρτητα από το αν ο δράστης μοιράζεται ή μοιραζόταν κατά το παρελθόν την ίδια στέγη με το θύμα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας στην Ελλάδα,  το 2017,  το 35 % ήταν θύματα ανθρωποκτονίας που σχετιζόταν με ενδοοικογενειακή βία.

Ένα σημαντικό θέμα που έχει προκύψει, ώστε να επανασχεδιαστεί η νομοθεσία για να υπάρχει σημαντική αντιμετώπιση του προβλήματος, είναι η κατανόηση του προβλήματος ως προς την φύση του και την συχνότητά του, όπως επίσης και το κίνητρο της δολοφονίας.

Εάν γυρίσουμε λίγο το χρόνο προς τα πίσω, θα θυμόμαστε τα στυγερά εγκλήματα – γυναικοκτονίες  που διαπράχτηκαν στην Ελλάδα,  στο τέλος του 2018 και στην αρχή του 2019, και συγκεκριμένα  για το βιασμό και την γυναικοκτονία της Ελένης Τοπαλούδη στη Ρόδο, από δύο νεαρούς άντρες με τους οποίους αρνήθηκε να συνευρεθεί ερωτικά, και τη δολοφονία της Αγγελικής Πέτρου στην Κέρκυρα, από τον πατέρα της, ο οποίος δεν ενέκρινε  τη σχέση που είχε με άνδρα από το Αφγανιστάν.

Συνοπτικά τα τελευταία 5 έτη, έχουμε αντίστοιχα από το έτος 2019, μέχρι και σήμερα, κατά έτος αντίστοιχα: 17, 19, 31, 26, 15, 6, με τελευταία την περίπτωση,  της 28ης έξω από το Αστυνομικό Τμήμα των Αγίων Αναργύρων και την στυγερή δολοφονίας της από τον πρώην σύντροφό της.

Παγκοσμίως,  κάθε  μέρα, σε όλο τον κόσμο, δολοφονούνται 137 γυναίκες, κατά μέσο όρο, από (πρώην ή νυν) συζύγους ή συντρόφους ή από κάποιο μέλος της οικογένειας τους, ενώ το 2017,  ένα ποσοστό  58% διαπράχθηκε από (πρώην ή νυν) συζύγους ή συντρόφους ή μέλη της οικογένειας τους, με βάση τα στοιχεία  του Γραφείου των Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα (UNODC).

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ το 22% των γυναικών, έχει πέσει θύμα, σωματικής ή / και σεξουαλικής βίας. Οι χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστό  γυναικοκτονιών,  είναι η Αργεντινή, το Ελ Σαλβαδόρ, η Ινδία, η Ονδούρα και το Μεξικό, ενώ υψηλά ποσοστά καταγράφονται και στη Γουατεμάλα, την Κολομβία, τη Βραζιλία, τη Ρωσία και τη Νότια Αφρική.  Επιπλέον, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου για την Ισότητα των Φύλων, EIGE:

  • Στην Βρετανία, κάθε τρεις μέρες δολοφονείται μία γυναίκα
  • Στη Σουηδία, κάθε δέκα μέρες κακοποιείται μέχρι θανάτου από το σύζυγο ή σύντροφό της
  • Στην Ισπανία, μία γυναίκα δολοφονείται κάθε τέσσερεις μέρες, περίπου 100 τον χρόνο
  • Στην Γαλλία, μία γυναίκα δολοφονείται κάθε πέντε μέρες εξαιτίας κακοποίησης στο σπίτι
  • Στην Ελλάδα, την Πέμπτη 11/04/2024, καταγράφηκαν 103 περιστατικά, έγιναν 43 συλλήψεις με αυτόφωρη διαδικασία, ενώ 3 θύματα ζήτησαν να μεταφερθούν σε κατάλυμα, με την πλειονότητα των περιστατικών να έγιναν στη Αττική, και συγκεκριμένα έγιναν 47 καταγγελίες και 17 συλλήψεις.
  • Επίσης δημιουργήθηκε νέα πλατφόρμα, με το όνομα stop-bulling.gov.gr,  για την δημιουργία καταγγελιών φαινομένων bulling στα σχολεία, όπου γονείς και μαθητές, μπορούν να καταγράψουν τα φαινόμενα βίας όπου πέφτουν στην αντίληψή τους, ή είναι οι ίδιοι θύματα σχολικού εκφοβισμού
  • Επίσης με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ. κάθε 45 λεπτά η αστυνομία δέχεται μία καταγγελία για ενδοοικογενειακή βία, ενώ 270 γυναίκες χρησιμοποίησαν το panic button

Βέβαια δεν θα πρέπει να παραλείπουμε και την δημιουργία  ειδικών διαμορφωμένων χώρων  που θα λειτουργούν ως safe houses, για την βραχυπρόθεσμη ασφαλή φιλοξενία γυναικών – θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας, καθώς και μελών της οικογένειάς  τους, σε όλη την επικράτεια. Χώροι οι οποίοι θα φυλάσσονται από την ΕΛ.ΑΣ., ενώ σε συνεργασία με τις δομές του Υπουργείου Οικογένειας και Κοινωνικής Συνοχής, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και άλλους φορείς, θα παρέχεται κάθε είδους βοήθεια και στήριξη.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

MEDIA

Έμφυλη Βία: Σεξισμός, άγνοια ή παρανόηση

Πολλές φορές έχουμε ακούσει σε συνομιλίες, να αποκαλούν τον συνομιλητή σε μια συζήτηση σεξιστή. Αυτοί όμως που χρησιμοποιούν αυτήν την λέξη , γνωρίζουν την έννοια αυτής, ή πολύ περισσότερο, ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός ατόμου με σεξιστική συμπεριφορά, πιο άτομο είναι πραγματικά σεξιστής και τη συνεπάγεται άραγε αυτή η συμπεριφορά στο άτομο – θύμα που είναι αποδέκτης αυτής της συμπεριφοράς. Τη να εννοούμε άραγε όταν αναφέρουμε αυτή την λέξη;  Γνωρίζουμε άραγε  τις προεκτάσεις αυτής, αλλά και της επιπτώσεις που μπορεί να έχει η αβίαστη χρήση αυτής της λέξης

Με τον όρο Σεξισμό, εννοούμε,  κάθε έκφραση ή πράξη, λέξη, ή χειρονομία,  η οποία βασίζεται στην ιδέα ότι κάποια άτομα, πιο συχνά γυναίκες, είναι κατώτερα από άλλα. Αυτό προκύπτει  στην πεποίθηση ότι κάποια  άτομα, εξαιτίας του φύλου τους, ή της κοινωνικότητάς τους,  είναι διαφορετικά και συνήθως είναι τα ποιο ευάλωτα και τα πιο αδύναμα άτομα. Σε περισσότερο βαθμό επηρεάζονται οι γυναίκες και τα κορίτσια. Άρα αναφερόμαστε στην διαφορετικότητα του ατόμου τόσο ως προς το φύλλο, είτε αναφερόμαστε στην βιολογική του υπόσταση, είτε αναφερόμαστε στην κοινωνική υπόσταση. Συνδέεται άμεσα με τα στερεότυπα και τους ρόλους των φύλλων και αφορά στην πεποίθηση ότι το ένα φύλλο είναι ανώτερο από το άλλο. Η έννοια του φαινομένου αυτού περικλείει την έννοια ότι οι άνδρες είναι πιο σημαντικοί από τις γυναίκες και ότι οι γυναίκες είναι για να βοηθούν τους άνδρες.

Εδώ θα πρέπει να κάνουμε μία μικρή παρένθεση και να αναφερθούμε στον καλοήθη σεξισμό, κατά τον οποίο το ένα φύλο και ιδιαίτερα το γυναικείο, έχει ρόλους στερεότυπους και περιοριστικούς, οι οποίοι επιφανειακά φαίνονται θετικοί. Υπάρχει ένα κύμα ευγένειας προς το γυναικείο φύλλο, όμως στην πραγματικότητα οι εκφράσεις αυτές υπομονεύουν την ανωτερότητα του άνδρα. Οι υποτιθέμενες αρετές που αποδίδονται στη γυναίκα είναι πάντα αυτές που η πατριαρχία τις θέλει να έχουν, ήτοι υπομονή, αντοχή, ενσυναίσθηση, έτσι ώστε να μπορούν να επιτελούν την συναισθηματική εργασία για όλους τους άλλους, ενώ τα δικά της συναισθήματα αγνοούνται παντελώς.

Σοβαρές και βλαβερές συνέπειες, έχει το φαινόμενο του σεξισμού, τόσο σε γυναίκες, όσο και σε άνδρες, όταν αυτά τα φαινόμενα έχουν να κάνουν με εθνικότητα, ηλικία, σεξουαλικό προσανατολισμό, αναπηρία, θρησκεία ή άλλους παράγοντες.

Φαινόμενα σεξισμού συναντούμαι σε κάθε μορφή δημόσιας και ιδιωτικής δραστηριότητας. Στον χώρο της δημοσιογραφίας ένα ποσοστό 63% έχει υποστεί λεκτική βία, ενώ για τις οικιακές εργασίες οι γυναίκες αφιερώνουν διπλάσιο χρόνο από τους άνδρες. Ενώ όλες σχεδόν οι γυναίκες έχουν δεχτεί

το  φαινόμενο του mansplaining & του manterrupting,  στον χώρο εργασίας.

Ο σεξισμός βασικά ξεκινά βασικά, από την χρήση του αρσενικού γένους,  στην ομιλία. Έτσι από την ομιλία μπορούμε να συμπεράνουμε και να αναγνωρίσουμε την συγκεκριμένη συμπεριφορά, αφού εκφράζει τον τρόπο σκέψης  και τις πράξεις μας. Σημαντικό επίσης είναι και το φαινόμενο του σεξισμού στους χώρους εργασίας. Το φαινόμενο εμφανίζεται τόσο σε άνδρες όσο και σε γυναίκες, και έχει να κάνει με την εξωτερική εμφάνιση ή τον τρόπο ντυσίματος. Ο σεξισμός στο εργασιακό περιβάλλον έχει να κάνει με την υπομονεύει  την αποτελεσματικότητα των θυμάτων.

Υπομονετικά σχόλια δημιουργούν εκφοβιστική & καταπιεστική ατμόσφαιρα για αυτούς που τα αντιμετωπίζουν και μπορούν να μετατραπούν σε βία ή παρενόχληση. Τα θύματα εμφανίζουν υψηλότερα επίπεδα άγχους και κατάθλιψη.

Σε πολλούς τομείς εμφανίζονται φαινόμενα σεξισμού, όπως, όταν γίνονται συνεντεύξεις σε αθλήτριες, δεν αναφερόμαστε στο κατόρθωμα των αθλητριών, στην δεξιότητα και δύναμη των αθλητριών,  αλλά στον οικογενειακό τους ρόλο. Άλλο παράδειγμα αποτελεί η εμφάνιση των γυναικών σε πολιτιστικές ή αθλητικές εκδηλώσεις, όπου οι γυναίκες εμφανίζονται με σέξι ενδυμασία και έχουν διακοσμητικό ρόλο. Τα σεξιστικά αστεία μπορούν να εκφοβίσουν και να κάνουν τους ανθρώπους να σωπάσουν και να υπoβαθμίσουν την σεξιστική συμπεριφορά.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en