Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δεσμεύσεις και μέτρα για «χάρη» του ΔΝΤ!

Όριο στις προσλήψεις των συμβασιούχων και νέα μέτρα σε περίπτωση… αστοχίας στα δημοσιονομικά, μεταξύ των δεσμεύσεων της κυβέρνησης προς το ΔΝΤ. Τι αναφέρει η σχετική επιστολή του Μαξίμου.

Λίστα με 21 δεσμεύσεις περιλαμβάνει η επιστολή (letter of intent) που απέστειλε η κυβέρνηση προς τοΔιεθνές Νομισματικό Ταμείο, ζητώντας τη συμμετοχή του στο ελληνικό πρόγραμμα. Μεταξύ των δεσμεύσεων, ξεχωρίζει η πρόθεση της κυβέρνησης να θέσει πλαφόν στις προσλήψεις συμβασιούχων την περίοδο 2017-2018, να φέρει εις πέρας το σχέδιο εξίσωσης των αντικειμενικών και εμπορικών αξιών, καθώς και να διεκπεραιώσει την αλλαγή του συνδικαλιστικού νόμου, που αλλάζει το status qvo στις απεργίες. Επίσης προβλέπει νέα μέτρα, σε περίπτωση απόκλισης από τους δημοσιονομικούς στόχους.

Η επιστολή, που φέρει την υπογραφή του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, του υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου και του διοικητή της ΤτΕ Γιάννη Στουρνάρα, θέτει ως χρονικό «ταβάνι» για την υλοποίηση και των 21 δεσμεύσεων, τον Ιούνιο του 2018.

Εντός αυτού του διαστήματος, η κυβέρνηση θα πρέπει-βάσει των όσων αναγράφονται στην επιστολή και αναφέρει η «Καθημερινή»-, να εφαρμόσει πλήρως τις μεταρρυθμίσεις που έχουν ψηφιστεί ώστε να επιτευχθούν οι δημοσιονομικοί στόχοι του μνημονίου. Μάλιστα, σε περίπτωση που δεν «πιαστούν» οι εν λόγω στόχοι, τότε θα ενεργοποιηθούν άμεσα διορθωτικά μέτρα, μ’ ότι φυσικά αυτό συνεπάγεται.

Μεταξύ των δεσμεύσεων που αναλαμβάνει η κυβέρνηση και καλείται να φέρει εις πέρας, είναι:

1. Να υιοθετήσει νομοθεσία, έως τον Σεπτέμβριο, με την οποία θα τίθεται ανώτατο όριο στις συμβάσεις ορισμένου χρόνου για το 2017 και το 2018 και θα διασφαλίζεται πως όποιες συμβάσεις μετατραπούν από ορισμένου σε αορίστου χρόνου με δικαστικές αποφάσεις δεν θα επηρεάζουν τους στόχους του μεσοπρόθεσμου προγράμματος 2018-2021.

2. Να ολοκληρώσει τον επανυπολογισμό των συντάξεων (Δεκέμβριος 2017).

3. Να διορίσει ανεξάρτητους ελεγκτές για την εκκαθάριση των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου προς τον ιδιωτικό τομέα (Σεπτέμβριος 2017).

4. Να εξισώσει τις αντικειμενικές με τις εμπορικές αξίες των ακινήτων (Δεκέμβριος 2017).

5. Εως τον Σεπτέμβριο να υιοθετηθούν αλλαγές στον συνδικαλιστικό νόμο, που θα προβλέπουν ότι προκειμένου να υπάρχει απαρτία για να αποφασιστεί απεργία θα πρέπει να συμμετέχει το 50% των εργαζομένων που εκπροσωπούνται στα σωματεία.

6. Να ολοκληρώσει την εφαρμογή των συστάσεων του ΟΟΣΑ για την απελευθέρωση των αγορών (toolkit III).

7. Nα υιοθετήσει οριζόντια μέτρα προκειμένου να διευκολυνθεί η αδειοδότηση επενδύσεων.

8. Να νομοθετήσει την άρση των περιορισμών (γεωγραφικών, τιμολόγησης, εγκατάστασης κ.λπ.) σε σημαντικά επαγγέλματα, όπως παροχής υγείας, νομικών υπηρεσιών κ.ά.

9. Να εφαρμόσει πλήρως το πλαίσιο του εξωδικαστικού συμβιβασμού.

10. Να θέσει σε πλήρη εφαρμογή το σύστημα ηλεκτρονικών πλειστηριασμών για δανειολήπτες που δεν εξυπηρετούν τα δάνειά τους.

Νομικές εγγυήσεις για τις περικοπές σε συντάξεις-αφορολόγητο

Ειδική μνεία γίνεται στην επιστολή και για το μείζον ζήτημα στο οποίο επέμενε εντόνως το ΔΝΤ και αφορά στιςνομικές εγγυήσεις-που θα έπρεπε να εξασφαλίσει η κυβέρνηση- για τις νέες περικοπές στις συντάξεις και στο αφορολόγητο. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην επιστολή, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, το υπουργείο Δικαιοσύνης και ανεξάρτητοι νομικοί έχουν γνωμοδοτήσει πως οι περικοπές στις συντάξεις και η μείωση του αφορολογήτου είναι συνταγματικές.

Αναφορά υπάρχει και στο θέμα της βιωσιμότητας του χρέους, όπου αναφέρεται ότι δεν έχει ακόμη διασφαλιστεί, παρά την εφαρμογή των δημοσιονομικών μέτρων. Σύμφωνα με την ελληνική πλευρά, θα απαιτηθεί περαιτέρω ελάφρυνση, η οποία θα δοθεί υπό την προϋπόθεση ότι θα ολοκληρωθεί το πρόγραμμα.

Επιπρόσθετα προτείνεται προς το ΔΝΤ, η αξιολόγηση υλοποίησης του προγράμματος να γίνεται ανά εξάμηνο. Συγκεκριμένα πρώτη αξιολόγηση να λάβει χώρα στις 15 Φεβρουαρίου του 2018 και η δεύτερη στις 15 Αυγούστου του ίδιου χρόνου.

Να θυμίσουμε ότι το ΔΝΤ, δεν πρόκειται να συμμετάσχει στο χρηματοδοτικό σκέλος του ελληνικού προγράμματος, βάσει της πρόσφατης συμφωνίας με τους ευρωπαίους εταίρους.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

«Μπλόκο» στην υποβολή χιλιάδων φορολογικών δηλώσεων

Άνοιξε η πλατφόρμα για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων, ωστόσο χιλιάδες είναι οι μισθωτοί, συνταξιούχοι και άλλοι φορολογούμενοι, για τους οποίους οι δηλώσεις είναι προσυμπληρωμένες από την ΑΑΔΕ που προέβη ακόμα και στην προεκκαθάρισή τους και δεν μπορούν να   προβούν στην οριστική υποβολή τους.

Πρόκειται για έγγαμους φορολογούμενους, κυρίως μισθωτούς και συνταξιούχους χωρίς εισοδήματα από άλλες πηγές, εκτός τόκων καταθέσεων ή έγγαμους φορολογούμενους με πενιχρά εισοδήματα από μισθωτή απασχόληση, όπου τουλάχιστον ο ένας εκ των δύο συζύγων δικαιούται επιστροφής φόρου.

Για τις συγκεκριμένες ομάδες φορολογουμένων το υπουργείο Οικονομικών και η διοίκηση της ΑΑΔΕ είχαν ανακοινώσει ότι θα μπορούσαν να υποβάλουν τις προσυμπληρωμένες δηλώσεις με ένα κλικ ή και να μην τις υποβάλουν καν, αλλά να περιμένουν την υποβολή τους από την ίδια την ΑΑΔΕ στις 2 Ιουλίου.

Γιατί «μπλοκάρεται» η εκκαθάριση

Έτσι, οι φορολογούμενοι αυτοί δεν είχαν το άγχος της προθεσμίας της υποβολής, καθώς τους έλυνε τα χέρια η ΑΑΔΕ, ωστόσο, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο η ηλεκτρονική υποβολή των εν λόγω δηλώσεων είναι αδύνατη και έτσι ούτε η τυχόν άμεση είσπραξη επιστροφής φόρου ή πίστωση επιστροφής σε εκκρεμείς οφειλές μπορεί να γίνει, ακόμα κι αν τη δικαιούται ο άλλος σύζυγος.

Ο λόγος, σύμφωνα με την εφημερίδα είναι ότι τουλάχιστον ένας εκ των δύο συζύγων δεν έχει δηλώσει στην ΑΑΔΕ το IBAN του τραπεζικού του λογαριασμού, έτσι το σύστημα TAXISnet αρνείται να προχωρήσει στην εκκαθάριση και αποστέλλει αυτόματο μήνυμα, με το οποίο ενημερώνει:

«Δεν έχετε δηλώσει αριθμό IBAN ή αυτός που έχετε δηλώσει δεν είναι έγκυρος συντακτικά. Βάσει της δήλωσής σας προσδιορίζεται πιστωτικό υπόλοιπο και υποχρεούστε να γνωστοποιήσετε τον αριθμό IBAN τραπεζικού λογαριασμού σας στη φορολογική».

Το ξαφνικό πρόβλημα εμφανίστηκε μετά την απόφαση του υπουργείου Οικονομικών και της ΑΑΔΕ να υποχρεώσουν όλους ανεξαιρέτως τους 9 εκατ. φορολογούμενους που υποχρεούνται σε υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος να έχουν τραπεζικό λογαριασμό στο όνομά τους και να υπάρχει ο αριθμός IBAN δηλωμένος στο TAXISnet.

Με αυτόν τον τρόπο όμως ακυρώνεται η αυτόματη υποβολή των δηλώσεων για χιλιάδες έγγαμους φορολογούμενους, αφού παρόλο που είναι έτοιμες, το ίδιο το σύστημα τις μπλοκάρει και δεν εκκαθαρίζονται.

Εξαίρεση για τους υπερήλικες

Την ίδια ώρα, το υπουργείο προκειμένου να γλιτώσει κι άλλον «πονοκέφαλο» φέρεται να προχωρά σε εξαίρεση των υπερήλικων συζύγων άνω των 69 ετών – δηλαδή όσες είναι 70 ετών και άνω – από την εν λόγω υποχρέωση δήλωσης IBAN, προκειμένου να ξεμπλοκαριστεί μεγάλος αριθμός δηλώσεων, με την ανακοίνωση να είναι θέμα ημερών ή ακόμα και ωρών.

Οι υπόλοιποι φορολογούμενοι, όμως ηλικίας κάτω των 70 ετών που δεν έχουν τραπεζικούς λογαριασμούς ή έχουν αλλά δεν είναι δηλωμένοι στην ΑΑΔΕ θα πρέπει οι μεν πρώτοι να πάνε στις τράπεζες και να ανοίξουν λογαριασμούς με πλήθος δικαιολογητικών και την κατάθεση τουλάχιστον 30 ευρώ για να ενεργοποιηθεί ο λογαριασμός, είτε να προχωρήσουν στη δήλωση των ΙΒΑΝ των υπαρχόντων λογαριασμών τους.

Αυστηροί έλεγχοι για φοροδιαφυγή

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων παράλληλα και φέτος κηρύσσει ηλεκτρονικό «πόλεμο» κατά της φοροδιαφυγής και εντείνει τους ψηφιακούς ελέγχους σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους και φορείς της αγοράς, με στόχο τη μείωση του φορολογικού κενού στο εισόδημα και τον ΦΠΑ.

Το… κυνήγι της φοροδιαφυγής έχει εντατικοποιηθεί και θα εντατικοποιηθεί κι άλλο για την επίτευξη του στόχου είσπραξης περίπου 65 δισ. ευρώ. Εξάλλου γιαυτό προχωρά και η δημιουργία νέου Κέντρου Ειδικών Δυνάμεων φορολογικών και τελωνειακών ελέγχων και ερευνών.

Το οικονομικό επιτελείο θέλει οι «Ειδικές Δυνάμεις» να λειτουργήσουν στα πρότυπα του ΣΔΟΕ, ελέγχοντας τις «βαριές» υποθέσεις, ενώ η στελέχωσή του θα γίνει από τις ΥΕΔΔΕ και τις Υπηρεσίες Τελωνειακών Ελέγχων που συγχωνεύονται και μεταφέρονται σε νέο κτίριο.

Όλα αυτά, στο πλαίσιο του νέου Επιχειρησιακού Σχεδίου της ΑΑΔΕ για το 2024, μέσω του οποίου προαναγγέλλει την εντατικοποίηση των ελέγχων αλλά και την ευρεία χρήση όλων των σύγχρονων εργαλείων και ψηφιακών μέσων.

Συγκεκριμένα, η ΑΑΔΕ σχεδιάζει:

  • την ίδρυση κέντρου ειδικών δυνάμεων φορολογικών και τελωνειακών ελέγχων και ερευνών, που θα λειτουργεί ως κεντρικός κόμβος συντονισμού, ενισχύοντας τη συνεργασία και την αποτελεσματικότητα μεταξύ των εξειδικευμένων ελεγκτικών δυνάμεων, επεμβαίνοντας στοχευμένα σε πραγματικό χρόνο στο πεδίο,
  • τη δημιουργία μονάδας μαζικών ψηφιακών διασταυρώσεων που θα διαθέτει καινοτόμα εργαλεία όπως ανάλυση μεγάλων δεδομένων, συγκριτική αξιολόγηση, διαδικτυακές έρευνες και έλεγχοι ψηφιακών συστημάτων τιμολόγησης.

 

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Ανοδική η πορεία της καταναλωτικής κίνησης στα καταστήματα της Δράμας την περίοδο του Πασχα

Απο της αρχές της μεγάλης εβδομάδας, ξεκίνησε η ανοδική πορεία της καταναώτικής κίνησης αλλα και του αγοραστικού ενδιαφέροντος στα εμπορικά καταστήματα της Δράμας, με τους καταναλωτές να κάνουν αγορές και δώρα για την περιόδο του Πάσχα. Συμφωνα με επαγγελαμτίες ωστόσο, η κίνηση κατα την διάρκεια της Μ.Εβδομάδας να είναι καλή, όμως όχι όπως τις άλλες χρονίες όπου, οι καταναλωτές δεν είχαν να έρθουν αντιμέτωποι με τις ανατιμήσεις.

Την ίδια ώρα την Μ.Τρίτη 30 Απρίου τέλειωσε και η προθεσμία της διασύνδεσης, των POS με τις ταμειακές μηχανές, με τον πονοκέφαλο ωστόσο απο την πλευρά των επαγγεματιών να συνεχίζεται.

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Από 89 έως 130 ευρώ το κόστος για το φετινό πασχαλινό τραπέζι – Οι διαφορές στις τιμές σε σχέση με πέρυσι

Το κόστος του πασχαλινού τραπεζιού για το 2024 εκτίμησε το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝ.ΕΜ.Υ.-ΕΣΕΕ).

Όπως προκύπτει, η εκτίμηση του κόστους για το φετινό πασχαλινό τραπέζι (6-8 ατόμων) κυμαίνεται από 89,04 έως 130,04 ευρώ. Με άλλα λόγια, οι καταναλωτές που θα προβούν στις ίδιες αγορές με πέρυσι από αντίστοιχα καταστήματα θα αντιμετωπίσουν μεταβολή της τάξης του 16,3% έως 19,3% σε σύγκριση με το 2023.

Καταγράφηκαν, με επιτόπια τιμοληψία και συνεντεύξεις με «key-informers» της αγοράς, οι τιμές τόσο από αλυσίδες σουπερμάρκετ όσο και από ειδικευμένα καταστήματα τροφίμων λιανικής (πχ ζαχαροπλαστεία, οπωροπωλεία, κρεοπωλεία κλπ), καθώς και από τη Βαρβάκειο αγορά.

Το εύρος των τιμών, όπως επισημαίνεται σχετικά, δικαιολογείται από την καταγραφή σειράς προϊόντων διαφορετικής ποιότητας, σε αρκετές τοπικές αγορές και διαφορετικούς τύπους καταστημάτων.

Επιπρόσθετα, διευκρινίζεται ότι οι τιμές των προϊόντων που εμφανίζονται στους παρακάτω πίνακες είναι ενδεικτικές και επιχειρούν να χαρτογραφήσουν τη γενική κατανομή τιμών και την εικόνα της αγοράς.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι για λόγους συγκρισιμότητας των δεδομένων, με τις προηγούμενες ετήσιες έρευνες του ΙΝΕΜΥ για την εκτίμηση του κόστους του πασχαλινού τραπεζιού, συμπεριλαμβάνονται και οι τιμές των αγαθών που εντάσσονται στο «πασχαλινό εορταστικό καλάθι» αλλά και στο «καλάθι του νοικοκυριού». 

Πίνακας 1: Σύγκριση εκτιμήσεων κόστους (σε € και σε %) πασχαλινού τραπεζιού 2024 & 2023

Πίνακας 2: Εκτίμηση εύρους τιμών (σε €) προϊόντων πασχαλινού τραπεζιού, 2024

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en