Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γερμανική εταιρεία ο μεγαλύτερος φοροφυγάς στην Ελλάδα

Απόφαση – βόμβα του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών δικαιώνει το Ελληνικό Δημόσιο στην πολύχρονη δικαστική διαμάχη του με τη γερμανική Hochtief για το σκάνδαλο της παρακράτησης ΦΠΑ. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του protthema.gr ανοίγει έτσι ο δρόμος για τις ελληνικές αρχές να διεκδικήσουν άμεσα έως και 600 εκατ. ευρώ για τον ΦΠΑ που επί 20 χρόνια δεν απέδιδε στο Δημόσιο για τη λειτουργία του αερολιμένα «Ελ. Βενιζέλος», το οποίο κατασκεύασε και διαχειριζόταν η θυγατρική εταιρεία εκμετάλλευσης αεροδρομίων στην Ευρώπη…

Η δικαστική απόφαση, κατά πολλούς, καθιστά πλέον τον γερμανικό κολοσσό τον μεγαλύτερο «εν ενεργεία» μεγαλοοφειλέτη και φοροφυγά στη χώρα μας. Μαζί με άλλες οικονομικές οφειλές της (σε ασφαλιστικά ταμεία, ΟΤΑ κ.λπ.) η συνολική οφειλή της Hochtief μπορεί να αγγίξει και το 1 δισ. ευρώ. Αν τα ποσά αυτά πληρώνονταν στην εποχή της παντοδυναμίας της γερμανικής εταιρείας που διαχειριζόταν τον αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος», θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί πολλά από τα επαχθή μέτρα του μνημονίου, όπως τα 400 εκατ. που εξοικονομήθηκαν από την περικοπή ή την κατάργηση των δώρων σε μισθούς και συντάξεις.

Η απόφαση – σταθμός του Διοικητικού Εφετείου που αποκαλύπτει το «business stories» δημοσιεύτηκε την περασμένη Δευτέρα και θεωρείται πλέον άμεσα εκτελεστή. Το επόμενο βήμα θα είναι μόλις την παραλάβει η αρμόδια ΔΟΥ να βεβαιώσει για είσπραξη σε βάρος της “Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.” ποσό που εκτιμάται πως θα ανέλθει ή και θα ξεπεράσει τα 500 εκατ. ευρώ για τον ΦΠΑ και τα πρόστιμα που η Hochtief όφειλε αλλά αρνούνταν να καταβάλει, επιμένοντας να υποστηρίζει μάλιστα πως δεν χρωστάει τίποτε στο Ελληνικό Δημόσιο.

Ερωτήματα γεννώνται όμως για το πότε και ποιος θα πληρώσει τελικά τα χρέη αυτά. Τα πράγματα περιπλέκει το γεγονός ότι πριν από ενάμιση χρόνο τα αφεντικά της γερμανικής εταιρείας στο Έσσεν προνόησαν να «απογειωθούν» από τη χώρα μας, πουλώντας σε καναδικό fund το μερίδιο που κατείχαν στη Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.

Πάντως, το ακριβές ποσό που θα βεβαιωθεί παραμένει ανυπολόγιστο, καθώς δεν έχουν προσμετρηθεί ακόμη από την Εφορία οι χρήσεις μέχρι το 2013. Η είσπραξη μπορεί να γίνει μέσω ρύθμισης από τα μελλοντικά κέρδη του αεροδρομίου (φέτος καταγράφεται αύξηση αφίξεων 25%).

Μέχρι σήμερα, πάντως, το Ελληνικό Δημόσιο δεν έχει ασκήσει μέτρα είσπραξης και κατασχέσεις, ούτε έγινε ποτέ συμψηφισμός, όπως θα έκανε για κάθε Έλληνα πολίτη που παρακρατά τον ΦΠΑ.

«Ανώμαλη προσγείωση»

Το Διοικητικό Εφετείο έδωσε τέλος στο σίριαλ της πολύχρονης διένεξης της Hochtief με το Ελληνικό Δημόσιο -η οποία είχε φτάσει και στα βρετανικά δικαστήρια- καθώς έκρινε ότι, παρά τη λεόντειο σύμβαση που πέτυχε να συνάψει το 1992 για να αναλάβει να κατασκευάσει το νέο αεροδρόμιο, η γερμανική διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών έκανε κακή χρήση της εξαίρεσης από ΦΠΑ που δικαιούνταν για συγκεκριμένες μόνο δραστηριότητές της, αλλά παρανόμως την επεξέτεινε και σε όλες τις άλλες!

Πρόκειται ίσως για το πρώτο μεγάλο πλήγμα που έχει πετύχει το υπουργείο Οικονομικών στη φάμπρικα φοροδιαφυγής που εδώ και δεκαετίες είχαν στήσει ξένες πολυεθνικές στη χώρα μας – και δη απέναντι σε εκπροσώπους κρατών που κουνάνε το δάχτυλο για τη φοροδιαφυγή στους αγρίως υπερφορολογημένους Έλληνες.

Πολύπειρο στέλεχος των διωκτικών αρχών που έβαλε την υπογραφή του στα «βαριά» πρόστιμα σε βάρος της Hochtief τόνισε πως «σχεδόν πάντα, όταν κάνουμε έλεγχο σε πολυεθνικές, διαπιστώνουμε ότι αποδίδουν ελάχιστους φόρους. Το θέμα είναι όμως ότι οι φόροι δεν εισπράττονται και όταν ακόμα πιάνονται να φοροδιαφεύγουν οι επιχειρήσεις αυτές».

Τα τελευταία 7 χρόνια έχουν γίνει τουλάχιστον δύο φορολογικοί επανέλεγχοι από επιτροπές, με πορίσματα ελεγκτών του ΔΕΚ, αλλά και από οικονομικούς επιθεωρητές, από τους οποίους διαπιστώθηκε ότι ο ΦΠΑ που έπρεπε να αποδώσει η εταιρεία ξεπερνά τα 250 εκατ. ευρώ (και άλλα τόσα για πρόστιμα και προσαυξήσεις που φτάνουν στο 120%). Ελέγχθηκε, λόγου χάρη, για το πάρκινγκ που επινοικίαζε σε ελληνική εταιρεία και διαπιστώθηκε ότι, αν και όφειλε να χρεώνει ΦΠΑ, δεν τον απέδιδε στο Δημόσιο. Για μη απόδοση ΦΠΑ ένας Έλληνας φορολογούμενος θα κινδύνευε και με φυλάκιση. Η Hochtief όμως επεδείκνυε μια σχεδόν αποικιοκρατικού τύπου συμπεριφορά, αρνούμενη να συμμορφωθεί στον έλεγχο της Εφορίας και στον ελληνικό νόμο.

Επέμεινε το Δημόσιο

Αρχικά ελέγχθηκαν οι χρήσεις 2001 έως 2003, ενώ η ΔΟΥ Μεγάλων Επιχειρήσεων έχει διενεργήσει ελέγχους και για την περίοδο 2004-2011 και έχει εκδώσει τις σχετικές πράξεις προσδιορισμού ΦΠΑ με τους προβλεπόμενους πρόσθετους φόρους.

Ωστόσο η εταιρεία προσέφυγε στα διοικητικά δικαστήρια, ενώ το 2010 υπέβαλε και αίτηση για υπαγωγή σε διαιτησία ενώπιον του London Court of International Arbitration, αμφισβητώντας το ποσό του ΦΠΑ που της είχαν επιβάλει οι φορολογικές αρχές. Πέτυχε μάλιστα και απόφαση του δικαστηρίου του Λονδίνου, με την οποία το ελληνικό κράτος καλούνταν να διαγράψει τις απαιτήσεις του!

Φάνηκε τότε πως η υπόθεση θα ήταν χαμένη για τη χώρα μας. Ωστόσο το υπουργείο Οικονομικών επέμεινε και με την καθοδήγηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους πέτυχε τελικά μια καθαρή νίκη.

Σε τρεις συνεδριάσεις του τον Απρίλιο και τον Μάιο του 2013 το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών εξέτασε και απέρριψε την προσφυγή της «υπ’ αριθμόν 1» κατασκευαστικής εταιρείας της Γερμανίας κατά του Ελληνικού Δημοσίου.

Τι ορίζει η δικαστική απόφαση

Με βάση την απόφαση που εξέδωσε το Διοικητικό Εφετείο, αποτελούμενο από την πρόεδρο Εφετών Μαρίνα Πιπεράκη – Πρέκα και τους εφέτες Νικόλαο Παπαμιχαλόπουλο (εισηγητή) και Ελένη Ιατρού:

  • Απορρίπτει την προσφυγή της Hochtief δικαιώνοντας την κρίση των φορολογικών αρχών της χώρας μας.
  • Απορρίπτει και καθιστά άκυρη την απόφαση του βρετανικού δικαστηρίου που δικαίωνε τη Hochtief, τονίζοντας πως με βάση το Ελληνικό Σύνταγμα η Διαιτησία δεν έχει την εξουσία να σβήσει τα διοικητικά πρόστιμα που της έχουν επιβληθεί.
  • Ακόμα και αν η εταιρεία προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, η απόφαση του Εφετείου είναι δεσμευτική και εκτελεστή, ενώ το ΣτΕ μπορεί να την απορρίψει μόνο για τυπικούς και όχι για λόγους ουσίας.

Επιπλέον το δικαστήριο καταρρίπτει και τους ισχυρισμούς ότι το Ελληνικό Δημόσιο παραβίασε την «καλή πίστη» ή το ευρωπαϊκό δίκαιο, όπως υποστήριζε η Hochtief, απειλώντας να διεκδικήσει και να εισπράξει και αποζημίωση από τη χώρα μας!

Πηγή: rizopoulospost.com

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Νέοι έλεγχοι για ανασφάλιστα οχήματα, ΚΤΕΟ και τέλη κυκλοφορίας

Νέο σύστημα ελέγχων με ηλεκτρονικές διασταυρώσεις για τα ανασφάλιστα οχήματα, για όσα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ και για εκείνα για τα οποία δεν έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας τους, αλλά και ένα νέο πλαίσιο κυρώσεων για όλα τα παραπάνω, προβλέπει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Το νομοσχέδιο που αφορά την ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2118 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, καθώς και την εφαρμογή του Κανονισμού 2022/858 αναρτάται την Παρασκευή (10/05) σε δημόσια διαβούλευση.

Παράλληλα, στο νομοσχέδιο περιέχονται διατάξεις για κλιμακωτά πρόστιμα που αφορούν στην εκπρόθεσμη καταβολή των τελών κυκλοφορίας, καθώς και για τη διαδικασία αδρανοποίησης και διαγραφής από τα μητρώα οχημάτων.

Επιπρόσθετα με το σχέδιο νόμου εισάγονται διατάξεις:

● προσαρμογής στην ευρωπαϊκή νομοθεσία για τη ρύθμιση των χρηματοπιστωτικών μέσων (μετοχών, ομολόγων κλπ) που διακινούνται με χρήση τεχνολογίας blockchain,

● για τη διασαφήνιση των διαδικασιών για την εξαγορά διακατεχόμενων ακινήτων του Δημοσίου.

Αναλυτικά:

  1) Νέο σύστημα διασταυρώσεων για τον εντοπισμό παραβάσεων προς τις υποχρεώσεις κυκλοφορίας των οχημάτων.

Με το νομοσχέδιο ενεργοποιείται ένα νέο σύστημα ηλεκτρονικών ελέγχων αξιοποιώντας διαφορετικές βάσεις δεδομένων του Δημοσίου για τον εντοπισμό:

● ανασφάλιστων οχημάτων,

● οχημάτων που δεν έχουν υποβληθεί σε έλεγχο ΚΤΕΟ,

● οχημάτων των οποίων οι ιδιοκτήτες δεν έχουν καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας ή τις οφειλές που μπορεί να προκύψουν σε περίπτωση μεταβίβασης.

Οι έλεγχοι θα διενεργούνται σε εξάμηνη βάση από την ΓΓΠΣ με ηλεκτρονική διασταύρωση δεδομένων από τις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ, των υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη, Εσωτερικών και Μετανάστευσης και Ασύλου, της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, από το μητρώο Ασφαλισμένων Οχημάτων του Επικουρικού Κεφαλαίου, της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και του ΤAXISnet.

Εφόσον εντοπιστούν παραβάσεις, ειδοποιείται ο κάτοχος της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος και ορίζονται τα εξής πρόστιμα:

   ● Σε περίπτωση ανασφάλιστου οχήματος:

  • 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης,

0 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης,

  • 250 ευρώ για τα δίκυκλα.

● Σε περίπτωση που διαπιστώνεται οφειλή τελών κυκλοφορίας ενός τουλάχιστον έτους, βεβαιώνονται στο σύνολό τους τα οφειλόμενα τέλη κυκλοφορίας μετά του προστίμου που αναλογεί.

● Σε περίπτωση που διαπιστώνεται ότι το όχημα δεν έχει υποβληθεί εμπροθέσμως σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ, επιβάλλεται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το προβλεπόμενο πρόστιμο.

Ο ιδιοκτήτης έχει δικαίωμα ένστασης εντός 5 εργάσιμων ημερών από την επιβολή του προστίμου. Η ένσταση εξετάζεται από την Αρχή που επιβάλλει το αντίστοιχο πρόστιμό της εντός 30 εργάσιμων ημερών. Σε περίπτωση αποδοχής της ένστασης, τα πρόστιμα διαγράφονται. Εφόσον εντός 10 εργάσιμων ημερών από την επομένη της κοινοποίησης της επιβολής προστίμου ή της απορριπτικής απόφασης επί της ένστασης, ο ιδιοκτήτης συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις του αναφορικά με το ΚΤΕΟ και την ασφάλιση του οχήματος, τα σχετικά πρόστιμα διαγράφονται.

Σημειώνεται ότι μετά τη διαπίστωση παράβασης διενεργείται εκ νέου ηλεκτρονικός έλεγχος σε διάστημα από 3 έως 12 μήνες από την επιβολή του προστίμου. Εφόσον διαπιστωθεί ότι ο ιδιοκτήτης δεν έχει συμμορφωθεί μέχρι τον νέο έλεγχο, αφαιρείται η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες του οχήματος τα οποία επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου ΚΤΕΟ ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου.

   2) Κλιμακωτά πρόστιμα σε περίπτωση εκπρόθεσμης καταβολής των τελών κυκλοφορίας οχημάτων

Τα πρόστιμα διαμορφώνονται ως εξής:

● 25% επί του τέλους αν καταβληθεί εντός του Ιανουαρίου του επομένου έτους από το έτος καταβολής,

● 50% επί του τέλους αν καταβληθεί τον Φεβρουάριο,

● 100% αν καταβληθεί μετά το τέλος Φεβρουαρίου.

Σε κάθε περίπτωση το πρόστιμο δεν μπορεί να υπολείπεται των 30 ευρώ.

   3) Καθορισμός διαδικασίας αδρανοποίησης και διαγραφής από τα Μητρώα οχημάτων

Ορίζεται ότι τα οχήματα που δεν έχουν ασφαλισθείδεν έχουν υποβληθεί σε ΚΤΕΟ και δεν έχουν καταβληθεί γι’ αυτά τέλη κυκλοφορίας τα τελευταία 7 έτη, τίθενται σε καθεστώς προσωρινής αδράνειας. Στη συνέχεια ειδοποιούνται οι ιδιοκτήτες των οχημάτων ώστε είτε να προχωρήσουν στην οριστική αδρανοποίηση των οχημάτων και τη διαγραφή τους από τα μητρώα, είτε στη δήλωση ακινησίας τους, είτε, εφόσον προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες, στην επανακυκλοφορία τους. Προβλέπεται, επίσης, η συχνότητα των ελέγχων, οι συνέπειες της προσωρινής και οριστικής αδράνειας και οι κυρώσεις για παραβάσεις των σχετικών ρυθμίσεων.

Σημειώνεται ότι:

● Διευκολύνεται η διαγραφή οχήματος θανόντος και έχει παραδοθεί προς ολική καταστροφή και ανακύκλωση. Σε αυτή την περίπτωση η διαγραφή μπορεί να γίνει χωρίς να έχει μεταβιβαστεί το όχημα στους κληρονόμους.

● Σε περίπτωση χρήσης του οχήματος που έχει τεθεί σε οριστική αδράνεια ή έχει διαγραφεί επιβάλλεται στον κάτοχό του πρόστιμο 10.000 ευρώ, καθώς και τα τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν στο όχημα για το έτος εντοπισμού.

Επιπρόσθετα, ορίζεται ότι εάν εντοπιστεί σε κυκλοφορία όχημα για το οποίο υποβλήθηκε δήλωση ακινησίας, είτε εντοπιστεί σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο από αυτό, το οποίο έχει δηλωθεί, αίρεται η ακινησία και επιβάλλεται πρόστιμο 10.000 ευρώ από την ΑΑΔΕ πέραν των τελών κυκλοφορίας και του προστίμου μη καταβολής τους. Σημειώνεται ότι ο έλεγχος διενεργείται κατόπιν έκδοσης εντολής ελέγχου ή κατόπιν ηλεκτρονικών διασταυρώσεων από την ΑΑΔΕ με άντληση στοιχείων από τους παραχωρησιούχους αυτοκινητοδρόμων καθώς και μέσω ειδικής εφαρμογής κινητών συσκευών για τη σάρωση πινακίδων.

Τέλος, προβλέπεται πως εάν επαναληφθεί η παράβαση εντός πενταετίας τότε το πρόστιμο τριπλασιάζεται και αφαιρείται για 3 έτη το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος.

   4) Ασφάλιση οχημάτων- Καθορισμός ενός συνεκτικού πλαισίου με ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2118 (L 430) στο εθνικό Δίκαιο

Με την Οδηγία αυτή προβλέπεται:

  • Η υποχρέωση του Επικουρικού Κεφαλαίου να αποζημιώνει ζημιωθέντες από αυτοκινητιστικά ατυχήματα καλύπτει πλέον και τις περιπτώσεις, όπου το όχημα που προκάλεσε τη ζημία ήταν ασφαλισμένο, αλλά η ασφαλιστική εταιρεία έχει τεθεί σε ασφαλιστική εκκαθάριση.
  • Το Επικουρικό Κεφάλαιο παρέχει αποζημίωση όταν η ασφαλιστική εταιρεία που έχει πτωχεύσει ή έχει τεθεί σε εκκαθάριση εδρεύει σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (και προβλέπεται σχετική διαδικασία αναγωγής).

  • Ενιαία μορφή στις βεβαιώσεις ιστορικού αξιώσεων αποζημίωσης τρίτων ώστε να καθίσταται εφικτή η εξακρίβωση της γνησιότητάς τους.

  • Η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης ασφάλισης για τα αυτοκίνητα.

Επιπρόσθετα με άλλες διατάξεις του νομοσχεδίου ορίζονται τα εξής:

   5) Απαραίτητες διατάξεις για τη ρύθμιση των χρηματοπιστωτικών μέσων (μετοχών, ομολόγων κλπ) που διακινούνται με χρήση τεχνολογίας blockchain.

Στόχος είναι η λήψη εφαρμοστικών μέτρων του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/858 σχετικά με τις υποδομές της αγοράς τεχνολογίας κατανεμημένου καθολικού («Distributed Ledger Technology» ή «DLT»). Προς τον σκοπό αυτό:

● διευρύνεται ο ορισμός του χρηματοπιστωτικού μέσου, ώστε να περιλαμβάνει και τα χρηματοπιστωτικά μέσα (μετοχές, ομόλογα κλπ) που διακινούνται μέσω τεχνολογίας blockchain (DLT).

● ορίζεται η αρμόδια Αρχή για την εφαρμογή του Κανονισμού 2022/858 για τις επιχειρήσεις επενδύσεων και τα πιστωτικά ιδρύματα που διαχειρίζονται πολυμερείς μηχανισμούς διαπραγμάτευσης DLT.

● εισάγονται διατάξεις σχετικά με το πού καταχωρούνται τα χρηματοπιστωτικά μέσα DLT, ποιοι είναι οι δικαιούχοι, πώς μεταβιβάζονται και πώς συστήνονται εμπράγματα δικαιώματα.

   6) Τροποποιήσεις στη διαδικασία εξαγοράς διακατεχόμενων ακινήτων του Δημοσίου

Πιο αναλυτικά:

● Αλλάζουν οι προϋποθέσεις υποβολής αίτησης εξαγοράς: Συγκεκριμένα καταργείται η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης (το υφιστάμενο πλαίσιο προβλέπει ότι πρέπει να υπάρχει κτίσμα που έχει ανεγερθεί το αργότερο έως την 31η.12.1991 σε περίπτωση 30ετούς κατοχής και το αργότερο έως την 31η.12.1981 σε περίπτωση 40ετούς κατοχής).

● Προστίθεται ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την άσκηση του δικαιώματος είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τα πέντε τουλάχιστον χρόνια που προηγούνται, προκειμένου να είναι σαφές ότι οι αιτούντες θεωρούσαν πως το ακίνητο είναι δικό τους.

● Τίθεται δεκαήμερη προθεσμία για την ενημέρωση του αιτούντος σε περίπτωση που λείπουν δικαιολογητικά. Η απαίτηση για προσκομιδή αεροφωτογραφιών, καταργείται, καθώς δεν εξετάζεται πλέον η ύπαρξη ή μη ακινήτου.

● Επεκτείνεται η δυνατότητα του Δημοσίου να αποφασίσει εξαίρεση από το δικαίωμα εξαγοράς για λόγους δημοσίου συμφέροντος. Εντός εξαμήνου τα αρμόδια υπουργεία θα προσδιορίσουν αιτιολογημένα τις περιοχές ή τα ακίνητα ενδιαφέροντος τους, προκειμένου αυτά να εξαιρεθούν της διαδικασίας εξαγοράς.

● Επισπεύδεται η προθεσμία υποβολής της συναίνεσης της Εταιρείας Ακινήτων του Δημοσίου σε 2 μήνες από 3 μήνες, που προβλεπόταν αρχικά.

Το τίμημα εξαγοράς σε ειδικές περιπτώσεις αμφισβήτησης της κυριότητας του δημοσίου ακινήτου διαμορφώνεται με έκπτωση:

● 50% για αιτούντα που έχει αναγνωρισθεί από πρωτοβάθμιο δικαστήριο ως κύριος του ακινήτου ή που έχει αναγραφεί ως κύριος στις πρώτες κτηματολογικές εγγραφές και έχει ασκηθεί αγωγή από το Δημόσιο ή δεν έχει παρέλθει η προθεσμία άσκησης αγωγής.

● 70% αν ο αιτών έχει ασκήσει ένδικο μέσο κατά δικαστικής απόφασης για την αναγνώριση της κυριότητας του ακινήτου έως την 31η.12.2022.

Ειδική πρόβλεψη υπάρχει για ακίνητο που καλύπτει τις στεγαστικές ανάγκες του αιτούντα ή του αρχικού δικαιοπαρόχου ως αποτέλεσμα μαζικής εγκατάστασης πληθυσμιακών ομάδων πριν το 1964. Σε αυτή την περίπτωση το τίμημα αντιστοιχεί στο 20% της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου.

Επιπλέον, αναμορφώνεται η Επιτροπή που έχει συσταθεί στη Γενική Γραμματεία Φορολογικής Πολιτικής και Δημόσιας Περιουσίας Επιτροπή για την υλοποίηση της εξαγοράς των δημοσίων ακινήτων.

Τέλος, με επιπλέον διατάξεις:

-Αυξάνεται η διάρκεια της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας ΑΕ, από 40 σε 67 έτη από την ημερομηνία υπογραφής της.

-Παρατείνονται οι συμβάσεις υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου της ΑΑΔΕ οι οποίοι έχουν προσληφθεί προκειμένου να συνεισφέρουν στην υλοποίηση έργων που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Επιπλέον, παρατείνονται έως την 31η.12.2025, οι συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου του προσωπικού της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών της ΑΑΔΕ. Η παράταση αυτή δεν τις μετατρέπει σε συμβάσεις αορίστου χρόνου.

liberal.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Λογαριασμοί ρεύματος: Οι αυξήσεις φέρνουν ηλεκτροσόκ

Ίλιγγο προκαλούν στα νοικοκυριά οι αυξήσεις στις τιμές των τιμολογίων ρεύματος που αγγίζουν το 70% καθώς οι καλοκαιρινοί μήνες είναι και πιο ενεργοβόροι λόγω της αύξησης της χρήσης των κλιματιστικών.

Οι καταναλωτές το σκέφτονται διπλά και τριπλά να ανοίξουν το κλιματιστικό με τις νέες τιμές του ρεύματος. Σύμφωνα με το OPEN, το κόστος για την λειτουργία του κλιματιστικού για ένα μέσο νοικοκυριό αυξήθηκε 35% από τον Μάιο στον Ιούνιο καθώς αυξήθηκαν οι τιμές της λιανικής του ρεύματος από 11-70%.

Πόσο κοστίζει η χρήση νέων και παλιών κλιματιστικών

Το κόστος στο 9άρι κλιματικό είναι στα 30 ευρώ, το 18άρι στα 62 ευρώ με τις τιμές του Ιουνίου, ενώ οι αντίστοιχες τιμές του Μαΐου ήταν 22 και 46 ευρώ, όπως εξηγεί ειδικός

Συγκεκριμένα, στα παλαιά τύπου κλιματιστικά ο μήνας κοστίζει περίπου 143 ευρώ με τιμές Ιουνίου.

Η κυβέρνηση τονίζει προς το παρόν πως δεν υπάρχει η ανάγκη επιδότησης στο ρεύμα.

Αναλυτικά οι τιμές ρεύματος του Ιουνίου

Υπενθυμίζεται πως η κιλοβατώρα αυξήθηκε κοντά στα 16 λεπτά, από τα 10 λεπτά που ήταν για τον μήνα Μάιο, με εξαίρεση την ΔΕΗ, που συγκράτησε την τιμή στα 11,89 λεπτά για τις πρώτες 500 κιλοβατώρες. Δείτε αναλυτικά τις τιμές ρεύματος του Ιουνίου:

  • ΔΕΗ: 11,89 λεπτά /κιλοβατώρα τον Ιούνιο από 10,65 λεπτά/κιλοβατώρα που ήταν το Μάιο για καταναλώσεις έως 500 κιλοβατώρες. Για καταναλώσεις πάνω από 500 κιλοβατώρες 12,64 λεπτά/κιλοβατώρα από και 11,7 λεπτά /κιλοβατώρα που ήταν το Μάιο.
  • Φυσικό Αέριο: 12,85 λεπτά/κιλοβατώρα τον Ιούνιο από 10,6 λεπτά/κιλοβατώρα τον Μάιο.
  • Volterra: 12,9 λεπτά/κιλοβατώρα από 9,9 λεπτά/κιλοβατώρα το Μάιο.
  • VOLTON: 12,91 λεπτά ανα κιλοβατώρα τον Ιούνιο με έκπτωση συνέπειας από 10,54 λεπτά ανά κιλοβατώρα τον προηγούμενο με μήνα. Και η Volton αύξησε την έκπτωση του τιμολογίου στο στο 20% και την έκπτωση συνέπειας στο 32% προκειμένου να διατηρηθεί σε χαμηλή τιμή το τιμολόγιο της.
  • ΕΛΙΝ: 14,8 λεπτά/ κιλοβατώρα από 9,5 λεπτά/κιλοβατώρα το Μάιο και από 9 λεπτά/κιλοβατώρα τον Απρίλιο
  • Εlpedison: 15,48 λεπτά/κιλοβατώρα για τις πρώτες 100 κιλοβατώρες και 17,98 λεπτά για τις επόμενες τον Ιούνιο, από 9,96 λεπτά/κιλοβατώρα για τις πρώτες 100 κιλοβατώρες και στα 10,56 λεπτά για τις υπόλοιπες που ήταν το Μάιο.
  • NRG: 15,9 λεπτά/κιλοβατώρα τον Ιούνιο από 10,96 λεπτά/κιλοβατώρα που ήταν το Μάιο
  • ΗΡΩΝ: 16,3 λεπτά από κιλοβατώρα από 10,11 λεπτά/κιλοβατώρα στο πράσινο τιμολόγιο Μαΐου και 11,5 λεπτά/κιλοβατώρα που είχε το πράσινο τιμολόγιό της τον Απρίλιο
  • Protergia: 16,4 λεπτά /κιλοβατώρα με έκπτωση συνέπειας από 10,60 λεπτα/κιλοβατώρα με έκπτωση συνέπειας που ήταν το Μάιο και 23,4 λεπτά χωρίς έκπτωση συνέπειας τον Ιούνιο από 17,6 λεπτά/κιλοβατώρα χωρίς έκπτωση συνέπειας που ήταν το Μάιο.

Continue Reading

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

EnEarth από την Energean, για έναν κόσμο με μηδενικές εκπομπές CO2 -Στην Καβάλα το πρώτο πιλοτικό έργο δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα

Την Παγκόσμια Ημέρα για το Περιβάλλον, την 5 η Ιουνίου, επέλεξε η Energean για να γνωστοποιήσει τη δημιουργία της νέας εταιρείας του Oμίλου, της EnEarth, η οποία φιλοδοξεί να ηγηθεί στην προσπάθεια για έναν κόσμο με μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου! Είναι μια ακόμη πρωτοβουλία στο πλαίσιο της δέσμευσης της Energean για την επίτευξη του Net Zero το αργότερο έως το 2050.

Η EnEarth στοχεύει στη δημιουργία “πράσινων” κόμβων, αξιοποιώντας κοιτάσματα υδρογονανθράκων που είτε βαίνουν προς εξάντληση είτε έχουν ήδη εξαντληθεί, καθώς και άλλους γεωλογικούς σχηματισμούς που θα κριθούν κατάλληλοι να μετατραπούν σε βιώσιμες αποθήκες διοξειδίου του άνθρακα (CO2). Η εταιρεία θα συνδυάσει υφιστάμενες εγκαταστάσεις με τεχνολογίες αιχμής, με στόχο να διαδραματίσει έναν κυρίαρχο ρόλο στην καταπολέμηση των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής. Η δραστηριοποίηση της EnEarth θα συμβάλλει στην προστασία των θέσεων εργασίας και της δραστηριότητας στη βιομηχανία έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων, σε βιομηχανικές μονάδες που δεν είναι δυνατό να αποφύγουν να εκπέμπουν CO2, καθώς και στη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.

Πιο συγκεκριμένα, η EnEarth θα δραστηριοποιηθεί:

-Στην αποθήκευση CO2, καταρχήν στον Πρίνο της Καβάλας, με προοπτική σε πλήρη ανάπτυξη να αποθηκεύονται μέχρι 3 εκατ. τόνοι CO2 ετησίως και να αποτελέσει ο Πρίνος πρότυπο για ανάλογα projects και σε άλλα κοιτάσματα και γεωλογικούς σχηματισμούς στη Μεσόγειο.

-Στη μεταφορά CO2 σε συνεργασία με την εξειδικευμένη στις θαλάσσιες μεταφορές Prime Marine που εγγυάται την ασφαλή και αποτελεσματική μεταφορά CO2 για αποθήκευση στον Πρίνο.

-Στην απευθείας δέσμευση CO2 από την ατμόσφαιρα (Direct Air Capture and Storage– DACS), η οποία θα βελτιώσει θεαματικά τις κλιματικές και ατμοσφαιρικές συνθήκες στις περιοχές όπου θα εφαρμοστεί.

Από την Καβάλα και τις χερσαίες εγκαταστάσεις της Energean στη Νέα Καρβάλη ξεκινά η πιλοτική δέσμευση CO2

Η δραστηριότητα της EnEarth ξεκινά από την Καβάλα, όπως είχε ξεκινήσει και η Energean πριν από 16 χρόνια την πορεία της για να αναδειχθεί σε ηγέτιδα εταιρεία στην έρευνα και ανάπτυξη των φυσικών πόρων της Μεσογείου. Συγκεκριμένα, η EnEarth θα υλοποιήσει πιλοτική δέσμευση CO2 απευθείας από την ατμόσφαιρα με στόχο να ξεκινήσει η λειτουργική δέσμευση CO2 από την ατμόσφαιρα της Καβάλας από τις αρχές του 2026.

Για την θέση του project σε εφαρμογή, πρόκειται να εγκατασταθεί σύστημα απευθείας δέσμευσης CO2 στις χερσαίες εγκαταστάσεις της Energean στη Νέα Καρβάλη, το οποίο λειτουργεί με απόλυτα φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο, έχοντας ως χαρακτηριστικά την ελάχιστη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, την μη χρήση ρευστών και διαλυτών και την μηδενική παραγωγή απορριμμάτων.

Με αφορμή την ίδρυση της EnEarth, ο κ. Νικόλας Ρήγας, επικεφαλής του τομέα Αποθήκευσης Άνθρακα της EnEarth, δήλωσε σχετικά: «Με τη δημιουργία της EnEarth, προχωρούμε σε μια καινοτόμο πρωτοβουλία που έχει ως στόχο να μετατρέψει την Βόρεια Ελλάδα σε έναν “πράσινο” κόμβο στην Ανατολική Μεσόγειο με την δέσμευση και την αποθήκευση CO2, εγκαινιάζοντας ένα νέο τρόπο χρήσης των υφιστάμενων εγκαταστάσεων υδρογονανθράκων. Η EnEarth προσφέρει μία νέα βιώσιμη και φιλική για το περιβάλλον βιομηχανική πρακτική, που μπορεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς για τα οφέλη που προκύπτουν από την χρήση νέας τεχνογνωσίας σε παραδοσιακές βιομηχανικές δραστηριότητες».

Από την πλευρά της, η Δρ. Κατερίνα Σάρδη, Διευθύνουσα Σύμβουλος και Country Manager της Energean στην Ελλάδα δήλωσε τα εξής: «Η αναγγελία αυτής της νέας δραστηριότητας από την Καβάλα και μάλιστα την Παγκόσμια Ημέρα για το Περιβάλλον δεν έχει μόνο συμβολική σημασία.Ο Πρίνος έχει αποτελέσει παράδειγμα αρμονικής συνύπαρξης της βιομηχανίας πετρελαίου και φυσικού αερίου με περιβαλλοντικά ευαίσθητες και εντυπωσιακού φυσικού κάλλους περιοχές, με τον τουρισμό, με την αλιεία και, γενικότερα, με κάθε δραστηριότητα στην περιοχή. O Πρίνος έχει μια ιδανική, στρατηγική γεωγραφική θέση για να φιλοξενήσει την αποθήκευση CO2, που θα έχει προφανή οφέλη για το περιβάλλον, θα συμβάλλει στην διατήρηση της βιομηχανικής δραστηριότητας στην Ελλάδα και θα τροφοδοτήσει ένα νέο κύκλο οικονομικής ανάπτυξης και απασχόλησης, δημιουργώντας και τεχνογνωσία με προστιθέμενη αξία για τις τοπικές κοινωνίες».

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
tractor in the background of the text
text about elections
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en