Quantcast
Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Αύξηση 8,6% στις διεθνείς τιμές αγροτικών προϊόντων τον Αύγουστο

Αύξηση 8,6% στις διεθνείς τιμές αγροτικών προϊόντων τον Αύγουστο

Άνοδο σημείωσαν οι τιμές των αγροτικών προϊόντων συνολικά, με το βαμβάκι, το καλαμπόκι, τον χυμό πορτοκαλιού και τη σόγια να πρωταγωνιστούν, με τη ζήτηση να ενισχύεται, παρά την ενίσχυση του δολαρίου και των ανησυχιών για επιβράδυνση του παγκόσμιου ρυθμού ανάπτυξης, όπως επισημαίνει η Τράπεζα Πειραιώς στο 8ο Δελτίο Τιμών Αγροτικών Προϊόντων για το 2022.

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με την τράπεζα, η συνέχιση των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούν σε παγκόσμιο επίπεδο, ενδέχεται να συνεχίσουν να λειτουργούν υποστηρικτικά των τιμών τους, καθώς οι εκτιμήσεις του ΝΟΑΑ κάνουν λόγο για πιθανή συνέχιση του φαινομένου La-Ninia, το προσεχές διάστημα, ωστόσο με μειωμένες σχετικά πιθανότητες (60% από 86%).

Λαμβάνοντας υπόψη το παραπάνω, καθώς και τη συνέχιση του πολέμου, ο κλάδος των σιτηρών (σιτάρι, σόγια, καλαμπόκι) προβλέπεται να ευνοηθεί μεσοπρόθεσμα, ωστόσο μια κλιμάκωση στο εμπορικό ζήτημα ΗΠΑ-Κίνας πιθανά να πιέσει πτωτικά την τιμή της σόγιας. Για τη ζάχαρη, οι ανησυχίες για χαμηλές προμήθειες στη Βραζιλία, καθώς και ο περιορισμός των εισαγωγών-εξαγωγών δύναται να υποστηρίξουν θετικά την τιμή της.

Η περιορισμένη παραγωγή και τα χαμηλά αποθέματα χυμού πορτοκαλιού πιθανά να ευνοήσουν την τιμή του, παρά την μειωμένη ζήτηση, κάτι το οποίο αναμένεται και για το βαμβάκι, με τους επενδυτές να προσπαθούν να σταθμίσουν τις προοπτικές ζήτησης σε μια πιθανή παγκόσμια επιβράδυνση. Για το ρύζι, η χαμηλή παραγωγή και τα αποθέματα προβλέπεται να συνδράμουν θετικά στην τιμή του ταυτόχρονα με την ενισχυμένη κατανάλωση, ενώ για τα βοοειδή οι ενισχυμένες προμήθειες πιθανά να θέσουν σε πτωτική πίεση τις τιμές τους.

Σημαντική άνοδο κατέγραψε σε μηνιαίο επίπεδο ο δείκτης των αγροτικών προϊόντων (+8,60%) σε σχέση με τον δείκτη των εμπορευμάτων (+1,34%). Καταλύτης της παραπάνω κίνησης πιθανά να αποτέλεσε η ενίσχυση της ζήτησης, προεξάρχοντος της Κίνας, καθώς τα πρόσφατα οικονομικά στοιχεία (εισαγωγές, εξαγωγές) έδειξαν μια συγκρατημένη βελτίωση, ταυτόχρονα με τη βελτίωση της επιδημιολογικής εικόνας της χώρας απέναντι στον κορονοιό.

Αν και συνολικά τα εμπορεύματα παραμένουν ακριβά εξαιτίας της Fed και του ενισχυμένου δολαρίου, επιπλέον παράγοντες όπως οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες και μια νέα ένταση στις Ρωσοουκρανικές σχέσεις, δύναται να εντείνουν τις θετικές τους αποδόσεις. Ανασταλτικοί παράγοντες πιθανά να αποτελέσουν οι προοπτικές για πιθανή μείωση του παγκόσμιου ρυθμού ανάπτυξης, καθώς και μια κλιμάκωση στις εμπορικές σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας.

Η εικόνα των αγορών

Κέρδη κατέγραψαν οι μετοχικές αγορές σε μηνιαίο επίπεδο (S&P500 +4,45%, MSCIEM +0,15%), καθώς η υποχώρηση των πληθωριστικών πιέσεων στις ΗΠΑ, απομάκρυνε το ενδεχόμενο για επιθετικότερη αύξηση των επιτοκίων από τη Fed, με τα επιμέρους οικονομικά στοιχεία να παραμένουν αρκετά θετικά, ιδίως στην αγορά εργασίας.

Στην Ευρωζώνη, ο ιστορικά υψηλός πληθωρισμός που υποχρέωσε την ΕΚΤ να μπει σε τροχιά αύξησης επιτοκίων, οι ιδιαίτερα υψηλές ενεργειακές τιμές και η αβεβαιότητα για επαρκή διαθεσιμότητα φυσικού αερίου, άσκησαν επιπρόσθετη πίεση στην οικονομική δραστηριότητα η οποία αποτυπώθηκε στην εξέλιξη των πρόδρομων επιχειρηματικών δεικτών. Το δολάριο ενισχύθηκε σημαντικά και η απόδοση του αμερικανικού 10ετούς ομολόγου διαμορφώθηκε στο 3,01% και του 2ετούς στο 3,31%, με τους επενδυτές να παραμένουν στην πιθανότητα ύφεσης.

Παράλληλα, το επενδυτικό ενδιαφέρον εστιάστηκε στις γεωπολιτικές εντάσεις μεταξύ ΗΠΑ-Ταιβάν, στον πόλεμο στην Ουκρανία, στα εταιρικά αποτελέσματα τριμήνου και στις εξελίξεις στην Μ. Βρετανία και στην Ιταλία.

Πηγή : newsbomb.gr

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Υπουργείο Ανάπτυξης: Στο στόχαστρο της ΕΕ οι influencers – Σαρώνουν τα social, στη λίστα για παραπλάνηση των καταναλωτών και 20 Έλληνες

Τους influencers έβαλαν στο στόχαστρο οι αρμόδιες ευρωπαϊκές υπηρεσίες, καθώς διαπιστώνεται ολοένα και συχνότερα ότι επιστρατεύουν πρακτικές παραπλάνησης των καταναλωτών. Μέσα σε ένα μόλις μήνα, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί 22 χωρών, ανάμεσά τους και εκείνες του ελληνικού υπουργείου Ανάπτυξης, εντόπισαν 576 influencers στους οποίους αρχικά η Κομισιόν δια των κρατικών αρχών θα… τραβήξει το αυτί, επισημαίνοντάς τους τις παραβάσεις και έπεται συνέχεια αν δεν συμμορφωθούν.

Ειδικότερα, όπως έγινε γνωστό από το υπουργείο Ανάπτυξης, από τους ελέγχους εντοπίστηκαν οι 576 influencers και οι 20 εξ αυτών προέρχονται από τη χώρα μας. Το αμέσως προσεχές διάστημα θα λάβουν επιστολή από το υπουργείο Ανάπτυξης με την οποία θα ενημερώνονται επισταμένως και θα καλούνται να προβούν άμεσα στις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις ώστε οι δραστηριότητές τους να είναι προσαρμοσμένες σε όσα προβλέπει η ευρωπαϊκή  νομοθεσία για την προστασία των καταναλωτών.

Ο έλεγχος, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, πραγματοποιήθηκε από τις 27 Οκτωβρίου του 2023 έως και τις 30 Νοεμβρίου του 2023 και συμμετείχαν 22 αρμόδιες αρχές των κρατών μελών της Ένωσης.

Ο συντονισμός των ελέγχων έγινε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω του Δικτύου συνεργασίας των αρμόδιων εθνικών αρχών των κρατών μελών για την επιβολή της καταναλωτικής νομοθεσίας (Consumer Protection Cooperation Network).

Ειδικότερα, στην επιστολή που θα λάβουν οι 20 Έλληνες influencers από το υπουργείο Ανάπτυξης:

(α) επισημαίνονται η νομοθεσία της Ε.Ε. καθώς και το δίκαιο για την προστασία του καταναλωτή στην Ελλάδα που ισχύουν στις περιπτώσεις των εμπορικών επικοινωνιών όλων των influencers

(β) υπογραμμίζονται τα σημεία στις αναρτήσεις των influencers, όπου χρήζουν βελτίωσης, ιδίως όσον αφορά τις περιπτώσεις γνωστοποίησης (disclosure) της εμπορικής επικοινωνίας με σκοπό την προώθηση προϊόντων/υπηρεσιών, ώστε να συμβάλλουν με αυτό τον τρόπο στην διαμόρφωση μιας σωστής εμπορικής επικοινωνίας με το καταναλωτικό κοινό, που θα διέπεται από διαφάνεια και

(γ) προτείνονται συστάσεις για την χρήση της κατάλληλης επισήμανσης, με δεδομένο ότι η εμπορική επικοινωνία για την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας θα πρέπει να προβάλλεται με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι άμεσα ξεκάθαρο στο καταναλωτικό κοινό ότι πρόκειται για διαφημιστική ενέργεια. Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει οι influencers να χρησιμοποιούν τα hashtag #διαφήμιση ή #advertisement ή #advertising, καθώς τα ειδικά εργαλεία γνωστοποίησης που διατίθενται από τις ίδιες τις πλατφόρμες: «συνεργασία επί πληρωμή», «συνεργασία επί αμοιβή», «paid partnership», ώστε να διασφαλίζεται ότι το καταναλωτικό κοινό γνωρίζει ότι η επικοινωνία για την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας έχει διαφημιστικό περιεχόμενο.

Τα αποτελέσματα των ελέγχων στους Έλληνες influencers

Από τον έλεγχο στους Έλληνες influencers, διαπιστώθηκε, μεταξύ άλλων, ότι ενώ το 100% ασκεί εμπορική δραστηριότητα, μόνο το 25% – και όχι πάντα με απόλυτα ξεκάθαρο τρόπο – γνωστοποιεί στον καταναλωτή ότι το περιεχόμενο των αναρτήσεων έχει εμπορικό σκοπό (π.χ. περιλαμβάνει διαφημίσεις).
Σε ποσοστό 50% δεν παρέχουν σαφή ενημέρωση στον καταναλωτή σχετικά με την εμπορική τους ταυτότητα, ενώ από αυτούς που διατηρούν δικές τους ιστοσελίδες πώλησης το 50% δηλώνει ότι είναι εγγεγραμμένοι στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.).

Έρευνα για παραβάσεις

Όλα τα στοιχεία των ελέγχων που πραγματοποιήθηκαν θα διαβιβαστούν και στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων για εντοπισμό πιθανών φορολογικών παραβάσεων.

Για τις περιπτώσεις εκείνες των influencers που έχουν τις δικές τους ιστοσελίδες πώλησης και συνάπτουν συμβάσεις από απόσταση με τους καταναλωτές και για τις οποίες έχουν διαπιστωθεί παραβάσεις θα επιβληθούν οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται από την καταναλωτική νομοθεσία.

Οι έρευνες στην Ευρώπη

-Από το 97% των ελεγχόμενων influencers των οποίων το περιεχόμενο των αναρτήσεων είναι εμπορικό, μόνο το 20% γνωστοποιεί με ξεκάθαρες φράσεις στον καταναλωτή ότι πρόκειται για ανακοινώσεις διαφημιστικού ή εμπορικού χαρακτήρα.

-To 78% των influencers ασκούν εμπορική δραστηριότητα, ωστόσο μόνο το 36% αυτών είναι εγγεγραμμένοι σε εμπορικό μητρώο στη χώρα τους, στο βαθμό που αυτό προβλέπεται από την εθνική νομοθεσία του κράτους μέλους.

-Σε ποσοστό 30% οι influencers δεν παρέχουν πλήρη στοιχεία σχετικά με την εταιρεία τους, όπως εμπορική επωνυμία, γεωγραφική διεύθυνση, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ή και αριθμό εγγραφής.

-Σε ποσοστό 38% δεν χρησιμοποιούν στις αναρτήσεις τους τα ειδικά εργαλεία γνωστοποίησης που διατίθενται από τις πλατφόρμες, όπως την ένδειξη «paid partnership (συνεργασία επί πληρωμή)» στο Instagram. Αντιθέτως, επιλέγουν διαφορετική διατύπωση, όπως «collaboration (συνεργασία)» (16%), «partnership» (15%) ή λοιπές, γενικές ευχαριστίες προς τις εταιρείες (brands) με τις οποίες συνεργάζονταν (11%).

-Το 40% των influencers διατηρεί ορατή τη γνωστοποίηση του εμπορικού χαρακτήρα καθ’ όλη τη διάρκεια της εμπορικής επικοινωνίας.

-Το 34% των influencers παραθέτει τις γνωστοποιήσεις με τρόπο ώστε να είναι άμεσα εμφανείς, χωρίς να χρειάζονται επιπρόσθετα βήματα από τον καταναλωτή, όπως κάποιο κλικ στην ένδειξη «read more (διαβάστε περισσότερα)» ή μετάβαση στο κάτω μέρος της σελίδας.

-Το 40% των influencers προβάλλει και προωθεί δικά τους προϊόντα και υπηρεσίες. Ωστόσο το 60% αυτών δεν παρέχουν ξεκάθαρη και με σαφήνεια ενημέρωση ότι πρόκειται για εμπορική δραστηριότητα και προβολή των δικών τους προϊόντων.

Ως αποτέλεσμα του EU Sweep 2023, από τους 576 influencers που ελέγχθηκαν σε 1η φάση, για τους 358 influencers προβλέπεται περαιτέρω έρευνα από τις αρμόδιες αρχές για την επιβολή της καταναλωτικής νομοθεσίας σε εθνικό επίπεδο.

Οι influencers και οι καταναλωτές μπορούν να ενημερώνονται από τον ιστότοπο/βιβλιοθήκη πληροφοριών (Influencer Legal Hub) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο οποίος περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, μια σειρά από εκπαιδευτικά βίντεο και πληροφορίες από διάφορες πηγές που παρουσιάζουν τις νομικές υποχρεώσεις, τις θεμιτές εμπορικές πρακτικές και τα ισχύοντα Ευρωπαϊκά πρότυπα για την προστασία των καταναλωτών.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Προβλήματα αντιμετωπίζουν οι αστυνομικοί με τους χαμηλούς μισθούς

Δεν  είναι μόνο οι υπάλληλοι του ιδιωτικού τομέα που αντιμετωπίζουν θέματα με τους χαμηλούς μισθούς αλλά από ότι φαίνεται είναι και οι αστυνομικοί της χώρας. Για μια τόσο απαιτητική και υπό δύσκολες συνθήκες εργασία, η αμοιβή τους δεν επαρκεί όπως οι ίδιοι δηλώνουν.

Γεγονός μάλιστα που φάνηκε να αληθεύει με αφορμή και τον θάνατο του άτυχου αστυνομικού το πρωί της Τρίτης 16 Απριλίου ο οποίος αναγκάζονταν να δουλεύει σε οικοδομή και να μπορέσει να βγάζει τα προς το ζην.

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Διευρυμένη σύσκεψη του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Συνεδρίασε για πρώτη φορά φέτος το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας (ΠΕΣΟΠΠ) για την αντιμετώπιση των κινδύνων από δασικές πυρκαγιές. Στο ΠΕΣΟΠΠ προήδρευσε ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης Χριστόδουλος Τοψίδης.

Η σύγκληση του Οργάνου έγινε το πρωί της Τετάρτης 17 Απριλίου στην αίθουσα συσκέψεων της Περιφερειακής Ενότητας Ροδόπης, μετά από πρόσκληση της αυτοτελούς Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας Περιφέρειας ΑΜΘ, προκειμένου να συζητηθούν οι δράσεις πρόληψης και η προετοιμασία – ετοιμότητα των εμπλεκομένων φορέων ενόψει της αντιπυρικής περιόδου.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en