ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Αυτοαξιολόγηση, ή χειραγώγηση, του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών;

Η πίεση που ασκείται από το Υπουργείο Παιδείας, για να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί το έργο της αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου στις σχολικές μονάδες, έχει προκαλέσει την αντίδραση των συνδικαλιστικών φορέων των εκπαιδευτικών.

Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (Δ.Ο.Ε.) τύπωσε αφίσα, στην οποία αναφέρει το εξής: «Όχι στην αξιολόγηση-χειραγώγηση». Οι εκπαιδευτικοί θεωρούν, όπως ειπώθηκε στη χθεσινή συνάντηση των διευθυντών των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Νομού Καβάλας στο 24ο δημοτικό σχολείο Καβάλας, ότι μετά την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, θα ακολουθήσει η δική τους αξιολόγηση.

Ωστόσο, υπάρχουν κάποιοι εκπαιδευτικοί που είναι θετικοί στην εφαρμογή του προγράμματος και επιθυμούν να παρακολουθήσουν τα σχετικά επιμορφωτικά σεμινάρια. Λόγω της αντίδρασης των σχολικών συμβούλων και της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.), το πανεπιστήμιο Αθηνών αναγκάστηκε να ακυρώσει το πρόγραμμα επιμορφωτικών σεμιναρίων εκπαιδευτικών που σχεδίαζε να αρχίσει.

Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου: «Η Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου (Α.Ε.Ε.) στη σχολική μονάδα, αποτελεί μία συνεχή δυναμική διαδικασία αυτoαξιολόγησης, ενσωματωμένη στη λειτουργία του σχολείου.

Η διαδικασία αυτή, περιλαμβάνει την αποτίμηση της υπάρχουσας κατάστασης στο σχολείο και συνδέεται με τον γενικότερο εκπαιδευτικό σχεδιασμό και την ανάπτυξη ειδικών σχεδίων δράσης, με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στους τομείς που επιλέγει κάθε σχολείο ανάλογα με τις ιδιαιτερότητές του.

Με την αυτοαξιολόγηση, επιδιώκεται η διαμόρφωση «κουλτούρας αξιολόγησης» στα σχολεία, η οποία στηρίζεται στην παραγωγή και αξιοποίηση εκπαιδευτικών τεκμηρίων από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, συνδέεται με την εισαγωγή, την προώθηση και την εδραίωση ενός «πολιτισμού εμπιστοσύνης», που βασίζεται στην ανάπτυξη σχέσεων ευθύνης και συνεργασίας στο σχολείο και στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Ο βασικός σκοπός της συλλογικής εσωτερικής αξιολόγησης, ή αυτοαξιολόγησης, είναι η ανάδειξη της σχολικής μονάδας ως βασικού φορέα προγραμματισμού και αξιολόγησης του εκπαιδευτικού της έργου».

Στη χθεσινή συνάντηση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Νομού Καβάλας, κάποια εκπαιδευτικός υποστήριξε ότι, η «βιασύνη» του Υπουργείου Παιδείας να γίνουν τα επιμορφωτικά σεμινάρια, οφείλεται στην πίεση που δέχεται για να «κλείσει» το έργο και να παρθούν τα χρήματα του προγράμματος.

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version