Quantcast
Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Αυτοί που πολέμησαν για την ενότητα που σήμερα πολεμούμε…

Σήμερα όλοι οι Έλληνες γιορτάζουν. Γιορτάζουν την έναρξη ενός πολέμου που για αυτούς που μπήκαν στα τρένα για το μέτωπο δεν ήταν γνωστή η κατάληξη του. Τα φιλμ της εποχής που δείχνουν τους Έλληνες στρατιώτες να χαιρετούν με χαμόγελα τις οικογένειες τους στον Σταθμό, δεν ήταν προϊόν προπαγάνδας αλλά αυθόρμητη έκφραση του λαού απέναντι σε έναν κίνδυνο που ούτε την έκταση του ήξερε ούτε τις απώλειες που αυτός θα προκαλούσε.

Οι Έλληνες είχαν την αισιοδοξία ζωγραφισμένη στα πρόσωπα τους όταν ξεκίνησε ο πόλεμος. Και με την ίδια αισιοδοξία τον άφησαν πίσω τους, 3,5 χρόνια μετά. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι βγήκαν στους δρόμους και πανηγύριζαν για το τέλος μιας περιπέτειας που άφησε πίσω της εκατομμύρια νεκρούς και μια χώρα καθημαγμένη. Είχαν όμως ελπίδα για αυτό που θα έλθει. Ήταν σίγουροι ότι αυτό που θα ζήσουν θα ήταν καλύτερο από αυτό που ήθελαν να ξεχάσουν μια για πάντα.

Με την παρένθεση της πιο σκοτεινής και ακόμα πιο καταστροφικής περιόδου της μεταπολεμικής Ελλάδος, του Εμφυλίου Πολέμου, οι Έλληνες συνέχισαν να κρατούν την φλόγα της αισιοδοξίας αναμμένη και στα πρώτα χρόνια της οικονομικής ανάκαμψης της χώρας. Για κάτι περισσότερο από μια δεκαετία, από τις αρχές της δεκαετίας του 50’ μέχρι και τα μέσα του 60’, οι Έλληνες μεγαλούργησαν ανοικοδομώντας μια χώρα ερειπίων και παραδίδοντας μιας χώρα έτοιμη να ενταχθεί στην ευρωπαϊκή οικογένεια και να αποτελέσει παράδειγμα οικονομικής και κοινωνικής ανάταξης για όλες τις χώρες του δυτικού κόσμου. Οι Έλληνες πέτυχαν να μετατρέψουν την ελπίδα σε συλλογικό εθνικό όραμα. Και την όρεξη για δημιουργία σε ανάπτυξη και ραγδαία βελτίωση του βιοτικού τους επιπέδου.

Αυτό το οικονομικό και κοινωνικό θαύμα συνεχίστηκε και μετά τα πέτρινα χρόνια της δικτατορίας. Καμία νεότερη γενιά Ελλήνων δεν ζούσε χειρότερα από την προηγούμενη. Κανένας νέος Έλληνας δεν είχε το δικαίωμα να παραπονεθεί για το ότι ο πατέρας ή ο παππούς του έζησε καλύτερα από αυτόν. Σίγα-σίγα όμως, αυτή η λαχτάρα για δημιουργία άρχιζε να φθίνει καθώς η κατάσταση της συνεχούς ανάπτυξης άρχιζε να δημιουργεί την αίσθηση μιας δεδομένης πραγματικότητας. Ολοένα και μεγαλύτερα στρώματα της ελληνικής κοινωνίας μεταφέρονταν από το επίπεδο της δημιουργίας στο επίπεδο της ανάγκης για… αποκατάσταση αυτών και των οικογενειών τους. Η ανάγκη δημιούργησε και το αντίστοιχο πολιτικό προσωπικό που θα την εκπλήρωνε. Και ο φαύλος κύκλος άρχισε σιγά σιγά να σχηματοποιείται, να γεννά τα πρώτα αρνητικά αποτελέσματα στην οικονομία και να μετατρέπει την κοινωνία από παραγωγό ιδεών και πλούτου σε καταναλωτή μηνυμάτων και εμπορευμάτων. Το όραμα ξέφτισε και μαζί του ξεχάστηκαν και οι πρώτες ύλες της μεγαλοσύνης των Ελλήνων.

Και έτσι φτάνουμε στο σήμερα, για την ακρίβεια στην τελευταία πενταετία. Αυτή η κεκτημένη ταχύτητα της οικονομικής ανόδου της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ελλήνων βρήκε πάνω στον τοίχο της πραγματικότητας που ο φαύλος κύκλος δημιούργησε. Μόνο που τώρα η αίσθηση της συλλογικότητας και της κοινής ευθύνης για να μπορέσουμε να βγούμε από το τέλμα δεν υπάρχει. Αυτή η αίσθηση ότι «άλλοι φταίνε για την σημερινή μας κατάσταση και όχι εμείς» είναι που διακρίνει την περίοδο που διανύουμε από τις προηγούμενες του παρελθόντος. Ο φαύλος κύκλος της ηθικής και κοινωνικής παρακμής μας έφερε στα πρόθυρα της εθνικής εξαθλίωσης και όλοι μαζί (και ο καθένας ξεχωριστά) ψάχνουμε, χωρίς πυξίδα, τον τρόπο για να βγούμε από το αδιέξοδο.

Το έπος του 40’ μας διδάσκει ενότητα, εθνική αλληλεγγύη, παραμερισμό των διαφορών μας με στόχο την επίτευξη του κοινού σκοπού που ήταν η επιβίωση και η εθνική ανεξαρτησία. Μας διδάσκει αυτά ακριβώς τα στοιχεία που φροντίζουμε επιμελώς να τα αποφεύγουμε σήμερα. Ζητούμενο για εμάς είναι η ενότητα να επικρατήσει της διαίρεσης καθώς βρισκόμαστε σε έναν ιδιότυπο οικονομικό πόλεμο από τον οποίο καλούμαστε να βγούμε αλώβητοι και αν γίνεται και καλύτεροι. Αυτό δεν θα γίνει χωρίς συναίσθηση των προβλημάτων και χωρίς την επίγνωση οτι σφάλαμε πολύ στο παρελθόν εις βάρος του μέλλοντος μας. Και σίγουρα δεν θα γίνει αν δεν δημιουργήσουμε από κοινού ένα όραμα ελπίδας για το πώς θέλουμε να δούμε την πατρίδα μας να μεγαλουργεί τα επόμενα χρόνια.

Το έπος του 40’ μας δείχνει τον τρόπο. Εμείς ας βρούμε τον δρόμο της αξιοσύνης τιμώντας με τις πράξεις μας αυτούς που πολέμησαν για να είμαστε σήμερα υπερήφανοι…

Όμηρος Τσάπαλος
rizopoulospost.com

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Εναρκτήρια εκδήλωση για τα 100 χρόνια της Ιεράς Μητρόπολης Φιλίππων Νεαπόλεως & Θάσου στην Λυδία

Με λαμπρότητα πραγματοποιούνται και φέτος οι εκδηλώσεις εορτασμού της επετείου μνήμης της Ισαποστόλου Αγίας Λυδίας της Φιλιππησίας στο ιερό Προσκύνημα-Βαπτιστήριο της Αγίας κατά το διήμερο 19 και 20 Μαΐου 2024.

Το απόγευμα της Κυριακής 19 Μαΐου 2024 τελέστηκε ο Πανηγυρικός Εσπερινός, παρουσία πλήθους πιστών και εκπροσώπων Πολιτιστικών Συλλόγων της περιοχής, ενώ παράλληλα σηματοδοτήθηκε και η επίσημη έναρξη του επετειακού εορτασμού της εκατονταετηρίδος (1924-2024) της τοπικής Εκκλησίας.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Κεραμέως: Χωρίς την επιστολική ψήφο πολλοί συμπατριώτες μας δεν θα μπορούσαν να ψηφίσουν

«Χωρίς την επιστολική ψήφο οι Έλληνες πολίτες, πολλοί συμπατριώτες μας, δεν θα μπορούσαν να ψηφίσουν», ανέφερε η Υπουργός Εσωτερικών Νίκη Κεραμέως μιλώντας σήμερα στο ΕΡΤNews.

Επίσης η κ. Κεραμέως επισήμανε «πάνω από τρεις στους τέσσερις που έχουν γραφτεί έχουν ήδη παραλάβει το εκλογικό υλικό στο σπίτι τους, στο γραφείο τους, σε όποια διεύθυνση έχουν. Πάνω από εκατό χιλιάδες τα έχουν ήδη παραλάβει» και πρόσθεσε «αυτό είναι ένα μεγάλο κέρδος. Ό, τι και να ψηφίζει κανείς, σημασία έχει να ψηφίζει, νa ακούγεται, να μπορεί να ακουστεί ακριβώς η φωνή του».

Οι παραδόσεις προχώρησαν πάρα πολύ γρήγορα σημείωσε η υπουργός Εσωτερικών «Ξεκίνησαν πριν από μόλις λίγες μέρες και ήδη είμαστε σχεδόν πολύ κοντά στην ολοκλήρωση της παράδοσης». Παράλληλα η κ. Κεραμέως έδωσε διευκρινίσεις και για το ποια είναι η τελευταία ημέρα για κατάθεση του φακέλου: «Εάν ζω στο εξωτερικό, η τελευταία μέρα για να έρθει η εταιρεία ταχυμεταφοράς να παραλάβει τον φάκελο είναι η 28η Μαΐου. Στην Ελλάδα, η τελευταία μέρα για να έρθει η εταιρεία ταχυμεταφοράς είναι η 3η Ιουνίου».

Τέλος, η κ. Κεραμέως τόνισε ό,τι «πρέπει να φέρουμε την επέκταση της επιστολικής ψήφου στις εθνικές εκλογές για τους Έλληνες του εξωτερικού».

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Σήμερα οι εξετάσεις στα Πρότυπα Σχολεία της χώρας

Ξεκίνησαν σήμερα, 18 Μαϊου, οι εξετάσεις για την εισαγωγή των μαθητών στις εισαγωγικές τάξεις – Α’ Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου – των Πρότυπων Σχολείων (Π.Σ.) καθώς και στις αντίστοιχες τάξεις των Εκκλησιαστικών Σχολείων. Υποβλήθηκαν 9.454 αιτήσεις υποψηφίων για 1.794 θέσεις.

Η εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία – Εκκλησιαστικά Σχολεία Οι εξετάσεις για την εισαγωγή των μαθητών στις εισαγωγικές τάξεις – Α’ Γυμνασίου/ Α΄ Λυκείου – των Πρότυπων Σχολείων (Π.Σ.) και στις τάξεις Α’ Γυμνασίου/Α΄ Λυκείου των Εκκλησιαστικών Σχολείων, διενεργούνται σήμερα Σάββατο 18 Μαΐου. Η αξιολόγηση των υποψηφίων μαθητών, θα γίνει σε δύο γνωστικά αντικείμενα: γλώσσα και μαθηματικά.

Οι ερωτήσεις αξιολόγησης είναι κλειστού τύπου/ πολλαπλής επιλογής. Οι υποψήφιοι για τα Εκκλησιαστικά Σχολεία θα εξεταστούν επιπλέον στο μάθημα των Θρησκευτικών.

Οι εξετάσεις Η εισαγωγή μαθητών στην Α’ τάξη των Πρότυπων Γυμνασίων πραγματοποιείται με τεστ δεξιοτήτων υπό μορφή ερωτήσεων κλειστού τύπου/πολλαπλής επιλογής. Το περιεχόμενο της αξιολόγησης σχετίζεται με την κατανόηση κειμένων της ελληνικής γλώσσας και των μαθηματικών εννοιών. Αντικείμενο της γραπτής δοκιμασίας είναι στοιχεία, τα οποία οι μαθητές ήδη έχουν επεξεργασθεί και γνωρίζουν από τη φοίτησή τους στο Δημοτικό Σχολείο γενικά χωρίς να ορίζονται συγκεκριμένες σελίδες εξεταστέας ύλης στα σχολικά εγχειρίδια, ούτε ελέγχονται γνώσεις, οι οποίες βασίζονται στην αποστήθιση.

Τα θέματα των εξεταζόμενων γνωστικών πεδίων, τίθενται υπό τη μορφή ερωτήσεων κλειστού τύπου/ πολλαπλής επιλογής, οι οποίες συνοδεύονται από σχετικό βοηθητικό υλικό. Η διαδικασία διαρκεί 150 λεπτά.

 

Υπενθυμίζεται ότι η αποστολή των θεμάτων προς τα εξεταστικά κέντρα πραγματοποιείται ηλεκτρονικά με ευθύνη της Κεντρικής Επιτροπής Διεξαγωγής των Εξετάσεων αμέσως πριν την έναρξη της δοκιμασίας.
Η επιλογή της απάντησης ανά ερώτηση σημειώνεται από τον υποψήφιο μαθητή σε ειδικό απαντητικό φύλλο, όπου αναγράφεται υποχρεωτικά ο κωδικός αίτησης υποψηφίου σε αντίστοιχο πεδίο.
Τα απαντητικά φύλλα βαθμολογούνται εντός κλίμακας βαθμολόγησης από μηδέν έως εκατό μόρια, με άριστα τα εκατό μόρια.
Σε κάθε ένα από τα εξεταζόμενα γνωστικά πεδία αποδίδονται πενήντα μόρια.
Να σημειωθεί πως δεν προβλέπεται διαδικασία αναβαθμολόγησης.

Πλήρωση κενών θέσεων μαθητών στη Β’ και Γ’ τάξη των Πρότυπων Γυμνασίων.

Η πλήρωση κενών θέσεων στις Β’ και Γ’ τάξεις των Προτύπων Γυμνασίων για κάθε σχολικό έτος πραγματοποιείται με τεστ δεξιοτήτων, η οποία λαμβάνει χώρα στα Πρότυπα Γυμνάσια τρεις ημέρες πριν από την έναρξη του διδακτικού έτους. Οι αιτήσεις για τη συμμετοχή στις εξετάσεις, κατατίθενται στο σχολείο ενδιαφέροντος κάθε υποψηφίου και αποδίδεται ατομικός κωδικός για κάθε αίτηση.
Στην παραπάνω διαδικασία δεν μπορούν να συμμετέχουν μαθητές, που φοιτούν ήδη σε Πρότυπο Γυμνάσιο.

Οι κενές θέσεις καθώς και κάθε ειδικότερο ζήτημα, που αφορά στην πραγματοποίηση της δοκιμασίας δεξιοτήτων ανακοινώνονται στην ιστοσελίδα κάθε σχολείου με την έναρξη του σχολικού έτους.

Εισαγωγή μαθητών και πλήρωση κενών θέσεων στην Α’ τάξη των Πρότυπων Λυκείων

Σε περίπτωση διασυνδεδεμένων Πρότυπων Σχολείων (Π.Σ.), οι απόφοιτοι του Πρότυπου Γυμνασίου εγγράφονται απευθείας στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο, υπό την προϋπόθεση να έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς την φοίτησή τους στο Γυμνάσιο.
Αν στην Α’ τάξη των διασυνδεδεμένων Λυκείων προκύπτουν κενές θέσεις, αυτές καλύπτονται με τεστ δεξιοτήτων.
Στα μη διασυνδεδεμένα Πρότυπα Λύκεια, το σύνολο των θέσεων της Α’ τάξης του Λυκείου καλύπτεται με τεστ δεξιοτήτων.

Οι εξετάσεις

Με τη δοκιμασία εισαγωγής μαθητών στα Πρότυπα Λύκεια αξιολογούνται γνώσεις και δεξιότητες σχετικές με την κατανόηση κειμένων της ελληνικής γλώσσας και τα μαθηματικά που απέκτησαν οι μαθητές κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Γυμνάσιο.
Δεν ορίζονται συγκεκριμένες σελίδες εξεταστέας ύλης στα σχολικά εγχειρίδια και δεν ελέγχονται γνώσεις, οι οποίες προϋποθέτουν απομνημόνευση. Οι μαθητές δεν απαιτείται να μελετήσουν πρόσθετη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στην εν λόγω δοκιμασία, η οποία έχει τρίωρη διάρκεια.

Πλήρωση κενών θέσεων μαθητών στην Β’ και Γ’ τάξη των Πρότυπων Λυκείων

Η εισαγωγή μαθητών στις Β’ και Γ’ τάξεις των Πρότυπων Λυκείων για την κάλυψη των κενών θέσεων πραγματοποιείται με τεστ δεξιοτήτων, η οποία λαμβάνει χώρα στα Πρότυπα Λύκεια τρεις ημέρες πριν από την έναρξη του διδακτικού έτους. Μαθητές, που φοιτούν ήδη σε Πρότυπο Λύκειο δεν μπορούν να συμμετέχουν στην παραπάνω διαδικασία.

Οι γονείς ή οι κηδεμόνες ή άλλο πρόσωπο που έχει την επιμέλεια μαθητή εισακτέου σε Πρότυπο Λύκειο προβαίνουν, εφόσον το επιθυμούν, σε όλες εκείνες τις ενέργειες που απαιτούνται, προκειμένου να γίνει η μετεγγραφή του μαθητή από το σχολείο, που ήδη είναι εγγεγραμμένος στο Πρότυπο Λύκειο όπου έχει κριθεί εισακτέος, εντός πέντε εργάσιμων ημερών από την επόμενη της ημέρας ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων.

Ολοκληρώθηκε η κλήρωση για τα Πειραματικά

Σημειώνεται ότι χθες, Παρασκευή 17 Μαϊου, ολοκληρώθηκε η διαδικασία της δημόσιας ηλεκτρονικής κλήρωσης για την εισαγωγή στα Πειραματικά Σχολεία. Υποβλήθηκαν 10.845 αιτήσεις για 3.003 θέσεις.
Τα αποτελέσματα θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων. Οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών θα ενημερωθούν σχετικά με SMS στο κινητό τους εφόσον το είχαν δηλώσει στην αρχική τους αίτηση.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en