Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυτές είναι οι αλλαγές στα Τέλη Κυκλοφορίας 2018 – Στον «αέρα» τα μηδενικά

Η πορεία των εσόδων αναμένεται να αποτελέσει το βασικό παράγοντα της τελικής διαμόρφωσης για τα Τέλη Κυκλοφορίας 2018 καθώς εάν δεν βελτιωθεί η εικόνα τους μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου δεν μπορεί να υπάρξει καμία απολύτως ξεκάθαρη εικόνα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του enikonomia.gr το μόνο σίγουρο είναι πως πάση θυσία πρέπει τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας 2018 να κυμανθούν σε πάνω από 1 δισ. ευρώ ώστε να μην υπάρξει «εκτροχιασμός» του Προϋπολογισμού.

Επίσης το δεύτερο στοιχείο που επιδιώκει εδώ και πολλά χρόνια το οικονομικό επιτελείο αφορά στην άρση από την ακινησία εκατοντάδων χιλιάδων αυτοκινήτων από τα οποία το κράτος δεν εισπράττει ούτε ένα ευρώ!

Με τα παραπάνω δεδομένα το οικονομικό επιτελείο αναμένεται να πορευτεί τις επόμενες εβδομάδες και αν τελικά τα έσοδα τονωθούν τότε είναι πολύ πιθανό να εφαρμοστεί το Πορτογαλικό μοντέλο στα Τέλη Κυκλοφορίας που είχε αποκαλύψει η Realnews ενώ σε διαφορετική περίπτωση αναμένεται να ακολουθηθεί ένα πιο συντηρητικό μοντέλο με μικρές μειώσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας των οχημάτων με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν το 2006, νέες κλίμακες μεταξύ των κυβικών εκατοστών ενώ στα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας μετά την 1 Νοεμβρίου 2010 όπου και τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές Co2 επίσης αναμένεται να υπάρξουν νέες κλίμακες μεταξύ των ορίων στις εκπομπές Co2 ενώ δεν μπορεί να αποκλείσει κανείς την περαιτέρω μείωση των λεγόμενων «Μηδενικών Τελών Κυκλοφορίας» που για το 2017 που αφορά οχήματα με εκπομπές Co2 κάτω από 90 γραμμάρια τα οποία είναι πολύ πιθανό να ισχύουν μόνο σε οχήματα που εκπέμπουν 85 ή ακόμη και 80 γρ. CO2.

Το σχέδιο με το Πορτογαλικό Μοντέλο

 Ένα από τα σχέδια που έχει επεξεργαστεί το οικονομικό επιτελείο για τα Τέλη Κυκλοφορίας κυρίως των παλαιών αυτοκινήτων βασίζεται στο «Πορτογαλικό μοντέλο» το οποίο μπορεί να εφαρμοστεί σε οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από το 2007 και μετά.

Ειδικότερα το συγκεκριμένο μοντέλο υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας συνδυάζει τον κυβισμό με τις εκπομπές CO2 με ειδικούς συντελεστές τα αποτελέσματα των οποίων στο τέλος αθροίζονται και βγάζουν τον… λογαριασμό για κάθε ένα αυτοκίνητο ξεχωριστά!

Αν εφαρμοστεί το «Πορτογαλικό μοντέλο» αναμένεται να επηρεάσει πάνω από 1,1 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων οι οποίοι θα δουν τα τελικά ποσά των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας να αυξάνονται ή να μειώνονται ανάλογα με τον κυβισμό και τις εκπομπές CO2.

Στην Πορτογαλία τα Τέλη Κυκλοφορίας σε οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας μετά την 1η/1/2007 ξεκινούν από τα 87,03 ευρώ για οχήματα με κινητήρες κάτω των 1.250 κ.εκ. τα οποία εκπέμπουν κάτω από 120 γρ. CO2.

Στη συνέχεια έχουμε τα οχήματα με κινητήρες από 1.251 έως και 1750 κ.εκ. Για τα οποία οι κάτοχοί τους χρεώνονται με 57,23 ευρώ για τον κυβισμό ενώ αν εκπέμπουν CO2 από 121 γρ. Έως και 180 γρ. Τότε οι κάτοχοί τους πληρώνουν 87,68 ευρώ. Δηλαδή το σύνολο των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας για την συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων ανέρχεται σε 144,91 ευρώ.

Η αμέσως επόμενη κατηγορία αφορά ΙΧ με κινητήρες από 1.751 έως και 2.500 κ.εκ. Και αν εκπέμπουν από 181 έως και 250 γρ. CO2 τότε οι κάτοχοί τους πληρώνουν για ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας 304,77 ευρώ.

Τέλος το πορτογαλικό οικονομικό επιτελείο έχει ακόμη μία κατηγορία οχημάτων με κινητήρες από 2.501 κ.εκ. Και άνω τα οποία εκπέμπουν πάνω από 251 γρ. CO2 και οι κάτοχοί τους καλούνται να πληρώσουν για ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας 717,57 ευρώ εκ των οποίων τα 391,38 αφορούν στον κυβισμό του κινητήρα και τα υπόλοιπα 326,19 ευρώ στις εκπομπές CO2.

Εξέλιξη του ήδη υπάρχοντος μοντέλου για τα παλιά ΙΧ

Ένα άλλο μοντέλο για τον τρόπου υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας στα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31 Οκτωβρίου 2010 έχει να κάνει με την εισαγωγή νέων συντελεστών στα κλιμάκια των κυβικών εκατοστών ώστε να μην υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ των οχημάτων με κινητήρες που έχουν πολύ κοντινές χωρητικότητες δηλαδή κυβικά εκατοστά.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι κλίμακες που εξετάζεται να αλλάξουν αφορούν στα οχήματα με κινητήρες από 1.739 έως και 1.928 κ.εκ. όπου τα Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται από 280 έως 320 ευρώ ενώ στην αμέσως επόμενη κατηγορία δηλαδή τα οχήματα με κινητήρες από 1.929 έως και 2.357 κ.εκ. τα Τέλη ανέρχονται από 615 έως 690 ευρώ!

Στις συγκεκριμένες κατηγορίες το οικονομικό επιτελείο εξετάζει να μειώσει προς τα κάτω τα Τέλη Κυκλοφορίας των οχημάτων από 2.299 κ.εκ. έως και 1.800 κ.εκ.

Στην συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων ανήκουν περίπου 280.000 αυτοκίνητα.

Επίσης ακόμη μία κλίμακα στην οποία θα δώσει ιδιαίτερη έμφαση το κράτος αφορά στα οχήματα με κινητήρες από 1.072 έως και 1.357 κ.εκ. για τα οποία οι ιδιοκτήτες τους πληρώνουν 135 ευρώ ενώ η αμέσως επόμενη κατηγορία δηλαδή τα ΙΧ με κινητήρες από 1.358 έως και 1.548 κ.εκ. πληρώνουν για ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας από 225 έως 255 ευρώ.

Σε αυτές τις δύο κατηγορίες ανήκουν πάνω από 3 εκατ. οχήματα και όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς ακόμη και μια ελάχιστη αύξηση στα ποσά θα αναλογεί σε μεγάλη αύξηση εσόδων!

Τέλος στην κατηγορία των αυτοκινήτων με κινητήρες από 2.358 κ.εκ. και άνω είναι επίσης πολύ πιθανό να προστεθούν νέοι συντελεστές ώστε να μειωθεί η «ψαλίδα» μεταξύ των ποσών στα Τέλη Κυκλοφορίας.

Στο μοντέλο εξέλιξης του υπάρχοντος μοντέλου για τα Τέλη Κυκλοφορίας το οικονομικό επιτελείο εξετάζει την εισαγωγή επιπλέον συντελεστών και στα Τέλη Κυκλοφορίας των οχημάτων με 1η Άδεια Κυκλοφορίας μετά την 1η Νοεμβρίου 2010 με στόχο την… δικαιότερη αντιμετώπισή τους όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν τα στελέχη του ΥΠΟΙΚ.

Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν στο Enikonomia πως οι όποιες αλλαγές αποφασιστούν στα Τέλη Κυκλοφορίας θα πρέπει να ανακοινωθούν επίσημα και άμεσα από το οικονομικό επιτελείο καθώς οι φήμες σε μια ταραγμένη αγορά είναι ικανές να προκαλέσουν «πάγωμα» στις πωλήσεις αυτοκινήτων με ανυπολόγιστες συνέπειες για τον κλάδο και την οικονομία.

Του Γιώργου Κ. Ανδρή

 enikos.gr

Click to comment

Απάντηση

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Θ. Μαρκόπουλος : «Το φράγμα Μαρμαρά αν δεν ολοκληρωθεί τώρα, δεν θα γίνει ποτέ»!

Επίσκεψη και επιτόπου επιθεώρηση – στο πλαίσιο της επίσκεψης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα – πραγματοποίησε ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Θόδωρος Μαρκόπουλος στο Φράγμα του Μαρμαρά μαζί με το Διευθυντή Φραγμάτων του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών κ. Αντώνη Κοτσώνη, με σκοπό να εκτιμήσουν την ακριβή κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει τα ημιτελή έργα. Στην επιθεώρηση που έγινε την Τετάρτη 29 Μαίου, ήταν παρόντες, ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, όσο και άλλοι υπηρεσιακοί παράγοντες από την Τεχνική Υπηρεσία της ΠΑΜΘ και του αρμόδιου υπουργείου και μεταξύ των οποίων ο Δ/ντης της Δ.Τ.Ε κ. Γιώργος Κυπραίος, ο προϊστάμενος του Τμ. Δομών και Περιβάλλοντος και ο κ. Ιωάννης Νεστορίδης, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Παγγαίου κ. Χρήστος Παρασκευάς κ.α.

Από τον επιτόπου έλεγχο διαπιστώθηκε ότι το έργο – το οποίο είναι ολοκληρωμένο κατά 95% του φυσικού αντικειμένου- βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σημείο, καθώς αν δεν προχωρήσουν γρήγορα τα έργα, με νέο διαγωνισμό, κινδυνεύει να υποστεί σοβαρή βλάβη. Να θυμίσουμε ότι μετά την τελευταία σύσκεψη που έγινε στην Καβάλα με την παρουσία του αρμόδιου υπουργού Χρήστου Σταϊκούρα και την συμμετοχή του Περιφερειάρχη ΑΜΘ Χριστόδουλου Τοψίδη, τέθηκε επιτακτικά το ζήτημα της συνέχισης των εργασιών.

Μετά την προχθεσινή επιθεώρηση ο κ. Μαρκόπουλος τόνισε στον κ. Κοτσώνη την κρισιμότητα της κατάστασης, σημειώνοντας ότι «Το φράγμα Μαρμαρά βρίσκεται σε ένα δύσκολο σημείο και αυτό συνίσταται στο γεγονός ότι όσο παραμένει σε αυτή την ημιτελή κατάσταση και χωρίς να πληρωθεί με νερό, κινδυνεύει το σύνολο του έργου. Ως εκ τούτου έγινε στην Κομοτηνή το πρωί, μια σύσκεψη του Περιφερειάρχη Χριστόδουλου Τοψίδη με τον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σταïκούρα και του γενικού διευθυντή φραγμάτων Αντώνη Κοτσώνη όπου εξετάστηκε το θέμα.

Εκεί ο κ. Τοψίδης πέτυχε την εξασφάλιση όλων των επιπλέον πιστώσεων για την ολοκλήρωση του έργου. Εκείνο το οποίο προκρίνεται μετά και την αυτοψία στο φράγμα είναι να μεταφερθούν οι διαθέσιμοι πόροι στο Υπουργείο Υποδομών και εκείνο να προκηρύξει την ολοκλήρωση του έργου. Είναι μια δύσκολη προσπάθεια στην οποία το Υπουργείο έχει εμπειρία στην κατασκευή φραγμάτων και στην λεγόμενη πρώτη πλήρωση με νερό, οπότε πρέπει να προχωρήσει το θέμα και από την δική μας πλευρά θα προσπαθήσουμε να ολοκληρώσουμε την μελέτη της κατασκευής του αρδευτικού δικτύου μέσα στις προθεσμίες που υπάρχουν. Την ίδια στιγμή θα αναληφθεί προσπάθεια επίσπευσης και της μελέτης που αφορά το αρδευτικό δίκτυο.

Όταν θα ολοκληρωθούν όλα αυτά, θα πρέπει να αναζητήσουμε και τις σχετικές ευθύνες των ανθρώπων που οδήγησαν σε αυτό το αδιέξοδο αυτό το σημαντικό αναπτυξιακό έργο. Την παρούσα στιγμή αγωνιζόμαστε να ολοκληρώσουμε το έργο και θα το πετύχουμε».

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Συνάντηση της Διοίκησης του Επιμελητηρίου Καβάλας με τους εκπροσώπους του Σωματείου Επαγγελματικών Σκαφών Αναψυχής Χωρίς Πλήρωμα

Το Επιμελητήριο Καβάλας μέλος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Στήριξης Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων Enterprise Europe Network Hellas (EEN), σας ενημερώνει αναφορικά με την συνάντηση εργασίας της Διοίκησης του Επιμελητηρίου Καβάλας με τους εκπροσώπους του Σωματείου Επαγγελματικών Σκαφών Αναψυχής χωρίς πλήρωμα, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 31 Μαΐου στα γραφεία του Επιμελητηρίου Καβάλας.

Στον γόνιμο διάλογο που αναπτύχθηκε, το παρόν έδωσαν οι εκπρόσωποι του σωματείου κα. Δανάη Γιαννακοπούλου και κ. Χριστόφορος Γκριντζελάκης, ενώ από την Διοίκηση του Επιμελητηρίου συμμετείχαν  Πρόεδρος, κ. Μάρκος Δέμπας, ο Υπεύθυνος του Τμήματος ΓΕΜΗ & Υπηρεσίας Μίας Στάσης, κ. Γιάννης Κούτρας, καθώς και ο Υπεύθυνος Επιχειρηματικής Πληροφόρησης, κ. Λευτέρης Κουκουτίνης.

Αντικείμενο της συζήτησης αποτέλεσε η προώθηση της συνεργασίας των δύο φορέων με στόχο την βελτίωση των υποδομών της περιοχής και την ενίσχυση του τουρισμού, ενώ τα ζητήματα που αναπτύχθηκαν ήταν:

  1. Οι πρόσφατες αυξήσεις στην τιμολόγηση των διερχόμενων σκαφών δια θαλάσσης

  2. Η έλλειψη μονίμων θέσεων στα επαγγελματικά σκάφη, καθώς και η απουσία ειδικού τιμοκαταλόγου

  3. Το φαινόμενο των αλλοδαπών σκαφών, τα οποία αν και εκτελούν τουριστικές διαδρομές, στερούνται των απαραίτητων αδειών

  4. Η ανάγκη διαφορετικής αντιμετώπισης των επαγγελματικών σκαφών, τα οποία θα πρέπει να τελούν σε διαφορετικό τιμολογιακό καθεστώς σε σχέση με τα διερχόμενα.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφορία: Μόλις το 15% έχει υποβάλει φορολογική δήλωση | Οι διορίες και τα πρόστιμα

Με αργούς ρυθμούς «τρέχει» η υποβολή φορολογικών δηλώσεων.

Μέχρι χθες, μόλις το 15% των υπόχρεων έχουν υποβάλει δήλωση.

Μόλις το 15% έχει υποβάλει δήλωση

Εχει περάσει πάνω από ένας μήνας από το άνοιγμα της πλατφόρμας για την υποβολή των δηλώσεων και μόλις χθες έσπασε το φράγμα του 1 εκατομμυρίου.

Πέρσι, την ίδια εποχή είχαν υποβληθεί 2,15 εκατ. δηλώσεις, ενώ το 2022 πλησίαζαν τα 2 εκατ. στο τέλος Μαϊου.

Οι μισές δηλώσεις είναι μηδενικές
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, το 51,48% των δηλώσεων είναι μηδενικές.

Χρεωστικές είναι το 26,66% και πιστωτικές το 21,86%.

Δύο διαφορετικές διορίες για την υποβολή δηλώσεων
Εν τω μεταξύ, προσοχή πρέπει να δείξουν οι φορολογούμενοι με τις διορίες και αυτό γιατί από φέτος εφαρμόζεται το καθεστώς των προσυμπληρωμένων δηλώσεων.

Συγκεκριμένα:

Στις 2 Ιουλίου θα υποβληθεί αυτόματα η δήλωση για όσους από το 1,3 εκ. φορολογούμενους δεν την υπέβαλαν νωρίτερα. Από τις 2 Ιουλίου και μετά, σε περίπτωση που δεν συμφωνούν με την εκκαθάριση θα πρέπει να υποβάλουν τροποποιητικές δηλώσεις. Για τους φορολογούμενους που ανήκουν στο 1,3 εκ. των προσυμπληρωμένων δεν υπάρχει χρονική διορία για την τροποποιητική, αρκεί να μην προκύπτει φόρος παραπάνω από 100 ευρώ συγκριτικά με την αρχική δήλωση.

Για τους υπόλοιπους υπόχρεους, η διορία υποβολής είναι μέχρι τις 26 Ιουλίου, σε περίπτωση που δεν δοθεί νέα παράταση από το υπουργείο Οικονομικών. Σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής θα επιβάλλεται πρόστιμο.

Τα πρόστιμα

Σημειώνεται ότι από πέρσι δεν επιβάλλεται πρόστιμο για όσους «χάσουν» την διορία, αρκεί το βεβαιωθέν ποσό φόρου να μην ξεπερνά τα 100 ευρώ.

Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις τα πρόστιμα που προβλέπονται σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής είναι τα εξής:

100 ευρώ για τις εκπρόθεσμες δηλώσεις φυσικών προσώπων

250 ευρώ για τις εκπρόθεσμες δηλώσεις φυσικών και νομικών προσώπων με απλογραφικά βιβλία

500 ευρώ για τις εκπρόθεσμες δηλώσεις φυσικών και νομικών προσώπων με διπλογραφικά βιβλία

Πηγή: iefimerida.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
tractor in the background of the text
text about elections
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en