Quantcast
Connect with us

ΚΑΒΑΛΑ

Απίθανη η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης με την Καβάλα

Στις 27 Σεπτεμβρίου 2018 το δημοτικό συμβούλιο Σαμοθράκης συζήτησε όλα τα επίκαιρα θέματα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού. Ο δήμαρχος του νησιού έλαβε την πρωτοβουλία να προτείνει την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης και με τις γραμμές, που εξυπηρετούνται από το λιμάνι της Καβάλας.

Τα προηγούμενα χρόνια, η Σαμοθράκη και ο δήμος Αλεξανδρούπολης επιδίωξαν με πενιχρά όμως αποτελέσματα την αύξηση δρομολογίων μεταξύ του χερσαίου και νησιωτικού τμήματος, ή την επέκταση των δρομολογίων προς τα νησιά του Βορείου Αιγαίου. Ήταν φανερό πως ο στόχος ήταν η Σαμοθράκη και η Αλεξανδρούπολη να αντικαταστήσουν, όσο αυτό γίνεται, τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που παραδοσιακά εξυπηρετούνται από το λιμάνι της Καβάλας.

Η επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου απέτυχε, παρά τη βοήθεια που είχε από τους τοπικούς βουλευτές της αντιπολίτευσης, με πρώτο τον κ. Δημοσχάκη, καθώς και προηγούμενους υπουργούς εμπορικής ναυτιλίας. Οι ακτοπλοϊκές γραμμές έμειναν στην Καβάλα, ουδέποτε μειώθηκαν τα δρομολόγια καθ’ όλο το έτος.

Ο λόγος είναι συγκεκριμένος. Είναι εκείνος που ευνοεί την Καβάλα ώστε να κυριαρχεί στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες της Βόρειας Ελλάδας. Υπενθυμίζεται ότι το 2014 σταμάτησε η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Λήμνο κι έτσι το νησί της Λήμνου εξυπηρετείται αποκλειστικά από το λιμάνι της Καβάλας. Η επιτυχία του καβαλιώτικου λιμανιού αναφέρεται σε δύο παράγοντες, αφενός στη γεωγραφική θέση της Καβάλας κι αφετέρου στην επιθυμία των πλοιοκτητών ώστε να συνδέσουν τα νησιά με το κοντινότερο λιμάνι της ηπειρωτικής περιοχής. Και το συγκεκριμένο λιμάνι ήταν και παραμένει η Καβάλα.

Μπορεί η Σαμοθράκη να εισέλθει στα δρομολόγια τα οποία εξυπηρετούνται από το λιμάνι της Καβάλας; Μπορεί το πλοίο που αποπλέει από την Καβάλα και καταλήγει στο Λαύριο να συμπεριλάβει στους σταθμούς του και το νησί της Σαμοθράκης; Αυτό φαίνεται αδύνατο να συμβεί παρά το γεγονός ότι το δημοτικό συμβούλιο του νησιού έλαβε κατά πλειοψηφία σχετική απόφαση.

Η απόφαση ελήφθη στη συνεδρίαση της 27ης Σεπτεμβρίου. Το σώμα αποφάσισε να αιτηθεί προς το υπουργείο εμπορικής ναυτιλίας δύο δρομολόγια εβδομαδιαίως για Καβάλα και δύο δρομολόγια για Λήμνο με τετράμηνη επιδότηση κι ένα δρομολόγιο εβδομαδιαίως για Λαύριο επίσης με τετράμηνη επιδότηση. Το σχέδιο παραείναι φιλόδοξο. Ανάλογο προηγούμενο δεν υπάρχει. Τα δεδομένα της εποχής ευνοούν το καβαλιώτικο λιμάνι. Το μόνο που μπορεί να συνεχίσει να κάνει η Σαμοθράκη είναι να διεκδικεί συχνότερη συγκοινωνία με την Αλεξανδρούπολη, αν και ανταγωνισμός δεν υπάρχει, αλλά ούτε και πολλά διαθέσιμα πλοία.

Η σύνδεση της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη ομοιάζει με τη σύνδεση της Καβάλας με τον Πρίνο Θάσου. Είναι κάτι διαφορετικό σε σχέση με τα δρομολόγια που ξεκινούν από την Καβάλα κι έχουν ως προορισμό τα νησιά του Βορείου Αιγαίου. Γενικά, είναι θέμα κόστους σε μια περίοδο που τα καύσιμα σημειώνουν τιμές ρεκόρ.

Ενώ η Σαμοθράκη ψάχνει το μέλλον της ακτοπλοϊκής της σύνδεσης και προς την Καβάλα, το καβαλιώτικο λιμάνι πηγαίνει από το καλό στο καλύτερο. Δύο είναι τα δεδομένα που πρέπει να υπολογιστούν. Πρώτο, η άριστη επίδοση της Καβάλας στη διάρκεια του προηγούμενο καλοκαιριού, ειδικά αναφορικά με τους επιβάτες και τα αυτοκίνητα από το λιμάνι μας προς το νησί της Λήμνου. Δεύτερο, η διατήρηση και κατά τη διάρκεια του χειμώνα των δρομολογίων των χειμερινών περιόδων του 2017 και 2016.

Από την 1η Νοεμβρίου, όταν θα αρχίσει η ισχύ των χειμερινών δρομολογίων, το λιμάνι της Καβάλας θα έχει τον ίδιο ακριβώς αριθμό δρομολογίων προς τη Λήμνο και τα υπόλοιπα νησιά του Βορείου Αιγαίου, όπως και πέρσι το χειμώνα. Η μοναδική διαφαινόμενη αλλαγή θα είναι η αντικατάσταση του ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ από το πλοίο AQUA BLUE (πρώην «Ιεράπετρα»). Στο διαγωνισμό της συγκεκριμένης επιδοτούμενης γραμμής επικράτησε η πρόταση του AQUA BLUE, επειδή διαθέτει περισσότερες καμπίνες.

Χαρακτηριστική ήταν η εισήγηση του δημάρχου Σαμοθράκης στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της 27ης Σεπτεμβρίου. Τότε αναμένονταν η επίσκεψη στη Σαμοθράκη δύο κυβερνητικών εκπροσώπων. Έτσι ο δήμαρχος επιδίωκε να εξασφαλίσει νέα απόφαση του δημοτικού συμβουλίου προκειμένου να θέσει υπόψη των δύο υπουργών το αίτημα του δήμου Σαμοθράκης. Μεταξύ των άλλων, στη συγκεκριμένη συνεδρίαση ο δήμαρχος του νησιού είχε τονίσει:

Η σύνδεση της Σαμοθράκης με Λαύριο και Καβάλα είναι κάτι που θα τονώσει την τουριστική κίνηση του νησιού περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη κατά την γνώμη μου αφού έχουν δοκιμαστεί και στο παρελθόν με αξιοσημείωτη επιτυχία, χωρίς αυτό

να σημαίνει ότι και η άλλες προτεινόμενες γραμμές δεν είναι σημαντικές. Στο σημείο αυτό όμως θέλω να σημειώσω ότι η γραμμή που πρωτίστως πρέπει να διατηρηθεί, να διασφαλισθεί και να ενισχυθεί είναι η βασική ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού με την Αλεξανδρούπολη και ότι επιτευχθεί από άλλες γραμμές να μην είναι εις βάρος αυτής της γραμμής.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Δημογραφικό | Κατεπείγον πρόβλημα στην Ελλάδα

Η δημογραφική γήρανση αποτελεί την κυρίαρχη πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι χώρες του αναπτυγμένου κόσμου, καθώς έως το 2050 θα υπάρξουν πρωτόγνωρες δημογραφικές ανακατατάξεις, δεδομένου ότι ο πληθυσμός και το εργατικό δυναμικό της Ευρώπης αναμένεται να μειωθούν αισθητά.

Ειδικά στην χώρα μας ο πληθυσμός της εκτιμάται πως θα υποχωρήσει κατά 1 εκατομμύριο άτομα έως το 2050, καθώς οι επιπτώσεις του δημογραφικού θίγουν άμεσα τη σύνθεση της ελληνικής οικογένειας.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

«Μπλόκο» στην υποβολή χιλιάδων φορολογικών δηλώσεων

Άνοιξε η πλατφόρμα για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων, ωστόσο χιλιάδες είναι οι μισθωτοί, συνταξιούχοι και άλλοι φορολογούμενοι, για τους οποίους οι δηλώσεις είναι προσυμπληρωμένες από την ΑΑΔΕ που προέβη ακόμα και στην προεκκαθάρισή τους και δεν μπορούν να   προβούν στην οριστική υποβολή τους.

Πρόκειται για έγγαμους φορολογούμενους, κυρίως μισθωτούς και συνταξιούχους χωρίς εισοδήματα από άλλες πηγές, εκτός τόκων καταθέσεων ή έγγαμους φορολογούμενους με πενιχρά εισοδήματα από μισθωτή απασχόληση, όπου τουλάχιστον ο ένας εκ των δύο συζύγων δικαιούται επιστροφής φόρου.

Για τις συγκεκριμένες ομάδες φορολογουμένων το υπουργείο Οικονομικών και η διοίκηση της ΑΑΔΕ είχαν ανακοινώσει ότι θα μπορούσαν να υποβάλουν τις προσυμπληρωμένες δηλώσεις με ένα κλικ ή και να μην τις υποβάλουν καν, αλλά να περιμένουν την υποβολή τους από την ίδια την ΑΑΔΕ στις 2 Ιουλίου.

Γιατί «μπλοκάρεται» η εκκαθάριση

Έτσι, οι φορολογούμενοι αυτοί δεν είχαν το άγχος της προθεσμίας της υποβολής, καθώς τους έλυνε τα χέρια η ΑΑΔΕ, ωστόσο, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο η ηλεκτρονική υποβολή των εν λόγω δηλώσεων είναι αδύνατη και έτσι ούτε η τυχόν άμεση είσπραξη επιστροφής φόρου ή πίστωση επιστροφής σε εκκρεμείς οφειλές μπορεί να γίνει, ακόμα κι αν τη δικαιούται ο άλλος σύζυγος.

Ο λόγος, σύμφωνα με την εφημερίδα είναι ότι τουλάχιστον ένας εκ των δύο συζύγων δεν έχει δηλώσει στην ΑΑΔΕ το IBAN του τραπεζικού του λογαριασμού, έτσι το σύστημα TAXISnet αρνείται να προχωρήσει στην εκκαθάριση και αποστέλλει αυτόματο μήνυμα, με το οποίο ενημερώνει:

«Δεν έχετε δηλώσει αριθμό IBAN ή αυτός που έχετε δηλώσει δεν είναι έγκυρος συντακτικά. Βάσει της δήλωσής σας προσδιορίζεται πιστωτικό υπόλοιπο και υποχρεούστε να γνωστοποιήσετε τον αριθμό IBAN τραπεζικού λογαριασμού σας στη φορολογική».

Το ξαφνικό πρόβλημα εμφανίστηκε μετά την απόφαση του υπουργείου Οικονομικών και της ΑΑΔΕ να υποχρεώσουν όλους ανεξαιρέτως τους 9 εκατ. φορολογούμενους που υποχρεούνται σε υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος να έχουν τραπεζικό λογαριασμό στο όνομά τους και να υπάρχει ο αριθμός IBAN δηλωμένος στο TAXISnet.

Με αυτόν τον τρόπο όμως ακυρώνεται η αυτόματη υποβολή των δηλώσεων για χιλιάδες έγγαμους φορολογούμενους, αφού παρόλο που είναι έτοιμες, το ίδιο το σύστημα τις μπλοκάρει και δεν εκκαθαρίζονται.

Εξαίρεση για τους υπερήλικες

Την ίδια ώρα, το υπουργείο προκειμένου να γλιτώσει κι άλλον «πονοκέφαλο» φέρεται να προχωρά σε εξαίρεση των υπερήλικων συζύγων άνω των 69 ετών – δηλαδή όσες είναι 70 ετών και άνω – από την εν λόγω υποχρέωση δήλωσης IBAN, προκειμένου να ξεμπλοκαριστεί μεγάλος αριθμός δηλώσεων, με την ανακοίνωση να είναι θέμα ημερών ή ακόμα και ωρών.

Οι υπόλοιποι φορολογούμενοι, όμως ηλικίας κάτω των 70 ετών που δεν έχουν τραπεζικούς λογαριασμούς ή έχουν αλλά δεν είναι δηλωμένοι στην ΑΑΔΕ θα πρέπει οι μεν πρώτοι να πάνε στις τράπεζες και να ανοίξουν λογαριασμούς με πλήθος δικαιολογητικών και την κατάθεση τουλάχιστον 30 ευρώ για να ενεργοποιηθεί ο λογαριασμός, είτε να προχωρήσουν στη δήλωση των ΙΒΑΝ των υπαρχόντων λογαριασμών τους.

Αυστηροί έλεγχοι για φοροδιαφυγή

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων παράλληλα και φέτος κηρύσσει ηλεκτρονικό «πόλεμο» κατά της φοροδιαφυγής και εντείνει τους ψηφιακούς ελέγχους σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους και φορείς της αγοράς, με στόχο τη μείωση του φορολογικού κενού στο εισόδημα και τον ΦΠΑ.

Το… κυνήγι της φοροδιαφυγής έχει εντατικοποιηθεί και θα εντατικοποιηθεί κι άλλο για την επίτευξη του στόχου είσπραξης περίπου 65 δισ. ευρώ. Εξάλλου γιαυτό προχωρά και η δημιουργία νέου Κέντρου Ειδικών Δυνάμεων φορολογικών και τελωνειακών ελέγχων και ερευνών.

Το οικονομικό επιτελείο θέλει οι «Ειδικές Δυνάμεις» να λειτουργήσουν στα πρότυπα του ΣΔΟΕ, ελέγχοντας τις «βαριές» υποθέσεις, ενώ η στελέχωσή του θα γίνει από τις ΥΕΔΔΕ και τις Υπηρεσίες Τελωνειακών Ελέγχων που συγχωνεύονται και μεταφέρονται σε νέο κτίριο.

Όλα αυτά, στο πλαίσιο του νέου Επιχειρησιακού Σχεδίου της ΑΑΔΕ για το 2024, μέσω του οποίου προαναγγέλλει την εντατικοποίηση των ελέγχων αλλά και την ευρεία χρήση όλων των σύγχρονων εργαλείων και ψηφιακών μέσων.

Συγκεκριμένα, η ΑΑΔΕ σχεδιάζει:

  • την ίδρυση κέντρου ειδικών δυνάμεων φορολογικών και τελωνειακών ελέγχων και ερευνών, που θα λειτουργεί ως κεντρικός κόμβος συντονισμού, ενισχύοντας τη συνεργασία και την αποτελεσματικότητα μεταξύ των εξειδικευμένων ελεγκτικών δυνάμεων, επεμβαίνοντας στοχευμένα σε πραγματικό χρόνο στο πεδίο,
  • τη δημιουργία μονάδας μαζικών ψηφιακών διασταυρώσεων που θα διαθέτει καινοτόμα εργαλεία όπως ανάλυση μεγάλων δεδομένων, συγκριτική αξιολόγηση, διαδικτυακές έρευνες και έλεγχοι ψηφιακών συστημάτων τιμολόγησης.

 

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Συνεχίζονται τα προβλήματα με την έλλειψη του προσωπικού στο Νοσοκομείο της Δράμας

Παρα τις γιορτές και τις αργίες, τα βλέμματα των εργαζομένων του Εθνικού Συστήματος Υγείας, παραμένουν στραμένα στα προβλήματα που αντιμέτωπίζουν τους τεέυταίους μήνες και αυτά έχουν να κάνουν με τις ελλείψεις του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού. Σε όλα τα προβλήματα ώστοσο που αντιμέτωπίζουν οι ιατροί του Νοσοκομείου της Δράμας, έρχεται να προστεθεί και το θέμα των απογευματιών χειρουργίων αλλά και και τις απασχόλησεις των ιδιωτικών ιατρών στις δημόσιες δομές κατί το οποίο κρίνεται  μη εφικτό.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en