Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Απέρριψαν νήπιο από παιδικό σταθμό γιατί πάσχει από διαβήτη !

Οταν οι γονείς ενός κοριτσιού 2,5 ετών από τη Λάρισα υπέβαλαν την αίτηση και τα δικαιολογητικά για τον βρεφονηπιακό σταθμό δεν μπορούσαν να φανταστούν ότι οι αρμόδιοι θα απέρριπταν – εκ των υστέρων – το παιδί τους επειδή πάσχει από σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1 (ΣΔΤ1).

«Ακολουθήσαμε τη διαδικασία της αίτησης εγγραφής στον παιδικό σταθμό, στην οποία αναφέραμε σαν γονείς ότι η 2,5 ετών κόρη μας έχει διαβήτη τύπου 1. Αρχικά το λάθος ήταν δικό μας γιατί το γράψαμε πάνω στην αίτηση και δεν είχαμε υποβάλει γνωμάτευση από ενδοκρινολόγο» λέει στο «Βήμα» ο πατέρας της μικρής.

Σε πρώτο στάδιο η αίτησή τους έγινε δεκτή, όταν όμως επισκέφθηκαν τον σταθμό για να ενημερωθούν σχετικά με την πρώτη επαφή του παιδιού με τον χώρο βρέθηκαν προ εκπλήξεως. Η διευθύντρια και η γιατρός του σταθμού τούς ενημέρωσαν ότι τελικά δεν μπορούν να το δεχτούν με την αιτιολογία ότι είναι διαβητικό, ζητώντας τους μάλιστα συγγνώμη γιατί δεν είδαν στην αίτηση την πάθηση της μικρής για να μην την έκαναν εξ αρχής δεκτή. Να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει κάποιος νόμος που να απορρίπτει τα παιδιά με διαβήτη από τους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς.

«Μας βγήκε σε καλό αυτό που έγινε γιατί αν μας είχαν απορρίψει από την αρχή θα νομίζαμε ότι δεν τηρούσαμε τα κοινωνικά κριτήρια» σχολιάζει ο πατέρας του παιδιού, σημειώνοντας ότι στη συνέχεια προσπάθησαν να εξηγήσουν ότι η διαχείριση του διαβήτη δεν είναι κάτι δύσκολο και προσφέρθηκαν να τους παρέχουν την οποιαδήποτε υποστήριξη και εκπαίδευση. Αλλά, όπως υποστηρίζει ο πατέρας, «δεν ήθελαν να κάνουν το κάτι παραπάνω, δεν ήθελαν να ενημερωθούν για το θέμα, να τους πούμε πέντε πράγματα όπως τα μάθαμε και εμείς».

Κατά τη διάρκεια συνάντησης που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου παρουσία και του αντιδημάρχου κ. Δημήτρη Δεληγιάννη δεν βρέθηκε λύση.

Οπως δηλώνει σε σχετική ανακοίνωσή του ο κ. Δεληγιάννης, «αυτό συνέβη μετά και από εισήγηση της ειδικής παιδιάτρου των παιδικών σταθμών της πόλης μας, καθώς σύμφωνα και με τη νομοθεσία και με τον κανονισμό λειτουργίας των βρεφονηπιακών-παιδικών σταθμών του Δήμου Λαρισαίων υπάρχει συγκεκριμένο πρόβλημα «στην υγεία του παιδιού που δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί από τον σταθμό». Οι συνθήκες είναι δεδομένες και ενέχουν κινδύνους για την υγεία του παιδιού: Κατ” αρχήν η ηλικία του παιδιού (μόλις 2,5 χρόνων) και η συνέπεια αυτού αδυναμία πλήρους επικοινωνίας του με το περιβάλλον στην περίπτωση υπογλυκαιμικού επεισοδίου. Και αυτό σε συνδυασμό με τις αντικειμενικές συνθήκες λειτουργίας των παιδικών σταθμών του δήμου μας (ένας παιδαγωγός με 25 νήπια και μη ύπαρξη νοσηλευτικού προσωπικού που οφείλει εδώ να είναι παρόν στον χώρο)».

Οπως συνεχίζει στην ανακοίνωσή του ο κ. Δεληγιάννης, «η άρνηση εγγραφής του συγκεκριμένου παιδιού, μόλις 2,5 χρόνων, σε καμία περίπτωση δεν αφορά το σύνολο των παιδιών με σακχαρώδη διαβήτη. Αφορά τη συγκεκριμένη ηλικία σε συνδυασμό με τη μη δυνατότητα ύπαρξης στον ίδιο χώρο εξειδικευμένου νοσηλευτικού προσωπικού. Παράλληλα, και για την ακόμη πληρέστερη αντιμετώπιση του περιστατικού, ζητήθηκε να υπάρχει συνεννόηση ανάμεσα στην παιδίατρο των παιδικών σταθμών με την παιδίατρο που το παρακολουθεί. Η εισήγηση για άλλη μια φορά της παιδιάτρου των παιδικών σταθμών στην οποία υπήρχε και η σύμφωνη γνώμη της παιδιάτρου της οικογένειας ήταν αρνητική με δεδομένες πάντα τις παραπάνω συγκεκριμένες συνθήκες. Οφείλαμε λοιπόν να σεβαστούμε την ιατρική γνώμη. Ανεξάρτητα από την όποια βούληση του καθενός μας».

Εδώ και μία εβδομάδα η μικρή τα πρωινά βρίσκεται σε ιδιωτικό παιδικό σταθμό της πόλης, στον οποίο τη δέχτηκαν αμέσως χωρίς η πάθησή της – η οποία σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζει τη μαθησιακή της ικανότητα – να μπαίνει εμπόδιο.

Συχνά τα ανάλογα περιστατικά

Οπως δηλώνει στο «Βήμα» η κυρία Ρούλα Λάγιου, πρόεδρος του συλλόγου νέων ελλήνων διαβητικών, «κάθε χρόνο αντιμετωπίζουμε αυτά τα περιστατικά, όμως με συνεννόηση και συνεργασία των εκπαιδευτικών τα λύνουμε. Δεν υπάρχει νόμος που να επιτρέπει να διώξουν ένα παιδί με σακχαρώδη διαβήτη. Είναι απαράδεκτο, ειδικά σε αυτή τη χρονική περίοδο, οι γονείς παιδιών με σακχαρώδη διαβήτη να πληρώνουν και ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς» σχολιάζει η κυρία Λάγιου. «Είναι ρατσισμός στα ίδια του τα παιδιά» λέει, σημειώνοντας πως «όταν υπάρχει παιδί με χρόνια πάθηση ή αναπηρία πρέπει να υπάρχει εξειδικευμένο νοσηλευτικό προσωπικό».

Φαίνεται λοιπόν ότι οι δραματικές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό και νοσηλευτικό προσωπικό σε σταθμούς όλης της χώρας για μια ακόμα φορά δείχνουν το σκληρό τους πρόσωπο στα παιδιά. Οπως εξηγεί και ο κ. Δεληγιάννης, «τα προβλήματα που έχουν οι κοινωνικές δομές του δήμου και ειδικότερα οι παιδικοί σταθμοί είναι γνωστά στην πόλη. Εχω ήδη ζητήσει να προσληφθούν με πεντάμηνη σύμβαση από τον ΟΑΕΔ νοσηλεύτριες».

Το θέμα έφτασε και στη Βουλή

Στις αρχές του μήνα (2 Οκτωβρίου) το θέμα έφερε στη Βουλή η βουλευτής Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ, κυρία Ηρώ Διώτη, με ερώτηση που κατέθεσε μαζί με άλλους 5 βουλευτές προς τους υπουργούς Παιδείας (Ανδρέα Λοβέρδο) και Εσωτερικών (Αργύρη Ντινόπουλο), χωρίς βέβαια να αναφέρεται στον δήμο της Λάρισας. Η ερώτηση ακόμα δεν έχει συζητηθεί στη Βουλή.

Το θέμα συζητήθηκε επίσης και στο Δημοτικό Συμβούλιο της Λάρισας την Πέμπτη 9 Οκτωβρίου, όπου συμφωνήθηκε ότι πρέπει να βρεθεί άμεσα λύση όχι μόνο για το συγκεκριμένο περιστατικό αλλά και για άλλες περιπτώσεις

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Έρχεται ένα… αλλιώτικο καλοκαίρι: Αστυνομικοί θα κάνουν περιπολίες στις παραλίες!

Το φετινό καλοκαίρι υπόσχεται να είναι διαφορετικό για τους λουόμενους στις ελληνικές παραλίες, καθώς οι αρχές ανακοινώνουν την εφαρμογή ενός νέου μέτρου: αστυνομικοί θα κάνουν περιπολίες στις παραλίες για την ενίσχυση της ασφάλειας και της τήρησης της τάξης. Αυτή η πρωτοβουλία αποσκοπεί στη διασφάλιση της ασφάλειας των πολιτών, αλλά και στην πρόληψη της παραβατικότητας και της αντικοινωνικής συμπεριφοράς στις δημοφιλείς τουριστικές περιοχές.

Οι αστυνομικοί θα περιπολούν τόσο με πεζές όσο και με μηχανοκίνητες ομάδες, προσφέροντας έτσι μια διαρκή παρουσία που θα λειτουργεί αποτρεπτικά για κάθε είδους αδικήματα. Επιπλέον, θα βρίσκονται σε ετοιμότητα να βοηθήσουν τους πολίτες σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης ή ατυχημάτων, προσφέροντας τις υπηρεσίες τους άμεσα και αποτελεσματικά.

Η πρωτοβουλία αυτή έχει ήδη προκαλέσει ανάμεικτες αντιδράσεις. Από τη μία πλευρά, πολλοί πολίτες και τουρίστες νιώθουν πιο ασφαλείς με την παρουσία των αστυνομικών στις παραλίες, ενώ από την άλλη, υπάρχουν ανησυχίες για την αίσθηση της ιδιωτικότητας και της ελευθερίας που παραδοσιακά προσφέρουν οι παραλίες. Οι αρμόδιες αρχές διαβεβαιώνουν ότι η παρουσία των αστυνομικών θα είναι διακριτική και στοχεύει αποκλειστικά στην πρόληψη και την αντιμετώπιση παραβατικών συμπεριφορών.

Την συγκεκριμένη απόφαση σχολίασε στο πλαίσιο της εκπομπής Αναλυτής του ENA Channel ο πρόεδρος των αστυνομικών υπαλλήλων Καβάλας Νίκος Ίμβρος :

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Νέοι έλεγχοι για ανασφάλιστα οχήματα, ΚΤΕΟ και τέλη κυκλοφορίας

Νέο σύστημα ελέγχων με ηλεκτρονικές διασταυρώσεις για τα ανασφάλιστα οχήματα, για όσα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ και για εκείνα για τα οποία δεν έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας τους, αλλά και ένα νέο πλαίσιο κυρώσεων για όλα τα παραπάνω, προβλέπει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Το νομοσχέδιο που αφορά την ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2118 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, καθώς και την εφαρμογή του Κανονισμού 2022/858 αναρτάται την Παρασκευή (10/05) σε δημόσια διαβούλευση.

Παράλληλα, στο νομοσχέδιο περιέχονται διατάξεις για κλιμακωτά πρόστιμα που αφορούν στην εκπρόθεσμη καταβολή των τελών κυκλοφορίας, καθώς και για τη διαδικασία αδρανοποίησης και διαγραφής από τα μητρώα οχημάτων.

Επιπρόσθετα με το σχέδιο νόμου εισάγονται διατάξεις:

● προσαρμογής στην ευρωπαϊκή νομοθεσία για τη ρύθμιση των χρηματοπιστωτικών μέσων (μετοχών, ομολόγων κλπ) που διακινούνται με χρήση τεχνολογίας blockchain,

● για τη διασαφήνιση των διαδικασιών για την εξαγορά διακατεχόμενων ακινήτων του Δημοσίου.

Αναλυτικά:

  1) Νέο σύστημα διασταυρώσεων για τον εντοπισμό παραβάσεων προς τις υποχρεώσεις κυκλοφορίας των οχημάτων.

Με το νομοσχέδιο ενεργοποιείται ένα νέο σύστημα ηλεκτρονικών ελέγχων αξιοποιώντας διαφορετικές βάσεις δεδομένων του Δημοσίου για τον εντοπισμό:

● ανασφάλιστων οχημάτων,

● οχημάτων που δεν έχουν υποβληθεί σε έλεγχο ΚΤΕΟ,

● οχημάτων των οποίων οι ιδιοκτήτες δεν έχουν καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας ή τις οφειλές που μπορεί να προκύψουν σε περίπτωση μεταβίβασης.

Οι έλεγχοι θα διενεργούνται σε εξάμηνη βάση από την ΓΓΠΣ με ηλεκτρονική διασταύρωση δεδομένων από τις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ, των υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη, Εσωτερικών και Μετανάστευσης και Ασύλου, της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, από το μητρώο Ασφαλισμένων Οχημάτων του Επικουρικού Κεφαλαίου, της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και του ΤAXISnet.

Εφόσον εντοπιστούν παραβάσεις, ειδοποιείται ο κάτοχος της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος και ορίζονται τα εξής πρόστιμα:

   ● Σε περίπτωση ανασφάλιστου οχήματος:

  • 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης,

0 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης,

  • 250 ευρώ για τα δίκυκλα.

● Σε περίπτωση που διαπιστώνεται οφειλή τελών κυκλοφορίας ενός τουλάχιστον έτους, βεβαιώνονται στο σύνολό τους τα οφειλόμενα τέλη κυκλοφορίας μετά του προστίμου που αναλογεί.

● Σε περίπτωση που διαπιστώνεται ότι το όχημα δεν έχει υποβληθεί εμπροθέσμως σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ, επιβάλλεται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το προβλεπόμενο πρόστιμο.

Ο ιδιοκτήτης έχει δικαίωμα ένστασης εντός 5 εργάσιμων ημερών από την επιβολή του προστίμου. Η ένσταση εξετάζεται από την Αρχή που επιβάλλει το αντίστοιχο πρόστιμό της εντός 30 εργάσιμων ημερών. Σε περίπτωση αποδοχής της ένστασης, τα πρόστιμα διαγράφονται. Εφόσον εντός 10 εργάσιμων ημερών από την επομένη της κοινοποίησης της επιβολής προστίμου ή της απορριπτικής απόφασης επί της ένστασης, ο ιδιοκτήτης συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις του αναφορικά με το ΚΤΕΟ και την ασφάλιση του οχήματος, τα σχετικά πρόστιμα διαγράφονται.

Σημειώνεται ότι μετά τη διαπίστωση παράβασης διενεργείται εκ νέου ηλεκτρονικός έλεγχος σε διάστημα από 3 έως 12 μήνες από την επιβολή του προστίμου. Εφόσον διαπιστωθεί ότι ο ιδιοκτήτης δεν έχει συμμορφωθεί μέχρι τον νέο έλεγχο, αφαιρείται η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες του οχήματος τα οποία επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου ΚΤΕΟ ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου.

   2) Κλιμακωτά πρόστιμα σε περίπτωση εκπρόθεσμης καταβολής των τελών κυκλοφορίας οχημάτων

Τα πρόστιμα διαμορφώνονται ως εξής:

● 25% επί του τέλους αν καταβληθεί εντός του Ιανουαρίου του επομένου έτους από το έτος καταβολής,

● 50% επί του τέλους αν καταβληθεί τον Φεβρουάριο,

● 100% αν καταβληθεί μετά το τέλος Φεβρουαρίου.

Σε κάθε περίπτωση το πρόστιμο δεν μπορεί να υπολείπεται των 30 ευρώ.

   3) Καθορισμός διαδικασίας αδρανοποίησης και διαγραφής από τα Μητρώα οχημάτων

Ορίζεται ότι τα οχήματα που δεν έχουν ασφαλισθείδεν έχουν υποβληθεί σε ΚΤΕΟ και δεν έχουν καταβληθεί γι’ αυτά τέλη κυκλοφορίας τα τελευταία 7 έτη, τίθενται σε καθεστώς προσωρινής αδράνειας. Στη συνέχεια ειδοποιούνται οι ιδιοκτήτες των οχημάτων ώστε είτε να προχωρήσουν στην οριστική αδρανοποίηση των οχημάτων και τη διαγραφή τους από τα μητρώα, είτε στη δήλωση ακινησίας τους, είτε, εφόσον προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες, στην επανακυκλοφορία τους. Προβλέπεται, επίσης, η συχνότητα των ελέγχων, οι συνέπειες της προσωρινής και οριστικής αδράνειας και οι κυρώσεις για παραβάσεις των σχετικών ρυθμίσεων.

Σημειώνεται ότι:

● Διευκολύνεται η διαγραφή οχήματος θανόντος και έχει παραδοθεί προς ολική καταστροφή και ανακύκλωση. Σε αυτή την περίπτωση η διαγραφή μπορεί να γίνει χωρίς να έχει μεταβιβαστεί το όχημα στους κληρονόμους.

● Σε περίπτωση χρήσης του οχήματος που έχει τεθεί σε οριστική αδράνεια ή έχει διαγραφεί επιβάλλεται στον κάτοχό του πρόστιμο 10.000 ευρώ, καθώς και τα τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν στο όχημα για το έτος εντοπισμού.

Επιπρόσθετα, ορίζεται ότι εάν εντοπιστεί σε κυκλοφορία όχημα για το οποίο υποβλήθηκε δήλωση ακινησίας, είτε εντοπιστεί σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο από αυτό, το οποίο έχει δηλωθεί, αίρεται η ακινησία και επιβάλλεται πρόστιμο 10.000 ευρώ από την ΑΑΔΕ πέραν των τελών κυκλοφορίας και του προστίμου μη καταβολής τους. Σημειώνεται ότι ο έλεγχος διενεργείται κατόπιν έκδοσης εντολής ελέγχου ή κατόπιν ηλεκτρονικών διασταυρώσεων από την ΑΑΔΕ με άντληση στοιχείων από τους παραχωρησιούχους αυτοκινητοδρόμων καθώς και μέσω ειδικής εφαρμογής κινητών συσκευών για τη σάρωση πινακίδων.

Τέλος, προβλέπεται πως εάν επαναληφθεί η παράβαση εντός πενταετίας τότε το πρόστιμο τριπλασιάζεται και αφαιρείται για 3 έτη το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος.

   4) Ασφάλιση οχημάτων- Καθορισμός ενός συνεκτικού πλαισίου με ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2118 (L 430) στο εθνικό Δίκαιο

Με την Οδηγία αυτή προβλέπεται:

  • Η υποχρέωση του Επικουρικού Κεφαλαίου να αποζημιώνει ζημιωθέντες από αυτοκινητιστικά ατυχήματα καλύπτει πλέον και τις περιπτώσεις, όπου το όχημα που προκάλεσε τη ζημία ήταν ασφαλισμένο, αλλά η ασφαλιστική εταιρεία έχει τεθεί σε ασφαλιστική εκκαθάριση.
  • Το Επικουρικό Κεφάλαιο παρέχει αποζημίωση όταν η ασφαλιστική εταιρεία που έχει πτωχεύσει ή έχει τεθεί σε εκκαθάριση εδρεύει σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (και προβλέπεται σχετική διαδικασία αναγωγής).

  • Ενιαία μορφή στις βεβαιώσεις ιστορικού αξιώσεων αποζημίωσης τρίτων ώστε να καθίσταται εφικτή η εξακρίβωση της γνησιότητάς τους.

  • Η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης ασφάλισης για τα αυτοκίνητα.

Επιπρόσθετα με άλλες διατάξεις του νομοσχεδίου ορίζονται τα εξής:

   5) Απαραίτητες διατάξεις για τη ρύθμιση των χρηματοπιστωτικών μέσων (μετοχών, ομολόγων κλπ) που διακινούνται με χρήση τεχνολογίας blockchain.

Στόχος είναι η λήψη εφαρμοστικών μέτρων του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/858 σχετικά με τις υποδομές της αγοράς τεχνολογίας κατανεμημένου καθολικού («Distributed Ledger Technology» ή «DLT»). Προς τον σκοπό αυτό:

● διευρύνεται ο ορισμός του χρηματοπιστωτικού μέσου, ώστε να περιλαμβάνει και τα χρηματοπιστωτικά μέσα (μετοχές, ομόλογα κλπ) που διακινούνται μέσω τεχνολογίας blockchain (DLT).

● ορίζεται η αρμόδια Αρχή για την εφαρμογή του Κανονισμού 2022/858 για τις επιχειρήσεις επενδύσεων και τα πιστωτικά ιδρύματα που διαχειρίζονται πολυμερείς μηχανισμούς διαπραγμάτευσης DLT.

● εισάγονται διατάξεις σχετικά με το πού καταχωρούνται τα χρηματοπιστωτικά μέσα DLT, ποιοι είναι οι δικαιούχοι, πώς μεταβιβάζονται και πώς συστήνονται εμπράγματα δικαιώματα.

   6) Τροποποιήσεις στη διαδικασία εξαγοράς διακατεχόμενων ακινήτων του Δημοσίου

Πιο αναλυτικά:

● Αλλάζουν οι προϋποθέσεις υποβολής αίτησης εξαγοράς: Συγκεκριμένα καταργείται η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης (το υφιστάμενο πλαίσιο προβλέπει ότι πρέπει να υπάρχει κτίσμα που έχει ανεγερθεί το αργότερο έως την 31η.12.1991 σε περίπτωση 30ετούς κατοχής και το αργότερο έως την 31η.12.1981 σε περίπτωση 40ετούς κατοχής).

● Προστίθεται ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την άσκηση του δικαιώματος είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τα πέντε τουλάχιστον χρόνια που προηγούνται, προκειμένου να είναι σαφές ότι οι αιτούντες θεωρούσαν πως το ακίνητο είναι δικό τους.

● Τίθεται δεκαήμερη προθεσμία για την ενημέρωση του αιτούντος σε περίπτωση που λείπουν δικαιολογητικά. Η απαίτηση για προσκομιδή αεροφωτογραφιών, καταργείται, καθώς δεν εξετάζεται πλέον η ύπαρξη ή μη ακινήτου.

● Επεκτείνεται η δυνατότητα του Δημοσίου να αποφασίσει εξαίρεση από το δικαίωμα εξαγοράς για λόγους δημοσίου συμφέροντος. Εντός εξαμήνου τα αρμόδια υπουργεία θα προσδιορίσουν αιτιολογημένα τις περιοχές ή τα ακίνητα ενδιαφέροντος τους, προκειμένου αυτά να εξαιρεθούν της διαδικασίας εξαγοράς.

● Επισπεύδεται η προθεσμία υποβολής της συναίνεσης της Εταιρείας Ακινήτων του Δημοσίου σε 2 μήνες από 3 μήνες, που προβλεπόταν αρχικά.

Το τίμημα εξαγοράς σε ειδικές περιπτώσεις αμφισβήτησης της κυριότητας του δημοσίου ακινήτου διαμορφώνεται με έκπτωση:

● 50% για αιτούντα που έχει αναγνωρισθεί από πρωτοβάθμιο δικαστήριο ως κύριος του ακινήτου ή που έχει αναγραφεί ως κύριος στις πρώτες κτηματολογικές εγγραφές και έχει ασκηθεί αγωγή από το Δημόσιο ή δεν έχει παρέλθει η προθεσμία άσκησης αγωγής.

● 70% αν ο αιτών έχει ασκήσει ένδικο μέσο κατά δικαστικής απόφασης για την αναγνώριση της κυριότητας του ακινήτου έως την 31η.12.2022.

Ειδική πρόβλεψη υπάρχει για ακίνητο που καλύπτει τις στεγαστικές ανάγκες του αιτούντα ή του αρχικού δικαιοπαρόχου ως αποτέλεσμα μαζικής εγκατάστασης πληθυσμιακών ομάδων πριν το 1964. Σε αυτή την περίπτωση το τίμημα αντιστοιχεί στο 20% της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου.

Επιπλέον, αναμορφώνεται η Επιτροπή που έχει συσταθεί στη Γενική Γραμματεία Φορολογικής Πολιτικής και Δημόσιας Περιουσίας Επιτροπή για την υλοποίηση της εξαγοράς των δημοσίων ακινήτων.

Τέλος, με επιπλέον διατάξεις:

-Αυξάνεται η διάρκεια της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας ΑΕ, από 40 σε 67 έτη από την ημερομηνία υπογραφής της.

-Παρατείνονται οι συμβάσεις υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου της ΑΑΔΕ οι οποίοι έχουν προσληφθεί προκειμένου να συνεισφέρουν στην υλοποίηση έργων που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Επιπλέον, παρατείνονται έως την 31η.12.2025, οι συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου του προσωπικού της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών της ΑΑΔΕ. Η παράταση αυτή δεν τις μετατρέπει σε συμβάσεις αορίστου χρόνου.

liberal.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Σοβαρές παθογένειες στην επιστροφή ασθενών από τα Νοσοκομεία

Η αύξηση των περιστατικών μετανοσοκομειακής φροντίδας στην Ελλάδα αποτελεί ένα μείζον ζήτημα που αναδεικνύεται καθημερινά, και ιδιαίτερα μέσα από ιστορίες όπως αυτή της παραπληγικής ηλικιωμένης από τη Δράμα. Η έλλειψη σαφούς πλαισίου για τη διαδικασία επιστροφής ασθενών, οι οποίοι δεν μπορούν να μετακινηθούν με ίδια μέσα, στις οικίες τους είναι ένα πρόβλημα που απαιτεί άμεση αντιμετώπιση από την ελληνική Πολιτεία.

Παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε στο έτος 2024, το ζήτημα αυτό παραμένει ανεπίλυτο, εγείροντας σημαντικά ερωτήματα σχετικά με τις υποδομές και τις πολιτικές που εφαρμόζονται για την υποστήριξη αυτών των ασθενών. Το κενό στην παροχή κατάλληλης μεταφοράς για ασθενείς με κινητικά προβλήματα θέτει σε κίνδυνο την ποιότητα της φροντίδας που λαμβάνουν και αυξάνει το άγχος τόσο για τους ίδιους όσο και για τις οικογένειές τους.

Είναι επιτακτική ανάγκη να θεσπιστούν συγκεκριμένοι κανονισμοί και να εξασφαλιστεί η διαθεσιμότητα των αναγκαίων υποδομών, ώστε να διασφαλιστεί η ασφαλής και άνετη επιστροφή των ασθενών στις οικίες τους. Αυτό θα συμβάλει όχι μόνο στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών αλλά και στη μείωση του φόρτου των νοσοκομειακών μονάδων, επιτρέποντάς τους να επικεντρωθούν σε άλλες επείγουσες ιατρικές ανάγκες.

Η ελληνική Πολιτεία οφείλει να ανταποκριθεί σε αυτό το ζήτημα με την άμεση λήψη μέτρων, όπως η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος μεταφοράς ασθενών και η βελτίωση της συνεργασίας μεταξύ των νοσοκομείων, των φορέων υγείας και των κοινωνικών υπηρεσιών. Η επίλυση αυτού του προβλήματος θα σηματοδοτήσει ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση μιας πιο ανθρώπινης και αποτελεσματικής υγειονομικής φροντίδας στη χώρα μας.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
tractor in the background of the text
text about elections
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en