Quantcast
Connect with us

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ

Απάντηση του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης στους συλλόγους εκπαιδευτικών Δασκάλων Μειονοτικών Σχολείων 

Η κοινότητα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ) αλλά και όλοι οι πολίτες της Θράκης που ζούμε την καθημερινότητά της, εργαζόμαστε και προσδοκούμε σε ένα αύριο εξωστρεφές, με τις πλειονοτικές και μειονοτικές κοινότητες να συνομιλούν, να συνυπάρχουν αρμονικά  και να προκόβουν μέσα στην ευρωπαϊκή πραγματικότητα, παρακολουθούμε με προσοχή και έντονο προβληματισμό τη συνέχεια του αφηγήματος, «η εκπαίδευση των μελλοντικών εκπαιδευτικών του μειονοτικού προγράμματος  εκτός Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και εκτός Θράκης», το οποίο τείνει να αναχθεί σε πρωταρχικό διακύβευμα για ορισμένους κύκλους δράσης.

Το τελευταίο «επεισόδιο» προέρχεται από τους συλλόγους εκπαιδευτικών Δασκάλων Μειονοτικών Σχολείων Ν. Ξάνθης – Αποφοίτων της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ.) και Δασκάλων Αποφοίτων της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ.) Ν. Ροδόπης – Ν. Έβρου.  Σε επιστολή τους προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κώστα Γαβρόγλου, απαριθμούν ένα σύνολο αιτημάτων που αφορούν τη μειονοτική εκπαίδευση στη Θράκη και ζητούν τη στήριξή του. 

Ιδιαίτερη εντύπωση και έκπληξη προκαλεί το ένατο αίτημα, όπου οι σύλλογοι όχι απλώς συνηγορούν με την απόφαση της Πολιτείας να αναθέσει την εκπαίδευση των μελλοντικών εκπαιδευτικών του μειονοτικού προγράμματος στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) αλλά ευχαριστούν για τη σχετική διευθέτηση (!!!) και ζητούν, επιπλέον: α) την ενίσχυσή του εν λόγω Τμήματος για συνεργασία με Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της γείτονος χώρας, της Τουρκίας, σε ζητήματα τουρκικής γλώσσας και μουσουλμανικής θρησκείας, β) τη λειτουργία Τομέα «σταθερής και συστηματικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών του Τουρκόγλωσσου προγράμματος στο εν λόγω τμήμα και γ) οικονομική στήριξη στο ΠΤΔΕ/ΑΠΘ για τους παραπάνω λόγους. 

Συγκεκριμένα, το συγκεκριμένα αίτημα διατυπώνεται ως εξής:

  1. Ζητάμε την άμεση παρέμβαση σας  και  ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ  να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες για την κατάργηση με Νόμο του Διδασκαλείου Εκπαιδευτικών Μειονοτικού Προγράμματος (ΔΕΜΠ)  στην Αλεξανδρούπολη και σας ευχαριστούμε θερμά  για τη  νομοθετική θωράκιση της συνέχισης του Τομέα για τη Μειονοτική Δημοτική Εκπαίδευση εντός του ΠΤΔΕ του ΑΠΘ που είδη (…) φοιτούν  Μουσουλμάνοι φοιτητές από τη Μειονότητα της Θράκης. 

Θα θέλαμε όμως να σας επισημάνουμε ότι εμείς ως Διοικητικά  Συμβούλια             επιθυμούμε οι σπουδαστές που θα αποφοιτούν απ’ αυτό το τμήμα όπως θα γνωρίζουν πάρα πολύ καλά την Ελληνική Γλώσσα το ίδιο πρέπει να ισχύει και για τη Τουρκική Γλώσσα και γι’ αυτό ζητάμε την:

α)   άμεση ανάπτυξη και στελέχωση του Τομέα Μειονοτικής Δημοτικής Εκπαίδευσης με κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό, δημιουργία εδρών καθηγητών Τουρκικής Γλώσσας, Λογοτεχνίας καθώς και Θρησκευτικών Μουσουλμανικής Θρησκείας, σε συνεργασία με ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα της Τουρκίας (Μορφωτική Συνεργασία Ελλάδος-Τουρκίας).

β)  λειτουργία στο εν λόγω τμήμα και αντίστοιχος τομέας σταθερής και συστηματικής επιμόρφωσης  των εκπαιδευτικών του Τουρκόγλωσσο προγράμματος.

γ) κατοχύρωση και ουσιαστική αναβάθμιση καθώς και αύξηση των κονδυλίων του ΠΤΔΕ του συγκεκριμένου Τομέα.

Η ανωτέρω ‘απόλυτη’ διατύπωση εκ μέρους των συλλόγων εκπαιδευτικών συναδέλφων εκπλήσσει αλλά και προβληματίζει πλέον σοβαρά, δεδομένου ότι:

  • Εδώ και δεκαετίες το εκπαιδευτικό και επιστημονικό προσωπικό διαφόρων Τμημάτων του ΔΠΘ έχει κατά καιρούς συνεργασθεί με τους συλλόγους και τους εκπαιδευτικούς του μειονοτικού προγράμματος σε ποικίλα πλαίσια και συγκυρίες που συνδέονται με την εκπαίδευση τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών της μειονότητας (επιμορφωτικά σεμινάρια, διδακτικές παρεμβάσεις, κ.ά.)
  • Πολλά μειονοτικά σχολεία και πολλοί εκπαιδευτικοί του μειονοτικού προγράμματος έχουν συμμετάσχει και συμμετέχουν σε ευρωπαϊκά και άλλα ερευνητικά προγράμματα, στα οποία μέλη της επιστημονικής κοινότητας του ΔΠΘ είτε έχουν την επιστημονική ευθύνη είτε ανήκουν στην επιστημονική ομάδα υλοποίησής τους (η επιστημονική κοινότητα του ΔΠΘ είναι ανοιχτή σε συνεργασίες, δεν εγκλωβίστηκε με στείρο τρόπο στη συνεχή απόρριψη των προτάσεών της για την ανάληψη τέτοιων προγραμμάτων)
  • Από το ακαδημαϊκό έτος 2015 – 16 λειτουργεί στο ΠΤΔΕ του ΔΠΘ πρόγραμμα εξομοίωσης αποφοίτων ΕΠΑΘ, στο οποίο φοιτούν αυτή τη στιγμή 60 εξομοιούμενοι, για τις οργανωτικές και άλλες διαδικασίες του οποίου υπάρχει συνεργασία με τους συλλόγους αποφοίτων ΕΠΑΘ.

Οι ανωτέρω επισημάνσεις αλλά και άλλες ακατανόητες πτυχές της προσπάθειας να δρομολογηθεί η εκπαίδευση των μελλοντικών εκπαιδευτικών του μειονοτικού προγράμματος στα αντίστοιχα Δημοτικά Σχολεία της Θράκης εκτός Θράκης και εκτός ΔΠΘ έχουν με λεπτομερειακό τρόπο αναπτυχθεί τόσο στην επιστολή διαμαρτυρίας Τμημάτων του ΔΠΘ (9 Φεβρουαρίου 2017) όσο και στην ανοιχτή επιστολή της Συγκλήτου του ΔΠΘ (24 Φεβρουαρίου 2017) σχετικά με το άρθρο του 14 του νόμου  «Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού γλωσσομάθειας, της Εθνικής βιβλιοθήκης της Ελλάδας και άλλες διατάξεις», το οποίο ψηφίστηκε στη Βουλή και αφορούσε τη ρύθμιση θεμάτων μειονοτικής εκπαίδευσης.  Δηλαδή, για την  αλλαγή ‘πλεύσης’ της Πολιτείας αναφορικά με την ίδρυση και λειτουργία «Διδασκαλείου Εκπαιδευτικών Μειονοτικού Προγράμματος» (ΔΕΜΠ) στην Αλεξανδρούπολη υπό την εποπτεία του ΔΠΘ και δη του ΠΤΔΕ και άλλων Τμημάτων, όπως του Τμήματος Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού των Παρευξείνιων Χωρών.

Επαναλαμβάνονται εδώ περιληπτικά για να αποσαφηνιστεί με τεκμήρια το αβάσιμο αλλά και το ακατανόητο του αιτήματος των συλλόγων εκπαιδευτικών Δασκάλων Μειονοτικών Σχολείων της Θράκης και κυρίως της ικανοποίησης που εκφράζουν για τη ‘γεωγραφική διευθέτηση’ του ζητήματος, καθώς και του επιπλέον αιτήματος ανάθεσης και της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών του μειονοτικού προγράμματος στο ΠΤΔΕ του ΑΠΘ. Αγνοούν ή λησμονούν σκοπίμως ότι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών δεν είναι μια απλή διαδικασία πληροφόρησής τους αλλά αφορά πρωτίστως την ενδελεχή μελέτη της εκπαιδευτικής πράξης, του βαθμού επίτευξης των στόχων, τον αναστοχασμό πάνω στην εκπαιδευτική πράξη με την υποστήριξη ειδικών, την διαπίστωση τυχόν ελλειμμάτων και ανακολουθιών, τον επανασχεδιασμό και την αξιοποίηση νέων, πλέον κατάλληλων μεθόδων και πρακτικών διδασκαλίας και την αξιολόγησή τους στην πράξη. Το ΔΠΘ βρίσκεται πραγματικά δίπλα στο μειονοτικό σχολείο. Η γεωγραφική εγγύτητα, καθώς και η ύπαρξη εκπαιδευτικού προσωπικού με γνώση και διάθεση να υποστηρίξει στηρίξει τέτοιες δράσεις, εξασφαλίζει τη δυνατότητα καθημερινής παρουσίας των εκπαιδευτών και δημιουργεί προϋποθέσεις για την επιτυχία για την καλύτερη δυνατή διεξαγωγή κάθε επιμορφωτικής δράσης. Ο φυσικός χώρος επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών του μειονοτικού σχολείου είναι η αίθουσα του μειονοτικού σχολείου και οι πλέον κατάλληλοι για να στηρίξουν αυτή τη διαδικασία είναι αναπόφευκτα τα μέλη της επιστημονικής κοινότητας του ΔΠΘ.

Τόσο οι βουλευτές της μειονότητας του ΣΥΡΙΖΑ που υποστήριξαν ένθερμα την ‘αλλαγή πλεύσης’ της Πολιτείας, όσο και οι σύλλογοι εκπαιδευτικών μειονοτικών σχολείων της Θράκης αρνούνται να τεκμηριώσουν/ αιτιολογήσουν με σαφήνεια τη σθεναρή θέση τους για εκπαίδευση των εκπαιδευτικών του μειονοτικού προγράμματος εκτός Θράκης και εκτός ΔΠΘ. Οι γενικόλογες τοποθετήσεις του τύπου ‘το ΔΠΘ δεν έδειξε ποτέ ενδιαφέρον να αναλάβει την ευθύνη εκπαίδευσης της εν λόγω ομάδας εκπαιδευτικών’,  οι σκοπίμως διαστρεβλωμένες ερμηνείες άλλων επιλογών (‘με το ΔΕΜΠ, ο υποψήφιος εκπαιδευτικός του μειονοτικού προγράμματος θα έπρεπε κανείς να δαπανήσει έξι χρόνια για να διδάξει στα μειονοτικά σχολεία’,  ενώ στην πραγματικότητα στα τέσσερα χρόνια, με πτυχίο ΠΤΔΕ, θα μπορούσε να διδάξει σε οποιοδήποτε σχολείο της χώρας, όπως κάθε Έλληνας πολίτης, απόφοιτος ΠΤΔΕ, και μόνο αν το επιθυμούσε να διδάξει στο συγκεκριμένο τύπο σχολείου και στο συγκεκριμένο πρόγραμμα θα έπρεπε να αποφοιτήσει και από το ΔΕΜΠ σε άλλα τρία εξάμηνα) μόνο ως αδυναμία υποστήριξης της θέση τους σε σοβαρά, ιστορικά, κοινωνικά, επιστημονικά και επαγγελματικά δεδομένα μπορεί να εκληφθεί, αφήνοντας ανοιχτό το ερώτημα του σε τι ακριβώς αποσκοπούν. 

Εμείς, οι άνθρωποι του ΔΠΘ θα συνεχίσουμε να είμαστε παρόντες και να συμβάλουμε με ουσιαστικό τρόπο στα εκπαιδευτικά δρώμενα της εκπαίδευσης και δη της μειονοτικής εκπαίδευσης στη Θράκη, πέρα από συγκυριακές σκοπιμότητες, ιδεοληψίες και μικροπολιτικές.  Ωστόσο, αυτή μας η δράση δεν μπορεί παρά να οριοθετείται από το εκάστοτε εκπαιδευτικό, πολιτικό και κοινωνικό περικείμενο.

Κομοτηνή 03/03/2017

Από την Πρυτανεία του Δ.Π.Θ.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Πάσχα | Τελευταίο κουδούνι σήμερα στα σχολεία

Σήμερα, Παρασκευή 26 Απριλίου θα χτυπήσει για τελευταία φορά το κουδούνι στα σχολεία καθώς στη συνέχεια ξεκινούν οι διακοπές του Πάσχα για τους μαθητές,

Το Πάσχα πέφτει φέτος στις 5 Μαΐου ενώ η μεγάλη Μεγάλη Εβδομάδα ξεκινάει τη Μεγάλη Δευτέρα 29 Απριλίου.

Έτσι λοιπόν οι μαθητές θα πάνε τελευταία μέρα σχολείο πριν τις διακοπές του Πάσχα σήμερα, Παρασκευή 26 Απριλίου, ενώ θα επιστρέψουν στις σχολικές αίθουσες την Δευτέρα 13 Μαΐου.

Φινάλε στις 14 Ιουνίου

Σχετικά με το καλοκαίρι, τα Δημοτικά σχολεία και τα Νηπιαγωγεία κλείνουν κανονικά στις 15 Ιουνίου για τις διακοπές. Αν η 15η Ιουνίου είναι αργία ή πέφτει Σάββατο ή Κυριακή, τότε τα μαθήματα τελειώνουν την προηγούμενη εργάσιμη ημέρα. Παραδείγματος χάρη φέτος 15 Ιουνίου πέφτει Σάββατο, όποτε τα σχολεία για το καλοκαίρι θα κλείσουν την Παρασκευή 14 Ιουνίου 2024.

Τι ισχύει για Γυμνάσια και Λύκεια

Το παραπάνω ισχύει μόνο για τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία, καθώς για τα γυμνάσια και τα λύκεια καθορίζονται από το Υπουργείο Παιδείας κάθε χρόνο το πότε κλείνουν διότι υπάρχουν και οι εξετάσεις αλλά και οι Πανελλήνιες 2024.

Όσον αφορά τα Λύκεια, την Παρασκευή 17 Μαΐου, ολοκληρώνονται τα μαθήματα ενώ για τα Γυμνάσια ολοκληρώνονται την Τετάρτη 29 Μαΐου.

Οι ενδοσχολικές εξετάσεις για την πρώτη και τη δευτέρα λυκείου θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τις 14 Ιουνίου, αφού 15 Ιουνίου συμπίπτει Σάββατο. Οι απολυτήριες εξετάσεις της τρίτης λυκείου θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τις 30 Μαΐου.

newsbomb.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Νέα Αριστερά | Η πολιτική του Μητσοτάκη, ο καλύτερος χορηγός της ακροδεξιάς

Ευθεία κριτική στη συνέντευξη του Κυριάκου Μητσοτάκη άσκησε η Νέα Αριστερά, τονίζοντας ότι δεν απάντησε στα στοιχεία των Financial Times ενώ τον χαρακτηρίζει βασικό χορηγό της ακροδεξιάς.

«Το να εμφανίζεται ως αντίπαλος της αποτελεί φαρσοκωμωδία» προσθέτει.

Η ανακοίνωση

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν κατάφερε να απαντήσει τίποτα ουσιαστικό για τα τελευταία στοιχεία που αναδημοσιεύσαν οι FT. Στοιχεία που δείχνουν το τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η χώρα. Φτωχοποίηση των πολιτών, έκρηξη του κόστους ζωής, μείωση των πραγματικών μισθών και ενίσχυση των κερδών των λίγων

Στον αντίποδα της πολιτικής του κ. Μητσοτάκη είναι η ενίσχυση των κοινωνικών αγώνων και των δημοκρατικών διεκδικήσεων, που αποτελεί την απάντηση, όχι μόνο στην κυβερνητική πολιτική, αλλά και στις μισαλλόδοξες φωνές. Σε αυτό τον στόχο η Νέα Αριστερά θα συμβάλει με όλες τις δυνάμεις της.

ethnos.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Αυξήθηκαν κατά 43% οι απάτες μέσω τραπεζικών καρτών

Μεγάλη αύξηση καταγράφεται στις απάτες με τραπεζικές κάρτες πληρωμών, σύμφωνα με την έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος.  Συγκεκριμένα, το 2023 καταγράφθηκε αύξηση 43% σε σχέση με το 2022. Ωστόσο, ο αριθμός των περιστατικών απάτης ως ποσοστό του συνολικού αριθμού των συναλλαγών, παραμένει μικρός, αγγίζοντας το 0,02%.

Σε απόλυτους αριθμούς 1 ευρώ αξία απάτης αντιστοιχεί σε 4.300 ευρώ αξία συναλλαγών, αλλά το ποσοστό αυτό παρουσιάζεται αυξημένο κατά 34% σε σχέση με το 2022.

Αναλύοντας τις μεταβολές των περιστατικών απάτης ανά τύπο συναλλαγής, παρατηρείται η αύξηση του αριθμού των συναλλαγών απάτης που αφορά στις εξ αποστάσεως συναλλαγές χωρίς φυσική παρουσία κάρτας (card not present – CNP) κατά 34% σε 337.000 περιστατικά το 2023, από 251.000 το 2022, καθώς και η αντίστοιχη αύξηση της αξίας τους κατά 35% σε 17,5 εκατ. ευρώ, από 13 εκατ. ευρώ το 2022.

Παράλληλα, αύξηση παρατηρείται τόσο στον αριθμό όσο και στην αξία των συναλλαγών απάτης σε τερματικά POS κατά 106% και 142% αντίστοιχα, με τον αριθμό αυτών να ανέρχεται σε 68.000 περιστατικά αξίας 4,2 εκατ. ευρώ το 2023, από 33.000 περιστατικά αξίας 1,7 εκατ. ευρώ το 2022. Σημαντικά αυξημένα περιστατικά απάτης παρατηρούνται και στις συναλλαγές σε ΑΤΜ, των οποίων ο αριθμός το 2023 αυξήθηκε κατά 58% σε 5.000 περιστατικά, από 3.000 το 2022, ενώ η αξία τους ανήλθε σε 2 εκατ. ευρώ από 1,5 εκατ. ευρώ το 2022, αυξημένη κατά 35%.

Οι περισσότερες απάτες αφορούν διαδικτυακές αγορές

Η αύξηση της αξίας των συναλλαγών απάτης σε ATM και POS το 2023 σε σχέση με το 2022 οφείλεται κυρίως στα περιστατικά απάτης που προκύπτουν από παράνομες συναλλαγές με τη χρήση χαμένης/κλεμμένης κάρτας.

  • Συγκεκριμένα η αξία των συναλλαγών απάτης με τη χρήση χαμένης/κλεμμένης κάρτας σε ATM αυξήθηκε κατά 42% σε 1,9 εκατ. ευρώ, από 1,3 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ η αξία των αντίστοιχων συναλλαγών σε POS αυξήθηκε κατά 117% σε 3,8 εκατ. ευρώ, από 1,7 εκατ. ευρώ το 2022.
  • Σε ό,τι αφορά τις εξ αποστάσεως συναλλαγές, διαπιστώνεται ότι οι περισσότερες συναλλαγές απάτης αφορούν συναλλαγές μέσω διαδικτύου. Τα περιστατικά αυτά αφορούν κυρίως διαδικτυακές συναλλαγές με επιχειρήσεις του εξωτερικού, όπως και τα προηγούμενα έτη.
  • Με βάση τα στοιχεία της ΤτΕ, οι κάτοχοι και οι αποδέκτες υπηρεσιών πληρωμών επωμίστηκαν το 59% και 34% της συνολικής ζημίας αντίστοιχα. Οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών που εκδίδουν κάρτες επιβαρύνθηκαν σε ποσοστό 7%.
  • Ο συνολικός αριθμός συναλλαγών με κάρτες πληρωμών το 2023 αυξήθηκε σε 2.211 εκατ., από 1.930 εκατ. το 2022 (μεταβολή +15%). Κατ’ αντιστοιχία, η συνολική αξία των συναλλαγών με κάρτες πληρωμών ανήλθε σε 103 δισ. ευρώ από 94 δισ. ευρώ, αυξημένη κατά 9% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.

ethnos.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en