Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανοίγει το “απόστημα” της κρατικής διαφήμισης | Σχέσεις διαπλοκής και πακτωλός χρήματος σε “φιλικά” media

Χωρίς κεντρική κυβερνητική απόφαση και σχεδιασμό, ανοίγει ένα από τα μεγάλα “αποστήματα” της διαπλοκής μεταξύ πολιτικής εξουσίας και επιχειρηματικών συμφερόντων στα media.

Σε υπουργεία και εποπτευόμενους φορείς αποκαλύπτονται σκανδαλώδεις περιπτώσεις διασπάθισης δημοσίου χρήματος, το οποίο υπό μορφή κρατικής διαφημιστικής δαπάνης διοχετεύονταν σε μέσα ενημέρωσης. Τα κονδύλια αυτά ήταν ουσιαστικά το μέσο “εξαγοράς” έντυπων και ηλεκτρονικών ΜΜΕ, προκειμένου να τηρούν φιλική στάση προς τη συγκυβέρνηση, υποστηρίζοντας το Μνημόνιο και τα μνημονιακά μέτρα.

Η νέα κυβέρνηση είχε σκοπό να ανοίξει τον φάκελο της κρατικής διαφήμισης, στο πλαίσιο των θεσμικών ρυθμίσεων που σχεδιάζει για τη διαφάνεια στην ενημέρωση, το καθεστώς λειτουργίας των ραδιοτηλεοπτικών καναλιών και την επιχειρηματική εξυγίανση του κλάδου των media.

Η κίνηση αυτή επισπεύδεται και γίνεται εκ των ενόντων, καθώς υπουργοί, γενικοί γραμματείς υπουργείων και νεοτοποθετημένες διοικήσεις κρατικών φορέων βρίσκονται μπροστά σε υποθέσεις “καραμπινάτων” σκανδάλων, τις οποίες πρέπει να χειρισθούν άμεσα.

Αντιμετωπίζοντας πιέσεις και “εκβιασμούς” από τα θιγόμενα συμφέροντα, είναι αναγκασμένοι ή να συνεχίσουν να μοιράζουν αφειδώς χρήμα, ή να ανοίξουν τους φακέλους, να κόψουν τους ομφάλιους λώρους της διαπλοκής και να αναζητήσουν ευθύνες σε πολιτικό και υπηρεσιακό επίπεδο – και εν συνεχεία σε δικαστικό.

Λεφτά για… πέταμα

Σύμφωνα με πληροφορίες από κυβερνητικές πηγές, το βασικό “εργαλείο” που χρησιμοποιήθηκε από προηγούμενες κυβερνήσεις για τη διοχέτευση κρατικού χρήματος σε ΜΜΕ προς εξασφάλιση υποστήριξης, ήταν δημόσιοι οργανισμοί, κρατικές επιχειρήσεις και αποκεντρωμένοι φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Σημαντικά κονδύλια διακινήθηκαν επίσης απ’ ευθείας από δύο υπουργεία, που διαχειρίζονταν πόρους ευρωπαϊκών προγραμμάτων.

Τεράστια ποσά δαπανήθηκαν τα τελευταία χρόνια σε άχρηστα προγράμματα προβολής – διαφήμισης και σε υποτιθέμενες “καμπάνιες ενημέρωσης”, που ετοιμάζονταν εν κρυπτώ και “έτρεχαν” χωρίς τυμπανοκρουσίες, καθώς μοναδικός στόχος τους ήταν η μεταβίβαση χρήματος σε “φίλια” μέσα ενημέρωσης.

Αρμόδιοι κυβερνητικοί παράγοντες που έχουν ασχοληθεί με το θέμα, αναφέρουν χαρακτηριστικές περιπτώσεις δημόσιων φορέων που δεν είχαν κανένα λόγο να διαφημισθούν, ή ξόδεψαν σε προγράμματα ποσά εξαιρετικά δυσανάλογα σε σχέση με τις δραστηριότητες και τις ανάγκες προβολής τους.

Πού πήγαιναν

Η μερίδα του λέοντος από αυτές τις δαπάνες πήγε σε ελάχιστα μέσα ενημέρωσης, κατανεμημένη βέβαια ανισομερώς σε σχέση με τις κυκλοφορίες, την θεαματικότητα – ακροαματικότητα και την επιρροή τους στην κοινή γνώμη.

Επωφελήθηκαν κυρίως 2 ημερήσιες εφημερίδες, ορισμένα περιθωριακά έντυπα μηδαμινής κυκλοφορίας, 3 ραδιοφωνικοί σταθμοί και 4 ιντερνετικά sites. Κοινό γνώρισμα όλων αυτών, η φιλική στάση προς την συγκυβέρνηση και η στοχοπροσήλωση τους στην υποστήριξη του Μνημονίου και των μνημονιακών μέτρων που προσπαθούσε να επιβάλει η τρόικα.

Δυσαναλόγως μικρά – και ανισομερώς κατανεμημένα – ήταν τα ποσά που μοιράστηκαν σε τηλεοπτικά κανάλια.

Ποιοι τα μοίραζαν

Όσον αφορά τους φορείς που “σκόρπισαν” πολύ χρήμα σε διαφημιστική δαπάνη, διοχετεύοντας την επιλεκτικά σε φίλα προσκείμενα ΜΜΕ, ως ακραία χαρακτηριστικά παραδείγματα αναφέρονται το ΚΕΕΛΠΝΟ (Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων) – στο οποίο έχει αρχίσει σχετική έρευνα και υπηρεσίες του πρώην υπουργείου Ανάπτυξης, οι οποίες διαχειρίσθηκαν Ευρωπαϊκά Προγράμματα.

Επισημαίνεται ότι σ όλα τα προγράμματα της ΕΕ, υπάρχει ειδικό κονδύλι για ενέργειες προβολής, το οποίο αντιπροσωπεύει κατά κανόνα το 3% του συνολικού προϋπολογισμού. Στη διαχείριση αυτών των χρημάτων δεν υπήρξε ποτέ η παραμικρή διαφάνεια.

Ερωτηματικά έχουν ανακύψει επίσης για τη διαχείριση διαφημιστικών κονδυλίων από δημόσιες επιχειρήσεις όπως η ΕΥΔΑΠ και η ΔΕΗ, οι οποίες αποτελούν φυσικά μονοπώλια και δεν είχαν κανένα λόγο να διαφημίζονται.

Τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί δείχνουν ότι για την έμμεση “χρηματοδότηση” media φιλικών προς την κυβέρνηση είχαν χρησιμοποιηθεί παλαιότερα δημόσιες επιχειρήσεις οι οποίες έχουν τώρα ιδιωτικοποιηθεί. Στη λίστα περιλαμβάνονται ο ΟΠΑΠ, το Ταχυχδρομικό Ταμιευτήριο και η Αγροτική Τράπεζα.

Πηγή: sofokleousin.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

«Μπλόκο» στην υποβολή χιλιάδων φορολογικών δηλώσεων

Άνοιξε η πλατφόρμα για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων, ωστόσο χιλιάδες είναι οι μισθωτοί, συνταξιούχοι και άλλοι φορολογούμενοι, για τους οποίους οι δηλώσεις είναι προσυμπληρωμένες από την ΑΑΔΕ που προέβη ακόμα και στην προεκκαθάρισή τους και δεν μπορούν να   προβούν στην οριστική υποβολή τους.

Πρόκειται για έγγαμους φορολογούμενους, κυρίως μισθωτούς και συνταξιούχους χωρίς εισοδήματα από άλλες πηγές, εκτός τόκων καταθέσεων ή έγγαμους φορολογούμενους με πενιχρά εισοδήματα από μισθωτή απασχόληση, όπου τουλάχιστον ο ένας εκ των δύο συζύγων δικαιούται επιστροφής φόρου.

Για τις συγκεκριμένες ομάδες φορολογουμένων το υπουργείο Οικονομικών και η διοίκηση της ΑΑΔΕ είχαν ανακοινώσει ότι θα μπορούσαν να υποβάλουν τις προσυμπληρωμένες δηλώσεις με ένα κλικ ή και να μην τις υποβάλουν καν, αλλά να περιμένουν την υποβολή τους από την ίδια την ΑΑΔΕ στις 2 Ιουλίου.

Γιατί «μπλοκάρεται» η εκκαθάριση

Έτσι, οι φορολογούμενοι αυτοί δεν είχαν το άγχος της προθεσμίας της υποβολής, καθώς τους έλυνε τα χέρια η ΑΑΔΕ, ωστόσο, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο η ηλεκτρονική υποβολή των εν λόγω δηλώσεων είναι αδύνατη και έτσι ούτε η τυχόν άμεση είσπραξη επιστροφής φόρου ή πίστωση επιστροφής σε εκκρεμείς οφειλές μπορεί να γίνει, ακόμα κι αν τη δικαιούται ο άλλος σύζυγος.

Ο λόγος, σύμφωνα με την εφημερίδα είναι ότι τουλάχιστον ένας εκ των δύο συζύγων δεν έχει δηλώσει στην ΑΑΔΕ το IBAN του τραπεζικού του λογαριασμού, έτσι το σύστημα TAXISnet αρνείται να προχωρήσει στην εκκαθάριση και αποστέλλει αυτόματο μήνυμα, με το οποίο ενημερώνει:

«Δεν έχετε δηλώσει αριθμό IBAN ή αυτός που έχετε δηλώσει δεν είναι έγκυρος συντακτικά. Βάσει της δήλωσής σας προσδιορίζεται πιστωτικό υπόλοιπο και υποχρεούστε να γνωστοποιήσετε τον αριθμό IBAN τραπεζικού λογαριασμού σας στη φορολογική».

Το ξαφνικό πρόβλημα εμφανίστηκε μετά την απόφαση του υπουργείου Οικονομικών και της ΑΑΔΕ να υποχρεώσουν όλους ανεξαιρέτως τους 9 εκατ. φορολογούμενους που υποχρεούνται σε υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος να έχουν τραπεζικό λογαριασμό στο όνομά τους και να υπάρχει ο αριθμός IBAN δηλωμένος στο TAXISnet.

Με αυτόν τον τρόπο όμως ακυρώνεται η αυτόματη υποβολή των δηλώσεων για χιλιάδες έγγαμους φορολογούμενους, αφού παρόλο που είναι έτοιμες, το ίδιο το σύστημα τις μπλοκάρει και δεν εκκαθαρίζονται.

Εξαίρεση για τους υπερήλικες

Την ίδια ώρα, το υπουργείο προκειμένου να γλιτώσει κι άλλον «πονοκέφαλο» φέρεται να προχωρά σε εξαίρεση των υπερήλικων συζύγων άνω των 69 ετών – δηλαδή όσες είναι 70 ετών και άνω – από την εν λόγω υποχρέωση δήλωσης IBAN, προκειμένου να ξεμπλοκαριστεί μεγάλος αριθμός δηλώσεων, με την ανακοίνωση να είναι θέμα ημερών ή ακόμα και ωρών.

Οι υπόλοιποι φορολογούμενοι, όμως ηλικίας κάτω των 70 ετών που δεν έχουν τραπεζικούς λογαριασμούς ή έχουν αλλά δεν είναι δηλωμένοι στην ΑΑΔΕ θα πρέπει οι μεν πρώτοι να πάνε στις τράπεζες και να ανοίξουν λογαριασμούς με πλήθος δικαιολογητικών και την κατάθεση τουλάχιστον 30 ευρώ για να ενεργοποιηθεί ο λογαριασμός, είτε να προχωρήσουν στη δήλωση των ΙΒΑΝ των υπαρχόντων λογαριασμών τους.

Αυστηροί έλεγχοι για φοροδιαφυγή

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων παράλληλα και φέτος κηρύσσει ηλεκτρονικό «πόλεμο» κατά της φοροδιαφυγής και εντείνει τους ψηφιακούς ελέγχους σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους και φορείς της αγοράς, με στόχο τη μείωση του φορολογικού κενού στο εισόδημα και τον ΦΠΑ.

Το… κυνήγι της φοροδιαφυγής έχει εντατικοποιηθεί και θα εντατικοποιηθεί κι άλλο για την επίτευξη του στόχου είσπραξης περίπου 65 δισ. ευρώ. Εξάλλου γιαυτό προχωρά και η δημιουργία νέου Κέντρου Ειδικών Δυνάμεων φορολογικών και τελωνειακών ελέγχων και ερευνών.

Το οικονομικό επιτελείο θέλει οι «Ειδικές Δυνάμεις» να λειτουργήσουν στα πρότυπα του ΣΔΟΕ, ελέγχοντας τις «βαριές» υποθέσεις, ενώ η στελέχωσή του θα γίνει από τις ΥΕΔΔΕ και τις Υπηρεσίες Τελωνειακών Ελέγχων που συγχωνεύονται και μεταφέρονται σε νέο κτίριο.

Όλα αυτά, στο πλαίσιο του νέου Επιχειρησιακού Σχεδίου της ΑΑΔΕ για το 2024, μέσω του οποίου προαναγγέλλει την εντατικοποίηση των ελέγχων αλλά και την ευρεία χρήση όλων των σύγχρονων εργαλείων και ψηφιακών μέσων.

Συγκεκριμένα, η ΑΑΔΕ σχεδιάζει:

  • την ίδρυση κέντρου ειδικών δυνάμεων φορολογικών και τελωνειακών ελέγχων και ερευνών, που θα λειτουργεί ως κεντρικός κόμβος συντονισμού, ενισχύοντας τη συνεργασία και την αποτελεσματικότητα μεταξύ των εξειδικευμένων ελεγκτικών δυνάμεων, επεμβαίνοντας στοχευμένα σε πραγματικό χρόνο στο πεδίο,
  • τη δημιουργία μονάδας μαζικών ψηφιακών διασταυρώσεων που θα διαθέτει καινοτόμα εργαλεία όπως ανάλυση μεγάλων δεδομένων, συγκριτική αξιολόγηση, διαδικτυακές έρευνες και έλεγχοι ψηφιακών συστημάτων τιμολόγησης.

 

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Ανοδική η πορεία της καταναλωτικής κίνησης στα καταστήματα της Δράμας την περίοδο του Πασχα

Απο της αρχές της μεγάλης εβδομάδας, ξεκίνησε η ανοδική πορεία της καταναώτικής κίνησης αλλα και του αγοραστικού ενδιαφέροντος στα εμπορικά καταστήματα της Δράμας, με τους καταναλωτές να κάνουν αγορές και δώρα για την περιόδο του Πάσχα. Συμφωνα με επαγγελαμτίες ωστόσο, η κίνηση κατα την διάρκεια της Μ.Εβδομάδας να είναι καλή, όμως όχι όπως τις άλλες χρονίες όπου, οι καταναλωτές δεν είχαν να έρθουν αντιμέτωποι με τις ανατιμήσεις.

Την ίδια ώρα την Μ.Τρίτη 30 Απρίου τέλειωσε και η προθεσμία της διασύνδεσης, των POS με τις ταμειακές μηχανές, με τον πονοκέφαλο ωστόσο απο την πλευρά των επαγγεματιών να συνεχίζεται.

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Από 89 έως 130 ευρώ το κόστος για το φετινό πασχαλινό τραπέζι – Οι διαφορές στις τιμές σε σχέση με πέρυσι

Το κόστος του πασχαλινού τραπεζιού για το 2024 εκτίμησε το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝ.ΕΜ.Υ.-ΕΣΕΕ).

Όπως προκύπτει, η εκτίμηση του κόστους για το φετινό πασχαλινό τραπέζι (6-8 ατόμων) κυμαίνεται από 89,04 έως 130,04 ευρώ. Με άλλα λόγια, οι καταναλωτές που θα προβούν στις ίδιες αγορές με πέρυσι από αντίστοιχα καταστήματα θα αντιμετωπίσουν μεταβολή της τάξης του 16,3% έως 19,3% σε σύγκριση με το 2023.

Καταγράφηκαν, με επιτόπια τιμοληψία και συνεντεύξεις με «key-informers» της αγοράς, οι τιμές τόσο από αλυσίδες σουπερμάρκετ όσο και από ειδικευμένα καταστήματα τροφίμων λιανικής (πχ ζαχαροπλαστεία, οπωροπωλεία, κρεοπωλεία κλπ), καθώς και από τη Βαρβάκειο αγορά.

Το εύρος των τιμών, όπως επισημαίνεται σχετικά, δικαιολογείται από την καταγραφή σειράς προϊόντων διαφορετικής ποιότητας, σε αρκετές τοπικές αγορές και διαφορετικούς τύπους καταστημάτων.

Επιπρόσθετα, διευκρινίζεται ότι οι τιμές των προϊόντων που εμφανίζονται στους παρακάτω πίνακες είναι ενδεικτικές και επιχειρούν να χαρτογραφήσουν τη γενική κατανομή τιμών και την εικόνα της αγοράς.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι για λόγους συγκρισιμότητας των δεδομένων, με τις προηγούμενες ετήσιες έρευνες του ΙΝΕΜΥ για την εκτίμηση του κόστους του πασχαλινού τραπεζιού, συμπεριλαμβάνονται και οι τιμές των αγαθών που εντάσσονται στο «πασχαλινό εορταστικό καλάθι» αλλά και στο «καλάθι του νοικοκυριού». 

Πίνακας 1: Σύγκριση εκτιμήσεων κόστους (σε € και σε %) πασχαλινού τραπεζιού 2024 & 2023

Πίνακας 2: Εκτίμηση εύρους τιμών (σε €) προϊόντων πασχαλινού τραπεζιού, 2024

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en