Quantcast
Connect with us

ΕΒΡΟΣ

ΑΝΑ.Σ.Α | Τα συμπεράσματα από την εκδήλωση για το παραλιακό μέτωπο της Αλεξανδρούπολης

Τα συμπεράσματα της δημοτικής παράταξης “ΑΝΑ.Σ.Α.” από την εκδήλωση που διοργάνωσε με τίτλο “Μια Πόλη δίπλα στη Θάλασσα” και θέμα την ανάπλαση της παραλιακής ζώνης της Αλεξανδρούπολης.

 Η κατά γενική ομολογία πετυχημένη εκδήλωση στην Αλεξανδρούπολη, με κεντρικούς ομιλητές τους δύο αρχιτέκτονες Πρόδρομο Νικηφορίδη και Μπερνάρ Κουόμο, που μεταμόρφωσαν την Νέα Παραλία της Θεσσαλονίκης, έδωσε σε όσους είχαν την ευκαιρία να την παρακολουθήσουν, νέα ερεθίσματα όσο αφορά την εδώ και δεκαετίες ποθούμενη ανάπλαση της παραλιακής μας ζώνης.

Η παρουσίαση ιστορικών φωτογραφιών και η ομιλία του Θόδωρου Ορδουμποζάνη, μαζί με τις τοποθετήσεις εκλεκτών συμπολιτών μας, συμπλήρωσαν ένα νέο κύκλο διαλόγου και συζητήσεων για το σοβαρό αυτό θέμα. Ιδιαίτερη αίσθηση στην εκδήλωση έκανε και η παρέμβαση με τεκμηριωμένες απόψεις του συλλόγου Αρχιτεκτόνων Ν.Έβρου, τόσο δια της πρόεδρου, της κυρίας Ρεΐζη, όσο και με το σχετικό δελτίο τύπου που δόθηκε στην δημοσιότητα με αφορμή την εκδήλωση.

Σχετικά με τα συμπεράσματα στα οποία μπορεί κάποιος να αναφερθεί, είναι τα εξής:

1. Είναι επιτακτική η ανάγκη της άμεσης διεκδίκησης του χώρου κάτω από τον Φάρο (χαρακτηρισμένη ως δυτική χερσαία ζώνη του λιμένα) έτσι ώστε να περιέλθει στον Δήμο, μια και σήμερα η διαχείριση ανήκει στον Οργανισμό Λιμένα και το ΤΑΙΠΕΔ. Το γεγονός αυτό έχει σταθεί εμπόδιο και στο πρόσφατο παρελθόν (2002-2008), τότε που η προσπάθεια του δήμου Αλεξανδρούπολης – μέσω προγραμματικών συμβάσεων – να εφαρμόσει συγκεκριμένη αρχιτεκτονική μελέτη, ακυρώθηκε από παρεμβάσεις του Ο.Λ.Α.

2. Θα πρέπει να καθοριστούν με σαφήνεια οι κατευθυντήριες αρχές και οι δραστηριότητες που θέλουμε να εντάξουμε στο σύνολο του παραλιακού μας μετώπου. Ως παράδειγμα, είναι πλέον αναγκαίο να αποφασίσουμε για τον καθορισμό του χώρου μιας μαρίνας τουριστικών σκαφών μαζί με τις υπόλοιπες ναυταθλητικές δραστηριότητες, είτε στην περιοχή κάτω από τον Φάρο που πιθανώς να προβλέπει το νέο master plan του λιμένα, είτε στην περιοχή της Απολλωνιάδος, όπως προβλέπεται από το 1999 στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΓΠΣ).

Επίσης καθοριστικός είναι ο τρόπος με τον οποίο θα αποφασίσουμε να αντιμετωπίσουμε την μεγάλη υψομετρική διαφορά, μια και το υφιστάμενο τοιχείο – κάγκελο κρατάει ουσιαστικά την πόλη μακριά από την θάλασσα. Οχλούσες χρήσεις – δραστηριότητες (οδική αρτηρία, πάρκινγκ κλπ.) θα μπορούσαν να μεταφερθούν ή και να παραμείνουν κάτω από τον Φάρο ως σκεπαστοί χώροι, το δώμα των οποίων θα είναι βατό έτσι ώστε να γίνει εκμετάλλευση της υφιστάμενης υψομετρικής διαφοράς. Διαμορφωμένο το δώμα με πρανή και βαθμιδωτά επίπεδα, θα βοηθούσε στην ομαλή – σταδιακή – μετάβαση προς την θάλασσα. Με την δυνατότητα πεζοδρόμησης της Β. Αλεξάνδρου από το ύψος της Τράπεζας της Ελλάδος – κτίριο ναυτοπροσκόπων μέχρι την πλατεία Ελευθερίας (Αστικά), ενοποιούνται η Ακαδημία, το πάρκο Ανεξαρτησίας με όλο το παραλιακό μέτωπο μέχρι την θάλασσα, η πλατεία του Φάρου και η περιοχή της οδού Κουντουριώτου. Η παραλιακή οδός θα μπορούσε να εκτραπεί από το ύψος των ναυτοπροσκόπων (με κλειστό Τούνελ) μέχρι και το σημερινό πάρκινγκ, κατά μήκος του υπάρχοντος τοιχείου. Στην συνέχεια ως ανοιχτή οδός (όπως είναι σήμερα διαμορφωμένη) θα συνεχίζει μπροστά από τις αποθήκες του Ο.Σ.Ε. μέχρι και τον επιβατικό σταθμό, μπροστά από τον κυκλικό κόμβο.

Για να συμβούν όλα αυτά, θα πρέπει να ανοίξει ένας ειλικρινής διάλογος (για παράδειγμα και με τον Ο.Λ.Α. ενόψει της διαβούλευσης για το νέο master plan) με την συμμετοχή αρμόδιων επιστημόνων, επαγγελματιών και σχετικών φορέων και να καθορισθούν τα βήματα και οι προτεραιότητες.

3. Οι αποσπασματικές και ασύνδετες μεταξύ τους μελέτες, τις οποίες επιχειρεί να εφαρμόσει η παρούσα δημοτική αρχή, υποθηκεύουν την συνολική ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της πόλης και εύκολα μια μοναδική ευκαιρία μπορεί να μετατραπεί σε ένα χρόνιο πρόβλημα.

Για τον λόγο αυτό ως δημοτική παράταξη εδώ και δύο χρόνια έχουμε καταθέσει εγγράφως τις προτάσεις μας στις δύο φάσεις της κυκλοφοριακής μελέτης όταν και τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση. Απόσπασμα αυτών των προτάσεων παραθέτουμε σήμερα, όπως αυτό ακριβώς έχει κατατεθεί:

«Εμμένουμε ξεκάθαρα στην αρχική μας θέση σε ενδεχόμενη πεζοδρόμηση ή και μονοδρόμηση της παραλιακής οδού Βασιλέως Αλεξάνδρου. Η απόφαση ενός τέτοιου έργου δεν μπορεί να έχει ως μοναδικό κριτήριο μια κυκλοφοριακή μελέτη, διότι αποτελεί πολιτική απόφαση η οποία έχει να κάνει με πολλές παραμέτρους μεταξύ των οποίων και την οικονομία όλης της ευρύτερης περιοχής.

Από επιστημονικής όμως άποψης μια τέτοια παρέμβαση θα πρέπει να συνδυασθεί και να ενταχθεί στον ευρύτερο σχεδιασμό μιας ολοκληρωμένης μελέτης ανάπλασης όλης της παραλιακής ζώνης, με αναπτυξιακά κριτήρια, για σύνδεση της πόλης με τη θάλασσα και την δημιουργία ζώνης αναψυχής.

Εξάλλου σκοπός είναι να στρέψουμε τους κατοίκους στο θαλάσσιο μέτωπο της πόλης αντίθετα με ότι συμβαίνει σήμερα. Για να το πετύχουμε όμως αυτό, όπως και στην εξαιρετικά πετυχημένη εκ του αποτελέσματος αντίστοιχη περίπτωση της Θεσσαλονίκης, θα πρέπει να προκυρηχθεί άμεσα ένας Πανελλήνιος Αρχιτεκτονικός που θα δεσμεύει την εκάστοτε μελλοντική αρχή για την υλοποίησή του».

Alexandroupoli Online

Click to comment

Απάντηση

ΕΒΡΟΣ

Σταϊκούρας από Κομοτηνή : “Δημιουργούμε καλύτερες συνθήκες με έργα υποδομών στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ”

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, πραγματοποίησε επίσκεψη στην Αλεξανδρούπολη και τη Ροδόπη, όπου συναντήθηκε με τοπικούς φορείς και επιθεώρησε σημαντικά έργα υποδομών στην περιοχή. Η επίσκεψη αυτή είχε ως στόχο την ενημέρωση για την πρόοδο των έργων και την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου και των τοπικών αρχών ενόψει και των Ευρωεκλογών.

Στην Αλεξανδρούπολη, ο Υπουργός επισκέφθηκε το λιμάνι, όπου επιθεώρησε τα έργα αναβάθμισης των υποδομών που βρίσκονται σε εξέλιξη. Οι παρεμβάσεις αυτές αναμένεται να βελτιώσουν τη λειτουργικότητα και την ασφάλεια του λιμανιού, καθιστώντας το έναν ακόμη πιο σημαντικό κόμβο μεταφορών και εμπορίου για την περιοχή.

Στην συνέχεια ο Υπουργός στην Ροδόπη είχε συνάντηση με ιδιωτικές επιχειρήσεις στη ΒΙ.ΠΕ Κομοτηνής.

Ο κ. Σταϊκούρας, σχολιάζοντας την επίσκεψη σε Αλεξανδρούπολη και Ροδόπη τόνισε: «Η βελτίωση των υποδομών στις περιφέρειες είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη και την ευημερία των τοπικών κοινωνιών. Είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε με γρήγορους ρυθμούς και να ολοκληρώσουμε τα έργα που θα ενισχύσουν την ποιότητα ζωής των πολιτών και θα συμβάλλουν στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής».

Continue Reading

ΕΒΡΟΣ

Έβρος | Συνελήφθη διακινητής ο οποίος προωθούσε στο εσωτερικό της χώρας μη νόμιμους μετανάστες

Συνελήφθη την Δευτέρα (20-5-2024) το πρωί στην Εθνική οδό Ορμενίου – Αρδανίου, από αστυνομικούς του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Διδυμοτείχου, ένας αλλοδαπός διακινητής, ο οποίος προωθούσε στο εσωτερικό της χώρας μη νόμιμους μετανάστες.

Αναλυτικότερα, οι αστυνομικοί συνέλαβαν τον δράστη, διότι τον εντόπισαν να οδηγεί Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο και να μεταφέρει παράνομα στο εσωτερικό της χώρας δέκα (10) μη νόμιμους μετανάστες.

Κατασχέθηκαν το παραπάνω όχημα και ένα κινητό τηλέφωνο. 

Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ορεστιάδας, ενώ την προανάκριση ενεργεί το Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Διδυμοτείχου Ορεστιάδας.

Continue Reading

ΕΒΡΟΣ

Συνάντηση εργασίας της Υφυπουργού Χριστίνας Αλεξοπούλου με εκπροσώπους της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Συνάντηση εργασίας είχε, σήμερα (17/05), η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου με τον Αντιπεριφερειάρχη Μεταφορών, Επικοινωνιών και Καλών Πρακτικών κ. Ιρφάν Χατζηγκενέ, εκπροσώπους της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και τους Γενικούς Διευθυντές Μεταφορών και Επικοινωνιών Περιφερειών της χώρας (διά ζώσης και διαδικτυακά) για τους στρατηγικούς στόχους του Εθνικού Σχεδίου Μεταφορών.

Με ομόφωνη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ, το 2024 έχει ανακηρυχθεί σε έτος «Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης» και το γεγονός αυτό όρισε εν πολλοίς το πλαίσιο της συζήτησης, καθώς λόγω αυτής της ανακήρυξης προγραμματίζεται μία σειρά πολλών δράσεων σε ολόκληρη την ΠΑΜΘ με στόχο την προώθηση της οδικής ασφάλειας και της ασφάλειας των Μεταφορών εν γένει. Παράλληλα, συζητήθηκε και η δημιουργία άτυπου Δικτύου Περιφερειών Ελλάδας σε θέματα Επικοινωνιών και Μεταφορών με την υποστήριξη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Η  Υφυπουργός αναφέρθηκε στις μεταφορές και τους στρατηγικούς στόχους του εθνικού σχεδίου Μεταφορών που αφορούν στην:

  • Οικονομική ανάπτυξη, αποδοτικότητα και λειτουργία του συστήματος μεταφορών, σε Περιφερειακό και Εθνικό επίπεδο.
  • Ενίσχυση της συνδεσιμότητας των μεταφορών, η οποία περιλαμβάνει τη συνδεσιμότητα με τα νησιά και μεταξύ συμπληρωματικών μέσων μεταφοράς, τη συνεργασία των συστημάτων, την εδαφική συνοχή και τη διασυνοριακή σύνδεση με χώρες εντός/εκτός ΕΕ.
  • Εξασφάλιση ενός περιβαλλοντικά βιώσιμου τομέα μεταφορών.
  • Παροχή προσβασιμότητας και κοινωνικής ένταξης σε σχέση με την απασχόληση, την εκπαίδευση και τις κοινωνικές υπηρεσίες για τον πληθυσμό

Μεγάλο μέρος της συζήτησης αφιερώθηκε και στην αδήριτη ανάγκη μείωσης των νεκρών από τροχαία δυστυχήματα, που αποτελεί στόχο του Υπουργείου Μεταφορών, αλλά ταυτόχρονα επί αυτού του σκοπού εργάζεται και η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Ως επιστέγασμα της συνάντησης συμφωνήθηκε η ενίσχυση της συνεργασίας σε όλους τους τομείς αναφορικά με την προώθηση, βελτίωση και αναβάθμιση της ασφάλειας των μεταφορών και της κινητικότητας.

1715933842829

 

1715933842870

 

b511d3f4 f082 4b7a 8bb8 c6b0a2b542c6

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
tractor in the background of the text
text about elections
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en