Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανατροπή | Έκοψαν και τους δικαιούχους και τις δόσεις στη ρύθμιση οφειλών προς Δήμους!

Απίστευτη ανατροπή στο Πολυνομοσχέδιο, ειδικά για τη ρύθμιση οφειλών προς Δήμους, στο παρά πέντε της ψηφοφορίας χθες το βράδυ στη Βουλή.

Με δήθεν «νομοτεχνική βελτίωση» που κατέθεσε ο Β.Κικίλιας και παρουσίασε ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, Θ.Σκυλακάκης, η Κυβέρνηση αντικατέστησε πλήρως τα σημαντικότερα κομμάτια της νέας ρύθμισης, δηλαδή τους δικαιούχους, τον αριθμό δόσεων και το ποιες οφειλές χρονικώς αφορά! Με απλά λόγια την ανέτρεψαν, ιδίως περιορίζοντας ριζικά το ποιοι μπορούν να υπαχθούν.

Το νέο άρθρο, όπως τελικά ψηφίστηκε, δεν έχει στην ουσία του καμία σχέση με εκείνο που κατέθεσαν την Παρασκευή και με όσα συνεχώς διαφήμιζαν οι Π.Θεοδωρικάκος και Θ.Λιβάνιος όλες τις προηγούμενες εβδομάδες. Ενδεικτικά, δύο διαφορές:

Ι] Με τη «βελτίωση», εισήχθη για δικαιούχους μια γενικόλογη προϋπόθεση να έχουν υποστεί οικονομικές συνέπειες από την πανδημία.  Για την ουσία του ποιοι τελικά θα είναι δικαιούχοι, πέταξαν την αρμοδιότητα μακριά από τη Βουλή, στην έκδοση μιας ΚΥΑ, όπου οι Υπουργοί θα καθορίσουν τελικά μόνοι τους τα κριτήρια υπαγωγής και τους ΚΑΔ.

Δείτε επί λέξει τι πρόσθεσαν για να κόψουν δικαιούχους:  « Δικαιούχοι υπαγωγής στην ανωτέρω ρύθμιση είναι τα φυσικά πρόσωπα και όσα νομικά πρόσωπα έχουν υποστεί οικονομικές επιπτώσεις από την πανδημία του κορωνοϊού COVID-19. Με Κοινή Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εσωτερικών, η οποία εκδίδεται έως 31.1.2021 καθορίζονται οι Κωδικοί Αριθμοί Δραστηριότητας των δικαιούμενων της ρύθμισης νομικών προσώπων και τα κριτήρια υπαγωγής των φυσικών προσώπων. ».

ΙΙ] Όσο κωμικοτραγικό και εάν ακούγεται, ούτε οι πολυδιαφημισμένες «έως 120 δόσεις», δεν έμειναν «έως 120». Τις έκοψαν σε «έως 100»!

Συγκεκριμένα, αντικατέστησαν όλο το κομμάτι του άρθρου που περιέγραφε δόσεις και ποσοστά απαλλαγής ανά αριθμό δόσεων (εξαφανίζοντας και το σημείο για «έως 120 δόσεις») ως εξής:  «Το ποσοστό απαλλαγής των προσαυξήσεων και τόκων εκπρόθεσμης καταβολής καθορίζεται στις περ.α’ έως ε’ της παρ.1 του αρ.110 του ν.4611/2019».  Θα ισχύσει, δηλαδή, η παλιά ρύθμιση οφειλών του 2019, όπου μέγιστος αριθμός δόσεων ρητώς αναγράφεται «έως 100 δόσεις».

Για την ιστορία, να αναφέρουμε ότι ο Θ.Σκυλακάκης, περιγράφοντας από το βήμα της Βουλής τη «βελτίωση» (δηλ. το “μαχαίρι” στους δικαιούχους), παρέπεμψε αόριστα κάποτε στο μέλλον, με το καλό μετά την πανδημία, σε κάποια άλλη ρύθμιση…

Οι «βελτιώσεις» είναι προφανές ότι αφήνουν έκθετη την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών. Ο Π.Θεοδωρικάκος και ο Θ.Λιβάνιος είχαν επιλέξει να αναδείξουν σε πρωταγωνιστική αυτοδιοικητική τους παρέμβαση το ότι φέρνουν εκείνη τη ρύθμιση οφειλών, και να την επαναλαμβάνουν συνεχώς τις τελευταίες εβδομάδες σε δημόσιες παρεμβάσεις τους.

Ο Π.Θεοδωρικάκος μάλιστα είχε τρέξει την Παρασκευή να βγάλει και Δελτίο Τύπου ότι αυτός την είχε καταθέσει («Κατατέθηκαν από τον υπουργό Εσωτερικών, κ. Τάκη Θεοδωρικάκο, οι νομοθετικές διατάξεις, που ρυθμίζουν σε 120 δόσεις τα χρέη των πολιτών προς τους Δήμους»). Ο Θ.Λιβάνιος, που την είχε παρουσιάσει στις συναρμόδιες κοινοβουλευτικές Επιτροπές την Παρασκευή, είχε πει χαρακτηριστικά « (…) Ποιους αφορά η ρύθμιση; Για πρώτη φορά τους πάντες (…)».

Τελικά από «τους πάντες» μέχρι το “μαχαίρι” της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, απλά ένα Σαββατοκύριακο δρόμος.

O AIRETOS παρουσιάζει το έγγραφο με τις νομοτεχνικές «βελτιώσεις» ΕΔΩ και ειδικά κατωτέρω το επίμαχο απόσπασμα:

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καύσιμα: Νέο χαράτσι θα έρθει για να μείνει – Πότε θα σημειώσει άνοδο 10 λεπτά η τιμή στη βενζίνη

Μια ακόμα οικονομική επιβάρυνση φέρνει η νέα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Συγκεκριμένα, η νέα νομοθεσία της ΕΕ για την τιμολόγηση των ρύπων των καυσίμων στις οδικές μεταφορές και τη θέρμανση (ETS2) που θα τεθεί σε εφαρμογή από το 2027 και θα έχει ως αποτέλεσμα την άνοδο των τιμών.

Μέχρι σήμερα, οι ρύποι τιμολογούνταν μονάχα στην περίπτωση συγκεκριμένων κλάδων, όπως της βιομηχανίας. Αυτό, όμως, αλλάζει πλέον και διευρύνεται ώστε να πετύχει η Ευρωπαϊκή Ένωση τον κλιματικό της στόχο.

Όπως αναφέρει σχετικά το Euractiv, η νέα ρύθμιση συμφωνήθηκε πέρυσι με στόχο οι τιμές των ρύπων να παραμείνουν κάτω από τα 45 ευρώ/τόνο CO2, που μεταφράζεται σε ένα «καπέλο» περίπου 10 λεπτών στην τιμή της βενζίνης ή του ντίζελ στην αντλία.

Εντούτοις, ο ευρωβουλευτής του CDU/EPP, Πίτερ Λίεσε, που ήταν ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Ευρωκοινοβουλίου, δήλωσε πρόσφατα ότι δεν αισιοδοξεί για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Ο λόγος είναι ότι οι εκπομπές των μεταφορών και των κτηρίων υποχωρούν πιο αργά από τις αρχικές προβλέψεις στην ΕΕ, με αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης για δικαιώματα εκπομπών από το 2027, άρα και της τιμής τους.

Ενδεικτικό του προβλήματος που αντιμετωπίζει η Ευρώπη είναι ότι πέρυσι στη Γερμανία σημειώθηκε αντίδραση από τους καταναλωτές στον κρατικό στόχο αντικατάστασης των συστημάτων θέρμανσης με αντλίες θερμότητας. Αντί οι πολίτες να στραφούν στα νέα, πράσινα συστήματα, προτίμησαν να εγκαταστήσουν λέβητες με φυσικό αέριο πριν απαγορευτούν.

Με αφορμή τα παραπάνω, πιθανότερο σενάριο θεωρείται ότι η τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών δεν θα περιοριστεί στα 45 ευρώ που προέβλεπαν αρχικά οι Βρυξέλλες. Άρα και η άνοδος στις τιμές καυσίμων θα είναι πιθανώς μεγαλύτερη των 10 λεπτών.

Πρόκειται για μια αύξηση που ενδεχομένως να είναι ανεκτή σε χώρες της Ευρώπης με σχετικά χαμηλές τιμές καυσίμων. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει πάντως στην περίπτωση της Ελλάδας που εφαρμόζει ήδη πολύ υψηλή φορολογία στα καύσιμα.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Σε αναμμένα κάρβουνα το υπουργείο Εργασίας | Τι θα γίνει με τις περικοπές στις συντάξεις χηρείας

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι δικαιούχοι που εξακολουθούν να λαμβάνουν σύνταξη χηρείας ίση με το 70% της σύνταξης του θανόντος, παρά την παρέλευση της τριετίας, είναι χιλιάδες

Πονοκέφαλος για το υπουργείο Εργασίας αλλά και για το κυβερνητικό επιτελείο αποτελεί το θέμα της περικοπής των συντάξεων χηρείας, μετά την έλευση τριετίας από τον θάνατο του αρχικού δικαιούχου, όπως αναφέρει η Καθημερινή.

Ο νόμος που προβλέπει την περικοπή έχει ψηφιστεί επί ΣΥΡΙΖΑ. Εφαρμόστηκε από τις αρχές του 2020 για τους δικαιούχους σύνταξης θανάτου από το Δημόσιο και τον ΟΓΑ, έμειναν όμως εκτός οι συντάξεις χηρείας του ιδιωτικού τομέα.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι δικαιούχοι που εξακολουθούν να λαμβάνουν σύνταξη χηρείας ίση με το 70% της σύνταξης του θανόντος, παρά την παρέλευση της τριετίας, είναι χιλιάδες. Σύμφωνα με την Καθημερινή, μια πιθανή περικοπή στο ποσό της σύνταξης χηρείας κατά 50%, ώστε από το 70% να πέσει στο 35% της σύνταξης του θανόντος, θα προκαλέσει μεγάλη ανατροπή στον προγραμματισμό και στη ζωή χιλιάδων ανθρώπων.
newsbomb.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Υπερψηφίστηκε το σχέδιο νόμου για την Κύρωση της Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης Λιμένος Καβάλας

Υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από την αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής κι Εμπορίου, το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Κύρωση της από 23 Νοεμβρίου 2023 Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης μεταξύ αφενός του Ελληνικού Δημοσίου, της εταιρείας «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.» και της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε.», και αφετέρου της εταιρείας «ΣΑΡΙΣΑ Υπο-Παραχώρηση Λιμένος Καβάλας Φίλιππος ΙΙ Ανώνυμη Εταιρεία», της εταιρείας «Blacksummit Financial Group Inc», της εταιρείας «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών Ακινήτων Κατασκευών» και της εταιρείας «Ευρωπαϊκές Επενδύσεις και Επιχειρήσεις Αεροδιαστημικής Μονοπρόσωπη Ανώνυμος Εταιρεία».

Υπέρ τάχθηκε η ΝΔ, καταψήφισε το ΚΚΕ, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, η Ελληνική Λύση, η «Νίκη», οι «Σπαρτιάτες», η Νέα Αριστερά και η Πλεύση Ελευθερίας, δήλωσαν επιφύλαξη για την Ολομέλεια.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en