ΚΟΣΜΟΣ
Ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες των Όσκαρ!
Οι υποψήφιοι που θα διεκδικήσουν τα διασημότερα κινηματογραφικά βραβεία στον πλανήτη, στην 86η τελετή απονομής των Όσκαρ, την 2η Μαρτίου, μόλις ανακοινώθηκαν από την πρόεδρο της Ακαδημίας Σέριλ Μπουν Άιζακς και τον Κρις Χέμσγουορθ.
“Οδηγός Διαπλοκής» και “Gravity» προηγούνται στην κούρσα με δέκα υποψηφιότητες. Ακολουθεί το “12 Χρόνια Σκλάβος» με 9, από 6 απέσπασαν η “Nebraska», το “Dallas Buyers Club» και τo “Captain Phillips» του Πολ Γκρίνγκρας, ενώ ο “Λύκος της Wall Street» του Μάρτιν Σκορσέζε διεκδικεί το αγαλματάκι σε 5 κατηγορίες.
“Οδηγός Διαπλοκής» και “12 Χρόνια Σκλάβος» σημειώνουν πάντως το πιο ηχηρό “παρών» στις μεγάλες κατηγορίες: της καλύτερης ταινίας, της σκηνοθεσίας, του σεναρίου (πρωτότυπου και διασκευασμένου αντίστοιχα), αλλά και των ερμηνειών για Κρίστιαν Μπέιλ, Έιμι Άνταμς, Τζένιφερ Λόρενς (για τον “Οδηγό») και Τσιουέτελ Ετζίοφορ, Μάικλ Φασμπέντερ και Λουπίτα Ναϊόνγκ’ο (για τον “Σκλάβο»).
Στις πρώτες εντυπώσεις από τις υποψηφιότητες, εκτός από κάποιες ηχηρές απουσίες, έχουμε την αίσθηση ότι σε πολλές κατηγορίες, ιδιαίτερα σε εκείνες των ερμηνειών, έχουμε μπροστά μας μια δύσκολη τελική κούρσα με ελάχιστα “σίγουρα» προγνωστικά. Επίσης, σημειώνουμε δύο “δικές μας» ταινίες, όπου δικές μας εννοούμε του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας: το υπέροχο “Ερνέστ και Σελεστίν» προβλήθηκε στις Νύχτες Πρεμιέρας το 2012 και είναι υποψήφιο στην Κατηγορία Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων, ενώ το “20 Feet From Stardom» προβλήθηκε στο περσινό Φεστιβάλ και είναι υποψήφιο στην κατηγορία Καλύτερου Ντοκιμαντέρ.
Οι αδελφοί Κοέν και το “Inside Llewyn Davis» είναι από τις ταινίες που η Ακαδημία μοιάζει να σνόμπαρε πλήρως, ενώ σε επίπεδο προσώπων ο μεγάλος Ρόμπερτ Ρέντφορντ τού “Όλα Χάθηκαν» και η ανεβασμένη στα σχόλια κριτικών, αλλά και συναδέλφων της τις τελευταίες εβδομάδες, Έμμα Τόμσον της “Μαγικής Ομπρέλας» λάμπουν δια της απουσίας τους. Αν και με έξι συνολικά υποψηφιότητες, το “Captain Phillips» εκπροσωπείται σε επίπεδο ερμηνειών από τον πρωτοεμφανιζόμενο Μπαρκάμπ Αμπντί (“Captain Phillips») και όχι από τον Τομ Χανκς, ενώ ταινίες όπως το “Frances Ha» (για τη Γκρέτα Γκέργουιγκ), το “Μια Στάση Πριν το Τέλος» (για τον Μάικλ Μπ. Τζόρνταν), “Short Term 12» (για τη Μπρι Λάρσον) και “Εκεί που Δεν το Περιμένεις» (για τον Τζέιμς Γκαντολφίνι), που είχαν πλασαριστεί ως πιθανά αουτσάιντερ στις κατηγορίες των ερμηνειών, απουσιάζουν.
Η καλύτερη ταινία φέτος έχει εννέα διεκδικητές με τα “Οδηγός Διαπλοκής» “12 Χρόνια Σκλάβος» να θεωρούνται φαβορί, πλαισιωμένα από “Gravity», “Dallas Buyers Club», “Λύκο της Wall Street», “Captain Phillips», αλλά και τρεις εξαιρετικές χαμηλότερου προφίλ υποψηφιότητες, όπως η “Nebraska» του Αλεξάντερ Πέιν, το “Her» του Σπάικ Τζόνζι και το “Philomena» του Φρίαρς. Εκτός από το “Inside Llewyn Davis» απουσιάζει και το αρκετά ψηλά στα μέχρι τώρα οσκαρικά προγνωστικά “Rush» του Ρον Χάουαρντ.
Στιβ ΜακΚουίν, Αλφόνσο Κουαρόν, Ντέιβιντ Ο. Ράσελ, Μάρτιν Σκορσέζε και Αλεξάντερ Πέιν συμπληρώνουν την πεντάδα των υποψηφίων για την καλύτερη σκηνοθεσία, όπου ο Αλφόνσο Κουαρόν ελπίζει στην επανάληψη του θριάμβου του στις Χρυσές Σφαίρες.
Με τον ήδη κάτοχο Όσκαρ για ταινία του Ντέιβιντ Ο. Ράσελ, Κρίστιαν Μπέιλ να έχει να αντιμετωπίσει τον νικητή των Χρυσών Σφαιρών, Μάθιου ΜακΚόναχι, τον καλύτερο Λεονάρντο Ντι Κάπριο των τελευταίων ετών, τον εντυπωσιακό πρωτοεμφανιζόμενο Τσιουέτελ Ετζίοροφ και τον βραβευμένο στις Κάννες Μπρους Ντερν, η κατηγορία του α” ανδρικού ρόλου αναμένεται να είναι μέχρι την τελευταία στιγμή της κούρσας ένας γρίφος.
Στην αντίστοιχη γυναικεία κατηγορία η παρουσία της “Θλιμμένης Τζάσμιν» Κέιτ Μπλάνσετ, που σαρώνει φέτος κάθε βραβείο ερμηνείας, επιτρέπει μια πιο σίγουρη πρόβλεψη, με Έιμι Άνταμς και Σάντρα Μπούλοκ ως ισχυρότερες αντιπάλους και τις μεγάλες κυρίες Τζούντι Ντεντς και Μέριλ Στριπ να κερδίζουν μια θέση στην πεντάδα. Όλες οι υποψήφιες πλην της Άνταμς έχουν ήδη στη συλλογή τους το αγαλματάκι.
Στους β” ρόλους, Τζάρεντ Λέτο, Μάικλ Φασμπέντερ και Μπράντλεϊ Κούπερ καλωσόρισαν τον νεοφώτιστο Μπαρκάντ Αμπντί και τον Τζόνα Χιλ του “Λύκου της Wall Street» στην κατηγορία, ενώ η Τζένιφερ Λόρενς, φαβορί στην κατηγορία του β” γυναικείου ρόλου με ισχυρότερο αντίπαλο τη Λουπίτα Ναϊόνγκ’ο, μπορεί να ανησυχεί επίσης για την επιστροφή της Τζούλια Ρόμπερτς στα οσκαρικά χαλιά (με μια αξιόλογη εμφάνιση στον “Αύγουστο») και λιγότερο για τα αουτσάιντερ Τζουν Σκουίμπ του “Nebraska) και Σάλι Χόκινς της γουντιαλενικής Τζάσμιν.
Τα “ανεξάρτητα» “Πριν τα Μεσάνυχτα» και “Her» – το τελευταίο και με την αίγλη της υποψηφιότητας στην κατηγορία της καλύτερης ταινίας- διεκδικούν βραβείο διασκευασμένου και πρωτότυπου σεναρίου. (Το “Πριν τα Μεσάνυχτα» προσμετρήθηκε ως διασκευή της τριπλέτας των σεναριογράφων Λινκλέιτερ, Χοκ και Ντελπί επάνω στους υπάρχοντες χαρακτήρες της σειράς και γι” αυτό είναι υποψήφιο στην κατηγορία του Διασκευασμένου Σεναρίου – δε θα εκφράσουμε, όμως, ενστάσεις γιατί μας αρέσει να αισθανόμαστε ότι ο Τζέσι και η Σελίν είναι υπαρκτά πρόσωπα!)
“The Act of Killing» και “20 Feet from Stardom» θα κονταροχτυπηθούν στην κατηγορία του ντοκιμαντέρ. Τα “Ψυχρά κι Ανάποδα» και “The Wind Rises» (παρά την “ενόχληση» που μπορεί να προκαλεί στους Αμερικανούς μια ταινία για το σχεδιαστή του αεροσκάφους που βομβάρδισε το Περλ Χάρμπορ) είναι οι ισχυρότεροι υποψήφιοι για την καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων, σε μια πεντάδα που “χώρεσε» και το “Ερνέστ και Σελεστίν».
Ο αποκλεισμός της “Ζωής της Αντέλ» από την οσκαρική κούρσα λόγω προγραμματισμού διανομής, αφήνει ελεύθερο το πεδίο στην κατηγορία Ξενόγλωσσης Ταινίας (που κινήθηκε όπως περίπου είχαμε προβλέψει) για το νικητή των Χρυσών Σφαιρών, Πάολο Σορεντίνο και την “Τέλεια Ομορφιά» του, με το εξαιρετικό “Κυνήγι» να απειλεί την πρωτοκαθεδρία του.
Δείτε παρακάτω τα trivia των υποψηφιοτήτων, καθώς και την αναλυτική λίστα. Η 86η απονομή των βραβείων Όσκαρ θα πραγματοποιηθεί τα ξημερώματα της Δευτέρας 2 Μαρτίου με οικοδέσποινα την Έλεν Ντε Τζένερις – σύσσωμη η ομάδα του cinemag.gr θα είναι επί ποδός για να σας ενημερώνει λεπτό προς λεπτό.
Τα trivia των υποψηφιοτήτων
Είναι η δέκατη όγδοη υποψηφιότητα για τη Μέριλ Στριπ.
Είναι η δεύτερη συνεχής χρονιά που ταινία του Ντέβιντ Ο.Ράσελ (“Οδηγός Διαπλοκής») κερδίζει υποψηφιότητες και για τις τέσσερις κατηγορίες ερμηνειών.
Ο Ρότζερ Ντίκινς, ο πλέον παραγνωρισμένος από τον θείο Όσκαρ διευθυντής φωτογραφίας, κέρδισε την ενδέκατη (!) υποψηφιότητά του για το “Prisoners». Προς το παρόν δεν έχει καμία νίκη.
Ο Γούντι Άλεν συνεχίζει να κρατά το ρεκόρ των περισσότερων υποψηφιοτήτων στην κατηγορία του Πρωτότυπου Σεναρίου, φτάνοντας τις δεκαέξι.
Με την δουλειά του στο “Philomena», ο Αλεξάντρ Ντεπλά σημείωσε την έκτη υποψηφιότητά του σε οκτώ χρόνια. Ο Τζον Γουίλιαμς, από την άλλη, έφτασε τις 44(!) έχοντας σημειώσει 5 νίκες, και συνεχίζει να κυνηγά το ρεκόρ του Γουόλτ Ντίσνεϊ (49 υποψηφιότητες).
Μεσολάβησαν 35 χρόνια ανάμεσα στην τελευταία υποψηφιότητα του Μπρους Ντερν (για το “Coming Home») και τη φετινή για το “Nebraska». Το ίδιο διάστημα χρειάστηκε να περιμένει και η 82χρονη Πατρίσια Νόρις, που σχεδίασε τα κοστούμια του “12 Χρόνια Σκλάβος».
Το “Gravity» είναι η έκτη ταινία που γυρίστηκε σε 3D και διεκδικεί Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Το “Nebraska» είναι η ογδόη ασπρόμαυρη ταινία που κάνει το ίδιο.
To “Gravity» είναι μόλις η πέμπτη ταινία στην ιστορία που καταφέρνει να είναι υποψήφια σε όλες τις επτά τεχνικές κατηγορίες (Διεύθυνση Φωτογραφίας, Εφέ, Ήχος κλπ) – και μάλλον θα κερδίσει κιόλας.
Είναι μόλις η τέταρτη φορά που παραγωγός είναι υποψήφιος για δύο ταινίες, και φέτος η τιμή αυτή ανήκει στην 27χρονη παραγωγό Μέγκαν Έλισον (για το “Her» και τον “Οδηγό Διαπλοκής»).
Είναι η πρώτη υποψηφιότητα για τους εξής “τρανταχτούς» υποψηφίους: Μάικλ Φασμπέντερ, Σάλι Χόκινς, Τσιουέτελ Ετζίοφορ, Μάθιου ΜακΚόναχι και Στιβ ΜακΚουίν, μεταξύ άλλων.
Έιμι Άνταμς (η μόνη υποψήφια Α” Γυναικείου Ρόλου που δεν έχει ήδη Όσκαρ), Μπράντλεϊ Κούπερ και Τζένιφερ Λόρενς ήταν και πέρσι υποψήφιοι, αλλά σε διαφορετικές κατηγορίες! Αν μάλιστα κερδίσει το Όσκαρ η Τζένιφερ Λόρενς, θα είναι η πρώτη στην ιστορία που θα έχει κερδίσει συνεχόμενα Όσκαρ, αλλά σε διαφορετικές κατηγορίες.
Είναι η πρώτη φορά που η Παλαιστίνη έχει υποψήφια για Όσκαρ και η πρώτη κινηματογραφική διάκριση της χώρας γενικότερα, με αρκετή διπλωματική σημασία.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Η ΛΙΣΤΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ
Καλύτερη Ταινία
“Οδηγός Διαπλοκής» του Ντέιβιντ Ο.Ράσελ
“Captain Phillips» του Πολ Γκρίνγκρας
“Dallas Buyers Club» του Ζαν-Μαρκ Βαλέ
“Gravity» του Αλφόνσο Κουαρόν
“Her» του Σπάικ Τζόουνς
“Nebraska» του Αλέξαντερ Πέιν
“Philomena» του Στίβεν Φρίαρς
“12 Χρόνια Σκλάβος» του Στιβ ΜακΚουίν
“Ο Λύκος της Wall Street» του Μάρτιν Σκορσέζε
Σκηνοθεσία
Ντέιβιντ Ο.Ράσελ, “Οδηγός Διαπλοκής»
Αλφόνσο Κουαρόν, “Gravity»
Αλεξάντερ Πέιν, “Nebraska»
Στιβ ΜακΚουίν, “12 Χρόνια Σκλάβος»
Μάρτιν Σκορσέζε, “Ο Λύκος της Wall Street»
Α” Ανδρικός Ρόλος
Κρίστιαν Μπέιλ, “Οδηγός Διαπλοκής»
Μπρους Ντερν, “Nebraska»
Λεονάρντο Ντι Κάπριο, “Ο Λύκος της Wall Street»
Τσιουέτελ Ετζίοφορ, “12 Χρόνια Σκλάβος»
Μάθιου ΜακΚόναχι, “Dallas Buyers Club»
Α” Γυναικείος Ρόλος
Έιμι Άνταμς, “American Hustle»
Κέιτ Μπλάνσετ, “Θλιμμένη Τζάσμιν»
Σάντρα Μπούλοκ, “Gravity»
Τζούντι Ντεντς, “Philomena»
Μέριλ Στριπ, “Αύγουστος»
Β” Ανδρικός Ρόλος
Μπαρκχάντ Άμπντι, “Captain Phillips»
Μπράντλεϊ Κούπερ, “Οδηγός Διαπλοκής»
Μάικλ Φασμπέντερ, “12 Χρόνια Σκλάβος»
Τζόνα Χιλ, “Ο Λύκος της Wall Street»
Τζάρεντ Λέτο, “Dallas Buyers Club»
Β” Γυναικείος Ρόλος
Σάλι Χόκινς, “Θλιμμένη Τζάσμιν»
Τζένιφερ Λόρενς, “Οδηγός Διαπλοκής»
Λουπίτα Ναϊόνγκ’ο, “12 Χρόνια Σκλάβος»
Τζούλια Ρόμπερτς, “Αύγουστος»
Τζουν Σκουίμπ, “Nebraska»
Πρωτότυπο Σενάριο
Έρικ Γουόρεν Σίνγκερ και Ντέιβιντ Ο.Ράσελ, “Οδηγός Διαπλοκής»
Γούντι Άλεν, “Θλιμμένη Τζάσμιν»
Κρεγκ Μπόρντεν και Μελίσα Γουόλακ, “Dallas Buyers Club»
Σπάικ Τζόουνς, “Her»
Μπομπ Νέλσον, “Nebraska»
Διασκευασμένο Σενάριο
Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ, Ζιλί Ντελπί και Ίθαν Χοκ, “Πριν τα Mεσάνυχτα»
Μπίλι Ρέι, “Captain Philips»
Στιβ Κούγκαν και Τζεφ Πόουπ, “Philomena»
Τζον Ρίντλεϊ, “12 Χρόνια Σκλάβος»
Τέρενς Γουίντερ, “Ο Λύκος της Wall Street»
Ξενόγλωσση Ταινία
“Ραγισμένα Όνειρα» του Φελίξ Φαν Γκρόνινγκεν, Bέλγιο
“Η Τέλεια Ομορφιά» του Πάολο Σορεντίνο, Ιταλία
“Το Κυνήγι» του Τόμας Βίντερμπεργκ, Δανία
“The Missing Picture» του Ρίθι Παν, Kαμπότζη
“Omar» του Χανί Αμπού-Ασάντ, Παλαιστίνη
Καλύτερη Φωτογραφία
Φιλίπ Λε Σουρ, “The Grandmaster»
Εμανουέλ Λουμπέσκι, “Gravity»
Μπρούντο Ντελμπονέλ, “Inside Llewyn Davis»
Φαίδων Παπαμιχαήλ, “Nebraska»
Ρότζερ Ντίκινς, “Prisoners»
Καλύτερο Μοντάζ
Τζέι Κάσιντι, Κρίσπιν Στράδερς και Άλαν Μπαουμγκάρτεν, “Οδηγός Διαπλοκής»
Κρίστοφερ Ράους, “Captain Phillips»
Τζον ΜακΜέρφι και Μάρτιν Πένσα, “Dallas Buyers Club»
Αλφόνσο Κουαρόν και Μαρκ Σάνγκερ, “Gravity»
Τζο Γουόκερ, “12 Χρόνια Σκλάβος»
Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Τζούντι Μπέκερ και Χέδερ Λέφλερ, “Οδηγός Διαπλοκής»
Άντι Νίκολσον, Ρόζι Γκούνγουιν και Τζοάν Γούλαρντ, “Gravity»
Κάθριν Μάρτιν και Μπέβερλι Νταν, “Ο Υπέροχος Γκάτσμπι»
Κ.Κ. Μπάρετ και Τζιν Σερντένα, “Her»
Άνταμ Στοκχάουζεν και Άλις Μπέικερ, “12 Χρόνια Σκλάβος»
Ταινία Κινουμένων Σχεδίων
“Οι Κρουντς»
“Εγώ, ο Απαισιότατος 2»
“Ερνέστ και Σελεστίν»
“Ψυχρά κι Ανάποδα»
“The Wind Rises»
Καλύτερα Κοστούμια
Μάικλ Γουίλκινσον, “Οδηγός Διαπλοκής»
Γουίλιαμ Τσανγκ Σουκ Πινγκ, “The Grandmaster»
Κάθριν Μάρτιν, “Ο Υπέροχος Γκάτσμπι»
Μάικλ Ο’Κόνορ, “The Invisible Woman»
Πατρίσια Νόρις, “12 Χρόνια Σκλάβος»
Καλύτερο Μακιγιάζ
Αντρουίθα Λι και Ρόμπιν Μάθιους, “Dallas Buyers Club»
Στίβεν Προύτι, “Jackass Presents: Bad Grandpa»
Τζόελ Χάρλοου και Γκλόρια Πάσκουα-Κάσνι, “Ο Μοναχικός Καβαλάρης»
Καλύτερη Μουσική
Τζον Γουίλιαμς, “Η Κλέφτρα των Βιβλίων»
Στίβεν Πράις, “Gravity»
Γουίλιαμ Μπάτλερ και Όουεν Πάλετ, “Her»
Αλεξάντρ Ντεσπλά, “Philomena»
Τόμας Νιούμαν, “Η Μαγική Ομπρέλα»
Καλύτερο Τραγούδι
“Alone Yet Not Alone» από το “Alone Yet Not Alone» (μουσική: Μπρους Μπρότον, στίχοι: Ντένις Σπίγκελ)
“Happy» από το “Εγώ, ο Απαισιότατος 2» (μουσική και στίχοι: Φάρελ Γουίλιαμς)
“Let it Go» από το “Ψυχρά κι Ανάποδα» (μουσική και στίχοι: Κρίστεν Άντερσον-Λόπεζ και Ρόμπερτ Λόπεζ)
“The Moon Song» από το “Her» (μουσική: Κάρεν Ο, στίχοι: Κάρεν Ο και Σπάικ Τζόουνς)
“Ordinary Love» από το “Mandela: Long Walk to Freedom» (μουσική: U2, στίχοι: Μπόνο)
Καλύτερος Ήχος
Στιβ Μπόντεκερ και Ρίτσαρντ Χιμνς, “Όλα Χάθηκαν»
Όλιβερ Τάρνεϊ, “Captain Phillips»
Γκλεν Φριμάντλ, “Gravity»
Μπρεντ Μπερτζ, “Χόμπιτ: Η Ερημιά του Νοσφιστή»
Γουάιλι Στέιτμαν, “Lone Survivor»
Καλύτερο Μοντάζ Ηχητικών Εφέ
Κρις Μπάρντον, Μαρκ Τέιλορ, Μάικ Πρέστγουντ Σμιθ και Κρις Μουνρό, “Captain Phillips»
Σκιπ Λιβσέι, Νιβ Αντίρι, Κρίστοφερ Μπένσταντ και Κρις Μουνρό, “Gravity»
Κρίστοφερ Μπόιες, Μάικλ Χέντζες, Μάικλ Σεμάνικ και Τόνι Τζόνσον, “Χόμπιτ: η Ερημιά του Νοσφιστή»
Σκιπ Λιβσέι, Γκρεγκ Ορλόφ και Πίτερ Κέρλαντ, “Inside Llewyn Davis»
Άντι Κογιάμα, Μπιού Μπόρντερς και Ντέιβιντ Μπράουνλόου, “Lone Survivor»
Καλύτερα Οπτικά Εφέ
Τιμ Γουέμπερ, Κρις Λώρενς και Νιλ Κόρμπαουλτ, “Gravity»
Τζο Λέτερι, Έρικ Σάιντον και Έρικ Ρέινολντς, “Χόμπιτ: η Ερημιά του Νοσφιστή»
Κρίστοφερ Τάουνσεντ, Γκι Γουίλιαμς, Έρικ Νας και Νταν Σούντικ, “Iron Man 3»
Τιμ Αλεξάντερ, Γκάρι Μπρόουζνιτς, Έντσον Γουίλιαμς και Τζον Φράζιερ, “Ο Μοναχικός Καβαλάρης»
Ρότζερ Γκαϊέτ, Πάτρικ Τουμπάχ, Μπεν Γκρόσμαν και Μπαρτ Ντάλτον, “Star Trek Into Darkness»
Καλύτερο Ντοκιμαντέρ
“The Act of Killing» του Τζόσουα Οπενχάιμερ
“Cutie and the Boxer» του Ζάκαρι Χάινζερλινγκ
“Dirty Wars» του Ρικ Ράουλι
“The Square» της Τζεχάν Νουχαΐμ
“20 Feet From Stardom» του Μόργκαν Νέβιλ
Καλύτερο Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους
“CaveDigger»
“Facing Fear»
“Karama Has No Walls»
“The Lady in Number 6: Music Saved My Life»
“Prison Terminal: The Last Days of Private Jack Hall»
Καλύτερη Μικρού Μήκους Κινούμενων Σχεδίων
“Feral» των Ντανιέλ Σούσα και Νταν Γκόλντεν
“Get A Horse!» των Λορέν ΜακΜάλαν και Ντόροθι ΜακΚιμ
“Mr. Hublot» των Λορέν Βιτζ και Αλεξάντρ Εσπιγκάρες
“Possessions» του Σουχέι Μορίτα
“Room on the Broom» των Μαξ Λάνγκ και Γιαν Λασάρ
Καλύτερη Μικρού Μήκους Ταινία
“That Wasn’t Me» (“Aquel No Era Yo») του Εστέμπαν Κρέσπο
“Just Before Losing Everything» (“Avant Que De Tout Perdre») των Χαβιέ Λεγκράντ και Αλεξάντρ Γαβράς
“Helium» των Άντερς Γουόλτερ και Κιμ Μάνγκουσον
“Do I Have to Take Care of Everything?» των Σέλμα Βιλχούνεν και Κιρσίκα Σαάρι
“The Voorman Problem» των Μαρκ Γκιλ και Μπάλντουιν Λι
Πηγή : e-go.gr
ΚΑΒΑΛΑ
Πόλεμος «χωρίς ιερό και όσιο» | Γιατί χτύπησε σήμερα ειδικά το Ισραήλ
Η αναμενόμενη επίθεση-αντίποινα του Ισραήλ στο Ιράν, ξεκίνησε αιφνιαδιστικά όχι μετά το εβραϊκό Πάσχα, όπως θα ανέμεναν πολύ, αλλά σε μια ημέρα με υψηλό συμβολισμό κατά τη γνώμη του Διεθνολόγου-Οθωμανολόγου, Δημήτρη Σταθακόπουλου, ο οποίος μιλώντας στο Newsbomb.gr ερμηνεύει τα γεγονότα:
«Καταρχάς, πρέπει να αντιληφθούμε ότι οι εθνικοί συμβολισμοί, που ανάγονται στην μακραίωνη ιστορία των λαών της Μέσης Ανατολής, έχουν τεράστια σημασία και, όπως αποδεικνύεται στις περισσότερες περιπτώσεις, μπορούν να καθορίσουν την πολιτική των κρατών, ακόμα και για πράγματα τόσο σοβαρά, όσο ο πόλεμος. Αυτό δεν είναι πολύ εύκολα αντιληπτό τη Δύση, που σκέφτεται, περισσότερο ρεαλιστικά και με οικονομικά κριτήρια», σημειώνει στην αρχή της συζήτησής μας.
Όπως ο ίδιος είχε αναφέρει ήδη δημόσια από χθες το μεσημέρι, η ισραηλινή επίθεση ήταν για αυτόν αναμενόμενη ειδικά αυτό το διάστημα, και μάλιστα η σημερινή ημέρα έχει έναν ιδιαίτερο συμβολισμό για τον «εχθρό»: Είναι η Ιερή Παρασκευή για τους Ιρανούς που συμπίπτει με τα 85α γενέθλια του Χαμενέϊ.
Για τους αντιμαχόμενους, έχει ιδιαίτερη σημασία το χτύπημα στον εχθρό να επέρχεται είτε τη στιγμή που δεν το περιμένουν, είτε ακριβώς την «ιερή» τους ημέρα. Το ιερό Σάββατο των Εβραίων χτύπησαν οι Ιρανοί, την ιερή Παρασκευή τους χτύπησαν οι Ισραηλινοί.
«Το Πέσαχ/ Πάσχα θυμίζει στους Εβραίουςτον αγώνα απελευθέρωσης από τους Αιγυπτίους και επομένως αποτελεί ένα άριστο εμψυχωτικό εναρκτήριο λάκτισμα να τελειώνουν με τα θέματά τους», υπογραμμίζει. «Οφείλουμε να διαβάζουμε τον κάθε λαό σύμφωνα με τον δικό του αξιακό κώδικα και όχι με αυτό που στρεβλά νομίζουμε, ή ορίζουν τα θεωρητικά φασόν εγχειρίδια δυτικής σκέψης», προσθέτει.
Ο Δημήτρης Σταθακόπουλος θεωρεί ότι παρά τις «προειδοποιήσεις» της Δύσης και τις εκκλήσεις για αυτοσυγκράτηση, η «στόχευση» του Ιράν με τελικό σκοπό την ανατροπή του καθεστώτος των μουλάδων, γίνεται με τη σιωπηρή συγκατάθεσή της. Και εξηγεί:
«Παρότι το Ιράν το αρνείται, το Ισραήλ δεν ακούει κανέναν, παρά μόνον τον εαυτό του και δρά όταν και όπως νομίζει. Παρά τα όσα ακούτε για εγκράτεια, από ΗΠΑ και αραβικό κόσμο, ουσιαστικά ο,τι και να λένε λεκτικά, πρακτικά “κλείνουν το μάτι” στο Ισραήλ δηλαδή το αφήνουν να «βγάλει το φίδι» από την τρύπα και γι αυτούς, ως πληρεξούσιός τους ».
Όσο για τη συνέχεια, ο ίδιος εκτιμά:
Το Εβραϊκό Πέσαχ/Πάσχα (πέρασμα) ξεκινάει φέτος , τη Δευτέρα 22 Απριλίου (μετά τη δύση του ηλίου) και τελειώνει τη Μεγάλη Τρίτη στις 30 Απριλίου το βράδυ. Σύμφωνα λοιπόν με την παράδοσή τους : אחת המצוות החשובות ביותר של פסח, ציווי המהווה את שיאו של טקס הפסח, היא סיפור האגדה, או סיפור יציאת מצרים: הנרטיב מתחיל בסיכום היסטורי קצר, ממשיך בתיאור הסבל שסבלו בני ישראל, עוקב אחר מניין המכות שפקדו את המצרים ומסתיים במזמור לקב”ה, על ניסיו, שהעניקו לעמו את חירותם. Μια από τις σημαντικότερες μιτσβότ/εντολή του Πέσαχ – η οποία είναι η κορύφωση της ιεροτελεστίας του – είναι η αφήγηση της Αγκαντά, δηλαδή της Ιστορίας της Εξόδου από την Αίγυπτο.
Η αφήγηση αρχίζει με μια σύντομη ιστορική αναδρομή, συνεχίζει με την περιγραφή των δεινών που υπέφεραν οι Ισραηλίτες, ακολουθεί η απαρίθμηση των πληγών που έπληξαν τους Αιγυπτίους και ολοκληρώνεται μ’ έναν ύμνο στον Μεγαλοδύναμο, για τα θαύματα Του, που έδωσε στον λαό Του την ελευθερία του.
Όπερ μεθερμηνευόμενον, μέσα στο εβραϊκό Πέσαχ , αναμένω τη “νέα απελευθέρωση/ Πέρασμα” του Ισραήλ, δηλ. Ράφα (μετά τη Χαμάς – Γάζα) , Λίβανο ( Χεζμπολάχ) , Ιράν σε ανύποπτο μη αναμενόμενο χρόνο/ στιγμή και σε μη προφανείς στόχους».
«Στόχος του Ισραήλ είναι να αρχίσει την εκ των έσω αποδόμηση του καθεστώτος των Μουλλάδων και των “Φρουρών της Επανάστασης” για να επανέλθει το Ιράν στην κατάσταση ante 1979, με σύνδεση πάλι με τη Δύση και μεταφορά των αποθεμάτων ενέργειας, χερσαία, μέσω Ισραήλ προς την Ευρώπη», υπογραμμίζει σε συνέντευξή του στο Newsbomb.gr.
Από τον «Ευρωπαϊκό Πόλεμο» στα 10 κριτήρια του Παγκόσμιου Πολέμου
Κατά τον διεθνολόγο-νομικό, δε, τα γεγονότα αυτά εντάσσονται στον Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο ο οποίος ήδη έχει ξεκινήσει, όπως εξήγησε στο Newsbomb.gr:
Ο πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος αρχικά ονομαζόταν «Ευρωπαϊκός Πόλεμος», εξηγεί ο Δημήτρης Σταθακόπουλος. Οι αμερικανικές εφημερίδες υιοθέτησαν τον όρο «Παγκόσμιος Πόλεμος» όταν η Αμερική εισήλθε σ’ αυτόν το 1917. Οι Βρετανοί προτιμούσαν τον όρο «Μεγάλος Πόλεμος» μέχρι τη δεκαετία του 1940, με αξιοσημείωτη εξαίρεση τον Ουίνστον Τσώρτσιλ, που τον ονόμασε «Παγκόσμιο Πόλεμο» στον Η τόμο των απομνημονευμάτων του ( 1927) για την Παγκόσμια Κρίση.
Ο «Β Παγκόσμιος Πόλεμος», πιθανολογήθηκε πως θα γίνει ήδη απο τον Φεβρουάριο του 1919, με ένα άρθρο του Manchester Guardian. Ο Φράνκλινος Ντ. Ρούσβελτ, χαρακτήρισε δημόσια τον πόλεμο ως «Δεύτερο Παγκόσμιο» στις 7 Δεκεμβρίου 1941 , όταν χτυπήθηκε το Περλ Χάρμπορ από τους Ιάπωνες. Αντίθετα , στη Βρετανία, ο πόλεμος αυτός χαρακτηριζόταν απλώς ως «ο πόλεμος» μέχρι το 1949. Έως το 1950 ο δεύτερος Π.Π. ονομαζόταν «Πόλεμος για τον Πολιτισμό» ή/και «Πόλεμος ενάντια στην υποδούλωση», ή «ο πόλεμος επιβίωσης».
Τα κριτήρια για να χαρακτηριστεί ένας πόλεμος ως παγκόσμιος είναι τα παρακάτω και κρίνονται εκ των υστέρων απο τους ιστορικούς:
- Οικονομία
-
Ενέργεια
-
Αναθεωρητισμός. Ειδικά στα καθ’ ημάς , ο αναθεωρητισμός της Τουρκίας για τη Συνθήκη της Λωζάνης κ.ά
-
Ολοκληρωτικές τάσεις με ενεργό φασισμό και ναζισμό σε πολλές χώρες. Δεσποτισμός
-
Παγκόσμια Λαϊκή δυσαρέσκεια
-
Αδυναμία εκλεγμένων Δημοκρατικών ηγετών να βρουν βιώσιμες λύσεις. Αύξηση Λαϊκισμού
-
Αδυναμία διεθνών οργανισμών , ΟΗΕ, Ε.Ε , ΝΑΤΟ κ.ά να βρουν διέξοδο.
-
Περιβαλλοντολογικά και διατροφικά προβλήματα.
-
Προσφυγικό – μεταναστευτικό , Human Trafficking.
-
Ορατή σύγκρουση πολιτισμών, με δημογραφική παρακμή του παλαιού Δυτικού κόσμου , έλλειψη εργατικών χεριών, δημογραφική αύξηση των υπολοίπων και υπερσυγκέντρωση πυρηνικών και λοιπών καταστροφικών όπλων στα χέρια μη Δυτικών, διατεθειμένων (προς το παρόν στα λόγια) να τα χρησιμοποιήσουν.
Εφόσον και τα 10 παραπάνω κριτήρια υπήρξαν στους δύο προηγούμενους παγκόσμιους πολέμους και υπάρχουν και σήμερα, πιθανολογώ πως οι ιστορικοί του μέλλοντος, σφόδρα πιθανά θα ονομάσουν τις σημερινές τρέχουσες συγκρούσεις ως Παγκόσμιες και «Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο».
«Να σας θυμίσω», συνέχει ο Διεθνολόγος-Νομικός, αυτό που δήλωσε ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών του Ισραήλ, Άλεξ Γκάντλερ: «Κάποιες φορές η κλιμάκωση είναι αναπόφευκτη και ο κατευνασμός δεν είναι καλό πράγμα. Μπορούμε να δούμε τις ιστορικές αναφορές ” …. όπως για παράδειγμα του Τσάμπερλεϊν , τον λάθος κατευνασμό του προς τον Χίτλερ και την λάθος εκτίμησή του για τον Πόλεμο που ερχόταν».
«Προσωπικά και υποκειμενικά μιλώντας, είμαι αισιόδοξος, ελπίζοντας πως τελικά θα κάνω λάθος. Εν τούτοις στη ζωή μου είμαι 100% ρεαλιστής και ουδέποτε εθελοτυφλώ», καταλήγει ο καθηγητής..
newsbomb.gr
ΚΟΣΜΟΣ
Ισραήλ – Ιράν | Μια “υποβαθμισμένη” επίθεση που τάραξε τον πλανήτη
Με “σειρήνες” πολέμου ξημέρωσε η Παρασκευή, επιβεβαιώνοντας την παγκόσμια ανησυχία των προηγούμενων ημερών για ανταπάντηση του Ισραήλ στο Ιράν και αντίποινα μετά την εκτόξευση 100 και πλέον drones της Τεχεράνης.
Νωρίς το πρωί της Παρασκευής, Αμερικανοί αξιωματούχοι, μιλώντας σε Μέσα της χώρας τους επιβεβαίωσαν ότι το Ισραήλ πραγματοποίησε στρατιωτικές επιχειρήσεις εναντίον του Ιράν.
Πρώτο το αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο ABC News μετέδωσε, επικαλούμενο πηγή του στην αμερικανική κυβέρνηση, ότι πύραυλοι που εκτόξευσαν αεροσκάφη του Ισραήλ έπληξαν εγκατάσταση στο Ιράν τις πρώτες πρωινές ώρες.
Τα ABC News, CBS και CNN, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκαν σε επιχείρηση για την οποία είχε ενημερωθεί η αμερικανική κυβέρνηση. Το NBC διευκρίνισε πως δεν υπήρξε αμερικανική συμμετοχή. Το CNN διευκρίνισε πως η επιχείρηση δεν είχε στόχο ιρανικές πυρηνικές εγκαταστάσεις, επικαλούμενο επίσης Αμερικανό αξιωματούχο.
Υποβάθμιση από την Τεχεράνη, σιγή ιχθύος στο Τελ Αβίβ – Αναφορές σε “ύποπτα αντικείμενα”
Τα κρατικά μέσα ενημέρωσης του Ιράν ανέφεραν ότι συστήματα αεράμυνας ενεργοποιήθηκαν μετά από αναφορές για εκρήξεις κοντά σε μεγάλη αεροπορική βάση κοντά στην πόλη Ισφαχάν, προσθέτοντας αργότερα ότι καταρρίφθηκαν drones στην επαρχία.
Το επίσημο ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων IRNA μετέδωσε πως δεν αναφέρθηκε «καμιά σοβαρή ζημιά» έπειτα από τις εκρήξεις που ακούστηκαν τα ξημερώματα.
«Μετά την ενεργοποίηση της αντιαεροπορικής άμυνας σε ορισμένες περιοχές της χώρας», δεν αναφέρθηκε «καμιά ζημιά ή έκρηξη μεγάλης κλίμακας», σύμφωνα με το πρακτορείο, που βασίζεται σε πληροφορίες δημοσιογράφων του.
Οι πυρηνικές εγκαταστάσεις στην επαρχία Ισφαχάν, στο κεντρικό Ιράν, είναι «απόλυτα ασφαλείς», διαβεβαίωσε το ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων Tasnim από την πλευρά του, εν μέσω πληροφοριών για «ισχυρές εκρήξεις» στην περιοχή αυτή
Ανώτερος διοικητής του στρατού του Ιράν δήλωσε στην κρατική τηλεόραση ότι δεν προκλήθηκαν ζημιές στην επίθεση που έγινε τη νύχτα. Πρόσθεσε ότι ο θόρυβος που ακούστηκε τη νύχτα στο Ισφαχάν οφειλόταν σε συστήματα αεράμυνας που στόχευαν ένα «ύποπτο αντικείμενο», αναφέρει το Reuters. Άλλος Ιρανός αξιωματούχος στο Ισφαχάν, φέρεται να έδωσε ακριβώς τον ίδιο ισχυρισμό στην κρατική τηλεόραση.
Ο ισραηλινός στρατός ανέφερε ερωτηθείς σχετικά από το Γαλλικό Πρακτορείο πως δεν έχει «κανένα» σχόλιο να κάνει «προς το παρόν» σχετικά με τις πληροφορίες περί «ισχυρών εκρήξεων» στην περιοχή όπου βρίσκεται στρατιωτική βάση στο κεντρικό Ιράν, στην επαρχία Ισφαχάν.
Σύμφωνα με την Washington Post, Ισραηλινοί αξιωματούχοι ακολούθησαν “εντολές σιγής” μετά την επίθεση στο εσωτερικό του Ιράν.
Ιρανός αξιωματούχος: “Η Τεχεράνη δεν σχεδιάζει άμεσα αντίποινα”
Το Ιράν δεν έχει σχέδια να προχωρήσει άμεσα σε αντίποινα εναντίον του Ισραήλ, δήλωσε σήμερα ανώτερος Ιρανός αξιωματούχος στο Reuters, λίγες ώρες αφού πηγές ανέφεραν ότι το Ισραήλ εξαπέλυσε επίθεση εναντίον του ιρανικού εδάφους.
“Η ξένη πηγή του συμβάντος δεν έχει επιβεβαιωθεί. Δεν έχουμε δεχθεί καμία εξωτερική επίθεση και η συζήτηση τείνει περισσότερο στη διείσδυση παρά στην επίθεση”, επεσήμανε ο αξιωματούχος που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του.
Αμερικανικά Μέσα: “Το Ισραήλ προειδοποίησε την Ουάσινγκτον για τα αντίποινα”
Η Ουάσινγκτον είχε προειδοποιηθεί για την ισραηλινή επίθεση που πραγματοποιήθηκε νωρίς σήμερα το πρωί εναντίον του Ιράν, όμως δεν είχε εγκρίνει την επιχείρηση ούτε διαδραμάτισε κάποιο ρόλο στην εκτέλεσή της, αναφέρουν αξιωματούχοι τους οποίους επικαλούνται τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης. Το NBC και το CBS, επικαλούμενα αντιστοίχως πηγές για το ζήτημα αυτό και έναν αμερικανό αξιωματούχο, μετέδωσαν πως το Ισραήλ είχε προειδοποιήσει την Ουάσινγκτον για την επιχείρησή του στο Ιράν.
Το Ισραήλ ανακοίνωσε χθες, Πέμπτη, στις Ηνωμένες Πολιτείες ότι θα προχωρήσει σε αντίποινα μέσα στις ερχόμενες ημέρες εναντίον του Ιράν, δήλωσε στο CNN υψηλόβαθμος αμερικανός αξιωματούχος.
«Όμως δεν εγκρίναμε την απάντηση», δήλωσε ο υψηλόβαθμος αξιωματούχος, σύμφωνα με το CNN. Ο Λευκός Οίκος δεν έχει σχολιάσει μέχρι στιγμής το ισραηλινό πλήγμα.
Απαντώντας σε ερώτηση του Γαλλικού Πρακτορείου, ένας εκπρόσωπος του Πενταγώνου δήλωσε πως δεν έχει «τίποτα να πει προς το παρόν».
Πόσο σοβαρό ήταν το χτύπημα του Ισραήλ στο Ιράν και γιατί επέλεξε το Ισφαχάν
Σύμφωνα με ανταποκριτή του BBC, η κατάσταση στο Ισφαχάν είναι ήρεμη μετά τις αναφορές για χτύπημα του Ισραήλ. Όπως εκτιμά ο ίδιος “εάν αυτή είναι πράγματι η αρχή και το τέλος της απάντησης του Ισραήλ, τότε φαίνεται να είναι πολύ περιορισμένη σε μέγεθος και εύρος. Το πώς θα εξελιχθεί από εδώ και πέρα θα εξαρτηθεί από δύο πράγματα: Αν αυτό είναι το τέλος της επίθεσης του Ισραήλ και αν το Ιράν θα αποφασίσει τώρα να αντεπιτεθεί.”.
Την ίδια ώρα, ο πρώην υφυπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Μαρκ Κίμιτ μίλησε στο BBC για τη σημασία του Ισφαχάν και γιατί το Ισραήλ μπορεί να το επέλεξε ως τόπο επίθεσης: «Το Ισφαχάν είναι πραγματικά σε μεγάλο βαθμό το κέντρο του ιρανικού πυρηνικού προγράμματος όσον αφορά την εκπαίδευση, την έρευνα και, όπως θα έλεγαν κάποιοι, την ανάπτυξη της ιρανικής πυρηνικής ικανότητας. «Έτσι είναι μια πιθανή τοποθεσία που θα χτυπούσε το Ισραήλ, επειδή ο μεγαλύτερος φόβος που έχουν οι Ισραηλινοί δεν είναι οι συνεχείς πυραύλοι σήμερα αλλά η πυρηνική ικανότητα αύριο».
Το Ισφαχάν φιλοξενεί τοποθεσίες που σχετίζονται με το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν, συμπεριλαμβανομένου του υπόγειου εμπλουτισμού του στο Νατάνζ . Η κρατική τηλεόραση περιέγραψε όλες τις τοποθεσίες στην περιοχή ως «πλήρως ασφαλείς».
Πηγή: news247.gr
ΚΑΒΑΛΑ
«Φλέγεται» η Μέση Ανατολή | Το Ισραήλ ετοιμάζεται για τη μεγάλη χερσαία εισβολή στη Γάζα
Καζάνι που βράζει η Μέση Ανατολή από τον πόλεμο του Ισραήλ με τους τρομοκράτες της Χαμάς, τη στιγμή που το Τελ Αβίβ είναι έτοιμο για χερσαία εισβολή στη Γάζα.
Μετά την επίθεση των τρομοκρατών της Χαμάς κατά του Ισραήλ το Σάββατο, ο στρατός ετοιμάζεται πριν τη μεγάλη χερσαία επιχείρηση στη Γάζα, την οποία ο πρωθυπουργός Μπένζαμιν Νετανιάχου χαρακτήρισε «σαρωτική». Χιλιάδες έφεδροι και ειδικές μονάδες συγκεντρώνονται στα σύνορα με τη Γάζα, αναμένοντας το πράσινο φως για την σφοδρή επίθεση κατά της Χαμάς. Από την πλευρά της η Χαμάς προειδοποιεί πως είναι έτοιμη για έναν πόλεμο διαρκείας, κάθε φορά που δέχεται επίθεση.