Quantcast
Connect with us

ΚΑΒΑΛΑ

Ανακοίνωση-παρέμβαση του ΚΚΕ στο ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Καβάλας-Θάσου

Ανακοίνωση από την Τομεακή Επιτροπή Καβάλας του ΚΚΕ και την Τομεακή Επιτροπή Θάσου του ΚΚΕ, σχετικά με το ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Καβάλας-Θάσου:

Οι εξελίξεις των τελευταίων εβδομάδων σχετικά με τα δρομολόγια Κεραμωτής – Λιμένα Θάσου και Καβάλας – Πρίνου και έπειτα από διαρκείς διαβουλεύσεις, συσκέψεις και την εκ νέου συνεδρίαση του Σ.Α.Σ. αποδεικνύουν την ορθότητα των εκτιμήσεων και των θέσεων του ΚΚΕ, για το ζήτημα των δρομολογίων όπως και για τόσα άλλα (εργασιακά, μισθολογικά, ασφαλιστικά δικαιώματα ναυτεργατών, κόστος εισιτηρίων, αξιοποίηση σύγχρονων μεταφορικών μέσων όπως το υδροπτερύγιο κλπ). Το κεντρικό πρόβλημα είναι το γεγονός ότι τα μέσα συγκοινωνίας και θαλάσσιων μεταφορών, στην ουσία η όλη μεταφορική δραστηριότητα, βρίσκονται στα χέρια μιας χούφτας εφοπλιστών, επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται και στον κλάδο των θαλάσσιων συγκοινωνιών. Έχουν στα χέρια τους την πραγματική εξουσία να κάνουν ότι θέλουν, όπως τους βολεύει, δηλαδή να κυνηγούν με κάθε τρόπο τη μεγιστοποίηση των κερδών τους. Αξιοποιούν όλο το αντεργατικό – αντιλαϊκό νομοθετικό οπλοστάσιο, επιβάλλουν τους δικούς τους όρους, κινούνται «θεσμικά» στη γραμμή της Ε.Ε. που επιβάλλει την λεγόμενη «απελευθέρωση» των συγκοινωνιών. Άλλωστε αυτό που εφαρμόζονται είναι ο κανονισμός 3577/92 της Ε.Ε. και του νόμου 2932 που ψηφίστηκε από το ΠΑΣΟΚ το 2001 και εφαρμόστηκε διαδοχικά από όλες τις κυβερνήσεις.

Η επίθεση στα δικαιώματα των ναυτεργατών και των υπόλοιπων εργαζομένων που μετακινούνται από και προς το νησί, έχει ενταθεί τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα από το 2008. Οι περικοπές των δρομολογίων, ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες που δεν θεωρούνται «κερδοφόροι», συνοδεύτηκαν από απολύσεις ναυτεργατών και καπετάνιων, από τεράστιες αυξήσεις στα ναύλα, μειώσεις των μισθών των ναυτεργατών, δραστικό περιορισμό των εργασιών και των δαπανών για τη συντήρηση των πλοίων, παρά το γεγονός ότι οι εταιρίες εξαντλούν κάθε χειμώνα το χρονικό περιθώριο για τη συντήρηση των πλοίων, με προφανή στόχο όχι την ίδια τη συντήρηση αλλά τη μείωση των δρομολογίων.

Την ίδια περίοδο η εταιρία του εφοπλιστή Μητσόπουλου στήνει επιχείρηση τρομοκράτησης των αγωνιζόμενων ναυτεργατών που δίνουν τη μάχη για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων τους αλλά και τη μάχη για σύγχρονη, ασφαλή και φτηνή θαλάσσια συγκοινωνία, συσπειρωμένοι στο σωματείο τους. Με αλλεπάλληλες μηνύσεις και τη στήριξη των Λιμενικών Αρχών έχει στήσει βιομηχανία διώξεων με προφανή στόχο να καταστείλει το αγωνιστικό φρόνημα των ναυτεργατών. Στη συγκεκριμένη περίπτωση αποδεικνύεται ότι όσο δυναμώνει η αντιλαϊκή επίθεση της εργοδοσίας και των κυβερνήσεων, τόσο θα εντείνεται η καταστολή ώστε να μην «κουνιέται φύλλο».

ΝΔ και ΠΑΣΟΚ που κυβερνούσαν όλα τα προηγούμενα χρόνια και τώρα συγκυβερνούν έχουν την κύρια ευθύνη αφού με τους νόμους που ψηφίσαν έστρωσαν το έδαφος για την επιβολή του «δίκιου» των εφοπλιστών. Τα κροκοδείλια δάκρυα των καβαλιωτών βουλευτών της ΝΔ, οι δήθεν πιέσεις που ασκούν, δεν πείθουν κανέναν.

Οι τοπικοί παράγοντες που βρίσκονται στην ηγεσία των Δημοτικών και Περιφερειακών Συμβουλίων, του Εμπορικού Συλλόγου και άλλων φορέων, ακόμα και αν το ενδιαφέρον τους είναι ειλικρινές, από τη στιγμή που κινούνται μέσα στα πλαίσια και τη λογική της ανταγωνιστικότητας, της «υγιούς» επιχειρηματικότητας, της Ε..Ε. και της «απελευθέρωσης», επί της ουσίας δηλαδή αποδέχονται τους «νόμους» της αγοράς, αποδεικνύουν ότι ούτε μπορούν ούτε θέλουν να συγκρουστούν με αυτήν την κατάσταση. Άλλωστε είναι χαρακτηριστική η στάση τους στην πλατιά σύσκεψη που διοργανώθηκε με ευθύνη της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας: με μια φωνή, με ένα στόμα, όλοι υποκλίθηκαν στο «δικαίωμα» της κερδοφορίας των επιχειρήσεων. Ζήτησαν αύξηση δρομολογίων χωρίς να θιγούν τα κέρδη τους. Στο τέλος το έριξαν στα περί «κοινωνικής εταιρικής ευθύνης», δηλαδή στάχτη στα μάτια του κόσμου.

Την «κοινωνική εταιρική ευθύνη» τη γνώρισε και τη δοκίμασε ο ελληνικός λαός. Ξέρει από πρώτο χέρι τι πάει να πει με το ένα χέρι οι εφοπλιστές, βιομήχανοι, οι τραπεζίτες να σου κλέβουν τον ιδρώτα, να σε καταδικάζουν στην ανεργία και την ανέχεια και με το άλλο χέρι να σου πετάνε κανένα ξεροκόμματο «κοινωνικής αλληλεγγύης», μάλιστα με στόχο την «εργασιακή και κοινωνική ειρήνη» δηλαδή το ατελείωτο ξεζούμισμα, το φόρτωμα των βαρών της κρίσης στις πλάτες του λαού, ταυτόχρονα με την επιβολή του δόγματος «τα κεφάλια μέσα».

Ο Καβαλιώτικος Λαός και οι Θασίοι δεν μπορούν να περιμένουν τίποτα από τέτοιες ηγεσίες αλλά και από κόμματα όπως ο ΣΥΡΙΖΑ που σήμερα τάζει εύκολες λύσεις χωρίς να θιγεί η κερδοφορία των εφοπλιστών και η στρατηγική της Ε.Ε. Δηλαδή και η πίτα ολόκληρη και ο σκύλος χορτάτος!

Για το ΚΚΕ το ζήτημα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι πριν από όλα δικαίωμα των εργατών, των φτωχών αγροτών, των αυτοαπασχολούμενων είτε ταξιδεύουν το χειμώνα για προσωπικούς, οικογενειακούς, επαγγελματικούς λόγους είτε το καλοκαίρι για αναψυχή και ξεκούραση. Αυτό το δικαίωμα δεν χωρά στα ασφυκτικά πλαίσια της ιδιοκτησίας των μέσων μεταφοράς στους εφοπλιστές και της στρατηγικής της «απελευθέρωσης» της Ε.Ε. και των ελληνικών κυβερνήσεων. Επομένως αν θέλουμε και σήμερα να αποσπάσουμε κάτι, έστω την αύξηση κάποιων δρομολογίων κατά τους χειμερινούς μήνες, προμετωπίδα και οδηγό στους αγώνες μας πρέπει να έχουμε τη Συγκρότηση Ενιαίου Κρατικού Φορέα Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών στα πλαίσια μιας άλλης εξουσίας και οικονομίας της λαϊκής εξουσίας και οικονομίας, όπου κριτήριο θα είναι αποκλειστικά η κάλυψη των λαϊκών αναγκών και όχι τα κέρδη των μονοπωλίων. Αυτό αποτελεί το υπερώριμο και αναγκαίο, το δυνατό και ρεαλιστικό αίτημα της εποχής μας,

Ο αγώνας αυτός αφορά όλους τους εργαζομένους, Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα, τα υπόλοιπα φτωχά λαϊκά στρώματα. Σε κοινό βηματισμό και συμμαχία μπορούν και πρέπει να πυκνώσουν οι αγωνιστικές πρωτοβουλίες των ταξικών σωματείων, των λαϊκών επιτροπών για τη διεκδίκηση:

Να ανακληθούν τώρα οι διώξεις σε βάρος των αγωνιζόμενων ναυτεργατών και των υπόλοιπων εργαζομένων.

Γενναία αύξηση των δρομολογίων σύμφωνα με τις ανάγκες του νησιού και όχι με τα κέρδη των ναυτιλιακών εταιριών.

Δραστική μείωση στις τιμές των εισιτηρίων επιβατών, οχημάτων, εμπορευμάτων.

Υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα για δουλειά των ναυτεργατών με συγκροτημένα δικαιώματα. Διεκδικούμε μέτρα προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και παράλληλα αύξηση των οργανικών συνθέσεων.

Παλεύουμε ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, τις μαρίνας του Λιμένα και των παραλιών του νησιού.

Βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων του νησιού ώστε η προσγυάλωση του πλοίου να γίνεται με ασφάλεια και να μην κινδυνεύουν ανθρώπινες ζωές.

ΤΟΜΕΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΒΑΛΑΣ του ΚΚΕ

ΤΟΜΕΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΘΑΣΟΥ του ΚΚΕ

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Στην Ξάνθη ο πρόεδρο του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός

Στην Ξάνθη, βρέθηκε την Παρασκευή 26 Απριλίου, ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, κ. Γιώργος Στασινός, ο οποίος αρχικά συνάντησε φορείς της περιοχής και ενημερώθηκε απο τους ίδιος για θέματα που αφορούν την πόλη της Ξάνθης και γενικότερα για θέματα της θράκης. Ενω στην συνέχεια ο κ. Στασινός, συμμετείχε σε ενημερωτική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του Επιμελητηρίου Ξάνθης, όπου στην εκδήλωση αυτή ενημερώθηκαν οι μηχανικοί του Τεχνικού Επιμελητηρίου της Θράκης για σημαντικά έργα του Τεχνικού Επιμελητηρίου τόσο Παννελλαδικά όσο σε τοπικό επίπεδο, όπως είναι ο ενιαίος ψηφιακός χάρτης, ο οποίος θα περιλαμβάνει όλα τα γεωχωρικά δεδομένα που απετούνται για οποιδήποτε αδειοδότηση, ενω στην ενημέρωση τέθηκε και το θέμα του Εθνικού Μητρωόυ Υποδομών, το οποίο θα περιλαμβάνει τα δεδομένα απο όλες τις δημόσιες υποδομές.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Αυξημένη η καταναλωτική κίνηση στα εμπορικά καταστήματα της Ξάνθης

Ικανοποιήση επικρατεί τις τελευταίες ημέρες στα εμπορικά καταστήματα της Ξάνθης, με την καταναλωτική κίνηση να εμφανίζει άνοδο, καθώς στην περιοχή απο τις 22 Απριλίου φιλοξενούνται πανω απο 1400 μαθητές μουσικών σχολείων με τους συνοδούς τους και τους καθηγητές τους, στα πλαίσια της εκδήλωσης” Ξάνθη, πόλις Ονείρων”, με την εκδήλωση να ολοκληρώνεται το Σάββατο 27 Απριλίου.

Η αισιοδοξία ωστόσο, απο την πλευρά των επαγγελματιών συνεχίζεται και για τις επόμενες ημέρες καθώς αναμένεται οτι θα υπάρξει αυξημένη καταναώτική κίνηση και κατα την διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας, με τους καταναλωτές να κάνουν ψώνια και δώρα για τους αγαπημένους τους για το Πάσχα.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Οδεύει προς μακροχρόνια μίσθωση ή πώληση το Παλιό Νοσοκομείο της Καβάλας

Δυο είναι τα πιθανά σενάρια για την αξιοποίηση του παλιού Νοσοκομείου τα οποία προκρίνονται στη διοίκηση του Δήμου Καβάλας.

Όπως έκανε γνωστό στο ENA Channel ο Δήμαρχος Καβάλας τα δύο αυτά σενάρια είναι είτε η μίσθωσή τού κτιρίου για τα επόμενα 50 χρόνια είτε η πώλησή του.

Πάντως στην περίπτωση που θα αποφασιστεί η εκμίσθωση του κτιρίου αυτό θα γίνει μέσω διαγωνισμού πιθανότατα ακόμα και εντός του καλοκαιριού.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en