Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αλλάζουν όλα στην κινητή τηλεφωνία | Σε ποια περίπτωση μπαίνει αυτόματη φραγή

Πλαφόν χρέωσης σε όλους τους λογαριασμούς τηλεφώνου θα θέσει από 1ης Ιανουαρίου 2019 η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ)

Μαζί με την απόφαση που αφορά στη διακοπή των συμβολαίων σε κινητό και σταθερό τηλέφωνο η ΕΕΤΤ θέτει και πλαφόν στις χρεώσεις με αυτόματη φραγή.

Το πλαφόν μπαίνει στο ποσό των 150 ευρώ, σύμφωνα με τη σχετική απόφαση, συμπεριλαμβανομένου των φόρων και αφορά το σύνολο των παρεχόμενων υπηρεσιών (φωνή, μηνύματα, δεδομένα). Το μέτρο έρχεται να προφυλάξει τους καταναλωτές από τυχόν υπέρογκες χρεώσεις που γίνονται εν αγνοία τους ή χωρίς να έχουν αντίληψη.

Όταν ο καταναλωτής κατά τη διάρκεια του μήνα συμπληρώσει το ποσό των 150 ευρώ αυτομάτως θα μπαίνει φραγή από την εταιρεία-πάροχο.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή» όταν ο καταναλωτής φτάνει τα 150 ευρώ θα μπορεί να κάνει άρση της φραγής, μετά από συνεννόηση με τον πάροχο.

Ο καταναλωτής θα έχει επίσης το δικαίωμα ωστόσο να καθορίσει ο ίδιος το όριο φραγής κλήσεων και ανταλλαγής δεδομένων σε ποσό άνω των 150 ευρώ ή ακόμη και να ζητήσει απεριόριστη χρήση.

Δείτε όλες τις αλλαγές, τι διαφοροποιείται

Νέοι κανόνες ισχύουν για την κινητή τηλεφωνία – Απαγορεύεται πλέον η επιβολή τέλους διακοπής συμβολαίου – Υποχρεωτικά χωρίς χρέωση οι κλήσεις στην υπηρεσία βλαβών του δικτύου – Νέοι κανόνες για μεγαλύτερη διαφάνεια στους όρους των συνδέσεων

Σε ισχύ βρίσκονται πλέον νέοι κανόνες για την κινητή τηλεφωνία, σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στον Κανονισμό Γενικών Αδειών της Ελληνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Ο Κανονισμός καθορίζει τις υποχρεώσεις των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών σε τηλεφωνία και Διαδίκτυο. Ετσι πλέον, ανάμεσα σε άλλα, απαγορεύεται η επιβολή τέλους διακοπής ή ανανέωσης σύμβασης, οι εταιρείες υποχρεούνται σε μεγαλύτερη διαφάνεια στους όρους της σύμβασης, ενώ πλέον υποχρεωτικά οι συνδρομητές θα πρέπει να ενημερώνονται για την υπέρβαση του ορίου κατανάλωσης.

Οι σημαντικότερες υποχρεώσεις που επιβάλλονται και έχουν τεθεί σε ισχύ ήδη από χθες, συνοψίζονται στα ακόλουθα θέματα:

Μεγαλύτερη διαφάνεια ως προς τους συμβατικούς όρους: Στην πρώτη σελίδα της σύμβασης πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια, η ημερομηνία υπογραφής, η τελική τιμή χρέωσης του παγίου και οι υπηρεσίες που περιλαμβάνονται σε αυτό, το ύψος τυχόν επιδότησης και η απόσβεσή της, καθώς και τυχόν τέλος για διακοπή/καταγγελία σύμβασης ορισμένου χρόνου. Επίσης, πρέπει να παρέχονται στον συνδρομητή δυνατότητες, όπως η άμεση ενεργοποίηση της σύνδεσης, ο καθορισμός ανώτατου ορίου χρέωσης για την ενεργοποίηση φραγής εξερχομένων, η εξαίρεση του αριθμού από τηλεφωνικούς καταλόγους.

Μεγαλύτερη προθεσμία για καταγγελία σύμβασης: Αυξάνεται η προθεσμία για την καταγγελία σύμβασης ορισμένου/αορίστου χρόνου αζημίως, σε περίπτωση μονομερούς τροποποίησης των συμβατικών όρων ή των τιμολογίων από τον πάροχο.

Ενημέρωση για υπέρβαση ορίου κατανάλωσης προγραμμάτων κινητής τηλεφωνίας: Ο συνδρομητής κινητής τηλεφωνίας ενημερώνεται υποχρεωτικά, όταν υπερβαίνει το 80% των λεπτών ομιλίας/SMS/MB του προγράμματός ή πακέτου προπληρωμένων υπηρεσιών. Ειδικά, για τα MB ενημερώνεται επίσης, υποχρεωτικά, και όταν καταναλώσει το 100% του όγκου.

Αυτόματη πίστωση λογαριασμού για βλάβες: Εφόσον η βλάβη υπερβαίνει τις δύο εργάσιμες ημέρες από την ημέρα δήλωσής της, πρέπει να πιστώνεται αυτόματα και εντός τετραμήνου στον λογαριασμό του συνδρομητή, το τμήμα του παγίου που αντιστοιχεί στη χρονική περίοδο διακοπής των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Δωρεάν γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών από οποιοδήποτε δίκτυο: Σε περίπτωση βλάβης, ο συνδρομητής μπορεί να καλεί, χωρίς χρέωση, από όλα τα δίκτυα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας τη γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών που διαθέτει ο πάροχος.

Μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο υποβολής καταγγελίας σύμβασης: Ο συνδρομητής μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση, είτε στα καταστήματα του παρόχου, είτε με αποστολή επιστολής/τηλεομοιοτυπίας ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η παροχή υπηρεσιών πρέπει να διακόπτεται εντός δύο εργάσιμων ημερών για την κινητή τηλεφωνία και οχτώ για τη σταθερή (εκτός εάν ο καταναλωτής έχει ζητήσει συγκεκριμένη ημερομηνία).

Απαγόρευση επιβολής τέλους διακοπής/ανανέωσης σύμβασης: Ο πάροχος δεν επιτρέπεται να επιβάλει τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής/καταγγελίας είτε σύμβασης αορίστου χρόνου είτε σύνδεσης καρτοκινητής τηλεφωνίας. Επίσης, απαγορεύεται να επιβάλει τέλος ανανέωσης για νέα σύμβασης ορισμένου χρόνου σε υφιστάμενο συνδρομητή με σύμβαση αορίστου χρόνου.

Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο στάδιο ρυθμίσεων, που έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή από τον Δεκέμβριο του 2017, με την έκδοση του Κανονισμού, περιλαμβάνει τα εξής:

Συμβάσεις ορισμένου χρόνου: Ο πάροχος δεν έχει δικαίωμα, στη διάρκεια του ορισμένου χρόνου της σύμβασης, να αυξάνει το πάγιο ή να μειώνει τον χρόνο ομιλίας/όγκο δεδομένων του προγράμματος υπηρεσιών.

Αποστολή λογαριασμών: Σε όλες τις νέες συμβάσεις, συμπεριλαμβανομένων και των ανανεώσεων υφιστάμενων συμβάσεων, ο συνδρομητής επιλέγει εξαρχής εάν επιθυμεί να λαμβάνει τον λογαριασμό σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή. Σε περίπτωση που ο συνδρομητής δεν επιλέξει και, εφόσον η σύνδεσή του περιλαμβάνει υπηρεσίες Διαδικτύου, ο λογαριασμός αποστέλλεται ηλεκτρονικά ή έντυπα κατ’ επιλογή του παρόχου. Ο συνδρομητής έχει τη δυνατότητα να αλλάζει οποιαδήποτε στιγμή τον τρόπο αποστολής του λογαριασμού.

Το επόμενο και τελικό στάδιο ρυθμίσεων αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή τέλος Δεκεμβρίου του 2018.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Youth Pass 2024: Πάνω από 145.000 οι δικαιούχοι

Τι πρέπει να ξέρουν οι δικαιούχοι του Youth Pass

Περισσότεροι από 145.000 είναι οι νέοι 18 και 19 ετών, οι οποίοι θα λάβουν δικαιούνται 150 ευρώ, στο πλαίσιο του Youth Pass 2024.

Σύμφωνα με ανακοίνωση των υπουργείων Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε 69.825 ανέρχονται οι 18χρονοι έκαναν αίτηση μέχρι τις 15 Μαΐου για το Youth Pass.

Youth Pass: Πώς πιστώνεται στους δικαιούχους

Η πίστωση της ενίσχυσης 150 ευρώ γίνεται με τη μορφή ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, η οποία θα σταλεί στα πιστωτικά ιδρύματα μέχρι τις 31 Μαΐου.

Στη συνέχεια, οι ωφελούμενοι μπορούν να αξιοποιήσουν το ποσό της ενίσχυσης για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του τουρισμού, του πολιτισμού και των μεταφορών.

Αναλυτικά, η ψηφιακή χρεωστική κάρτα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών στις παρακάτω κατηγορίες επιχειρήσεων:

  • Κατηγορία εμπόρου (MCC) Περιγραφή δραστηριότητας
  • 3000 έως 3350 αεροπορικές εταιρείες, αερομεταφορές
  • 3351 έως 3500 ενοικίαση αυτοκινήτων
  • 3501 έως 3999 ξενοδοχειακές επιχειρήσεις / καταλύματα
  • 4111 μεταφορές
  • 4112 σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών
  • 4121 υπηρεσίες ταξί
  • 4131 υπηρεσίες λεωφορείων
  • 4411 θαλάσσιες μεταφορές / ακτοπλοϊκά
  • 4457 ενοικίαση θαλάσσιων σκαφών
  • 4511 λοιπές αερομεταφορές
  • 4582 αεροδρόμια / αεροσταθμοί
  • 4722 ταξιδιωτικά πρακτορεία
  • 4789 λοιπές μεταφορές
  • 5551 ενοικίαση σκαφών
  • 5561 ενοικίαση τροχόσπιτων κ.λπ.
  • 5815 ηλεκτρονικά βιβλία, ταινίες, μουσική
  • 5942 Βιβλιοπωλεία
  • 7011 λοιπές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις / καταλύματα
  • 7032 κατασκηνώσεις αναψυχής και αθλητισμού
  • 7033 κάμπινγκ
  • 7512 λοιπές ενοικιάσεις μηχανοκίνητων οχημάτων
  • 7832 σινεμά
  • 7911 αίθουσες χορού, σχολεία, στούντιο
  • 7922 θεατρικές επιχειρήσεις, πρακτορεία εισιτηρίων
  • 7929 ορχήστρες και μπάντες
  • 7991 εκθέσεις και τουριστικές ατραξιόν, μουσεία
  • 7997 υπηρεσίες γυμναστηρίου
  • 7999 λοιπές υπηρεσίες αναψυχής

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στην Καβάλα ο γιός του Φρέντι Μπελέρη

Στην πόλη της Καβάλας βρέθηκε το Σάββατο 18 Μαϊου, ο κ. Πέτρος Μπελέρης, γιός του Φρέντι Μπελέρη ο οποίος πραγματοποιήσε συναντήσεις με τον Μητροπολίτη ΦΝ-Θ, κ.κ. Στέφανο αλλά και τον Δήμαρχο Καβάλας, κ. Θόδωρο Μουριάδη ο οποίος στηρίζει τον αγώνα τπου πατέρα ττου για της Ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου του 2024.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κικίλιας: Θα είναι μια δύσκολη αντιπυρική περίοδος, χρειάζεται συστράτευση

Έκκληση προς τους πολίτες να στηρίξουν το έργο των πυροσβεστών και για συστράτευση των πάντων ώστε «να προστατεύσουμε το χωριό μας, το σπίτι μας, το νησί μας ή την πόλη μας», απηύθυνε ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Βασίλης Κικίλιας.

«Είχαμε έναν άνυδρο χειμώνα. Θα είναι μία δύσκολη αντιπυρική περίοδος» δήλωσε στο Mega, υπογραμμίζοντας όμως πως «η δουλειά ενός υπουργού δεν είναι να παίρνει τη μάνικα και να σβήνει τις φωτιές, αλλά να προετοιμάζει την Πυροσβεστική και τις υπόλοιπες δυνάμεις γι αυτήν την προσπάθεια». Για αυτόν τον λόγο, όπως ανέφερε, από τον Δεκέμβριο του 2023 η Βουλή υπερψήφισε νόμο που κατέθεσε ο ίδιος με αντικείμενο την πρόληψη, η οποία όπως τόνισε είναι «ανώτερη της αντιμετώπισης».

Σχετικά με την υποχρέωση των ιδιοκτητών οικοπέδων για καθαρισμό που έληξε στις 30 Απριλίου και τον συνακόλουθο έλεγχο τους από τους δήμους, υπογράμμισε πως «βλέπω ότι αρκετοί συμπολίτες μας πειθαρχούν σε αυτό και βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση και αρκετοί δήμοι κάνουν ελέγχους. Υπάρχουν και αυτοί όμως που δεν πειθαρχούν και υπάρχουν και κάποιοι δήμαρχοι, πράγματι ομολογώ, που κρύβονται πίσω από -αν θέλετε- κάποια technicalities, όπως γιατί δεν έχει βγει η ψηφιακή πλατφόρμα για να δηλώνουν οι πολίτες τα οικόπεδά τους και λοιπά».

Τέλος, ερωτηθείς σχετικά με το εξοπλιστικό πρόγραμμα πολιτικής προστασίας ΑΙΓΙΣ, επισήμανε πως «εντολή του πρωθυπουργού ήταν να ξεμπλοκάρω και να τρέξω με τάχιστες διαδικασίες το πρόγραμμα ΑΙΓΙΣ, αξίας 2,1 δισεκατομμυρίων ευρώ», ενώ συμπλήρωσε αναφέροντας πως «θα αρχίσουμε να τα παραλαμβάνουμε από το καλοκαίρι του 2025 και θα ολοκληρωθεί η παραλαβή τους μέχρι το 2030».

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en