Quantcast
Connect with us

ΑΜΥΝΑ

Αλλάζουν τα δεδομένα στη Πολεμική αεροπορία

Ολοένα και φουντώνει η συζήτηση στην Ελλάδα για την απόκτηση των F35.  Η χώρα μας χρειάζεται άμεσα οπλικά συστήματα που θα κάνουν την διαφορά στο Αιγαίο. Άλλοι συμφωνούν και άλλοι διαφωνούν με αυτή την επιλογή του μαχητικού.

Η χώρα μας σίγουρα χρειάζεται μαχητικά. Πάντως στο Πενταπόσταγμα έχουμε κατά καιρούς τοποθετηθεί για το ζήτημα και υπάρχουν κάποιοι προβληματισμοί.

  • Είναι καλό αεροσκάφος για την καθημερινότητα του Αιγαίου;
  • Είναι φθηνό αεροσκάφος;

Το ελληνικό ενδιαφέρον για την απόκτηση του μαχητικού 5ης γενιάς δεν προέκυψε τώρα. Τόσο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας εδώ και τουλάχιστον τρία χρόνια αλλά και τα επιτελεία έχουν τονίσει ότι έχουν γίνει διερευνητικές ενέργειες.

Ήδη από τον περασμένο Σεπτέμβριο στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης η κατασκευάστρια εταιρεία ενημέρωσε ότι έχει λάβει από την ελληνική πλευρά επίσημο αίτημα εκδήλωσης ενδιαφέροντος (Letter OfRequest). Αφορά μεταξύ άλλων τη διαθεσιμότητα προς τη χώρα μας και φυσικά την τιμή του αεροσκάφους.

Η ένταξή τους στο δυναμικό της Πολεμικής Αεροπορίας δεν είναι κάτι απλό. Ακόμη και για μία μοίρα μαχητικών θα χρειαστεί να γίνουν σημαντικές αλλαγές υποδομών. Η Πολεμική Αεροπορία θα πρέπει να κάνει τεράστια άλματα εκσυγχρονισμού για να υποδεχτεί και να συντηρεί τα μαχητικά 5ης γενιάς. Σημειώνεται επίσης ότι δύο ζητήματα που οπωσδήποτε θα απασχολήσουν την ελληνική πλευρά είναι το τεράστιο κόστος αγοράς και πτήσης τους. Ενα F-35 κοστίζει περί τα 100 εκατομμύρια ευρώ, ενώ σε περίπου 44.000 δολάρια ανέρχεται κάθε ώρα πτήσης.

Η Πολεμική Αεροπορία ετοιμάζεται για την επόμενη ημέρα μετάβασης στο αεροσκάφος 5ης γενιάς. Η απόκτηση του αεροσκάφους F-35, με stealth χαρακτηριστικά, θεωρείται πλέον βέβαιη. Χθες, κατά τη διάρκεια διαδικτυακής συζήτησης στο πλαίσιο του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος υποστήριξε ότι νομοτελειακά θα πάμε στο αεροσκάφος 5ης γενιάς, το F-35, καθώς έχει ανοίξει ένα παράθυρο ευκαιρίας που θα πρέπει να το εκμεταλλευτούμε στην Ελλάδα.

Αλλά ακόμα κι αν συμφωνούσαμε να πάμε στα F-35 τώρα, τα πρώτα θα έρχονται μετά από μερικά χρόνια. Αυτή τη στιγμή η Ελλάδα επικεντρώνεται στην αναβάθμιση του στόλου των μαχητικών F-16 και των Mirage, με την επανεκκίνηση της ροής των ανταλλακτικών που είχε διακοπεί από το 2012, αναφέρει το enikos.gr.

Το πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 βαδίζει σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, υποστήριξε ο Ντένης Πλέσσας, Αντιπρόεδρος Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων, Lockheed Martin Aeronautics/International. Το πρώτο αεροσκάφος F-16 Viper βρίσκεται στο υπόστεγο στην ΕΑΒ με σκοπό να γίνει το πρωτότυπο που θα σταλεί στις ΗΠΑ για δοκιμές στο τέλος του χρόνου. Μεγάλη συζήτηση γίνεται για τη συνεργασία ενός ψηφιακού συστήματος με ένα αναλογικό. Πρόκειται για το ραντάρ Ενεργητικής Ηλεκτρονικής Σάρωσης AESA με το αναλογικό σύστημα αυτοπροστασίας ASPIS.

«Είναι δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο. Οι σχεδιαστές έδειξαν το αποτέλεσμα της δουλειάς τους στην ελληνική και την αμερικανική αεροπορία» τόνισε ο κος Πλέσσας, που εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι με το ηλεκτρονικό πρόγραμμα το πρόβλημα ξεπερνιέται.

Ο κ. Πλέσσας υποστήριξε ότι ανησυχεί για την κατάσταση στην ΕΑΒ και τόνισε ότι χρειάζεται βελτίωση για να μπορέσει να ανταποκριθεί και να φέρει σε πέρας το έργο της αναβάθμισης των F-16. Αναφερόμενος στο F-35, υποστήριξε ότι αναμφίβολα η Ελλάδα μπορεί να μπει στο πρόγραμμα.

Όπως αναφέρθηκε στην συζήτηση εκτός από την Ελλάδα, η Πολωνία και το Βέλγιο, που έχουν ήδη παραγγείλει F-35 θα μπορούσαν να μπουν στο πρόγραμμα αντικατάστασης του κατασκευαστικού έργου που έχουν τουρκικές εταιρείες, μετά την αποπομπή της χώρας από το πρόγραμμα.

Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι αυτό εξαρτάται από τον αριθμό των παραγγελιών και οι χώρες που θα μπουν θα διεκδικήσουν μέρος της κατασκευής ή άλλα ανταλλάγματα, που θα είναι χρήσιμα για την αμυντική μας βιομηχανία και τις υποδομές των Ενόπλων Δυνάμεων.

Σε ό,τι αφορά το πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 εκφράστηκε η αισιοδοξία ότι προς το τέλος του χρόνου το πρώτο αεροσκάφος σε έκδοση Viper θα μεταφερθεί από την Ελλάδα στο Τέξας των ΗΠΑ, προκειμένου να γίνουν όλοι οι έλεγχοι και τελικές υποδείξεις, πάνω στα οποία θα διαμορφωθεί η τελική έκδοση του πρωτότυπου για τα υπόλοιπα 83 αεροσκάφη. Όπως είχε διευκρινίσει πρόσφατα το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, το πρόγραμμα θα διαρκέσει περίπου 8 έτη με τις τελευταίες παραδόσεις αεροσκαφών το 2027, ενώ οι εργασίες αναβάθμισης θα εκτελεστούν στην ΕΑΒ.​

Click to comment

Απάντηση

ΑΜΥΝΑ

ΥΠΕΘΑ Ν. Παναγιωτόπουλος: «Οι 2+2 κατευθύνσεις της επόμενης ημέρας»

Του Νικόλαου Ι. Παναγιωτόπουλου,

Υπουργού Εθνικής Αμύνης

«Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας της επόμενης μέρας, όποιος και να είναι αυτός πρέπει να αφιερωθεί με όλες του τις δυνάμεις στο έργο της ενίσχυσης των Ενόπλων Δυνάμεων. Είναι έργο εθνικής σημασίας και ακόμα κατεπείγον γιατί οι γεωπολιτικές συνθήκες περιπλέκονται.

Πρώτα είναι η ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων με οπλικά συστήματα, αλλά και η συνέχεια της προσπάθειας για συντήρηση και αναβάθμιση των υπαρχόντων. Και στους δύο τομείς έχουν γίνει σπουδαία πράγματα κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες. Η προσπάθεια όμως σίγουρα δεν διακόπτεται, εντατικοποιείται, διότι οι ανάγκες υπάρχουν και παραμένουν. Σε αυτό το πλαίσιο καλούμαστε να κινηθούμε με ταχύτητα, διαφάνεια και αποτελεσματικότητα για να ολοκληρώσουμε τις μεγάλες αποφάσεις για την πρόσκτηση των νέων οπλικών συστημάτων, αλλά και να υλοποιήσουμε τις αποφάσεις που ήδη έχουν ληφθεί.

Δεύτερον η εντατική αμυντική διπλωματία. Ανοίξαμε δρόμους που ούτε μπορούσαμε να διανοηθούμε ότι υπάρχουν όλα αυτά τα χρόνια, αναπτύσσοντας στρατηγικές σχέσεις και συμμαχίες όχι μόνο με τις ΗΠΑ και τη Γαλλία που είναι προφανείς ισχυροί συμμαχικοί εταίροι, αλλά και με άλλες χώρες όπως το Ισραήλ, η Αίγυπτος, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Σαουδική Αραβία και άλλες.

Σε επίπεδο Ε.Ε. προσωπικές σχέσεις με τους εταίρους Υπουργούς είναι απολύτως επιβεβλημένες. Εκτός από αυτούς τους δύο άξονες εκτιμώ ότι η κατάσταση στην Ουκρανία και οι απαιτήσεις που έχουν δημιουργηθεί, αποτελούν μια πρώτης τάξης ευκαιρία για την εγχώρια αμυντική βιομηχανία.

Ασφαλώς πρέπει να συνεχιστούν οι προσπάθειες της μέριμνας προς το προσωπικό. Λύσαμε κάποια προβλήματα, δεν δεχθήκαμε ποτέ ότι τα λύσαμε όλα, εκτιμώ στο κέντρο αυτής της προσπάθειας βρίσκεται η ολοκλήρωση και υλοποίηση του νέου Μισθολογίου για τις Ένοπλες Δυνάμεις, το οποίο εδώ και αρκετούς μήνες είναι υπό επεξεργασία από τα Επιτελεία. Γιατί είναι σωστό και δίκαιο το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων να αμείβεται ανάλογα με τις υπηρεσίες που πρόσφερε αποδεδειγμένα και συνεχίζει να προσφέρει στην Πατρίδα και αυτό είναι το κεντρικό σημείο της παρέμβασης της επόμενης ημέρας».

Continue Reading

ΑΜΥΝΑ

Παναγιωτόπουλος (ΥΕΘΑ): Δεν πιστεύω ότι οι στρατηγικοί στόχοι της Τουρκίας θα αλλάξουν

Τα F-35 είναι το μέλλον της Πολεμικής Αεροπορίας

Ότι οι ελληνοτουρκικές σχέσεις βρίσκονται σε καλύτερο σημείο από παλιότερα, αλλά και πως «δεν θα ακυρώσουμε καμία παραγγελία επειδή τώρα είμαστε καλύτερα με τους Τούρκους» ανέφερε ο υπουργός Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος μιλώντας στο 8ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών που διεξάγεται στους Δελφούς μεταξύ 26 και 29 Απριλίου και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

Τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος του MEGA και της Βραδυνής, Ιορδάνης Χασαπόπουλος.

Για τις σχέσεις με την Τουρκία, ο υπουργός ανέφερε πως «Υπάρχουν κανάλια επικοινωνίας. Θεωρώ ότι αυτή η κατάσταση ίσως μπορούσε να οδηγήσει σε καλύτερη συνεννόηση των δύο πλευρών. Όμως δεν πιστεύω πως μακροπρόθεσμα οι στρατηγικοί στόχοι της Τουρκίας στην περιοχή θα αλλάξουν.

Δεν θα ακυρώσουμε καμία παραγγελία επειδή τώρα είμαστε καλύτερα με τους Τούρκους. 

Όλη η προσπάθεια αναβάθμισης και ενδυνάμωσης της αποτρεπτικής ισχύος της χώρας συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς. Το δόγμα της «γαλάζιας πατρίδας» ζει και βασιλεύει». Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να συνεχίσουμε την προσπάθεια να είμαστε μια χώρα άκρως αποτρεπτική».

Περιγράφοντας τους τέσσερις βασικούς άξονες της επόμενης ημέρας για το υπουργείο Άμυνας, ο Νίκος Παναγιωτόπουλος σημείωσε: «Αμυντική διπλωματία και εξοπλισμοί και αμυντική βιομηχανία και προσωπικό».

Ενώ ερωτώμενος σχετικά με τις αποδοχές του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, δήλωσε:

«Το προσωπικό έδειξε μέσα από σειρά αποστολές αποτελεσματικότητα. Έδειξε ότι αξίζει να αμειφθεί γι αυτό δεδομένου ότι και στα χρόνια της οικονομικής δυσκολίας οι περικοπές ήταν αναλογικά περισσότερες από αλλού. Αυτή η αδικία πρέπει να αρθεί και να προσελκύσουμε έμψυχο δυναμικό στις Ένοπλες Δυνάμεις. Κάναμε ό,τι μπορούσαμε με δεδομένο ότι η προτεραιότητα ήταν οι εξοπλισμοί. Δόθηκε μια σχετική οικονομική ενίσχυση. Ο πρωθυπουργός εξήγγειλε και υλοποιούμε κάποια οικονομικά κίνητρα.

Το νέο μισθολόγιο είναι υπό επεξεργασία.

Σύντομα ο πρωθυπουργός θα έχει την τελική πρόταση. Θα την υποβάλλουμε στο υπουργείο Οικονομικών. Θεωρώ ότι την επόμενη μέρα σύντομα θα είμαστε σε θέση κάνουμε ανακοινώσεις. Είναι ένα ειδικό ζήτημα που αφορά το νέο μισθολόγιο των Ενόπλων Δυνάμεων. Αποκαθιστά αδικίες, στρεβλώσεις και το δίκαιο».

Για τα 2+2 C-130 από τις ΗΠΑ, ο υπουργός Άμυνας, σημείωσε:

«Τα C-130 είναι ένας στόλος που εξαιτίας της αδυναμίας επαρκούς υποστήριξης, είχαν μειωθεί πολύ σε διαθεσιμότητες. Αναζητήσαμε και δρομολογήσαμε λύσεις, για να δούμε κατά πόσο υπήρχε η δυνατότητα απόκτησης κάποιων τέτοιων αεροσκαφών μέσω του προγράμματος πλεονάζοντας υλικού των ΗΠΑ. Βελτιώνουμε τους αριθμούς μας. Όταν οι ΗΠΑ σου προσφέρουν δύο από το απόθεμά τους δεν έχεις παρά να δεχθείς».

Όσο για τα F- 35, ο Νίκος Παναγιωτόπουλος σημείωσε:

«Τα F-35 είναι 5ης γενιάς. Είναι το μέλλον της Πολεμικής Αεροπορίας με φοβερές δυνατότητες, ηλεκτρονική αναβάθμιση αυτών των αεροσκαφών και κάποια στοιχεία stealth. Βρισκόμαστε σε μια φάση που έχοντας πάρει το “πράσινο φως” για να μπούμε στο πρόγραμμα, έχει κατατεθεί η προσφορά και περιμένουμε την απάντηση για να ξεκινήσουμε την τελική διαπραγμάτευση, ώστε να τα πάρουμε το 2028 – 2029».

Τέλος, για το ρόλο της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας στο πλαίσιο των εξοπλιστικών προγραμμάτων που τρέχουν, για το οποίο έχει γίνει αρκετή κριτική, ο υπουργός ανέφερε: «Η Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία είναι το κύριο ζήτημα σε ό,τι αφορά την ατζέντα της Άμυνας την επόμενη ημέρα.

Μέσα από τις δουλειές που κλείσαμε και τα καινούργια συστήματα και την προσπάθεια αναβάθμισης των υπαρχόντων μεγάλο κομμάτι είναι η ύπαρξη εξωστρεφούς ανταγωνιστικής παραγωγικής εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας. Αν τόσα χρόνια δεν υπήρχε έντονο αντικείμενο τώρα με όλα αυτά που γίνονται θεωρώ ότι η αναβάθμιση της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας είναι αναγκαία προϋπόθεση».

Continue Reading

ΑΜΥΝΑ

Επίσκεψη ΥΠΕΘΑ Ν. Παναγιωτόπουλου με Χαρδαλιά, Φλώρο και Μητσοτάκη στην ΔΥΚ και ΚΕΕΔ

Ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, ο Υφυπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαος Χαρδαλιάς και ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος συνόδευσαν τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη κατά τις επισκέψεις του στη Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών (ΔΥΚ) στον Σκαραμαγκά και το Κέντρο Εκπαιδεύσεως Ειδικών Δυνάμεων (ΚΕΕΔ) στο Μεγάλο Πεύκο.

Παρόντες ήταν επίσης ο Αρχηγός ΓΕΣ Αντιστράτηγος Άγγελος Χουδελούδης, ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Ιωάννης Δρυμούσης, ο Διοικητής Διοικήσεως Ειδικού Πολέμου του ΓΕΕΘΑ Αντιστράτηγος Δημήτριος Χούπης, ο Διοικητής της ΔΥΚ Πλοίαρχος Κωνσταντίνος Νασσόπουλος και ο Σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας κ. Θάνος Ντόκος.

Στην έδρα της ΔΥΚ πραγματοποιήθηκε μικρής κλίμακας άσκηση επιδείξεως με τη συμμετοχή εννέα τελειοφοίτων της Σειράς 197 – 198 ενώ στο ΚΕΕΔ έγινε επίδειξη με την ανάπτυξη ελικοπτέρων, εξωλέμβιων Zodiac, jet ski και αλεξιπτωτιστών με Αντικειμενικό Σκοπό την κατάληψη ακτής και τη διάσωση ομήρου.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en