Quantcast
Connect with us

MEDIA

Αγγελιόσημο: ώρα μηδέν (;)

Tα σενάρια, η στάση όλων των εμπλεκόμενων πλευρών και οι δικαιούχοι. Μια ανάλυση της κατάστασης σήμερα, ενώ καταφθάνουν πληροφορίες για επέκταση της επιβάρυνσης και στα online media.

Όλο και περισσότερο ωριμάζει η συζήτηση για την ανάγκη διατήρησης στη… ζωή του αγγελιοσήμου και φυσικά για την ενδεχόμενη αλλαγή της «αρχιτεκτονικής» του στα παραδοσιακά Μέσα, έντυπα και ηλεκτρονικά, με την επέκτασή του στα Online media να παραμένει ένα ζητούμενο που φαίνεται ότι η αγορά κατ’ αρχήν αντέχει, αποδέχεται ή ακόμη μπορεί και να επιδιώκει. Η θέση τουadbusiness δεν είναι έξω και πέρα από τις ανάγκες της πραγματικής οικονομίας και της λειτουργίας της αγοράς, πόσω μάλλον όταν ο φόρος αυτός επιβαρύνει τους διαφημιζόμενους και συνακόλουθα, μοιραία -και ανεξάρτητα από ό,τι λένε οι ένθερμοι υποστηρικτές του- την τελική τιμή καταναλωτή.

Από την άλλη πλευρά, το αγγελιόσημο ενέχει -καλώς ή κακώς- θέση σωσίβιας λέμβου των ασφαλιστικών ταμείων των ΜΜΕ, στα οποία οι μιντιάρχες -σε μια αγορά που πλήττεται από ανεργία της τάξεως του 45%- δεν αποδίδουν εργοδοτικές εισφορές. Πρακτική θεμιτή, ωστόσο μόνο για τους πραγματικούς και λογικοφανείς δικαιούχους είσπραξής του, όπως είναι οι δημοσιογράφοι και ορισμένες ακόμη ειδικότητες, και όχι το πλήρες ανάπτυγμα των κατηγοριών αποδεκτών του πόρου (περί τους 25 τον αριθμό), που σαφώς και πρέπει να επανεξετασθούν. Με την προϋπόθεση βεβαίως ότι θα βρεθεί η «χρυσή τομή» του υπολογισμού του, που δεν θα στερεί την «κρίσιμη μάζα» των εσόδων και φυσικά εφόσον επανενεργοποιηθεί ο μηχανισμός είσπραξής του από το αρμόδιο Ταμείο (ΕΤΑΠ ΜΜΕ) με τη συνδρομή της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και των συναρμόδιων υπουργείων που θα πρέπει να δουν με σοβαρότητα μια σειρά ζητημάτων.

Μέχρι λοιπόν τη σολομώντεια λύση της διχοτόμησής του ίσως θα πρέπει να γίνει επανεκκίνηση εκ του μηδενός. Εκκρεμεί να αποδεχθούν όλες οι πλευρές έναν κοινό ορισμό: Αν δηλαδή το αγγελιόσημο συνιστά «φόρο υπέρ τρίτων» ή αν αποτελεί οιονεί εργοδοτική εισφορά. Και τούτο γιατί η επιχειρηματολογία των ενώσεων Τύπου και των ασφαλιστικών ταμείων εδράζεται στο γεγονός ότι το αγγελιόσημο «δεν συνιστά ενίσχυση για το ταμείο, αλλά, αντιθέτως, υποκαθιστά την εργοδοτική εισφορά και, συνεπώς, οποιαδήποτε κατάργησή του χωρίς σχεδιασμό για την επόμενη ημέρα θα οδηγούσε τα ταμεία του Τύπου σε κατάρρευση».

Το adbusiness παρακολουθεί στενά όλα αυτά τα χρόνια την επιχειρηματολογία όλων των πλευρών και αναζητεί τη λύση εκείνη που συνάδει με τους κανόνες της αγοράς, το ζητούμενο της βιωσιμότητάς της, τις ανάγκες των διαφημιζομένων και, φυσικά, τις προσδοκίες των διαφημιστικών εταιρειών και των media agencies. Στην παρούσα συγκυρία, θεωρούμε ότι οι βαθιές τομές είναι άκαιρες και οι ρηξικέλευθες λύσεις προκαλούν τριγμούς. Οπότε χρειάζεται μια καθαρή, λογική, εξισορροπητική και αντισταθμιστική λύση προς την κατεύθυνση της μείωσης του αγγελιοσήμου κατά 50% και την παράλληλη επέκτασή του στο Διαδίκτυο κατά 5-10%. Πρόταση που αν και εφόσον υιοθετηθεί και εφαρμοστεί, θεωρούμε βέβαιη, σε συνδυασμό με τον κατάλληλο εισπρακτικό μηχανισμό, και τη μείωση των κατηγοριών που κάνουν χρήση του πόρου – τη διατήρηση των εσόδων στα ίδια επίπεδα με αυτά που αποτυπώνονται σε ετήσια βάση για την ασφάλιση, περίθαλψη και επικούρηση των δικαιούχων.

Τα σενάρια

Τα σενάρια που έχουν τεθεί σε επίσημα τραπέζια διαπραγματεύσεων είναι δύο και το ποιο θα ακολουθηθεί, εξαρτάται κυρίως από τις προθέσεις της νέας κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και φυσικά από τη θέση των εκδοτών/καναλαρχών και των συνδικαλιστικών ενώσεων. Το σενάριο που προβλέπει την πλήρη κατάργηση του αγγελιοσήμου, με θεσμοθέτηση πληρωμής ασφαλιστικών εισφορών για τους εργοδότες, ιδιοκτήτες Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης φέρεται να εγκαταλείπεται προσώρας. Το πιο πιθανό σενάριο, όπως διαφαίνεται και από τις τοποθετήσεις των αρμοδίων υπουργών (Σκουρλέτης και Στρατούλης) προβλέπει τη μείωσή του, πιθανόν κατά 50%, και την κατανομή του με υπουργική απόφαση μόνο σε ορισμένα ασφαλιστικά ταμεία με την παράλληλη επέκτασή του στο Διαδίκτυο. Ήδη σε πρόσφατη συνάντηση για τα εργασιακά και ασφαλιστικά θέματα των δημοσιογράφων που είχε αντιπροσωπία της ΠΟΕΣΥ και των Ενώσεων-μελών της με τον αναπληρωτή υπουργό Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Δημήτρη Στρατούλη, και τον Γενικό Γραμματέα Γιώργο Ρωμανιά, συζητήθηκε το ενδεχόμενο της επέκτασης του αγγελιοσήμου στο Διαδίκτυο και η ενίσχυση των ταμείων κοινωνικής ασφάλισης, με προτεραιότητα την επιστροφή μέρους του αποθεματικού που αφαιρέθηκε από τον ΕΔΟΕΑΠ.

Ο υπουργός δεσμεύθηκε ότι στο αμέσως προσεχές διάστημα θα μελετήσει τις προτάσεις που θα εισηγηθεί η ΠΟΕΣΥ, ώστε με την κατάλληλη νομοτεχνική επεξεργασία να εισαγάγει τις σχετικές ρυθμίσεις για τα παραπάνω θέματα σε σχετικό νομοσχέδιο. Επίσης, υποσχέθηκε ότι θα μεριμνήσει για τη στελέχωση ελεγκτικών μηχανισμών είσπραξης των ανάλογων εισφορών από τα ασφαλιστικά ταμεία.

Διχασμένοι οι εκδότες

Όπως είναι κατανοητό, υπάρχουν οπαδοί και των δύο σεναρίων. Σε εκδοτικό επίπεδο, μεγάλα συγκροτήματα τάσσονται υπέρ της πλήρους κατάργησης του αγγελιοσήμου και της θέσπισης εργοδοτικής εισφοράς. Άλλα, τα μεγαλύτερα στο χώρο, δεν συμφωνούν με αυτό το σενάριο, αλλά προσανατολίζονται προς τη μείωση του ποσοστού από 20% σε 10%.

Αυτό που θέλουν οι καναλάρχες

Από την πλευρά τους, τα κανάλια (ΕΙΤΗΣΕΕ) περιλαμβάνουν στην «ατζέντα» των συζητήσεών τους με την κυβέρνηση μείωση αγγελιοσήμου από 21,5% σε 10%, από το οποίο 5% θα διοχετεύεται στο ΕΤΑΠ ΜΜΕ, και μόνο στο πρώην ΤΣΠΕΑΘ, και 5% στον ΕΔΟΕΑΠ.

Ταυτόχρονα ζητούν να ρυθμιστεί ότι το εισπραττόμενο αγγελιόσημο από τις διαφημίσεις θα αποδίδεται εξ ημισείας (50%, 50%) στα μόνα ταμεία που έχουν σχέση με τη δραστηριότητα της τηλεοπτικής αγοράς, τα ΕΤΑΠ ΜΜΕ και τον ΕΔΟΕΑΠ – το κάθε ταμείο το 5% εκ του επιβαλλόμενου αγγελιοσήμου ύψους 10%, – δηλαδή ό,τι παίρνουν και σήμερα, αποκλειομένων όμως των λοιπών ταμείων που δεν συνδέονται με τη ραδιοτηλεοπτική διαφήμιση.

ΕΝΕΔ: «Υπάρχει και ο τρίτος δρόμος»

Επίσημα η Ένωση Εκδοτών Διαδικτύου (ΕΝΕΔ) δεν επιθυμεί την ένταξη των διαδικτυακών Μέσων των εκδοτών στο μηχανισμό του αγγελιοσήμου. Ήδη ο νέος πρόεδρος της ΕΝΕΔ, Δημήτρης Μάρης, έχει τοποθετηθεί εκπροσωπώντας την Ένωση, αναφέροντας ότι «δεν συνιστά λύση η θέσπιση και επέκταση του αγγελιοσήμου στο Διαδίκτυο», επιφυλασσόμενος να καταθέσει επίσημη πρόταση σε πλαίσιο σχετικής διαβούλευσης. Το ζήτημα θα παραμείνει ανοιχτό το επόμενο διάστημα, καθώς οι συνδικαλιστικές παρατάξεις συνεχίζουν να διαπραγματεύονται τη διατήρηση του αγγελιοσήμου, χωρίς να αποκαλύπτουν τις λεπτομέρειες των σεναρίων που συζητούνται.

Το ΕΤΑΠ ΜΜΕ και οι αριθμοί

Για το 4ο τρίμηνο του 2014 τα ασφαλιστικά ταμεία του αγγελιοσήμου και οι συνδικαλιστικές ενώσεις μοιράζονται ποσό 16.873.357 ευρώ. Την έγκριση της τελευταίας δόσης του έτους έδωσε το ΕΤΑΠ ΜΜΕ. Συγκεκριμένα, τα 11.787.405,61 ευρώ κατευθύνονται στα ασφαλιστικά ταμεία του αγγελιοσήμου και τα 4.264.470,25 ευρώ στις συνδικαλιστικές ενώσεις. Το 2014 το ΕΤΑΠ ΜΜΕ έκλεισε με ταμειακό πλεόνασμα 20.123.991 ευρώ, με την εικόνα όμως να διαφοροποιείται αισθητά, ανά Τομέα Διεύθυνση, καθώς στα ταμειακά αποτελέσματα περιλαμβάνονται και έσοδα από λήξεις ομολόγων.

Πλεονασματικές, τόσο ως προς τα ταμειακά όσο και προς τα ετήσια λογιστικά αποτελέσματα, είναι μόνο η Α΄ Διεύθυνση (ΤΣΠΕΑΘ) και η Β΄ Διεύθυνση (ΤΑΙΣΥΤ), που έκλεισαν το 2014 με πλεόνασμα 9.209.127 ευρώ η πρώτη και 11.237.265 η δεύτερη. Η Γ΄ Διεύθυνση (ΤΑΤΤΑ) έκλεισε με ταμειακό πλεόνασμα 1.051.450 ευρώ (περιλαμβανομένης της λήξης ομολόγου ύψους 3.500.000 ευρώ), ενώ η Δ΄ Διεύθυνση εμφανίζει ταμειακό πλεόνασμα 1.051.450 ευρώ (περιλαμβανομένης λήξης ομολόγου ύψους 7.500.000 ευρώ). Παράλληλα, με θετικό πρόσημο συνολικά και για το 2015, πήρε «πράσινο φως» ο προϋπολογισμός που κατέθεσε το ΕΤΑΠ ΜΜΕ στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Πρόνοιας. Καθολικά πλεονασματική στο σύνολο των Λογαριασμών της είναι ΜΟΝΟ η Β΄ Διεύθυνση (πρώην ΤΑΙΣΥΤ), η οποία έχει και τη μικρότερη «εξάρτηση» από τον πόρο του αγγελιοσήμου, καθώς οι μισθωτοί εργαζόμενοι σε αυτή καταβάλλουν τις υψηλότερες εισφορές, από όλες τις άλλες Διευθύνσεις του ΕΤΑΠ ΜΜΕ.

Στην Α΄ Διεύθυνση (πρώην ΤΣΠΕΑΘ) προϋπολογίζεται πλεονασματικός μόνον ο Λογαριασμός του Κλάδου Κύριας Σύνταξης, ενώ στο «κόκκινο» παραμένουν οι άλλοι δύο Λογαριασμοί Ανεργίας (μισθωτοί) και Ιδιοκτητών Ημερήσιων Εφημερίδων Αθηνών και Θεσσαλονίκης.

Στη Γ΄ Διεύθυνση (πρώην ΤΑΤΤΑ) οριακά πλεονασματικός είναι μόνο ο Λογαριασμός Κύριας Σύνταξης, ενώ ελλειμματικοί παραμένουν οι Λογαριασμοί Επικούρησης και Ανεργίας. Στη Δ΄ Διεύθυνση (πρώην ΤΣΕΥΠ εφημεριδοπώλες και υπάλληλοι πρακτορείων διανομής Τύπου), βαθιά ελλειμματικός είναι ο Λογαριασμός Κύριας Σύνταξης Εφημεριδοπωλών και Υπαλλήλων Αθηνών, καθώς και ο Λογαριασμός Πρόνοιας Εφημεριδοπωλών και Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης. Ελαφρώς πλεονασματικός είναι ο Λογαριασμός Πρόνοιας Εφημεριδοπωλών και Υπαλλήλων Αθηνών, ενώ το υψηλότερο πλεόνασμα καταγράφεται στο Λογαριασμό Δώρου των Εφημεριδοπωλών, ο οποίος τροφοδοτείται αποκλειστικά από το αγγελιόσημο.

Εν τω μεταξύ το ΕΤΑΠ ΜΜΕ απέστειλε στην Εφορία για είσπραξη με διατάξεις ΚΕΔΕ πάνω από 1.000 περιπτώσεις οφειλετών του Ταμείου από αγγελιόσημο και εισφορές, πολλοί εκ των οποίων όφειλαν τεράστια ποσά ακόμη κι από τη δεκαετία του ’90, χωρίς ποτέ να υποστούν τις νόμιμες συνέπειες εκ μέρους του Ταμείου.

Όπως προκύπτει από τα οικονομικά στοιχεία που τηρούνται, στους τομείς του ΕΤΑΠ ΜΜΕ το έτος 2012 αποδόθηκαν περίπου 50 εκατ. ευρώ ως έσοδα από πόρους αγγελιοσήμου. Την επόμενη χρονιά το έσοδο έπεσε στα 20 εκατ. ευρώ και στη συνέχεια σταθεροποιήθηκε στο ποσό αυτό. Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 149 του ν.3655/2008, το 10% των εισπραττόμενων ποσών από το αγγελιόσημο αποτελεί πλέον πόρο του Ασφαλιστικού Κεφαλαίου Αλληλεγγύης Γενεών, του οποίου στόχος είναι η δημιουργία αποθεματικών, για τη χρηματοδότηση των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (ΦΚΑ) από 1-1-2019 και μετά.

Τα συμφέροντα των δημοσιογράφων

Το αγγελιόσημο είναι η μοναδική εργοδοτική εισφορά για τους εργαζομένους στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Σύμφωνα με την ΕΣΗΕΑ, το αγγελιόσημο δεν συνιστά «ούτε εύνοια ούτε προνόμιο προς τους εργαζόμενους στα ΜΜΕ, αλλά είναι η εργοδοτική εισφορά και η κρατική επιχορήγηση που δεν λαμβάνουν από τους εργοδότες και το κράτος, ούτε το ΕΤΑΠ ΜΜΕ ούτε και ο ΕΔΟ ΕΑΠ». Για τους δημοσιογράφους και τις συνδικαλιστικές ενώσεις το αγγελιόσημο επιβάλλεται επί των διαφημίσεων στον Τύπο και τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα, τα οποία χρησιμοποιούν οι διαφημιζόμενοι ως μέσο για την προβολή τους, κάνοντας χρήση της εργασίας των εργαζομένων στον Τύπο προκειμένου να επιτευχθεί ο σκοπός της διαφήμισης. Θυμίζουμε ότι το 2011 αποσύρθηκε από το ασφαλιστικό νομοσχέδιο το άρθρο 67, το οποίο προέβλεπε την καταβολή αγγελιοσήμου για τις διαφημίσεις που καταχωρίζονται στο Διαδίκτυο. Επρόκειτο για διάταξη που προέβλεπε την ασφάλιση των εργαζόμενων στο Διαδίκτυο και την τιμολόγηση και άρα τη φορολόγηση και τον έλεγχο των κερδών των διαφημιστών και των ΜΜΕ.

Ειδικότερα, το άρθρο 67 όριζε: α) την ασφάλιση των εργαζόμενων σε ιστοσελίδα ή πύλη του διαδικτύου που διατηρούν εφημερίδες, τηλεοπτικοί, ραδιοφωνικοί σταθμοί, περιοδικά και web τηλεοράσεις ή ραδιόφωνα και β) την είσπραξη αγγελιοσήμου και φυσικά ΦΠΑ, από τη διαφήμιση που εμφανίζεται σε αυτά.

Tι πιστεύει η ΕΣΗΕΑ

Η επιβεβλημένη επέκταση του αγγελιοσήμου και στα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, προκειμένου να σταματήσει η σημερινή κλοπή του, είναι η μόνη ρύθμιση που μπορούν να αποδεχτούν οι εργαζόμενοι των ΜΜΕ.

Τι υποστηρίζει ο ΣΕΒ

Στην έκθεση του ΣΕΒ προ διετίας, στην οποία συνέδραμε και ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ) ως μέλος του, αναφέρεται ότι το υψηλό κόστος του αγγελιοσήμου επιβαρύνει σημαντικά το κόστος διαφήμισης και υπηρεσιών, ενώ μετακυλίεται το κόστος ασφάλισης του εργοδότη στον πελάτη.

Οι θέσεις της αγοράς

Γρηγόρης Αντωνιάδης, πρόεδρος ΣΔΕ

«Όπως έχει αναφερθεί και στο παρελθόν, ο ΣΔΕ δεν είναι επισπεύδων στο θέμα του αγγελιοσήμου. Η άποψή του, που έχει εκφραστεί επανειλημμένα, είναι πως πρόκειται για ένα φόρο υπέρ τρίτων, ο οποίος περιορίζει σημαντικά τα διαφημιστικά κονδύλια που επενδύονται στα Μέσα. Αναφορικά με τη φημολογούμενη επιβολή του και στη διαφήμιση στο Διαδίκτυο, πιστεύουμε ότι, πέραν των παραπάνω, η εφαρμογή ενός τέτοιου φόρου θα είναι πολύ δύσκολη και δεν θα οδηγήσει στο επιδιωκόμενο αποτέλεσμα από πλευράς εσόδων».

Μανόλης Παπαπολύζος, πρόεδρος ΕΔΕΕ

«Η εμπειρία δείχνει ότι κάθε είδους ειδικοί φόροι στην αγορά μας έχουν αποδειχθεί επιζήμιοι γι’ αυτήν, αφού μειώνουν τα διαφημιστικά κονδύλια που επενδύονται στα Μέσα, με άμεση επίπτωση στη βιωσιμότητά τους και επομένως και στις θέσεις εργασίας σε αυτά. Οποιοδήποτε σχέδιο για επέκταση του αγγελιοσήμου στις διαφημίσεις στο Διαδίκτυο θα πρέπει να μελετηθεί ιδιαίτερα προσεκτικά γιατί πέραν των παραπάνω, θα επιδεινώσει σημαντικά την ανταγωνιστική θέση των ελληνικών ψηφιακών ΜΜΕ έναντι των διεθνών ψηφιακών κολοσσών».

Τι είναι όμως το αγγελιόσημο;

Το αγγελιόσημο είναι ένας κοινωνικός πόρος αρχικά με 28 δικαιούχους (βλέπε, τον τρόπο κατανομής του σε ταμεία ή κλάδους ασφάλισης, ασθένειας κ.λπ., στο άρθρο 150, θέση 4 και επόμενες, του νέου Ασφαλιστικού Νόμου 3655/2008), που επιβάλλεται στην αξία των τιμολογίων, τα οποία αφορούν καταχωρίσεις ή μεταδόσεις διαφημιστικών μηνυμάτων, με τη διάθεση χώρου σε έντυπο ή τη διάθεση ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού χρόνου, ή ακόμη και την ανάληψη χορηγίας εκπομπής για τον ίδιο λόγο (διαφήμιση). Αυτά αναφέρονται στο άρθρο 12 του Ν 2328/1995 (Νόμος Βενιζέλου) όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 33 του Ν. 2429/1996, ενώ ο νόμος καταργήθηκε με την παράγραφο 2, του άρθρου 31 του Ν 3023/2002, με εξαίρεση τα άρθρα 24-29 και 32-34 αυτού. Συνεπώς, το άρθρο 33 του Ν 2429/1996 εξακολουθεί να ισχύει. Να σημειώσουμε ότι δεν υπολογίζεται ΦΠΑ επί του αγγελιοσήμου. Περαιτέρω, στην παράγραφο 2 του άρθρου 33 του Ν 2429/1996 (ως άνω), ορίζεται ότι κάθε ραδιοφωνικός ή τηλεοπτικός σταθμός και κάθε εφημερίδα ή περιοδικό που εδρεύει, εκπέμπει ή εκδίδεται σε οποιοδήποτε μέρος της επικράτειας και έχει την υποχρέωση καταβολής του, οφείλει να υποβάλλει στην οικεία ΔΟΥ τον τιμοκατάλογο διαφημίσεων και χορηγιών που εφαρμόζει. Στον τιμοκατάλογο πρέπει να περιλαμβάνονται και οι εκπτώσεις, οι προμήθειες και οι προσφορές, καθώς και ο αποδέκτης αυτών, είτε είναι ο ίδιος ο διαφημιζόμενος είτε ο διαφημιστής που μεσολαβεί. Ο τιμοκατάλογος αυτός, όπως περιγράφεται, αποστέλλεται από τα μέσα ενημέρωσης και στο ΤΣΠΕΑΘ (Ταμείο Συντάξεων Αθηνών-Θεσσαλονίκης).

Click to comment

Απάντηση

MEDIA

Εντυπωσιακά αποτελέσματα από την τρίτη Επιχειρηματική Αποστολή της Kourtidis Group στην Αμερική

Με μεγάλη επιτυχία και ουσιαστικά αποτελέσματα για τη Β. Ελλάδα, ολοκληρώθηκε το τρίτο επιχειρηματικό ταξίδι της Kourtidis Group στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Σκοπός του ταξιδιού ήταν η ενημέρωση των Ελληνοαμερικανών για όλες τις επενδυτικές ευκαιρίες που υπάρχουν στην ελληνική αγορά. Συγκεκριμένα, η Διοίκηση και Στελέχη του ομίλου βρέθηκαν το προηγούμενο διάστημα στο Σαν Φρανσίσκο και στη Νέα Υόρκη, όπου και πραγματοποιήθηκαν οι πολύ σημαντικές επιχειρηματικές τους συναντήσεις.

«Το τρίτο επιχειρηματικό ταξίδι είναι μόνο η αρχή καθώς το πιο σημαντικό για εμάς είναι να χτίσουμε σχέσεις εμπιστοσύνης» αναφέρει ο Νίκος Κουρτίδης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Kourtidis Group. Σημαντικοί Έλληνες της Ομογένειας και Αμερικανοί επιχειρηματίες ενημερώθηκαν για τη διαδρομή του βραβευμένου στο ελληνικό επιχειρείν ομίλου εταιρειών Κουρτίδη. Πληροφορήθηκαν για το πλούσιο χαρτοφυλάκιο του, που διαθέτει περισσότερα από 56 οικιστικά συγκροτήματα και 1.333 κατοικίες αυτή τη στιγμή υπό κατασκευή. Μεταξύ των άλλων, μέσα από τις συναντήσεις αναδείχθηκαν και η μοναδικές περιοχές στις οποίες δραστηριοποιείται ο όμιλος (Παραλία Οφρυνίου, Καβάλα, Νέα Ηρακλείτσα, Δράμα, Σέρρες, Θάσος, Ασπροβάλτα, Κεραμωτή) και τα συγκριτικά πλεονεκτήματά τους. Τα αποτελέσματα της επιχειρηματικής αποστολής ήταν άμεσα και θετικά, καθώς τα Στελέχη προχώρησαν σε συμφωνίες και μεγάλες συνεργασίες που θα εμφανιστούν το επόμενο διάστημα.

Κατά τη διάρκεια της επιχειρηματικής αποστολής, ο κ. Νίκος Κουρτίδης και η αντιπρόεδρος του ομίλου, κα Κωνσταντίνα Δημητρόβα βρέθηκαν στην Times Square της Νέας Υόρκης, όπου ο όμιλος εντυπωσίασε για ακόμη μία φορά. Εκεί, μαζί με χιλιάδες επισκέπτες, στο κορυφαίο τοπόσημο της αμερικανικής μητρόπολης, είχαν την ευκαιρία να αντικρίσουν μέρος διαφημιστικής καμπάνιας της εταιρείας στις περίφημες οθόνες των Billboards.

«Με την ολοκλήρωση της επιχειρηματικής αποστολής νιώθω ότι η περιοχή μας έχει ήδη κερδίσει πολλά. Η χώρα μας έχει σπουδαία πράγματα να προσφέρει, γεγονός που αντιλαμβάνονται κι οι ίδιοι οι επενδυτές κι αυτό αποτελεί κίνητρο να τη γνωρίσουν» αναφέρει ο κ. Κουρτίδης. Από την πλευρά της, η κα Δημητρόβα δηλώνει «Νιώθουμε μεγάλη χαρά και ικανοποίηση για τη δυνατότητα που είχαμε ώστε να  ενημερώσουμε τους Έλληνες Ομογενείς και τους Αμερικανούς πελάτες μας για τις επενδυτικές ευκαιρίες που υπάρχουν στην Ελλάδα. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι η δραστηριότητά μας είναι ήδη γνωστή στους επιχειρηματικούς κύκλους της Αμερικής. Στην Kourtidis Group έχουμε δημιουργήσει ένα ασφαλές περιβάλλον συνεργασίας και εμπιστοσύνης και είμαστε έτοιμοι να υποστηρίξουμε κάθε επιχειρηματική και επενδυτική προσπάθεια».

 

Continue Reading

MEDIA

Έμφυλη Βία: Γυναικοκτονία

Ως γυναικοκτονία μπορούμε να πούμε ότι είναι ότι χειρότερο μπορεί να λάβει χώρα, ως βία κατά των γυναικών.  Η γενική έννοια της γυναικοκτονίας παραπέμπει στη δολοφονία μιας γυναίκας ή ενός κοριτσιού εξαιτίας του φύλου τους. Με τη Διακήρυξη της Βιέννης για τις Γυναικοκτονίες  ο ΟΗΕ, αναγνώρισε διαφορετικά είδη γυναικοκτονίας, όπως: η δολοφονία γυναίκας ως αποτέλεσμα συντροφικής βίας, ο βασανισμός και η δολοφονία γυναίκας ως αποτέλεσμα μισογυνισμού,  η δολοφονία γυναικών και κοριτσιών εξαιτίας του σεξουαλικού προσανατολισμού τους και της ταυτότητας φύλου, και άλλες περιπτώσεις  γυναικοκτονίας οι οποίες συνδέονται με  το οργανωμένο έγκλημα, εμπόρους ναρκωτικών, ή την εμπορία γυναικών και κοριτσιών.

Ο όρος γυναικοκτονία, έρχεται από παλιά, όταν το 1976 τον κατέγραψε η κοινωνιολόγος Diana E. H. Russel, ορίζοντας έτσι το εγκληματολογικό και ανθρωπολογικό αυτό φαινόμενο. Ο όρος «γυναικοκτονία» έγινε ευρέως γνωστός και υιοθετήθηκε από την εγκληματολογία μετά το 1992, έπειτα από μία συλλογή δεδομένων  που επιμελήθηκαν από κοινού η εγκληματολόγος Jill Radford,  και η κοινωνιολόγος  Diana. H. Russel.

Τα συστήματα συλλογής δεδομένων, ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό από το ένα κράτος μέλος της ΕΕ στο άλλο, καθώς βασίζονται σε διάφορες πηγές. Για την Ελλάδα τα δεδομένα τα έχουμε από την Ελληνική Αστυνομία και εφόσον αυτά δημοσιοποιούνται. Έτσι υπολογίζεται ότι στην Ευρώπη το 30% των γυναικών ή / και κοριτσιών, που έχουν πέσει θύμα ανθρωποκτονίας, δολοφονούνται από πρόθεση από τον ερωτικό σύντροφο.

‘Όταν μιλάμε για ερωτικό σύντροφο, εννοούμε  τον  πρώην ή νυν σύζυγος ή σύντροφος, ανεξάρτητα από το αν ο δράστης μοιράζεται ή μοιραζόταν κατά το παρελθόν την ίδια στέγη με το θύμα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας στην Ελλάδα,  το 2017,  το 35 % ήταν θύματα ανθρωποκτονίας που σχετιζόταν με ενδοοικογενειακή βία.

Ένα σημαντικό θέμα που έχει προκύψει, ώστε να επανασχεδιαστεί η νομοθεσία για να υπάρχει σημαντική αντιμετώπιση του προβλήματος, είναι η κατανόηση του προβλήματος ως προς την φύση του και την συχνότητά του, όπως επίσης και το κίνητρο της δολοφονίας.

Εάν γυρίσουμε λίγο το χρόνο προς τα πίσω, θα θυμόμαστε τα στυγερά εγκλήματα – γυναικοκτονίες  που διαπράχτηκαν στην Ελλάδα,  στο τέλος του 2018 και στην αρχή του 2019, και συγκεκριμένα  για το βιασμό και την γυναικοκτονία της Ελένης Τοπαλούδη στη Ρόδο, από δύο νεαρούς άντρες με τους οποίους αρνήθηκε να συνευρεθεί ερωτικά, και τη δολοφονία της Αγγελικής Πέτρου στην Κέρκυρα, από τον πατέρα της, ο οποίος δεν ενέκρινε  τη σχέση που είχε με άνδρα από το Αφγανιστάν.

Συνοπτικά τα τελευταία 5 έτη, έχουμε αντίστοιχα από το έτος 2019, μέχρι και σήμερα, κατά έτος αντίστοιχα: 17, 19, 31, 26, 15, 6, με τελευταία την περίπτωση,  της 28ης έξω από το Αστυνομικό Τμήμα των Αγίων Αναργύρων και την στυγερή δολοφονίας της από τον πρώην σύντροφό της.

Παγκοσμίως,  κάθε  μέρα, σε όλο τον κόσμο, δολοφονούνται 137 γυναίκες, κατά μέσο όρο, από (πρώην ή νυν) συζύγους ή συντρόφους ή από κάποιο μέλος της οικογένειας τους, ενώ το 2017,  ένα ποσοστό  58% διαπράχθηκε από (πρώην ή νυν) συζύγους ή συντρόφους ή μέλη της οικογένειας τους, με βάση τα στοιχεία  του Γραφείου των Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα (UNODC).

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ το 22% των γυναικών, έχει πέσει θύμα, σωματικής ή / και σεξουαλικής βίας. Οι χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστό  γυναικοκτονιών,  είναι η Αργεντινή, το Ελ Σαλβαδόρ, η Ινδία, η Ονδούρα και το Μεξικό, ενώ υψηλά ποσοστά καταγράφονται και στη Γουατεμάλα, την Κολομβία, τη Βραζιλία, τη Ρωσία και τη Νότια Αφρική.  Επιπλέον, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου για την Ισότητα των Φύλων, EIGE:

  • Στην Βρετανία, κάθε τρεις μέρες δολοφονείται μία γυναίκα
  • Στη Σουηδία, κάθε δέκα μέρες κακοποιείται μέχρι θανάτου από το σύζυγο ή σύντροφό της
  • Στην Ισπανία, μία γυναίκα δολοφονείται κάθε τέσσερεις μέρες, περίπου 100 τον χρόνο
  • Στην Γαλλία, μία γυναίκα δολοφονείται κάθε πέντε μέρες εξαιτίας κακοποίησης στο σπίτι
  • Στην Ελλάδα, την Πέμπτη 11/04/2024, καταγράφηκαν 103 περιστατικά, έγιναν 43 συλλήψεις με αυτόφωρη διαδικασία, ενώ 3 θύματα ζήτησαν να μεταφερθούν σε κατάλυμα, με την πλειονότητα των περιστατικών να έγιναν στη Αττική, και συγκεκριμένα έγιναν 47 καταγγελίες και 17 συλλήψεις.
  • Επίσης δημιουργήθηκε νέα πλατφόρμα, με το όνομα stop-bulling.gov.gr,  για την δημιουργία καταγγελιών φαινομένων bulling στα σχολεία, όπου γονείς και μαθητές, μπορούν να καταγράψουν τα φαινόμενα βίας όπου πέφτουν στην αντίληψή τους, ή είναι οι ίδιοι θύματα σχολικού εκφοβισμού
  • Επίσης με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ. κάθε 45 λεπτά η αστυνομία δέχεται μία καταγγελία για ενδοοικογενειακή βία, ενώ 270 γυναίκες χρησιμοποίησαν το panic button

Βέβαια δεν θα πρέπει να παραλείπουμε και την δημιουργία  ειδικών διαμορφωμένων χώρων  που θα λειτουργούν ως safe houses, για την βραχυπρόθεσμη ασφαλή φιλοξενία γυναικών – θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας, καθώς και μελών της οικογένειάς  τους, σε όλη την επικράτεια. Χώροι οι οποίοι θα φυλάσσονται από την ΕΛ.ΑΣ., ενώ σε συνεργασία με τις δομές του Υπουργείου Οικογένειας και Κοινωνικής Συνοχής, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και άλλους φορείς, θα παρέχεται κάθε είδους βοήθεια και στήριξη.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

MEDIA

Έμφυλη Βία: Σεξισμός, άγνοια ή παρανόηση

Πολλές φορές έχουμε ακούσει σε συνομιλίες, να αποκαλούν τον συνομιλητή σε μια συζήτηση σεξιστή. Αυτοί όμως που χρησιμοποιούν αυτήν την λέξη , γνωρίζουν την έννοια αυτής, ή πολύ περισσότερο, ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός ατόμου με σεξιστική συμπεριφορά, πιο άτομο είναι πραγματικά σεξιστής και τη συνεπάγεται άραγε αυτή η συμπεριφορά στο άτομο – θύμα που είναι αποδέκτης αυτής της συμπεριφοράς. Τη να εννοούμε άραγε όταν αναφέρουμε αυτή την λέξη;  Γνωρίζουμε άραγε  τις προεκτάσεις αυτής, αλλά και της επιπτώσεις που μπορεί να έχει η αβίαστη χρήση αυτής της λέξης

Με τον όρο Σεξισμό, εννοούμε,  κάθε έκφραση ή πράξη, λέξη, ή χειρονομία,  η οποία βασίζεται στην ιδέα ότι κάποια άτομα, πιο συχνά γυναίκες, είναι κατώτερα από άλλα. Αυτό προκύπτει  στην πεποίθηση ότι κάποια  άτομα, εξαιτίας του φύλου τους, ή της κοινωνικότητάς τους,  είναι διαφορετικά και συνήθως είναι τα ποιο ευάλωτα και τα πιο αδύναμα άτομα. Σε περισσότερο βαθμό επηρεάζονται οι γυναίκες και τα κορίτσια. Άρα αναφερόμαστε στην διαφορετικότητα του ατόμου τόσο ως προς το φύλλο, είτε αναφερόμαστε στην βιολογική του υπόσταση, είτε αναφερόμαστε στην κοινωνική υπόσταση. Συνδέεται άμεσα με τα στερεότυπα και τους ρόλους των φύλλων και αφορά στην πεποίθηση ότι το ένα φύλλο είναι ανώτερο από το άλλο. Η έννοια του φαινομένου αυτού περικλείει την έννοια ότι οι άνδρες είναι πιο σημαντικοί από τις γυναίκες και ότι οι γυναίκες είναι για να βοηθούν τους άνδρες.

Εδώ θα πρέπει να κάνουμε μία μικρή παρένθεση και να αναφερθούμε στον καλοήθη σεξισμό, κατά τον οποίο το ένα φύλο και ιδιαίτερα το γυναικείο, έχει ρόλους στερεότυπους και περιοριστικούς, οι οποίοι επιφανειακά φαίνονται θετικοί. Υπάρχει ένα κύμα ευγένειας προς το γυναικείο φύλλο, όμως στην πραγματικότητα οι εκφράσεις αυτές υπομονεύουν την ανωτερότητα του άνδρα. Οι υποτιθέμενες αρετές που αποδίδονται στη γυναίκα είναι πάντα αυτές που η πατριαρχία τις θέλει να έχουν, ήτοι υπομονή, αντοχή, ενσυναίσθηση, έτσι ώστε να μπορούν να επιτελούν την συναισθηματική εργασία για όλους τους άλλους, ενώ τα δικά της συναισθήματα αγνοούνται παντελώς.

Σοβαρές και βλαβερές συνέπειες, έχει το φαινόμενο του σεξισμού, τόσο σε γυναίκες, όσο και σε άνδρες, όταν αυτά τα φαινόμενα έχουν να κάνουν με εθνικότητα, ηλικία, σεξουαλικό προσανατολισμό, αναπηρία, θρησκεία ή άλλους παράγοντες.

Φαινόμενα σεξισμού συναντούμαι σε κάθε μορφή δημόσιας και ιδιωτικής δραστηριότητας. Στον χώρο της δημοσιογραφίας ένα ποσοστό 63% έχει υποστεί λεκτική βία, ενώ για τις οικιακές εργασίες οι γυναίκες αφιερώνουν διπλάσιο χρόνο από τους άνδρες. Ενώ όλες σχεδόν οι γυναίκες έχουν δεχτεί

το  φαινόμενο του mansplaining & του manterrupting,  στον χώρο εργασίας.

Ο σεξισμός βασικά ξεκινά βασικά, από την χρήση του αρσενικού γένους,  στην ομιλία. Έτσι από την ομιλία μπορούμε να συμπεράνουμε και να αναγνωρίσουμε την συγκεκριμένη συμπεριφορά, αφού εκφράζει τον τρόπο σκέψης  και τις πράξεις μας. Σημαντικό επίσης είναι και το φαινόμενο του σεξισμού στους χώρους εργασίας. Το φαινόμενο εμφανίζεται τόσο σε άνδρες όσο και σε γυναίκες, και έχει να κάνει με την εξωτερική εμφάνιση ή τον τρόπο ντυσίματος. Ο σεξισμός στο εργασιακό περιβάλλον έχει να κάνει με την υπομονεύει  την αποτελεσματικότητα των θυμάτων.

Υπομονετικά σχόλια δημιουργούν εκφοβιστική & καταπιεστική ατμόσφαιρα για αυτούς που τα αντιμετωπίζουν και μπορούν να μετατραπούν σε βία ή παρενόχληση. Τα θύματα εμφανίζουν υψηλότερα επίπεδα άγχους και κατάθλιψη.

Σε πολλούς τομείς εμφανίζονται φαινόμενα σεξισμού, όπως, όταν γίνονται συνεντεύξεις σε αθλήτριες, δεν αναφερόμαστε στο κατόρθωμα των αθλητριών, στην δεξιότητα και δύναμη των αθλητριών,  αλλά στον οικογενειακό τους ρόλο. Άλλο παράδειγμα αποτελεί η εμφάνιση των γυναικών σε πολιτιστικές ή αθλητικές εκδηλώσεις, όπου οι γυναίκες εμφανίζονται με σέξι ενδυμασία και έχουν διακοσμητικό ρόλο. Τα σεξιστικά αστεία μπορούν να εκφοβίσουν και να κάνουν τους ανθρώπους να σωπάσουν και να υπoβαθμίσουν την σεξιστική συμπεριφορά.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en