ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αγία Ζώνη ΙΙ | Τα «απόνερα», η καταστροφή και οι αποζημιώσεις

Πόσο θα φτάσει ο λογαριασμός, τι λένε μεσίτες ασφαλίσεων, αντασφαλστές, και πραγματογνώμονες.

Πάνω από 200.000 εκατομμύρια θα είναι το συνολικό κόστος της οικολογικής καταστροφής που προκάλεσε το δεξαμενόπλοιο Αγία Ζώνη ΙΙ από την καθυστέρηση των Αρχών και της Κυβέρνησης να λάβει άμεσες πρωτοβουλίες, ώστε να περιορίσει την καταστροφή, δήλωσαν στο Sofokleousin αντασφαλιστές και ειδικοί πραγματογνώμονες. Αντίθετα, οι πρώτες αντιδράσεις της κυβέρνησης ήταν για έναρξη ένορκης διοικητικής εξέτασης και στην συνέχεια αδιαφορία, επιδεινώνοντας το συμβάν.

της Ελενας Ερμείδου 

«Η διαρροή του μαζούτ θα είχε λάβει μικρότερες διαστάσεις, αν η κυβέρνηση δεν περιορίζοντας να κάνει επί τρεις ημέρες σχεδόν διαφορετικές πολιτικές δηλώσεις και αποφάσιζε σε ποιον θα έδινε την δουλειά για να αναλάβει τον περιορισμό και τον καθαρισμό της περιοχής», τονίζουν.

Οι τόνοι που διέρρευσαν ήταν λίγοι σε σχέση με τις καταστροφές που έχουν προκληθεί παγκοσμίως στο παρελθόν. Ωστόσο, πραγματογνώμονες και χημικοί υποστηρίζουν ότι το μαζούτ εξαπλώθηκε παίρνοντας διαστάσεις ανεξέλεγκτες.

Επρόκειτο για μικρή διαρροή, ωστόσο σε μία κλειστή θάλασσα και ουσιαστικά κατοικημένη περιοχή κάτι το οποίο έπρεπε να είχε προβλεφθεί ώστε να μην συμβεί, δυσχέραινε το έργο καθαρισμού. 

«Λόγω της σύστασης του μαζούτ», το οποίο είναι βαρύ συμπληρώνουν μηχανικοί και πραγματογνώμονες, «η θάλασσα όταν καθαριστεί μπορεί να φαίνεται ότι δεν έχει πρόβλημα όμως το μαζούτ θα βρίσκεται στο πυθμένα, προκαλώντας τεράστιες καταστροφές για πολλά χρόνια. Επίσης μία μικρή σταγόνα ελαίων μπορεί να καλύψει τεράστια επιφάνεια θαλάσσης. 

Η καθυστέρηση ως εκ τούτου ήταν μοιραία και θα περάσουν πολλοί μήνες, ώστε η ποιότητα των νερών να βελτιωθεί ελαφρώς με όλες τις παράπλευρες συνέπειες προς το άνθρωπο τους επαγγελματίες των ξενοδοχείων και της εστίασης αλλά και τα αυγά των ψαριών. 

Οι αποζημιώσεις από τις ασφαλιστικές και το ταμείο του Λονδίνου

Αν και οι καλύψεις των 5.300 εκατομμυρίων ευρώ για ευθύνες τρίτων που είχε το Αγία Ζώνη ΙΙ είναι πολύ χαμηλές έγκειται σοβαρό πρόβλημα στο πώς και αν θα αποζημιωθεί κανονικά, καθώς οι προϋποθέσεις για αποζημιώσεις λόγω της απουσίας μέτρων δεν πληρούνται. Ωστόσο ασφαλιστές και μεσίτες που κρατούν τα ηνία και βρίσκονται ενδιάμεσα των ασφαλιστικών και των πελατών δηλώνουν ότι έγκειται κάποιες φορές στο κώδικα δεοντολογίας της ασφαλιστικής, ή της κοινοπραξίας που είναι ασφαλισμένο το πλοίο για το πώς θα αποζημιώσει. Χαρακτηριστικά υπογραμμίζουν πως «κάποιες ζημιές αν τις αποζημιώσουν οι ασφαλιστικές θα είναι για θέμα και μόνο ηθικής».

Και συμπληρώνουν οι ίδιοι πώς κάποια ποσά θα λάβει δε, από το Ταμείο που καταθέτουν πάντα χρήματα για καταστροφές οι εφοπλιστές στο Λονδίνο

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version