Quantcast
Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ένα τρισ. ευρώ το κόστος μη επίτευξης συμφωνίας

Παπαδημούλης: Η συμφωνία είναι μονόδρομος όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά και για τους δανειστές
Την εκτίμηση ότι το κόστος για τους δανειστές αν δεν υπάρξει συμφωνία της Ελλάδας με τους εταίρους θα ανέλθει σε ένα τρισεκατομμύριο ευρώ, εκφράζει ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Δημήτρης Παπαδημούλης σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Όπως σημειώνει, «η συμφωνία είναι μονόδρομος όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά και για τους δανειστές, γιατί το κόστος μιας μη συμφωνίας και για την πλευρά των δανειστών θα είναι τουλάχιστον ένα τρισεκατομμύριο ευρώ και μια τεράστια αβεβαιότητα καθώς θα έβαζε όχι μόνο την Ευρωζώνη αλλά και την παγκόσμια οικονομία σε αχαρτογράφητα νερά. Οι αποστάσεις που χωρίζουν τις δυο πλευρές είναι για τα επόμενα χρόνια της τάξης του ενός ή των δυο δισεκατομμυρίων. Αν συγκρίνει κανείς αυτές τις αποστάσεις με το ένα τρισεκατομμύριο ευρώ καταλαβαίνει γιατί τελικά θα οδηγηθούμε σε συμφωνία».

«Το ζητούμενο όμως αυτή την ώρα είναι να στηριχθεί η προσπάθεια της κυβέρνησης και προσωπικά του πρωθυπουργού για μια συμφωνία που να εξασφαλίζει μια βιώσιμη αναπτυξιακή προοπτική για την ελληνική οικονομία και κοινωνία, να θάβει οριστικά βαθιά στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τα σενάρια περί GREXIT και να ανοίγει, να δίνει μια βιώσιμη λύση στο θέμα του ολοφάνερα μη βιώσιμου ελληνικού δημόσιου χρέους», προσθέτει ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.

Αναφερόμενος στις θέσεις των δανειστών, ο κ. Παπαδημούλης χαρακτηρίζει «ακραίες» και «παράλογες» τις προτάσεις τους για αύξηση κατά 10 μονάδες του ΦΠΑ στο ηλεκτρικό ρεύμα, αλλά και την κατάργηση του ΕΚΑΣ. Σημειώνει ,πάντως, ότι από την πλευρά των θεσμών δεν έχει σταλεί κανένα τελεσίγραφο προς την ελληνική κυβέρνηση του τύπου «το παίρνεις ή φεύγεις» και ως εκ τούτου θεωρεί ότι «μπορούν να επιτευχθούν οι αναγκαίες συγκλίσεις που θα οδηγήσουν σε μια κοινά αποδεκτή συμφωνία».

«Αυτή τη στιγμή προέχει η επιτυχής έκβαση της σκληρής διαπραγμάτευσης που διεξάγει η ελληνική κυβέρνηση, και εκτιμώ ότι εάν υπάρξει συμφωνία με την υπογραφή Τσίπρα και θετική εισήγηση εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης, αυτή η συμφωνία θα στηριχθεί και από τον ΣΥΡΙΖΑ και από την υπάρχουσα κοινοβουλευτική πλειοψηφία» αναφέρει ο Δ. Παπαδημούλης, για να προσθέσει ότι «η εντολή της ελληνικής κυβέρνησης και από τον ελληνικό λαό είναι η επίτευξη της καλύτερης δυνατής λύσης εντός ευρωζώνης και όχι μια τυφλή ρήξη με επιστροφή στο εθνικό νόμισμα».

Ακολουθεί η συνέντευξη του Δ. Παπαδημούλη:

Μετά τα κείμενα της ελληνικής κυβέρνησης και το κείμενο των θεσμών που τελικά δόθηκαν στη δημοσιότητα, υπάρχει αγωνία τόσο σε Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη για το αν είμαστε κοντά ή μακριά από μια συμφωνία. Και όπως λένε οι πολιτικοί αναλυτές σήμερα δυο είναι τα ενδεχόμενα: ή οι δυο πλευρές θα εμείνουν στις θέσεις τους οπότε είναι ορατός ο κίνδυνος της ρήξης ή ότι τελικά θα υπάρξει μια προσέγγιση μεταξύ των δυο πλευρών στην κατεύθυνση ενός πολιτικού συμβιβασμού. Ποια είναι η άποψή σας;

Η ρήξη δεν συμφέρει κανέναν γιατί το κόστος της είναι τεράστιο, όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά και για τους δανειστές. Όλες οι πλευρές επιθυμούν λύση και αυτήν την ώρα εντείνονται διεργασίες και προετοιμασία προκειμένου να υπάρξει αυτή η κοινά αποδεκτή λύση με συγκερασμό των απόψεων εκεί που παραμένουν οι διαφορές. Έχω την εντύπωση ότι καμία πλευρά δεν επιθυμεί τη ρήξη. Η ελληνική κυβέρνηση εξ όσων αντιλαμβάνομαι επιμένει και πολύ σωστά στη μη αποδοχή ακραίων και παράλογων προτάσεων, όπως η αύξηση του ΦΠΑ στο ηλεκτρικό ρεύμα ή η κατάργηση του ΕΚΑΣ, αλλά και από την πλευρά των δανειστών δεν έχει τεθεί κάποιο τελεσίγραφο του τύπου take it or living. Επομένως, εκτιμώ ότι έχοντας εξασφαλίσει μια σύγκλιση σε χαμηλά πρωτογενή πλεονάσματα για τα χρόνια 15 και 16 μπορούν να επιτευχθούν οι αναγκαίες συγκλίσεις που θα οδηγήσουν σε μια κοινά αποδεκτή συμφωνία με νοικοκυρεμένα δημόσια οικονομικά, αλλά και με μια στροφή της ελληνικής οικονομίας προς μια βιώσιμη ανάπτυξη. Το κρίσιμο θέμα είναι μέσα στις επόμενες μέρες οι δανειστές να ικανοποιήσουν το απολύτως λογικό αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης για μια δέσμευση για τη βιωσιμότητα του χρέους. Και είμαι αισιόδοξος ότι στο ανώτατο πολιτικό επίπεδο -ενόψει και της συνάντησης Τσίπρα, Μέρκελ, Ολάντ την Τετάρτη- θα μπορούμε να ελπίζουμε σε μια θετική εξέλιξη. Μέχρι τότε ήδη απ’ ό,τι αντιλαμβάνομαι όλες οι πλευρές ξαναγράφουν και ξαναβλέπουν τις προτάσεις τους έτσι ώστε να γεφυρωθούν οι αποστάσεις.

Είστε αισιόδοξος ότι τελικά θα έχουμε συμφωνία. Υπάρχουν κινήσεις βέβαια στο παρασκήνιο, αλλά επίσημα η απόσταση που χωρίζει τις δυο πλευρές με τις θέσεις που προβλήθηκαν και από πλευράς των θεσμών και από πλευράς της ελληνικής κυβέρνησης είναι τεράστια.

Στην κορύφωση των διαπραγματεύσεων, κ. Κανιάρη, είναι λογικό κάθε πλευρά να επιδιώκει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα γι’ αυτήν, και αναπτύσσεται και μια δημόσια ρητορική που εξυπηρετεί διαπραγματευτικές σκοπιμότητες. Για όσους, όμως, βλέπουν ψύχραιμα και ψυχρά τη δυναμική των πραγμάτων, η συμφωνία είναι μονόδρομος, όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά και για τους δανειστές, γιατί το κόστος μιας μη συμφωνίας και για την πλευρά των δανειστών θα είναι τουλάχιστον ένα τρισ. ευρώ και μια τεράστια αβεβαιότητα, καθώς θα έβαζε όχι μόνο την Ευρωζώνη αλλά και την παγκόσμια οικονομία σε αχαρτογράφητα νερά. Οι αποστάσεις που χωρίζουν τις δυο πλευρές είναι για τα επόμενα χρόνια της τάξης του ενός ή των δυο δισεκατομμυρίων. Αν συγκρίνει κανείς αυτές τις αποστάσεις με το ένα τρισεκατομμυρίο καταλαβαίνει γιατί τελικά θα οδηγηθούμε σε συμφωνία. Το ζητούμενο όμως αυτή την ώρα είναι να στηριχθεί η προσπάθεια της κυβέρνησης και προσωπικά του πρωθυπουργού για μια συμφωνία που να εξασφαλίζει μια βιώσιμη αναπτυξιακή προοπτική για την ελληνική οικονομία και κοινωνία, να θάβει οριστικά βαθιά στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τα σενάρια περί GREXIT και να ανοίγει, να δίνει μια βιώσιμη λύση στο θέμα του ολοφάνερα μη βιώσιμου ελληνικού δημόσιου χρέους.

Και μια τελευταία ερώτηση. Υπάρχει μια αμφισβήτηση στο εσωτερικό της Ελλάδας και από βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για τις προτάσεις στο ελληνικό σχέδιο. Ειδικότερα η κριτική επικεντρώνεται στις μετατάξεις μιας μεγάλης γκάμας τροφίμων στον υψηλό συντελεστή, τα βιομηχανοποιημένα τρόφιμα, και κατά δεύτερο στο θέμα του συνταξιοδοτικού, δηλαδή στο κομμάτι εκείνο που αφορά εκείνους οι οποίοι δεν έχουν συμπληρώσει τα 62 χρόνια και οι οποίοι θα βρεθούν προ εκπλήξεων. Από ορισμένες μάλιστα πλευρές λένε ότι το σχέδιο των θεσμών μπορεί να είναι πολύ κακό, αλλά και οι ελληνικές προτάσεις έχουνε βάρη για τον ελληνικό λαό. Ποια είναι η άποψή σας;

Η άποψή μου είναι ότι αυτή τη στιγμή προέχει η επιτυχής έκβαση της σκληρής διαπραγμάτευσης που διεξάγει η ελληνική κυβέρνηση και εκτιμώ ότι εάν υπάρξει συμφωνία με την υπογραφή Τσίπρα και θετική εισήγηση εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης, αυτή η συμφωνία θα στηριχθεί και από τον ΣΥΡΙΖΑ και από την υπάρχουσα κοινοβουλευτική πλειοψηφία. Τώρα προέχει η επίτευξη της καλύτερης δυνατής συμφωνίας. Μετά θα έχουμε όλο τον καιρό να την αξιολογήσουμε, αλλά να αξιολογήσουμε και τις άλλες εναλλακτικές που θα διατυπωθούν. Υπενθυμίζω όμως ότι η εντολή της ελληνικής κυβέρνησης και από τον ελληνικό λαό είναι η επίτευξη της καλύτερης δυνατής λύσης εντός ευρωζώνης και όχι μια τυφλή ρήξη με επιστροφή στο εθνικό νόμισμα.

 

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Δράμα | Εξασφάλιση 15 Εκατομμυρίων Ευρώ για Έργα Υποδομών

O Δήμαρχος Δράμας, Γιώργος Παπαδόπουλος, υποδέχτηκε στο γραφείο του τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, ο οποίος επισκέφθηκε τη Δράμα στο πλαίσιο επίσκεψης στην ευρύτερη περιοχή.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο Υπουργός ανακοίνωσε ότι το Υπουργείο έχει εξασφαλίσει ένα ποσό 15 εκατομμυρίων ευρώ για τη Δράμα. Έτσι, μέχρι το τέλος του 2025 αναμένεται να οριστεί ο ανάδοχος του έργου για τον δρόμο Δράμας-Αμφίπολης. Ανακοινώθηκε επίσης ότι μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2026 θα παραδοθεί το τμήμα 8,5 χλμ της οδού Δράμας- Καβάλας.

Ο Δήμαρχος εξέφρασε αισιοδοξία για την εξέλιξη και δήλωσε: «Η ανάπτυξη των δύο έργων, που αποτελεί σταθερό αίτημα της Δράμας, θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στην κινητικότητα και την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής. Είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωσή τους, αν και μακροπρόθεσμο. Ωστόσο, αυτό μπορεί να δημιουργήσει περισσότερες ευκαιρίες ανάπτυξης και επενδύσεων στην περιοχή.»

Στη συνάντηση του Δημάρχου Δράμας με τον Υπουργό συμμετείχαν ο Γενικός Διευθυντής Συγκοινωνιακών Υποδομών, Δ. Αναγνώπουλος, ο Βουλευτής Δράμας, Δ. Κυριαζίδης και ο Γεν. Γραμματέας του Δήμου Δράμας, Δ. Αμαραντίδης.

Continue Reading

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Αυγενάκης | Απλοποιείται η διαδικασία καταβολής «πρόσθετων τελών» στους γεωτεχνικούς

«Την απλοποίηση της διαδικασίας καταβολής των «πρόσθετων τελών» προς τους γεωτεχνικούς, ώστε να αποφευχθούν τυχόν καθυστερήσεις προωθεί το ΥΠΑΑΤ, το οποίο αναμένει τις προτάσεις των Γενικών Διευθύνσεων Κτηνιατρικής και Τροφίμων».

Αυτό επισημαίνει ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λευτέρης Αυγενάκης, απαντώντας σε Ερώτηση του βουλευτή Ξάνθης της Νέας Αριστεράς, Ζεϊμπέκ Χουσεϊν.

«Περαιτέρω», σημειώνει ο κ. ΥπΑΑΤ,«από τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) του υπουργείου έχουν μεταφερθεί όλα τα αναλογούντα ποσά στις Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των Περιφερειακών Ενοτήτωνπου αφορούν στο έτος 2022 (ποσού 250.000€) και, μέχρι τέλους Ιουνίου 2024, θα έχουν μεταφερθεί και τα ποσά που αφορούν στα «πρόσθετα τέλη» έτους 2023, εφόσον έχει παραληφθεί από τη ΓΔΟΥ το σύνολο των αιτημάτων των Περιφερειακών Ενοτήτων.

Για τον κίνδυνο να χαθούν τα δεδουλευμένα των Γεωτεχνικών, όπως αυτά που αφορούν στην Π.Ε. Άρτας», προσθέτει, «προωθήθηκε σχετική ρύθμιση, η οποία επιλύει το πρόβλημα της παραγραφής και αναμένεται η καταβολή τους».

Όσον αφορά τη στελέχωση του ΥΠΑΑΤκαι ειδικότερα στον κλάδο ΠΕ Γεωτεχνικών, στον οποίο, σύμφωνα με το π.δ. 85/2022 (Α΄232), περιλαμβάνονται οι ειδικότητες ΠΕ Γεωπόνων, ΠΕ Γεωλόγων, ΠΕ Δασολόγων, ΠΕ Ιχθυολόγων και ΠΕ Κτηνιάτρων, έχει ως εξής:

ΣΥΝΟΛΟ ΚΑΛΥΜΜΕΝΕΣ ΔΕΣΜΕΥΜΕΝΕΣ ΚΕΝΕΣ
ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ 1007 804 197 6
ΠΡΟΣΩΠΟΠΑΓΕΙΣ 14 14 0 0
ΣΥΝΟΛΟ 1021 818 197 6

Επισημαίνεται ότι οι θέσεις που έχουν δεσμευτεί αφορούν στον 1ο κύκλο Κινητικότητας του 2024, καθώς και στον Προγραμματισμό Προσλήψεων για τα έτη 2020-2024.

Τέλος, σχετικά με την απεργία των Γεωτεχνικών ο κ. Αυγενάκης αναφέρει ότι,  αφενός η προσφυγή στη Δικαιοσύνη κρίθηκε αναγκαία με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και αφετέρου, με την υπ’ αριθ. 361/2024 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, κηρύχθηκε  παράνομη και καταχρηστική.

Continue Reading

ΔΡΑΜΑ

Περιοδεία Υποψηφίων Ευρωβουλευτών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Π.Σ. στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη

Κλιμάκιο υποψηφίων ευρωβουλευτών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Π.Σ., αποτελούμενο από τον εν ενεργεία ευρωβουλευτή Κώστα Αρβανίτη, την Αναστασία Σαπουνά και τον Γρηγόρη Στογιαννίδη, θα επισκεφθεί από την Παρασκευή 10 Μαΐου μέχρι και την Τρίτη 14 Μαΐου την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Η επίσκεψή τους θα εκκινήσει την Παρασκευή και το Σάββατο 10 και 11 Μαΐου από τη Θάσο και την Καβάλα.

Κατά την περιοδεία τους στη Θάσο, την Παρασκευή, θα συναντηθούν στον Λιμένα με επαγγελματίες και φορείς του τουρισμού, στις 10.30, στο ζαχαροπλαστείο Σταμάτης.

Στις 12.00 το μεσημέρι θα επισκεφθούν την Ποταμιά και θα συμμετάσχουν στις εορταστικές εκδηλώσεις στο πλαίσιο του πανηγυριού της Ζωοδόχου Πηγής.

Στη συνέχεια, στις 2.00 μετά το μεσημέρι θα επισκεφθούν το Κέντρο Υγείας Πρίνου, όπου θα ενημερωθούν από τους υγειονομικούς και τους υπεύθυνους του ΕΚΑΒ για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Τέλος, στις 6.00 το απόγευμα θα συνομιλήσουν με μέλη Περιβαλλοντικών Συλλόγων και πολίτες στην πλατεία, στη Σκάλα Καλλιράχης.

Επιστρέφοντας από την Θάσο, την Παρασκευή το βράδυ, στις 9.30, θα συναντηθούν στο Cityzen με μέλη και φίλους του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Π.Σ., ενώ το Σάββατο το πρωί θα περιηγηθούν στην πόλη της Καβάλας, όπου θα συναντήσουν και θα συνομιλήσουν με τους πολίτες.

Μετά το μεσημέρι θα αναχωρήσουν για την πόλη της Δράμας, τρίτο σταθμό της περιοδείας τους στην Α.Μ.Θ. Θα ακολουθήσει την Κυριακή η Ξάνθη, τη Δευτέρα η Αλεξανδρούπολη και την Τρίτη η Κομοτηνή.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en