Quantcast
Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Έλ. Κουντουρά | Στόχος η διατήρηση του υψηλού ρυθμού ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού το 2019

Αισιόδοξα μηνύματα και για το 2019 μοιράζεται μέσω του ΑΠΕ-ΜΠΕ σε συνέντευξη της η υπουργός Τουρισμού Ελενα Κουντουρά υπογραμμίζοντας ότι κεντρικός στόχος είναι η διατήρηση του υψηλού ρυθμού ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού για πέμπτη συνεχή χρονιά, και το 2019.

Αφού σημειώνει ότι τo 2018 ήταν χρονιά-ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό και για πρώτη φορά επιτεύχθηκε ο στόχος του υπουργείου για τουρισμό 365 ημέρες τον χρόνο στην Ελλάδα, τονίζει ότι πλέον στόχος είναι η επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας σε λιγότερο ανεπτυγμένες τουριστικά περιοχές, ενθαρρύνοντας νέες επενδύσεις.

Για το 2019 η κα Κουντουρά αναμένει να καταρριφθεί ακόμη ένα ρεκόρ για την ελληνική κρουαζιέρα σε επιβάτες, διανυκτερεύσεις και κρουαζιερόπλοια.

Παράλληλα εστιάζει και στο σκέλος των επενδύσεων υπογραμμίζοντας ότι η φετινή επενδυτική «έκρηξη» στον τουρισμό αναμένεται να συνεχιστεί ακόμη πιο έντονα το 2019, και πολύ περισσότερο τα επόμενα χρόνια.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης της υπουργού Τουρισμού Έλενας Κουντουρά στον Κώστα Χαλκιαδάκη για το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων:

Πώς θα χαρακτηρίζατε τη χρονιά που φεύγει για τον ελληνικό τουρισμό;

Το 2018 ήταν η καλύτερη χρονιά στην ιστορία του ελληνικού τουρισμού οι διεθνείς αφίξεις άγγιξαν τα 33 εκατομμύρια συμπεριλαμβανομένης της κρουαζιέρας και τα έσοδα ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο. Η μεγάλη αύξηση της τουριστικής κίνησης που εξασφαλίσαμε, οδήγησε σε κατακόρυφη αύξηση των τουριστικών εσόδων κατά 2 δισ. ευρώ επιπλέον σε σχέση με το 2017 και υπερδιπλάσια έσοδα για την οικονομία από την άνοδο των μεταφορών, του shopping και του εσωτερικού τουρισμού, που υπολογίζουμε ότι το 2018 θα ξεπεράσουν κατά πολύ τα 21 δισ. ευρώ.

Η τουριστική κίνηση παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα καθ’όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Το 1ο εξάμηνο του έτους πετύχαμε σημαντική άνοδο 19,1% των επισκεπτών από το εξωτερικό και ιδιαίτερα τη χειμερινή περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2018 για πρώτη φορά οι διεθνείς αφίξεις ξεπέρασαν τα 1,8 εκατ. επισκέπτες.

Ακόμη, πιο δυναμικά κινήθηκαν οι μήνες Οκτώβριος (+15,6%) και Νοέμβριος (+17,1%), όπου η στρατηγική επιμήκυνσης της θερινής περιόδου απέδωσε εξαιρετικά αποτελέσματα, καταρρίπτοντας κάθε ιστορικό προηγούμενο.

To 2018 ήταν χρονιά-ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό. Καταφέραμε να κεφαλαιοποιήσουμε την υψηλή ζήτηση που δημιουργήσαμε την τελευταία τετραετία με την πολιτική μας και να διασφαλίσουμε για πρώτη φορά την επίτευξη του στρατηγικού μας στόχου για τουρισμό 365 ημέρες τον χρόνο στην Ελλάδα.

Ποια είναι τα μηνύματα για τη νέα τουριστική χρονιά;

Τα πρώτα μηνύματα από όλες τις κύριες αγορές είναι θετικά. H ζήτηση είναι για μία ακόμη χρονιά ισχυρή και η Ελλάδα συγκαταλέγεται στους πλέον περιζήτητους προορισμούς για διακοπές το 2019.

Επιδιώκουμε με νέες στρατηγικές συνεργασίες να ενισχύσουμε τη θετική αυτή δυναμική που χτίσαμε. Οι προκρατήσεις έχουν ξεκινήσει ανοδικά από τις βασικές μας αγορές, αλλά και από νέες αγορές (Ινδία, Κίνα, Κορέα, Αραβικές χώρες κα), το άνοιγμα των οποίων θέσαμε σε προτεραιότητα τα προηγούμενα χρόνια.

Έχουμε προχωρήσει σε νέες συμφωνίες με κορυφαίους ταξιδιωτικούς ομίλους και αεροπορικές εταιρείες και έχουμε εξασφαλίσει τη διεύρυνση των προγραμμάτων τους σε περισσότερους προορισμούς της χώρας και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από ποτέ άλλοτε.

Ο ΕΟΤ, ο εθνικός φορέας για την προβολή και προώθηση της Ελλάδας διεθνώς, είναι έτοιμος όσο ποτέ με νέα προγράμματα συνδιαφήμισης και διαφήμισης και πολύ δυναμική παρουσία σε εκθέσεις το 2019.

Σας φοβίζει η άνοδος των ανταγωνιστριών χωρών το 2019;

Η αντίληψη ότι η Ελλάδα επωφελείται τουριστικά από τα προβλήματα των γειτονικών της χωρών είναι εντελώς εσφαλμένη. Ο τουρισμός είναι ένας κλάδος που αναπτύσσεται πολύ δυναμικά και μπορεί να αποδώσει περισσότερα οφέλη στην οικονομία μίας χώρας, όταν υπάρχει σταθερότητα και ασφάλεια στην ευρύτερη περιοχή.

Απόδειξη των παραπάνω ήταν η φετινή χρονιά. Το 2018 παρότι οι γειτονικοί προορισμοί – που αντιμετώπισαν σημαντική τουριστική μείωση τα προηγούμενα χρόνια- ανέκαμψαν πλήρως, η διεθνής τουριστική ζήτηση για την Ελλάδα ήταν πιο ισχυρή από ποτέ, με κατακόρυφη αύξηση αφίξεων και εσόδων, την υψηλότερη των τελευταίων ετών. Και πολύ περισσότερο στον εξαιρετικά ευαίσθητο τομέα της κρουαζιέρας, όπου η αποκατάσταση του κλίματος ασφάλειας στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου ενισχύει το σχεδιασμό μας για τη δημιουργία κοινών προγραμμάτων κρουαζιέρας με γειτονικές χώρες και την προσέλκυση κορυφαίων ομίλων της παγκόσμιας αγοράς κρουαζιέρας. Το 2019 αναμένεται να καταρρίψουμε ένα ακόμη ρεκόρ για την ελληνική κρουαζιέρα σε επιβάτες, διανυκτερεύσεις και κρουαζιερόπλοια.

Πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι δε στοχεύουμε στο ίδιο ταξιδιωτικό κοινό που απευθύνονται οι γειτονικές μας χώρες, ούτε επιδιώκουμε να αντλήσουμε μερίδια από τις κατηγορίες επισκεπτών που επιλέγουν φθηνότερους προορισμούς. Αντιθέτως, δίνουμε έμφαση σε επισκέπτες υψηλού εισοδηματικού προφίλ.

Η στρατηγική μας στόχο έχει να ισχυροποιήσουμε τη διεθνή μας θέση στην παγκόσμια τουριστική αγορά, ανεξάρτητα από τις γεωπολιτικές και οποιεσδήποτε άλλες καταστάσεις, και να δημιουργήσουμε μακροπρόθεσμα οφέλη, επενδύοντας στην υψηλή ποιότητα και στα ανταγωνιστικά τουριστικά πλεονεκτήματα της πατρίδας μας. Στην προσπάθεια αυτή θέλουμε δίπλα μας τις περιφέρειες, όλους τους παραγωγικούς φορείς και τον ιδιωτικό τομέα, με χρήσιμες και εποικοδομητικές προτάσεις ώστε να ενισχύσουν την επιτυχία του ελληνικού τουρισμού τα επόμενα χρόνια.

Στο επενδυτικό μέτωπο το 2018 έκλεισε με θετικό πρόσημο. Για το 2019 τι εκτιμήσεις έχετε;

Η φετινή επενδυτική «έκρηξη» στον τουρισμό αναμένεται να συνεχιστεί ακόμη πιο έντονα το 2019, και πολύ περισσότερο τα επόμενα χρόνια. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που με την πρωτόγνωρη τουριστική ανάπτυξη των προηγουμένων ετών που πετύχαμε, κινητοποιήσαμε σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον. Δημιουργήσαμε το πλαίσιο για την προσέλκυση νέων επενδύσεων υψηλής προστιθέμενης αξίας, για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στο άμεσο μέλλον στις νέες ανάγκες που έχει δημιουργήσει η ολοένα και αυξανόμενη τουριστική κίνηση.

Την τελευταία τριετία υποβλήθηκαν περισσότερα από 350 μεγάλα επενδυτικά σχέδια στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Τουρισμού για επεκτάσεις ξενοδοχείων, δημιουργία νέων μονάδων και λειτουργία ειδικών τουριστικών υποδομών. Ενώ, συνολικά προστέθηκαν σχεδόν 50 χιλιάδες νέες κλίνες σε ξενοδοχεία υψηλών κατηγοριών 4-5 αστέρων από το 2015 έως σήμερα.

Αξίζει να τονίσουμε ότι επί των ημερών μας, σε εφαρμογή του νόμου περί τουριστικών λιμένων, για πρώτη φορά εκδόθηκαν Προεδρικά Διατάγματα για την έγκριση χωροθέτησης μαρινών μεγάλου μεγέθους και πλέον έχει ανοίξει ο δρόμος για την αξιοποίηση μεγάλων τουριστικών λιμένων και την περαιτέρω ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού.

Εκτός από τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις που προωθείτε, τι μέτρα έχει λάβει το υπουργείο για τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στον τουρισμό;

Η κυβέρνησή μας είναι η πρώτη που αναγνώρισε την αξία του τουρισμού συνολικά για την οικονομία και την κοινωνία, δώσαμε έμφαση στη στήριξη της μικρής και μεσαίας επιχειρηματικότητας που αποτελεί τη βάση της ελληνικής οικονομίας.

Σε άμεση συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης σχεδιάσαμε και προκηρύξαμε μέσω του ΕΠΑνΕΚ δύο προγράμματα ενίσχυσης των μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων, των υφιστάμενων για τη δυνατότητα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης τους, αλλά και για την ίδρυση νέων μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων.

Στην παρούσα φάση ολοκληρώνεται η διαδικασία αξιολόγησης του προγράμματος για την ίδρυση νέων επιχειρήσεων, το οποίο πρέπει να σημειώσουμε ότι είχε πρωτοφανή ζήτηση με περισσότερες από 7 χιλιάδες προτάσεις. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να ευχαριστήσω τον αρμόδιο υφυπουργό Στάθη Γιαννακίδη, που ανταποκρίθηκε στο αίτημά μας για διεύρυνση του αριθμού των δικαιούχων και εξασφάλισε τον τετραπλασιασμό του προϋπολογισμού του προγράμματος από 110 εκατ. ευρώ αρχικά, στα 400 εκατ. ευρώ. Έτσι ώστε να δοθεί η δυνατότητα σε περισσότερα επενδυτικά σχέδια να ενταχθούν και να προχωρήσουν περισσότερες τουριστικές επενδύσεις μικρού και μεσαίου μεγέθους τα επόμενα χρόνια σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας.

Πώς απαντάτε στις φωνές που κάνουν λόγο για τη διαχείριση των προορισμών και όχι τόσο για την ανάγκη προβολής τους πλέον;

Από την πρώτη στιγμή σχεδιάσαμε και εφαρμόσαμε ενιαία πολιτική για τον τουρισμό σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο. Θέσαμε στρατηγική προτεραιότητα τη βιώσιμη και ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη – θέσεις που υποστηρίζουμε και προωθούμε μέχρι σήμερα στα παγκόσμια κέντρα αποφάσεων για τον τουρισμό – και δημιουργήσαμε νέους ορίζοντες για την εγχώρια τουριστική αγορά, με ένα νέο στόχο να την καταστήσουμε κορυφαίο προορισμό για τουρισμό 365 ημέρες τον χρόνο.

Αξιοποιήσαμε όλα τα εργαλεία που είχαμε στη διάθεσή μας μέσω του ΕΟΤ, για τη δυναμική προώθηση και προβολή της πατρίδας μας διεθνώς. Επιδίωξή μας είναι να αναδειχθούν εκτός από τους δημοφιλείς προορισμούς της χώρας και οι νέοι ανερχόμενοι, όπως επίσης και οι θεματικές ταξιδιωτικές εμπειρίες που προσφέρουν όλο τον χρόνο, ώστε να προσελκύσουμε μεγαλύτερο τουριστικό ρεύμα, το οποίο θα διαχέεται ισόρροπα χρονικά και γεωγραφικά, σε όλη την Ελλάδα.

Είναι σταθερή μας θέση ότι ένας προορισμός οφείλει να ικανοποιεί τόσο τις απαιτήσεις των επισκεπτών, ώστε να θέλουν να τον επισκεφτούν ξανά, όσο τις ανάγκες των κατοίκων, αφού ο τουρισμός μπορεί να συμβάλλει στην ουσιαστική ενίσχυση του βιοτικού τους επιπέδου.

Το πρωτόγνωρο τουριστικό άλμα που πετύχαμε, αποτυπώνεται όχι μόνο στα αποτελέσματα των τουριστικών επιχειρήσεων, που αύξησαν σημαντικά τον κύκλο εργασιών τους και την κερδοφορία τους, αλλά και σε μία σειρά άλλων παραγωγικών κλάδων που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα από τον τουρισμό όπως η εστίαση, τα τρόφιμα, οι μεταφορές, το εμπόριο, οι κατασκευές και η αγορά ακινήτων.

Ο ρόλος της τοπικής αυτοδιοίκησης είναι καθοριστικός, λόγω αρμοδιότητας οφείλουν να γνωρίζουν τις ανάγκες στη διαχείριση των απορριμμάτων, την επάρκεια ηλεκτροδότησης και ύδρευσης τις περιόδους αιχμής, αλλά και τις ανάγκες της ίδιας της τοπικής κοινωνίας, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στην αυξημένη τουριστική ζήτηση. Ταυτόχρονα είναι πολύ σημαντική και απαραίτητη η συμβολή του ιδιωτικού τομέα, ώστε να εξασφαλιστεί ότι οι επισκέπτες μας θα απολαμβάνουν υψηλού επιπέδου και ποιοτικές υπηρεσίες.

Ο τουρισμός είναι κινητήρια δύναμη για την ελληνική οικονομία και οφείλουμε να συνεχίσουμε όλοι μαζί ενωμένοι δημόσιος και ιδιωτικός τομέας προκειμένου να αναβαθμίσουμε ακόμη περισσότερο τη συνολική ταξιδιωτική εμπειρία 365 ημέρες τον χρόνο προς όφελος όχι μόνο των επισκεπτών μας, αλλά και των ίδιων των Ελλήνων, και να διαχυθούν τα οικονομικά οφέλη της τουριστικής ανάπτυξης στις τοπικές κοινωνίες και να δημιουργηθούν περισσότερες επιχειρήσεις και νέες θέσεις εργασίας.

Ποιες οι προκλήσεις της πολιτικής ηγεσίας του τουρισμού για τη νέα περίοδο;

Κεντρικός μας στόχος είναι να διατηρήσουμε τον υψηλό ρυθμό ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού για πέμπτη συνεχή χρονιά, και το 2019. Είναι η χρονιά που θέτουμε σε εφαρμογή το νέο αναπτυξιακό μας σχέδιο για τον τουρισμό που καταρτίσαμε και έχει συμπεριληφθεί στην εθνική αναπτυξιακή στρατηγική της κυβέρνησης. Πετύχαμε τουριστική δραστηριότητα 365 ημέρες τον χρόνο σε ώριμους προορισμούς, και επιδιώκουμε να την επεκτείνουμε σε λιγότερο ανεπτυγμένες τουριστικά περιοχές, ενθαρρύνοντας νέες επενδύσεις.

Σε αυτό το πλαίσιο το 2019 έχουμε θέση στρατηγική μας προτεραιότητα τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την εφαρμογή της καινοτομίας στον ελληνικό τουρισμό. Μία μεγάλη πρόκληση για τον τουρισμό σε παγκόσμιο επίπεδο. Μόνο μέσα από την εφαρμογή της καινοτομίας και την προώθηση των νέων τεχνολογιών μπορούμε να εξασφαλίσουμε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης για τον ελληνικό τουρισμό τα επόμενα χρόνια με βιώσιμο και υπεύθυνο τρόπο.

Επιπλέον, επενδύουμε ακόμη πιο δυναμικά στη συνολική αναβάθμιση της δημόσιας τουριστικής εκπαίδευσης, με ένα νέο ολοκληρωμένο νομοθετικό πλαίσιο που θα κατατεθεί το προσεχές διάστημα προς ψήφιση στη Βουλή και επιλύει οριστικά όλες τις παθογένειες και τις ελλείψεις που κληρονομήσαμε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Δεδομένου ότι υπάρχει τα τελευταία χρόνια κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης για σπουδές σε τουριστικά επαγγέλματα, λόγω της μεγάλης ανόδου του τουρισμού που πετύχαμε, ενισχύουμε το ρόλο και το έργο των Ανώτερων Σχολών Τουρισμού ΑΣΤΕ Ροδου και Κρήτης και των 8 ΔΙΕΚ Τουρισμού και προχωράμε στο άνοιγμα και της Σχολή Ξεναγών της Θεσσαλονίκης, μετά από εκείνης της Αθήνας.

Η διαρκής και υψηλού επιπέδου κατάρτιση του στελεχιακού δυναμικού του ελληνικού τουρισμού είναι στρατηγικός πυλώνας της τουριστικής μας πολιτικής. Το ανθρώπινο κεφάλαιο προσδίδει προστιθέμενη αξία στο τουριστικό μας προϊόν και κυρίως αντιπροσωπεύει το σύγχρονο πρόσωπο της φιλόξενης και αυθεντικής Ελλάδας.

Πιστεύετε ότι ο νέος νόμος για τον θεματικό τουρισμού θα ενισχύσει την τουριστική δραστηριότητα και θα επιλύσει χρόνια ζητήματα του κλάδου;

Μετά την ψήφιση του νέου νόμου για τον θεματικό τουρισμό, εισάγεται για πρώτη φορά στην ελληνική νομοθεσία ένα ολοκληρωμένο και καινοτόμο πλαίσιο ανάπτυξης όλων των ειδικών μορφών τουρισμού. Ανοίγονται πλέον νέοι ορίζοντες για την τουριστική ανάπτυξη της Ελλάδας και ενισχύεται η θέση της χώρας μας στην απαιτητική και διαρκώς εξελισσόμενη παγκόσμια τουριστική αγορά.

Ρυθμίσαμε μία νέα και δυναμικά αναπτυσσόμενη αγορά τουριστικών υπηρεσιών. Εντάσσουμε νέες επαγγελματικές δραστηριότητες για πρώτη φορά με διακριτό ΚΑΔ, όπως αυτές των αθλημάτων αναψυχής και των δραστηριοτήτων υπαίθρου και διευρύνεται το αντικείμενο των υπαρχόντων.

Το νέο θεσμικό πλαίσιο βάζει τις βάσεις για την προσέλκυση νέων επενδύσεων και την επίτευξη χρηματοδοτήσεων από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους και συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα (ΕΣΠΑ, Αναπτυξιακός Νόμος κα) στον τομέα του θεματικού τουρισμού, καθώς κωδικοποιούνται και απλουστεύονται πλέον δυσλειτουργικές και γραφειοκρατικές αδειοδοτικές διαδικασίες για την έγκαιρη εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων σε Υπηρεσίες Μιας Στάσης (One Stop Shop).

Συγκεκριμένα, εξαλείφονται παρωχημένες ρυθμίσεις στους γενικούς όρους και προϋποθέσεις αδειοδότησης των ξενοδοχείων, των τουριστικών επιχειρήσεων και ευρύτερα των δραστηριοτήτων που διέπονται από την τουριστική νομοθεσία. Ρυθμίζεται το προπληρωμένο οργανωμένο ταξίδι που πραγματοποιείται από τα τουριστικά γραφεία. Και ενισχύεται συνολικά η αποτελεσματικότητα των διοικητικών υπηρεσιών τουρισμού, που είναι αρμόδιες για την αδειοδότηση, την εποπτεία και τον έλεγχο των τουριστικών επιχειρήσεων.

Με τις διατάξεις που εισάγει ο νέος Νόμος αξιοποιούνται τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα κάθε περιοχής, τονώνεται η επιχειρηματικότητα, δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας και επωφελούνται οι τοπικές κοινωνίες, προκειμένου ο τουρισμός να αποτελέσει μία ισχυρή προοπτική για τις νέες και τους νέους της πατρίδας μας για την επαγγελματική τους αποκατάσταση και το μέλλον τους.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Κοινωνικός τουρισμός 2024» | Αντίστροφη μέτρηση για το άνοιγμα της πλατφόρμας

Μέχρι το τέλος του Ιουνίου θα μπορούν να πραγματοποιήσουν τις διακοπές τους οι δικαιούχοι οι οποίοι πήραν το 2023 επιταγές Κοινωνικού Τουρισμού της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης. Τα εν λόγω άτομα μπορούν να επιλέξουν κατάλυμα από το Μητρώο Παρόχων, ενώ παράλληλα επιδοτούνται και τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

Σε ό,τι αφορά στο νέο πρόγραμμα για την περίοδο 24 – 25, η υποβολή των αιτήσεων αναμένεται να ξεκινήσει προς τα τέλη Μαΐου.

Τον περασμένο Απρίλιο ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης, οι δικαιούχοι προτίμησαν ως προορισμούς τον Νότιο Τομέα Αθηνών, την Εύβοια αλλά και τα Ιωάννινα.

«Κοινωνικός τουρισμός 2024»: Τι ισχύει για το άνοιγμα της πλατφόρμας

  • Εντός Μαΐου μέσω gov.gr
  • Βρείτε τη δημόσια υπηρεσία που θέλετε μέσω Gov.gr
  • Βρείτε όλες τις ψηφιακές υπηρεσίες των Υπουργείων, Φορέων, Ανεξάρτητων Αρχών και Περιφερειών, εύκολα και γρήγορα στο gov.gr, με κωδικούς Taxisnet
  • Διάρκεια προγράμματος: 1/7/2024 έως 31/7/2025
  • Δικαιούχοι: εργαζόμενοι και άνεργοι

Εξαργύρωση περσινών voucher έως 30/6/2024

  • Όσοι δεν χρησιμοποιήσουν την επιταγή -> κινδυνεύουν να αποκλειστούν για τα επόμενα 2 χρόνια
  • Εκτός: όσοι έλαβαν voucher πέρυσι (εξαιρούνται ΑμεΑ)

«Κοινωνικός Τουρισμός 2024»: Οι παροχές

Επιδοτεί έως και 100% διαμονή σε τουριστικά καταλύματα

  • Από 1-6 διανυκτερεύσεις
  • Έως 10 δωρεάν διανυκτερεύσεις σε: Λέρο, Λέσβο, Χίο, Κω
  • Έως 12 δωρεάν διανυκτερεύσεις σε: Ρόδο, Βόρεια Εύβοια, Έβρο και Σάμο

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια:

  • δωρεάν για άτομα με αναπηρία
  • συμμετοχή 20% οι πολύτεκνοι
  • συμμετοχή 25% οι υπόλοιποι

«Κοινωνικός Τουρισμός»: Το εισόδημα των δικαιούχων

  • Έως 30.000 ευρώ για όλους

Για μακροχρόνια ανέργους:

  • άγαμους: έως 16.000 ευρώ
  • έγγαμους: έως 24.000 ευρώ (+ 3.000 ευρώ / παιδί)

Οι δημοφιλέστερες περιφερειακές ενότητες:

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πάνω από 8.500 δικαιούχοι έκαναν διακοπές τον Απρίλιο με voucher κοινωνικού τουρισμού

Συνολικά 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) ενεργοποιήθηκαν σε τουριστικά καταλύματα της χώρας στο διάστημα 1-30 Απριλίου 2024. Ως δημοφιλέστερος προορισμός αναδείχτηκε ο Νότιος Τομέας Αθηνών, ενώ ακολουθούν η Εύβοια και τα Ιωάννινα.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, οι διακοπές μπορούν να πραγματοποιηθούν έως τις 30 Ιουνίου 2024. Οι δικαιούχοι και ωφελούμενοι μπορούν να πραγματοποιήσουν έως έξι διανυκτερεύσεις σε κατάλυμα που επιλέγουν από το μητρώο παρόχων.

Ειδικά, για καταλύματα σε Λέρο, Λέσβο, Χίο και Κω, μπορούν να πραγματοποιηθούν έως 10 διανυκτερεύσεις δωρεάν, ενώ στα καταλύματα Ρόδου, Β. Εύβοιας, Έβρου και Σάμου, μπορούν να πραγματοποιηθούν έως 12 διανυκτερεύσεις δωρεάν.

Εκτός από τη διαμονή σε τουριστικά καταλύματα, επιδοτούνται και τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Η συμμετοχή της γενικής κατηγορίας των δικαιούχων ανέρχεται σε 25% και των πολυτέκνων σε 20%. Για ΑμεΑ, τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια διατίθενται δωρεάν.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Αυξημένη κατά 20% η τουριστική κίνηση για την περιόδο του Πάσχα

Την τιμητική τους θα έχουν οι νησιωτικοί προορισμοί της χώρας την περίοδο του Πάσχα με τους Έλληνες να χαρίζουν υψηλή πληρότητα στα νησιά του Ιονίου και τις Κυκλάδες, ενώ παράλληλα θα κάνουν ποδαρικό στα ξενοδοχειακά θέρετρα και των υπόλοιπων νησιών που άνοιξαν τις πύλες τους για την σαιζόν του 2024. Με την τουριστική κίνηση για την περίοδο του Πάσχα να καταγράφεται αυξημένη κατά 20% σε σχέση με πέρυσι, όπως τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της ομοσπονδίας των εν ελλάδι τουριστικών πρακτόρων, Fedhatta, Λύσανδρος Τσιλίδης, ο εγχώριος τουρισμός θα δώσει ψήφο εμπιστοσύνης στην εγχώρια τουριστική βιομηχανία. Και πως θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά, καθώς το ταξιδιωτικό κοινό την περίοδο του Πάσχα πάντα ήθελε να ταξιδεύει και θα ταξιδεύει, υπενθυμίζει μεταξύ άλλων ο κ. Τσιλίδης.

Πού θα πάνε οι Έλληνες για Πάσχα

Ειδικότερα η Fedhatta δημοσιοποιεί τους προορισμούς που έχουν κερδίσει τους Έλληνες σύμφωνα με τα τουριστικά γραφεία. Τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, με την Χίο, τη Λέρο και τη Μυτιλήνη σε πρώτη θέση, οι Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα, με την Τήνο, τη Σύρο, την Πάρο, τη Νάξο, τη Σαντορίνη, τη Μύκονο και τη Ρόδο, την Πάτμο, την Κω και τη Λέρο, να πρωτοστατούν. Το Ιόνιο πρωταγωνιστεί και φέτος στις προτιμήσεις των Ελλήνων ταξιδιωτών με τη μεγάλη ζήτηση για Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Λευκάδα, Παξούς και Ιθάκη λόγω και των παραδοσιακών εθίμων του Πάσχα. Το Πήλιο, τα Ζαγοροχώρια και τα Ιωάννινα ελκύουν τους ταξιδιώτες που προτιμούν την ενδοχώρα, ενώ η Χαλκιδική όσους αναζητούν τον συνδυασμό με την θάλασσα. Η Πελοπόννησος έχει μεγάλη επισκεψιμότητα, ιδιαίτερα η Μονεμβασιά, η Στούπα, η Καρδαμύλη, και η Καλαμάτα, όπως και το Ξυλόκαστρο και το Ναύπλιο. Επιπλέον, οι Έλληνες ταξιδιώτες θα κατευθυνθούν και προς όλες τις παραθαλάσσιες περιοχές με ξενοδοχεία τα οποία άνοιξαν μετά το Πάσχα των Καθολικών.

Τα νησιά κέρδισαν τους ορεινούς προορισμούς το φετινό Πάσχα

Στο σημείο αυτό η αντιπρόεδρος του ΞΕΕ, Χριστίνα Τετράδη, υπογραμμίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι το γεγονός ότι το φετινό Πάσχα είναι τον μήνα Μάιο, αυτή η χρονική συγκυρία μετατόπισε την ζήτηση των Ελλήνων καταναλωτών από τους ορεινούς προορισμούς στους νησιωτικούς. Με δεδομένο μάλιστα ότι οι περισσότερες ξενοδοχειακές μονάδες αυτή την περίοδο ξεκινάνε την σαιζόν, οι Έλληνες θα είναι και η πλειοψηφία των πελατών σε αυτά, αφού από τα τέλη Μαΐου αναμένονται οι σημαντικές τουριστικές ροές των ξένων επισκεπτών στην Ελλάδα.

Από 50 ευρώ το άτομο η διαμονή σε 4 ή 5άστερο ξενοδοχείο

Μάλιστα η κυρία Τετράδη εξηγεί ότι οι ξενοδόχοι αυτή την περίοδο προσέφεραν πολύ ανταγωνιστικά τουριστικά πακέτα στους Έλληνες πελάτες τους και η ανταπόκριση υπήρξε σημαντική. Είναι χαρακτηριστικό ότι στα νησιά του Ιονίου και στην Ζάκυνθο ειδικότερα, η διαμονή σε ένα 4 ή 5άστερο ξενοδοχείο τις ημέρες του Πάσχα κυμαίνεται στα 50 έως 70 ευρώ το άτομο. Τιμές πολύ χαμηλότερες κι από αυτές που πετυχαίνουν και οι ξένοι επισκέπτες που κλείνουν τις διακοπές τους μέσω Tour Operators, στο εξωτερικό αναφέρει η κυρία Τετράδη. Μάλιστα η κυρία Τετράδη υπογραμμίζει ότι η φετινή περίοδος του Πάσχα δίνει την ευκαιρία στους Έλληνες να επισκεφτούν και προορισμούς που το καλοκαίρι είναι οικονομικά απλησίαστοι για τα ελληνικά νοικοκυριά.

Ευχαριστημένοι όσοι έχουν πληρότητα πάνω από 50%

Σε ό,τι αφορά την πληρότητα στα ξενοδοχειακά καταλύματα της χώρας την περίοδο του Πάσχα, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων Κρήτης και μέλος του ΞΕΕ Μανόλης Τσακαλάκης σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι ξενοδοχεία που θα έχουν πληρότητα από 50% πάνω θα πρέπει να είναι ευχαριστημένοι την δεδομένη χρονική στιγμή. Βέβαια παρατηρεί ότι υπάρχουν και μονάδες για παράδειγμα στην Κρήτη που δεν πέφτει καρφίτσα την περίοδο του Πάσχα, αν και η Κρήτη δεν είναι ένας παραδοσιακός πασχαλινός προορισμός για τους Έλληνες, όπως λέει. Σε κάθε περίπτωση η ναυαρχίδα του ελληνικού τουρισμού η Κρήτη και φέτος θα πρωταγωνιστήσει σε ελεύσεις τουριστών, με τον κ. Τσακαλάκη να τονίζει ότι τα μηνύματα είναι θετικά και αυτό πηγάζει από το γεγονός ότι οι προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις για το αεροδρόμιο Ν.Καζαντζάκης είναι αυξημένες κατά 7% φέτος σε σχέση με πέρυσι. Μιλώντας ωστόσο στο ΑΠΕ-ΜΠΕ εμπλεκόμενοι με τα τουριστικά πράγματα της χώρας δίνουν το στίγμα των περιοχών που αναμένεται να προσελκύσουν τους Έλληνες Επισκέπτες την περίοδο των διακοπών του Πάσχα.

Μύκονο: Πλειοψηφία οι Έλληνες επισκέπτες το Πάσχα

Στην Μύκονο, σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Γεωργία Κοντιζά Managing Director του Koukoumi Hotel, του πρώτου Vegan Ξενοδοχείου στην Ελλάδα, οι ετοιμασίες είναι πυρετώδης για την νέα σαιζόν και φυσικά οι Έλληνες θα είναι η πλειοψηφία των επισκεπτών το Πάσχα. Ωστόσο μεταφέροντας τον “παλμό” του νησιού εκτιμά ότι η φετινή χρονιά θα είναι καλύτερη από πέρυσι, αν και τα μηνύματα από τους τοπικούς επιχειρηματίες είναι αντιφατικά. Κάποιοι κάνουν λόγο για αργό ξεκίνημα του Μαΐου και κάποιοι άλλοι σημειώνουν πως θα πάει καλύτερα σε σχέση με πέρυσι. Σε κάθε περίπτωση στην χώρα της Μυκόνου τα περισσότερα καταλύματα ήδη έχουν ανοίξει, ενώ κάποιες μονάδες που παραδοσιακά άνοιγαν μέσα Απριλίου έχουν προγραμματίσει το άνοιγμα τους στα μέσα Μαΐου. Στο μεταξύ εντατικοί είναι και οι έλεγχοι από ειδικά κλιμάκια, που χτενίζουν την Μύκονο για κάθε είδους παραβάσεις, όπως τονίζεται.

Τήνος: Τα ξενοδοχεία θα έχουν πολύ καλή πληρότητα για το Πάσχα

Στην Τήνο, όπως τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Στέλιος Μαλλιάρης, πρόεδρος των ξενοδόχων στο νησί της “Παναγίας”, τα ξενοδοχεία θα έχουν πολύ καλή πληρότητα για το Πάσχα από Έλληνες πελάτες αποκλειστικά, καθώς οι ελεύσεις των ξένων επισκεπτών αναμένονται από τα τέλη Μάη. Μάλιστα εκτιμά ότι η φετινή χρονιά θα είναι μια χρονιά εφάμιλλη της πολύ καλής περσινής. Ωστόσο ο κ. Μαλλιάρης κάνει λόγο για την τελευταία καλή χρονιά των Κυκλάδων, λόγω της οικονομικής κρίσης στην Ευρώπη, αλλά και του γεγονότος ότι οι Κυκλάδες έχουν ακριβύνει πάρα πολύ σαν προορισμός, ως αποτέλεσμα και της απληστίας πολλών επαγγελματιών, όπως εξηγεί.

Σίφνος: Ενισχυμένη η τουριστική κίνηση και φέτος

Πόλος έλξης για Έλληνες ταξιδιώτες και η Σίφνος την περίοδο του Πάσχα, με τον ξενοδόχο και μηχανικό Γρηγόρη Σκαλιστήρα να υπογραμμίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η νέα του μονάδα στο νησί των Κυκλάδων Sigma Residences είναι γεμάτη, ενώ αντίστοιχη είναι εικόνα και για τους επιχειρηματίες του νησιού που έχουν ανοικτά τα καταλύματα τους. Παράλληλα ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού του Δήμου Σίφνου Γιάννης Ραφελέτος αναφέρει πως η τουριστική κίνηση θα είναι ενισχυμένη. Μάλιστα πολλοί είναι οι επαγγελματίες που αποφάσισαν τελικά να ανοίξουν τα καταλύματα τους ενόψει του Πάσχα, λόγω του έντονου ενδιαφέροντος που εκδηλώθηκε. Η Σίφνος τονίζει προσφέρει μια μοναδική Πασχαλινή εμπειρία. Κατά την διάρκεια της ακολουθίας των Μεγάλων Ωρών την Μ Πέμπτη, ομάδες πιστών λαμβάνουν το Άγιο Φως και επισκέπτονται απομακρυσμένα ξωκλήσια και μοναστήρια για να ανάψουν το καντήλι του εκάστοτε Αγίου. Επίσης ξεχωρίζουν ο Επιτάφιος στις Καμάρες που μεταφέρεται συχνά με καΐκι και μπαίνει μέσα στη θάλασσα, ο Εσπερινός της Αγάπης την Κυριακή του Πάσχα στην Ι.Μ. Βρύσης καθώς και τα θρησκευτικά δρώμενα στο Κάστρο.

Άνδρος: Η πληρότητα στα καταλύματα θα αγγίξει το 100%

Στην Άνδρο η πληρότητα στα καταλύματα θα αγγίξει το 100% και για το λόγο αυτό, έχουν προγραμματιστεί επιπλέον δρομολόγια από τα υπερσύγχρονα πλοία της γραμμής προκειμένου να καλύψουν τη ζήτηση τονίζει ο Δήμαρχος Άνδρου Θεοδόσης Σουσούδης που αναφέρει σχετικά: «Φέτος το Πάσχα αναμένουμε χιλιάδες επισκέπτες στην Άνδρο, κυρίως Έλληνες αλλά και ξένους. Το Πάσχα στην Άνδρο αποτελεί εμπειρία με την περιφορά των επιταφίων και την κατάνυξη της Μεγάλης Εβδομάδας στις εκκλησίες σε όλα τα χωριά, αλλά και στα εκπληκτικά μοναστήρια του νησιού Εντυπωσιάζουν τα παραδοσιακά μάσκουλα και πυροτεχνήματα στο χωριό Στενιές που είναι ένα έθιμο πολλών δεκαετιών την Κυριακή του Πάσχα!»

Πάτμος: οι κρατήσεις κινούνται σε υψηλά επίπεδα

Κλίμα αισιοδοξίας μεταφέρει και ο Δήμαρχος Πάτμου Νικήτα Τσαμπαλάκη, σημειώνοντας πως «το νησί της Αποκάλυψης αποτελεί έναν από τους δημοφιλέστερους θρησκευτικούς προορισμούς, προσφέροντας τη δυνατότητα στους επισκέπτες της να γιορτάσουν το Πάσχα με ιδιαίτερη κατάνυξη. Το ενδιαφέρον είναι πολύ μεγάλο και οι κρατήσεις κινούνται σε υψηλά επίπεδα. Ως νέα Δημοτική αρχή, μαζί με τις επιχειρήσεις και τους κατοίκους προετοιμαζόμαστε ώστε να είναι όλα έτοιμα για την υποδοχή των επισκεπτών και των πιστών».

Κάρπαθος: πόλος έλξης επισκεπτών από διάφορες περιοχές της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης

«Οι φυσικές ομορφιές σε συνδυασμό με τις αιωνόβιες παραδόσεις καθιστούν την Κάρπαθο πόλο έλξης επισκεπτών από διάφορες περιοχές της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης κατά τις ημέρες του Πάσχα που η επισκεψιμότητα προβλέπεται αυξημένη. Μοναδικές πασχαλινές στιγμές θα χαρίσουν τα κάλαντα του Λαζάρου το Σάββατο του Λαζάρου, τα διαχρονικά “σύρματα” στα Σπόα τη Δευτέρα του Πάσχα, αλλά και η περιφορά των εικόνων στα σπίτια των κατοίκων σε ολόκληρο το νησί το πρωί της Λαμπρής Τρίτης. Το βράδυ της ίδιας μέρας, τον ρυθμό θα δώσουν οι παραδοσιακοί χοροί και τα τραγούδια στην Όλυμπο με την συμμετοχή όλων των γυναικών που φοράνε την τοπική παραδοσιακή φορεσιά του χωριού», δήλωσε ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού του Δήμου Καρπάθου Τάσος Μηλιός.

Νάξος: Η πληρότητα εκτιμάται πως θα ξεπεράσει το 90%»

«Σε Πασχαλινούς ρυθμούς κινείται η Νάξος με τους επαγγελματίες και τους κατοίκους να οργανώνονται ώστε να προσφέρουν στους επισκέπτες τη δυνατότητα να βιώσουν μοναδικές παραδόσεις, ξεχωριστά ήθη και έθιμα και απολαυστικά τοπικά εδέσματα. Ήδη το νησί δέχεται πλήθος ξένων ταξιδιωτών, ενώ για τις εορταστικές ημέρες η επισκεψιμότητα θα ενισχυθεί και από τον εγχώριο τουρισμό και η πληρότητα εκτιμάται πως θα ξεπεράσει το 90%», τόνισε ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων Βαγγέλης Κατσαράς.

Αστυπάλαια: Έχουν εξαντληθεί τα ακτοπλοϊκά όσο και τα αεροπορικά εισιτήρια για Αστυπάλαια τη Μεγάλη εβδομάδα

«Τόσο τα ακτοπλοϊκά όσο και τα αεροπορικά εισιτήρια για Αστυπάλαια τη Μεγάλη εβδομάδα έχουν εξαντληθεί. Το Πάσχα στην “πεταλούδα του Αιγαίου” προβλέπεται μοναδικό με τη συνάντηση των Επιταφίων στην κεντρική πλατεία και το έθιμο των βεγγαλικών μεταξύ των δύο εκκλησιών να δημιουργούν ανεξίτηλες αναμνήσεις. Την Κυριακή του Πάσχα το ψήσιμο του Λαμπριανού είναι το παραδοσιακό μας πιάτο που ικανοποιεί κάθε απαιτητικό της γεύσης», εξηγεί ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού του Δήμου Αστυπάλαιας Κώστας Καμπύλης.

Ιος: Έχουν ήδη ξεκινήσει και οι αφίξεις τουριστών στην Ίο από το εξωτερικό

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Τουρισμού του Δήμου Ιητών Αντώνης Μέττος, πρόσθεσε: «Έχουν ήδη ξεκινήσει οι αφίξεις τουριστών στην Ίο από το εξωτερικό ενώ η ροή αυξάνεται προοδευτικά μέρα με τη μέρα. Όσον αφορά τον εγχώριο τουρισμό, στο επόμενο διάστημα αναμένονται επισκέπτες από τα αστικά κέντρα που θα βιώσουν αυθεντικό Πάσχα στο Κυκλαδίτικο νησί του Ομήρου. Οι παραδόσεις θα είναι μέρος της καθημερινότητας για ντόπιους και ταξιδιώτες κατά τη Μ. Εβδομάδα, με τα διαχρονικά έθιμα της κούνιας, του παιχνιδιού με τις μπάλες, καθώς και παραδοσιακών χορών με ντόπια παραδοσιακά γλυκά να “κλέβουν” την παράσταση!»

Πηγή: businessnews.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en