Quantcast
Connect with us

BUSINESS-STORIES

Άλλοι παίρνουν (;) γήπεδα, κι ο Σαββίδης λιμάνι…

Ο Ιβάν Σαββίδης δεν θέλει να είναι στην κατηγορία αυτών που η εμβέλειά τους εξαντλείται στη διεκδίκηση ενός γηπέδου, «αλλάζει κατηγορία» και εμπλέκεται πλέον σε επιχειρηματικές κινήσεις μεγάλης εμβέλειας.

Ο όρος «νέα τζάκια» εισήχθη στο δημόσιο λεξιλόγιο ύστερα από την άνοδο του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία το 1981, θέλοντας να αποδώσει την προσπάθεια του ΠΑΣΟΚ να εξεύρει στηρίγματα ή μάλλον να ευνοήσει και να δημιουργήσει τέτοια στηρίγματα, στον επιχειρηματικό χώρο. Έκτοτε, η ζωή απέδειξε ότι καμία κυβέρνηση δεν απέφυγε αυτό τον «πειρασμό», παρόλο που κάποιες εξ αυτών το έκαναν με «τακτ» και αποφεύγοντας ακραία φαινόμενα ευνοιοκρατίας ενώ κάποιες άλλες όχι…

Ο αφορισμός των «νταβατζήδων» από τον Κώστα Καραμανλή ανέδειξε μια άλλη διάσταση αυτής της σχέσης: ότι ισχυρά τμήματα του επιχειρηματικού κόσμου πολιορκούν τις κυβερνήσεις ή και στελέχη τους για να εγκαταστήσουν μια ευνοϊκή σχέση με τις κρατικές προμήθειες ή για να «προωθήσουν» υποθέσεις τους, απειλώντας ότι σε διαφορετική περίπτωση έχουν τη δύναμη ακόμη και να ρίξουν μια κυβέρνηση. Από την άλλη, ο Άκης Τσοχατζόπουλος στέκει σαν το παράδειγμα πολιτικού που την «πάτησε», αφού επεκτάθηκε ασύγγνωστα στο πεδίο αυτών των σχέσεων «αμοιβαίου οφέλους» χωρίς να καλύψει τα νώτα του…

Όταν μία εβδομάδα πριν τις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2014 η νυν Περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου συναντήθηκε «μυστικά» με τον Βαγγέλη Μαρινάκη (η πρόθεση -τουλάχιστον της Ρένας Δούρου- ήταν αυτή, αλλά η μυστικότητα δεν εξασφαλίστηκε), υποσκάπτοντας ανοιχτά τον υποψήφιο του ΣΥΡΙΖΑ για τη δημαρχία Πειραιά κ. Θοδωρή Δρίτσα και ευνοώντας εκ των πραγμάτων τον υποψήφιο Γιάννη Μώραλη και τον συνυποψήφιό του Βαγγέλη Μαρινάκη, όλοι κατάλαβαν ότι κορυφαία στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ είχαν αρχίσει ήδη τις διερευνήσεις στην κατεύθυνση «μεγάλων ονομάτων» του επιχειρηματικού κόσμου.

Την ίδια περίοδο, με αφορμή την υποψηφιότητα του Άρη Βασιλόπουλου για τη δημαρχία Ν. Φιλαδέλφειας, άλλα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ τήρησαν καταφανώς ευνοϊκή στάση υπέρ του σχεδίου Μελισσανίδη για κατασκευή γηπέδου της ΑΕΚ στη Ν. Φιλαδέλφεια, «αδειάζοντας» τον υποψήφιο δήμαρχο του κόμματός τους.

Ωστόσο, όλα αυτά δεν ήταν παρά μια… δειλή εισαγωγή στο θέμα. Όταν ανέλαβε τη διακυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ συστηματοποίησε την πολιτική απέναντι σε κορυφαίους του επιχειρηματικού κόσμου. Η υπόθεση με τις αδειοδοτήσεις των καναλιών έφερε στην επιφάνεια τις συγκλίσεις αλλά και τις κόντρες, το ασυμβίβαστο κάποιων συμφερόντων με άλλα, την αδυναμία να εξισορροπηθούν.

Η υπόθεση κατέληξε σε φιάσκο ύστερα από τη γνωστή απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, οπότε και η προσπάθεια να εξισορροπηθούν τα συμφέροντα μεταξύ κορυφαίων επιχειρηματιών με τη λογική «να βολευτούν όλοι» παίρνοντας ένα μικρότερο ή μεγαλύτερο μερίδιο της «πίτας» αλλά και να επανιεραρχηθεί η εμβέλειά τους σε πρώτη, δεύτερη και τρίτη «ταχύτητα», κατάρρευσε. Στην υπόθεση εκείνη… έλαμψε με αρνητικό τρόπο ο κ. Καλογρίτσας, αλλά είχαμε και τη θεαματική είσοδο στο «παιχνίδι» ενός νέου «παίκτη»: του Ιβάν Σαββίδη.

Θα πάρει και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης;

Ο Ιβάν Σαββίδης διαθέτει άφθονη ρευστότητα και το αποδεικνύει. Οι επιχειρηματικές του κινήσεις είναι πυκνές και συνδέονται όλες με τον ένα ή άλλο τρόπο με τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα. Έχει διαθέσει ρευστότητα πάνω από 130 δισ. ευρώ τα τελευταία χρόνια για να αποκτήσει (πέραν του ΠΑΟΚ):

  • Την καπνοβιομηχανία ΣΕΚΑΠ, που είχε ζημίες 40 εκατ. ευρώ και πέρυσι οδηγήθηκε σε κερδοφορία.
  • Το «Μακεδονία Παλλάς», το οποίο ανακαίνισε και από πέρυσι μπήκε σε φάση κερδοφορίας.
  • Τη «Σουρωτή» – εντελώς πρόσφατα.
  • Το μέγαρο Λόγγου στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ένα εμβληματικό κτήριο που σκοπεύει να ανακαινίσει με εντυπωσιακό τρόπο.
  • Την Τρίτη 7 Μαρτίου η εφημερίδα του Βόλου «Ταχυδρόμος» είχε πρώτο θέμα την είδηση ότι ο κ. Σαββίδης διεκδικεί την αγοράσει το νησάκι «Τσουγκριάς» δίπλα στη Σκιάθο.

Πρόσφατα, από το βήμα του 1ου Tsessaloniki Summit, ο διευθύνων σύμβουλος της «Dimera» (μέσω της οποίας επιχειρεί ο κ. Σαββίδης), κ. Αρτούρ Νταβιτιάν, ανακοίνωσε ότι τα επόμενα χρόνια θα διατεθούν επιπλέον 250 εκατ. ευρώ «σε υπό εξέλιξη προγράμματα στη Β. Ελλάδα».

Και ήδη, η πιο εντυπωσιακή έως σήμερα κίνηση, εκδηλώθηκε: κατέθεσε προσφορά για το 67% του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με ένα κοινοπρακτικό σχήμα στο οποίο εκτός από την εταιρεία του κ. Σαββίδη συμμετέχουν επίσης το γερμανικό fund DIEP (Deutsche Invest Equity Partners GmbH) και η CMA CGM, τρίτη μεγαλύτερη παγκοσμίως ναυτιλιακή εταιρεία στη μεταφορά containers. O όμιλος CMA CGM, που μεταξύ των άλλων αποτελεί μέλος της τετραμελούς συμμαχίας OCEAN Alliance, στην οποία ανήκει και η Cosco, εξυπηρετεί τα 420 από τα 521 μεγάλα εμπορικά λιμάνια της υφηλίου και ο ενοποιημένος τζίρος του προσεγγίζει τα 22 δισ. δολάρια.

Είναι προφανές ότι η συμμετοχή είναι ουσιαστική και όχι συμβολικού χαρακτήρα: το σχήμα στο οποίο συμμετέχει ο κ. Σαββίδης «χτυπάει» στα ίσια το δεύτερο λιμάνι της χώρας! Είναι επίσης προφανές ότι εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με ένα απλό επιχειρηματικό άνοιγμα αλλά με κίνηση με γεωπολιτική και γεωοικονομική εμβέλεια. Η έμμεση συμμετοχή της Cosco αλλά και οι πασιφανείς σχέσεις του Ιβάν Σαββίδη με τη Ρωσία υπογραμμίζουν το γεγονός…

Οι άλλοι παίρνουν (;) γήπεδα, ο Σαββίδης αλλάζει ρότα…

Στο χώρο του ποδοσφαίρου ο κ. Σαββίδης είχε συμπήξει μια άτυπη συμμαχία με τους ιδιοκτήτες του Παναθηναϊκού και της ΑΕΚ κ. Αλαφούζο και κ. Μελισσανίδη. Στο πρόσφατο ντέρμπι με τον Ολυμπιακό στην Τούμπα επισημοποιήθηκε με το συμβολικότερο των τρόπων η αλλαγή ρότας, με την επίδειξη «πολιτισμένου κλίματος» με την αποστολή του Ολυμπιακού, τις αγκαλιές και τα φιλιά με τον Σάββα Θεοδωρίδη…

Σε δηλώσεις του στην ΕΡΤ ο κ. Σαββίδης κατηγόρησε τους έως χθες συμμάχους του ότι αναλώθηκαν στους δικούς τους ιδιαίτερους στόχους – ότι περίπου δεν τίμησαν τη συμμαχία. Όμως, αυτά είναι προσχηματικά.

Η πραγματικότητα είναι ότι ο κ. Σαββίδης «αλλάζει κατηγορία» και εμπλέκεται πλέον σε επιχειρηματικές κινήσεις μεγάλης εμβέλειας. Δεν θέλει να είναι στην κατηγορία αυτών που η εμβέλειά τους εξαντλείται στη διεκδίκηση ενός γηπέδου – παρότι θα διεκδικήσει και ο ίδιος ανάλογη ευνοϊκή μεταχείριση για το γήπεδο του ΠΑΟΚ. Ειδικά αν αποκτήσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, οι δρόμοι του θα διασταυρωθούν αναπόφευκτα με αυτούς του κ. Μαρινάκη, ο οποίος ήδη κινείται για τη δημιουργία μεγάλου διαμετακομιστικού κέντρου στον Πειραιά…

Επιπλέον, ο κ. Σαββίδης κατηγορεί την κυβέρνηση πως τον ενέπλεξε στην υπόθεση της αδειοδότησης των καναλιών η οποία με δική της ευθύνη κατέληξε σε φιάσκο, όπως επίσης και στην υπόθεση της «σωτηρίας» του ΔΟΛ προσπαθώντας να του φορτώσει ζημίες για να ενισχύσει το πολιτικό της προφίλ…

Κάποιες κακές γλώσσες λένε ότι ο κ. Σαββίδης θέλει να αποτινάξει πλέον την κατηγορία του «φιλοκυβερνητικού» επιχειρηματία διεκδικώντας ένα νέο ηγεμονικό στάτους και ανοίγοντας διαύλους και με την αξιωματική αντιπολίτευση…

Όσο για τους άλλους, που διεκδικούν γήπεδα, κινδυνεύουν με φιάσκο ανάλογο με το φιάσκο της αδειοδότησης των καναλιών, καθώς θα χρειαστούν πολλά περισσότερα από την καλή κυβερνητική θέληση για να ξεπεραστούν μεγάλα προβλήματα και νομικά εμπόδια ώστε τα σχέδια να τελεσιδικήσουν.

Υ.Γ. Για το αν θα ευοδωθεί η προσπάθεια της κυβέρνησης να «ξαναμοιράσει το παιχνίδι»… μοιράζοντας γήπεδα, δεν μπορούμε να μιλήσουμε εδώ. Θα χρειαστεί να επανέλθουμε.

Ceteris Paribus
rizopoulospost.com

 

Click to comment

Απάντηση

BUSINESS-STORIES

Νέες επιχειρήσεις: Eως 50% επιχορήγηση μέσω ΕΣΠΑ | Ποιοι, πώς και πότε θα χρηματοδοτηθούν

Σπάνια ευκαιρία για να στήσουν τη δική τους επιχείρηση θα έχουν σε λίγες μέρες χιλιάδες νέοι επαγγελματίες σε ολόκληρη τη χώρα καθώς ανοίγει η πλατφόρμα των αιτήσεων, ώστε να τολμήσουν να κάνουν το ξεκίνημά τους, βάζοντας «μισά- μισά» τα λεφτά με το κράτος.

Για πρώτη φορά μετά το 2018 έρχονται προγράμματα ΕΣΠΑ που προσφέρουν άμεση χρηματική επιχορήγηση σε νέους επιχειρηματίες για να ανοίξουν καινούργια καταστήματα, καινούργιες επιχειρήσεις και τουριστικά καταλύματα.

Διαθέτοντας προσωπικό κεφάλαιο 20.000, 50.000 ή 100.000 ευρώ, θα λάβουν από το κράτος και επιχορήγηση άλλα τόσα ως ενίσχυση για να σταθούν στα πόδια τους.

Νέα συστήματα

Το σχέδιο της κυβέρνησης και του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκου Παπαθανάση (φωτ.) αποβλέπει στην ενίσχυση της νέας επιχειρηματικότητας για δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, προκειμένου νέες και νέοι να βρουν δουλειά ή να επιστρέψουν στην Ελλάδα αν έχουν φύγει στο εξωτερικό. Τα προγράμματα αναμένεται έτσι να γίνουν ανάρπαστα.

Εν συγκρίσει με το παρελθόν, όμως, θα διαθέτουν αυξημένη διαφάνεια και δικλείδες ασφαλείας για την τελική επιλογή των δικαιούχων. Ενα διαφοροποιημένο σύστημα εντάξεων θα δίνει δυνατότητα αυτοβαθμολόγησης στους υποψηφίους, προκειμένου να γνωρίζουν τις πιθανότητες επιτυχίας της αίτησής τους, προτού καλά-καλά τελειώσουν την αίτηση, ώστε να μη μένουν τελικά στα κρύα του λουτρού, αφού θα έχουν μπει σε τόσα έξοδα, κινήσεις και διαδικασίες υλοποίησης του στόχου τους.

Η επιλογή των δικαιούχων θα γίνει με συγκριτική αξιολόγηση βάσει βαθμολογίας επί συγκεκριμένων κριτηρίων. Δεν θα επαναληφθεί έτσι το «όποιος προλάβει – πρόλαβε» να κάνει πρώτος αίτηση, προτού εξαντληθούν τα κονδύλια.

Πώς και πότε θα χρηματοδοτηθούν

Στο α’ δεκαήμερο του Δεκεμβρίου θα ανοίξει η πλατφόρμα των αιτήσεων για εκατοντάδες ή χιλιάδες επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα, που θα λάβουν 45%-50% επιχορήγηση από το ΕΣΠΑ και δημόσιους πόρους. Νωρίτερα την ίδια μέρα, στο espa.gr θα ανακοινωθούν οι τελικοί όροι συμμετοχής στο πρόγραμμα. Αιτήσεις θα γίνονται δεκτές ως τις αρχές Φεβρουαρίου.

Τα κονδύλια μοιράζονται σε δύο δεξαμενές, μία για επιχειρήσεις στην Αττική και μία στην Περιφέρεια. Η περίμετρος των δικαιούχων καθορίζεται από συγκεκριμένους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (ΚΑΔ), ο κατάλογος των οποίων είναι ιδιαίτερα εκτεταμένος (εξαιρούνται οι κλάδοι του λιανικού εμπορίου και της Εστίασης). Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε σχεδίου κυμαίνεται από 80.000 έως 400.000 ευρώ στον τομέα του τουρισμού ή από 40.000 έως 400.000 ευρώ στον τομέα του εμπορίου, της μεταποίησης και των υπηρεσιών.

Επένδυση και αποπληρωμή θα γίνουν μέσα σε δύο χρόνια. Στην τελική προκήρυξη, όμως, θα μειώνεται από πέντε σε τρία χρόνια, η περίοδος μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης, κατά την οποία απαγορεύεται η αλλαγή δραστηριότητας ή χρήσης της επένδυσης. Για παράδειγμα, δεν είναι επιτρεπτή η αλλαγή δραστηριότητας από ΚΑΔ Μεταποίησης σε ΚΑΔ Υπηρεσιών και το αντίστροφο.

Θα διατεθούν συνολικά 350 εκατ. ευρώ, αποκλειστικά για μικρές ή πολύ μικρές επιχειρήσεις. Τα 190 αφορούν, κυρίως, τους κλάδους Υπηρεσιών και Μεταποίησης ή άλλες νεοσύστατες επιχειρήσεις και νέους επαγγελματίες εφόσον έχουν κάνει έναρξη εργασιών μέσα στους τελευταίους 12 μήνες, βρίσκονται υπό σύσταση ή θα προλάβουν να συστήσουν επιχείρηση μέσα στη χρονιά.

Εξαιρούνται όμως οι κλάδοι της εστίασης και του λιανεμπορίου. Τα υπόλοιπα 160 εκατ. ευρώ αφορούν τουριστικές επιχειρήσεις. Για παράδειγμα, ένας νέος οδοντίατρος που χρειάζεται ιατρικό εξοπλισμό και μηχανήματα 40.000 ευρώ για να ανοίξει το ιδιωτικό ιατρείο του θα είναι επιλέξιμος και με την επιδότηση που θα πάρει το κόστος του θα μειωθεί στο μισό!

Ποιοι προηγούνται, ποιοι αποκλείονται

Σε σύγκριση με αντίστοιχα προγράμματα του παρελθόντος από Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης και ΕΣΠΑ (έως το 2018 τουλάχιστον, όπου δίνονταν ακόμα χρηματοδοτήσεις 40% και άνω για νεοσύστατες επιχειρήσεις), το νέο πρόγραμμα θα έχει πιο «ευρωπαϊκά» κριτήρια διασφάλισης της ποιότητας, της ωριμότητας και της βιωσιμότητας του επενδυτικού σχεδίου, προκειμένου να καταθέσει ο υποψήφιος την πρόταση για δημιουργία της δικής του επιχείρησης.

Τη στιγμή υποβολής της αίτησης κάθε ενδιαφερόμενος θα γνωρίζει και θα αναγράφει στην αίτησή του πόσα μόρια υπολογίζει πως συγκέντρωσε. Θα μετράει η προηγούμενη εμπειρία ή σπουδές στον τομέα που επιλέγει, αλλά και ο υποψήφιος μπορεί να καλύψει το 50-55% της επένδυσης που απαιτείται με δικά του κεφάλαια. Αν δηλαδή κάποιος ζητάει επιχορήγηση, π.χ. 90.000 ευρώ, θα πρέπει να προκύπτει (από βεβαιώσεις ή συμφωνητικό με τράπεζα κ.λπ.) ότι διαθέτει και αντίστοιχο κεφάλαιο 90.000-100.000 ευρώ ή εξασφαλισμένο δάνειο για να καλύψει τη συμμετοχή του. Διαφορετικά θα αποκλείεται.

Τα στοιχεία που θα υποβληθούν ως τις αρχές Φεβρουαρίου θα ελεγχθούν μέσα σε ένα εξάμηνο, προκειμένου το καλοκαίρι να ανακοινωθεί η τελική λίστα των δικαιούχων. Σε περίπτωση που η αίτηση βαθμολογηθεί από τους αξιολογητές του ΥΠΕΘΟ με λιγότερα μόρια απ’ όσα υπολόγισε ο ίδιος ο υποψήφιος, θα λαμβάνει και αιτιολογημένη απάντηση πώς και γιατί δεν έπιασε τη βαθμολογία που περίμενε. Ετσι, γνωρίζοντας κάθε υποψήφιος τη δική του βαθμολογία, θα μπορεί να ελέγξει τις πιθανότητες και αν δικαιολογημένα βρέθηκε πιο χαμηλά στην κατάταξη, εν σχέσει με τους υπόλοιπους με περισσότερα μόρια.

Δεν αρκεί πάντως η απλή δήλωση προθέσεων. Τίθενται αυξημένα κριτήρια διασφάλισης της σοβαρότητας του επενδυτικού σχεδίου και απαιτείται να υπάρχουν ακριβή στοιχεία υλοποίησής του. Ο υποψήφιος δικαιούχος πρέπει να ορίσει ξεκάθαρα σε ποια ακριβώς περιοχή ενεργοποιείται εντός της περιφέρειας που επιλέγει. Και απαιτείται να το αποδεικνύει με έγγραφα ή άλλα στοιχεία (Ε1, Ε9, μισθωτήρια κ.λπ.).

Για παράδειγμα, αν δηλώσει επαγγελματική έδρα σε συγκεκριμένο ακίνητο πρέπει να εμφανίσει τίτλους ιδιοκτησίας ή μισθωτήριο μακροχρόνιας ενοικίασης του χώρου κ.λπ. Ή αν δηλώνει πως θα ανεγείρει ακίνητο, να καταθέσει στοιχεία ότι διαθέτει έκταση και είναι οικοδομήσιμη. Διαφορετικά, δεν θα αξιολογείται καν η πρόταση.

Από την άλλη, ακριβώς επειδή τα προγράμματα αφορούν νεοσύστατες επιχειρήσεις δεν θα τεθούν περιορισμοί ως προς τις θέσεις εργασίας, όπως ισχύει σε αντίστοιχα προγράμματα για υφιστάμενες επιχειρήσεις. Δίνεται έτσι η ευκαιρία σε νέους επιχειρηματίες να εκκινήσουν με προσωπική ατομική εργασία, χωρίς κανέναν υπάλληλο. Ωστόσο, σχεδιάζεται να μπορεί να λάβουν επιπλέον επιχορήγηση αν δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας, τις οποίες θα διατηρήσουν. Στην περίπτωση αυτήν, η επιδότηση θα φτάνει στο 50%.

Για να συμμετάσχει κανείς πρέπει να επιλέξει ένα από τα δύο προγράμματα, με έναν μόνο Κωδικό Δραστηριότητος (ΚΑΔ) και σε μία μόνο περιφέρεια της χώρας. Στο πρόγραμμα τουριστικών καταλυμάτων θα χρηματοδοτείται η δημιουργία για ξενοδοχεία 4 αστέρων και άνω με τουλάχιστον 12 κλίνες, ξενοδοχειακά καταλύματα εντός παραδοσιακών κτισμάτων του Π.Δ. 33/197 ή κάμπινγκ 3 αστέρων και άνω. Καλύπτονται, όμως, και επιπλωμένες τουριστικές κατοικίες (τουλάχιστον τρεις στο ίδιο σήμα) ή ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα με ελάχιστη δυναμικότητα 12 κλινών, κατηγορίας από 4 κλειδιά και άνω.

Continue Reading

BUSINESS-STORIES

Έρχονται 3 προγράμματα για νέες και παλιές επιχειρήσεις με επιδότηση 45% | Αναλυτικά οι προϋποθέσεις

Ποιοι είναι οι δικαιούχοι και ποιες οι προϋποθέσεις συμμετοχής

Τρία νέα προγράμματα για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας αναμένονται το αμέσως επόμενο διάστημα, με τα κεφάλαια που θα διατεθούν μέσω αυτών να ξεπερνούν τα 550 εκατομμύρια ευρώ.

Το πρώτο πρόγραμμα αφορά στην ενίσχυση της τουριστικής επιχειρηματικότητας μέσω της ίδρυσης και λειτουργίας νέων πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων σε επιλεγμένους ΚΑΔ του τουρισμού.

Δικαιούχοι

Στην Δράση μπορούν να συμμετάσχουν υπό ίδρυση και νεοσύστατες πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες αναμένεται να δραστηριοποιηθούν στον κλάδο του Τουρισμού, όπως αυτές ορίζονται από την Σύσταση της Επιτροπής 2003/361/ΕΚ. Οι επιλέξιμοι ΚΑΔ της Δράσης θα ανακοινωθούν στην Αναλυτική Πρόσκληση της Δράσης.

Ως νεοσύστατες ορίζονται οι επιχειρήσεις όπου δεν έχουν συμπληρώσει 12 μήνες συνεχούς λειτουργίας από την ημερομηνία έναρξης της επιχείρησης έως και την ημερομηνία προκήρυξης της Δράσης.

Προϋποθέσεις συμμετοχής

Ως προς τα κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα, οι επιχειρήσεις πρέπει να καλύπτουν τις εξής προδιαγραφές:

Ξενοδοχεία

-Κατάταξη σε κατηγορία 4**** (τεσσάρων αστέρων) και άνω

-Δυναμικότητα 12 κλινών και άνω

Οργανωμένες τουριστικές κατασκηνώσεις (camping)

-Κατάταξη 3*** (τριών αστέρων) και άνω

Ως προς τα μη κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα, οι επιχειρήσεις πρέπει να καλύπτουν τις εξής προδιαγραφές:

Αυτοεξυπηρετούμενα καταλύματα – τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες

-Ελάχιστος Αριθμός Κατοικιών: Τρεις (3)

* Το σύνολο των αυτοεξυπηρετούμενων καταλυμάτων – τουριστικών επιπλωμένων κατοικιών υποχρεωτικώς θα πρέπει να ενσωματώνονται στο ίδιο Σήμα MHTE.

Ενοικιαζόμενα επιπλωμένα δωμάτια – διαμερίσματα

-Κατάταξη σε κατηγορία 4 κλειδιών και άνω

-Ελάχιστη Δυναμικότητα Δώδεκα (12) κλινών

*Το σύνολο των προϋποθέσεων συμμετοχής θα ορισθούν στην Αναλυτική Πρόσκληση της Δράσης.

Επιλέξιμες δαπάνες

Οι βασικές κατηγορίες των επιλέξιμων δαπανών που μπορούν να πραγματοποιήσουν οι επιχειρήσεις είναι οι εξής:

-Κτίρια, εγκαταστάσεις και περιβάλλων χώρος

-Μηχανήματα-Εξοπλισμός

-Ψηφιακός εξοπλισμός και λογισμικό

-Λοιπός εξοπλισμός

-Ενισχύσεις πρώτης λειτουργίας (εκκίνησης ΜΜΕ)

-Δαπάνες Προβολής και Εξωστρέφειας

-Τεχνικές Μελέτες

-Συμβουλευτικές Υπηρεσίες

-Μεταφορικά Μέσα

-Έμμεσες δαπάνες (έως 7% επί των επιλέξιμων άμεσων δαπανών του επενδυτικού σχεδίου)

Ποσοστό επιχορήγησης

Η επιχορήγηση ανέρχεται σε ποσοστό 45% επί των υποβαλλόμενων δαπανών.

Το ποσοστό ενίσχυσης δύναται να προσαυξάνεται κατά:

(α) 10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και

(β) επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη της κάλυψης του στόχου απασχόλησης τουλάχιστον 0,2 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης.

Ελάχιστος/Μέγιστος επιχορηγούμενος προϋπολογισμός επενδυτικών σχεδίων

80.000€ έως 400.000€

Συνολικός προϋπολογισμός

160.000.000€

Το δεύτερο πρόγραμμα που αναμένεται αφορά στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, μέσω της δημιουργίας νέων πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, σε επιλεγμένους ΚΑΔ όλων των κλάδων της οικονομίας, πλην της εστίασης, του λιανικού εμπορίου και του τουρισμού.

Δικαιούχοι

Στη Δράση δύναται να υποβάλλουν πρόταση υπό ίδρυση και νεοσύστατες μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, όπως αυτές ορίζονται στη Σύσταση της Επιτροπής 2003/361/ΕΚ.

Με τον όρο νεοσύστατες ορίζονται οι επιχειρήσεις για τις οποίες δεν έχει παρέλθει 12μηνο συνεχούς λειτουργίας από την ημερομηνία έναρξης της επιχείρησης έως και την ημερομηνία προκήρυξης της δράσης.

Οι επιλεγμένοι επιλέξιμοι κωδικοί αριθμοί δραστηριοτήτων (ΚΑΔ) θα ορισθούν στην Αναλυτική Πρόσκληση της Δράσης. Σε αυτούς δεν θα περιλαμβάνονται εκείνοι που σχετίζονται με την ενίσχυση επιχειρήσεων στον κλάδο της Εστίασης, του Λιανικού Εμπορίου και του Τουρισμού.

Επιλέξιμες Δραστηριότητες

– Αγροδιατροφή/Βιομηχανία Τροφίμων

– Βιομηχανίες

– Κατασκευές

– Εφοδιαστική Αλυσίδα

– Ενέργεια

– Περιβάλλον

– Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας ΤΠΕ

– Υγεία

– Χονδρικό και Λιανικό Εμπόριο

– Υπηρεσίες

Επιλέξιμες Δαπάνες

Οι βασικές κατηγορίες των επιλέξιμων δαπανών που μπορούν να πραγματοποιήσουν οι επιχειρήσεις είναι οι εξής:

-Κτίρια, Εγκαταστάσεις και Περιβάλλον Χώρος

-Μηχανήματα – Εξοπλισμός

-Ψηφιακός Εξοπλισμός και Λογισμικό

-Λοιπός Εξοπλισμός

-Ενισχύσεις πρώτης λειτουργίας (εκκίνησης ΜΜΕ)

-Δαπάνες Προβολής και Εξωστρέφειας

-Τεχνικές Μελέτες

-Συμβουλευτικές Υπηρεσίες

-Μεταφορικά Μέσα

-Έμμεσες δαπάνες (έως 7% επί των επιλέξιμων άμεσων δαπανών του επενδυτικού σχεδίου)

Ποσοστό επιδότησης

Η επιχορήγηση θα ανέρχεται σε ποσοστό 45% επί των υποβαλλόμενων δαπανών.

Το ποσοστό ενίσχυσης δύναται να προσαυξάνεται κατά:

(α) 10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και

(β) επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη του στόχου της απασχόλησης τουλάχιστον 1 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης.

Επιχορηγούμενος προϋπολογισμός

Από 40.000€ έως 400.000€

Συνολικός προϋπολογισμός

190.000.000€

Το τρίτο πρόγραμμα αφορά στη σύνδεση της έρευνας και καινοτομίας με την επιχειρηματικότητα και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, της παραγωγικότητας και της εξωστρέφειας προς τις διεθνείς αγορές έτσι ώστε οι επιχειρήσεις να μεταβούν στην ποιοτική καινοτόμα επιχειρηματικότητα και να αυξήσουν την εγχώρια προστιθέμενη αξία τους.

Δικαιούχοι

Δικαιούχοι του προγράμματος είναι όλες οι επιχειρήσεις και οι ερευνητικοί φορείς από όλες τις περιφέρειες της Ελλάδας.

Επιλέξιμοι Τομείς Δραστηριότητας

-Υλικά, Κατασκευές & Βιομηχανία

-Τουρισμός, Πολιτισμός & Δημιουργικές Βιομηχανίες

-Αγροδιατροφική Αλυσίδα

-Περιβάλλον & Κυκλική Οικονομία

-Βιοεπιστήμες, Υγεία, Φάρμακα

-Μεταφορές & Εφοδιαστική Αλυσίδα

-Αειφόρος Ενέργεια

-Ψηφιακές Τεχνολογίες

Παρεμβάσεις του Προγράμματος «Ερευνώ-Καινοτομώ»

Παρέμβαση Ι (Έρευνα και Ανάπτυξη από Επιχειρήσεις):

-Απευθύνεται στις υφιστάμενες επιχειρήσεις ανεξαρτήτου ημερομηνίας ίδρυσης.

-Το μέγιστο ποσό προϋπολογισμού ανά αίτηση ανέρχεται σε 800.000€.

-Ο προϋπολογισμός της Παρέμβασης ανέρχεται στα 60.000.000€.

Παρέμβαση ΙΙ (Συμπράξεις Επιχειρήσεων με Ερευνητικούς Φορείς):

-Αφορά συμπράξεις υφιστάμενων επιχειρήσεων (ανεξαρτήτου ημερομηνίας ίδρυσης) με ερευνητικούς φορείς. Απαραίτητη προϋπόθεση η σύμπραξη να αποτελείται από τουλάχιστον μία μικρομεσαία επιχείρηση και μία ή περισσότερες οντότητες που αντιμετωπίζονται σαν ερευνητικοί οργανισμοί.

-Το μέγιστο ποσό προϋπολογισμού ανά αίτηση ανέρχεται σε 2.000.000€.

-Ο προϋπολογισμός της Παρέμβασης ανέρχεται σε 180.000.000€.

Παρέμβαση ΙΙΙ (Αξιοποίηση Ερευνητικών Αποτελεσμάτων):

-Αφορά μεμονωμένες μικρομεσαίες επιχειρήσεις

-Το μέγιστο ποσό προϋπολογισμού ανά αίτηση ανέρχεται σε 2.000.000€.

-Ο προϋπολογισμός της Παρέμβασης ανέρχεται σε 39.000.000€.

Παρέμβαση IV (Σφραγίδα Αριστείας – Seal of Excellence):

-Αφορά μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν λάβει τη Σφραγίδα της Αριστείας (Seal of Excellence) για έργα έρευνας και ανάπτυξης στο πλαίσιο του προγράμματος «Ορίζοντας Ευρώπη» (Horizon Europe) της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά δεν έλαβαν χρηματοδότηση λόγω εξάντλησης του διαθέσιμου προϋπολογισμού.

-Το μέγιστο ποσό προϋπολογισμού ανά αίτηση ισούται με τον εγκεκριμένο προϋπολογισμό του προγράμματος «Horizon Europe».

-Ο προϋπολογισμός της Παρέμβασης ανέρχεται σε 21.000.000€.

Συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος «Ερευνώ – Καινοτομώ»

300.000.000€

Continue Reading

BUSINESS-STORIES

Έλεγχος και από την ΣΔΟΕ για το είδος χρήσης μουσικής (εκπροσωπούμενο ή ελεύθερο)

Η ΣΔΟΕ πραγματοποιεί ελέγχους για το είδος της μουσικής που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις (ελεύθερο ή εκπροσωπούμενο ρεπερτόριο).

Θα πρέπει η κάθε επιχείρηση εστίασης και γενικά κάθε χρήστης μουσικής να ακολουθεί πιστά για αποφευχθούν δυσάρεστα και εξοντωτικά πρόστιμα.

Ενημερώνουμε ότι θα πρέπει να υπάρχει η άδεια μουσικής του φορέα που χρησιμοποιεί καθώς και το παραστατικό πληρωμής (τιμολόγιο).

Οι κυρώσεις είναι δυσβάσταχτες όταν δεν υπάρχει τιμολόγιο για την χρήση μουσικής.

Η χρήση μουσικής χωρίς ΑΔΕΙΑ (από τον φορέα που ανήκει η μουσική), σημαίνει κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας και επιφέρει ποινές φυλάκισης από 1 έως 5 έτη και χρηματική ποινή από 2.900€ έως 15.000 ευρώ τούτο προκύπτει από τον Νόμο 2121/1993 άρθρο 66.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en