Γράφει η Έφη Βαλίλα
Δημοσιογράφος
Πολλές πόλεις χρησιμοποίησαν και χρησιμοποιούν σήμερα το City Branding. Το City Branding είναι μια σύγχρονη οικονομική τεχνική και μια μεθοδολογία, που αναδεικνύει όλα τα θετικά μιας πόλης: αξιοθέατα, ιστορία, πολιτισμό, αισθητικό κάλλος και δημιουργεί ταυτόχρονα ένα θετικό προφίλ, μια συνολική ελκυστική «εικόνα» της, με στόχο την προσέλκυση τουριστών, επισκεπτών, εμπόρων, επενδυτών ακόμα και ατόμων που ασκούν επιρροή και σε άλλους ισχυρούς οικονομικούς φορείς.
Αυτή η μεθοδολογία, είναι μείζονος σημασίας, δεδομένου ότι στο Νέο Διεθνοποιημένο Περιβάλλον αναδεικνύεται η πλέον ελκυστική «εικόνα» πόλεων σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.
Ενόψει της οικονομικής, πολιτικής και κοινωνικής πραγματικότητας της χώρας μας, το City Branding για την πόλη της Καβάλας, θα μπορούσε να ενισχύσει το δυναμισμό της, να βελτιώσει τη θέση της, με ένα σωστό πρόγραμμα ανάδειξης της, και να καταστεί η Καβάλα άκρως ανταγωνιστική στη νέα διεθνοποιημένη αγορά.
Επισήμανση: Πόλεις που εφάρμοσαν – εφαρμόζουν το city branding είναι αυτές που αντιμετωπίζουν δυναμικά τον έντονο και αυξανόμενο ανταγωνισμό, με χαρακτηριστικά παραδείγματα: Μαδρίτη, Βαρκελώνη, Λονδίνο, Σύδνεϋ, Βιέννη, Παρίσι, Μάλτα, Άμστερνταμ, Θεσσαλονίκη, σε μια συνεχόμενη διαμάχη, για τη διεκδίκηση περισσότερων επισκεπτών, επενδυτών και φανατικών φίλων της πόλης που προβάλλει.
Ο συντελεστής της προώθησης πόλεων, λειτουργεί ως ο σημαντικότερος συντελεστής του marketing και συνδέεται άμεσα με τη διαφήμιση και τις δημόσιες σχέσεις. Η δε τεχνικής της προώθησης των πόλεων με το City Branding προσπαθεί με κάθε τρόπο να προσελκύσει φίλους της πόλης, σε πρώτη φάση για τη βιωσιμότητά της. Η διαδικασία της προώθησης διακρίνεται σε 2 κατηγορίες: 1) Tην Push (σπρώχνω), αφορά την ενέργεια γνωστοποίησης της πόλης και 2) και την Pull (τραβάω), πρόκειται για τον τρόπο προσέλκυσης επισκεπτών – τουριστών με στόχο την αύξηση της επισκεψιμότητας τους.
Στην προώθηση των πόλεων, αναγκαίος είναι: ο σχεδιασμός και η οργάνωση της δεύτερης κατηγορίας, pull, αφού εδώ χρησιμοποιούνται και σύγχρονες τεχνικές με εξαιρετικό ενδιαφέρον.
Στα πλαίσια των αρχών του Marketing toy City Branding, πραγματοποιείται όντως η μετεξέλιξη μιας πόλης, από απλή, σε έναν ανεξάρτητο οικονομικό οργανισμό, που θα βασίζεται ασφαλώς όχι μόνο στα ιδιωτικά (εντός της πόλης) ή κρατικά κεφάλαια αλλά κυρίως στην προσέγγιση αφενός επισκεπτών και αφετέρου επενδυτών, ανεξάρτητα από τα γραφειοκρατικά εμπόδια ή άλλες καθυστερήσεις που σχετίζονται με τον αυστηρό και δυσκίνητο ελληνικό κρατικό έλεγχο όπως παρατηρείται και στην πόλη της Καβάλας, όπως και σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Μου αρέσει αυτό:
Like Φόρτωση...