ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Χαμηλές πτήσεις» για τα υδατοδρομια

Στα χαρτιά παραμένει επί 13 χρόνια η η αδειοδότηση των υδατοδρομίων της χώρας που σύμφωνα με στελέχη της αγοράς θα συνέβαλλε σημαντικά στην ενίσχυση του τουρισμού.

Τα υδατοδρόμια που έχουν αδειοδοτηθεί μέχρι σήμερα στην περιφέρεια είναι μόλις τρία (Κέρκυρα, Παξοί και Πάτρα), ενώ για το κεντρικό υδατοδρόμιο της Αθήνας που θεωρείται κλειδί για την ενεργοποίηση των επενδύσεων στα υδροπλάνα δεν προβλέπεται και ούτε έχει ξεκινήσει ακόμα οποιαδήποτε διαδικασία.

Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι το νομοσχέδιο για την «Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών» ετέθη σε δημόσια διαβούλευση τον περασμένο Αύγουστο και ολοκληρώθηκε στις 9 Σεπτεμβρίου.

Έκτοτε παρέμεινε στα «συρτάρια» του υπουργείου Μεταφορών και μόλις προ ημερών κατατέθηκε στη Βουλή.

Το νομοσχέδιο έλαβε το «πράσινο φως» από την αρμόδια Γενική Διεύθυνση Μεταφορών και Κινητικότητας της ΕΕ, το οποίο προβλέπει πως η δημιουργία υδατοδρομίων μπορεί να υπαχθεί στο πλαίσιο των στρατηγικών επενδύσεων, αλλά και στο πλαίσιο των συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Πολλά από τα εκκρεμή ζητήματα ξεπεράσθηκαν με αποφάσεις του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π) μετά από εισήγηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Οι καθυστερήσεις προήλθαν κυρίως λόγω της αναγκαίας εναρμόνισης του νομοσχεδίου για τα υδατοδρόμια με τις διατάξεις του νόμου για την αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Στο θέμα αυτό αναφέρθηκε προσφάτως και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes κ. Νικόλας Χαραλάμπους, τονίζοντας ότι η καθυστέρηση στην υλοποίηση των επενδύσεων απειλεί την βιωσιμότητα πολλών εταιρειών μεταξύ των οποίων της Hellenic Seaplanes, η οποία τα τελευταία τριάμισι χρόνια έχει επενδύσει σημαντικά ποσά στην ανάπτυξη δικτύου ιδιωτικών υδατοδρομίων και μέχρι τώρα έχει εξασφαλίσει μέσα από διαγωνιστικές διαδικασίες τα δικαιώματα για 15 υδατοδρόμια τα οποία τα περισσότερα είναι έτοιμα προς κατασκευή: Σκύρος, Αλόννησος, Σκόπελος, Αμφιλοχία, Τήνος, Πάτμος, Θάσος, Σητεία, Αιδηψός, Κάρυστος, Χαλκίδα, Κύμη, Χίος, Ψαρά, Οινούσσες.

Για τα παραπάνω υδατοδρόμια έχει επενδύσει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, έως σήμερα που αφορούν κυρίως μισθώματα των προηγούμενων ετών, εγγυητικές επιστολές και τα έξοδά τους, έξοδα μελετών (Περιβαλλοντικών και Τεχνικών), αμοιβές προσωπικού, παράβολα αιτήσεων κτλ.

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version