Quantcast
Connect with us

BUSINESS-STORIES

«Τρέχουν» για τα «ασημικά» των αποκρατικοποιήσεων

Μήλον της Έριδος ΔΕΗ, ΔΕΠΑ, ΟΛΘ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ.

Επιταχύνονται οι εξελίξεις στο μέτωπο των αποκρατικοποιήσεων, μετα τη συμφωνία στο Eurogroup και την έγκριση του επικαιροποιημένου πλάνου του ΤΑΙΠΕΔ, που δημοσιεύθηκε ήδη στο ΦΕΚ. Εγχώριοι και διεθνείς ετοιμάζονται να διεκδικήσουν τα «ασημικά» του Δημοσίου, μέσω των διαγωνισμών που θα προκηρυχθούν τους επόμενους μήνες.  Η “πίτα” είναι πολύ μεγάλη και καλύπτει πολλούς κλάδους επιχειρηματικής δραστηριότητας. Στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος η ΔΕΗ, η ΔΕΠΑ, ο ΟΛΘ, η ΕΥΔΑΠ, η ΕΥΑΘ και τα ακίνητα προς τουριστική αξιοποίηση.

Σε επιφυλακή βρίσκονται και οι εξειδικευμένοι διεθνείς οίκοι συμβούλων, που θα αναλάβουν να εκπονήσουν μελέτες και να «τρεξουν» τις αποκρατικοποιήσεις. Δεκάδες στελέχη μεγάλων επενδυτικών τραπεζών και ξένων οίκων βρίσκονται τις τελευταίες εβδομάδες στην Αθήνα, πραγματοποιώντας επαφέες για να αναλάβουν ρόλο συμβούλων σε ιδιωτικές και δημόσιες επιχειρήσεις που θα εμπλακούν σε αποκρατικοποιήσεις.

Τους τελευταίους μήνες οι προσδοκίες για επίσπευση των αποκρατικοποιήσεων, οι αναμενόμενες συγχωνεύσεις και εξαγορές (M&A) σε επιχειρηματικό επίπεδο και οι αναδιαρθρώσεις των υποχρεώσεων μεγάλων ιδιωτικών επιχειρήσεω,ν δημιουργούν business δεκάδων εκατομμυρίων για τους investment bankers της Φρανκφούρτης, του Λονδίνου, της Γενεύης και της Ζυρίχης και για τα αμερικανικά γραφεία στην Ευρώπη.

Η εμβληματική στη διεθνή αγορά χρηματοοικονομικών υπηρεσιών Goldman Sachs και δεκάδες ακόμα ξένοι οίκοι -όχι απαραίτητα τραπεζικοί, όπως η Allianz, η BlackRock, η Alvarez & Marsal, η Bain Capital, ηDeloitte και η PWC, επιθυμούν να αναλάβουν κομβικούς ρόλους στην αναμόρφωση του ελληνικού επιχειρηματικού χάρτη. Και αναμένεται να παραμείνουν εδώ επί μακρόν, καθώς το παιχνίδι μόλις άρχισε…

ΔΕΗ, στρατηγικό πακέτο μετοχών

Πυρετώδεις διεργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη στο παρασκήνιο για τη συγκρότηση επιχειρηματικών σχημάτων που θα διεκδικούσαν τη «μικρή ΔΕΗ» – μία νέα εταιρεία που θα πεοέκυπτε από την απόσχιση δραστηριοτήτων και παραγωγικού δυναμικού από τον δημόσιο φορέα ηλεκτροπαραγωγής.

Τωρα το ενδιαφέρον επικεντρώνται στην απόκτηση του πακέτου στρατηγικής συμμετοχής (17%), που πρόκειται να παραχωρηθεί σε ιδιώτες.

Η κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου TAP, οι συνομιλίες με Κύπρο και Ισραήλ για την κατασκευή αγωγού για την μεταφορά φυσικού αερίου στην Ευρώπη έχουν αναβαθμίσει τη χώρα μας στον ενεργειακό χάρτη. Σημαντικό ρόλο θα παίξει και η γεωπολιτική κατάσταση που έχει δημιουργηθεί μετά την προσάρτηση της Κριμαίας στη Ρωσία.

Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, ενδιαφέρον για τη ΔΕΗ υπάρχει από την Elpedison, στην οποία συμμετέχουν τα ΕΛΠΕ, η  Ελλάκτωρτου ομίλου Μπόμπολα και η  ιταλική Edison. Να σημειωθεί ότι ο βασικό μέτοχος της Edison, η γαλλική EdF, δεν έχει κρύψει το ενδιαφέρον της για επέκταση στην ελληνική αγορά.

Το σχήμα της μονάδας Ήρων 2 (ΓΕΚ Τέρνα, Gaz de France Suez, Qatar Petroleum) εκτιμάται ότι θα παίξει ρόλο στην αποκρατικοποίηση.Φυσικά ο όμιλος Μυτιληναίου θα διαδραματίσει βασικό ρόλο στην αποκρατικοποίηση.

Τα σενάρια για τη ΔΕΗ είναι τρία:

-Να πουληθεί το 17% της Επιχείρησης, ώστε να μειωθεί σε 34% το ποσοστό του Δημοσίου, το οποίο θα διατηρήσει το μάνατζμεντ

-Να πουληθεί το 17% των μετοχών, με ταυτόχρονη όμως παραχώρηση στον επενδυτή δικαιωμάτων στο μάνατζμεντ.

-Να πουληθεί μεγαλύτερο ποσοστό μετοχών του Δημοσίου και να γίνει αποκρατικοποίηση με είσοδο στρατηγικού επενδυτή με πλήρη έλεγχο της διοίκησης κατά το πρότυπο του ΟΤΕ.

Σημειώνεται ότι η ΔΕΗ κατέχει περίπου το 89% της εγκατεστημένης ηλεκτρικής ισχύος στην Ελλάδα (12.695 ΜW), η οποία προέρχεται από λιγνιτικές, υδροηλεκτρικές, πετρελαϊκές μονάδες, μονάδες φυσικού αερίου, καθώς και από αιολικά και ηλιακά πάρκα. Παράγει από λιγνίτη περίπου το 56% της ηλεκτρικής της παραγωγής (2ος μεγαλύτερος παραγωγός ηλεκτρικής ενέργειας από λιγνίτη στην Ευρωπαϊκή Ενωση). Εχει στην ιδιοκτησία της το εθνικό σύστημα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας μήκους 11.650 χλμ., καθώς και το δίκτυο διανομής συνολικού μήκους 210.200 χλμ.

 

 

ΔΕΣΦΑ

Ο διαγωνισμός για την αποκρατικοποίηση του ΔΕΣΦΑ ολοκληρώθηκε το 2013 με την υπογραφή της συμφωνίας για τη μεταβίβαση των μετοχών στην αζέρικη εταιρεία Socar έναντι 400 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, η συναλλαγή δεν έχει ολοκληρωθεί, εξαιτίας ενστάσεων που έχει προβάλει η γενική διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η πρόταση που εξετάζεται για την άρση των επιφυλάξεων προβλέπει την μεταβίβαση του 17% των μετοχών από τη Socar σε τρίτο επενδυτή, ούτως ώστε το μερίδιο της αζέρικης πλευράς να μειωθεί στο 49%.

Δύο πολύ μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες είναι οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές για το 16% του ΔΕΣΦΑ: Η κοινοπραξία της βελγικής Fluxys με την ισπανική Enagaz, και η ιταλική Snap.

 

 

Περιφερειακά Αεροδρόμια

Στο τέλος του 2016 αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαδκασίες προκειμένου τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια να περάσουν και επίσημα στα χέρια της Fraport, η οποία θα αναλάβει τη διαχείρισή τους για τα επόμενα 40 έτη, μαζί με την εταιρεία Slentel του ομίλου Κοπελούζου.

Μετά τον εκσυγχρονισμό και στη φάση πλήρους ανάπτυξης τα αεροδρόμια αυτά εκτιμάται ότι θα απασχολούν άμεσα ή έμμεσα περίπου 20.000 εργαζόμενους.

Το εφάπαξ τίμημα 1,23 δισεκατομμυρίων ευρώ, θα καταβληθεί μόλις οριστικοποιηθεί η συμφωνία παραχώρησης, δηλαδή στα τέλη του έτους. Για  χρηματοδότηση της εξαγοράς η Fraport θα συνάψει ομολογιακά δάνεια με κονσόρτσιουμ διεθνών τραπεζών.

 

 

Ελληνικό

Η διαδικασία παραχώρησης της έκτασης του παλιούς αεροδρομίου στο Ελληνικό έχει καθυστερήσει. Αναμένεται να ολοκληρωθεί με συμφωνία συμβαλλομένων μερών επί μνημονίου κατανόησης, που θα επικυρωθεί από τη Βουλή.
Ειδικότερα, οι δύο πλευρές θα πρέπει μέχρι το τέλος Ιουνίου να έχουν συμφωνήσει σε ένα μνημόνιο συνεργασίας (MoU), το οποίο φυσικά θα βασίζεται στη συμφωνία της 14ης Νοεμβρίου 2014 που έχει υπογραφεί. Σημειώνεται ότι αρχικά η ελληνική πλευρά είχε δεσμευθεί στους πιστωτές για την επίτευξη ενός MoU μέχρι τις 15 Απριλίου 2016, κάτι που ωστόσο δεν επιτεύχθηκε.

Το συνολικό τίμημα της επένδυσης περιλαμβάνει άμεσα οικονομικά οφέλη, που ανέρχονται σε 2,1 δισ. ευρώ όπως συνοψίζονται κάτωθι:

Τίμημα 915 εκατ. ευρώ που αφορά την αγορά των μετοχών της Ελληνικό ΑΕ για 99 χρόνια και συμβάλλει στη δημοσιονομική σταθεροποίηση και μείωση του εθνικού χρέους.

– Ανάληψη κόστους 1,2 δισ. ευρώ για την υλοποίηση του συνόλου των έργων υποδομών που υπό άλλες συνθήκες αναλαμβάνονται από τις Δημόσιες Αρχές, και συγκεκριμένα αφορούν: κατασκευή Μητροπολιτικού Πάρκου, υποδομές για δρόμους – δίκτυα κοινής ωφέλειας – κοινόχρηστους χώρους, παράκαμψη και υπογειοποίηση τμήματος της Λεωφ. Ποσειδώνος, έργα σύνδεσης τραμ-μετρό. Το 30% των κερδών αποδίδεται στο κράτος σε ποσοστά απόδοσης της επένδυσης, άνω του 15%.

Στην κοινοπραξία Global Investment Group εκτός από τη Lamda Development συμμετέχουν η εταιρεία Al Maabar που εδρεύει στο Άμπου Ντάμπι και η κινεζική Fosun. Το έργο, προϋπολογισμού 7 δισ. ευρώ, θα αποτελέσει το μεγαλύτερο project αστικής ανάπλασης, μικτής χρήσης στην Ευρώπη.

Οι εργασίες δεν προβλέπεται να ξεκινήσουν πριν από το καλοκαίρι του 2017 καθώς οι εγκρίσεις και οι σχετικές άδειες δεν αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το ορισμένο χρονοδιάγραμμα του φετινού Νοεμβρίου. Η πρώτη φάση του έργου είναι προϋπολογισμού 2 δισ. ευρώ  και θα απασχοληθούν περί τα 10.000 άτομα.


Αστέρας Βουλιαγμένης

Για τον Αστέρα Βουλιαγμένης προβλέπεται σχέδιο προεδρικού διατάγματος σε προετοιμασία και έγκριση από το Κεντρικό Συμβούλιο Διοίκησης έως το τέλος Απριλίου 2016. (Η πορεία της αποκρατικοποίησης έχει καθυστερήσει).

Στην τελική ευθεία βρίσκεται η «σφραγίδα» που πρέπει να μπει στο χωροταξικό σχέδιο για τον Αστέρα Βουλιαγμένης. Τις επόμενες ημέρες αναμένεται το ΕΣΧΑΔΑ να πάρει σχέδιο Προεδρικού Διάταγματος και στη συνέχεια να πάει στο ΣτΕ προς έγκριση. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι αυτό θα γίνει πολύ σύντομα και με ταχύτατες διαδικασίες καθώς οι δανειστές πιέζουν για ιδιωτικοποιήσεις στο πλαίσιο της δημιουργίας του νέου Υπερταμείου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ΕΣΧΑΔΑ, μετά την τροποποίησή του, προβλέπει αύξηση σε 217.000 τ.μ. έναντι 140.000 τ.μ. αρχικά της έκτασης που δεν θα μπορεί να αξιοποιηθεί.  Επίσης, η επιφάνεια των προστατευόμενων περιοχών και των χώρων πρασίνου θα είναι 61.800 τμ., με την υφιστάμενη δομημένη επιφάνεια να είναι 74.000 τ.μ. Υπενθυμίζεται ότι το αραβικών συμφερόντων Jermyn Street RE fund IV έχει προσφέρει 400 εκατ. ευρώ. Πληροφορίες αναφέρουν ότι στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είναι αποφασισμένοι τώρα να μην μπλοκάρουν την επένδυση.

 

 

Εκταση Αφάντου, Ρόδος

Η πράξη της αναοριοθέτησης του αρχαιολογικού χώρου ουδόλως θέτει σε αμφισβήτηση το σύνολο του εγχειρήματος για το οποίο η κυβέρνηση έχει αναλάβει τη δέσμευση να υλοποιήσει και τούτο διότι η κήρυξη αρχαιολογικού χώρου δεν συνεπάγεται την ταυτόχρονη απαγόρευση δόμησης, αλλά την παρακολούθηση των εργασιών από την αρχαιολογική υπηρεσία» αναφέρει το υπουργείο Πολιτισμού μετά τις αντιδράσεις που υπήρξαν στην απόφαση να χαρακτηριστεί αρχαιολογική ζώνη ολόκληρη η έκταση όπου επρόκειτο να δημιουργηθεί γήπεδο γκολφ στην Αφάντου της Ρόδου.

Το υπουργείο Πολιτισμού υποστηρίζει ότι για το θέμα των επενδύσεων στο Αφάντου «έχει αναπτυχθεί συνεχής και γόνιμη συνεργασία όλων των εμπλεκομένων πλευρών – ΤΑΙΠΕΔ, συναρμόδια Υπουργεία Πολιτισμού και Αθλητισμού, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Περιβάλλοντος και Ενέργειας καθώς και της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Οικονομικών μεταξύ των οποίων υπάρχει ομοφωνία ότι η αναοριοθέτηση δεν θέτει σε αμφισβήτηση την πραγματοποίηση της επένδυσης».

Η αξιοποίηση των ακινήτων στην περιοχή Αφάντου αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά έργα στην χώρα, δεδομένου ότι το σύνολο της επένδυσης αναμένεται να ξεπεράσει τα 300 εκατ. ευρώ.
Από τη συνολική έκταση 1.615 στρεμμάτων των δύο ακινήτων (1.360 στρέμματα το Βόρειο Αφάντου και 255 στρέμματα το Νότιο Αφάντου), τα 815 στρέμματα παραχωρούνται με το θεσμό της επιφάνειας, εκ των οποίων τα 530 στρέμματα αφορούν στο γκολφ, το οποίο θα αναβαθμιστεί βάσει των πλέον σύγχρονων προδιαγραφών, για διάστημα 50 ετών.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΟΛΘ, λιμάνι Θεσσαλονίκης
Για τον ΟΛΘ προβλέπεται μεταβίβαση και κατανομή των διοικητικών και λοιπών αρμοδιοτήτων του ΟΛΘ στη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένος με βάση την αναθεωρημένη σύμβαση παραχώρησης.

Ενδιαφέρον για τον ΟΛΘ έχουν δείξει η ολλανδική APM Terminals (θυγατρική της δανέζικης Maersk, που είναι παγκόσμιος leader στον κλάδο), η φιλιππινέζικη International Container Terminal Services ICTS, και ηP&O Steam Navigation που εδρεύει στο Ντουμπάι.

 

 

ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Οι μνηστήρες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι τελικώς τρεις, που κατέθεσαν δήλωση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την εξαγορά της υπό ιδιωτικοποίηση εταιρείας σιδηροδρομων. Προσφορές υπέβαλαν η ΓΕΚ Τέρνα, η ιταλικήTrenitalia  και η ρωσική κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων RZD – η μεγαλύτερη στην Ευρώπη.

Οι Ρώσοι και η ΓΕΚΤΕΡΝΑ φέρονται να έχουν ενημερώσει τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ πως ενδέχεται να συνεργαστούν στο δεύτερο στάδιο της διαδικασίας.

Αμφίβολο θεωρείται αν θα παραμένει μέχρι τη διαγωνιστική φάση στη διαδικασία η Trenitalia. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Ιταλοί ενδιαφέρονται επί του παρόντος να έχουν πρόσβαση στα στοιχεία της ελληνικής εταιρείας και του ομίλου ΟΣΕ, ώστε να επιδιώξουν συνεργασία με τον μελλοντικό ιδιοκτήτη της.

 

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών

Η εταιρία Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε. (ΔΑΑ) συστάθηκε το 1996 με σκοπό την κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» για 30 χρόνια, βάσει σχετικής σύμβασης παραχώρησης.

Η συγκεκριμένη παραχώρηση, η οποία συνιστά μία από τις μεγαλύτερες και σημαντικότερες συμπράξεις μεταξύ Δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, λήγει το 2026. Το Δημόσιο έχει μεταβιβάσει στο ΤΑΙΠΕΔ και το δικαίωμα επέκτασης της υφιστάμενης παραχώρησης κατά 20 επιπλέον έτη (μέχρι το 2046).

Μέτοχοι του ΔΑΑ σήμερα είναι το Ελληνικό Δημόσιο (25%), το ΤΑΙΠΕΔ (30%), η AviAlliance  (26.7%), η AviAlliance Capital (13,3%) και η οικογένεια Δ. Κοπελούζου (5% -8 μετοχές).

Ως ενδιαφερόμενοι για την αποκρατικοποίηση του ΔΑΑ φέρονται τόσο οι Καναδοί της PSP Investment, όσο και οι Κινέζοι επενδυτές της Freidmann με τη Shenzen Airport.

Επίσης στους ενδιαφερόμενους του ΔΑΑ πλέον συγκαταλέγεται και η Fraport. Πάντως, η συμμετοχή των ενδιαφερομένων θα εξαρτηθεί από το μοντέλο της αποκρατικοποίησης που θα επιλεγεί. Οι Κινέζοι επενδυτές, για παράδειγμα, δεν ενδιαφέρονται για τίποτε λιγότερο από ένα πλειοψηφικό μερίδιο του ΔΑΑ και την ανάληψη του μάνατζμεντ στην επιχείρηση.

 

 

Εγνατία Οδός

Η Εγνατία Οδός είναι ο αυτοκινητόδρομος που διασχίζει τη Βόρεια Ελλάδα, από Ανατολή σε Δύση, ξεκινώντας από το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας και καταλήγοντας στα ελληνοτουρκικά σύνορα.

Η Εγνατία αποτελεί καταλύτη για τις επενδύσεις της Βόρειας Ελλάδας στους τομείς μεταφορών, βιομηχανίας και τουρισμού. Διευκολύνει σημαντικά το εμπόριο και τη μετακίνηση στην Ελλάδα, φέρνοντας την Ήπειρο και τη Δυτική Μακεδονία πιο κοντά στο μητροπολιτικό κέντρο της Θεσσαλονίκης (2η μεγαλύτερη Ελληνική πόλη), την υπόλοιπη Μακεδονία και τη Θράκη.

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο ενώνει μεγάλα οικονομικά και βιομηχανικά κέντρα της Δύσης με αυτά της Ανατολής, προσθέτοντας έναν άρρηκτο εμπορικό σύνδεσμο μεταξύ τους.

Αποτελεί επίσης συλλεκτήρια οδό για το σύστημα μεταφοράς στα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς οι Πανευρωπαϊκοί Διάδρομοι IV (Βερολίνο-Σόφια- Θεσσαλονίκη), IX (Ελσίνκι-Αλεξανδρούπολη) και Χ (Βιέννη-Βελιγράδι- Θεσσαλονίκη) καταλήγουν στην Εγνατία Οδό.

 

 

ΕΛΠΕ

Στα ΕΛΠΕ βασικοί μέτοχοι είναι ο Όμιλος Λάτση με 40,98% και το ΤΑΙΠΕΔ  με 35,48%. Ο Όμιλος Λάτση εισήλθε το 2003 μέσω της Paneurοpean στα ΕΛΠΕ και βάσει της συμφωνίας που υπέγραψε τότε με το Ελληνικό Δημόσιο, διατηρεί προτιμησιακό δικαίωμα σε περίπτωση διάθεσης επιπλέον ποσοστού του Δημοσίου, ενώ ελέγχει και το μάνατζμεντ.

Οι όροι αυτοί καθιστούν ουσιαστικά την όλη διαδικασία αναζήτησης στρατηγικού επενδυτή από το ΤΑΙΠΕΔ τυπική, αφού χωρίς τη συναίνεση του ομίλου Λάτση δεν μπορεί να υπάρξει πώληση.

Το σενάριο της μετοχοποίησης φέρεται να διευκολύνει το σχέδιο αποκρατικοποίησης του ομίλου των ΕΛΠΕ σε σχέση πάντα με τον κομβικό ρόλο του ομίλου Λάτση. Πάντως στην λίστα των ιδιωτικοποιήσεων τα ΕΛΠΕ ήταν από τις λιγοστές κρατικές εταιρείες χωρίς χρονοδιάγραμμα πώλησης.

Αιτία ήταν η μετοχική σχέση με τη ΔΕΠΑ, στην οποία τα ΕΛΠΕ κατέχουν το 35%. Η αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ έχει αποφασιστεί να επανεξεταστεί μετά την υποβολή στην Ε.Ε. του σχεδίου ανοίγματος της λιανικής αγοράς φυσικού αερίου, το οποίο θα ξεκαθαρίσει το τοπίο στην αγορά. Σύμφωνα μάλιστα με κυβερνητικές πηγές, θα επανέλθει και το σενάριο της μετοχοποίησης.

Έτσι, το αρμόδιο κυβερνητικό επιτελείο και το ΤΑΙΠΕΔ έκριναν ότι θα πρέπει να αποσυνδέσουν την αποκρατικοποίηση των ΕΛΠΕ από την ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης της ΔΕΠΑ, όπως αρχικά είχε προγραμματιστεί λόγω της συμμετοχής της πρώτης με 35% στη δεύτερη και του ενδεχομένου να αυξηθεί η συμμετοχή του ομίλου Λάτση στα ΕΛΠΕ.

Ενδιαφέρον για τα ΕΛΠΕ έχει κατά καιρούς εκδηλωθεί και από το εξωτερικό. Η Gazprom δεν έκρυψε ποτέ το ενδιαφέρον της για τον ελληνικό όμιλο μέσω τoυ πετρελαϊκού της βραχίονα Gazpromneft.

Ενδιαφέρον έχει εκφραστεί και από τη ρωσική κρατική πετρελαϊκή εταιρεία Rosneft.

Είναι γνωστό εξάλλου το ενδιαφέρον της ρωσικής Lukoil για τα ΕΛΠΕ που εκφράστηκε από κοινού με τον όμιλο Λάτση το 2003, λίγο πριν από τη συμφωνία συγχώνευσης της Πετρόλα με τα ΕΛΠΕ.

Ενδιαφέρον έχει εκφραστεί στο πρόσφατο παρελθόν και από το Εμιράτο του Κατάρ.

 


ΟΤΕ

Το πλέον πιθανό σενάριο είναι ότι η Deutsche Telekom βασικός μέτοχος θα πάρει το ποσοστό του ΤΑΙΠΕΔ.

 

 

ΕΥΑΘ

Δύο κοινοπραξίες ελληνικών με ξένες εταιρείες είχαν δείξει μεγάλο ενδιαφέρον για την εταρεία ύδρευσης και αποχέτευσης της Θεσσαλονίκης, η οποία εμφανίζει πολύ καλά οικονομικά αποτελέσματα επί πολλά χρόνια.

Από την μία πλευρά  βρίσκεται η κοινοπραξία του γαλλικού ομίλου Suez Environnement με την εταιρείαΆκτωρ του ομίλου Mπόμπολα.

H Suez ελέγχει το 5,1% της EYAΘ και μαζί με την Άκτωρ, ήδη διαχειρίζονται τη μονάδα βιολογικού καθαρισμού Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, η Άκτωρ, μέσω της θυγατρικής της, Kάστωρ A.E., έχει αυξημένη συμμετοχή στα έργα υποδομών της εταιρίας.

Δεύτερος διεκδικητής είναι είναι μία κοινοπραξία που αποτελείται από τη ΓΕΚΤΕΡΝΑ, τον όμιλο Αποστολόπουλου (Ιατρικό Αθηνών) και την κρατική εταιρεία υδάτων του Ισραήλ «Merokot».

 

ΔΕΠΑ

Ουσιαστικά, δύο σενάρια «παίζουν» για την πώληση της ΔΕΠΑ. Στην πρώτη περίπτωση, είναι προς διάθεση το 100% των μετοχών της ΔΕΠΑ Α.Ε., υπό την προϋπόθεση ότι το 34% των μετοχών του ΔΕΣΦΑ Α.Ε. θα αποδοθεί στο Ελληνικό Δημόσιο με την ολοκλήρωση της συναλλαγής.

Στη δεύτερη περίπτωση, είναι προς διάθεση το 100% της ΔΕΠΑ Α.Ε. και ξεχωριστά το 66% του ΔΕΣΦΑ Α.Ε. (31% διατίθεται από το Ελληνικό Δημόσιο και 35% από τα ΕΛΠΕ). Σε κάθε περίπτωση, το Ελληνικό Δημόσιο θα διακρατήσει 34% των μετοχών του στον ΔΕΣΦΑ Α.Ε.

 

ΕΛΤΑ

Για το 2016, τα ΕΛΤΑ στοχεύουν σε σύγχρονα εργαλεία πληροφορικής και αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού για την επίτευξη του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος. Παράλληλα, στα σχέδια είναι νέες δραστηριότητες για ασφαλιστικά προϊόντα, πώληση σκρατς και λαχείων, και διακίνηση στην Ευρώπη δεμάτων από την China post, ενώ παράλληλα εισερχονται και στην αγορά ενέργειας. Μεταξύ των στόχων για το 2016 είναι η συγχώνευση της θυγατρικής ταχυμεταφοράς, προκειμένου η εταιρία να μετατραπεί σε εταιρία logistics και courier.
 
Να σημειωθεί ότι ενδιαφέρον για τα ΕΛΤΑ είχαν επιδείξει πριν από κάποια χρόνια ευρωπαϊκοί ταχυδρομικοί οργανισμοί πριν ενσκήψει η κρίση. Συγκεκριμένα, τα Βελγικά Ταχυδρομεία είχαν επιδείξει ενδιαφέρον, και ειδικότερα για τον τομέα των Ταχυμεταφορών, και μάλιστα είχαν ζητήσει και τον φάκελο, χωρίς, ωστόσο, να υπάρξει συνέχεια.

Και οι Ολλανδοί είχαν εξετάσει πιθανότητα συνεργασίας με τα ΕΛΤΑ, ενώ και τα Γαλλικά Ταχυδρομεία είχαν μελετήσει τις πιθανότητες ανάπτυξης μέσω της δημιουργίας ενός ομίλου ταχυδρομείων των χωρών της Μεσογείου.

 

Click to comment

Απάντηση

BUSINESS-STORIES

POS | Μέχρι πότε μπορεί να γίνει η διασύνδεση με τις ταμειακές μηχανές

Προθεσμία μέχρι τις 10 Ιουνίου έχουν για να διασυνδέσουν τις ταμειακές μηχανές τους και τα POS 7.600 επιχειρήσεις, που διαθέτουν συστήματα τα οποία είναι ασύμβατα μεταξύ τους, ώστε να προχωρήσουν στην άμεση αντικατάσταση ενός από τα δύο.

Ο επιπλέον χρόνος παρέχεται σε 7.600 επιχειρήσεις, καθώς οι συγκεκριμένες παρότι συμμορφώθηκαν με τις υποχρεώσεις τους και πληρούσαν τις σχετικές προϋποθέσεις επιτυχούς διασύνδεσης, διαθέτοντας τερματικά, που συμπεριλαμβάνονται στις Δηλώσεις Συμμόρφωσης των Παρόχων (NSPs/Acquirers) και αναβαθμισμένους ΦΗΜ με τεχνική δυνατότητα διασύνδεσης, εν τέλει δεν κατόρθωσαν να διασυνδεθούν χωρίς δική τους υπαιτιότητα, λόγω τεχνικής αδυναμίας κάποιας εκ των συσκευών τους.

Με απόφαση Πιτσιλή η παράταση

Ειδικότερα, με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, πήρε παράταση η προθεσμία διασύνδεσης για αυτές τις επιχειρήσεις, ώστε να προβούν, χωρίς τον κίνδυνο επιβολής κυρώσεων, στην προμήθεια ταμειακού συστήματος ή Μέσου Πληρωμής, ο συνδυασμός των οποίων θα διασφαλίζει την δυνατότητα διασύνδεσής τους για την σύννομη λήψη πληρωμών με κάρτα από την επιχείρησή τους.

Οι επιχειρήσεις αυτές έχουν ήδη λάβει σχετικό e-mail από την ΑΑΔΕ, με το οποίο ενημερώνονται για τη σχετική παράταση της διασύνδεσης και τη δυνατότητα πληροφόρησής τους από τον Πίνακα ετοιμότητας διασύνδεσης μοντέλων POS με τύπους ταμειακών μηχανών, ο οποίος βρίσκεται αναρτημένος στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ, στη διεύθυνση https://www.aade.gr/syndyasmoi-tameiakon-mihanon-pos.

Στην ιστοσελίδα αυτή μπορούν να δουν τους συνδυασμούς ταμειακού συστήματος και τερματικού POS, που διασυνδέονται με επιτυχία, ώστε να προβούν άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες για την προμήθεια του κατάλληλου και με ετοιμότητα διασύνδεσης ταμειακού συστήματος με το Μέσο Πληρωμής, που διαθέτουν, ή αντιστρόφως, ανάλογα με την επιλογή τους.

Continue Reading

BUSINESS-STORIES

Ατομικές επιχειρήσεις | «Άλμα» στη φορολογία το 2025 λόγω αλλαγών στο ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα

Αν και η φορολογική περίοδος βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, τα «σκούρα μαντάτα» για τους ελεύθερους επαγγελματίες, αναμένονται από το 2025 καθώς οι φετινές αυξήσεις στον κατώτατο μισθό επηρεάζουν άμεσα και τις επιβαρύνσεις στη φορολογία τους με επιπλέον φόρους έως και 37%, με ειδικές προβλέψεις για όσους απασχολούν εργαζόμενους.

Kαι αυτό διότι, με νόμο ο οποίος ψηφίστηκε πέρυσι, ο ετήσιος κατώτατος μισθός αποτελεί την βάση υπολογισμού του τεκμαρτού εισοδήματος των ελεύθερων επαγγελματιών, το οποίο ανάλογα με τα χρόνια λειτουργίας της επιχείρησης και το απασχολούμενο προσωπικό αυξομειώνεται, δημιουργώντας έτσι αποκλίσεις στα βάρη της φορολογίας.

Όπως έχει σημειώσει και στο παρελθόν το newsit.gr με παραδείγματα από τον κ. Ηλία Χατζηγεωργίου της Παντελής Παν. & Συνεργάτες με την αύξηση του κατώτατου μισθού στα 830 ευρώ, αυξάνεται και η βάση υπολογισμού του ελάχιστου φόρου στον ελεύθερο επαγγελματία στα 11.620 ευρώ (από 10.920 ευρώ με κατώτατο στα 780 ευρώ) και ως εκ τούτου, από το 2025 αυξάνεται και ο ελάχιστος ο φόρος στα 1.258 ευρώ, από 1.102 ευρώ.

Και τούτο διότι το ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα υπολογίζεται στο ύψος του κατώτατου μισθού επί 14 μήνες, από το φορολογικό έτος 2024 και μετά (δηλαδή στις δηλώσεις του 2025).

Πώς θα υπολογίζεται το ελάχιστο φορολογητέο εισόδημα

Σε ένα δεύτερο επίπεδο, το ποσό του τεκμαρτού εισοδήματος, που προκύπτει από τον κατώτατο μισθό συνυπολογίζεται με τα έτη λειτουργίας της επιχείρησης και το ενδεχόμενο προσωπικό.

Δηλαδή, οι νέοι επαγγελματίες για λιγότερα από 4 έτη, απαλλάσσονται από τα αντικειμενικά κριτήρια ενώ από το 4ο έτος λειτουργίας ισχύει ελάχιστο όριο φορολογητέου εισοδήματος μειωμένο κατά 67%, σε σύγκριση με το ποσό του ελαχίστου φορολογητέου εισοδήματος που αντιστοιχεί σε ατομική επιχείρηση με 6 έτη λειτουργίας χωρίς εργαζόμενο, και διαμορφώνεται ως εξής:

  • Για κάθε ατομική επιχείρηση που συμπλήρωσε 4 έτη λειτουργίας μέσα στο 2023, θα ληφθεί υπόψη το ποσό των 10.920 ευρώ μειωμένο κατά 67%, δηλαδή θα ληφθεί υπόψη ελάχιστο φορολογητέο εισόδημα ύψους 3.640 ευρώ.
    για κάθε ατομική επιχείρηση που συμπλήρωσε ή θα συμπληρώσει 4 έτη λειτουργίας μέσα στο 2024, θα ληφθεί υπόψη το ποσό των 11.620 ευρώ μειωμένο κατά 67%, δηλαδή θα ληφθεί υπόψη ελάχιστο φορολογητέο εισόδημα ύψους 3.873 ευρώ.
  • Για τους επιχειρήσεις που λειτουργούν 5 χρόνια ισχύει ελάχιστο όριο φορολογητέου εισοδήματος μειωμένο κατά 33%, σε σύγκριση με το ποσό του ελαχίστου φορολογητέου εισοδήματος που αντιστοιχεί σε ατομική επιχείρηση με 6 έτη λειτουργίας χωρίς εργαζόμενο και συγκεκριμένα:
  • Για κάθε ατομική επιχείρηση που συμπλήρωσε 5 έτη λειτουργίας μέσα στο 2023, θα ληφθεί υπόψη το ποσό των 10.920 ευρώ μειωμένο κατά 33%, δηλαδή θα ληφθεί υπόψη ελάχιστο φορολογητέο εισόδημα ύψους 7.280 ευρώ.
  • Για κάθε ατομική επιχείρηση που συμπλήρωσε ή θα συμπληρώσει 5 έτη λειτουργίας μέσα στο 2024, θα ληφθεί υπόψη το ποσό των 11.620 ευρώ μειωμένο κατά 33%, δηλαδή θα ληφθεί υπόψη ελάχιστο φορολογητέο εισόδημα ύψους 7.747 ευρώ.
  • Για τις ατομικές επιχειρήσεις «ηλικίας» μεγαλύτερη των 6 ετών, το ελάχιστο τεκμαρτό φορολογητέο εισόδημα που αντιστοιχεί σε επιχείρηση με 6 έτη λειτουργίας χωρίς κανέναν εργαζόμενο προσαυξάνεται κατά 10% για κάθε επιπλέον τριετία λειτουργίας και συγκεκριμένα:
  • Για 7 έως 9 έτη λειτουργίας ισχύει προσαύξηση 10%, οπότε το ποσό αυτό διαμορφώνεται στα 12.012 ευρώ για το φορολογικό έτος 2023 και αυξάνεται περαιτέρω στα 12.782 ευρώ για το φορολογικό έτος 2024
  • Για 10 έως 12 έτη λειτουργίας ισχύει προσαύξηση 20%, οπότε το ποσό αυτό διαμορφώνεται στα 13.104 ευρώ για το φορολογικό έτος 2023 και αυξάνεται περαιτέρω στα 13.944 ευρώ για το φορολογικό έτος 2024
  • Για περισσότερα από 12 έτη λειτουργίας, η προσαύξηση φθάνει το 30%, οπότε το ποσό αυτό διαμορφώνεται στα 14.196 ευρώ για το φορολογικό έτος 2023 και αυξάνεται στα 15.106 για το φορολογικό έτος 2024.

Τι θα ισχύει για όσους απασχολούν εργαζόμενους

Ειδικές προβλέψεις θα ισχύουν για όσες ατομικές επιχειρήσεις απασχολούν εργαζόμενους, και συγκεκριμένα:

  • Το ποσό ελάχιστου ετήσιου φορολογητέου εισοδήματος συγκρίνεται με το ποσό του ανώτερου ετήσιου μισθού που καταβάλλεται στο προσωπικό το οποίο δεν μπορεί να είναι υψηλότερο των 30.000 ευρώ. Όποιο από τα δύο συγκρινόμενα ποσά είναι μεγαλύτερο θα λαμβάνεται αυτό υπόψη, για τον περαιτέρω αντικειμενικό προσδιορισμό του τελικού ελαχίστου φορολογητέου εισοδήματος.
  • Το ελάχιστο ετήσιο φορολογητέο εισόδημα, προσαυξάνεται περαιτέρω ως εξής:

Κατά το 10% του ετήσιου κόστους μισθοδοσίας του προσωπικού (στο οποίο περιλαμβάνονται μισθοί, εργοδοτικές εισφορές, παροχές σε είδος) της επιχείρησης, με ανώτατο όριο προσαύξησης τις 15.000 ευρώ.

Κατά το 5% της τυχόν επιπλέον διαφοράς του ετήσιου κύκλου εργασιών της επιχείρησης από τον μέσο όρο ετήσιου κύκλου εργασιών όλων των επιχειρήσεων που ασκούν την ίδια δραστηριότητα βάσει Κωδικού Αριθμού Δραστηριότητας. Η προσαύξηση της περίπτωσης αυτής δεν υπολογίζεται όταν ο μέσος όρος του ετήσιου κύκλου εργασιών του αντίστοιχου Κ.Α.Δ. δεν υπερβαίνει τις 10.000 ευρώ ή όταν το πλήθος των επιτηδευματιών που υπάγονται στον συγκεκριμένο Κ.Α.Δ. δεν υπερβαίνει τους 30.

  • Εφόσον το δηλούμενο εισόδημα του αυτοαπασχολούμενου είναι μεγαλύτερο από το ελάχιστο ετήσιο φορολογητέο εισόδημα, ως τελικό φορολογητέο εισόδημα λαμβάνεται υπόψη το δηλούμενο.
  • Εφόσον το δηλούμενο εισόδημα είναι μικρότερο του ελάχιστου ετήσιου φορολογητέου εισοδήματος, ως τελικό φορολογητέο εισόδημα λαμβάνεται υπόψη το δεύτερο.

newsit.gr

Continue Reading

BUSINESS-STORIES

Νέες επιχειρήσεις: Eως 50% επιχορήγηση μέσω ΕΣΠΑ | Ποιοι, πώς και πότε θα χρηματοδοτηθούν

Σπάνια ευκαιρία για να στήσουν τη δική τους επιχείρηση θα έχουν σε λίγες μέρες χιλιάδες νέοι επαγγελματίες σε ολόκληρη τη χώρα καθώς ανοίγει η πλατφόρμα των αιτήσεων, ώστε να τολμήσουν να κάνουν το ξεκίνημά τους, βάζοντας «μισά- μισά» τα λεφτά με το κράτος.

Για πρώτη φορά μετά το 2018 έρχονται προγράμματα ΕΣΠΑ που προσφέρουν άμεση χρηματική επιχορήγηση σε νέους επιχειρηματίες για να ανοίξουν καινούργια καταστήματα, καινούργιες επιχειρήσεις και τουριστικά καταλύματα.

Διαθέτοντας προσωπικό κεφάλαιο 20.000, 50.000 ή 100.000 ευρώ, θα λάβουν από το κράτος και επιχορήγηση άλλα τόσα ως ενίσχυση για να σταθούν στα πόδια τους.

Νέα συστήματα

Το σχέδιο της κυβέρνησης και του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκου Παπαθανάση (φωτ.) αποβλέπει στην ενίσχυση της νέας επιχειρηματικότητας για δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, προκειμένου νέες και νέοι να βρουν δουλειά ή να επιστρέψουν στην Ελλάδα αν έχουν φύγει στο εξωτερικό. Τα προγράμματα αναμένεται έτσι να γίνουν ανάρπαστα.

Εν συγκρίσει με το παρελθόν, όμως, θα διαθέτουν αυξημένη διαφάνεια και δικλείδες ασφαλείας για την τελική επιλογή των δικαιούχων. Ενα διαφοροποιημένο σύστημα εντάξεων θα δίνει δυνατότητα αυτοβαθμολόγησης στους υποψηφίους, προκειμένου να γνωρίζουν τις πιθανότητες επιτυχίας της αίτησής τους, προτού καλά-καλά τελειώσουν την αίτηση, ώστε να μη μένουν τελικά στα κρύα του λουτρού, αφού θα έχουν μπει σε τόσα έξοδα, κινήσεις και διαδικασίες υλοποίησης του στόχου τους.

Η επιλογή των δικαιούχων θα γίνει με συγκριτική αξιολόγηση βάσει βαθμολογίας επί συγκεκριμένων κριτηρίων. Δεν θα επαναληφθεί έτσι το «όποιος προλάβει – πρόλαβε» να κάνει πρώτος αίτηση, προτού εξαντληθούν τα κονδύλια.

Πώς και πότε θα χρηματοδοτηθούν

Στο α’ δεκαήμερο του Δεκεμβρίου θα ανοίξει η πλατφόρμα των αιτήσεων για εκατοντάδες ή χιλιάδες επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα, που θα λάβουν 45%-50% επιχορήγηση από το ΕΣΠΑ και δημόσιους πόρους. Νωρίτερα την ίδια μέρα, στο espa.gr θα ανακοινωθούν οι τελικοί όροι συμμετοχής στο πρόγραμμα. Αιτήσεις θα γίνονται δεκτές ως τις αρχές Φεβρουαρίου.

Τα κονδύλια μοιράζονται σε δύο δεξαμενές, μία για επιχειρήσεις στην Αττική και μία στην Περιφέρεια. Η περίμετρος των δικαιούχων καθορίζεται από συγκεκριμένους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (ΚΑΔ), ο κατάλογος των οποίων είναι ιδιαίτερα εκτεταμένος (εξαιρούνται οι κλάδοι του λιανικού εμπορίου και της Εστίασης). Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε σχεδίου κυμαίνεται από 80.000 έως 400.000 ευρώ στον τομέα του τουρισμού ή από 40.000 έως 400.000 ευρώ στον τομέα του εμπορίου, της μεταποίησης και των υπηρεσιών.

Επένδυση και αποπληρωμή θα γίνουν μέσα σε δύο χρόνια. Στην τελική προκήρυξη, όμως, θα μειώνεται από πέντε σε τρία χρόνια, η περίοδος μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης, κατά την οποία απαγορεύεται η αλλαγή δραστηριότητας ή χρήσης της επένδυσης. Για παράδειγμα, δεν είναι επιτρεπτή η αλλαγή δραστηριότητας από ΚΑΔ Μεταποίησης σε ΚΑΔ Υπηρεσιών και το αντίστροφο.

Θα διατεθούν συνολικά 350 εκατ. ευρώ, αποκλειστικά για μικρές ή πολύ μικρές επιχειρήσεις. Τα 190 αφορούν, κυρίως, τους κλάδους Υπηρεσιών και Μεταποίησης ή άλλες νεοσύστατες επιχειρήσεις και νέους επαγγελματίες εφόσον έχουν κάνει έναρξη εργασιών μέσα στους τελευταίους 12 μήνες, βρίσκονται υπό σύσταση ή θα προλάβουν να συστήσουν επιχείρηση μέσα στη χρονιά.

Εξαιρούνται όμως οι κλάδοι της εστίασης και του λιανεμπορίου. Τα υπόλοιπα 160 εκατ. ευρώ αφορούν τουριστικές επιχειρήσεις. Για παράδειγμα, ένας νέος οδοντίατρος που χρειάζεται ιατρικό εξοπλισμό και μηχανήματα 40.000 ευρώ για να ανοίξει το ιδιωτικό ιατρείο του θα είναι επιλέξιμος και με την επιδότηση που θα πάρει το κόστος του θα μειωθεί στο μισό!

Ποιοι προηγούνται, ποιοι αποκλείονται

Σε σύγκριση με αντίστοιχα προγράμματα του παρελθόντος από Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης και ΕΣΠΑ (έως το 2018 τουλάχιστον, όπου δίνονταν ακόμα χρηματοδοτήσεις 40% και άνω για νεοσύστατες επιχειρήσεις), το νέο πρόγραμμα θα έχει πιο «ευρωπαϊκά» κριτήρια διασφάλισης της ποιότητας, της ωριμότητας και της βιωσιμότητας του επενδυτικού σχεδίου, προκειμένου να καταθέσει ο υποψήφιος την πρόταση για δημιουργία της δικής του επιχείρησης.

Τη στιγμή υποβολής της αίτησης κάθε ενδιαφερόμενος θα γνωρίζει και θα αναγράφει στην αίτησή του πόσα μόρια υπολογίζει πως συγκέντρωσε. Θα μετράει η προηγούμενη εμπειρία ή σπουδές στον τομέα που επιλέγει, αλλά και ο υποψήφιος μπορεί να καλύψει το 50-55% της επένδυσης που απαιτείται με δικά του κεφάλαια. Αν δηλαδή κάποιος ζητάει επιχορήγηση, π.χ. 90.000 ευρώ, θα πρέπει να προκύπτει (από βεβαιώσεις ή συμφωνητικό με τράπεζα κ.λπ.) ότι διαθέτει και αντίστοιχο κεφάλαιο 90.000-100.000 ευρώ ή εξασφαλισμένο δάνειο για να καλύψει τη συμμετοχή του. Διαφορετικά θα αποκλείεται.

Τα στοιχεία που θα υποβληθούν ως τις αρχές Φεβρουαρίου θα ελεγχθούν μέσα σε ένα εξάμηνο, προκειμένου το καλοκαίρι να ανακοινωθεί η τελική λίστα των δικαιούχων. Σε περίπτωση που η αίτηση βαθμολογηθεί από τους αξιολογητές του ΥΠΕΘΟ με λιγότερα μόρια απ’ όσα υπολόγισε ο ίδιος ο υποψήφιος, θα λαμβάνει και αιτιολογημένη απάντηση πώς και γιατί δεν έπιασε τη βαθμολογία που περίμενε. Ετσι, γνωρίζοντας κάθε υποψήφιος τη δική του βαθμολογία, θα μπορεί να ελέγξει τις πιθανότητες και αν δικαιολογημένα βρέθηκε πιο χαμηλά στην κατάταξη, εν σχέσει με τους υπόλοιπους με περισσότερα μόρια.

Δεν αρκεί πάντως η απλή δήλωση προθέσεων. Τίθενται αυξημένα κριτήρια διασφάλισης της σοβαρότητας του επενδυτικού σχεδίου και απαιτείται να υπάρχουν ακριβή στοιχεία υλοποίησής του. Ο υποψήφιος δικαιούχος πρέπει να ορίσει ξεκάθαρα σε ποια ακριβώς περιοχή ενεργοποιείται εντός της περιφέρειας που επιλέγει. Και απαιτείται να το αποδεικνύει με έγγραφα ή άλλα στοιχεία (Ε1, Ε9, μισθωτήρια κ.λπ.).

Για παράδειγμα, αν δηλώσει επαγγελματική έδρα σε συγκεκριμένο ακίνητο πρέπει να εμφανίσει τίτλους ιδιοκτησίας ή μισθωτήριο μακροχρόνιας ενοικίασης του χώρου κ.λπ. Ή αν δηλώνει πως θα ανεγείρει ακίνητο, να καταθέσει στοιχεία ότι διαθέτει έκταση και είναι οικοδομήσιμη. Διαφορετικά, δεν θα αξιολογείται καν η πρόταση.

Από την άλλη, ακριβώς επειδή τα προγράμματα αφορούν νεοσύστατες επιχειρήσεις δεν θα τεθούν περιορισμοί ως προς τις θέσεις εργασίας, όπως ισχύει σε αντίστοιχα προγράμματα για υφιστάμενες επιχειρήσεις. Δίνεται έτσι η ευκαιρία σε νέους επιχειρηματίες να εκκινήσουν με προσωπική ατομική εργασία, χωρίς κανέναν υπάλληλο. Ωστόσο, σχεδιάζεται να μπορεί να λάβουν επιπλέον επιχορήγηση αν δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας, τις οποίες θα διατηρήσουν. Στην περίπτωση αυτήν, η επιδότηση θα φτάνει στο 50%.

Για να συμμετάσχει κανείς πρέπει να επιλέξει ένα από τα δύο προγράμματα, με έναν μόνο Κωδικό Δραστηριότητος (ΚΑΔ) και σε μία μόνο περιφέρεια της χώρας. Στο πρόγραμμα τουριστικών καταλυμάτων θα χρηματοδοτείται η δημιουργία για ξενοδοχεία 4 αστέρων και άνω με τουλάχιστον 12 κλίνες, ξενοδοχειακά καταλύματα εντός παραδοσιακών κτισμάτων του Π.Δ. 33/197 ή κάμπινγκ 3 αστέρων και άνω. Καλύπτονται, όμως, και επιπλωμένες τουριστικές κατοικίες (τουλάχιστον τρεις στο ίδιο σήμα) ή ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα με ελάχιστη δυναμικότητα 12 κλινών, κατηγορίας από 4 κλειδιά και άνω.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en