Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Πάρε Ανάσα» από το Κάπνισμα – Πρόγραμμα Πρόληψης στα Σχολεία Ξεκινά η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας

Από Δημοτικά Σχολεία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας ξεκινά πιλοτικά το Πρόγραμμα «Πάρε Ανάσα» που αφορά την πρόληψη του καπνίσματος σε μαθητές σε συνεργασία με την Ελληνική Πνευμονολογική Εταιρεία και με τη στήριξη της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα δράσεων, το οποίο αυτή τη σχολική χρονιά θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε εννέα σχολεία και από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα επεκταθεί σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια και στις τρεις Περιφερειακές Ενότητες Αχαΐας, Αιτωλοακαρνανίας και Ηλείας.

«Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, στο πλαίσιο του Σχεδίου δράσης πρόληψης, ενημέρωσης, προαγωγής υγείας για το 2016 εφαρμόζει προγράμματα προάσπισης και προαγωγής της υγείας και ευεξίας του ατόμου καθώς και  ευαισθητοποίησης του κοινού σε θέματα υγείας» υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου όπου παρουσίασε αναλυτικά τις δράσεις που θα πραγματοποιηθούν μέχρι το τέλος της τρέχουσας σχολικής χρονιάς.

Και πρόσθεσε ο κ. Κατσιφάρας: «Σκοπός μας είναι να προλάβουμε από την μικρή ηλικία τα παιδιά να μην ξεκινήσουν το κάπνισμα, να τα ενημερώσουμε σοβαρά και υπεύθυνα μέσα από δράσεις, να ευαισθητοποιήσουμε την κοινωνία», ευχαριστώντας παράλληλα τόσο τον Αντιπεριφερειάρχη Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Αντώνη Χαροκόπο και τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κωνσταντίνο Γιαννόπουλο, όσο και τις δύο γιατρούς της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρίας Δήμητρα Μπουσίου και την αλλεργιολόγο της Διεύθυνσης Υγείας Π.Ε. Αχαΐας της Περιφέρειας Κατερίνα Μπρίνια, για τη συνδρομή τους στο πρόγραμμα.

«Στρατηγικός μας στόχος είναι να αποκτήσουν τα παιδιά μας στέρεα ερμηνευτικά πρίσματα για τον κόσμο που τα περιβάλλει, πολύ περισσότερο όσον αφορά προγράμματα πρόληψης. Υποδεχόμαστε με πολύ χαρά το Πρόγραμμα και ευχή μας είναι να συνεχιστεί σε βάθος χρόνου για να κάνουμε μία διαρκή παρέμβαση στα σχολεία» επεσήμανε ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κ. Γιαννόπουλος.

Από την πλευρά του ο Αντιπεριφερειάρχης Αντ. Χαροκόπος σημείωσε πως «το κάπνισμα είναι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα Δημόσιας Υγείας  και αποτελεί  σήμερα την πρώτη αιτία νοσηρότητας παγκοσμίως. Περισσότερες από 4000 χημικές ουσίες υπάρχουν στον καπνό του τσιγάρου. Από αυτές, τουλάχιστον 250 είναι γνωστό ότι είναι επιβλαβείς και πάνω από 50 είναι γνωστά καρκινογόνα. Η χρήση του καπνού είναι η πιο αποτρέψιμη αιτία θανάτου σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας θα συνεχίσει να στηρίζει τέτοιες δράσεις».

Μιλώντας η πνευμονολόγος της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας Δήμητρα Μπουσίου που είναι υπεύθυνη του προγράμματος ανέφερε πως «έχουμε στα χέρια μας ένα σημαντικό εκπαιδευτικό εργαλείο, το οποίο ήδη έχει μεγάλη ανταπόκριση στα παιδιά. Για να μειωθεί η δεξαμενή των καπνιστών, δεν αρκεί οι ενήλικες να σταματούν να καπνίζουν, αλλά παράλληλα να μην στρατολογούνται νέοι καπνιστές. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων η έναρξη της καπνιστικής συνήθειας, συμβαίνει στην περίοδο της εφηβείας. Όσο νωρίτερα ξεκινήσει κανείς το κάπνισμα, τόσο πιο πιθανό είναι να γίνει κατά την ενηλικίωση βαρύς καπνιστής, καθώς και να πειραματιστεί με εξαρτησιογόνες ουσίες».

Κλείνοντας η γιατρός της Διεύθυνσης Υγείας Κατερίνα Μπρίνια δήλωσε πως «σκοπός μας δεν είναι ούτε να διδάξουμε, ούτε να ηθικολογήσουμε, αλλά να ενημερώσουμε τα παιδιά μας από μικρή ηλικία για τις συνέπειες του καπνίσματος».

 

Τι περιλαμβάνει το Πρόγραμμα

Το πρόγραμμα «Πάρε Ανάσα» είναι ένα διαδραστικό πρόγραμμα που γίνεται με αφήγηση παραμυθιών, θεατρικό παιχνίδι, τραγούδι, παντομίμα, κουκλοθέατρο αλλά και παρουσίαση/ενημέρωση Power point  σε παιδιά Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων μέσα στις σχολικές αίθουσες από τη Δήμητρα Μπουσίου και αποσκοπεί στην εκπαίδευση των μαθητών όσον αφορά στη λειτουργία του Αναπνευστικού Συστήματος, τους κινδύνους από το κάπνισμα και την προαγωγή υγείας μέσω  υγειών συμπεριφορών

Έχει λάβει έγκριση από τη Γενική Διεύθυνση Σπουδών του Υπουργείου Παιδείας  και είναι επίσημο πρόγραμμα παρέμβασης για το κάπνισμα της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας.

Μέρος του προγράμματος είναι και η παρουσίαση στους μικρούς μαθητές του θεατρικού έργου «Το βατραχάκι που πήδηξε στο βάλτο»  της Δήμητρας Μπουσίου από τη θεατρική ομάδα “Καρυδότσουφλο”.

Η δράση για το 2016 θα γίνει πιλοτικά σε Δημοτικά Σχολεία και των τριών Περιφερειακών Ενοτήτων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και ειδικότερα την τρέχουσα σχολική χρονιά μέχρι τον Ιούνιο θα πραγματοποιηθεί συνολικά σε εννέα σχολεία, ενώ θα επεκταθεί από τη νέα χρονιά και στα υπόλοιπα.

Στην Π.Ε. Αχαΐας σε 5 Δημοτικά Σχολεία: α) 2ο Δημοτικό σχολείο Πατρών, β) 26ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών, γ) 47ο Δημοτικό Πατρών, δ)1ο Δημοτικό Κάτω Αχαΐας και ε) 3ο Δημοτικό Κάτω Αχαΐας.

Στην Π.Ε. Ηλείας σε δυο Δημοτικά στο 1ο και στο 6ο Δημοτικό σχολείο Αμαλιάδας.

Στην Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας στο 6ο και στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου.

 

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Singapore Airlines | Τι συνέβη στην πτήση τρόμου

Ο θάνατος ενός άνδρα και ο τραυματισμός δεκάδων άλλων επιβατών εξαιτίας των σφοδρών αναταράξεων που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια πτήσης της Singapore Airlines εχθές το πρωί έχει προκαλέσει διεθνή ανησυχία και προβληματισμό, ειδικά σε ανθρώπους που ταξιδεύουν συχνά με αεροπλάνο.

Οι εικόνες από το διαλυμένο εσωτερικό του αεροσκάφους, καθώς και το γεγονός ότι ένας ταξιδιώτης έχασε τη ζωή του από καρδιακή προσβολή κατά τη διάρκεια του τρομακτικού επεισοδίου αποτελούν υπενθύμιση για την επικινδυνότητα των αναταράξεων, και αρκετά διεθνή ΜΜΕ στρέφονται σε ειδικούς και σε στατιστικά στοιχεία προκειμένου να βρουν απαντήσεις για τα αίτια που μπορεί να προκαλέσουν το φαινόμενο, για τη συχνότητά του ή ακόμη και τη σχέση που μπορεί να έχει με την κλιματική κρίση.

Τι συνέβη στο σκάφος της Singapore Airlines

Ο εφιάλτης για τους επιβάτες της πτήσης SQ321, η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Λονδίνο-Σιγκαπούρη, ξεκίνησε περίπου 10 ώρες μετά την αναχώρησή της από το αεροδρόμιο του Χίθροου. Το αεροπλάνο, ένα Boeing 777-300R έπεσε σε κενό αέρος ενώ βρισκόταν εντός του ταϊλανδέζικου εναέριου χώρου και στη συνέχεια αντιμετώπισε ισχυρές αναταράξεις ενώ πετούσε στα 37.000 πόδια πάνω από τη Μιανμάρ, σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε η αεροπορική εταιρεία.

Ο πιλότος κήρυξε επείγουσα ιατρική ανάγκη και έκανε τις απαιτούμενες ενέργειες για την εκτροπή της πτήσης στην Μπανγκόκ, όπου και προσγειώθηκε το αεροπλάνο λίγη ώρα αργότερα.

Κατά τη διάρκεια της πτήσης τρόμου ο 73χρονος Βρετανός Geoff Kitchen έχασε τη ζωή του από καρδιακή προσβολή, ενώ δεκάδες άλλοι άνθρωποι τραυματίστηκαν. Από αυτούς, έξι άτομα έχουν τραυματιστεί σοβαρά, ενώ άλλα 39 δέχτηκαν ιατρική βοήθεια για ελαφρύτερους τραυματισμούς.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες του BBC, από τους 211 επιβάτες και 18 μέλη του πληρώματος που βρίσκονταν στο Boeing της Singapore Airlines, 143 ταξίδεψαν σήμερα το πρωί στη Σιγκαπούρη. Εβδομήντα-εννέα επιβάτες και έξι μέλη του πληρώματος βρίσκονται ακόμη στην Μπανγκόκ, με κάποιους από αυτούς να παραμένουν στο νοσοκομείο.

Πόσο συχνοί είναι οι τραυματισμοί ή οι θάνατοι κατά τη διάρκεια σφοδρών αναταράξεων

Στις διεθνείς τακτικές πτήσεις, οι θάνατοι που προκαλούνται ως άμεσο αποτέλεσμα των αναταράξεων είναι εξαιρετικά σπάνιοι. Οι πιλότοι είναι συνήθως σε θέση να προειδοποιούν έγκαιρα το πλήρωμα για τους περισσότερους τύπους αναταράξεων ώστε αυτό με τη σειρά του να διασφαλίζει ότι όλοι οι επιβάτες φορούν τις ζώνες τους και τηρούν τα απαιτούμενα μέτρα ασφαλείας.

Σύμφωνα με τον Guardian, στα μικρότερα ιδιωτικά αεροπλάνα ή τα επαγγελματικά τζετ, οι σοβαροί τραυματισμοί ή οι θάνατοι είναι πιο συχνοί, με το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ να καταγράφει περισσότερους από 100 τραυματισμούς και δεκάδες θανάτους μέσα σε μόλις μια δεκαετία σε πτήσεις εσωτερικού – αν και τα θανατηφόρα περιστατικά αφορούν κυρίως πτήσεις όπου οι αναταράξεις προκάλεσαν τελικά τη συντριβή των αεροσκαφών.

Στα μεγαλύτερα αεροπλάνα, οι αναταράξεις εγκυμονούν κινδύνους για τραυματισμούς στο κεφάλι ή άλλους τραυματισμούς σε άτομα που μπορεί να εκτιναχθούν από το κάθισμά τους στην καμπίνα, αν δεν φορούν ζώνη, ή να χτυπηθούν από κάποιο αντικείμενο που έχει εκσφενδονιστεί. Όπως είναι φυσικό, οι πιθανότητες τραυματισμού είναι πολύ περισσότερες για το πλήρωμα, τα μέλη του οποίου περνούν μεγάλο μέρος της πτήσης χωρίς να φορούν ζώνη, εξυπηρετώντας τους επιβάτες και παρέχοντάς τους βοήθεια.

Τι είναι οι αναταράξεις και πώς μπορούν τα αεροπλάνα να τις αποφύγουν;

Σε γενικές γραμμές, το φαινόμενο των αναταράξεων προκαλείται από τη συνάντηση αέριων μαζών με διαφορετική θερμοκρασία, πίεση ή ταχύτητα, σε περιοχές όπου συγκρούονται διαφορετικά μοτίβα ανέμου – όπως όταν μια βάρκα πέφτει σε θαλασσοταραχή, αναφέρει η βρετανική εφημερίδα.

Αν και υπάρχουν καιρικές και γεωγραφικές συνθήκες, όπως οι καταιγίδες, οι οροσειρές και η εμφάνιση ορισμένων νεφών, που λειτουργούν ως προάγγελλοι πιθανών αναταράξεων σε πτήσεις, υπάρχουν επίσης και οι λεγόμενες αναταράξεις CAT (clear-air turbulence) που μπορούν να αιφνιδιάσουν τους πιλότους αεροπλάνων, αφού εμφανίζονται τελείως απροειδοποίητα.

Σύμφωνα με τον Stuart Fox, διευθυντή πτήσεων και τεχνικών λειτουργιών της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών Iata, οι μετεωρολογικές προβλέψεις που υποδεικνύουν επικείμενα καιρικά μέτωπα ή την κατεύθυνση του ανέμου πάνω από βουνά μπορούν να καταδείξουν μεγαλύτερες πιθανότητες εμφάνισης «αναταράξεων καθαρού αέρα». Το πρόβλημα, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι ότι η ένταση και η διεύθυνση της ροής του αέρα είναι κάτι που αλλάζει γρήγορα, έτσι οι προβλέψεις αυτές έχουν περιορισμένη χρησιμότητα. Τέτοιες ριπές ανέμου μπορούν να βγάλουν αεροπλάνα εκτός πορείας, να προκαλέσουν απότομη απώλεια ύψους ή τον έντονο κλυδωνισμό τους.

Οι πιλότοι μπορούν πλέον να λαμβάνουν καθοδήγηση από αναφορές προπορευόμενων αεροσκαφών. Η Iata φιλοξενεί μια πλατφόρμα που χρησιμοποιείται από διάφορους αερομεταφορείς για την ανταλλαγή δεδομένων, λέει ο Φοξ: «Είναι ένας άμεσος τρόπος ενημέρωσης των πιλότων που μπορεί να περάσουν μέσα από τις ίδιες αναταράξεις».

Παρόλο που περιοχές όπως ο Κόλπος της Βεγγάλης (από την οποία είχε μόλις περάσει το αεροσκάφος της Singapore Airlines πριν το περιστατικό) είναι γνωστές για την εμφάνιση αναταράξεων, οι επιλογές των πιλότων μπορεί να είναι περιορισμένες, λέει ο Marco Chan, πρώην εμπορικός πιλότος και καθηγητής στο Buckinghamshire New University. Σύμφωνα με τον ίδιο, το περιστατικό της Singapore Airlines έλαβε χώρα «εντός της ζώνης διατροπικής σύγκλισης, όπου προκύπτουν εξαιρετικά ισχυρές καταιγίδες. Οι καταιγίδες αυτές εμφανίζονται σε περίοπτη θέση στην οθόνη πλοήγησης των πιλότων – αλλά μπορεί να μην είναι δυνατή η πλήρης παράκαμψη του συμπλέγματος καταιγίδων, καθώς η έκτασή του μπορεί να ξεπερνά κατά πολύ τα 50 ναυτικά μίλια».

Θα μπορούσε η κλιματική κρίση να προκαλέσει τη συχνότερη εμφάνιση αναταράξεων;

Σύμφωνα με μία μελέτη που εκπόνησαν επιστήμονες του Πανεπιστημίου Reading, η απάντηση είναι “ναι”. Οι ειδικοί διαπίστωσαν μέσα από την έρευνά τους ότι οι υψηλότερες θερμοκρασίες, ως αποτέλεσμα της κλιματικής κρίσης, οδηγούν σε σημαντική αύξηση των αναταράξεων στις υπερατλαντικές πτήσεις.

«Τα περιστατικά σοβαρών αναταράξεων αυξήθηκαν κατά 55% μεταξύ 1979 και 2020, όπως διαπίστωσαν, λόγω των αλλαγών στην ταχύτητα του ανέμου σε μεγάλα ύψη», αναφέρει το δημοσίευμα του Guardian.

Ο καθηγητής Paul Williams, ένας εκ των συντακτών της μελέτης, δήλωσε ότι τα στοιχεία δείχνουν πως οι επιδράσεις είναι ήδη πραγματικότητα και ενθάρρυνε την αεροπορική βιομηχανία να επενδύσει σε καλύτερα συστήματα πρόβλεψης και εντοπισμού των αναταράξεων.

protothema.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Σε αναμμένα κάρβουνα το υπουργείο Εργασίας | Τι θα γίνει με τις περικοπές στις συντάξεις χηρείας

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι δικαιούχοι που εξακολουθούν να λαμβάνουν σύνταξη χηρείας ίση με το 70% της σύνταξης του θανόντος, παρά την παρέλευση της τριετίας, είναι χιλιάδες

Πονοκέφαλος για το υπουργείο Εργασίας αλλά και για το κυβερνητικό επιτελείο αποτελεί το θέμα της περικοπής των συντάξεων χηρείας, μετά την έλευση τριετίας από τον θάνατο του αρχικού δικαιούχου, όπως αναφέρει η Καθημερινή.

Ο νόμος που προβλέπει την περικοπή έχει ψηφιστεί επί ΣΥΡΙΖΑ. Εφαρμόστηκε από τις αρχές του 2020 για τους δικαιούχους σύνταξης θανάτου από το Δημόσιο και τον ΟΓΑ, έμειναν όμως εκτός οι συντάξεις χηρείας του ιδιωτικού τομέα.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι δικαιούχοι που εξακολουθούν να λαμβάνουν σύνταξη χηρείας ίση με το 70% της σύνταξης του θανόντος, παρά την παρέλευση της τριετίας, είναι χιλιάδες. Σύμφωνα με την Καθημερινή, μια πιθανή περικοπή στο ποσό της σύνταξης χηρείας κατά 50%, ώστε από το 70% να πέσει στο 35% της σύνταξης του θανόντος, θα προκαλέσει μεγάλη ανατροπή στον προγραμματισμό και στη ζωή χιλιάδων ανθρώπων.
newsbomb.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Μητσοτάκης για ακρίβεια: Αν δεν υπήρχε το ελαιόλαδο ο πληθωρισμός δεν θα ήταν πάνω από 2%

Συνέντευξη του Κυριάκου Μητσοτάκη εφ’ όλης της ύλης

Αν δεν υπήρχε το ελαιόλαδο ο πληθωρισμός δεν θα ήταν πάνω από 2% , ανέφερε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στο OPEN σχολιάζοντας την ακρίβεια, αλλά είπε πως βασική αλλαγή πρέπει να είναι η αύξηση των μισθών.

«Ο πολίτες οι ίδιοι μας λένε με κάθε τρόπο πως η ακρίβεια είναι το πρώτο ζήτημα. Έχουν δίκιο το βιώνουν καθημερινά. Να βάλουμε τα πράγματα στη σωστή τους βάση. Αν δει τα στοιχεία του πληθωρισμού 5ετιας η Ελλάδα έχει χαμηλότερο από την ΕΕ. Αλλά βγαίνει από κρίση και υπάρχουν χαμηλότερα εισοδήματα», είπε ο πρωθυπουργός αρχικά.

«Έχουμε ένα πρόβλημα στον πληθωρισμό των τροφίμων, έχει να παίξει ρόλο και το ελαιόλαδο. Γιατί αν δεν υπήρχε το ελαιόλαδο δεν ήταν πάνω από 2%», πρόσθεσε.«Δεν αντέχουμε δημοσιονομικά μείωση του ΦΠΑ , αλλά έχουμε και υποψίες πως δεν θα περάσει τελικά στον καταναλωτή», διευκρίνισε.

Επέμενε στην αύξηση των μισθών και είπε πως πάνω από όλα πρέπει να υλοποιηθεί ο προϋπολογισμός. «Δεν θα θέσουμε σε κίνδυνο τη δημοσιονομική σταθερότητα»,Έκανε λόγο για στοχευμένες μειώσεις τιμών και πως τα χειρότερα θα τα αφήσουμε πίσω μας. «Δίνουμε στοχευμένα επιδόματα με κοινωνικό πρόσωπο», σημείωσε ακόμη.

newsbomb.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en