Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Κόβουν κορδέλες» την Τρίτη στη Θεσσαλονίκη για τον ΤΑΡ

Τα εγκαίνια εργασιών για τον πρώτο -και τον μόνο μέχρι στιγμής- διεθνή αγωγό μεταφοράς αερίου που θα διασχίσει την Ελλάδα, τον αγωγό Transadriatic Pipeline, TAP, πραγματοποιούνται την Τρίτη στη Θεσσαλονίκη, παρουσία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, ομολόγων του, καθώς και αρμόδιων υπουργών από το Αζερμπαϊτζάν, την Αλβανία, τη Βουλγαρία, τη Γεωργία, την Ιταλία, τον αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρμόδιο για την Ενέργεια Μάρος Σέφκοβιτς και τον ειδικό απεσταλμένο του υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ Αμος Χοχστάιν.

Ο ΤΑΡ θα ξεκινά από τα ελληνοτουρκικά σύνορα, στους Κήπους του Εβρου και αφού διανύσει 550 χλμ θα φθάνει στην Ιεροπηγή Καστοριάς, απ’ όπου θα εισέρχεται στην Αλβανία και από εκεί θα περνά υποθαλάσσια στην Ιταλία.

Πρόκειται για το ευρωπαϊκό σκέλος του «Νότιου Διαδρόμου Αερίου», ενός πρότζεκτ που στηρίζουν εδώ και χρόνια η Ευρώπη και οι ΗΠΑ για τη μεταφορά του φυσικού αερίου του Αζερμπαϊτζάν και της Κασπίας στους Ευρωπαίους καταναλωτές, προκειμένου να μειωθεί η εξάρτηση της Ε.Ε. από το ρωσικό αέριο.

Ο αγωγός θα τροφοδοτείται με αέριο από το υπό ανάπτυξη κοίτασμα Σαχ Ντενίζ ΙΙ του Αζερμπαϊτζάν και στην πορεία του ως την Ελλάδα θα περνά από τους υπό κατασκευή αγωγούς South Caspian Pipeline στη Γεωργία και Transanatolia Pipeline – TANAP – στην Τουρκία. Ο συνολικός προϋπολογισμός της επένδυσης, από τα έργα για την εκμετάλλευση του κοιτάσματος στην Κασπία και τα 3.500 χλμ αγωγών ως τις τελικές εγκαταστάσεις στην Ιταλία, υπολογίζεται στα 45 δισ. δολάρια, εκ των οποίων περίπου 1,5 δισ. ευρώ εκτιμάται ότι αφορούν στον ΤΑΡ

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα η κατασκευή του αγωγού θα ξεκινήσει στο μέσα του 2016 και θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2019, προκειμένου από το 2020, που θα είναι λειτουργικό το σύνολο του έργου, να μεταφέρει στην Ιταλία περί τα 10 δισ. κυβικά μέτρα αερίου ετησίως. Η μεταφορική δυναμικότητα του αγωγού μπορεί να αναβαθμιστεί ως τα 20 δισ. κ.μ. αερίου τον χρόνο. Ηγέτης τόσο στην κοινοπραξία που αναπτύσσει το κοίτασμα στο Αζερμπαϊτζάν, όσο και στον ΤΑΡ είναι η βρετανική πολυεθνική ΒΡ, ενώ σημαντικό μερίδιο έχει και η κρατική εταιρεία αερίου του Αζερμπαϊτζάν Socar. Στον ελληνικού ενδιαφέροντος ΤΑΡ, πέρα από τους δύο αυτούς ομίλους, ο καθένας εκ των οποίων έχει το 20%, συμμετέχουν επίσης η ιταλική Snam με 20%, η βελγική Fluxys με 19%, η ισπανική Enagas με 16% και η ελβετική Αxpo με 5%.

Εργα
Υπολογίζεται ότι συνολικά 150 ελληνικές εταιρείες, εργολάβοι, υπεργολάβοι, υποστηρικτικές επιχειρήσεις κ.λπ. και περίπου 8.000 εργαζόμενοι θα απασχοληθούν στο ελληνικό τμήμα του έργου ως την ολοκλήρωσή του.

Στόχος της εταιρείας του ΤΑΡ είναι στο μέλλον, όταν κατασκευαστούν οι κατάλληλοι αγωγοί και συνδεθούν τα δίκτυα στα Δυτικά Βαλκάνια, να τροφοδοτήσει τις χώρες από την Αλβανία ως τη Σλοβενία, ενώ ήδη εξετάζεται ο εφοδιασμός με αζέρικο αέριο του σχεδιαζόμενου ελληνο-βουλγαρικού αγωγού (ICGB), του πρώτου που θα μπορέσει να εξασφαλίσει την πρόσβαση των ανατολικών Βαλκανίων σε αέριο μη ρωσικής προέλευσης.

Η υπουργός Ενέργειας της Βουλγαρίας Τεμενούσκα Πέτκοβα θα συναντηθεί τη Δευτέρα στη Θεσσαλονίκη με τον υπουργό Ενέργειας Πάνο Σκουρλέτη για να συζητήσουν τις εκκρεμότητες που σχετίζονται με τον ΙCGB και το πρότζεκτ για το πλωτό τερματικό υγροποιημένου αερίου της Αλεξανδρούπολης, δύο έργα που βρίσκονται στην παραμονή της λήψης σημαντικών αποφάσεων για τη υλοποίησή τους.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι έρχονται και στελέχη της Cheniere, της αμερικανικής εταιρείας που ξεκίνησε φέτος τις εξαγωγές LNG από τις ΗΠΑ και θα συναντηθούν με τον κ. Σκουρλέτη. Το ενδιαφέρον της εταιρείας για το πλωτό τερματικό της Αλεξανδρούπολης έχει επανέλθει, αναφέρουν έγκυρες πηγές.

Από την άλλη πλευρά, η Μόσχα δεν έχει μείνει αδιάφορη στις εξελίξεις. Στις 28 Μαΐου φθάνει στην Ελλάδα ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν και αναμένεται να αναφερθεί σε έναν νέο αγωγό, τον South Stream II, για τον οποίο πρίν από περίπου δύο μήνες υπέγραψαν στη Ρώμη Μνημόνιο Κατανόησης, η ΔΕΠΑ, η Edison και η Gazprom. To σχέδιο προβλέπει τη μεταφορά ρωσικού αερίου από τη Μαύρη Θάλασσα σε χώρα της Ευρώπης, η οποία δεν κατονομάζεται στο μνημόνιο αλλά αναμένεται να είναι η Βουλγαρία, και από εκεί στην Ελλάδα και την Ιταλία, με αναβίωση του παλαιού πρότζεκτ διασύνδεσης των δύο χωρών «Poseidon», των εταιρειών ΔΕΠΑ και Edison.

Το νέο έργο έρχεται σε αντικατάσταση των σχεδίων South Stream, ο οποίος ακυρώθηκε και του Τurkish Stream, που έχει «παγώσει».

Πέρα από την αναμενόμενη αντίθεση Ευρωπαίων και Αμερικανών στο εν λόγω έργο, ο South Stream II έχει να αντιμετωπίσει ανταγωνισμό και από την ίδια τη Ρωσία. H Gazprom συνεργάζεται με μεγάλους ομίλους όπως η Shell, η γερμανική Ε-ΟΝ κλπ στο πρότζεκτ για τον αγωγό Nord Stream II, την επέκταση με διπλασιασμό της χωρητικότητας του υφιστάμενου αγωγού Ρωσίας – Γερμανίας, Nord Stream I.

Σχεδόν όλοι οι αναλυτές συμφωνούν ότι ζήτηση για να απορροφήσει το αέριο που θα μπορούν να μεταφέρουν και οι δύο αγωγοί, ο Βόρειος και ο Νότιος, δεν υπάρχει στην Ευρώπη, ούτε προβλέπεται να υπάρξει στο ορατό μέλλον, τουλάχιστον. Και τα δύο πρότζεκτ έχουν στόχο την παράκαμψη της Ουκρανίας και την τροφοδοσία με ρωσικό αέριο της κεντρικής, ανατολικής και νότιας Ευρώπης.

Οι Βρυξέλλες αντιτίθενται στον Nord Stream ΙΙ, καθώς από τη μία πλευρά επιδιώκουν να διατηρήσουν την ουκρανική διαδρομή και από την άλλη να περιορίσουν κατά το δυνατόν τις εισαγωγές από τη Ρωσία. Η Μόσχα εμφανίζεται να επιμένει και στις δύο εναλλακτικές διαδρομές, μη θέλοντας να παραχωρήσει μερίδιο σε τρίτους παίκτες, όχι μόνον στους Αζέρους αλλά και τους Αμερικανούς που με το LNG δείχνουν να επιδιώκουν σημαντικό μερίδιο της ευρωπαϊκής αγοράς αερίου.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Παρέδωσε 4 μηχανές στην Αστυνομική Διεύθυνση Καβάλας ο Alex Haditaghi

Στην παράδοση τεσσάρων μηχανών προς την Αστυνομική Διεύθυνση Καβάλας προχώρησε το πρωί της Τετάρτης ο επιχειρηματίας Alexander Haditaghi.

Ο κ. Haditaghi πρόκειται να προχωρήσει σε μία σειρά ενεργειών στήριξης στην τοπική κοινωνία (αναμένεται αντίστοιχη ενέργεια από τον ίδιο και στον τομέα της υγείας) και η παράδοση των μηχανών στην Αστυνομική Διεύθυνση είναι η πρώτη από αυτές.

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πανελλαδικές 2024 | 68.851 φέτος οι εισακτέοι σην τριτοβάθμια εκπαίδευση – Δείτε πόσους θα πάρει κάθε σχολή

Τον αριθμό των εισακτεών μέσω πανελλαδικών εξετάσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσες φέτος οι εισακτέοι θα είναι 68.851.

Δείτε ΕΔΩ την υπουργική απόφαση

Από την απόφαση προκύπτει αύξηση 277 θέσεων εισακτέων έναντι των περσινών, που ήταν 68.574 θέσεων. Σημειώνεται ότι εκ των 277 νέων θέσεων, οι 100 αφορούν το νέο τμήμα Ψυχολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.

Δείτε αναλυτικά τους πίνακες με τους φοιτητές που θα πάρει κάθε σχολή:

eisakteoi_Page_1
eisakteoi_Page_2
eisakteoi_Page_3
eisakteoi_Page_4
eisakteoi_Page_5
eisakteoi_Page_6
eisakteoi_Page_7

Το πρόγραμμα των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων

Οι πανελλαδικές 2024 ξεκινούν στις 31 Μαΐου 2024 με το κοινό μάθημα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.

Την Τρίτη, 4 Ιουνίου, το πρόγραμμα των εξετάσεων έχει ως ακολούθως: Αρχαία Ελληνικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), Μαθηματικά (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) και Βιολογία (Ο.Π. Σπουδών Υγείας).

Την Πέμπτη 6 Ιουνίου, τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι: Λατινικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και Πληροφορική (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Λόγω διεξαγωγής των ευρωεκλογών στις 9 Ιουνίου, οι Πανελλαδικές θα ολοκληρωθούν την Τετάρτη 12 Ιουνίου.

Οι εξετάσεις στα ειδικά μαθήματα των Πανελλαδικών έχουν προγραμματιστεί για το διάστημα μεταξύ 18 έως και 28 Ιουνίου 2024.

Οι αλλαγές στις φετινές Πανελλαδικές

Οι αλλαγές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2024 είναι οι εξής:

Στα αγωνίσματα για την εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, αντικαθίσταται το αγώνισμα του Δρόμου 400μ. με το αγώνισμα του Δρόμου 200μ. για τα αγόρια, που συμμετέχουν στις πρακτικές δοκιμασίες.

Επίσης, στο φετινό μηχανογραφικό δελτίο, στο Επιστημονικό Πεδίο Θετικών Επιστημών το Τμήμα «Επιστήμης και Τεχνολογίας Υλικών (Ηράκλειο) του πανεπιστημίου Κρήτης μετονομάζεται σε «Επιστήμης και Μηχανικής Υλικών (Ηράκλειο).

Τέλος, σημειώνονται αλλαγές στον τρόπο εξέτασης των υποψηφίων για τα τμήματα Μουσικών Σπουδών καθώς επίσης και στη βαθμολόγηση και τον υπολογισμό των μορίων.

protothema.gr

Continue Reading

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

Κηφισιά | Ξέχασαν αγόρι 4,5 ετών σε σχολικό για έξι ώρες – Δύο συλλήψεις

Δικογραφία για έκθεση ανηλίκου σε κίνδυνο σχηματίστηκε σε βάρος ενός οδηγού σχολικού λεωφορείου, της συνοδού και του ιδιοκτήτη της εταιρείας των οχημάτων που είχε μισθώσει η Περιφέρεια Αττικής, οι οποίοι άφησαν ένα αγοράκι 4,5 ετών για έξι ώρες μέσα στο λεωφορείο.

Ο πατέρας του ανήλικου παιδιού προχώρησε στην υποβολή καταγγελίας για το περιστατικό.

Οπως κατήγγειλε ο πατέρας του, παρέδωσε τον γιο του στο σχολικό, για τη μεταφορά του στο 2ο Νηπιαγωγείο Κηφισιάς. Εκεί, ανακάλυψαν κατά τις μεσημεριανές ώρες ότι το παιδί δεν βρισκόταν στο σχολείο.

Από το νηπιαγωγείο κάλεσαν τους γονείς για να τους ενημερώσουν πως το παιδί δεν είχε δώσει το «παρών». Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», το παιδί είχε αποκοιμηθεί στα πίσω καθίσματα, όπου και εντοπίστηκε το μεσημέρι.

Το αγοράκι φέρεται να έμεινε μέσα στο λεωφορείο από τις 8 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι.

Για την υπόθεση συνελήφθη ο οδηγός του σχολικού λεωφορείου όπως και η συνοδηγός.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en