Quantcast
Connect with us

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Χαμηλές βάσεις εισαγωγής για τους Έλληνες πολίτες της μουσουλμανικής μειονότητας

Σε 493 ανέρχονται φέτος οι επιτυχόντες όλων των κατηγοριών των Ελλήνων πολιτών της μουσουλμανικής μειονότητας Θράκης, όπως προκύπτει από την επεξεργασία των στοιχείων που έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο Παιδείας. Σημειώνουμε ότι υπήρξαν και αρκετές κενές θέσεις. Στην κατηγορία του 90% ΓΕΛ-ΕΠΑΛΒ από τις 441 θέσεις καλύφθηκαν οι 379.

Για ακόμη μια χρονιά οι βάσεις εισαγωγής ήταν αρκετά χαμηλές. Όπως φαίνεται και από τον πίνακα που ακολουθεί στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών στο ΕΜΠ η βάση διαμορφώθηκε (μια θέση) στα 6.519 μόρια, ενώ στη Νομική Κομοτηνής χρειάστηκαν 12.932 μόρια και στην Ιατρικών Ιωαννίνων 14.884 μόρια.

ΝΟΜΙΚΗΣ (ΚΟΜΟΤΗΝΗ) ΔΗΜ ΠΑΝ ΘΡΑΚΗΣ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 12.932
ΝΟΜΙΚΗΣ (ΑΘΗΝΑ) ΕΚΠΑ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 12.232
ΝΟΜΙΚΗΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) ΑΠΘ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 12.566
ΙΑΤΡΙΚΗΣ (ΙΩΑΝΝΙΝΑ) ΠΑΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 14.884
ΙΑΤΡΙΚΗΣ (ΠΑΤΡΑ) ΠΑΝ ΠΑΤΡΩΝ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 13.827
ΙΑΤΡΙΚΗΣ (ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ) ΔΗΜ ΠΑΝ ΘΡΑΚΗΣ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 17.607
ΙΑΤΡΙΚΗΣ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) ΠΑΝ ΚΡΗΤΗΣ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 14.272
ΙΑΤΡΙΚΗΣ (ΛΑΡΙΣΑ) ΠΑΝ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 14.499
ΙΑΤΡΙΚΗΣ (ΑΘΗΝΑ) ΕΚΠΑ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 17.419
ΙΑΤΡΙΚΗΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) ΑΠΘ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 17.871
ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΗΣ (ΑΘΗΝΑ) ΕΚΠΑ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 12.146
ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΗΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) ΑΠΘ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 12.502
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΑΘΗΝΑ) ΕΜΠ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 6.458
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) ΑΠΘ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 13.534
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ & ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) ΑΠΘ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 15.490
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ & ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΑΘΗΝΑ) ΕΜΠ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 6.519
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ & ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΞΑΝΘΗ) ΔΗΜ ΠΑΝ ΘΡΑΚΗΣ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 12.475
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΠΑΤΡΑ) ΠΑΝ ΠΑΤΡΩΝ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 6.474

Οι σχολές με τις υψηλότερες και χαμηλότερες βάσεις

Η σχολή που είχε την υψηλότερη βάση για την κατηγορία των Ελλήνων πολιτών μουσουλμανικής μειονότητας ήταν η Ιατρική Θεσσαλονίκης με 17.871 μόρια ενώ η χαμηλότερη βάση διαμορφώθηκε στο Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιά με 1.067 μόρια. Όπως μπορεί να δει κανείς και στις βάσεις που έχουν αναρτηθεί υπήρχαν υποψήφιοι που εισήχθησαν σε πανεπιστημιακά τμήματα με μέσο όρο βαθμολογίας μαθημάτων λίγο πάνω από το 1 ενώ πολλοί πέτυχαν με μέσους όρους κάτω από τη βάση του 10.

Οι δέκα σχολές με την υψηλότερη βάση εισαγωγής
ΙΑΤΡΙΚΗΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) ΑΠΘ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 17.871
ΙΑΤΡΙΚΗΣ (ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ) ΔΗΜ ΠΑΝ ΘΡΑΚΗΣ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 17.607
ΙΑΤΡΙΚΗΣ (ΑΘΗΝΑ) ΕΚΠΑ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 17.419
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) ΑΠΘ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 16.589
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ & ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) ΑΠΘ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 15.490
ΙΑΤΡΙΚΗΣ (ΙΩΑΝΝΙΝΑ) ΠΑΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 14.884
ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) ΑΠΘ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 14.638
ΙΑΤΡΙΚΗΣ (ΛΑΡΙΣΑ) ΠΑΝ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 14.499
ΙΑΤΡΙΚΗΣ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) ΠΑΝ ΚΡΗΤΗΣ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 14.272
ΙΑΤΡΙΚΗΣ (ΠΑΤΡΑ) ΠΑΝ ΠΑΤΡΩΝ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 13.827
Οι δέκα σχολές με τη χαμηλότερη βάση εισαγωγής
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Τ.Ε. (ΧΑΛΚΙΔΑ) ΤΕΙ ΣΤΕΡ ΕΛΛΑΔΑΣ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 2.118
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Τ.Ε. (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 2.024
ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ (ΡΕΘΥΜΝΟ) ΠΑΝ ΚΡΗΤΗΣ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 2.022
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΛΙΚΩΝ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) ΠΑΝ ΚΡΗΤΗΣ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 1.986
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗΣ Τ.Ε. (ΡΕΘΥΜΝΟ) ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 1.936
ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ (ΠΕΙΡΑΙΑΣ) ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 1.869
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Τ.Ε. (ΣΠΑΡΤΗ) ΤΕΙ ΠΕΛ/ΝΗΣΟΥ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 1.812
ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ (ΚΟΡΙΝΘΟΣ) ΠΑΝ ΠΕΛ/ΝΗΣΟΥ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 1.758
ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΜΕΣΩΝ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Τ.Ε. (ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ) ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 1.401
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΠΕΙΡΑΙΑΣ) ΠΑΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ 90% ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ 1.067

Ποιοι εντάσσονται στην κατηγορία των Ελλήνων πολιτών μουσουλμανικής μειονότητας
“Στην ειδική κατηγορία των υποψηφίων των προερχομένων από την Μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης εντάσσεται ο Έλληνας πολίτης που, σωρευτικώς:
α) είναι μουσουλμάνος το θρήσκευμα,
β) έλκει την καταγωγή του από πρόσωπα ανήκοντα στην μειονότητα αυτή και
γ) είναι εγγεγραμμένος στα δημοτολόγια δήμου της Θράκης ή άλλου δήμου της χώρας κατόπιν μετεγγραφής εκ του δήμου της Θράκης”.

Τα παραπάνω αναφέρονται σε γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους μετά από ερώτηση του Υπουργείου Παιδείας για το αν έχει το δικαίωμα ένταξης στην ειδική κατηγορία των υποψηφίων της μουσουλμανικής μειονότητας μαθήτρια που δεν είναι μουσουλμάνα στο θρήσκευμα αλλά είναι εγγεγραμμένη στα δημοτολόγια του δήμου Ιάσμου και ο πατέρας της είναι Έλληνας πολίτης της μουσουλμανικής μειονότητας.

Χαρακτηριστικά αναφέρεται στη γνωμοδότηση ότι δεν δύναται να υπαχθεί στην ειδική κατηγορία των Ελλήνων πολιτών της Μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης υποψήφιος, ο οποίος, αν και έλκει την καταγωγή από την Μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης, ως απόγονος Έλληνα πολίτη της μειονότητας αυτής, δεν είναι μουσουλμάνος το θρήσκευμα.

Μεταξύ των άλλων επισημαίνεται στη γνωμοδότηση ότι η εισαγωγή των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση πρέπει να στηρίζεται σε αμιγώς ακαδημαϊκά κριτήρια και να είναι σύμφωνη με τις αρχές της ισότητας, της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας και της σταδιοδρομίας εκάστου, ανάλογα με την προσωπική αξία και ικανότητά του (βλ. Ολ. Σ.τ.Ε 987/2013).

Τι ανέφερε σε απάντησή του στη Βουλή το 2013 ο τότε υφυπουργός Παιδείας
Το Υπουργείο Παιδείας όσον αφορά το σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στο πλαίσιο της κοινωνικής του πολιτικής, λαμβάνει μέριμνα για την ειδική μεταχείριση κατηγοριών όπως οι Πολύτεκνοι, Τρίτεκνοι, Έλληνες του εξωτερικού, Αλλοδαποί-αλλογενείς καθώς και «Έλληνες Πολίτες της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης». Τα παραπάνω αναφέρει σε έγγραφό του το 2013 ο τότε υφυπουργός Παιδείας σε σχετική ερώτηση στη βουλή για το ευνοϊκό καθεστώς εισαγωγής στα ΑΕΙ των μουσουλμάνων.

Το Υπουργείο στο έγγραφό του αναφέρει ότι οι υποψήφιοι της εν λόγω κατηγορίας κρίνονται πρώτα ως υποψήφιοι της γενικής σειράς για το σύνολο των θέσεων που διαγωνίζονται και οι υπόλοιποι υποψήφιοι και σε περίπτωση που δεν εισάγεται στο τμήμα πρώτης επιλογής κρίνεται ως υποψήφιος της ειδικής κατηγορίας «Έλληνες πολίτες της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης».

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι οι υποψήφιοι της ειδικής κατηγορίας «Έλληνες πολίτες της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης» έχουν δικαίωμα πρόσβασης , σε ποσοστό 0,5%, στα τμήματα των ΑΕΙ, ΑΤΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ εκτός των τμημάτων Κοινωνικής Θεολογίας, Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας , Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες καθώς και τα τμήματα Θεολογίας. Ειδικά στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης προβλέπονται επιπλέον 15 θέσεις.

Σημειώνεται ότι το θρήσκευμα δεν αποτελεί το μοναδικό κριτήριο αλλά λαμβάνεται υπόψη σε συνδυασμό με άλλα κριτήρια όπως η ελληνική υπηκοότητα, εντοπιότητα στη Θράκη, μέλος μειονότητας τα οποία καθιστούν διακριτή μια ιδιαίτερη ομάδα. Η ένταξη της συγκεκριμένης ομάδας σε «ειδική κατηγορία», όπως και η γενικότερη ιδιαίτερη αντιμετώπιση των ειδικών κατηγοριών για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αποσκοπεί, ακριβώς στην αντιμετώπιση των ιδιαιτεροτήτων της κάθε κατηγορίας στο πλαίσιο των συνταγματικών αρχών.

Στο έγγραφό γίνεται αναφορά στο άρθρο 16 παρ.2 του Συντάγματος για την Παιδεία, σύμφωνα με το οποίο το Κράτος ενισχύει αυτούς που έχουν ανάγκη από βοήθεια ή ειδική προστασία ανάλογη με τις ικανότητές τους.

Αναλυτικά οι βάσεις των Ελλήνων πολιτών της μουσουλμανικής κοινότητας της Θράκης
Χαμηλές οι βάσεις για τους Κεφαλλονίτες

Την Τρίτη ανακοινώθηκαν και οι βάσεις των Κεφαλλονιτών με βάση το άρθρο 36 του νόμου 4327/2015. Στην κατηγορία του 90% υπήρξαν 230 εισακτέοι ενώ και εδώ είχαμε χαμηλές βάσεις. Για παράδειγμα στη Νομική Κομοτηνής η βάση διαμορφώθηκε στα 15.754 μόρια ενώ στην Ιατρική Αλεξανδρούπολης στα 13.806 μόρια.

Στο άρθρο 36 αναφέρονταν ότι ειδικά και μόνο για το ακαδημαϊκό έτος 2015−2016, στους υποψηφίους που υπέβαλαν σε Λύκεια της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Κεφαλληνίας Αίτηση−Δήλωση για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων ή των Επαγγελματικών Λυκείων, προβλέπονται θέσεις επιπλέον του αριθμού εισακτέων για την εισαγωγή τους σε σχολές, τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Πανεπιστημίων, των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, των ΤΕΙ, και της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε..

Οι θέσεις αυτές καταλαμβάνονται από τους ανωτέρω υποψηφίους, εφόσον δεν επιλέγονται κατά πρώτον για τις θέσεις της περίπτωσης i της παρ. 11β του άρθρου 59 του ν. 3966/2011 (Α’ 118). 3. Οι θέσεις αυτές ορίζονται ως εξής:

α) Για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των ημερήσιων ΓΕΛ και ΕΠΑ.Λ. − ομάδα Β’ σε ποσοστό 0,5% καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων,

β) για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ. ομάδα Α’ σε ποσοστό 0,5% καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων,

γ) για τους υποψηφίους των εσπερινών ΓΕΛ και ΕΠΑ.Λ.−ομάδα Β’ δίνεται το δικαίωμα να διεκδικήσουν όσες θέσεις της ανωτέρω περίπτωσης α’ μείνουν κενές, με αίτησή τους μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων, σύμφωνα με τα επιστημονικά πεδία που μπορούν να δηλώσουν με βάση την ισχύουσα νομοθεσία,

δ) κατά τον προσδιορισμό των θέσεων που αντιστοιχούν στα ποσοστά που αναφέρονται στις περιπτώσεις α’ και β’ της παραγράφου αυτής, γίνεται στρογγυλοποίηση στην αμέσως επόμενη ακέραιη μονάδα, αν προκύπτει δεκαδικό υπόλοιπο ίσο ή μεγαλύτερο από το μισό της ακέραιης μονάδας. Αν το δεκαδικό υπόλοιπο είναι μικρότερο από το μισό της ακέραιης μονάδας, δεν λαμβάνεται υπόψη, εκτός εάν μηδενίζεται η θέση, οπότε γίνεται στρογγυλοποίηση στην ακέραιη μονάδα, ώστε σε κάθε περίπτωση να υπάρχει μία τουλάχιστον θέση για κάθε Σχολή ή Τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση.

Για τους μαθητές του σχολικού έτους 2013−2014 από Λύκεια της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεφαλληνίας, οι οποίοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων ή των Επαγγελματικών Λυκείων και αποφοίτησαν και οι οποίοι θα κάνουν χρήση του 10% για την εισαγωγή τους στις ίδιες σχολές που αναφέρονται στην παράγραφο 1 κατά το ακαδημαϊκό έτος 2015−2016, προβλέπονται θέσεις επιπλέον του αριθμού εισακτέων για την κατηγορία αυτή. Οι θέσεις αυτές ορίζονται σε ποσοστό 0,5% καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων της κατηγορίας αυτής και κατανέμονται μεταξύ των υποψηφίων με τον τρόπο που ορίζεται στην παράγραφο 3.

thrakitoday.com

Click to comment

Απάντηση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πανελλήνιες 2024 | Τα «SOS» για την ψυχολογία μαθητών και γονέων

Η αντίστροφη μέτρηση για τις πανελλήνιες εξετάσεις έχει αρχίσει και σύσσωμοι οι υποψήφιοι εξεταζόμενοι είναι έτοιμοι να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό διεκδικώντας μία θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Την ίδια ώρα, στο πλευρό πολλών μαθητών βρίσκονται οι γονείς, καθώς είναι οι πρώτοι που μοιράζονται το άγχος και την αγωνία αυτών των ιδιαιτέρως κρίσιμων ημερών.

Τι χρειάζεται όμως να κάνουν οι μαθητές λίγο πριν τις πανελλήνιες εξετάσεις, ώστε να ενισχυθούν οι αποδόσεις τους και, αντίστοιχα, τι οι γονείς; Η παιδοψυχολόγος Έλσα Δημοπούλου μιλώντας στο Newsbomb.gr δίνει χρήσιμες οδηγίες τόσο προς του εξεταζόμενους μαθητές όσο και προς τους γονείς.

Σύμφωνα με την Έλσα Δημοπούλου αυτό που χρειάζεται είναι ψυχραιμία και εμπιστοσύνη στις δυνατότητες των μαθητών ενώ παράλληλα σημαντικές είναι οι στιγμές χαλάρωσης, λίγη μουσική ή ακόμη κι ένας περίπατος.

Πανελλήνιες 2024: Συμβουλές προς τους μαθητές

Η παιδοψυχολόγος Έλσα Δημοπούλου αναφέρει τα παιδιά χρειάζεται:

  • Να πιστεύουν στον εαυτό τους και στις δυνατότητές τους χωρίς να υποβιβάζουν την προσπάθειά τους.
  • Να αποφεύγουν τις αρνητικές σκέψεις, π.χ «δεν θα τα καταφέρω», «δεν είμαι καλός», κ.α
  • Να έχουν αισιοδοξία και ρεαλιστικές προσδοκίες χωρίς να χάνουν την ψυχραιμία τους.
  • Να μην πιστεύουν ότι όλη τους η ζωή κρίνεται από μια εξέταση
  • Να διεκδικούν λίγο χρόνο για άσκηση – Να ακούν τη μουσική που τους αρέσει
  • Να εκτιμούν τον εαυτό τους και όσα έχουν πετύχει μέχρι τώρα. Αυτό θα τα βοηθήσει να έχουν μία αίσθηση θετικής εικόνας εαυτού.

Πανελλήνιες 2024: Συμβουλές προς τους γονείς

Αντίστοιχα, η Έλσα Δημοπούλου απευθύνεται στους γονείς των μαθητών και συστήνει:

  • Να δείξουν και εμπνεύσουν εμπιστοσύνη στις δυνατότητες του παιδιού ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα
  • Να πιστέψουν οι ίδιοι στα παιδιά και να τα ενισχύσουν με καλή διατροφή.
  • Να τα παροτρύνουν για άσκηση ή ακόμη και ένα χαλαρό περπάτημα.
  • Να μην μεταφέρουν το άγχος που έχουν οι ίδιοι για τις επιδόσεις του παιδιού
  • Να τα ενθαρρύνουν ότι μπορούν να τα καταφέρουν – Να τα ακούν σχετικά με το πώς νιώθουν και τι τα απασχολεί.
  • Να συζητούν μαζί τους όταν το έχουν ανάγκη ώστε να τα ανακουφίζουν από την πίεση που μπορεί να νιώθουν.

Πανελλήνιες εξετάσεις 2024 – Πότε ξεκινούν

Σύμφωνα με το πρόγραμμα την Πέμπτη 30 Μαΐου 2024 οι υποψήφιοι των Επαγγελματικών Λυκείων ξεκινούν με το μάθημα των Νέων Ελληνικών, ενώ, μια ημέρα αργότερα, οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων θα διαγωνιστούν, με τη σειρά τους, στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (Γενικής Παιδείας).

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πανελλαδικές 2024 | 68.851 φέτος οι εισακτέοι σην τριτοβάθμια εκπαίδευση – Δείτε πόσους θα πάρει κάθε σχολή

Τον αριθμό των εισακτεών μέσω πανελλαδικών εξετάσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσες φέτος οι εισακτέοι θα είναι 68.851.

Δείτε ΕΔΩ την υπουργική απόφαση

Από την απόφαση προκύπτει αύξηση 277 θέσεων εισακτέων έναντι των περσινών, που ήταν 68.574 θέσεων. Σημειώνεται ότι εκ των 277 νέων θέσεων, οι 100 αφορούν το νέο τμήμα Ψυχολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.

Δείτε αναλυτικά τους πίνακες με τους φοιτητές που θα πάρει κάθε σχολή:

eisakteoi_Page_1
eisakteoi_Page_2
eisakteoi_Page_3
eisakteoi_Page_4
eisakteoi_Page_5
eisakteoi_Page_6
eisakteoi_Page_7

Το πρόγραμμα των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων

Οι πανελλαδικές 2024 ξεκινούν στις 31 Μαΐου 2024 με το κοινό μάθημα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.

Την Τρίτη, 4 Ιουνίου, το πρόγραμμα των εξετάσεων έχει ως ακολούθως: Αρχαία Ελληνικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), Μαθηματικά (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) και Βιολογία (Ο.Π. Σπουδών Υγείας).

Την Πέμπτη 6 Ιουνίου, τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι: Λατινικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και Πληροφορική (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Λόγω διεξαγωγής των ευρωεκλογών στις 9 Ιουνίου, οι Πανελλαδικές θα ολοκληρωθούν την Τετάρτη 12 Ιουνίου.

Οι εξετάσεις στα ειδικά μαθήματα των Πανελλαδικών έχουν προγραμματιστεί για το διάστημα μεταξύ 18 έως και 28 Ιουνίου 2024.

Οι αλλαγές στις φετινές Πανελλαδικές

Οι αλλαγές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2024 είναι οι εξής:

Στα αγωνίσματα για την εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, αντικαθίσταται το αγώνισμα του Δρόμου 400μ. με το αγώνισμα του Δρόμου 200μ. για τα αγόρια, που συμμετέχουν στις πρακτικές δοκιμασίες.

Επίσης, στο φετινό μηχανογραφικό δελτίο, στο Επιστημονικό Πεδίο Θετικών Επιστημών το Τμήμα «Επιστήμης και Τεχνολογίας Υλικών (Ηράκλειο) του πανεπιστημίου Κρήτης μετονομάζεται σε «Επιστήμης και Μηχανικής Υλικών (Ηράκλειο).

Τέλος, σημειώνονται αλλαγές στον τρόπο εξέτασης των υποψηφίων για τα τμήματα Μουσικών Σπουδών καθώς επίσης και στη βαθμολόγηση και τον υπολογισμό των μορίων.

protothema.gr

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Σχολεία | Τελευταία εβδομάδα μαθημάτων για τα λύκεια -Πότε κλείνουν τα δημοτικά

Την ερχόμενη Παρασκευή, 17 Μαΐου 2024, θα ακουστεί για τελευταία φορά το κουδούνι στα λύκεια της χώρας, καθώς η ημέρα αυτή έχει οριστεί ως η τελευταία ημέρα μαθημάτων.

Αρχίζουν οι ενδοσχολικές εξετάσεις στα λύκεια

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Παιδείας, οι απολυτήριες -ενδοσχολικές- εξετάσεις των μαθητών της Γ’ Λυκείου θα διεξαχθούν την ερχόμενη εβδομάδα, 20-27 Μαΐου. Στη συνέχεια, οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα ριχτούν στη μάχη των Πανελλαδικών στις 31 Μαΐου, μέχρι και τις 12 Ιουνίου. Το χρονικό διάστημα διεξαγωγής των Πανελλαδικών για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ έχει οριστεί μεταξύ 30 Μαΐου και 11 Ιουνίου.

Όσον αφορά στις προαγωγικές εξετάσεις για την Α’ και Β’ Λυκείου, αυτές θα διεξαχθούν κατά το διάστημα 20 Μαΐου-14 Ιουνίου.

Υπενθυμίζεται ότι ημερομηνία λήξης μαθημάτων για τα γυμνάσια έχει οριστεί η 29η Μαΐου και έχει προγραμματιστεί η διεξαγωγή των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων στο διάστημα 3-17 Ιουνίου 2024. Τέλος, τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία της επικράτειας θα παραμείνουν ανοικτά έως τις 14 Ιουνίου 2024.

ΑΠΕ-ΜΠΕ, iefimerida

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
tractor in the background of the text
text about elections
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en