Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Υπερβολική ταχύτητα | 350 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος

Πολλοί θεωρούν «μαγκιά» το να τρέχουν υπερβολικά, αγνοώντας το όριο ταχύτητας που αναγράφεται στις πινακίδες κυκλοφορίας. Είναι όλοι «χεράδες» και «το έχουν» σε όλες τις συνθήκες. Τα πράγματα βεβαίως δεν είναι έτσι. Ακόμα και ο καλύτερος οδηγός θα χρειαστεί τουλάχιστον 110 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από τα 140 χλμ/ώρα. Αν χτυπήσει κάποιος πεζό με 50 χλμ/ώρα, η πιθανότητα να τον σκοτώσει είναι 80%. Παράλληλα, αν δεν συμβεί ατύχημα και απλά σε σταματήσει η αστυνομία, σου κόβει πρόστιμο έως 350 ευρώ και χάνεις το δίπλωμα για 2 μήνες. Αξίζει;

Με 140 χλμ/ώρα έχεις κάνει 27 μέτρα πριν ξεκινήσεις να φρενάρεις

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος που διατρέχουμε όταν κινούμαστε με υψηλή ταχύτητα είναι πως στην περίπτωση έκτακτης ανάγκης δεν μπορούμε να φρενάρουμε εγκαίρως. Σε αυτό το σημείο πρέπει να αναφερθούμε στον λεγόμενο «χρόνο αντίδρασης».

Έτσι ορίζεται το χρονικό διάστημα που θα περάσει από την ώρα που θα αντιληφθούμε το εμπόδιο μέχρι που το πόδι μας θα ξεκινήσει να πατά το πεντάλ του φρένου. Ο χρόνος αντίδρασης διαφέρει ανάλογα με την ηλικία και την εμπειρία του οδηγού, αλλά κατά μέσο όρο κυμαίνεται μεταξύ 0,7 και 2 δευτερολέπτων. Όσο περνά αυτός ο χρόνος, το όχημα κινείται κανονικά.

Καταλαβαίνουμε λοιπόν πως όσο μεγαλύτερη η ταχύτητα, τόσο περισσότερα μέτρα διανύει το αυτοκίνητο μέχρι να ακινητοποιηθεί. Με 140 χλμ/ώρα έχουν περάσει (στην καλύτερη περίπτωση) 27 μέτρα πριν καν αρχίσει να φρενάρει το όχημα. Αν προσθέσουμε τα 80 μέτρα που χρειάζεται ένα μέσο αυτοκίνητο για να σταματήσει από αυτή την ταχύτητα, η συνολική απόσταση ακινητοποίησης με 140 χλμ/ώρα είναι 110 μέτρα. Συγκριτικά, με 50 χλμ/ώρα, η αντίστοιχη απόσταση είναι 40 μέτρα.
Σύμφωνα με τη FIA, αν μειώσουμε την μέση ταχύτητά μας κατά 5%, συντελούμε στη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων κατά 30%.

Αν χτυπήσεις πεζό με 50 χλμ/ώρα, η πιθανότητα να τον σκοτώσεις είναι 80%

Ως «υπερβολική ταχύτητα» δεν πρέπει να θεωρούμε μόνο την κίνηση με απαγορευτικά τριψήφια νούμερα. Αξίζει να έχουμε ιδιαίτερη προσοχή στις κατοικημένες περιοχές, όπου οι ταχύτητες είναι κατά πολύ μικρότερες. Δεν παύουν όμως να είναι επικίνδυνες. Αν ένα αυτοκίνητο κινείται με 50 χλμ/ώρα και χτυπήσει πεζό, η πιθανότητα αυτός να τραυματιστεί θανάσιμα είναι 80%. Με 20 χλμ/ώρα λιγότερα, η πιθανότητα μειώνεται στο 10%.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Αγώνες ιππικής δεξιοτεχνίας ΒΕ στον ιππικό όμιλο στο Πολύστυλο Καβάλας

Αγώνες ιππικής δεξιοτεχνίας ΒΕ πραγματοποιήθηκαν στον ιππικό όμιλο Καβάλας στο Πολύστυλο την Κυριακή 19 Μαΐου 2024, με την ημέρα να είναι αφιερωμένη σε όλα τα κορίτσια που θυσιάστηκαν ώστε σήμερα να γίνεται για δεύτερη χρόνια η πραγματοποίηση των αγώνων ιππικής δεξιοτεχνίας στην καβάλα.

Μια ιστορία που γράφτηκε από παλιά με πόνο κόπο και ιδρώτα τόσο για τους αθλητές τους προπονητές και ακόμη περισσότερο για τους γονείς όπου χωρίς εγκαταστάσεις υποδομές -προπονητές –κατέγραφαν πολλά χιλιόμετρα για αρκετά χρόνια σχεδόν σε όλη την Ελλάδα για την καθημερινή τους προπόνηση και την ευζωία των ίππων τους.

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ανοιχτή συνάντηση από το Ίδρυμα “Σταύρος Νιάρχος” για το νέο Νοσοκομείο Κομοτηνής

Με αφορμή την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών του νέου Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής ΙΣΝ στις αρχές Νοεμβρίου 2023 και πιστό στη δέσμευση να διατηρήσει ανοιχτό τον διάλογο με την τοπική κοινωνία, καθ’ όλη τη διάρκεια εξέλιξης του έργου, το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος διοργάνωσε μια ακόμη ανοιχτή συνάντηση για το κοινό με τη συμμετοχή εκπροσώπων του ΙΣΝ, του Υπουργείου Υγείας, της ομάδας μελέτης και του αναδόχου κατασκευής – Ομίλου ΑΒΑΞ.

Στη συζήτηση συμμετείχε ο Υφυπουργός Υγείας κ. Μάριος Θεμιστοκλέους, ενώ χαιρετισμό θα απευθύνει, μέσω ζωντανής σύνδεσης, ο Πρόεδρος του ΙΣΝ, κ. Ανδρέας Δρακόπουλος.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σκρέκας: Τα μέτρα για τον πληθωρισμό αντιμετωπίζουν στη ρίζα του το πρόβλημα της ακρίβειας

Με τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα να τονίζει ότι «τα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση και θα συνεχίσει να το κάνει μέχρι να αποκλιμακωθεί ο πληθωρισμός, είναι διαρθρωτικού χαρακτήρα, αντιμετωπίζουν στη ρίζα του το πρόβλημα της ακρίβειας και ήδη αποδίδουν» και την αντιπολίτευση να τα χαρακτηρίζει «ημίμετρα και αποσπασματικά, που βοηθούν μόνο τις μεγάλες επιχειρήσεις αλλά όχι τους καταναλωτές», ξεκίνησαν οι διεργασίες της Γενικής Συνέλευσης της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος στην Κεφαλονιά.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en