Έτοιμη να καταθέσει φάκελλο εντός των ημερών, για την ένταξη του αγωγού αερίου EastMed στα έργα κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος (PCI), είναι, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, η κοινοπραξία IGI Poseidon (50% EDISON, 50% ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων). Το project έχει ανακτήσει έδαφος και βρίσκεται πλέον στο προσκήνιο, μετά τον «πάγο» που επιχείρησε να βάλει στο τέλος του 2021 η κυβέρνηση των ΗΠΑ.
Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η ραγδαία αύξηση των τιμών σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο, αλλά και η έντονη προσπάθεια που καταβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση για ενεργειακή ανεξαρτησία, με την παρότρυνση μάλιστα των Ηνωμένων Πολιτειών, δημιουργούν νέα δεδομένα. Τελευταία ευνοϊκή για την προοπτική του EastMed εξέλιξη είναι η ανακάλυψη νέου κοιτάσματος στον στόχο Κρόνος, στο τεμάχιο 6 της κυπριακής ΑΟΖ, εκτιμώμενης δυναμικότητας 2,5 τρισεκατομμυρίων κυβικών ποδιών.
Η ανακάλυψη είναι μεγάλης σημασίας για τη βιωσιμότητα του αγωγού, καθώς αυτό που θα κρίνει εν πολλοίς το μέλλον του έργου είναι οι ποσότητες φυσικού αέριου που υπάρχουν στην περιοχή, δεδομένου ότι ο σκοπός του EastMed είναι η μεταφορά φυσικού αερίου από τα κοιτάσματα της Ανατολικής Μεσογείου στην Ευρώπη. Σύμφωνα με πρόσφατη ενημέρωση, «το έργο βρίσκεται σήμερα στην τελική φάση αδειοδοτικής διαδικασίας και τεχνικών μελετών οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2022, ο δε αγωγός θα μπορούσε να κατασκευαστεί και να τεθεί σε λειτουργία εντός του 2027».
Με δεδομένο το υψηλό κόστος του έργου που υπολογίζεται, βάσει πρόσφατης επικαιροποίησης των οικονομικών στοιχείων, στα 5,2 δισεκατομμύρια ευρώ, η ενίσχυση από τα ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης θεωρείται κρίσιμη και στο πλαίσιο αυτό η κοινοπραξία IGI Poseidon προχωρά άμεσα στην υποβολή αιτήματος για ένταξη στα έργα PCI.
Με μήκος περίπου 2.000 χιλιόμετρα, εκ των οποίων περισσότερα από 1.400 χιλιόμετρα θα είναι υποθαλάσσια, ο αγωγός EastMed θα συνδέει το Ισραήλ, την Κύπρο και την Ελλάδα. Μέσω Κρήτης θα φθάνει στην Νοτιοανατολική Πελοπόννησο και στη συνέχεια θα διασχίζει για περίπου 600 χιλιόμετρα την ελληνική ηπειρωτική χώρα για να φτάσει στην Ιταλία μέσω του υποθαλάσσιου τμήματος του αγωγού ΠΟΣΕΙΔΩΝ, μήκους περίπου 210 χιλιομέτρων.
Πηγή: defence-point.gr
Μου αρέσει αυτό:
Like Φόρτωση...