Connect with us

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ

Τουρκική Προκλητικότητα | Επεκτείνει την ευθύνη της για την “έρευνα και διάσωση” στο μισό Αιγαίο

Δείτε το νέο χάρτη που ανέβασε στο Twitter ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών

Τα επικοινωνιακά της παιχνίδια στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο συνεχίζει η Τουρκία.

Συγκεκριμένα, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Αντίλ Καραϊσμαΐλογλου, ανέβασε στο Twitter έναν χάρτη, στον οποίο εμφανίζεται αυξημένες οι αξιώσεις της Άγκυρας στην περιοχή.

«Επεκτείναμε την περιοχή ευθύνης αναζήτησης και διάσωσης στην Γαλάζια Πατρίδα μας για να συμπεριλάβουμε τις περιοχές αναζήτησης των εθνικών μας πλοίων που λειτουργούν στην Ανατολική Μεσόγειο.

Καλή τύχη στη χώρα μας στο νέο Εθνικό Σχέδιο Έρευνας και Διάσωσης», αναφέρει ο Τούρκος υπουργός, ενώ στέλνει «χαιρετίσματα» στα ερευνητικά πλοία.

Η μονομερής αυτή κίνηση δείχνει ότι η Άγκυρα θέλει να μετατρέψει σε «νεκρή ζώνη» το μισό Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.

Άμεση απάντηση από το Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών

Άμεση ήταν η απάντηση του ελληνικού Υπουργείο Εξωτερικών στη νέα προκλητική ενέργεια της Τουρκίας μέσω του χάρτη με τις αυξημένες αξιώσεις σε Αιγαίο κι Ανατολική Μεσόγειο που ανέβασε ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών.

Σε ανακοίνωσή του, το ΥΠΕΞ κάνει λόγο για κίνηση με «αμιγώς πολιτικά κίνητρα», ενώ κατηγορεί την Άγκυρα ότι «θέτει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές».

Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση αναφέρει τα εξής:

«H τουρκική περιοχή ευθύνης έρευνας και διάσωσης που ορίστηκε αυθαίρετα με τον νέο τουρκικό νόμο, όπως άλλωστε και αυτή που είχε ορισθεί με τον τουρκικό νόμο του 1988, είναι παράνομη στο μέτρο που επικαλύπτει περιοχές ελληνικής κυριαρχίας και δικαιοδοσίας, συνεπώς δεν παράγει έννομα αποτελέσματα. Πέραν όμως αυτού, δεν στηρίζεται σε επιχειρησιακά κριτήρια και δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής.

Η ελληνική περιοχή ευθύνης, η οποία έχει καθορισθεί την δεκαετία του ’50 με Περιοχικές Συμφωνίες Αεροναυτιλίας του ICAO και δηλωθεί από το 1975 στον αρμόδιο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), συμπίπτει με το FIR Αθηνών και είναι σύμφωνη με τις συστάσεις του ΙΜΟ και ΙCAO, όπως περιλαμβάνονται στο Διεθνές Εγχειρίδιο  Αεροναυτικής και Ναυτικής Έρευνας και Διάσωσης (IAMSAR Manual). Υπογραμμίζεται ότι και στην πράξη η Ελλάδα, μέσω του αρμόδιου ελληνικού Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Joint  Rescue Coordination Center – JRCC) στον Πειραιά, συντονίζει αποτελεσματικά όλες τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στην περιοχή ευθύνης της, παρέχοντας εν προκειμένω υπηρεσίες σε όλα τα κινδυνεύοντα πλοία και αεροπλάνα.

Είναι σαφές ότι η Τουρκία, με την τελευταία αυτή κίνηση που έχει αμιγώς πολιτικά κίνητρα, δεν διστάζει να προκαλέσει σύγχυση, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Η κίνηση αυτή έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο τουρκικών αυθαιρεσιών και παρανόμων διεκδικήσεων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, οι οποίες άλλωστε ευθύνονται για την άνευ προηγουμένου κλιμάκωση της τελευταίας περιόδου. Οι τουρκικές ενέργειες θα προσκρούσουν και πάλι στην διεθνή νομιμότητα με την οποία η Τουρκία θα πρέπει επιτέλους κάποτε να συμφιλιωθεί».

Click to comment

Απάντηση

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ

Τουρκικός τύπος: Η Τουρκία έχει ακόμα κυριαρχία σε 9 νησιά, όπως η Λέσβος, η Χίος και η Σάμος

Λένε πως έχει παραχωρηθεί… δικαίωμα χρήσης στην Ελλάδα! – 22 νησιά είναι στρατιωτικοποιημένα και καθιστούν «απειλή για την Τουρκία», γράφει η Yeni Safak – Μόνο η Χάλκη είναι αποστρατιωτικοποιημένη, λένε

Σε ένα άνευ προηγουμένου ανθελληνικό παραλήρημα με ανυπόστατες διεκδικήσεις προβαίνει ο τουρκικός Τύπος μετά τις απανωτές προκλήσεις του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και της κυβέρνησής του. Αυτή την φορά φτάνουν μάλιστα στο σημείο οι τουρκικές εφημερίδες, να… «ενημερώνουν» το κοινό λέγοντας πως υπάρχουν 22 νησιά στο ανατολικό Αιγαίο τα οποία μπορεί να διεκδικήσει η Άγκυρα και έχουν δοθεί στην Ελλάδα με… δικαίωμα χρήσης υπό τον όρο της αποστρατιωτικοποίησης.

Όπως γράφουν οι τουρκικές εφημερίδες, η Άγκυρα μπορεί να προχωρήσει στη διεκδίκηση 22 νησιών βάσει της Συνθήκης της Λωζάνης,  με τη Yeni Safak, μάλιστα, να περνά σε άλλο επίπεδο την προπαγάνδα, λέγοντας πως η Τουρκία έχει την κυριαρχία σε 9 ελληνικά νησιά!

Συγκεκριμένα, η Milliyet γράφει πως «κάποια από τα νησιά που μπορεί να διεκδικήσει η Τουρκία λόγω της στρατιωτικοποίησης είναι η Ρόδος, η Χίος και η Λέσβος».

miliet

Από την πλευρά της, η Yeni Safak αναφέρει ότι 22 από τα 23 νησιά είναι στρατιωτικοποιημένα και καθιστούν «απειλή για την Τουρκία», ενώ μονάχα η Χάλκη είναι αποστρατιωτικοποιημένη.

nisia_safak

Επιπλέον, το ίδιο δημοσίευμα αναφέρει πως η Τουρκία έχει την κυριαρχία 9 νησιών (όπως η Λήμνος, η Λέσβος, η Σάμος, η Χίος, η Ικαρία, η Ρόδος) και πως στην Ελλάδα… έχει παραχωρηθεί το δικαίωμα χρήσης.

safak_1

Continue Reading

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ

Στην ατζέντα Βερολίνου και Αθήνας τα τεθωρακισμένα BMP-1

Πολύτιμη πολλαπλά αποδεικνύεται η αμυντική συνδρομή της Ελλάδας στην εξέλιξη των στρατιωτικών επιχειρήσεων στο μέτωπο της Ουκρανίας, όπως διαφάνηκε από τη χθεσινή συνάντηση του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη με το Γερμανό Καγκελάριο, Όλαφ Σολτς.

Ειδικότερα, στη διμερή ατζέντα της συνάντησης, στην οποία περιλαμβανόταν όλα τα μείζονα περιφερειακά ζητήματα της περιόδου, το ζήτημα της ρωσικής επίθεσης στην Ουκρανία βρέθηκε αρκετά ψηλά και για λόγους όχι μόνο συμβολικούς ή πολιτικούς. Αντίθετα, δρομολογήθηκε μεταξύ των δύο πλευρών η ανταλλαγή Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μάχης ανατολικογερμανικής προελεύσεως τύπου ΒΜΡ-1 του Ελληνικού Στρατού με ίσο αριθμό Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μάχης γερμανικής κατασκευής, τύπου Marder, προκειμένου τα ελληνικά τεθωρακισμένα να διατεθούν για τις ανάγκες των ουκρανικών ενόπλων δυνάμεων.

Η υψηλή ζήτηση των Ουκρανών σε άρματα μάχης καταγράφηκε από τις πρώτες κιόλας ημέρες της ρωσικής εισβολής στη χώρα τον περασμένο Φεβρουάριο και σχετίζεται ευθέως με το ανάγλυφό της. Πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη χώρα της Ευρώπης με έκταση 600.000 τ.χ. και σχεδόν εξ’ ολοκλήρου επίπεδη, καθιστώντας τα τεθωρακισμένα βασικό εργαλείο για την επιτυχή έκβαση των χερσαίων επιχειρήσεων. Εξάλλου, η ρωσική εισβολή βασίστηκε σε πολύ μεγάλο μέρος στα άρματα μάχης το πρώτο διάστημα (πριν την έναρξη των μαζικών βομβαρδισμών ακόμη και εντός πόλεων για πολιτικούς κυρίως λόγους), με αποτέλεσμα η Δύση να εφοδιάζει διαρκώς τον ουκρανικό στρατό με φορητούς αντιαεροπορικούς πυραύλους Stinger και αντιαρματικούς Javellin.

Στην ελληνική περίπτωση, τα τεθωρακισμένα οχήματα μάχης BMP-1 (ΤΟΜΑ στα ελληνικά) είναι ρωσικής κατασκευής του 1966, ενώ η Αθήνα τα προμηθεύτηκε το 1994, από το απόθεμα της Ανατολικής Γερμανίας. Το γεγονός ότι αποτελούν οχήματα μάχης ρωσικής κατασκευής συνιστά το κρισιμότερο στοιχείο για τους Ουκρανούς, καθώς η ρωσική πολεμική τεχνολογία τους είναι εξαιρετικά οικεία (πάνω σε αυτή έχει εκπαιδευθεί πολύ μεγάλο μέρος -αν όχι όλο- των ουκρανικών ενόπλων δυνάμεων), οπότε δεν απαιτείται επιπλέον χρόνος για εκπαίδευση, όπως και ιδιαίτερη προσπάθεια εξοικείωσης των χειριστών τους με τις δυνατότητές τους. Επίσης, καθώς πρόκειται για τεθωρακισμένα, τα οποία αναπτύχθηκαν στις αρχές του Ψυχρού Πολέμου, απηχούν πλήρως το ψυχροπολεμικό πυρηνικό δόγμα, δηλαδή προστατεύουν με ειδικά συστήματά τους το πλήρωμα από βιολογικά και πυρηνικά όπλα (NBC protection system). Παρότι βαριά οπλισμένο, το BMP-1 θεωρείται ξεπερασμένο τεχνολογικά ως όχημα μάχης, αν και θεωρητικά είναι και αμφίβιο, ως προς τις τεχνικές του προδιαγραφές.

Στον αντίποδα, στα τέλη του Ψυχρού Πολέμου τοποθετείται η έναρξη του προγράμματος κατασκευής των Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μάχης, τύπου Marder, που αναβαθμίστηκε το 1988. Σαφώς πιο σύγχρονα από το BMP-1, τα τεθωρακισμένα τύπου Marder αποτελούν τα βασικά ΤΟΜΑ (Τεθωρακισμένα Οχήματα Μάχης) του γερμανικού στρατού, μολονότι από φέτος οι γερμανικές ένοπλες δυνάμεις έχουν αρχίσει να παραλαμβάνουν τα υπερσύγχρονα Puma. Και στην περίπτωση των γερμανικών τεθωρακισμένων προβλέπεται προστασία του πληρώματος από πυρηνικά και βιολογικά όπλα, ενώ ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά τους, το οποίο καθιστά την παραχώρησή τους δελεαστική για την Αθήνα, είναι το γεγονός ότι φέρουν αντιαρματικούς πυραύλους MILAN που χρησιμοποιούνται εδώ και δεκαετίες στον ελληνικό στρατό, οπότε είναι εύκολη η ενσωμάτωσή τους, για τους χειριστές.

Το χρονικό της ανταλλαγής

Στο ενδιάμεσο, τη συμφωνία της ανταλλαγής των τεθωρακισμένων επιβεβαίωσε χθες ο Γερμανός Καγκελάριος, Όλαφ Σόλτς, εξηγώντας πως συμφώνησε να προχωρήσει με την Αθήνα σε μια συνεργασία ανάλογη με αυτήν της Γερμανίας με την Τσεχία, στο πλαίσιο της οποίας η τελευταία παραδίδει στην Ουκρανία τεθωρακισμένα από το απόθεμα του πρώην Συμφώνου της Βαρσοβίας, τα οποία κατόπιν αντικαθίστανται με αντίστοιχα γερμανικά εξοπλιστικά συστήματα.

«Ξέρετε για τις αντίστοιχες, πολύ συγκεκριμένες διευθετήσεις που έχουμε βρει με την Τσεχία. Έχω αποφασίσει τώρα με τον Έλληνα πρωθυπουργό ότι θέλουμε να κάνουμε το ίδιο με την Ελλάδα, η οποία διαθέτει τέτοιο εξοπλισμό, και θα τους παράσχουμε Γερμανικά τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού για το σκοπό αυτό. Αυτό θα συζητηθεί πλέον πολύ συγκεκριμένα μεταξύ των Υπουργείων Άμυνας μέχρι τέλους και στη συνέχεια μπορεί επίσης να εφαρμοστεί γρήγορα» ανέφερε σχετικά ο Γερμανός καγκελάριος και πρόσθεσε πως «έχω μιλήσει και με τον Πολωνό συνάδελφό μου για το πώς μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι οι καλές συμφωνίες που έχουμε με την Τσεχία και οι οποίες ετοιμάζονται τώρα με την Ελλάδα και άλλες μεμονωμένες χώρες, μπορούν να προχωρήσουν και με την Πολωνία. Και οι δύο Θέλουμε να το πετύχουμε αυτό με την καλύτερη, καλή συνεργασία επίσης».

Με την υλοποίηση της συμφωνίας να περνά τώρα σε επίπεδο των αρμόδιων Υπουργείων, για το περιεχόμενό της τοποθετήθηκε χθες και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, αναφέροντας πως «οι λεπτομέρειες θα διευθετηθούν στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα ανάμεσα στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Άμυνας της Γερμανίας».

Η ανακοίνωση του ΥΠΕΘΑ:

«Από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας γίνεται γνωστό ότι κατόπιν προηγουμένων συζητήσεων και μετά τη σημερινή συνάντηση του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Καγκελάριο της Γερμανίας κ. Όλαφ Σολτς (Olaf Scholz) συμφωνήθηκε η παραχώρηση Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μάχης ανατολικογερμανικής προελεύσεως τύπου ΒΜΡ-1 (παραλαβής 1994), προκειμένου να σταλούν στην Ουκρανία και η ταυτόχρονη αντικατάστασή τους με ίσο αριθμό Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μάχης γερμανικής κατασκευής τύπου Marder.

Οι λεπτομέρειες θα διευθετηθούν στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα ανάμεσα στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Άμυνας της Γερμανίας, προκειμένου η συμφωνία να τεθεί το ταχύτερο δυνατό σε εφαρμογή».

Σφοδρές αντιδράσεις

Την ίδια ώρα, τα βέλη της αξιωματικής αντιπολίτευσης συγκέντρωσε η διμερής συμφωνία Ελλάδας- Γερμανίας για την ανταλλαγή των τεθωρακισμένων, με την Κουμουνδούρου να επισημαίνει πως «η κυβέρνηση αυξάνει την επικίνδυνη εμπλοκή της Ελλάδας στον πόλεμο με αποστολή τεθωρακισμένων». Επιπλέον, «θεωρούμε αδιανόητο την είδηση αυτή να τη μαθαίνει ο ελληνικός λαός από τον Γερμανό Καγκελάριο» τονίζει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, καλώντας την κυβέρνηση Μητσοτάκη «να σταματήσει να παίρνει αποφάσεις εν κρυπτώ για κρίσιμα εθνικά θέματα».

Στο ζήτημα των τεθωρακισμένων επανήλθαν αργά χθες το βράδυ και οι Τομεάρχες Εθνικής Άμυνας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Θοδωρής Δρίτσας και Γιώργος Τσίπρας, θέτοντας σειρά από ερωτήματα προς την κυβέρνηση, μεταξύ των οποίων το εάν υπάρχει οικονομικό κόστος για την Ελλάδα λόγω της ανταλλαγής, όπως και «από ποιες μονάδες θα σταλούν τα οχήματα στην Ουκρανία; Μήπως από τα νησιά εν μέσω πιέσεων για την αποστρατιωτικοποίηση τους;», διερωτώνται.

Σε υψηλούς τόνους κυμάνθηκε και η αντίδραση της Χαριλάου Τρικούπη, εγκαλώντας τον Πρωθυπουργό για μυστική συμφωνία. «Όπως πληροφορηθήκαμε από τον Γερμανό Καγκελάριο, Όλαφ Σολτς, ο Έλληνας Πρωθυπουργός συμφώνησε στην παράδοση ελληνικών τεθωρακισμένων οχημάτων στην Ουκρανία, που στη συνέχεια θα αντικατασταθούν από γερμανικά» παρατήρησε σε ανακοίνωσή του το ΠΑΣΟΚ -ΚΙΝΑΛ, καταλήγοντας πως «η κυβέρνηση οφείλει να ενημερώσει τα πολιτικά κόμματα για όλες τις πτυχές της εν λόγω συμφωνίας, την οποία ο κ. Μητσοτάκης αποσιώπησε κατά τις δηλώσεις του στους δημοσιογράφους προκαλώντας εύλογα ερωτηματικά για το πραγματικό περιεχόμενο της συνάντησης με τον κ. Σολτς».

protothema.gr

Continue Reading

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ

Παναγιωτόπουλος |”Πράσινο Φως” από ΗΠΑ για προμήθεια των F-35

«Απολύτως θετικό» χαρακτήρισε το αποτέλεσμα της επίσκεψης του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, στις Ηνωμένες Πολιτείες ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος, σε δηλώσεις του στο enanews.gr

«Είναι εξαιρετικά σπάνιο να σηκώνονται και να χειροκροτούν έναν ομιλητή βουλευτές και των δύο κομμάτων στο Κογκρέσο» τόνισε ο κ. Παναγιωτόπουλος κάνοντας λόγο για «ιστορική επιτυχία» της χώρας μας.

Υπάρχει «αίσθηση ικανοποίησης, υπερηφάνειας και αρκετή συγκίνηση θα μπορούσα να πω για μία πραγματικά ιστορική ομιλία που συνεπήρε και κατακέρδισε στην ουσία το σύνολο του πολιτικού συστήματος των ΗΠΑ. Μας είπαν ότι είναι εξαιρετικά σπάνιο να σηκώνονται από τα έδρανά τους Βουλευτές και των δύο κομμάτων ταυτοχρόνως και να επευφημούν και να χειροκροτάνε τον ομιλητή. Αυτό το πέτυχε ο Κυριάκος Μητσοτάκηςκαι είναι θα έλεγα μία πάρα πολύ σημαντική και ιστορική επιτυχία της χώρα μας», είπε ο υπουργός Άμυνας.

Για την προοπτική προσκτήσεως F-35, ο κ. Παναγιωτόπουλος ανέφερε: «Δηλώνω ικανοποιημένος διότι αυτό εισηγήθηκα στον Πρωθυπουργό όταν με ερώτησε τι θα μπορούσε να ζητήσει από τον Πρόεδρο των ΗΠΑ. Το F-35 είναι το αεροσκάφος πέμπτης γενιάς που θα αποτελέσει, σχεδόν εξ ολοκλήρου, το βασικό μαχητικό σε επίπεδο χωρών-μελών του ΝΑΤΟ. Ήδη έχουν υπάρξει αρκετά προχωρημένες συζητήσεις με την κατασκευάστρια εταιρεία, τη Lockheed Martin η οποία ενδιαφέρεται να ενισχύσει τη σχέση της με τη δική μας εγχώρια αμυντική βιομηχανία σε αυτό το επίπεδο, δηλαδή την ΕΑΒ. Στην επιστολή Μπλίνκεν που συνόδευσε τη δεύτερη τροποποίηση της Συμφωνίας Αμυντικής Συνεργασίας που περάσαμε από τη Βουλή, οι ΗΠΑ αναγνώριζαν το ενδιαφέρον της Ελλάδας για τα F-35».

Δείτε την σχετική δήλωση του κ. Παναγιωτόπουλου :

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: